Van Vlaanderen in Amsterdam

Deal Laat je verrassen door een toonaangevend 5-gangenmenu van de chef, nu voor maar 45,-!

Van Vlaanderen is een sfeervol restaurant, gelegen in hartje Amsterdam precies tussen het Leidseplein, Rembrandtplein, Museumplein en de Heineken Experience in. Het team bestaat uit jonge en gedreven mensen die ervaring hebben opgedaan in toonaangevende restaurants. Met deze expertise laten zij jou kennis maken met hun overheerlijke gerechten. Bij Van Vlaanderen is het genieten van een echt middagje of avondje uit in het sfeervolle restaurant.

Reserveer nu deze deal en laat je verrassen door een toonaangevend 5-gangenmenu van de chef. Nu voor slechts 45,-!

59,50 45,00 -24%

1403419927 85
1411956046 84
1420492165 84

1. Robbin

2. Heerlijk gegeten en mooie wijnen. Alles goed op smaak en top geregeld.

3. Carolien en Walter

Personeel doet hun uiterste best en dat zie je terug zowel in de bediening als in de gerechten. Wij hebben hier al een paar keer gegeten. Een aanrader dus!

4. Daniel Velthuis

5. Echt heerlijk gegeten. Huiselijke sfeer. Fantastische keuken.
    Een aanrader voor iedereen die van de franse keuken houdt.

6. Eerste kerstdag gedineerd. Super lekker gegeten en de wijnen waren excellent. Vriendelijke bediening en aandacht voor de gasten.

7. theo de vries

We hebben opnieuw genoten van een fantastische avond: sfeer, ontvangst, bediening was allemaal op een hoog niveau. We voelden ons zeer welkom en genoten van stuk voor stuk heerlijke gerechten. Goed uitgebalanceerd van smaak en omvang; uitstekend allemaal. Wat een topper dit restaurant!

8. daniele scognamiglio

Really nice place, food was really good and presented very well, great price quality, will eat there again.

9. Heerlijke avonf gehad! Komen zeker terug!

10. Goede bediening, heerlijk eten en heerlijke wijnen!! De sfeer is wel een tikkeltje sober/zakelijk naar mijn smaak.

11. Piet

12. Gezellige ambiance, gastvrij welkom en goede, vriendelijke bediening.
    Amuses en voorgerechten top! Hoofdgerecht mag meer op smaak, was wat flauw. Heerlijke wijnen. Komen wel terug maar dan meer smaak (hopelijk) aan hoofdgerecht.

13. De ambiance was erg leuk en sfeervol, maar bediening, kwaliteit van eten was zeer onder de maat.

14. Helaas waren alle gerechten zonder smaak. Het diner was een enorm teleurstellende ervaring. Ook moesten we lang wachten op het hoofdgerecht. Nee, Van Vlaanderen heeft het niet meer. Jammer.

15. Karin Potma

Super, heerlijk, een aanrader!!

16. Top avond gehad met het Wildmenu bij Van Vlaanderen. We hadden er een wijnarrangement bij genomen en dat maakt het wel helemaal af. Eten was bijzonder hertennek, spareribs van wild zwijn en als hoofdgerecht eend.
    Vooral de eend was erg lekker. Bediening prettig met uitgebreide uitleg over van de gerechten en de bijpassende wijnen. We zaten vlak bij de deur en dat leverde wel wat tocht en lawaai op.

17. Katrien van der Weerd

Héérlijk gegeten, mooie kaart, goede balans, echt verwennerij. Bediening was vriendelijk naar de gasten, maar er leek wat onenigheid tussen het personeel onderling. Prettige ruimte tussen de keurig gedekte tafels, maar de verlichting in de zaak is vreselijk! Daar moeten ze snel wat aan doen!

18. Dominiek De Wulf

Heel lekker eten, vriendelijke service. Minpuntje is de slechte afzuiging in de keuken met een indringende keukengeur in het restaurant als gevolg.

19. Wij hebben hier heerlijk gegeten, 4 gangen menu. Uitleg kok bij de gerechten, goede bediening. Geen minpunt te ontdekken.

Aanrader

20. Van zutphen

Restaurant heeft een fijne atmosfeer, zeer goed eten, een goede huiswijn en goede bediening. Echt een aanrader.

21. Goed restaurant,mooie kaart,gewoon prima!

22. Héél lekker gegeten met perfecte service in een fijne ruimte. Als je een menu neemt, is 't heel schappelijk geprijsd. Wij waren blij met 't geheel!

23. Tina Gebel

The food was good not great. Having read the reviews here, my expectations were high. We had the chefs menu with the wine menu. The wines were outstanding. The service was great. Are glasses were always filled and the tempo between the courses was good.

24. Goed restaurant om uitgebreid te tafelen. We hadden het menu vd chef, 5 gangen, met een goed wijn-advies. Het eten was lekker en zag er prachtig uit, we hebben veel heerlijke gerechten gegeten maar soms was de vorm leidend in plaats van de smaak. We hadden een heerlijke avond met lekkere wijn, prima ambiance.

25. Heerlijk gegeten met grote groep. 3 gangenmenu met lekkere amuses tussendoor. Goede wijnen! Aardige, kundige en persoonlijke bediening. We zaten in een nis en hadden daardoor veel privacy. Sowieso voldoende ruimte tussen de tafels. Het was een fijne avond. Dank!

26. Gewoon een feest om naar toe te gaan. Privacy, goede bediening en heerlijk eten. Echt avondje uit!

27. Prima kaart, prima eten, prima wijnen. Nette prijzen, leuke sfeer. Gewoon goed.

28. marc holvoet

Komende van Vlaanderen was onze ontdekking in Amsterdam van "Van Vlaanderen" een aangename culinaire belevenis. Smaakvolle gerechten, mooie wijnen en korrekte bediening. Het was culinair genieten in alle kalmte en rust met zicht op een van de grachten.

29. Taco Thorpe

Met een Dining-city deal naar Van Vlaanderen. Mooie zaak en prima bediening met een leuk afwisselend menu.
    Aperitief, amuse, 4 gangen met wijn en water en koffie a 65,00 p.p. Top!

30. Beste allen,

Het restaurant "van Vlaanderen" is een aanrader!!

We hebben een heerlijke, romantische diner gehad bij dit restaurant. Aan de gracht met mooie muziek erbij.

Het was gewoon perfect. Het eten, service, sfeer en omgeving.

Zeker herhalings-vatbaar.

met vriendelijke groeten,

Mark

31. De clerck ennio

Perfecte losse maar toch correcte bediening, prachtige gerechten! Zeker de moeite waard! Voor mensen die houden van fijne keuken!

32. Lekker gegeten, 4 gang menu, ceviche van baars goed gekruid, daarna heel mooi perfect gegaard stukje lam en daarna eendenborst om af te sluiten met kaas (slechts 1 Hollandse kaas?). Kwaliteit top! Overgoten met lekkere Chablis en een zeer goede Amarone.

Zeer correcte service. Enig minpunt: er waren slechts 2 klanten.

33. Dit was de tweede keer in ons nieuwe favoriete buurtrestaurant. Wederom perfecte combinatie van gerechten die prima op elkaar aansluiten en kalme, goede sfeer mede dankzij het zeer vriendelijke personeel.
    Super plus was de keuze in niet alcoholische wijnen.

We komen zeker snel weer terug!

34. Marian Visser

35. Rob 2563 punten

Na uitgebreid research gedaan te hebben, gekozen om te gaan eten bij Van Vlaanderen. Voor een buitenstaander blijft Amsterdam een lastige culinaire regio. Veel uberhippe tenten waar het vooral om het gezien en gezien worden draait en minder om het eten en ook gewoonweg veel restaurants van een bedenkelijk niveau.

Met de keuze voor Van Vlaanderen hebben we echter volledig in de roos geschoten. Onderscheiden met een BIB Gourmand van Michelin ligt dit restaurant in een wat rustiger deel van Amsterdam op de Weteringschans. Het knusse en sfeervolle restaurant beschikt over een klein terras aan de Lijnbaansgracht. Ondanks het mooie weer kiezen we er toch voor om binnen te dineren. Hier is het met de open deuren prima toeven.

We eten hier vanavond a la carte. De prijzen van voorgerechten zitten tussen de 12,50 en 21,50, tussengerechten van 15,50 en 18,50 en hoofdgerechten tussen de 27,50-29,50. Daarnaast is er een gunstig geprijsd BIB Gourmand drie-gangen menu voor 36,- en 4-gangen voor 42,50, waarbij je ook nog per gang een keuze hebt.

Alles wat we deze avond voorgeschoteld krijgen is onberispelijk bereid, prima van smaak en mooi opgemaakt. Vooraf zijn de coquilles van prima kwaliteit en is de combinatie met de serranoham en de kleine groentjes heerlijk en een fris begin. Ook de kreeft is overheerlijk en zeer mooi gepresenteerd. Tussengerecht proeven we de gebakken ganzenlever, simpel maar doeltreffend bereid, ook de bisque van strandkrab is heerlijk, beide gerechten zijn prima bereid, maar wat minder verfijnd als de voorgerechten.

Als hoofdgerecht is het lam heerlijk en de lamsjus met dragon werkelijk voortreffelijk. Ook de klassieke combinatie met tuinboontjes en erwten is prima. De gekonfijte kalfssukade bevalt eveneens heel goed in combinatie met de paddestoelenrissoto en cremesaus van eekhoorntjesbrood. De nagerechten zijn ook prima bereid, mooi opgemaakt en niets op aan te merken.

De bediening en service is daarbij van hoog niveau en de wijnen, die we zelf kozen van hun wijnkaart waren overheerlijk.De albarino (een steeds vaker geziene druif en terecht!) van Terras Gauda was heerlijk, ook de chardonnay van Quatre Clochers uit de Limoux beviel prima, en de Vino Nobile de Montepulciano van Icario combineerde perfect met zowel het lam als het kalf. Ondanks dat we prima wijnen dronken, verdient de wijnkaart wel wat aandacht. De keuze onder de 50 euro is wat beperkt (wat ze hierin hebben is overigens wel prima) en er staan een indrukwekkend aantal toppers op de wijnkaart, voor prijzen vaak ver boven de 100 euro en dat kun je verwachten in een drie-sterren zaak, maar lijkt mij voor deze zaak toch wat hoog gegrepen.

Hoe dan ook een prima ervaring gehad in dit restaurant. Gezien de kwaliteit zijn de prijzen zeer te verantwoorden. Een BIB Gourmand blijkt steeds vaker een uitstekende aanbeveling te zijn voor een restaurant, zo merken we nu ook weer bij Van Vlaanderen.

36. Heerlijk 4-gangenmenu! Vond de prijs / kwaliteit verhouding van de wijn wel aan de dure kant.Prijs kwaliteit verhouding van het diner was prima.
    Bediening was over het algemeen redelijk. Wil alleen niet zien dat het personeel rookt in de zaak.