Thúskomme in Amsterdam

Bar-restaurant met een vleugje Fryslân

Online bestellen bij Thúskomme

Afhalen Bekijk de menukaart en bestel makkelijk je maaltijd online.
Afhaalmenu

In de buurt, gratis vanaf 21:00 uur. Zondag vrijparkeren

wo lunch 12:00 - 18:00
do lunch 12:00 - 18:00
vr lunch 12:00 - 18:00
za lunch 12:00 - 18:00
zo lunch 12:00 - 18:00

In de Amsterdamse Indische Buurt, aan het Ambonplein, zijn wij - Thúskomme - gevestigd; een plek die de sfeer van een huiskamer van de buurt representeert en de gasten met al het lekkers uit Friesland laat kennismaken.

Er komen verrassend veel heerlijke producten uit Friesland en daar wordt met veel passie mee omgegaan. De simpele en pure bereiding van de gerechten doet ons aan Italië denken; waar ze koken met wat er in die streek verkrijgbaar is en dat varieert (uiteraard) per jaargetijde. Geïnspireerd door de oorspronkelijke Friese keuken maken wij authentieke én nieuwe, eigentijdse gerechten. Door met het seizoen mee te gaan is het is altijd vers.

Bovendien komt al ons eten direct bij de boer vandaan. Hierdoor kunnen wij kwalitatief goed eten voor een scherpe prijs aanbieden.

2. Ambiance

zo lunch 12:00 - 18:00

1582492066 86
1619156755 86
1620989989 86

1. Heerlijk eten, mooie locatie, goede bediening. Wij hadden de Friese kaasfondue en dat was de lekkerste die ik ooit heb gegeten! Vreselijk jammer dat ze dicht moeten vanwege de gedeeltelijke lockdown... Take away in the meantime!

Eén vorige recensie
  2. Ruim maar gezellig restaurant waar coronaregels goed worden nageleefd. Uitstekende keuken, vriendelijk personeel. Thuskomme werkt met ingredienten uit de nabijgelegen stadsmoestuin: de bloemendecoraties zijn oogstrelend smakelijk. Een absolute aanrader voor lunch of diner! En dan heb ik de paling en oesters nog niet eens geprobeerd...

3. Lekker ontspannen, mooie grote, veilige ruimte, natuurlijk nu wat afstandelijk, maar dat voelt juist prettig, aardige bediening, net onhandig genoeg om niet glad over te komen maar charmant te blijven, heerlijke (dat hangt wel van je leeftijd af vermoedelijk, kent U de Kinks en Sonny en Cher nog) muziek, (te) grote porties, weer eens wat anders dan de eenhapssla die je normaal gesproken geserveerd krijgt, geen gezeur gewoon water bij het eten, nu al een topper, als het weer wat voller kan over een tijd wordt het nog gezelliger en zal het wel dringen worden. Aanrader dus en wel direct.

4. Wat een leuke plek! Echt een verborgen parel. Lekker gegeten, bediening komt uitgebreid uitleg geven (en nemen afscheid als ze eerder weggaan dan jij) en de prijzen echt scherp voor wat je krijgt. Deze Friezin was inderdaad echt even thuis. Hopelijk tot snel!

5. Lekker eten in een zeer leuke setting!

6. Best place in Amsterdam East! Great food, great drinks and amazing people!

7. Lekker en gezellig en coronaproof.

8. Erg gezellig, voor mij dus erg persoonlijk, erg veel frituur.

9. Heerlijk gegeten en fijne service. Qua coronamaatregelen heel correct, zo kun je echt zorgeloos genieten. Voor herhaling vatbaar!

10. Heerlijk gegeten. Goede combinaties en heerlijk suikerbrood als toetje.

11. Heel lekker gegeten, sfeer gezellig met livemuziek die op goede sterkte was zodat je elkaar nog kon verstaan.
    Aardige bediening

12. Fijne plek, lekker eten!

13. Voor de eerste keer eten bij Thuskomme was een aangename ervaring.
    De plek, de inrichting, het personeel, allemaal prettig en relaxed. Het eten verrassend.
    Vooral de ingemaakte groente bij de heerlijke kaasfondue was erg lekker. Uit eigen tuin?
    De boekweitrisotto in ui was erg origineel maar moeilijk te eten met het beschikbare bestek. Daarbij was een scherp mes onmisbaar. Bovendien niet echt genoeg voor een grote kerel.
    De vis zag er erg goed uit. Heerlijke biertjes.
    Al met al maakte het bezoek aan Thuskomme na een niet zo gewaardeerde film in Studio K de avond meer dan goed.

14. We hebben fijn gedrieën een drankje kunnen doen, bediening en service waren best prettig...

15. Sfeer, interieur, aankleding erg leuk.
    Ook het concept Friesland erg leuk. Dat komt overal in terug.
    Alleen had ik meer verwacht van het eten.
    Klinkt allemaal lekker en leuke verrassende combinaties, alleen is de frituur hoofdonderdeel van de gerechten, waardoor alle interessante smaken verloren gaan.
    Eigenlijk meer veredelde snackbar.
    Laat de frituur uit en bak die lekkere vis gewoon in de pan. Lekkere saus erbij, verse groenten en smullen maar!

16. Blair Bassett

Gezellig en heerlijk.

17. Tige nei it sin, lekker iten en goeie sfeer!

Hartstikke fijn, lekker eten en een goeie sfeer!

18. Marijcke

Lekker gegeten, originele gerechten met een goede smaak. Ontspannen sfeer en prettige bediening.

19. Heerlijk even gezeten na weer het eerste concert bij Nedpho. Het lekkerste alc vrije biertje ooit gedronken, op advies van de serveerster. Mijn maatje nam uiensoep, ook erg lekker. Alles prima, aardige bediening, ik kan iedereen van harte aanbevelen naar Thuskomme te gaan.

20. Antoinette

Prima eten, fijne bediening en gewoon een lekker avondje genieten.

21. Gabriel van Tooren

Heerlijk gegeten en natuurlijk ook gedronken. Zeer gastvrij ontvangen, ontstekend geadviseerd.
    Door het zeer kundige personeel. Echt een aanrader! Mij zien ze daar snel weer terug.

22. Lekker gegeten op het rustige terras. Eten heerlijk. Bediening vriendelijk, maar wel wat traag. Drankjes duurden heel lang, bij brengen van spullen wordt niet gezien dat glazen leeg zijn.

23. Fantastic restaurant! We really like this place - have been several times. The service and the food have been consistently amazing. The Oysters are a must-try if you are there for the first time. The beer selection is really great, with nice, local beers on the list. The atmoshpere is very relaxed and casual. Presently, the corona-measures are observed and respected.

24. Heerlijk gegeten. De keus is beperkt, maar dit komt de smaak van de gerechten zeker ten goede. Vers en fris! Heerlijk voorgerechten/ borrelhapjes en prima nagerechten. De ruime keuze in speciaal bier is helemaal goed n de wijn is in alle kleuren dik in orde.

25. Laura Oomens

Thuskomme is een fijne en gezellige plek om bij elkaar te komen, zelfs met coronamaatregelen!

26. Frederieke

De wijnen en voorgerechten waren prima, hoofdgerecht minder goed, vooral erg vet. De bediening was aardig en zorgvuldig, goed met de coronamaatregelen, maar soms leek men ons te vergeten en moesten we lang wachten. Wel een gezellige zaak!

27. Wat een fijn en leuk restaurant. Lekker, eenvoudig eten maar toch bijzonder. Lekker bier ook. We komen snel terug.

28. Margriet Marie Govaart

Na de Corona stop hebben we weer bij Thuskomme gegeten. Een fijne plek in de buurt. Het eten (bisque vooraf en vis en vegetarisch als hoofdgerecht) was heerlijk. Ook de sfeer als vanouds.

29. Met zijn drieën hier gegeten. Als voorgerecht 1 x aardpeersoep (soep van de dag), 1 x Friese worst en 1 x desembrood besteld. De soep smaakte goed, wat ons opviel was de hoeveelheid kruidnagel in de Friese worst. Volgens echte Friezen is dit Groninger worst. Het desembrood was warm, had wel iets te lang in de oven gestaan was nl. Meer dan knapperig. Als hoofdgerecht alle drie de vis besteld, deze was nogal flauw. Toen we dit meldden, bleek dat het de dag ervoor te zout was geweest wellicht daarom nu te flauw. De vis werd geserveerd met wat gemengde sla en friet in een papieren zakje net als bij de frietboer. Vonden we leuk en zo bleef het ook at langer warm. Twee van ons zaten vol, 1 x als toetje de chocolade-mascarponetaart besteld (taart van de dag) deze was zalig. Bij de thee echte Friese dumkes, het kon niet op. Een restaurant om terug te komen!

30. Gezellige sfeer, lieve mensen. Stoofpotje lekker!

31. Willem de Haan

Heerlijk eten, zeer vriendelijk bediening, en prima plek waar je ook met kinderen terecht kunt.

32. Arthur de Boer

Helemaal uit de route, diep weggestopt in Oost, maar de omweg meer dan waard. Verrassende gerechten, stuk voor stuk van hoge kwaliteit (de wilde waddenoesters, de paling, maar vooral het stoofpotje!) attente bediening en een sfeer waarin wij ons meteen thuis voelden. Hier komen we zeker terug!

33. Heerlijk gegeten en mooi ambiance.

34. Altijd lekker. En supergoeie sfeer!

35. Heerlijk eten, vriendelijk en geïnteresseerd personeel + een fijne sfeer. Zeker een plek om een keer terug te komen.

36. Een heel leuk en sympathiek restaurantje. De sfeer is prettig, de gerechten heerlijk en de drankkaart is weer eens wat anders en uitgebreid.
    We vonden de prijs van het eten alleen aan de hoge kant. Daarnaast is de bediening, heel erg vriendelijk, maar niet efficient. We moesten ook lang wachten op ons hoofdgerecht. Daar valt nog wat te verbeteren! Maar als je de tijd hebt en zin hebt in iets anders, echt een aanrader.

37. Het ging allemaal een beetje rommelig: de bediening was niet scherp, van de niet al te uitgebreide kaart waren meerdere gerechten niet beschikbaar en van andere gerechten bepaalde componenten niet.
    Wel lekker gegeten, maar niet zodanig als we verwacht hadden na alle lovende recensies.
    Had het ook wel netjes gevonden als in de prijs verdisconteerd zou worden dat de friet niet huisgemaakt was (huisgemaakt was met zwarte stift doorgestreept op de kaart) of dat er wit stokbrood werd geserveerd, omdat het zuurdesembrood van de kaart op was.
    Het was echt niet heel slecht, maar wel beneden verwachting.
    De bediening kwam soms twee keer achter elkaar hetzelfde vragen, dan zag je ze weer heel lang niet. Op een bepaald moment serveerde een van de koks het dessert na meerdere keren op de bel te hebben gedrukt, omdat de bediening buiten stond te roken.

38. Hele aardige mensen hier, geen kapsones maar gewoon leuk. Eten heel lekker met steeds weer andere dingen maar gelukkig staan de waddenoesters en kaasfondue altijd op de kaart!

39. Great stay at the restaurant! Very friendly and excellent cuisine!

40. Yorgos Chrysopoulos

Lekker eten, mooie gerechten en goede sfeer! Goed restaurant om eens te bezoeken!

41. Heerlijk gegeten, wat een prima sfeer. Enne, wat een super gastheren!

42. Topavond op alle fronten!

43. Jacqueline

Gereserveerd maar aangekomen bleek het gesloten! Op de ramen ook niets te lezen, wel dat ze geopend zouden moeten zijn. Erg jammer, verjaardags lunch is zo in het water gevallen!

44. M.H. Khoe

Prima eten in een gezellige, ongedwongen sfeer met vriendelijke bediening.

45. Lekker eten, aardige bediening, prettige sfeer. Ik kom zeker terug. Jammer dat ze alleen in het weekend open zijn.

46. Een fijn gezellig sfeervol restaurant, waar je heel rustig kan zitten. Zeer vriendelijke bediening. Wij aten vis, vonden we lekker, alleen de salade, rauwe groene kool, vonden wij geen succes. Toetje heerlijk!

47. Heel erg gezellig gegeten bij Thuskomme! Het eten was lekker, maar de bediening en sfeer was nog beter. Het elfstedentochtspel is een echte aanrader.

48. Prima restaurant om elkaar te ontmoeten. Vooral de rustige sfeer beviel erg. Ben er voor de tweede keer geweest. Het vegetarische gerecht was prima, de mosselen nogal doorsnee. Restaurant heeft een prima droge witte wijn.

49. Een heel leuke en sfeervolle locatie. Het eten was redelijk, maar miste voor mij finesse. Wij hadden oa het vegetarische gerecht met Portobello. Dat wat de portobello begeleidde was flets van smaak en ook niet bijster mooi opgemaakt.

De service was vriendelijk, maar had een stevige uitglijer. Twee van ons gezelschap gaven tevoren aan geen rucola te willen en kregen het vervolgens toch. Wat is dan logischer dan eerst even excuses aanbieden. Alleen een superieur lachje kon ervan af. Jammer.

50. Thuskomme is echt een geweldige plek ergens ietwat verscholen in Oost. Heel sfeervol en superrelaxed. Voor een feestje of borrel of gewoon ff een kop koffie of thee. Wij hebben met 15 man heerlijk gekaasfondued. Ook helemaal goed!
    Ik hoop dat nog veel meer mensen de weg naar deze plek gaan vinden! (Hoewel, dan wordt t misschien te druk ;-).

51. Erg origineel. Vreselijke plek (buurt) maar daar heb je uiteindelijk geen last van. Het duurt even voordat je 'gezien' wordt. Eten deels lekker, deels wat minder. We zijn wel blij dat we het geprobeerd hebben, maar komen desondanks waarschijnlijk niet terug.

52. Een verscholen parel in amsterdam oost, fantastische keuken, mooie ingrediënten en een heerlijke sfeer. Top avond

53. Frank Aerts

Heerlijk eten. Super attente en leuke bediening. Topadres voor een avondje uit in een ontspannen setting voor een nette prijs. Fries op zijn best!

54. Zoals altijd heerlijk en eerlijk gegeten.

55. Jan Schrijver

Prettige sfeer, lekkere bieren (!), vrij goed eten voor een redelijke prijs. Authentiek Friese kenmerken, dus geen cuisine. Kaasfondue best aanbevolen (mag iets minder dun), borrelplank top of the bill!

56. Heerlijk gegeten, goede wijn en heel fijne bediening. We komen zeker terug!

57. This is a local gem, a tiny bit off the beaten track but well worth it. The quality and taste of the food is genuinely fantastic (it is Friesland-based and all from small producers, as well as the cook being bloody good) and the place has such a nice vibe. Recommended!

58. Als (halve) Friezin al meerdere keren bij Thûskomme geweest, altijd leuk en lekker! Het is een beetje uit mijn buurt, maar dat heb ik er wel voor over....

59. Jacqueline

Ontspannen, gastvrije tent waar je je meteen thuisvoelt. Echt! Ze maken hun naam waar.
    Het eten: Als je een moeder hebt die van goed koken houdt, en die zich uitslooft als je weer eens bij haar komt eten, zó is het. Net een beetje anders, met veel zorg bereid, simpele maar smaakvolle gerechten, van producten waarvan de herkomst genoemd wordt. De kracht zit 'm in de beperkte kaart: Wat er is, is dan ook goed.
    Lekkere biertjes ook.
    Wat meer groenten erbij zou wel mogen, zegt moeder.

60. Tim Bartlema

Fantastische plek, goeie sfeer en overheerlijk eten. Goed woei assortiment bieren. Hele leuke bediening.

61. Heerlijk gegeten en wat een leuke ruimte! Groot en toch intiem, het voelt aan als een huiskamer. Ook heel geschikt om rustig te werken. Ik was er met twee vrienden uit Londen die wel wat gewend zijn, en ook zij waren erg enthousiast. De akoestiek is trouwens ook prima, dat is nogal eens een probleem in restaurants. Een verrassing om dit restaurant in deze buurt aan te treffen.

62. Frieda Schmid

Hier wordt echt met passie gekookt met liefde voor pure locale producten. Werkelijk heerlijk gegeten voor een schappelijke prijs. We wonen niet echt om de hoek maar willen hier zeker terugkomen. Het Friese tintje maakt t extra bijzonder- Fryslân boppe! Zeg het voort!

63. Mp

64. Je verwacht het niet als je de buurt ziet, maar ergens verstopt tussen de flatjes zit een leuk restaurantje. Lekker, Fries en leuk aangekleed.