Thijs in Amsterdam

Geniet bij Thijs van de traditionele Franse keuken

Deal Laat je nu verrassen en geniet van Thijs' z'n Franse zomer deal met een seizoensbier inbegrepen. Nu voor 29,50!

Laat je nu verrassen en geniet van Thijs' z'n zomerse deal. Hier proef je de traditionele Franse keuken in een modern jasje, met lokale ingrediënten. Reserveer nu deze deal voor maar 29,50!

Thijs by Dikker en Thijs vind je in het centrum van Amsterdam en is een paar treden onder straatniveau gelegen. Het interieur heeft een stedelijk en tijdloos design en heeft een open karakter met een bepaalde ongedwongenheid.

35,50 29,50 -16%
Meer informatie Beschikbaar tot 01-10-2018

In de Hoofdstadparking aan de Prinsengracht

Tram 1,5,2 stoppen recht voor de deur.

ma lunch 10:00 - 15:00
di lunch 10:00 - 15:30 diner 17:30 - 21:30
zo lunch 10:00 - 15:00

Thijs by Dikker & Thijs een plek waar het stedelijke heden samenkomt met het rijke verleden in een 18e eeuws pakhuis. De traditionele Franse keuken in een modern jasje met lokale ingrediënten; het interieurontwerp geeft Thijs een stedelijk en tijdloos design. Het team bouwt zo eigenhandig, gebaseerd op hun historische ervaring, het nieuwe Thijs.

Het restaurant, dat een paar treden onder straatniveau gelegen is, heeft een open karakter met een bepaalde ongedwongenheid. Een sfeer waarin de entrepreneur een deal sluit tijdens een lunch, waarin vaste gasten vertrouwde smaken in vernieuwde jasjes proeven en waarin jonge stedelingen borrelen. Dezelfde toegankelijke stijl keert terug op de bovengelegen etage, de prinsen zaal en de aan de gracht gelegen private dining en vergaderzaal

• Buffet: € 18,00

4. Betalen pin Visa Master Card Diners Club American Express

ma lunch 10:00 - 15:00
di lunch 10:00 - 15:30 diner 17:30 - 21:30
zo lunch 10:00 - 15:00

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1317420885 78
1391905272 78
1418193879 78
1435719617 78
1462008224 78
1510204004 82

1. Erg lekker gegeten. Gerechten ook mooi gepresenteerd. Heerlijke wijn. Leuke bediening. Goed bereikbaar met OV. Kortom, top avond

2. Corrado

Wij maakten gebruik van het Cine-diner arrangement.
    Beperkte keus, wat gezien de prijs te verwachten viel.
    Pas vlak voordat de eerste gang wordt uitgeserveerd wordt brood aangeboden. Hiervan is de boter en de tapenade bevroren.
    De gerechten zijn klein en vrij smakeloos.
    De wijn - die werd besteld als huiswijn, zonder een kaart te raadplegen - blijkt 35,00 euro te kosten, het water 5,50.
    De ruimte is leuk, maar er zit bijna niemand.

3. Samen met mijn collega's heb ik een heel geslaagde avond gehad! Lekker eten, mooie porties en voor een goede prijs. Namens het hele team: bedankt!

4. Jelle Helder

Nog geen 2 maanden geleden hebben we onze halfjaar bijeenkomst van ons dispuut afgesloten met een prima diner bij Thijs. Nu was het een vrijgezellendag in Amsterdam van onze oudste zoon en na de Pieper een heerlijk 3 gangen diner in de Prinsenkamer.
    Prima sevice en wederom heerlijk gegeten. Waar weten ze in Nederland een Bavette zo mooi en smakelijk op tafel te brengen! Het was wel een plezier om hier te eten.
    Tot november dan komen we weer terug.

Bedankt! Jelle Helder.

5. Geothijs

Thijs is een prima restaurant, goede bediening en heerlijk eten. Slechts één minpuntje: voor een fles water moest -best veel- betaald worden.

6. Lekker gegeten, zeer vriendelijke bediening.

7. Ineke Gräeve

We hebben een bijzonder fijne avond gehad. De bediening en service was subliem! Ook het eten was voortreffelijk van smaak en bijzonder mooi opgemaakte borden! Een aantal van de gasten gaf aan hier vaker te komen eten. Complimenten voor jullie allen!

8. Plotseling zulk heerlijk weer dat we lekker buiten hebben kunnen eten ook al ligt het terrasje van Thijs aan het eind van de middag niet in de zon. Dat is toch een sfeer boost! We aten we via een cinediner, prima eten en keurig op tijd klaar voor de film. Zeker voor herhaling vatbaar, zeker ook omdat Cinecenter zo'n fijne bioscoop is!

9. Heerlijk gegeten, gerechten zagen er mooi uit,

10. Heerlijk gegeten en prima service.

11. Mike Whalley

I don't really know what I've given the stars for, although I've made educated guesses! We had a lovely meal, I had oysters and catfish, my wife had prawns and chicken for main course. We had a free pudding, she had watermelon cheesecake and I had the platter of French cheeses with figgy bread and a tapenade. We drank beer, I had the IPA, my wife had lager. The room was intimate, some of the other diners were quite loud, but not excessively. We were staying in the hotel, and it made a great end to our short stay.

12. Aardige bediening, lekker eten mooi geserveerd (2 gangen cinediner) - porties wel iets aan de kleine kant. Fijne avond gehad!

13. Martin Wickenhagen

Beperkte keus, maar het eten is zeer goed!

14. In combinatie met filmbezoek. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Pluim voor het vriendelijke personeel!

15. Mike Williams

It was good - nice food, friendly service, good atmosphere and decor. We booked as part of an arrangement with the Cinecenter. Very food quality/price ratio.

16. Minke Meijer

Een Cinediner bij Thijs is zeker aan te raden! Wij hebben heerlijk gegeten na de film in Cinecenter en de bediening was top. We komen graag nog eens terug.

17. anja bakker

Wij mochten een keuze maken uit het film menu en kozen voor de Steak Tartaar die was prima! Daarna had ik een hamburger gekozen met een geroosterd broodje. Het was jammer dat het broodje wat verbrand was. Verder was de smaak prima. Misschien beter om een volgende keer een ander broodje bij te voegen die wat minder zwart is en beter smaakt. Het satevlees was goed maar de pindasaus had iets beter gemogen. Bediening was heel jong leuk en aardig.

18. Karel werdler

Zeer prettige atmosfeer en een uitstekende bediening. Voorgerecht was een selectie van mogelijke voorgerechten zoals aanbevolen door bediening en absoluut de moeite waard. Mooie presentatie en alles zeer smakelijk. Hoofdgerecht aan onze tafel was 2x zeewolf en 2 x tonijn en ook hier tevreden gezichten.
    Kwaliteit, presentatie en bediening zorgden voor een perfect geslaagde avond.
    Thanks guys

19. Prima, keurig ontvangen. Men wist onze afspraak over bezoek aan schouwburg bij aankomst te vertellen, dus dat we op tijd weer wilden vertrekken. Bediening en diner prima in orde. Komen zeker terug!

20. Evelien de Groot

Heerlijk kerstdiner bij Thijs. Het kerstmenu was erg lekker. Vooral de hertenbiefstuk was heerlijk bereid met een verrukkelijke jus.

21. Heerlijk! Prettige avond gehad met een lekker 4 gangen menu.

22. Hans Schuppert

Wij hadden een combiticket Cinecenterfilm/diner. Een erg goede deal voor € 25,-
    Een erg prettige sfeer met vriendelijke bediening. Heerlijke soep vooraf en een prima hamburger met frietjes als hoofdgerecht. Ook een prima huiswijn. Voor herhaling vatbaar!

23. Masja Müller

Heerlijk gegeten bij Thijs, via de dinerbon met cinecenter. Het eten stond (ondanks de drukte) binnen no-time op tafel en was heel lekker.
    Ook de rode huiswijn was heerlijk en op temperatuur.
    Komen graag nog eens terug!

24. Restaurantbezoeker

Prima eten, prima prijs en prijs service. Minpuntjes waren dat verschillende zaken op de kaart op waren en het had ook drukker gekund voor een vrijdagavond.

25. els bijnen

Mijn vriendin en ik gingen na de film bij Cinecenter eten bij Thijs. We konden kiezen uit verschillende opties. Het eten was heerlijk en ook de wijn was prima. Gelukkig konden we gewoon een fles water erbij krijgen zonder moeilijk te doen. De bediening was zeer attent en vriendelijk. Dit is echt een aanrader.
    Attent was ook het bloemetje met jouw naam erop.

26. Ellen den Exter

We hebben met z'n zessen een leuke lunch gehad, was een bijeenkomst met onze nichtjes uit Australie. Het eten en de wijn was prima.

27. Excellent service by Casper and the team, and for your fresh, bountiful vegetarian options on your menu 💜

28. Ionut Ionescu

Very slow service at lunch time.
    Food mediocre.
    Atmosphere ok.
    Waiter friendly.

29. Lekker gegeten, vriendelijke bediening!

30. Heel lekker gegeten, goede sfeer en service

31. Leuke en gezellige entourage. Eten was prima!!
    Een aanrader als je in de stad wilt eten.

32. Sfeervolle locatie, fijne bediening en gewoon erg lekker eten voor een goede prijs. Ik ga vaker komen!

33. Sanne Bouman

Bij binnenkomst een positieve sfeer, leuke en vriendelijke ober. Helaas kon er bij de manager geen 'goedenavond' vanaf.
    Het ziet er erg mooi uit binnen.
    Helaas hebben wij een negatieve indruk gekregen, we hebben meer dan 1 uur op ons eten moeten wachten ondanks dat we als een vd eerste binnen waren. Vervolgens de verkeerde bestelling gekregen, uiteindelijk onze bestelling gekregen maar mijn burger bleek koud te zijn en kreeg wel geteld 8 frietjes op mijn bord. De vis was wel goed!
    Jammer, want de reviews van tevoren waren erg positief!

34. Zeer gastvrije ontvangst, heerlijk tweegangenmenu in combinatie met filmticket bij Cinecenter. Brood & wijn heerlijk.
    Een absolute aanrader!

35. Voortreffelijk gegeten in een gezellige en bijzondere ambiance. Een topper!

36. Heerlijk gegeten tegen een prima prijs. Personeel erg attent en professioneel. Top avondje aan de gracht ;-)

37. Schepers

Zeer goed rekening gehouden met mijn glutenvrije dieet. Heerlijk brood. En keuze in overige gerechten.
    Ook mijn tafelgenoten waren tevreden. Wij komen nog wel een keer terug.

38. daan de bruijn

We aten bij Thijs i.h.k.v. een zogenaamd Cinediner. De reservering via de site van Cinecenter en Dining City liep niet helemaal vlekkeloos, maar na een telefoontje naar Thijs was dit geen enkel probleem. Ook toen we binnenliepen op de dag zelf en tijdens het eten bleek dat de service bij Thijs dik in orde was. Vriendelijk en behulpzaam personeel, snel en attent. Door ons Cinediner was de keuze uit gerechten wat beperkt, maar dat vonden we gezien de prijs ook niet meer dan normaal. De hamburger was prima en niet te rauw zoals vaak gebeurt (fijn!) en ook de tomatensoep vooraf en de appeltaart als toetje smaakten prima.

39. Karin de Haas

Afgelopen vrijdag een verrassingslunch met mijn moeder bij Thijs. Ik had gereserveerd en er stond een gezellig welkomstbordje. De lunch was heerlijk en betaalbaar. De bediening was zeer attent. Een aanrader!

40. Frank Ergeerts

Zeer lekker gegeten. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
    Vriendelijk personeel.
    We komen hier zeker terug.

41. Gerda Kool

Goede vrolijke bediening, goede service, leuke kaart goed gegeten en gezellig gezeten.

42. Ferdinand Schmidt

Leuke sfeer, vlotte en gezellig bediening.
    Erg lekker gegeten.

43. Erg lekker gegeten, vriendelijke bediening en goede wijnen. Prijs kwaliteit goed. Lekkere franse gerechten.

44. Van de Pas

Maand van te voren gereserveerd om 16 uur! Heb ik een bevestiging van gekregen. Dag van eten krijg ik in de ochtend weer een bevestigingsmail om alles soepel te laten verlopen! Om 13 uur word ik gebeld dat de lunch maar tot 16 uur is en a la carte pas om 18 uur begint! Dit vind ik niet kunnen 6 personen zo afwijzen!!

45. Ondanks dat de keuken om 16.00 uur sluit, werd toch nog een prima lunch geserveerd.
    Wij hebben genoten van een goed glas wijn en een uitstekende lunch. Prima prijs/kwaliteit verhouding.

46. Kees de Monyé

Bijzonder matige gerechten. Niet op smaak. Bijgerechten bij elke keuze hetzelfde. Bediening in orde. Prijs/kwaliteit niet in orde.

47. Voor- en nagerecht waren wat gewoontjes, hoofdgerecht was heerlijk.
    Bediening zeer vriendelijk.
    Menuprijs lag hoger dan gros van de gerechtcombinaties, ik vind dat vreemd, zijzelf niet. Oordeel zelf.

48. De bestelde echte champagne stond klaar bij binnenkomst. Nauwkeurig op de juiste temperatuur. Waar vindt u dat nog? De extra bestelde amuses waren van zeer hoge kwaliteit (de foie gras amuse was licht, zeer smaakvol en goed romig). Bijzonder grote dank voor de zorgvolle bereiding van alle verschillende amuses. Het eten was meer dan uitstekend, ook dankzij de goeie sfeer, de timing voor alles en de aandacht van het personeel (bijschenken, praatje maken, meermaals vragen of alles in orde is, kijken of fles water leeg is). Het dessert (mousse) was nieuw, dus daarvoor gekozen. Wij misten wel erin een tikkeltje alcohol of iets zoets (beetje honing of zeer fijne poedersuiker). Pluspunt wel : de luchtigheid en homogeniteit van de mousse waren meer dan uitstekend. Dat moet men erbij zeggen.
    Diner geslaagd dus. Veel beter (much better, nettement mieux) zelfs dan het ook al goed geslaagde diner van vorig jaar op dezelfde datum. Restaurant Thijs blijft ons verrassen en boeien. Bijzondere dank aan de jonge dame van het personeel die ons zo goed aan tafel hielp.

49. Fijne sfeer, heerlijk menu (3-gangen menu van Cees Helder) en medewerkers die echt jouw avond tot een succes willen maken. Wat mij betreft is deze "klassieker" nog steeds een parel in Amsterdam. Doen dus, om je vingers erbij af te likken!

50. Opnieuw helemaal fijn en prima! Verrassing was dat er deze avond alleen een wildmenu werd geserveerd, daar moet je natuurlijk wel van houden. Advies is om dit aan de gast te melden wanneer er gereserveerd wordt.

51. Astrid van Gellekom

Super gastvrij ontvangen, gezellige sfeer en heerlijk gegeten!
    Een aanrader 😃

52. Lovely location, very tasty food, super friendly service.

53. Een klein half jaar na de vorige keer weer hier gegeten, nu met oud-collega's. Die waren net als ik enthousiast over de ambiance, het eten en de bediening. Wederom lekkere oesters, goed bereide heilbot en een rijk aangeklede koffie. Ook lunchte ik hier onlangs: goede garnaalkkroketten voor een schappelijke prijs. En ook fijn om met een relatie na de lunch gebruik te kunnen maken van de wifi om in alle rust wat op de laptop te bekijken. Het blijft goed toeven in Thijs.

54. Marieke Eggengoor

Mijn vader heeft 45r geleden als adjunct directeur van Bilderberg aardig wat uurtjes gespendeerd in deze locatie. Het eten was heerlijk sliptong en pana cotta ontzettend lekker. Uiensoep was heel rijk van smaak. Aardige bediening. Slechte akoestiek en de muziek had een harde bas, dus voor oudere mensen was het flink focussen.

55. Heerlijk gegeten en gedronken. Service was top en de gerechten waren bijzonder smakelijk. Moeite waard om elke week te komen. Echt een aanrader!

56. Eric Remie

Aardige bediening, goede service, goede prijs-kwaliteitverhouding, hele goede croque madame gegeten. Aanrader voor zowel hotelgasten/toeristen, als buurtbewoners zoals ik, die even lekker buiten de deur willen lunchen in het weekend.

57. Klara Hoofdman

We hebben met een groep van 18 personen gegeten bij Thijs. Alles was prima geregeld en het eten was heerlijk. De bediening is snel en vriendelijk. Voor herhaling vatbaar!

58. Verscholen op de prinsengracht een perfect gebakken bavette gegeten bij Thijs. Intieme setting en top service!

59. Vincent Dries

Het was voor mij de eerste keer bij Thijs maar een zeer aangename verrassing dat je zo dicht bij het Leidseplein zo goed kunt eten. Het eten was heerlijk, de wijn was super en de bediening zeer attent en professioneel.
    Ik kom zeker terug.

60. Erg lekker gegeten tijdens de restaurantweek en vriendelijk personeel. Absoluut een aanrader.