Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Amsterdam verdeeld zijn.

1. Afhaal en bezorg Amsterdam

Zaheer Khan

Mijn vriend en ik zochten een restaurantje na een lange wandeling en eenmaal toen wij hierlangs kwamen waren we erg benieuwd. Ondanks het mooie weer besloten wij binnen te zitten. Het decor is authentiek en geeft een prettige sfeer. Ons werden de specialiteiten van de dag uitgelegd: de pompoensoep, de tajine met zeeduivel en de tajine met kabeljauw. Deze hebben wij gekozen. De soep was uitstekend. Heerlijk ook om wat Marokkaans brood in te dippen. De tajines waren een genot. De combinatie van gemarineerde vis en groenten was geweldig. Wij raden u zeker aan om hier een bezoekje te brengen.

Ik ben hier onlangs wezen eten op het terras. Ik ben erg gastvrij ontvangen. Ik heb een tajine met lams, pruimen, eieren en amandelen besteld. De lams was heerlijk zacht en goed van smaak. U kunt mij zeker hier terug verwachten.

Super vriendelijk en lekkere en gezonde maaltijden voor een goede prijs.

Lekker eten en goed sfeer.
    Uitzicht op het Ij, prachtig.

EZ Qeyner

7. Internationaal Amsterdam

Heel leuke lokatie. Goed eten en leuke bediening voor goed eten een redelijke prijs.

8. Midden-Oosters Amsterdam

Parsa Resturante

Het restaurant is alweer meer dan 25 jaar geopend. Met het truffelmenu is een reputatie opgebouwd. Jaarlijks wordt er hier zo’n 100 kilo truffel verwerkt. Dit is het seizoen van de zomertruffel die eerst wordt ingevroren om zo de smaak ietsje te versterken, dat verklaard ook meteen de kleur van de truffel. We wilde het wel eens proberen, geboekt voor een lunch op dinsdag.
    Het was warm buiten, binnen geen airco dus neergestreken op het terras met uitzicht over het Damrak en verkoelend briesje. Als aperitief een Chileense Sauvignon die goed beviel. Ernaast een huisgebakken broodje met lekkere truffel boter. Het hapje was een chipje van zoete aardappel met toefje curry, citroengras-mayonaise en krokantje van lavas. Smaak was lekker de textuur een beetje taai.

Het voorgerecht werd hierna uitgeserveerd zonder begeleidende wijn, helaas. Rouleaux van kip met truffel op een salade van rettich, crème van rode biet met schaafsel van verse truffel. Lichte smaakjes, ook de truffel was subtiel. (8)

Op een zwart bord zacht gegaarde kabeljauwfilet in een romige truffelsaus, met stukken aardpeer, gnocchi en afgewerkt met geschaafde verse truffel. De vis was keurig gegaard. helaas wel een beetje royaal na gezouten. De truffel was mooi aanwezig. De chardonnay 2016 van Montes combineerde goed. (8,5)

Verder met een teruggekoelde Pinot Noir van Croix D’Or met ernaast een klassieker van de chef. Luchtig aardappelschuim met geraspte truffel, aardappel krokantjes, aan tafel afgewerkt met een thee van paddenstoelen. Dat lepelde lekker weg. (8,8)

Het pièce was eendenborst in een saus van balsamico en appelstroop, ernaast terrine van ganzenlever met geschaafde truffel, stukjes wortel, groene asperge, mais en spekjes van rode biet. De eend was lekker mals, de lever hartig. De ronde Australische “19 Crimes” 2016 sloot hier keurig bij aan. (9)

Zelfs het dessert was met verse truffel waarbij toefjes hangop van yoghurt, grote stukken merengue en quenelle truffelroomijs met muscovado. Een verrassende combinatie, ik vond zelf de merengue wat te groot. De gewurztraminer van Trimbach combineerde met het aroma verrassend goed, in de mond vond ik hem duidelijk minder combineren. (8,5)

Bediening vond ik ruim voldoende.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik goed.

Samengevat had ik iets meer verwacht van prestaties uit deze keuken, temeer omdat chef Bertus nu zelf meer in de keuken staat. Een pure klassieke stijl zonder poespas.

Romy D

Even een dagje naar Amsterdam en naast winkelen moet er natuurlijk ook gegeten worden.

Omdat ik glutenvrij moet eten, is het altijd even zoeken, maar ik vind al snel het restaurant Bickers aan de Werf “een oase van rust in Amsterdam”. Dat klinkt niet verkeerd en ook de recensies zijn goed, al zijn het er nog maar een paar.

Parkeren is even zoeken en daarna een klein stukje lopen, maar er gaat een wereld voor je open. Wat een prachtig stukje Amsterdam! En inderdaad heerlijk rustig.

Het restaurant heeft een niet al te groot terras aan het water, wat meteen ook de doorloop is naar de kleine jachthaven die naast gelegen is. Je hebt geen overlast van deze doorloop, het is een kleine jachthaven en men houdt goed rekening met elkaar.

En dan dat uitzicht! Het is een warme dag en dus word er gezwommen in het water van de haven, geweldig dat dit weer kan.

Wat meteen opvalt is de vriendelijkheid van het personeel, hartelijk, warm en meedenkend is hier het motto en het is gemeend.
    Glutenvrij is geen probleem en er is genoeg keuze. Verrassende keuzes ook: rendang gemaakt met gestoofde Black Angus runderwang, puree met Zaanse sambal van jalapenos, venkel en laurier. De puree is gemaakt met de sambal en is dus pittig, je maakt deze milder door de jus van de rendang toe te voegen. De runderwang is langzaam gestoofd en heerlijk zacht. Mijn man smult ervan.

Ik kies voor de salade Teppan Yaki met tonijn en daarna de entrecote met Roseval aardappeltjes en gestoofde witlof. Alles heerlijk. Door een fris windje koel je heerlijk af na een lange warme dag, helaas doet het eten dat ook, maar dat is logisch.
    Daarna voor mij sorbetijs met verse frambozen en voor mijn man en moeder een heerlijke café-glacé, nu eens niet met grote dotten slagroom erop maar met verse espresso erover, mascarpone ijs en plakjes spekkoek.

We drinken huiswijn rosé met ijs en die is prima.

De eigenaresse komt later en blijkt ook zo’n horecapareltje te zijn. Wat fijn om te zien als mensen echt liefde voor hun vak hebben. Er zit een ouder echtpaar en meneer besteld saté (een heerlijke grote spies zie ik), omdat het allemaal niet meer zo makkelijk gaat biedt de eigenaresse meteen aan om het vlees van de spies te schuiven, dat in dank wordt aanvaard.
    Kijk een beetje extra aandacht is wat wij mensen tegenwoordig nodig hebben in deze kille tijd en zeker als je ouder bent.
    Een hele dikke pluim daarvoor!

11. Frans Amsterdam

Erg lekker gegeten. Gerechten ook mooi gepresenteerd. Heerlijke wijn. Leuke bediening. Goed bereikbaar met OV. Kortom, top avond

12. Internationaal Amsterdam

Heerlijk gegeten, snelle service en vriendelijk personeel. Een echte aanrader!

Service Design

In 1 woord: waardeloos!! Hoogmoedig personeel die troep verkoopt. Afhaal nasi gekocht. Kom je thuis en schep je het eten op. Bak is warm, maar eten ijskoud. Gebeld met de zaak, geeft de leidinggevende aan dat ik terug kan komen en helft van mijn geld terug kan krijgen, omdat het eten al opgeschept is. Belachelijk!!

14. Frans Amsterdam

Corrado

Wij maakten gebruik van het Cine-diner arrangement.
    Beperkte keus, wat gezien de prijs te verwachten viel.
    Pas vlak voordat de eerste gang wordt uitgeserveerd wordt brood aangeboden. Hiervan is de boter en de tapenade bevroren.
    De gerechten zijn klein en vrij smakeloos.
    De wijn - die werd besteld als huiswijn, zonder een kaart te raadplegen - blijkt 35,00 euro te kosten, het water 5,50.
    De ruimte is leuk, maar er zit bijna niemand.

15. Italiaans Amsterdam

Soms moet je een mooie herinnering laten voor wat het is… Toscanini is helaas niet meer wat het ooit was! Service was fantastisch, de rest (lees het eten; niet) € 240 (4 pers) en een illusie armer: bye Toscanini!

16. Italiaans Amsterdam

J.C.E. Eefting

17. Nederlands Amsterdam

Super sfeer, vooral appetizers lekker en buiten in de zon.

Nidia de oude buurvrouw

Woon helemaal aan de andere kant van de stad, maar als ik trek heb in kapsalon, dan kom ik o.a. naast familiebezoek ook nog speciaal daarvoor helemaal terug naar mijn oude buurtje om dit hier te eten. Het ís gewoon "Dé lekkerste Kapsalon van Amsterdam" waarbij de smaken & structuur in elkaar overgaan. HEERLIJK! Met een lekkere gekoelde frisdrank erbij dan is mijn buikje gevuld en ga ik zeer content weer naar huis. Tot nu toe iedereen die ik hiermee naar toe neem… die vinden het overheerlijk! Deze week 2× gezondigd en er naar toe geweest en gast meegenomen! En ook nog een top service van een hele aardige man van een gewaardeerde snackbar in deze buurt. Wat wil je nog méér?! Je bent een topper!

19. Nederlands Amsterdam

Je verwacht het niet als je de buurt ziet, maar ergens verstopt tussen de flatjes zit een leuk restaurantje. Lekker, Fries en leuk aangekleed.

Iljitsj

They dont care if you are a tourist resident of the city, or neighbor like me the are shamelessly and try to make you pay as much as possible to “doubel up” your portions. Or to serve you something totaly diverent. Dont let me even start about service or How they treat you. Its a family company and they all Made a sport out of it to Rip you off as much as possible. DONT GO THERE!

Pas op voor de oplichters.

adriaan

Ze staan al enkele jaren in de top tien van beste restaurants van Nederland verkozen door de “toeristen” die hun mening delen op Tripadvisor. De gerechten zien er aantrekkelijk uit, de prijzen zijn netjes. Een vriendelijke manier om no shows te voorkomen is het vooruitbetalen, wel met leuke korting, prima! Geboekt voor een lunch op zaterdag.

Ik was zoals wel vaker net iets te vroeg, kon in de lounge plaats nemen of nog even buiten wachten. Ik kreeg, zoals gevraagd, een tafel aan het raam, fijn. Het was er een met uitzicht op de munttoren. Het restaurant is niet zo heel groot, modern ingericht met open keuken, tafels zijn vierkant, keurig ingedekt, met kuipstoelen en langs de muren comfortabele banken.

Als aperitief was er keuze uit drie witte wijnen, het werd een Chileense Sauvignon blanc 2017 de “Birds of Paradise” die goed beviel. Slechts één amuse maar wel een hele lekkere. In een cocktailglas een noordzeekrabsalade afgedekt met een crème van avocado, yoghurt en groene curry, afgewerkt met kaviaar van passievrucht. Een mooie smaakbalans waarin de groene curry mooi naar voor kwam.

De eerste begeleider werd op leuke wijze door Romy gepresenteerd, een Sommelière in opleiding. Zuid-Afrikaanse Riesling 2016 van Paul Cluver uit Elgin, verrassend fris en mooi geconcentreerd, heerlijk. Uit de keuken een mooie presentatie met heldere kleuren. Een licht gepekelde corvinafilet in een zuurkoolsaus met tandoori olie, erop wat salade van zuurkool en appel, afgedekt met een schijf gelei van zuurkool gekruid met seroendeng, afgewerkt met klaverzuring en Avruga. Een originele smakencombinatie met de zuurkool in de hoofdrol. De vis was vooral in de textuur aanwezig, de wijn sloot naadloos aan, keurig. (9)

Verder met een voor mij nieuwe Elzasser, een Roséal gemaakt van Pinot Gris 2017 door Arthur Metz, zalm kleur en duidelijk complexer dan de witte variant. Ernaast gebraiseerde zwezerik, half stronkje gekarameliseerde witlof en cannelloni van krokant deeg omwikkeld met pata negra ham, afgewerkt met een saus van px sherry en toefjes frisse gel. De zwezerik was perfect gegaard, deze combineerde verrassend goed met de witlof. Voldoende afwisseling en textuur met de cannelloni en de saus. De wijn was keurig in balans. De topper van de middag. (9,6)

Een misverstandje met het rund die ik altijd als uitzondering opgeef. Er werd gemeld dat er sukade in het menu zat en ik ging ervan uit dat het gestoofd zou worden, helaas. De sukade was keurig getrancheerd, eromheen verschillende wortel structuren, droog broodje met stoofvlees, bitterbal en een ras el hanout saus. Het vlees was keurig gegaard maar helaas niet zo mijn smaak. Op het bord net wat te weinig saus om het te camoufleren. De fruitige elegante Portugese Cabriz Colheita Seleccionada combineerde goed. (8,5)

De dessertwijn was een Pacherenc de Vic-Bilh 2015 Collection Plaimont, tonen van rijp geel fruit en fijne zuren. Uit de keuken een presentie die vanwege de krokante hoepels deed denken aan Roger van Damme. Verschillende structuren van aardbei, balletjes van verveine, balletje van vanille en een sausje op basis van citroengras. Mooie frisse smaken. (9,3)

De gezellige Sami presenteerde het thee assortiment, ik werd niet verleid, het werd toch een krachtige espresso. De kist met friandises kwam helaas wat te laat.

Bediening was zeer goed verzorgd op een gezellige wijze.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik zeer goed tot uitstekend, de rekening viel erg mee omdat ik het grootste deel bij de reservering had betaald.

Kortom, top 10 van Nederland is het in mijn beleving natuurlijk niet maar ik snap wel de aantrekkingskracht van het restaurant. Goede locatie, hippe zaak, gezellige bediening, mooie bordpresentaties, keurig geselecteerd wijnarrangement en schappelijke prijzen.

22. Mexicaans Amsterdam

Martin

Geweldig heerlijk in de zon gezeten 👌👌👌😎🤩En genoten van heerlijk biertje en goed maaltijd Top zaak!

24. Aziatisch Amsterdam

Super leuk. Top bediening!

26. Mediterraans Amsterdam

Goed gegeten, vriendelijk personeel

Jet

28. Chinees-Indisch Amsterdam

Kwam er meer dan 20 jaar, sukasari is in de damstraat amsterdam gestopt, maar is verder gegaan in Amstelveen als Sukarasa
    Adres. Kostverlorenhof 63 1183HG
    Vanaf Amsterdam zuid tram nemen!
    Saté nog steeds om te zuigen 😁en de prijzen nog steeds zelfde 😁enjoy

Dat de porties nogal klein zijn wisten we al van de vorige keer. Daarom had ik nu wat meer plates besteld. De bediening was erg traag, tussen het opdienen van de plates zat veel tijd zodat we meer dan 2 1/2/ uur kwijt waren. Helaas was de serveerster van de vorige keer ook weer aanwezig. Deze juffrouw staat altijd met een verveelde en ongeïnteresseerde blik de klanten te woord. Onbegrijpelijk dat deze jonge vrouw hier nog steeds werkt, is wellicht familie van de de bedrijfsleider. Nadat we een opmerking hadden gemaakt tegen deze serveerster over de lange wachttijden kregen we een snibbig antwoord en als troost 5 poffertjes met Nederlands vlaggetje… Het eten is niet verkeerd maar prijs-kwaliteit/kwantiteit verhouding onvoldoende in mijn optiek. Dan hebben we elders (zonder Michelin ster) wel veel beter gegeten en veel gastvrijere bediening.

30. Internationaal Amsterdam

Perfect in everyway.
    Exceptional food and service, excellent sfeer and extremely accommodating to individual preferences.
    Do not miss going to this restaurant. One of the best.