Paloma Blanca in Amsterdam

36 positieve stemmen1 negatieve stem

Corona informatie

u kunt restaurant paloma blanca bellen om af te halen Instagram en Facebook onze telefoon nummer is 020 612 64 85
voor bezorgen kunt u terecht bij thuisbezorgd.nl

Corona informatie

voor bezorgen kunt u terecht bij thuisbezorgd.nl

Wij zijn bereikbaar met lijn 1 op Overtoom, via Kinkerstraat met lijn 7 en 17.

Paloma Blanca laten bezorgen?

Uitzonderingen

1479204628 97
1493472027 97
1522006826 97
1571942723 98

1. Vanwege de crisis hebben we het afgelopen weekend moeten bestellen en afhalen, wat prima te doen was! We konden het na een half uur al ophalen.

De couscous is super lekker omdat deze wordt gestoomd en de porties zijn ook nog eens groot waardoor we de dag erna nog wat over hadden voor de lunch. De couscous Vega en couscous Merguez groente zijn trouwens een aanrader!

Ik ga hier zeker snel nog eens bestellen!

2. Lekker puur traditionele couscous met lamsvlees die zo mals is en vriendelijke bediening met goede uitleg voor de carte restaurant is klein en knus de merquez worstjes zijn om te smullen mensen een goede adres om te genieten.

3. Na een leuke vakantie in Marokko een tijdje heb ik het Marokkaanse eten gemist. Omdat ik het zelf niet goed kan koken heb ik dit restaurant bezocht. Het eten en de sfeer gaven mij het gevoel alsof ik weer in Marokko was; erg authentiek. Ik zou hier elke dag weer kunnen komen.

4. Een erg mooie zaak waar het eten met passie gemaakt wordt. De tagine zeeduivel, bereid met arganolie, is een absolute aanrader. De bediening was ook klantvriendelijk. Voor herhaling vatbaar!

5. Leuk zaak met kwalitatief eten, de vlees hier valt van de bot af: een genot, de service is goed en aardig, de pastella kip is een aanrader knapperige filo met kip en kaneel.

6. Odette Akerman

Uitstekend restaurant. De couscous lams met groente en de couscous royal waren om van te smullen. Zeker een aanrader!

Eén vorige recensie
  7. Fantastisch ontdekking wij hebben prima gegeten de pastella met kip amandelen heimelijk en de tagine lams met pruimen was heerlijke en te vergeten de homemade merquez worstjes top zaak met een goede attent bediening.

8. Mijn vriend en ik zochten een restaurantje na een lange wandeling en eenmaal toen wij hierlangs kwamen waren we erg benieuwd. Ondanks het mooie weer besloten wij binnen te zitten. Het decor is authentiek en geeft een prettige sfeer. Ons werden de specialiteiten van de dag uitgelegd: de pompoensoep, de tajine met zeeduivel en de tajine met kabeljauw. Deze hebben wij gekozen. De soep was uitstekend. Heerlijk ook om wat Marokkaans brood in te dippen. De tajines waren een genot. De combinatie van gemarineerde vis en groenten was geweldig. Wij raden u zeker aan om hier een bezoekje te brengen.

9. Ik ben hier onlangs wezen eten op het terras. Ik ben erg gastvrij ontvangen. Ik heb een tajine met lams, pruimen, eieren en amandelen besteld. De lams was heerlijk zacht en goed van smaak. U kunt mij zeker hier terug verwachten.

10. Op een zonnige dag bij Paloma Blanca wezen eten. We kregen een mooie tafel op het terras toegewezen. Als voorafje namen mijn tafelgenoot en ik een heerlijke frisse salade met garnalen, calamaris en avocado. De avocado geeft samen met de vis een heerlijk gevoel op de tong. Hierna hebben wij de tajine lam met pruimen en een vegetarische couscous besteld. De combinatie van lam op de lam maakten het helemaal af. Zeker voor herhaling vatbaar.

11. Dit blijft een van mijn favoriete restaurant, de gastvrijheid is goed, de ambiance is gezellig en de eten is van top kwaliteit, tagine van de dag met zeewolf venkel, arganolie, en aubergine heerlijk, de homemade baklava met muntthee een prima afsluiting van een lekker diner.

Eén vorige recensie
  12. Zeker aan te raden voor een gezellige avond met familie of vrienden. De sfeer en het eten (vooral de tajine met zeeduivel en de pompoensoep) hebben gezorgd voor een geweldige avond. Ik kom zeker terug!

13. Het lekkerste wat we ooit gegeten hebben uit de Marokkaanse keuken!!! Heerlijke Marokkaanse harira soep, verrukkelijke kip tajine met geconfijte citroen. Echte aanrader. Bedankt ook voor de goede bediening.

14. Onvergetelijke avond begon met goede ontvangst. De kaart is precies goed, wij beginnen met bestellen kip de beste die ik ooit heb gegeten, de salade met vis is prima, tagine v/d dag met zeebaars venkel, bosui en arganolie om te smullen. Ik ben voor de eerste keer hier, maar niet voor de laatste keer.

15. Lekkere avond bij paloma blanca. Het eten is van goede kwaliteit, lam was mals en mooi opgemaakt. De bediening snel en aardig. Mooie sfeer, prachtige verlichting.

16. Dit is het adres waar je echte, traditionele, Marokkaans eten kan proeven. Wij namen de vissoep v/d dag. Helder en erg smaakvol. De pastilla kip met amandelen en kaneel is hemels. Een tajine van lamsvlees, pruimen en amandelen was smeuïg; het vlees valt zo van het bot. Om af te sluiten: een heerlijke home-made pudding. Na heel veel jaren wist Paloma Blanca de kwaliteit hoog te houden. Tot ziens!

17. Leuke avond in een mooie sfeer en de gastheer is opkomend vlot. Het restaurant is mooi aangekleed, sfeervol. Het eten is vers en van goede kwaliteit. Garnalen met chermoula en tajine lamsvlees met pruimen zijn zeker een aanrader.

18. moz 13 punten

Een klein, knus restaurant, met heerlijk autentiek eten. Tajine vis van de dag, zeeduivel met aubergine. Heerlijke smaak en goed opgemaakt, de tajine. Als nagerecht mhalabiya pudding met aardbeienjam, cranberry en pistache; een feest voor de tong. Wij komen zeker terug!

19. Heb hier kunnen genieten van een lekkere maaltijd, de harira soep is lekker en de tagine lams vlees was top. Mals en goed van smaak. Het interieur is goed en de service was attent en aardig. Ben erg tevreden.

De nieuwste recensie
  20. Lekker eten bij deze mooi aangeklede zaak, leem muren, prachtig plafond van Marrakech, en leuke lampen.

De kaart is goed, onze voorkeur is brie, wat vis of pastei met vis, en harrira soep, alle 2 goed van smaak. De royal couscous met gegrilde vlees is top, en de tagine vegetariche is heerlijk. De wijnkaart bestaat uit goede wijnen, wij namen een chardonnay uit Frankrijk. Met muntthee en baklava sloten wij deze lekkere avond af.

21. Heb genoten van een lekker diner met vrienden. Pastella kip, aubergine en courgette, en salade, heerlijk. De tagine kip met citroen en tagine zeeduivel met bio olie, goddelijk van smaak en zeker aanrader!

22. Een gezonde maaltijd bij Paloma, 2 hoofdgerechten, tagine lamsvlees groenten, heerlijk vlees, groenten goed op smaak gemaakt. De tagine met zeeduivel met aubergine, perfecte vis met arganolie bio olie. De rode wijn was ook goed. De bediening was aardig en de sfeer is goed.

23. De eigenaar/gastheer nam netjes onze jassen, de lams couscous heerlijk van smaak en het vlees is zo zacht, tajine kip lekker aroma van de gekonfijte citroen, balans tussen uien, wortels fijn gesneden zoet en het zuur van citroen is perfect. Ook een leuke sfeer, simpel en erg aangenaam.

Een zekere aanrader voor traditioneel Marokkaans eten.

24. Paloma blanca een echte traditionele zaak die de autentieke tagines en couscous serveert, met verse producten werken dat is wat wij hier proeven. Geen poespas resto, wel volgens mijn tafelgenoot de oudste Marokkaanse in Amsterdam. De sfeer is leuk, de gastheer opkomend, attent. De tagine lams pruimen waren lekker, het vlees viel zo uit de schinkel. Dit soort restaurants in het buitenland krijgen meestal een status. Zeker een aanrader.

25. ankstaven

26. Een prachtige mooie knusse zaak, schoon, mooie wc met prachtig marokkansse tegels. Gastheer aardig en kundig in zijn vak net als de kok, want dat proeven wij op de schotels. Pastella kip krokant filodeeg met heerlijke kip erin, de pompon soep was even lekker, 2 tagines genomen een lams met pruimen en amandelen, andere met kip en geconfijte, citroen. Top kwaliteit vlees, een mooi malse schinkel dat van het bot valt. Kip tagine heeft een heerlijk aroma, de zoete uien en fijn gesneden wortels geven een prachtig balans. Dit is geen poespas restaurant, wel mensen met passie en liefde voor het vak.

27. Heb met mijn marokkaanse man hier een prima avond gehad, gastheer was vriendelijk en opkomend, de kaart is duidelijk. Gekozen voor 2 soepen, de pompon soep en harrira, allebei heerlijk. Tagine lams om je vingers bij af te likken, vlees mals, de groenten sappig en goed gemaakt. De cous cous smeug, zo eet ik bij mijn schoonouders ook en voor hun is dit een favoriet adres. Vers is het zeker. Dit is ons vaste adres al 10 jaar lang en de kwaliteit is nooit veranderd.

28. Ik had tagine lamsvlees. Het was doodgekookt. Alles viel uit elkaar. Ik heb een vermoede dat het eten uit diepvries kwam. Het was echt slecht.

29. Dacht eerste toen een vriend van mij de naam had doorgegeven dat het spaans was, maar het is absoluut een autentiek traditioneel Marokkaans restaurant. Moet eerlijk zeggen; de beste tagine die ik ooit heb gegeten. De vlees is A kwaliteit, proef je ook. De salade met vis en de Marokkaanse soep waren ook heerlijk. Service is attent, krijg wel van hem de betekenis van de naam paloma blanca (witte duif), de bijnaam van een stad in noord Marokko. Nu snap ik het. Mooi op zijn Marokkaans ingericht, simpel en schoon. Dank u voor de prima avond.

30. yatreb

31. Wat een aangename verassing, mooie strakke schone zaak, eerlijke keuken. Gastheer en zijn vrouw runnen deze zaak en het schijnt al 13 jaar te bestaan, pastella met kip en salade met vis heerlijke, subtiele smaken, de cous cous royal en tagine lams met pruimen een genot. Hier wordt met goede ingredienten en producten gewerkt en dat proef je ook, absoluut aanrader.

32. Marian Visser

33. Met plezier gegeten bij paloma, normale zaak waar kwaliteit voor gaat, zaak ziet er strak en mooi op zijn marokkaans uit. Hebben harrira soep en salade als voor genomen, goed van smaak, mooi begin. De cous cous royal is zacht en de groenten gezond, gegrild vlees lekker gekruid, tagine kip mals, de combi kruiden en gekonfijte citroen valt erg goed in de smaak. Marokkansse thee met koekjes moest niet ontbreken. Deze zaak is zeker een aanwinst voor amsterdam. Een zekere aanrader.

34. Erg knusse zaak, mooie aankleding, prachtige lampen, schoon. Wij zijn door de gastheer goed opgevangen, vis van de dag; kabeljauwfilet in een tagine met bloemkool, zoete aardappelen en courgette was fantastisch. De pastella kip en de salade met vis, tagine lams pruimen en amandelen is zeer mals, mooi aangemaakt. Simpel schoon en top lekker eten geen poespas maar gewoon. Neem je tijd hier, wordt alles a la minute gemaakt. Proef je ook terug. Liefde voor het vak maakt succes. Beste mensen tot gauw.

35. henk 25 punten

De ontvangst en de bediening waren correct zoals het hoort bij goede restaurants. Dit is een knusse mooie zaak, kwam erachter dat het al heel lang bestaat (13 jaar). Wij krijgen van de gastheer / eigenaar de dagvis te horen, onze keuze ging meteen naar tagine zeeduivel met courgette, chery tomaat en argan olie (bio olie, komt alleen in zuid marokko voor dat is uniek) en zo was de smaak ook . Onze pastelle en harrira soep waren beiden van goede kwaliteit, de andere hoofd was cous cous met lams en groenten, vlees valt zo van het bot. Cous cous smeug en de groenten vers en sappig. De hazelnoot chocolade taart was ook goed, lekkere marokkaanse rood wijn. Dit is zeker een top zaak maar zeker geen poespas restaurant. Zou zeggen neem de tijd om te genieten hier.

36. zahir 13 punten

Heb vaker bij dit restaurant gegeten, altijd dezelfde kwaliteit. Ben door gastheer / eigenaar goed ontvangen, de kaart was duidelijk, harrira Marokkaanse soep en pastella kip heerlijk van smaak, hebben tagine (stoof schotel) met lams, pruimen en amandelen, en cous cous royal met gegrilde vlees, goed mals vlees gehad. Cous cous smelt in je mond, als toe munt thee met lekkernij. Dit restaurant bewijst nog steeds dat ze 13 jaar lang aan de top willen blijven door hun gastvrijheid, kwaliteit. Zeker aanrader.

37. Lekker Mediteraans eten, heerlijke Marokkaanse gerechten, vers en aardige bediening.