Op dit adres zit nu: Meram Osdorp

2. div_

3. Remko

4. Test

5. Abcd

6. Erg lekker gegeten en uitstekende bediening! Zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.

7. e van der horn

Met de tweede kerstdag tafeltje geboekt bij restaurant Opium te osdorp.
    Door een vroegboekkorting kregen wij pp E 10,00. korting, goede service.
    Aangekomen bij het restaurant, werden wij opgevangen door de gastheer genaamd Laurence.
    De ontvangst was uiterst prettig en we werden begeleid naar ons tafeltje.
    Het restaurant was voor de kerst sfeervol aangekleed.
    Aangekomen aan ons tafeltje zijn we aangenaam verrast door het menu wat ons geserveerd werd.
    Alles wat wij die avond voorgeschoteld hebben gekregen was van uitzonderlijke klasse.
    Eten , wijn arrangement, bediening, alles wat je die avond kon wensen was van de partij.
    Kort samen gevat heerlijke avond gehad, terechte komplimenten aan de gastheer en het keuken personeel.
    Aan de eigenaar, het moet een genot zijn om zo'n restaurant te runnen.
    Jullie krijgen van ons voor alles een dikke 10.
    Tot gauw.

8. Eind oktober hebben we hier de nieuwe kaart mogen proeven. Ik was er nog nooit geweest en heb me dan ook volledig laten verassen. Ik denk dat ik nu wel kan zeggen dat het niet mijn laatste keer zal zijn. Het eten was subliem. In totaal 10 kleine gerechten verdeeld over voor-, tussen-, hoofd- en nagerechten. Mijn vriendin is net terug van een half jaar reizen door Azie en de Aziatische gerechten deden de herinneringen aan de reis weer opleven. Dat is misschien dan toch wel het beste compliment wat ik op dit moment kan geven over de kwaliteit van het eten.

Daarnaast was de wijn ook van zeer hoge kwaliteit. Begonnen met wit om later over te gaan op rood. Beiden grandioos, en een leeg glas was er zelden te vinden. De bediening zorgde hier namelijk wel voor. En dat mag ook gezegd worden, de bediening was perfect. Bij ieder gerecht een duidelijk verhaal, bij aanvullende vragen altijd een helder antwoord met een glimlach. Een toegevoegde waarde voor een toch al geslaagde avond.

De algemene sfeer zou echter nog iets verbeterd kunnen worden. Weliswaar is het uitzicht geweldig over de sloterplas, maar de prominente DJ opstelling voelde niet helemaal op zijn plaats. Als het langzaam van een restaurant naar een bar transformeerd aan het einde van de avond begrijp ik hem wel, maar nu dus niet helemaal. Verder moet ik ook zeggen dat me dit verder niet echt heeft gestoord.

Opium bedankt en zeker tot snel.

9. Ook wij hebben hier op 26 oktober proef gegeten. Omdat het menu nog niet op kaart staat alleen maar even globaal een oordeel. De meeste hapjes waren prima, echter veel hapjes maakten voor ons het bij elkaar maar net genoeg. Wellicht iets meer bijgerechten. voor 2 personen een klein schaaltje rijst is echt te weinig. helaas komt ook niemand vragen of je wellicht wat meer rijst wilt.is dan trouwens toch te laat want de nieuwe schaal rijst komt dan als alles op is. of je moet het verder koud opeten. meeste gerechten waren goed, een enkele slechts redelijk. soep was niks voor ons. het garnalengerecht was met garnalen met gewoon de harde buitenkant. er waren echter veel stukjes afgebroken die daardoor in de rest van de ingredienten van deze schotel zaten. je kon ze echter niet herkennen doordat de kleur van de rest garnaalkleurig was. keer of 3 beide de garnalenschillen uit onze mond gevist. wel lachen, maar niet echt de bedoeling denk ik. toetjes waren zeer goed.ook wij hadden ons verbaasd over het stukje lam, rare combi, maar was erg goed stukje vlees, maar inderdaad aardig koud. Al met al behoorlijk goede gerechten, maar matige hoeveelheid, voor een behoorlijke prijs.
    Er liep ook zeer veel personeel rond wat natuurlijk ook de prijs behoorlijk doet stijgen. Naar ons idee had dat wellicht gehalveerd kunnen worden. Ook een lounge gedeelte waar niemand zat en DJ met installatie, de kosten lopen natuurlijk op. Maar bracht het voor ons een extra leuke avond, nou nee. Moet ook zeggen dat wij met onze ruime 40+ niet de doelgroep voor dit restaurant zijn.
    stoelen waren zeer raar van vorm waardoor lange mensen 1.95+ hier (net als ik)last van krijgen. ook mensen met rugproblemen, weet niet of er alternatieve stoelen waren. De aankleding was niet oosters, echt een lounge aankleding met hippe muziek. mensen boven de 50 verwacht ik niet dat die hier komen.
    leukste garderobe ooit gezien.Mooi uitzicht je jas word in apart kamertje bij wc's gehangen. stil plekje heeft niemand overzicht op. Gelukkig doen ze wel de deur op slot. veilig toch? echter een meter naast de deur is een open toonbank van 3 meter breed 1 meter hoog volledig open. voetje op de balie en je staat in de "afgesloten" ruimte. Kortom geen waardevolle spullen in de jassen doen. was leuk voor een keertje, maar wij waren niet echt de doelgroep voor dit restaurant.

10. Op zaterdag 27 oktober hebben we het nieuwe Opium menu mogen proeven. Aziatische fusion gerechten bestaande uit 4 kleine voorgerechten, een tussengerecht en 5 kleine hoofdgerechten en een nagerecht. Het eten, o.a. de lamb's rack, garnalen en kabeljauw was zeer goed. Ook de wijn, een Pinot Grigio, was heerlijk.

Opium is een mooie zaak met een prachtig uitzicht over de Sloterplas. De bediening is netjes en echt servicegericht. Mijn tip. Zorg voor een andere muziekkeus tijdens het eten.

Ik kom graag eens terug. Zeker een keer zomers om op het terras te zitten. Ga zo door!

11. Erwin 11438 punten

Vrijdag 26 oktober bij Opium gaan eten.
    Na een dagje shoppen in Amsterdam aangeschoven bij dit Aziatisch restaurant om het Fusion Opium menu te testen.
    Even wennen voor ons uit de polder, je moet hier betalen voor je parkeerplaats, ook ’s avonds.
    De binnenkomst is hartelijk zonder “gemaakt” te zijn. We worden verwelkomd, de jassen worden aangenomen en we worden naar onze tafel begeleid.
    Bij de gerechten worden wijnen van de wijnkaart geadviseerd. Hoewel het gebaar wordt gewaardeerd moet ik helaas straks nog twee uurtjes rijden dus geen druppel alcohol. We houden het op een frisje.
    Het Fusion Opium menu bestaat uit vier kleine voorgerechten, één tussengerecht, 5 kleine hoofdgerechten en een nagerecht.
    De voorgerechten zijn zonder uitzondering erg lekker. De dragon springroll bestaat uit surimirol met zeewier en zoetzure saus, de duckroll is een gevulde loempia met Pekingeend en Hoisin saus (aanrader!), Gyoza is een gestoomd Japans deegbuideltje met kip en sojasaus en de laatste is Seranoham met vijgen. Deze laatste had helaas wat te weinig vijg naar mijn smaak.
    Het tussengerecht was Sichuan sun lat Tong, een pikante soep met groente. Gerechten uit Sichuan zijn meestal bijzonder pittig. In deze soep echter prima, niet te sterk. Het is wel even wennen aan de wat zurige smaak. Na de gewenning vinden we de soep lekker.
    De hoofdgerechten bestaan uit:
    Gestoomde kabeljauw met zeewier. Een redelijk gerecht, mag wat hoger op smaak.
    Gewokte garnalen in een Thaise chilisaus. Heerlijk! En ik eet niet graag garnalen. Voor deze mag je mij wakker maken. De groente die erbij geserveerd wordt is niet om op te eten. Deze is puur om smaak aan het gerecht te geven. Dat hadden ze vooraf niet verteld maar we kwamen er snel achter toen er bamboe tussen bleek te zitten.
    De Massaman Beef is een Thaise curry. Deze is ook erg lekker. De hoeveelheid rijst die erbij wordt geserveerd is echter te weinig, een dubbele portie zou net volstaan.
    De Kong Boa Kai en een gerecht met cashewnoten, groenten en kip. Hier is de kippendij voor gebruikt. Heerlijk. Kipfilet is ook niet verkeerd maar met de kippendij smaakt het gerecht veel beter naar de kip.
    Niet geheel Aziatisch werd er ook lamb’s rack geserveerd. Een heerlijk stukje lam wat helaas niet eens meer lauw warm was hoewel we hier wel mee begonnen. De gewokte mini paksoi was lekker.
    Het nagerecht was een proeverij met een bakje meloen, een lopend chocoladesoufflé en een crème brûlée. Allemaal erg lekker maar de chocoladesoufflé was perfect.
    Het is een Aziatisch restaurant. Vergelijk hen niet met een Chinees. Zonder de een tekort te willen doen aan de ander is het niet te vergelijken. De smaken bij Opium zijn echt heel anders. De prijs en hoeveelheid echter ook. Eet je bij de Chinees jezelf zonder gêne helemaal vol voor een klein prijsje, hier hadden wij eigenlijk niet voldoende gegeten voor de prijs van een klein € 40,-
    Resumerend; eten een dikke 8. Serveer in ieder geval meer rijst bij de gerechten maar de smaak is uitstekend
    Sfeer; een 7. Gezellig restaurant, netjes ingericht. Aardige muziekkeus die niet Aziatisch is, dat geldt overigens voor het gehele restaurant.
    Service; een 8. Bediening is keurig zonder dat dit gemaakt overkomt.
    Prijs kwaliteit; een kleine 7. De kwaliteit is prima maar gezien de hoeveelheid en de prijs wat mij betreft zeker geen 8.
    Opium is absoluut een bezoek waard.

12. Internationaal dineren op hoog niveau.

Afgelopen weekend mogen genieten van het nieuwe menu dat Opium in de komende maanden aan haar klanten gaat voorschotelen en ik was onder de indruk. Opium hanteert een formuledie ik graag 'If Thailand was a province of Italy' noem. Het beste uit de Aziatischekeuken wordt gecombineerd met hoogstandjes van het Europese vasteland. Dit resulteerde in een proeverij van uitzonderlijk hoge kwaliteit. Met name de Aziatische hapjes waren van een kwaliteit die je niet snel buiten het continent zelf aan zult treffen.

Sfeer en bediening zijn bij Opium ook dik op orde. Grote ramen kijken uit over de Sloterplas en bij iedere gang werd ons helder verteld wat we gingen eten, lege glazen werden subiet weer gevuld en de Irish Coffee na is een belevenis op zich. Een dj die live plaatjes mixte en een cocktail achteraf die we zelf mochten maken, zorgde voor een complete culinaire beleving.

Als Opium iets aan de akoestiek in het pand gaat doen is het helemaal op orde.

13. Afgelopen zaterdag hier geweest om het FUSION OPIUM menu te proberen. Voor mij de eerste kennismaking met OPIUM en de eerste kennismaking met Aziatische Fusion. Prachtig restaurant, mooi ruim opgezet. Bediening begon al goed, kennis van etiquette en goede uitleg van de gerechtjes. We namen er een lekkere Pinot Grigio bij. Voorgerechtjes waren stuk voor stuk origineel en erg lekker, maar mijn favorieten waren de vijgen in seranoham en gefrituurde sushi met garnalenpaté. De vijf hoofdgerechtjes waren ook stuk voor stuk erg goed, vooral de beef en gewokte kip. Beetje eentonig, maar ook het nagerecht was lekker. Wel iets simpeler dan de rest (fruit, crême brulée en chocoladesoufflé). De muziek was wat te aanwezig en druk wat mij betreft. Verder zeker een restaurant en een menu om te onthouden! Bedankt voor de leuke avond, team van OPIUM.

14. Prima sfeer, perfect eten, gaaf restaurant.

15. Mooi uitzicht over sloterplas, relaxte sfeer, lekker eten.

16. jody annes

Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij opium. We werden goed ontvangen en de bediening verdient een dikke 9. Het enthousiasme waarmee het personeel serveert en de gerechten uitlegt is tegenwoordig nog zeer schaars. Het eten (fusion aziatische menu) is een echte aanrader. Kortom zeer de moeite waard om te bezoeken en heerlijk genieten van de mooie locatie aan het water en het voortreffelijke eten en bediening.

17. Tuan Lê 1213 punten

Om 25 jaar trouwdag te vieren hebben wij gereserveerd bij dit restaurant.
    Wij komen zeker terug naar dit restaurant om de volgende reden:
    - De bediening is top;
    - 10 gerechten waren lekker;
    - De prijs is betaalbaar.
    Bedankt voor een geslaagde avond.

Ria & Tuan

18. Leuk restaurant aan het water.
    Bij reservering gevraagd om tafel bij het raam. Konden ze niet garanderen maar wel gekregen. Aangegeven dat ik geen gevogelte eet, werd rekening mee gehouden door ander gerecht aan te bieden.
    vriendelijk personeel

19. Olivier de Jonge

20. Fusion Aziatisch genomen echt lekker van smaak verschillende soorten gerechten zowel voor als hoofd goed verzorgd leuk opgediend, toetje ECHT een TOPPER.
    Leuke vlotte dames leggen alles geduldig uit nemen je jas aan bij binnen komst, niks is hun te veel, houden de gehele tijd je tafel in de gaten, geven netjes aan als de volgende gang er aankomt (wij zijn rokers)
    Wij hadden geluk met een tafel aan het water top uizicht over de sloterplas, ook de zetting van de tafels is over na gedacht geen last van je buren.
    Algemeen: Als je vanaf de parkeerplaats (achterkant van het restaurant) komt moeilijk zichtbaar en te vinden (aandachtspuntje) En oja we hadden een jarige in de zaak dat doen ze ook leuk iedereen mee zingen uit volle borst. Echt een avondje uit wij hebben het zeer naar onze zin gehad en echt lekker gegeten. Echt een aanrader en ons zien ze snel terug.

21. We waren in dit restaurant geweest met 6 personen. We kozen het linker menu, maar niemand houdt van soep. Helaas was dit volgens hun absoluut niet vervangbaar. Iedereen liet de soep staan. De porties waren erg klein. Vooral voor de prijs die je ervoor betaald. Het was wel lekker. Was een gezellige avond.

22. Afgelopen vrijdag avond hebben wij met 19 mensen van de firma Plantronics bij uw restaurant gegeten.

Ik wil graag een groot dank je wel uitspreken voor uw bedienend personeel en uw kok. Ook namens mijn collega's zou ik u willen vragen in het bijzonder Nicolette (als ik het goed heb onthouden) te bedanken voor haar uitmuntende service, professionaliteit, glimlach, vriendelijkheid en de snelle en correcte manier waarop op elk (spontaan) verzoek van onze groep zij wist te anticiperen. Zij was de Kanjer van de avond. Het was in één woord Fantastisch. Uw personeel is keurig, het eten heerlijk en de service zoals wij bij u hebben mogen ontvangen ziet men helaas nog zelden in Nederland dus daarin onderscheidt u zich zeker van vele van uw horeca collega's. Meedenken met de klant en in plaats van 'nee, dat kan niet', mee denken hoe de klant zoveel mogelijk tegemoet te komen in zijn wensen. U heeft er een aantal nieuwe klanten bij!

Nogmaals bedankt en ik hoop dat u deze woorden van waardering ook zult doorzetten naar het personeel van vrijdag avond.

Met vriendelijke groet,

Plantronics BV Hoofddorp.

23. Wij hebben met z'n tweeën heerlijk gegeten op het terras aan het water. Heel mooi uitzicht over de plas en fijne bediening.

Het asian fusion menu is een echte aanrader!

24. Damien Oud

Heerlijk gegeten! Het personeel heeft er verstand van zaken!

25. De avond begon heel goed, omdat we een tafeltje aan het raam kregen. Het Restaurantweek menu bestond uit allerlei kleine porties om zo een beeld te geven van de gerechten waar normaliter uit gekozen kunnen worden. Het was allemaal even verrukkelijk. Het kleine slippertje dat gemaakt werd door het verlaat serveren van het dessert, werd direct teniet gedaan door het aanbieden van een koffie en thee van het huis. Zeer genoten van de sfeer, locatie, service en (last but not least) het eten. Top dus!

26. Een gezellig restaurant met mooi uitzicht. Uiterlijk goed verzorgd. Leuke designstijl. Prettige ambiance. Wij hebben met 4 personen gedineerd. De ontvangst was uitermate prettig. Je voelde je welkom. Een kleine maar mooie kaart, vooral de menu`s.

De bediening verdient een pluim. Een aanrader.

27. Opium Amsterdam

28. Peter Snavel

Vanavond heerlijk gegeten samen met mijn vriendin. Wij hadden een driegangen Theatermenu voor € 25,50 euro!

Het was echt fantastisch en leuk geserveerd.

De entourage was ook mooi en trendy. Het is een prachtige locatie (uitzicht over het water) en je zit heerlijk rustig en gezellig. Een echte aanrader!

29. Peter Dirksen

Yes, een prima restaurant voor een gezellige avond uit!

Eten is zeer smaakvol en niet duur, goede uitleg zowel van de a la carte als de Fusion menu's. (echt een aanrader)

Charmante dames, netjes en vriendelijk, goede sfeer.

Ga er snel weer eten met mijn vriendinnen.

30. Wim Peeters

Opmerkingen eten :
    Super eten, met name het Fusion Aziatisch. Allemaal aparte gerechten, waren bijzonder lekker en zeer verfijnd van smaak, ook wordt het leuk opgediend. Ook de wijn die hierbij gekozen was paste er erg goed bij.

Opmerkingen service :
    De bediening was uitermate vriendelijk, efficient en snel, bij elke gang werd alles uitgelegd.

Opmerkingen decor :
    Mooie zaak, eerst met z'n allen in het lounge gedeelte gezeten, echt een aanrader. Gezellig en knus, daarna aan tafel. Lekkere stoelen en mooi opgediende tafels.

Bijzonderheden :
    Wij hadden een bedrijfsuitje en daar gaan eten. De gehele tafel heeft top gegeten en gedronken.

Aan het raam gezeten, echt een must, een schitterend uitzicht over de sloterplas.

Echt een aanrader voor iedereen.

31. Wij hebben op dinsdag 2 maart tijdens de restaurantweek gegeten bij Opium Restaurant. Heerlijk eten, fusion Aziatisch, prettige sfeer en zeer vriendelijke bediening. Kortom een perfecte avond en reden genoeg om nog eens terug te komen, zeker met zo´n mooi uitzicht.

32. Goed bediening, de ober kwam regelmatig vragen of alles naar wens was.Goed gevoel voor humor,...Eten was erg lekker,...locatie is prachtig.Een aanrader

33. Slechts 1 vegetarisch hoofdgerecht op het menu (maar over twee vegetarische voorgerechten wordt helemaal niet moeilijk gedaan)maar dat ziet er prachtig uit en het smaakt heel goed. Vegetariers worden hier serieus genomen. Jammer dat het gerecht niet echt warm is. Verder een prachtig restaurant met een even mooi uitzicht over de plas. De bediening is zeer vriendelijk en attent.