Moti Mahal in Amsterdam

Moti Mahal met de beste Indiase keuken van Amsterdam

Tegenover het restaurant zit een groot parkeergarage. Verder kunt u in omgeving buiten parkeren.

• OV

Bus: alle
    Tram: alle
    Metro: Centraal Station
    Dichtsbijzijnde treinstation: `Centraal station`op 200 meter
    treintaxi station: centraal Station

Moti Mahal laten bezorgen?

Online eten bestellen

ma Gesloten
di 17:00 - 23:00

Omschrijving

Moti Mahal: over het maken van de juiste keuzes

Moti Mahal
In Noord-India, om precies te zijn in de Punjab: daar ligt de bakermat van de heerlijke gerechten die Moto Mahal serveert. De naam van het restaurant ‘Moti Mahal’ - met zijn fiere haan als logo - betekent letterlijk het ‘Paleis van de Parels’. Voor de vele vaste gasten is Moti Mahal al jarenlang een begrip. Ook de toeristen uit de nabijgelegen hotels, inclusief bezoekers uit India, vinden moeiteloos de weg naar het restaurant. Moti Mahal is op loopafstand van het Centraal Station gelegen, dus in het centrum van Amsterdam. “Hier, op de Nieuwezijds Voorburgwal, zitten we op een A-locatie”, verklaart de heer Singh, die het restaurant al sinds 1987 samen met zijn neef runt. In de keuken zwaait de chef-kok al even lang de scepter.

In een harmonieuze, authentiek-Indiase sfeer, aan keurig gedekte tafels met tafellinnen en strakgevouwen servetten, kunnen 60 gasten kiezen uit de vele curry’s, vis- en tandoori-gerechten. Butter Chicken is het meest populair. Moti Mahal voert een uitgebreide menukaart met ook een ruime keuze voor vegetariërs.

Vanuit zijn nisje kijkt Ganesh, de god met het olifantenhoofd, goedkeurend toe. Hij is niet alleen de Hindoegod van de wijsheid en kennis, maar ook van de keuzes. Dat de gasten van Moti Mahal de juiste maken, blijkt nu al 27 jaar lang.

Prijzen

1544319049 89
1599711926 92
1647191535 91

1. Nídia Spranger

Amazing food, terrible service.

2. Wij hebben heerlijk gegeten op een mooie zomerse dag bij Moti Mahal. We werden erg vriendelijk behandeld en konden het goed vinden met de staff. De curry die we hadden genomen was verrukkelijk en zeker voor herhaling vatbaar!

3. Rob Hagen

4. Svetlana

Heerlijk gegeten gisteren bij Moti Mahal met mijn dochters. Vooral het Indiase brood Naan met verschillende smaken zoals knoflook en kaas smaakte perfect. In combinatie met romige zachte butter chicken was gewoon uitstekend. De bediening is spontaan en zeer vriendelijk. Kortom een aanrader.

5. Super lekker eten!

6. Heerlijk gegeten, bijna alle gerechten zijn ook geschikt voor glutenvrij dieet.
    Vriendelijke bediening en een prettige prijs.
    Echt een aanrader!!

7. Weer recentelijk met ons vieren, voor de 7e keer, naar dit restaurant in Amsterdam geweest. Het was nogal druk door een grote groep mensen maar de sfeer was zeer vrolijk. Nog steeds zeer vrolijk en aantrekkelijk.

Het eten is nog altijd van hoge kwaliteit, zeer goed gekruid. De Prawn madras is pittig maar niet overheersend. De Garnalen proef je altijd het eerst en dan de kruiden. Verder hadden we de Chicken tikka massala en de bhindi bhaji en Saag paneer. Absoluut heerlijk en apart van smaak. Voor ons gewoon perfect. En niet te vergeten: De Cobra beer en indiase rose wijn, super!

8. Afgelopen woensdag bij mijn lievelings restaurant Moti Mahal gegeten. We hadden de tandoori mix grill, king prawn madras en een lam biryani. De smaak was perfect. Het was goed gekruid en lekker pittig.

De bediening was overigens uitstekend! Ze waren vriendelijk en attent. De bestelling had tijd nodig (20 minuten), maar was het wachten zeker waard. Als drinken had ik zelf de mango lassi genomen (echt een aanrader!).

Kortom, dit restaurant is een aanrader voor iedereen

9. Heerlijk gegeten met 4 personen, gezellig sfeertje. Top bediening.

10. Op een zaterdag met twee personen voor de verandering eens Indiaas gegeten. Dat was in dit geval een hele positieve ervaring.

De voorafjes waren wat eentonig door de nadruk van het beslag van kikkererwtenmeel. De hoofdgerechten waren heel goed: Romige, zachte chicken sahi korma (saus kokos amandel rozijnen), pittige tandoori garlic tikka en als proef de chicken vindaloo die voor ons wel wat aan de pittige kant was. De raita (yoghurt/komkommer saus), het naanbrood en de pappadums waren vers en een goede aanvulling. De service was buitengewoon goed. Vriendelijk, behulpzaam, op tijd en flexibel. De prijs ten slotte was zeer redelijk voor het totaal.

Een prettige plek met goed Indiaas eten.

11. Erwin

12. Het beste Indiase restaurant! Ik kom er al 15 jaar, en het is keer op keer genieten! Probeer ook eens de nieuwe aanwinst- de cocktails, masala madre is echt hemels ;-) Ook super dat ze investeren in ambiance, wat bij andere Indiase restaurants ontbreekt. Ga zo door!

13. Alweer voor de 2e keer bij Moti Mahal gegeten. 1e keer was een week of 8 geleden.

Het eten smaakte ook deze keer weer erg goed. Ook al houd ik van vlees, kip en vis, nu gekozen voor het 3-gangen vegetarische keuzemenu. Daarbij mango lassi (yoghurt drank) besteld. Deze wordt geserveerd in een mooie hoge beker, en is zeker de moeite waard om eens te proberen.

We hadden meer besteld dan dat we op konden. De bediening was zo vriendelijk om het voor ons in te pakken, zodat we het mee konden nemen. Ook qua prijs/kwaliteit is het restaurant interessant.

Wij hebben een nieuwe favoriet in Amsterdam

14. Roelof Bakker

15. Prima gegeten voor €50,- met tweeje. Vooral de kip curry deed het erg goed! Goede bediening! Prime sfeer, zeker voor herhaling vatbaar.

17. Ik had me er al een tijdje op verheugd en het viel zeker niet tegen. Lekker Indiaas eten bij Moti Mahal Amsterdam. We vielen binnen op een zaterdagavond rond 18.00 uur zonder gereserveerd te hebben. Gelukkig was er nog een tafeltje vrij, zij het dat we om 19.30 uur plaats moesten maken voor mensen die hun voorbereidingen hadden getroffen.

De papadums met bijbehorende mangochutney, yoghurtdip en spicy pickles waren fantastisch en beloofden veel goeds. Vervolgens mochten we beiden snoepen van de heerlijke Pakora, uien en aardappels in een kruidig beslag gebakken. De Pakora maakte al deel uit van mijn Vegetable Green, het vegetarisch menu. Mijn man koos voor de Saag Chicken (spinazie) en de Gobhi Aloo (Bloemkoolroosjes en aardappelen bereid met milde specerijen) die ook een onderdeel uitmaakten van mijn menu. Gecombineerd met een mooie rijstschotel. We deelden nu eens niet een “gewoon” Indiaas knoflookbrood, maar kozen voor de versie met tomaat. Minder overheersende knoflook en een “frisje” van de tomaat. Mijn menu bestond verder uit een linzenschoteltje, een bakje salade, paneer Khas Mayur (Indiase blokjes kaas bereid in een speciale milde saus bestaande uit kruiden, tomaten, room en boter), Saag, en Aloo Matter (aardappelen en doperwten in een kruidige curry) gecompleteerd met naan en rijst.

Mijn partner genoot van dit alles en de porties waren dusdanig dat een dessert geen optie meer was. Mijn menu was praktisch perfect. Enige kritiekpuntje; de Aloo Matter was vrij dun waardoor er al met al iets te veel saus en te weinig aardappel was. Maar aangezien er (zonder bijbetaling) extra heerlijk naan en rijst bijgevraagd mocht worden, hoor je mij niet mopperen. Het dessert wat bij het menu zat inbegrepen heb ik mogen ruilen voor een cappuccino. Prima bediening, een sfeervol ingerichte ruimte. Al met al enorm goed tegen een faire prijs. Hier gaan we zeker terugkomen

18. Peter

19. Wij waren met 4 personen en hebben ieder een ander gerecht genomen, welke allemaal erg goed van smaak waren. De porties waren ook voldoende. Oplettende en vriendelijke bediening.

20. Dit is één van de weinige Indiaase restaurants van Nederland waar je dus ook echt Indiërs ziet eten, deze restaurant is niet aangepast aan de Nederlandse smaak en echt authentiek, heet is hier ook echt heet, het is tevens een van de weinige restaurants die lamsvlees goed kan klaar maken. We hebben al gegeten bij veel Indiaase restaurants en deze behoort tot de top. Echt ieder gerecht is een aanrader, we komen hier minstens 1 a 2 keer in de maand om te kunnen genieten van de verfijnde smaken en gastvrijheid. Dat ze op dinsdag vol zitten zegt toch genoeg?

21. Zelden zo onbeschoft behandeld als bij Moti Mahal. Wegens de enthousiaste recensies van andere mensen hier gaan eten, maar had een totaal andere ervaring.

De ober liep midden in een zeer vaag gesprek over mogelijkheden voor een glutenvrij voorgerecht weg, naar ik aannam om met de keuken te overleggen. Vervolgens kwam hij terug met het voorgerecht van mijn vriendin en vroeg doodleuk of we al een hoofdgerecht wilden bestellen. Nee dus, want onze bestelling was nog niet eens compleet: ik had nog geen voorgerecht en we wilden graag samen eten.

Zijn weggegaan (hebben nog betaald voor dat ene voorgerecht ook) en dat vonden ze prima. Niemand deed een poging om excuses aan te bieden.

22. Gereserveerd om 17.00, moest wachten op de bevestiging. Helaas kwam deze na 17:00 uur. In de buurt lekker gegeten.

23. Heel goed gegeten. Veel keuze op de kaart. Glutenallergie was geen probleem, er waren nog steeds veel mogelijkheden om te kiezen. Gastheer was hierin ook erg vriendelijk en behulpzaam. Borden werden neergezet met een doek in de hand, heel netjes en gaf ook goed gevoel om kruisbesmetting met gluten te voorkomen.

We vonden de sfeer prettig in het restaurant, rustig en gezellig. Bediening was goed, voldoende tijd tussen de gangen maar niet te lang. We hebben verschillende gerechten van de kaart gegeten, ze waren allemaal even lekker. Erg smaakvol en het eten viel niet zwaar, zoals het hoort bij goed eten!

We komen zeker nog eens terug.

24. Heerlijk gegeten met z'n 6e. Goeie service en het eten was heerlijk. Een echte aanrader hier in Amsterdam. Leuke buurt, dus ook na het eten kun je nog genoeg kanten op!

25. Fahmeeda Loonat

26. We hebben heerlijk gegeten. Goede uitleg gehad over iets wat we niet wisten. Kortom een aanrader. Service was prima

27. Voor het eerst gegeten bij Moti Mahalmet het gezin. Kip Madras, erg lekker en goed gekruid en malse kip. Perfecte bediening en aardige medewerkers. Er heerst een rustige maar gezellige sfeer. Ik wordt er vrolijk van. Echt voor herhaling vatbaar. Passie voor koken en een restaurant runnen.

28. Al vaak bij een Indiaas restaurant gegeten, maar Motimahal hoort zeker bij de betere Indiase restaurants. Als voorgerecht nam ik gebakken garnalen, mijn partner ging voor de tomatensoep. Beiden zeer lekker, de tomatensoep heerlijk maar niet te pittig gekruid. Als hoofdgerechten kozen we Tandoori Lamb Tikka en Lamb Pasanda, heerlijk gekruid en het lamsvlees zeer mals. Als nagerecht kozen we voor Indiaas ijs met mango en Vanille ijs, beiden zeer verrassend van smaak. De prijs is alleszins redelijk. Zeker een restaurant om terug te keren.

29. Dit is echt een top Indiaas restaurant in Amsterdam. Dit is al mijn 3e keer dat ik hier heb gegeten. Je proeft echt de noord Indiase smaak. Wat me opviel was dat de menukaart verandert was, er waren nieuwe gerechten bij toevoegd. Een van die gerechten waren de Balti gerechten, dit werd geserveerd in een emmer, dit was zeer goed. Zeker aan te raden. De eigenaar met de tulband is zeer vriendelijk en doet erg zijn best om zijn klanten naar hun zin te maken. Voor het decor moet je het niet doen, het heeft een ouderwets decor. Maar eigenaar vertelde me dat binnenkort het restaurant gerenoveerd wordt. Ben blij dat ik hier heb gegeten en kom er zeker nog terug!

30. Na een hele dag stappen toch weer besloten om indiaas te eten bij een restaurant die we eerder bezocht hebben. En ik kan het je vertellen, het is absoluut niet tegen gevallen.

De Mix grill was heerlijk, lekker mals, perfect gekruid en nog eens een ruime portie.
    De lam korma was lekker zoet en vooral met de rijst die al lekker was om zo te eten.

31. Arrived late on a Thursday night, but was very very pleased by the excellent service, fantastic food, and wonderful staff at this restaurant. I highly recommend this restaurant and will certainly go again if ever in Amsterdam again.

32. Als ik uit eten ga in Amsterdam, ga ik meestal naar dit restaurant.

De kaart is uitgebreid en de gerechten zijn heerlijk! De butter chicken is bijvoorbeeld zeker een aanrader als je niet van pittig eten houdt. De bediening is zeer vriendelijk.

Geweldig restaurant!

33. Wij waren geshockeerd toen we muizen zagen rondlopen door de eetzaal, gedurende het gehele avondmaal. Kwaliteit van het eten was goed, maar men stelt zich vragen rond de hygiene. Bediening was niet tegemoetkomend en ontkende het muizenprobleem.

34. We eten af en toe Indisch en vnl in Londen. Echter nu voor het eerst heel lekker gegeten met veel smaak in de gerechten. We kozen de Moti Mahal special. Ook onze 2 gasten vonden het enorm lekker. Spijtig dat we geen tijd hadden voor het dessert - wegens een concert. De gastheer was uitermate vriendelijk. We komen alvast terug als we in Amsterdam zijn.

35. Snelle service en brede selectie gerechten, was alles van betrouwbare kwaliteit. Geweldige sfeer, gunstige ligging, en spectaculair eten. De chef-kok, de bedienden, en de gastheer zijn allemaal erg vriendelijk. De prijs van de gerechten is redelijk.

36. Laatst heb ik hier met mijn familie (fan van Indiaas) gegeten, echt heerlijk eten! Zoete gerechten zoals butter chicken en chicken kashmiri, waren super lekker. Ook al ben ik normaal van de zoete gerechten, vond ik ook de pittige gerechten zoals lam madras en garnalen jalfrezi heel erg lekker (we hadden meerdere gerechten gedeeld, zodat we alles konden proeven). Ook kregen we bij de gerechten onbeperkt rijst, dat was heel erg fijn. Nan brood (in verschillende smaken) bij de gerechten is een echte aanrader. De bediening bestond uit mensen met tulbanden die ook heel erg spontaan waren en een leuk praatje kwamen maken. Het décor ziet er zeer goed uit, het is heel anders ander dan een andere gemiddelde Indiaas restaurant. Wij komen zeker terug!

37. kees

38. Bertrand,Ines, Stuart, Robin

Ines says: happy happy happy!!! My favourite is lovely nan-cheese.
    Bertrand says: friendly atmosphere and great spicy food.
    Stuart says: relax atmosphere, very well balanced menu!
    Robin says: I love The Indian cuisine and they proved it very well!! Good quality and tasty food.

39. Rudy Bonnet

Uitstekend gegeten voor een redelijke prijs met een keurige bediening in een prettige ambiance. Voor herhaling vatbaar want er stond nog veel meer op de kaart om uit te proberen.Zo hoort Indiaas eten gemaakt te worden en te smaken!

40. Laatst hier wezen eten, het is helemaal gerenoveerd, het eten was al zeer goed, hier niks op aan te merken. Service was vriendelijk en goed zoals altijd. Het decor is helemaal veranderd, het ziet er echt indrukwekkend uit, het heeft een moderne sfeer gekregen, dit hebben niet veel Indiase restaurants. Hier kom ik zeker nog terug! Tip: probeer de Butterchicken, de beste van de stad.

41. Prima restaurant met goed en authentiek eten. Bediening begon merkwaardig, want er werd om een Groupon ticket gevraagd, wat we niet hadden. We hadden immers via "eet.nu" gereserveerd. Restaurant eigenaar kwam even later vertellen dat reservering ok was. Goed gegeten en voor herhaling vatbaar.

42. Dick Dam

43. Heerlijk gegeten hier. Het was voor ons de eerste keer een Indiaas restaurant. En helaas wonen we er niet in de buurt. Wij moeten gluten vrij eten (coeliakie). Er liepen twee heren rond die klanten bedienden. De eerste, kleinere sprak zeer gebrekkig Nederlands (gluten?), de tweede, langere man met tulband - door ons ingeschat als de senior, veel beter en hij wist gelukkig wel wat gluten en gluten vrij is. Door hem heel goed geholpen. Achteraf kunnen we zeggen dat het inderdaad geheel gluten vrij is geweest en het smaakte super. Een nagerecht was lastiger, we wilden graag een ijs toetje, echter van het ijs was niet duidelijk of er wel of geen gluten in zaten. Onze gastheer gaf dat hij niet kon garanderen of het gluten vrij was en raadde het af - op zich goed - beter zou zijn geweest als hij ook duidelijk gluten vrije desserts zou hebben. Wij waren met twee personen 50 euro kwijt. Als we in de buurt zijn, gaan we weer!

44. Eaten here many times whilst in Amsterdam for business and I continue to do so. Why? Friendly flexible staff who go out of their way to help and the food is outstanding, especially the tandori dishes. The first time I visited this restaurant I noticed that there was a pleasant mix of local clientel as well as tourists. The location is also perfect as it is set back from the tourist rip off area of the main station, thus reasonable prices as well as a vast range of authentic Indian dishes. There are main establishments in Amsterdam trying to replicate this, however do not be fooled and go and try the real deal because you will not be disappointed.

45. Heerlijk gegeten, ze mogen wel iets aan de sfeer van het restaurant doen. Vriendelijke bediening. Was top!

46. Ik heb hier heerlijk gegeten met een collega. Garlic chicken tandoori was lekker mals, en de onion kulcha was goed gevuld en niet droog (zoals ik bij andere Indiaas restauranten heb ervaren).

Het eten is niet duur, zeker voor de kwaliteit en smaak die je er voor krijgt. De service was ook prima.

Volgende keer dat ik in het centrum van Amsterdam ben ga ik weer.