Il Re di Puglia laten bezorgen?

Wanneer je voor de eerste keer Puglia bezoekt is één ding zeker: je wordt op slag verliefd. Puglia met haar Trulli, de authentieke huisjes die typerend zijn voor deze regio. Gelegen in de hak van de laars van Italië, herken je de kegelvormige huisjes van afstand in het sprookjesachtige landschap. Waar stranden zich uitstrekken aan de azuurblauwe en smaragdgroene zee met de unieke witte strandjes. De smalle wegen door de mooiste wijngaarden bezorgen je iedere keer weer die adembenemende uizichten. Kronkelende paadjes langs idyllische pleintjes, omringd door bergen en door zee.

In de regio met de grootste wijnproducenten uit Italië komt de Italiaanse eetcultuur het beste tot zijn recht. In Puglia komt het beste van het land en de zee samen. Verse vis uit de zee en groenten van het land, allemaal bereid met de beste olijfolie ter wereld, je raadt het al ook uit Puglia.

Bij Restaurant Il Re di Puglia, ofwel: de koning van Puglia, serveren wij typische gerechten uit Puglia en waan je je voor even in het zonovergoten Italië, maar dan in Amsterdam Oud-Zuid!

Buon Appetito!

1. Een aanwinst voor Amsterdam oud Zuid.
    Volop keuze aan Zuid-Italiaanse anti pasti. Je kan in de vitrine kijken wat er de dag vers bereidt is dat vind ik altijd prettig. Wij hadden melanzane, gevulde paprika, octopus salade, carpaccio en diverse groente. Daarna nam ik een heerlijke pizza met Parma Ham en rucola en mijn moeder had een vispasta. Om het af te sluiten genoot ik van de tiramisu met nutella en sgroppino.. Bedankt Gionathan, wij komen volgende week weer!