Eetsalon van Dobben in Amsterdam

1203001125 80
1209713159 80
1370801991 68
1478194546 65

1. Beetje weggedoken in een steeg vind je de eetsalon Dobber.

De inrichting in witmarmeren uitvoering, heeft een "riche'' uitstraling. De producten zijn zonder meer van uitzonderlijke kwaliteit.

Alles is zelf gemaakt. Neem nou de heerlijke vleessalades, het balletje gehakt, vers gemaakte soep en natuurlijk ook de croquette.

De prijs is iets hoger dan gebruikelijk maar dan krijg je ook wel wat lekkers.
    Ik beveel deze lunchsalon van harte bij u aan!

2. Wij zijn vanmiddag geweest en was best druk en we wachten rustig bij een tafel en ik stak soms mijn hand op om te bestellen, tot onze verbazing werden alleen schreewende toeristen geholpen, uiteindelijk stapte we op en dan had de "de dame vd bediening" het door en vroeg waarom we weg gingen.
    Mijn reactie was duurt een beetje lang, nu ging deze bedienster echt los en zei dat ik haar rug moest voelen daar er zweet op zat. Mijn mond viel echt open van verbazing daar we ons van geen kwaad bewust zijn.
    Conclusie: eten zal nog best goed zijn maar toeristen gaan echt voor en rustige Amsterdammers hebben er bij drukte niets te zoeken jammer.

3. Zeer slechte ervaring. Broodje half om was de helft van vroeger. Vlees was gesnipperd lever niet vers en er zat al zout en peper op. Wij komen hier nooit meer.
    Ook rechtstreeks gereageerd maar geen reactie terug. Dubbel slecht.

4. Kwam hier vaak met mijn vader, helaas is dat nu minder. Broodje Dobben is niet meer zoals het was. Vroeger was er voldoende op het broodje, dat is niet meer. Je kunt echt merken dat er nieuw management is. Gekeken wordt er nu naar het kostenplaatje. Vroeger waren er 2 locaties om te bestellen, vaak nu echter aan de lange bar.
    Ik begrijp dat ze genoeg concurrenten hebben. Maar chagrijnige bediening is gewoon niet leuk. Vragen naar een lekker broodje zoals vroeger, krijg je een hoop "Amsterdamse" repliek achter de toonbank. Echt jammer.

5. harry swart

I always visit when I am in Amsterdam. Love the beef tartar and the half/half plus of course the Dutch chocomelk and Rembrant Plein.

6. Jose Iannotti

Heb in de jaren 70 gewerkt bij van Dobben. Van deze mooie (toen drie winkels) is niets meer over. Ik ga niet terug naar toen maar het is zielig wat ze nu van van Dobben hebben gemaakt. De kroketten (door de kok van 'van Dobben' zelf gemaakt), de verse soepen, zelf gemaakte file american, crab salade etc. Laat het oude 'van Dobben' eens zien. En hoe er toen werd gewerkt.

Oud werknemer met vrienden die daar ook hebben gewerkt...

7. Rob philippo

De beste broodjeszaak die ik ken, en dat al meer dan 25 jaar lang. Probeer maar eens een broodje ham of file american... Wat een verschil met elders !

8. jolanda pesch

Wij komen graag eten bij van dobben. Heerlijke broodjes en super gezellige sfeer. Top bediening!

9. Gisteren 22/12/14 met mijn kleinkinderen een broodje dobben gegeten. Nu, dit had een feestje moeten zijn. We bestelden 4 broodjes kroket, 2 koffie en 2 warme chocomelk..

De broodjes werden bijna neergegooid op de toonbank, eet smakelijk heb ik helemaal niet gehoord, want ze waren onderling aan het praten. De koffie kregen we met een voetbad (kosten €2.50 per kop).

Ik kom af en toe een broodje eten, maar vroeger,
    in de tijd dat ik daar zelf werkte (ca 48 jaar geleden, toen nog met 3 winkels) had de leiding het wel beter in de hand en was het personeel tegen iedereen vriendelijk, en niet alleen tegen mensen die ze kenden.

10. Ik kwam hier vroeger graag voor een broodje crabsalade en de Amsterdamse gezelligheid. Daar is niets meer van te merken. Iedereen staat chagrijnig achter de counter, behalve als de bediening een bekende ziet. Het broodje was wel lekker, maar was vroeger ook lekkerder.

11. Hoe de meningen over lunchroom Dobben ook verdeeld mogen zijn, dit soort broodjeszaken zijn praktisch uitgestorven. En wat is ´de kwaliteit van vroeger´? Ook je eigen smaak veranderd tijdens je leven dus als iets vroeger werelds smaakte, kan dat nu best anders (lees: minder) zijn. Ook de bediening is niet wat de hedendaagse klant verwacht of wil. Hier geen bekakte taal of buitenlands accent ´heeft u uw keus kunnen maken?´ Nee, recht vooruit Mokums. Wellicht zou het beleg ietsie minder kunnen. Teveel kan ook de smaak nadelig beïvloeden. Maar, ik heb het graag dik dus van mij mag het. Broodje kroket en lever, rosbief, warmvlees, pekelvlees, halfom of paling, ze mogen er dik zijn. Dat jullie nog honderd jaar mogen bestaan!

12. Het heeft de naam Dobben, maar de broodjes, (krab, half om en de americain) het heeft helaas niets meer met van Dobben te maken.

De kwaliteit is stukken achteruit gehold. We werden overigens vriendelijk geholpen, maar we kwamen voor de kwaliteit van vroeger.

Jammer ik had nog wel zo'n trek! Niet meer dus.

13. walt 33 punten

Kwam hier als kind al met mijn vader, maar de tijd heeft niet stil gestaan, maar niet ten goede wat een ellende.

De filet american smaakt echt nergens naar (volgens hin een topper) maar voor 3.75 verwacht ik mijn vingers af te likken!

Dat is helaas niet waar.

Voor de rest leuke amsterdamse bediening, maar mij zie je daar niet meer.

14. Kreeg bij Pathe de Munt een kaartje van Van Dobben voor een 2e broodje kroket gratis.

Ben met mijn kinderen een broodje gaan eten, heerlijk druk en vrolijk Amsterdams personeel. We hebben heerlijk gegeten en de jongens mochten na nog iets pakken uit een grote pot met snoep.

Eeen geslaagde middag, hier komen we nog eens naartoe!

15. Waanzinnig! Vandaag weer eens bij van Dobben geweest met de kinderen. Lekker broodje tartaar met uitjes en een overheerlijke filet A. Mijn kinderen een broodje ham en een broodje met chocolade pasta. Waar krijg je nou nog een echt Hollands goed belegd broodje?

Ik ga hier weer vaker naar toe.

16. Vroeger als ik uitging altijd even hier een broodje halen. Nu met de sail besloten we weer eens een broodje te eten maar dat viel even vies tegen. We bestelden twee broodjes warm vlees met satesaus. Nou weet niet wat ze hier onder verstaan maar de satesaus was een goor uitziende smakeloze smurrie dat niet eens smaakte naar satesaus. Het vlees kwam denk uit een bak jus en was niet even lekker op de plaat gebakken. Het broodje kroket wat we er nog bij bestelden was al even troosteloos. De kroket was veel te kort gebakken en was dus niet heet van binnen. Bij dit alles bestelde we twee drankjes. Voor dit geheel moesten we maar liefs 16,50 afrekenen. Echt schandalig! Voor ons nooit meer broodje van dobben.

17. Yolanda

Gister een dagje Amsterdam gedaan. Heerlijk om dan weer even bij van Dobben binnen te stappen en de Amsterdamse humor te mogen ervaren. Die nuchterheid, no nonsens, het is er gelukkig nog.

En zo echt genoten van onze broodjes pekel, lever etc.

Ik hoop gauw weer in A-dam te zijn.

Bedankt lui, voor ons was het weer toppie!

18. Wij waren vandaag weer eens een dagje in A’dam en natuurlijk kan een broodje Dobben dan niet overgeslagen worden.
    De bediening is uiterst correct en vriendelijk en desgewenst met echte Mokumse liefde en gein aangevuld.
    Broodje bal, kroket en halfom waren, zoals gewoonlijk, uit de kunst!
    Groeten uit Friesland.

19. Waren dinsdag 8 dec. om 18u30 bij u voor een broodje.

Kom al van 1972 bij u. Alleen de laatste jaren minder wegens onze verhuizing naar Brabant. Van 1972 tot 1982 dagelijks.

Maar nu broodje kroket niet lekker, broodje lever wel.

Broodjes tartaar met ui, wij denken nog net niet bedorven.

Moest voor 2 broodjes tartaar, 1 broodje kroket en 1 broodje lever € 12,75 afrekenen. Volgens het prijzen bord moest dat € 12,00 zijn. Ik had € 13,00 in mijn hand en heb dat maar gegeven.
    Nooit meer van Dobben.

20. De broodjes hebben wij altijd erg lekker gevonden.

De bediening is ronduit schofterig. Nooit meer hier iets eten.

21. Onbeschofte behandeling van het personeel.

Woensdag 23 september rond 14.00 uur getracht samen met mijn man een broodje te eten. Stonden aan de zijkant van de toonbank en werden niet geholpen. Na dik 10 min. vroeg de heer met de snor achter de toonbank, wie? Dus mijn man riep, ja hier! Waarop de vrouwelijke collega snerpte, mijn collega is geen hond, wat denk je wel? Snormans riep daarboven op: Zeker niets geleerd in je leven? En zo nog het een en ander. Mijn man had dit zeker niet vervelend bedoeld maar als je niet roept gebeurt er niets, hierna ook niets, wij stonden aan de grond genageld en werden niet geholpen. Totdat ik mijn man meetrok de zaak uit. Dit had ik nog nooit meegemaakt, wij zijn nu 60 jaar en kwamen als kind al bij Dobben. Wij hadden juist een zware tijd achter de rug en hadden ons getrakteerd op een dagje Amsterdam! Service was vroeger wel anders, personeel was altijd goed van de tongriem gesneden, echt Amsterdams maar we hebben het nog nooit zo onbeschoft meegemaakt, jammer! Service is niet eens een 1 waard. Bij Dobben zien ze me niet meer.

22. Al 50 jaar voor mij het adres voor de beste broodjes waaraan alle modegrillen en trendy uitspattingen voorbij zijn gegaan.

Ik hoop nog lang van de tartaar, filet americain en kroketten te kunnen genieten.( en wat het personeel betreft: ik ken ze dus al langer, blijf maar lekker bijdehand!)

Fijne jongens en meiden.

23. Onbeschoft, brutaal, onvriendelijk personeel. Je durft er bijna niet naar binnen. Dit heeft niets te maken met Amsterdamse gezelligheid! Goede broodjes, heerlijke filet americain, maar het is een beproeving die bediening te trotseren. Schaamteloos!

24. Een begrip in Amsterdam en omstreken, met de fameuze kroketten. Ik ben ook een grote fan van de filet americain die ze er hebben. En de bediening is... nou ja, Amsterdams en bijdehand. Maar dat vind ik een plus.

25. Ik verheug me weer op het bezoek van broodje Dobbe.Ik ben een echte smulpaap.Volgende week zaterdag is het weer zover dan ga ik van uit het verre limburg naar Amsterdam extra voor broodje Dobbe.
    De bediening is er echt Amsterdam gewoon recht door zee.
    Ik hoop dat ik hier nog heeeeeel lang mag smullen.

Gr Monique

26. Was destijds - nog wonend te A'dam - vaste prik voor m'n wederhelft want die belandde er vaak tijdens winkelen. Gek op de broodjes kroket en ook ander beleg. Zodoende heb ik ook de zaak - met plezier - leren kennen. Ook na acht jaar in Zeeland slaan we indien in de buurt 'broodje Dobbe' niet al te vaak over. Ok, niet de chiqueste toko van Mokum maar wel een nuchtere sfeer die ik bij zovele anderen mis. Ook de bediening is nuchter en lekker direct. Daar kan niet iedereen tegen maar dat is wel Amsterdams en ik heb er geen moeite mee.