Due Napoletani in Amsterdam

Tram 3, 12, 16, 24

Due Napoletani laten bezorgen?

5. Betalen pin American Express Master Card Visa

1. tessa dolieslager

Vreselijk!! Ik kreeg als hoofdgerecht (groupon) witte pasta met als saus bruine bonen!!

2. Met een Groupon een 4-gangen keuzemenu uitgeprobeerd; zoals 't restaurant zelf op de kaart vermeldt, is men (natuurlijk) geen Michelinsterren-restaurant, maar gewoon een gezellig, knus leuk gedecoreerd (zwart-wit foto's van Italiaanse filmsterren, mooie grote klok op muur) restaurant, waar je volgens ons prima kunt eten.

Volgens ons, want we hebben na ons bezoek (nog) geen volledige indruk kunnen krijgen over wat dit restaurant kan (en wat niet). Aan de bediening zal 't niet liggen, spontane en aardige gastvrouw (echtgenote van de eigenaar), eigenaar zelf een onvervalste Napolitaan en een zeer sympathieke en zachtaardige jongedame in de bediening.

Als voorgerecht beiden een mozzarella; heerlijk, maar karig gedecoreerd (2 partjes tomaat weliswaar, maar het groen (basilicum) ontbrak. Dit is volgens ons vaste prik (althans overal is dit zo)). Tussengerecht de vegetarische Tortelli met o.a. (zoete) pompoen vulling. Smaak op zich oké, maar we hadden de indruk (kunnen 't mis hebben), dat dit kant en klaar was en niet huisgemaakt, maar ja, het is een tussengerecht.

Als hoofd beiden de Napolitaanse kip (groente er extra bij besteld); op zich lekker, maar presentatie niet bijzonder. Wat opviel was 't (hoge) gehalte aan zwarte peper. Nou houden wij wel van pittig, maar was wel nogal overheersend.

Als dessert nam ikzelf alleen iets, leuk was keuze uit 3 opties (inclusief Napolitaanse cheesecake). Ik ging voor de tiramisu, op zich smakelijk (kunnen we zelf ook maken btw), maar de gegeven portie was voor mij een tikje te weinig.

De rode wijnen, die ik nam, waren lekker. Koffie ook goed.

Kortom, smaak op zich goed (ook niet teveel verwachten), maar volgens ons kan garnering/decoratie dus beter. Zoals ik aangaf, om een echt goede indruk te krijgen, zouden we hier 'regulier' moeten eten en de normale/uitgebreidere kaart uitproberen. Zullen we vast nog wel eens doen.

3. Diederik Heineken

Gisteren heerlijk gegeten bij restaurant Due Napoletani, een mooi restaurant dat een authentieke Italiaanse sfeer uitstraald, het restaurant ligt in het mooie oud-zuid op loopafstand van het Rijksmuseum. Het heeft een knusse atmosfeer waardoor er een gepaste interactie is tussen de gast en het personeel. Het eten wordt geserveerd met veel enthausiasme en humor. Het 4-gangen diner was van uitstekende kwaliteit. Het hoofdgerecht, ossenhaas met truffel crème saus, werd geserveerd met verscheidene bijgerechten. Als desert kregen wij een oa. overheerlijke panna cotta! Zeker een aanrader!