De Oude Wester in Amsterdam

1. Jeanne

2. Tijdens een dagje Amsterdam landen ik en mijn moeder hier voor een kleine lunch. Een jaar tevoren hadden wij er ook al eens een panini en broodje hamburger gegeten en van de katten en de aankleding genoten. Dit keer nam mijn moeder een Hawaï-tosti en ik een pannenkoek met ananas.

De tosti was lauw en de pannenkoek was smakeloos, lauw en belegd met 3 losse schijven koude blik-ananas. Meer dan de helft heb ik niet weg kunnen krijgen en toen de serveerster de borden weg kwam halen, vertelde ik het haar. Hun respons was een kopje thee of koffie van de zaak aan te bieden, maar dat heb ik afgeslagen, alleen al omdat het bakje met thee-tjes vol zat met overjarige pickwick-smaakjes {oude verpakkingen die ik, als theeleut, herkende}.

De bediening was overall niet perse vriendelijk en vooral aan het rondrennen in het overvolle café. Daarnaast zijn de toiletten erbarmelijk slecht bijgehouden, ruiken onsmakelijk en zitten recht naast de open deur van de keuken, zodat je perfect kunt zien dat je er inderdaad geen eten had moeten bestellen.

Ontzettend jammer, want de Oude Wester is een heel sfeervol café en de kaart biedt veel lekkers, maar ik zal er niet meer naar terug gaan.