1. Op zondagavond even wandelen in Amsterdam; we kwamen op 't spontane idee om eens dat kleine restaurantje op Singel 496 te proberen, die we in ons leven talloze keren voorbij zijn gelopen tijdens dagje of avondje Amsterdam.

Het is een klein knus restaurant, maar naar de menukaart kijkend, gaat 't eerder richting een fastfoodrestaurant (pizza, pannenkoeken, sandwiches en hoofdgerechten met friet/salade/biefstuk-kebab-kip-spareribs.
    Wel in een restaurantsetting, dat dan weer wel.
    Als je een snelle, niet te dure daghap wil, ben je hier aan 't goede adres (sowieso een plek voor toeristen, die geld willen uitsparen).
    Vooraf mijn vrouw een salade, grof gesneden maar wel royaal. Ik een uiensoep, waar wat meer uien in konden, maar OK voor de prijs.
    Als hoofdgerecht mijn vrouw een biefstuk, was goed doorbakken en mals.
    Ik kipfilet, goed gaar gegrilld (geen zwarte randen, dus een plus); verder goed gedresst en lekker afgemaakt met peterselie.
    Frieten waren ook OK (goudgeel, geen verbrande frieten).
    Ik nam als enige 't nagerecht, een recht-toe-recht-aan vanilleijs met chocoladesaus en spuitslagroom.

Kok is sympathiek en vriendelijk; heeft ook leuke humor/zelfspot.
    Opmerking: denk aan de hygiene, de flesjes olijfolie en azijn waren plakkerig en stoffig.
    Een kleine moeite om ze even schoon te poetsen, maar kan enorm verschil maken.

Zoals gezegd, voor de snelle trek en niet teveel kosten een ideale plek.