Kokusai in Amstelveen

1371891997 83
1419801733 44
1472066900 65
1498199483 61

1. Prima eten, service bij je tafel was wat op aan te merken maar zeker niet slecht!

2. Glorie verloren!!!!!

Op aanraden van collega's die hier eerder hadden gegeten, ben ik bij Kokusai gaan eten met mijn partner.
    Als klant werden we altijd vriendelijk bedient en te woord gestaan, dat is wat ze in het begin uit willen stralen, als JAPANS restaurant aan hun nieuwe klanten!
    Na mate ik hier nu vaker ben geweest, valt het op dat vaak onbeschoft behandeld wordt, gehaast, en erg kort van stof is het personeel, ze maken erg vaak fouten in het bedienen van de gerechten waardoor je erg lang moet wachten tot dat je aan de volgende ronde kan beginnen!
    Het personeel is word vaak te vrijpostig door aan tafel zich in gesprekken te mengen (privé) erg opdringerig!
    Hier met mijn schoonmoeder op een zomerse dag gaan eten, hadden s middags gereserveerd, kwamen ons melden buiten op het terras, waardoor mijn schoonmoeder die slecht te been is, even op een stoel aan een tafeltje aan het wachten was omdat ze onze naam niet zagen staan op het bonnetje wat ze naast de computer hadden hangen, mijn schoonmoeder met een zeer brutale chef te maken kreeg hoe ze het in dr hoofd haalde on daar zomaar te gaan zitten, terwijl haar geen tafel was toegekend door hun, en dat we ons binnen hadden moeten melden, terwijl ik eerder met mijn partner hier zomers had gegeten en het helemaal geen probleem was toen we ons op het terras hadden gemeld! En wat bleek dat ons naam verkeerd genoteerd was na heel lang wachten.
    Nu kregen we een tafeltje op het terras toegewezen en ineens hadden ze het bonnetje die naast de computer buiten ging weggehaald, na deze eindeloze discussie dat je je zogenaamd buiten op het terras niet kon melden, honds brutaal behandeld,en zijn niet eerlijk, maar verwacht totaal geen excuses van deze zogenaamde vriendelijke Japanse chef, eetlust was totaal weg!
    Voor ons nooit meer in deze ordinaire onbeschofte Japanse, ongeorganiseerde vreetschuur!

3. Aantal keer geweest. Voorheen prima restaurant, namaten steeds slechter. Eten niet meer vers, gooien overal sausje en uien op waardoor de smaak van alle gerechten het zelfde is.
    Het personeel, vooral die wat langer en hoger werkende, zeer onvriendelijk. Voor ons ook de laatste keer dat wij hier gegeten hebben

4. Dennis

Van alle all you can eat Japanners die ik ken, toch echt de minste.

5. Heerlijk eten, goede service, vriendelijk personeel zowel in het restaurant als aan de telefoon. Al behoorlijk vaak daar wezen eten en echt wel 1 van mijn lieveling restauranten. Sushi is top en je wordt snel geholpen. Al met al voor mij en mijn vriend zeker nog wel voor meerdere keren voor herhaling vatbaar.

6. Hele fijne binnenkomst. Prachtig restaurant met een open keuken. Super vriendelijk personeel. Ondanks dat het helemaal vol zat werden wij snel geholpen en was het eten heerlijk. Super sushi!
    Hier gaan wij zeker nog een keer naar toe.

7. Komen hier bijna wekelijks en kennen veel sushi restaurants van Amsterdam tot Maastricht, bij Kokusai altijd kwalielteit en vers en vriendelijke bediening

8. We kwamen hier vroeger vaak, gister weer eens geweest. Het is onze laatste keer geweest. Het is duurder geworden, je krijgt minder, slechte service en bier slaat al dood voordat je het krijgt.

Helaas, ons zie je niet meer terug.

9. Op de website wordt aangegeven dat het een "All You Can Eat" concept is waar je 2 ½ u onbeperkt kunt eten. Op het bestelformulier in het restaurant staat dat je maximaal 6 ronden kunt bestellen. Het is merkwaardig dat ze op de website een ander concept hanteren dan op het bestelformulier.

Ik zelf heb voldoende gegeten... echter ik ben benieuwd wat voor discussie er zou ontstaan als je meer wilt bestellen? Juist het idee dat je voor een vast budget eet vind ik prettig dus geen onverwachte kosten. Bij Kokusai heb ik nu de indruk dat dit nog weleens een verrassing kan worden als je meer dan 6 ronden besteld!

10. Super slechte service, eten word onder je neus vandaan getrokken, sommige sushi's zien er totaal anders uit en worden veel minder lekker geserveerd als voorheen, inktvisringen leken wel elastiek en de rijst van de sushi is warm! Kortom.. nooit meer..

11. Vroeger kwam ik hier vaak, gezellige sfeer, fijn personeel. De laatste keer ben ik niet meer terug gekomen, omdat de kaart was veranderd/geminimaliseerd en minder lekker was geworden. Vandaag dacht ik het weer een kans te geven, maar dat viel zwaar tegen. Onze borden werden al weggehaald terwijl we er nog van aan het eten waren. Sushi is flauw, basic en gecombineerd met rare sausjes. En de biefstuk heeft zelfs helemaal geen saus/smaak en komt in mega grote stukken (beetje lastig met stokjes).
    Jammer, maar ik kom hier niet meer terug.

12. Een vriendin van me vertelde over de lekkere sushi die ze bij Kokusai had gegeten, een paar dagen later gingen ik en mijn zus ook en alles was waar! Heerlijke hapjes van goede kwaliteit en top service. Mooie tent!

13. Ik eet hier graag, maar moeten vaak lang wachten tot er iemand komt om een drankje op te nemen. Verder prima restaurant met hele lekkere sushi! Vooral de zalm rolls.

14. Heerlijke sushi en aardige bediening! Een aanrader.

15. We hebben heerlijk gegeten en de sfeer vonden wij ook goed. Minpunten: Het serveren van de drankjes gaat vaak rommelig en er loopt een brutale jonge man rond die een cursus beleefdheid moet volgen. Het laatste verwacht je eigenlijk niet in een Japans restaurant.

16. Het eten was goed, maar we moesten ook betalen voor onze 13 maanden oude dochter! Belachelijk!!

17. Prima restaurant! Heerlijke sushi, zeer correct personeel. Voor mij is Kokusai de beste!! Minpunt; soms te vol.

18. Veel slechts gelezen over de service maar wij hadden daar vanavond helemaal niks op aan te merken. Prima avond gehad, zoals je het verwacht bij een sushirestaurant. Het enige puntje is dat de drankjes niet op de kaart staan en je dus ook niet de prijzen kan zien. Jammer dat het ijs niet is inbegrepen bij all you can eat! Verder is de sfeer top, super mooi restaurant.

19. Sushi restaurant Amstelveen ‘Kokusai’. “Onze vegetarische gerechten zijn niet altijd vegetarisch”. Op een zonnige paasdag besloten wij, mijn vriendin en ik, om ons eens over te geven aan de sushi-snack-cultuur. Mijn vriendin, een volhardende vegetariër. Ik, een flexitarier (ook wel een semi-vegetariër genoemd).

Als fervente vegetarische eters zou je, volgens de web-site van Kokusai, prima terecht kunnen bij deze Japanse tempel in Amstelveen. Zo staan er verschillende vegetarische gerechten op de kaart, allen aangegeven met een ‘groen blaadje’. Variërend van vegetarische sushi, uramaki, hosomaki, gunkan, temaki en de vegetarische sarada’s niet te vergeten. Al het eten dient besteld te worden binnen 2,5 uur, de ‘gast’ kan zijn keuzes van 5 gerechten per keer verdelen over 5 rondes. Tijdens de 3e ronde werd de ‘vegetarische’ zukkini’ geserveerd. Op de kaart beschreven als ‘courgette’s’. Voor de vegetariër dus aangegeven met een groen blaadje (voor diegenen die in de veronderstelling zijn dat courgettes familie zijn van de plofkip). De vleeslucht was niet weg te slaan bij dampende (vegetarische) courgettes. Echter bleef het niet alleen bij deze vleeslucht, de courgette’s smaakte ook nog eens sterk naar vlees. Toch vreemd voor een vegetarisch gerecht? Nogmaals wierp ik mijn blik op de kaart. Ik had het toch goed gezien? Gelukkig had ik geen fout gemaakt, naast de courgettes stond inderdaad het alom bekende ‘groene blaadje’. Vreemd vond onze ober dit verschijnsel niet, wel kon hij ons vertellen dat eigenlijk alle groentes tezamen met het vlees werden bereid.

Tijdens mijn gesprek zag ik, in mijn ooghoek, de manager van Kokusai staan. Een kleine Japanse meneer, met zijn handen op zijn rug. Alsof hij de sushi’s met zijn leven bewaakte. Hij ving onze conversatie op en mengde zich in het gesprek. Gelukkig wist hij ons te vertellen dat de courgettes, champignons en eigenlijk alle overige vegetarische gerechten samen met het vlees en vis worden bereid. Het was immers onmogelijk om de plaat steeds schoon te maken (dit was te veel gedoe en iets met zwarte spikkeltjes in het eten). Toen wij onze verbazing uitte over het feit dat de vegetarische gerechten samen het vlees en vis worden bereid, gaf de restaurantmanager de gouden tip om van te voren eerst te bellen. Zonder bericht zou Kokosai geen rekening kunnen houden met ons. Op welke manier deze, allerminst aardige, meneer rekening zou moeten houden met vegetariërs is mij volstrekt onduidelijk. Bij Kokusai bakken ze, zo heb ik me na de 4e keer laten vertellen, alles op 1 bakplaat. De uitspraak “onze vegetarische gerechten zijn niet altijd vegetarisch” spande daadwerkelijk de kroon. Hij vertelde ons dat het er bij zijn concurrenten er precies hetzelfde aan toe ging.

Ook dreigde hij met het inschakelen van de politie als wij uiteindelijk niet zouden betalen. Een vriendelijke ‘sorry of excuses’ was voor mij al genoeg geweest, maar deze woorden kreeg hij waarschijnlijk niet over zijn lippen. Wat ons restte was het betalen van de halve rekening, na sterke onderhandelingen van mijn lieftallige vegetariër. Ohja, we mochten wel (gratis) een pepermuntje uitzoeken van de ober én hij wenste ons ook nog een fijne avond. Het is allemaal zo slecht nog niet in Amstelveen, toch?

20. We waren een jaar niet meer bij dit restaurant geweest, voorheen 2 keer lekker gegeten. Gisteren was het een RAMP! Personeel liep kriskras door elkaar, men had in het eerste half uur al 6 keer tegen mijn stoel aan gelopen, muziek stond veel te hard en was alles behalve relaxt, zaten precies onder de speaker van de muziek waar het stof aan hing te bungelen en de sushi werd geserveerd op warme!!! borden. Op de site staat dat je 2,5 uur kunt 'genieten'. Komen om 5 voor half 7 aan en er werd ons verteld dat we tot kwart over 8 een tafel hadden. Om half 8 toen de jongen van de bediening ronde 3 op tafel zette werd ons gevraagd of we hierna nog wilden bestellen. "Nou eerst dit opeten en dan zien we weer verder". Er werd ons verteld dat het druk is in de keuken en anders kwam het eten niet op tijd. 5 over half 8, jongen kwam weer aan tafel, gerechtjes waren nog niet op en er werd wederom gevraagd of we nog wilden bestellen (we hadden nog 40 minuten!!). Hij ging met ons in discussie en om een lang verhaal kort te maken: als we nu niet zouden bestellen kregen we niks meer te eten! Nou op dat moment hadden we gegeten en gedronken. Rekening gevraagd en met gierende banden weg gereden! Nu spijt dat we nog zo netjes zijn geweest om te betalen...!!

21. Walter

22. Al een paar keer bij Kokusai gegeten, prima restaurant met heerlijk eten. Leuke bediening. Op 2e kerstdag ook daar gegeten, was super! We gaan snel weer een keer.

23. Sjaak de zwarte

Een leuke sushiavond dat was de bedoeling. Zondagavond kokusai Amstelveen. Ruim van te voren gereserveerd (week van te voren). Bij binnenkomst een hele chaotische ontvangst. We moesten 20 minuten wachten. Na eindelijk een tafel te hebben, werd ons duidelijkheid hoe slecht de service echt was. Ik had al wat gelezen over kokusai en wilde ze toch een eerlijke kans geven. All you can eat is een leuke concept, maar dan nooit meer bij kokusai. Het eten was niet bepaald lekker, en het was heel flauw. Verder heeft een van mijn vrienden een haar gevonden in z'n sushi. Na dit te hebben gemeld kregen we een sorry en daar bleef het bij. We zijn zeer benadeeld, want andere werden sneller geholpen. Service is zeer slecht, je wordt slecht geholpen, eten smaakt niet. Al met al een keer en nooit meer.

24. johan van den adel

Ondanks meerdere malen gewaarschuwd te zijn voor de slechte service en de belabberde sushi vond ik dat kokusai een eerlijke kans verdiende. Hoe slecht kan de service nou zijn? Nou.. Zeer slecht! We moesten meer dan 20 minuten staand wachten ondanks dat we een reservering hadden! Na vriendelijk gevraagd te hebben hoe lang het nog zou duren voordat we aan tafel konden zitten, werden we genegeerd. Vervolgens kwamen nog meer klanten binnen die meteen aan tafel konden schuiven.
    Wij waren overigens niet de enigen in het restaurant die de dupe werden van de klasseloze service. Wij zijn uiteindelijk zeer teleurgesteld vertrokken en zijn niet van plan om kokusai ooit nog te bezoeken. Als u van plan bent om heerlijk te genieten van een avond Japans eten met familie of vrienden dan is kokusai absoluut NIET the place to be!

25. [J] 785 punten

Deze tent zit op een erg leuke locatie.

Maar daar houd het ook bij op. De sushi was niet goed vers, de plekken om te zitten was erg krap (door de grote stoelen), en de bediening was langzaam en kortaf.

Genoeg betere sushi restaurants te vinden!

26. Na een paar goede verhalen gehoord te hebben, besloot ik samen met wat vrienden naar het restaurant te gaan. Jammer genoeg bleek het niet wat we ervan verwachtten. Het eten was niet echt bijzonder en smaakte wat flauw. Ondanks het mooie interieur en uitzicht, was er een ongezellige sfeer. Op de service kan ook verbeterd worden. Was het geld niet waard.

27. Ruim een week van te voren gereserveerd voor 6 personen en we krijgen een "gewilde" tafel van 5 personen, dat is niet te doen. Slecht geregeld daar en geen leuke sfeer.

28. Manouk

Rick Arkema

29. We komen speciaal uit Heerenveen naar Amstelveen om hier te eten, we zijn nu meerdere keren geweest en iedere keer is het druk maar wel gezellig en ook al is het druk de bediening is snel en werkt correct. En wat betreft de keuken die is echt top, dit is echt een aanrader.

30. Joey&Manon

31. Joey&Manon

Heerlijk gegeten! Dit was voor ons de eerste keer dat we kennis hebben gemaakt met de Japanse keuken; in 1 woord geweldig. Het concept opzich is slim bedacht. Voor ieder wat wils.

32. Zijn hier al vaker geweest. All you can eat concept.
    Gezellig, goed bezocht restaurant.Voor elk wat wils te eten.
    Lekkere tempura, sushi.
    Vlotte attente bediening.
    Minpuntje: patat en aardappelkoekjes waren heel erg vet, soms krijg je verkeerde bestelling op tafel maar wordt vlot opgelost. Maar verders gaan wij hier graag aan tafel!!

33. Paul V.

34. Werkelijk het beste sushi restaurant wat we tot op heden bezocht hebben. Top ambiance, goede bediening en zo ontzettend lekkere sushi etc ..

35. Heel gezellige & lekker eten! Service was heel goed!

36. Hier ga ik vaker eten. Heerlijk al die gerechten. En de vriendelijkheid van de bediening. Toppie

37. jean

38. We hebben vandaag gebruik gemaakt van 'all you can eat' : een heel leuke, vlotte en lekkere ervaring.
    Vanochtend gebeld, telefonisch gereserveerd, en vanavond gaan eten.

Bestellen gaat vlot, gerechten zijn stuk voor stuk van grote klasse. Onze favorieten waren de sushi's, allemaal en de 'Hot Beef', "Garlic Prawns' en Beef terriyaki. Meesterlijk bereid, goed van smaak, heerlijk mals.

De veelheid aan gerechten, het makkelijke bestellen en het goed aansluitende serveren waren debet aan een erg leuke ervaring. We hebben daarop spontaan gereserveerd voor Kerst. Ook dan heeft Kokusai een geweldig concept. We verheugen ons nu al.

39. Simone en Ans

Erg gezellig restaurant. Fantastische gerechten. Vriendelijke en vlotte bediening. Voor deze prijs erg goede kwaliteit.

40. Super goed gegeten, met 5 man, buikje rond.. gezellig, goed geregeld!

En de kwaliteit van het eten is super!

41. Eten was slecht. Wachten op een bestelling duurde ook veel te lang. Er zijn veel betere all-you-can-eat Japanse restaurants. De bediening en service kon ook veel beter. Totaal niet uw geld waard.

1,1
  42. Super lekker gegeten! Service prima! Een minpuntje had gereserveerd en ze wisten van niks? Al 3 dagen van tevoren! Maar keurig opgelost!

43. Supergezellig uit eten geweest. Full House op een maandag.

Met 200gasten. Alles Supervers. Bediening is vriendelijk&vlot.

Prijs kwaliteit is top. En je weet niet wat je ziet hoe mooi.

Dit paviljoen is met 2 etages en terras aan het water.

Ga kijken!

44. Goedkoop, 25 euro voor een all-you-can-eat.

Fijne sushi, maar ook een groot overschot aan andere Japanse gerechten.

45. Lekker gegeten, goede service en mooie ambiance. Toch een minpuntje; de communicatie tijden reserveren. Wees aub duidelijk als je met een grotere groep gaat. We waren met 1 pax minder, wat was doorgegeven, maar die werd toch doorberekend. Een beetje jammer.