Grandcafé de Bosbaan in Amstelveen

Er is ruim voldoende gratis parkeergelegenheid direct voor de deur.

Tram nummer 5 & 16 richting Amstelveen. Uitstappen bij de VU (op de Boelelaan) en dan nog 12 minuten lopen.

• Buffet: € 18,50

1320501761 39
1334462002 41
1501984893 29

1. Thomas S.

Super locatie! Ik ben toch maar eens gaan kijken ondanks de slechte reviews en het viel mij erg mee. Prima gegeten, aardige bediening en een leuk sfeertje. Wel een beetje prijzig voor wat je krijgt.

2. Rommeligeen trage bediening. Op de vraag tot hoe laat het open was kreeg ik als antwoord normaal tot 22:00 uur maar de laatste tijd is het stil dus dan gaan we om 21:00 uur dicht.

Om 20:00 stonden in het halve restaurant de stoelen al op de tafels terwijl er nog 12 gasten waren.

De kaart is zeer summier en ook echt veel te duur voor het geboden.

Lokatie is prachtig maar de rest ver onder de maat! Jammer!

3. 2 Weken geleden zeer slecht gegeten bij de bosbaan de kok heeft kenlijk niks op gestoken van de tips van Herman. Soep van de dag kippensoep was veel te zout en met kipfilet plakjes wat je normaal op je brood eet al helemaal teleurstellend.
    Ik heb de soep terug gestuurd naar de keuken. Na proeven vond ook de kok het te zout waarna ik een gratis biertje mocht uitkiezen.

4. Lekker naar de Bio Markt geweest en daarna "gezellig" naar de BosBaan. grandcafe is absolute niet wat het is. Wat een zootje! Sportkantine past beter. Slechte bediening, lange wachttijd, geen sfeer, en heel vies.

5. Vandaag wilde we graag een terrasje pakken met prachtige weer! Bosbaan terrasje - vragen we of er aub een stoeltje bij mag voor onze derde persoon - zegt de serveerder: is geen terrasweer, meneer je mag daar gaan zitten! Wijst 'ie naar een tafel met 4 stoelen die allemaal vastgezet waren met een slot en loopt mompelend weg... Nu snap ik waarom iedereen ons waarschuwde niet hier heen te komen. Thanks jongeman!

6. Zeer teleurstellend. Ik had voor zondagmiddag gereserveerd. Zoekend tussen de mensenmassa naar personeel werd ik door een serveerster doorverwezen naar de wc. Sorry, maar ik heb gereserveerd. Na 10 zoeken naar een tafel kon ik plaatsnemen. Na nog eens 15 min kwam er iemand met de mededeling dat ze geen bestelling meer aannamen er lagen al 40 bestellingen te wachten. Meer konden ze niet aan. Ben dus maar vertrokken. Geen aanrader. In elk geval niet op zondagmiddag.

7. Afgelopen zaterdag verbazingwekkend slecht gegeten hier. Was de eerste maar meteen ook de laatste keer. Jammer.

8. De bediening was rommelig. Eten was goed, koffie ook goed, maar naar het toilet was ronduit vies. Het stonk al in de gang en binnen zag er smerig uit, ook geen papieren handdoeken alleen een slecht werkende blower. Geen pretje om daar binnen te gaan.

9. Slecht. Chaotisch. Overvol terras. Bediening vriendelijk.
    Eindelijk na lang wachten een plaatsje. Na lange tijd kwam iemand om de bestelling op te nemen. Duurde 20 minuten. De bestelde hete chocolade melk was lauw. Hierna nog een poging gedaan om te bestellen. Na half uur lukte deze actie. Wijn / bitterballen/ patat mayonaise. Na half uur koude patat,lauwe bitterballen ( vegetarisch ?) vlees was ver tezoeken. Mayonaise vergeten. De wijn werdt pas hierna een minuut of 15 gebracht.
    Personeel bleef vriendelijk. Het weer was prachtig.
    Hier moet heel veel verbeterd worden. De pochingen van Herman de Blijkeren zijn wat ons betreft ,helaas gestrand.
    Een 4 is nog te hoog gegrepen.

10. Een heerlijke zondag. Gewandeld in het bos en zin in een warme chocolade melk bij de Bosbaan. Helaas was het terras vol maar binnen vonden we nog een tafeltje. Toch wel benieuwd of het personeel geleerd heeft van Herman zijn tips. Maar nee helaas. Wat een chaos. Tafels vol met vuil serviesgoed. Klanten konden nergens zitten. We hebben een half uur moeten wachten voordat er iemand onze bestelling op kwam nemen. We hebben dit gezegd waarop de serveerster erg onbeschoft meldde dat het niet haar taak was om te kijken wie er wanneer binnenkwam en dat het niet anders was dan dan maar te wachten tot we geholpen werden. Dus wat wilt u bestellen!!!! Ondertussen werkte de mannen achter de bar door. Alleen bleven de dienbladen met ook warme dranken soms wel tien minuten staan. Er waren zelfs klanten die zelf maar hun drankjes gingen halen. Na ongeveer twintig minuten eindelijk onze chocolade melk. Betalen zijn we zelf maar gaan doen aan de bar want er was niemand aan wie we ons geld kwijt konden. Wat een chaos onder het bedienend personeel. Iedereen liep door elkaar heen. Er was totaal geen organisatie. Jammer want het restaurant ziet er goed uit en de locatie is super. En aan de beleefdheid van het personeel moet ook gewerkt worden.

11. Joop van der Boom

Drankje met een bittergarnituur besteld. Bittergarnituur moet nog komen. Drankjes worden op de tafel neergezet zonder te vragen voor wie wat is, mag je zelf uitzoeken. Personeel loopt met dienbladen aan de tafeltjes te vragen of de bestelling toevallig voor hen is.
    Amateurisme ten top, deze mensen hebben geen horecagevoel.

12. Verschrikkelijk,we waren er met de kinderen maar wat duurde het lang voor we ons drinken kregen en het eten kwam pas na zo een tijd dat de kinderen lastig werden en het personeel zeker niet de vrolijkste.
    Geen aanrader maar een afrader!

13. Omdat na 1,5 uur de bestelling nog niet opgenomen was, kan ik het eten niet beoordelen.

14. gewoon slecht.... ik denk niet dat het probleem het personeel is maar de arrogante houding van de Schilders
    die denken dat ze god zijn, dus dat slaat dan door op het personeel.
    Jammer van zoon mooi plekje in Amsterdam.

15. Ronduit slecht, arrogant personeel, eten lauw en duur. We moesten zo lang wachten op ons eten dat we bijna waren vertrokken, wat we uiteidelijk beter hadden kunnen doen!
    Ik raad het iedereen af!!

16. Slechte bediening, na 1/2uur wachten helaas nog niemand kunnen vinden van het personeel dat bereid was ons te helpen. We zijn toen maar weer weggegaan zonder te eten. Maakte ze verder ook niets uit denk ik.

17. carstens

Slechte bedienging, 1/2uur gewacht tot er iemand bij ons kwam, zelf de menukaart moeten halen, we hebben in totaal 2 en half uur gewacht voor het opnemen van ons menu, niet gekregen. We hebben de koffie en appelsap afgerekend en zijn toen weggegaan zonder te eten.

18. grace

19. Wij waren hier op moederdag om te lunchen (6 personen). Het eten was prima. De sandwiches, omelet, tosti, frites, etc was keurig op smaak. Maar, de service was erg slecht. Te weinig personeel ingezet op het terras, waardoor de wachttijd te lang was. Wij hebben 20 minuten moeten wachten op ons eerste drankje... Toen de drankjes werden geserveerd, ontbrak er nog een verse jus 'd orange. Dus dat was wederom 10 minuten wachten... Personeel liep om ons heen te mopperen, wat echt niet kan. Ook al heb je het als serveerster warm door de zon en geven je collega's verkeerde bestellingen door, dan houd je je gemopper voor je. Als klant hoef ik geen geklaag te horen als ik lekker met de familie op het terras zit...

20. Bediening moet je telkens naar je toe roepen om wat te kunnen bestellen. Ook is het niet vanzelfsprekend dat je wat drinken kan bestellen als je oude glas weggegaald wordt. Sate lijkt uit de magnetron te komen, was lauw en helemaal wit (stokje wel zwart gebakken, heel raar). Bediening achter de bar stond ook hard en openlijk haar beklag te doen over een paar "lastige" klanten genaamd mongolen tegenover een collega. Kortom laatste keer eten aan de bosbaan.

21. Op 21 juni ten gevolge van vaderdag onze kinderen en kleinkinderen lunch aangeboden bij de Bosbaan. Het besproken tafeltje aan het raam was een prima plek en we werden allerhartelijkst welkom geheten door Kim. De lunch was prima en de broodjes zagen er heel verzorgd en feestelijk uit. Ondanks dat het heel druk was bleef de bediening vriendelijk met aandacht voor de kinderen. Het was slecht weer, maar binnen met de kaarsjes aan was het net zo goed toeven als met mooi weer op het terras. Wij vinden het een aanrader om hier met gezin te eten.

22. Duur en slechte kwaliteit eten. Je betaalt vooral voor de locatie. Aantal jaren geleden was het nog wel aardige kwaliteit van eten, maar het holt achteruit de laatste jaren. Ben nu echt voor de laatste keer geweest. Zonde van mijn centen. Die kan ik elders beter besteden. Daarnaast ongelooflijk lawaaiig door de abominabele akoestiek. Geen fijne plek om te zijn dus. Als je van het uitzicht wilt genieten kun je dat beter buiten dit restaurant doen.

23. Jos Vilt

1 punt
  24. Erg slechte ervaring. Langzame en slechte service. Duurde erg lang voordat we konden bestellen, voordat we ons drinken en broodjes kregen en voordat we de rekening kregen. Wachttijden bij elkaar bijna anderhalf uur, terwijl het er helemaal niet druk was! Kwaliteit niet in verhouding met de prijs, de prijs was echt te hoog. Eten was niet heel erg bijzonder. De sfeer was wel redelijk, best gezellig. Toen ik ze aansprak op de lange wachttijden, zei de serveerder het volgende: sorry hoor, zoals je het kunt zien is het erg druk. Ik kom straks bij u (met een boze blik).

25. Met collega's gegeten (diner). Voorgerecht gegrilde coquilles, lekker mals met een bite, zilte zalmkaviaar, Gewoon Goed, knapperige frisse salade. Smaak wat flauw. Hoofdgerecht: vistrio met gegrilde zalm, schol en gamba. Ondergrond: rissotto, deze was helaas niet smeuiïg genoeg. Dessert appeltaart, die werd te laat bezorgd en was te koud, smaak komt het beste tot zijn recht op kamertemperatuur.

26. Wrap gevuld met gegrilde kip, taugeh, bosui en teriyakisaus. € 9,75

Wrap was van plastic (kant-en-klaar spul), stukjes kip filet licht gemarineerd (in teriyakisaus?) waren zeer droog, sla er om heen was letterlijk smaakloos, teriyakisaus ontbrak!

Heb je niet de juiste spullen, zet het dan ook niet op de kaart.