Alexandros in Amstelveen

1293119812 90
1381011921 89
1391998435 83
1699620817 84

1. Je mag je broodtrommel wel meenemen, langer dan uur wachten op hoofdgerecht. Koffie bij brood kan je daar wel bestellen, met drank zijn ze wel vlot. 😀

2. Tolga (PinkeyTv)
    Vertaal van English naar Nederlands

The cellars are always on the ball, fulfill your every wish and are very nice. The food was delicious. I love it.

Best Regards

PinkeyTv

3. B. Vergeer

Uitstekend eten, veel variatie. Goed en vriendelijk personeel

4. Hans van Elmpt

Geweldig eten goede sfeer en aardige bediening prijs kwaliteit is prima.

5. Wij hadden om half 8 gereserveerd en hadden best honger. Binnen was het vol dus we gingen buiten op het terras zitten… wat best frisjes was. Om half 9 hadden we nog steeds geen stokbrood gekregen. Dus gevraagd waar het bleef. Vergeten, excuses. Om kwart over negen, toen we op het punt stonden om op te stappen, werd ons hoofdgerecht uiteindelijk geserveerd met het excuus dat het erg druk was. Het eten was heerlijk maar doordat het anderhalf uur duurde voordat onze bestelling werd geserveerd zullen we hier helaas niet meer terug komen.

6. Zijn zaterdagavond 22 augustus bij Alexandros geweest. We waren 1 van de eerste gasten. Alle tafels waren zowel buiten als binnen nog vrij!! Maar in de tussentijd dat we onze drankjes en onze bestelling hadden op gegeven stroomde het resaurant vol. Tussen door werden afhaalmaaltijden afgeleverd. We moesten minstens anderhalf uur op ons hoofdgerecht wachten. Gelukkig smaakte deze goed. Maar ik denk dat de 4 mensen in de keuken deze drukte niet aan kunnen.

7. Thj.Verhoeven

Vandaag eten gehaald bij de take away.
    Eten zag er prima uit en genoeg voor de maaltijd en hielden nog genoeg over.
    Het was erg lekker. In deze bizarre tijd was de ontvangst in het restaurant gezellig en er werd ook meteen een glaasje ouzo ingeschonken. Prima service echt een aanrader.

8. Altijd lekker, gezellig en vriendelijke bediening.

9. Wat een trage bediening! Na 2 uur eten, ze kijken niet op of om. Als ze de bestelling opnemen dan word er ook drinken opgenomen. Daarna komen ze niet meer langs om te vragen of het eten smaakt of als iemand nog wat drinken wilt.

6,5
  10. Larissa

Het eten was super lekker. Ik had de Mykonos schotel en mijn man had de megas alexandros schotel. De bediening bestond uit vier jonge en enthousiaste meiden. We hebben heerlijk buiten gezeten. Al met al hebben we een hele fijne avond gehad bij Alexandros!

11. Hanneke

Gisteren hier gegeten, en niet ervaren zoals voorheen, lange wachttijden, vlees verbrand en dan de verbrande kant naar beneden gelegd, mousaka was meelderig, en in de bediening zat geen structuur. Personeel zag er ook onverzorgd uit, vieze sloven, super korte broeken onder de sloof. Terras buiten was heerlijk, alhoewel de rugleuning van de bank niet schoon was, 2 van ons gezelschap hadden vlekken op hun kleding. Erg jammer, ga aub kijken hoe dit komt, voorheen waren jullie super, voor mij nu niet voor herhaling vatbaar.

3,7
  12. Erwin Prins

Lekker en veel gegeten in Alexandros. Bestellingen a.d.h.v nummers gaf wat verwarring bij uitserveren. Leuke sfeer, jammer van het wat verpauperde winkelcentrum waar Alexandros zit maar dat weerhoudt ons niet van volgende bezoek.

13. Robbiebosman

Gisteren gegeten met een grote groep vond het erg chaotischs gaan. We waren met 18 man en de laatste kregen pas eten toen de rest al klaar was. Was wel erg druk, misschien daarom. Jammer.

14. Heerlijk genoten van echt grieks eten top en wij zijn kritisch alle gerechten werden goed flink warm geserveerd heerlijke knapperige gyros en de grillspiezen echt van goede kwaliteit vlees met echte griekse smaak ook de tzatziki en baklava de heerlijke frietjes en de bijgerechten maakten het een groot smulfeest en heel goede prijs kwaliteit verhouding.

15. M.Tugendhaft

Het was heel gezellig. Leuke tafel. Perfect eten en prijswaardig. Een aanbeveling.

16. Leuke informele sfeer. Eigenaar verzuimt een beetje de rol van gastheer op zich te nemen.
    Eten is ok.
    Bediening is vriendelijk.

17. Bij binnenkomst even moeten wachten niet lang daarna was tafel beschikbaar personeel was vriendelijk eten was goed aanrader om opnieuw te reserveren.
    Alleen wat opviel dat op een gegeven moment dat het een stuk stiller werdt met klanten terwijl de keuken nog open was het leek wel of iedereen gauw naar huis moest.

18. Priscilla

Personeel erg onvriendelijk.
    Geen drinken gevraagd lang wachten

19. Roy Bakket

Bij aankomst even gewacht en naar onze plaats gebracht. Ons werd niet gevraagd wat te drinken. De menukaart lag al klaar op tafel. Naar ons gevoel was het hierdoor wat onpersoonlijk. Na het bestellen werd het eten en drinken snel geserveerd. Het eten was ruim voldoende en heerlijk van smaak! Aanrader om nog een keer te gaan bezoeken.

20. Bookelman

Na een hartelijk ontvangst met een glaasje ouzo,hebben wij met vier personen heerlijk gegeten en gedronken.

21. Het duurt 2 uur voordat je eten eindelijk op tafel ligt en als je hier iets van zegt zeggen ze dat het nog enkele minuten duurt

3,7
  22. E de Jong

Eten was goed maar waren dat gewend van de vorige keren ondanks het niet druk was was de bediening zeker nog in winterslaap of moest wakker geschud worden ze zagen of hoorden je niet als je wat te drinken wou bestellen duurde allemaal erg lang voor dat je geholpen werd
    Kan verbetering inkomen

23. johan 123 punten

Wij houden erg van de griekse keuken en hier hebben wij heerlijk gegeten. Bediening vriendelijk. Een echte aanrader.

24. Anca Dragomir
    Vertaal van English naar Nederlands

All the time enjoying having dinner at Alexandros. Good service and tasty food! Tot volgende keer!

25. We zijn vrijdag 3 maart voor de allereerste keer bij Alexandros geweest. We hebben genoten van het heerlijke eten en de fijne sfeer. De porties zijn ruim voldoende en we kregen het niet helemaal op. Zelfs het nagerecht kreeg ik niet helemaal op en daar heb ik normaal gesproken niet zo veel moeite mee. We komen hier zeker nog een keer terug.

26. Wij zijn iedere keer weer onder de indruk van de vlotte bediening en het geweldig goede eten. Een compliment aan de eigenaar die al zoveel jaren onveranderd goede service en kwaliteit levert.

27. Else Baroud-Out

Was heerlijk en gezellig zoals altijd... Fantastische bediening, vriendelijk... Een top avond!!

28. A. Lijbers

Was door omstandigheden tijd niet geweest, maar eten nog altijd heerlijk. Vlotte en vriendelijke bediening en redelijke prijzen. Kortom, we hebben genoten.

29. Al 18jaar komen wij genieten van het totale plaatje en het eten.

30. Bianca

Zoals altijd weer super lekker eten en gezellige bediening!! en dat alles voor een zeer betaalbare prijs!

31. Marielou Tehi

Al jaren komen wij bij Alexandros, heerlijk Grieks eten. Afgelopen donderdag weer en nu voor het afscheid van een collega met 7 personen. Tafel was keurig gereserveerd, je wordt altijd zeer vriendelijk ontvangen en het eten is super lekker. Wat mij betreft een toprestaurant.

32. J.M.Hoeboer

Heerlijk gegeten in een gezellige sfeer.

33. Altijd lekker eten! Er wordt al jaren niets aan interieur gedaan maar eigenlijk maakt het niet uit! Het eten is lekker.

34. We werden vriendelijk gegroet toen we binnen kwamen. Er werd ons een plaats aangewezen bij het raam welke iets te krap was voor 6 volwassen mensen. Kregen direct een drankje aangeboden, ouzo. Het bestellen van een drankje liet even op zich wachten want ze hadden het waarschijnlijk druk... Toen we ons drankje hadden besteld hadden we gelijk ons eten erbij besteld want je weet maar nooit. De frisdrank vonden we wel wat waterig maar het eten daarin tegen was wel goed. Zeker qua prijs kwaliteit. Grote porties voor kleine eters maar goed voor grote eters. Personeel is vriendelijk ook heel prettig natuurlijk. Zeker een aanrader.

35. Vanaf het begin van het bestaan van het restaurant er vele malen gegeten. Pappous en zoon Sakis zijn goede gastheren.

Het eten, het zijn grote borden als je een grote eter bent dan zit je daar goed. De laatste keer toen ik er was had men live muziek het was er erg gezellig. Ik vind alleen jammer dat de aankondiging van live muziek op hun website of facebook dat niet kenbaar wordt gemaakt zoals bij andere restaurants. De Griekse sfeer is voor mij compleet als er livemuziek is, maar dat is voor iedereen verschillend.

De bediening is vlot en vriendelijk en het restaurant is na de verbouwing aardig ingericht.

Amstelveen moet blij zijn dat er een gezellig Grieks restaurant in Amstelveen is!

36. Aparte ervaring. Restaurant slaagt er in om een heel eigen sfeer te creeren en lijkt authentiek en vooral heel gezellig op een wat ongezellige lokatie. Over het eten kan ik niet veel meer zeggen dan dat dit het standaard aanbod is dat je in bijna ieder grieks restaurant in Nederland aantreft. De bereiding ervan schiet wat tekort. Alles staat bijna a la minute op je tafel, hetgeen erop wijst dat het meeste al voorbereid en gebakken of gekookt is. Vleesgerechten zijn waarschijnlijk daarom wat droog. Ook qua prijzen onderscheidt het restaurant zich niet, niet al te duur maar ook niet goedkoop. Bediening is vriendelijk en attent, verder weinig op aan te merken.

37. Absoluut een aanrader. Ik kom hier al jaren. Ik rij er graag 50 kilometer voor om. Wat een lekker Grieks eten. Een top restaurant en helemaal als je ook nog eens van Grieks eten houdt.

38. Ik kom hier al vanaf kind. Super vriendelijke eigenaren en gastheer die ook al jaren meegaat! Het eten is overheerlijk en de porties zijn redelijk groot. Mijn favorieten zijn de dolmadakias en de tiropita/spanakopita en natuurlijk de athene schotel waarbij je van alles een beetje krijgt, en indien ik niet veel kan eten neem ik ook wel eens een kindermenu. Dat is ook geen probleem, en dan een lekker toetje achteraf en koffie.

Alexandros is een begrip in Amstelveen en nog steeds mijn all time favorite griek.

39. Cees Zwanenburg

40. paul bakker

Helaas is dit niet meer wat het geweest is.. hoeveelheid is te klein ineens ,maar het is wel duurder geworden..

Al het vlees is te klein,alsof het gekrompen is. De biefstuk, kotelet etc.

Als je een schotel voor twee personen neemt van 42 euro,is zelfs de hoeveelheid aardappels te weinig.

Als iets voor 2 personen is ,zou je denken ,dat je meer krijgt.

We eten deze schotel al jaren ,dus ik weet waar ik het over heb. Maar wij stoppen ermee .

Je kan dingen duurder maken ,maar dan moet je wel de kwaliteit ,blijven waarborgen.

41. Dit restaurant serveert heerlijke gerechten, grote porties en er is een gevarieerde kaart. Het zijn geen hoogstaande gerechten.

Er is weinig ruimte tussen de tafels. Ondanks de drukte (en gezelligheid) in het restaurant zijn de gerechten snel geserveerd en is de service uitstekend. Eten en drinken stond in no-time op tafel.

42. Arianna

Tot nu toe het beste griekse restaurant waar ik in NL heb gegeten. Altijd gezellig, klantvriendelijk personeel en het eten is altijd van goede smaak en kwaliteit. Het wachten op je eten of bestelling valt ook mee, maar het is ook logisch als het soms wat trager is, het is daar meestal heel druk!

43. Wij komen hier al jaren na een tip van mijn schoonzusje.

Goed eten, gezellige sfeer en prima prijs- kwaliteit.

Een aanrader voor iedereen die lekker en gezellig wil eten.

Reserveer in het weekend en op feestdagen wel want het is er vaak druk.

44. Wij komen hier vaak eten. Prettige sfeer. Heerlijke gerechten. Vooral de visschotels zijn erg lekker. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Goede bediening en altijd vriendelijk. Blijft ons favoriete restaurant tot nu toe. Zeker een aanrader!

45. Zeer klantvriendelijk. Gezellige sfeer en heerlijke gerechten. Absoluut een aanrader.

46. liefhebbers

We zijn hier met een groep van 10 geweest, jammer dat de gerechten niet gelijk geserveerd werden zodat de meesten het voorgerecht al lang op hadden en anderen daar lang op moesten wachten!

Daarna met onze dochter gegeten, duurde erg lang voordat iemand de bestelling kwam opnemen (half uur!) en ook lang voordat de maaltijden geserveerd werden.
    Jammer, want het eten is wel lekker!

47. Regelmatig met kleine en grotere groep hier gegeten, prijs/ kwaliteit verhouding is zeer goed. Altijd druk wat een goed teken is. Vriendelijke bediening en zeer voorkomend, je wordt altijd opgewacht, welkom geheten en naar je tafel geleid met welkomstdrankje. Prima aanrader.

48. Mensen opgelet! Nog nooit in ons leven hebben we zo ontzettend leuk gegeten!(en we hebben allebei al heel wat restaurantjes meegemaakt)

Allereerst bij binnenkomst. Direct op een vriendelijke manier door een leuke knul geholpen, die ons mooie plaatsjes bij het raam wees.

Als service van het huis kregen we een Ouzo...

Heerlijk drankje dat smaakt naar dropshot! Leuke binnenkomer.

Drinken opgenomen en de kaart bekeken. Heerlijke keuzes en ook goed van prijs.

Na het voorgerecht een peukie gerookt in de hal. Was ons eten klaar kwam een heel aardige man ons halen. Top toch!

De hele tijd door perfecte service en in de gaten houden of je iets te kort kwam..

Wat echt DE klantvriedelijkheid ten top was was dat ik een nieuwe wijn kreeg nadat ik mijn keuze wijn wel heeeel erg zoet vond. Geen probleem en ook niet terug te vinden op de rekening! Dat is klasse!

Bij het afrekenen nog een gratis Ouzo toe gehad. Nou mensen zoals ze met je omgaan in dit super mooi uitziend restaurant in 1 woord: geweldig!

Medewerkers Bedankt voor de geweldige avond!

49. Bij Alexandros hebben wij al heel wat keren gegeten.

Vriendelijke eigenaar en het personeel, altijd voortreffelijk eten en gunstig geprijsd.

Wij voelen ons hier echt thuis en altijd voldaan.

We hebben ook al een aantal keer met een grote groep gegeten, maar het eten komt altijd op tijd en tegelijk zodat iedereen tegelijk kan eten.

Alexandros is echt een 10 waard.

50. R. 74 punten

Heerlijk eten, ook voor de kinderen. Aardige bediening die ook de kinderen het gevoel geven welkom te zijn. Toppie!

51. niet ingevuld

altijd erg lekker gegeten. vriendelijk en hulpzaam personeel.

52. Leo Vloeijberghs

Steeds een zeer aangename ervaring, zeker ook met een (grote) groep, door goede kwaliteit en grote keuze griekse gerechten, heel prettig geprijsd, griekse sfeer, zeer prettige bediening, en ruime parkeergelegenheid rondom.

53. Floor Vonk

Lekker grieks eten. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

54. Hans Verbeek

Het is een leuke restaurant alleen ben ik er achter gekomen dat het personeel hun fooi aan de baas moeten geven, dat is toch onmenselijk.Ze worden daar flink onderdrukt.

55. René Houweling

Als we uit eten gaan dan is dit onze eerste keus! Je voelt je er zeer welkom, er wordt alles aan gedaan om het je zo goed mogelijk naar de zin te maken. Het eten is altijd prima. Baklava is en blijft mijn favoriet.