Aan de Poel in Amstelveen

€€€

50 eigen plaatsen (ook valet parking)
    betaald parkeren (gratis vanaf 16:00 uur)
    dichtstbijzijnde parkeergarage: `Gemeentehuis` op 200 meter

1232351949 72
1315193433 75
1519110932 80

1. Els Rooze

Heerlijk gegeten eigenlijk was Alles perfect komen er zeker vaker 👌👌👌👌👌

2. Na een prima eerst beleving moest er natuurlijk een tweede komen. Ditmaal een mooie grote ronde tafel centraal in het restaurant met uitzicht op de open keuken. Als aperitief een droge Riesling »S« Heiligenbaum van Raddeck die uitstekend beviel.
    We starten met twee smaakbommetjes. Taco met baba ganoush, goede kruidentoets met frisse accenten. Krokantje van groene kruiden met granny smith appel en kerrie, waarin de koriander mooi gedoceerd was, heerlijk!

De amuse van rucola notensla spinazie was afgewerkt met een pomme soufflée, mooie geconcentreerde smaken.

De eerste begeleider werd keurig, met kennis van zaken gepresenteerd. Van de wijngaard Capitel Croce een Garganega 2014 van Anselmi. Dat een Soave zo lekker kan zijn, voor mij de lekkerste ooit. Ernaast een mooi presentatie. Stukken gerookte paling op een mousseline van aardappel waarin wat citroen, ernaast gepocheerde kwarteleitjes, aardappel kaantjes en ui ringen, aan tafel afgewerkt met een beurreblanc op basis van paling. Hemels! (9,9)

Ook de tweede wijn was indrukwekkend. Les Clapas Blanc 2015 van Domaine du Pas de l’Escalette. Ernaast een moeilijk gerecht voor de wijn. Gebakken tarbotfilet met erop noordzeekrab gekruid met mosterd, ernaast een fijne brunoise van courgette met sereh aan tafel afgewerkt met een bisque van krab. De bisque zorgde voor een bittertje in de wijn. De courgette met sereh daarentegen zorgde ervoor dat hij nog lekkerder werd. Genieten weer. (9,8)

De sommelière was in vorm! Een hoogwaardige Beaujolais werd gepresenteerd. Een Morgon Corcelette gemaakt van Gamay 2016 (oude stokken) van het huis Daniel Bouland. Complex met tonen van bosfruit en aangename kruidigheid. Uit de keuken zacht gegaard buikspek (krokant afgewerkt) van pata negra, met blaadje boerenkool en stukje pastinaak. Het garnituur werd apart uitgeserveerd. Rolletje ham met gefermenteerde look, gebrande boerenkool en bereiding van pastinaak, aan tafel afgewerkt met een bouillon van soja en sereh. Het buikspek was uitstekend gegaard en delicaat van smaak. Veel afwisseling met het garnituur. De wijn vulde het gerecht met zijn fruitigheid en kruidigheid aan, prima. (9,6)

De dessertwijn was een Huxelrebe Auslese van Raddeck. Een heerlijk aroma met tonen van exotisch fruit en een mooie zuurgraad, heerlijk. Uit de keuken een tweetraps dessert keurig gepresenteerd. Structuren van pure chocolade met structuren van bosbes en vingerlimoen. Ernaast Zachertorte “aan de poel” stijl met quenelle bosbessensorbet. Verfijnde smaken en mooie texturen die mooi in balans waren met de wijn. (9,75)

Bediening was uitstekend verzorgd. Leuk dat de keukenbrigade de gerechten uit serveerde. Een dikke pluim voor sommelière Erica Verweijen die er de rol van maître bij deed. Het valt mij wel op dat de dames in Amsterdam absoluut in de meerderheid zijn als het gaat om top sommeliers.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Kortom een topbeleving, knap omdat chef Stefan Van Sprang verplichtingen elders had (jury Dutch MasterChef). Aanrader voor wijnliefhebbers, fijnproevers en levensgenieters. Wij voegen ze graag toe aan onze favorieten. Het volgende bezoek zal zeker korter op zich laten wachten.

3. Patrick bakker

Zalig eten, De chef en zijn brigade die aan tafel komen zijn geweldig ! Maar de bediening is vreselijk. Lopen in spijkerbroeken hebben geen flair komen arrogant over michelin onwaardig.

4. S. Saif

5. Het eten zowel als alles er om heen (bediening, servies etc.) is een klasse apart en daarom blijven we terugkomen.

6. Heel mooi opgediend Goed eten. Gezellige sfeer. Prachtige plek

7. Het eten en de wijnen waren heerlijk. Twee minpuntjes, bij het begroeten door de chef kok dacht hij dat een van ons geen vis wilde, wat niet klopte. Verder wilde we een gang vervangen door wat anders maar dat was niet door gekomen, dit werd wel goed en snel opgelost.

8. Reeds 5 keer geweest in het restaurant. Altijd weer een mooie ervaring.

Nu toch paar puntjes..

Ivm verjaardag had ik gevraagd of er na mijn online reservering telefonisch contact opgenomen kon worden, ivm verrassing. Dit is helaas niet gedaan.

Lekker buiten gezeten in de tuin. Helaas zaten wij naast een stuk tuin waar het onkruid hoog naast onze tafel stond. Dit verwacht je eigenlijk niet in een dergelijk restaurant.

Het eten en drinken, gastvrijheid en vriendelijkheid zijn meer dan top. Fantastisch dat de chef kok zo betrokken is bij de gasten.

9. Matty Havelaar

Elke keer opnieuw is het eten een belevenis, zelden eet je hier hetzelfde gerecht, zo vaak is er vernieuwing. Zeer vriendelijke bediening die kennis heeft van zaken en als de zon begint te schijnen buiten op het terras, wil je nooit meer weg...

10. theo van Seggelen

Uitstekend gegeten in een relaxte sfeer.

11. j.kooiker

Geweldige voorgerechten met tonijn en Aziatische meltkroes van ketjap en kruiden, tongstrelend. Te warme basis van het schilderachtige nagerecht. Prijs per saldo over de top.

12. Henk Gierveld

Mooi eten, goede attente en niet al te formele bediening die bedienen zoals het hoort in mijn optiek. Hier komen mijn vrouw en ik zeker terug, we hebben genoten!

13. Eerste bezoek aan een twee-michelin-sterren restaurant. Helaas was het te koud om buiten te zitten, ze hebben een beschut terras met uitzicht op een meertje (zonder bootjes e.d. helaas, weinig te zien). Valet parking mogelijkheid is opvallend aangezien het betaalde parkeerterrein letterlijk 30 meter van het restaurant ligt.
    Interieur is jammer genoeg niet gezellig, vrijwel alles zwart, erg kil, koel en zakelijk (praktisch alles op het terras is ook zwart of donker). Wij kwamen voor lunch, de bediening en uitleg zijn prima. De lunchkaart vergt flink wat aandacht, best ingewikkeld. Gekozen voor chef's menu, plus apart dessert.

Het eten is goed, maar lijkt soms wat onnodig ingewikkeld. De samenhang en eenheid gaan daardoor wat verloren (teveel kleine stukjes van van alles op het bord). Qua smaak vond ik het als geheel niet opvallend.

14. Hier op 12 maart gegeten. Menu was prima, veel vis, wat vlees en een mooi desert. Daarna had ik thee met friandises. De friandises waren smakelijk, maar kent dit restaurant geen thee variaties? Geen keuze, teleurstellend.
    Bediening was verre van twee sterren kwaliteit. Ijsblokjes met de hand in een glas doen, dit kan echt niet. En hoe zit het ook al weer met eerst de dames serveren? Om nog maar niet te spreken over die tafel die opgebouwd werd en het gesleep met stoelen, terwijl wij nog aan tafel zaten, moesten we naar huis? Bij twee sterren verwacht ik een belevenis. Dit had gekund met het eten, maar de zwarte brigade deed hier echt afbreuk aan, zonde.

15. Prachtige restaurant, heerlijk gegeten maar wat een dramatische bediening.
    De hele avond tegen lege glazen gekeken, Niemand die vraagt of het lekker smaakt, ook de sommelier niet ... had veel meer kunnen verkopen.
    Lauwe koffie op het eind van de avond zonder friandises ( die wel op de rekening staan )
    Niemand die je gedag zegt of bedankt......teleurstellend na toch ruim €.500 te hebben uitgegeven

16. Michel Klaster

17. Een avondje "aan de poel" is een avond ontspannen, genieten en verwend worden. De echte klassiekers blijven gelukkig op de kaart staan. Daarnaast regelmatig wisselende gerechten.
    Aanbod van prachtige wijnen (ook die, die je ooit in je leven in je glas wil).
    Informele en juist daardoor warme sfeer.
    In tegenstelling tot eerder beschreven ervaring van andere gasten, hebben wij nog nooit het idee gehad dat we aan het einde van de avond niet meer gewenst waren. We hebben in diverse gezelschappen (zakelijk en privé) en met z'n tweetjes gedineerd en vaak tot na twaalfen aan tafel gezeten.
    Die ster is wel degelijk verdiend. Ze weten hier waar ze mee bezig zijn en naar ons idee doen ze iedere dag een beetje beter hun best om nog beter te zijn dan de dag ervoor. Grote klasse!

18. Hier in januari 2012 voor het eerst gegeten. Zeker erg goed eten met oog voor detail voor de gerechten!

Leuk restaurant om een keer geweest te zijn. Mooie locatie ook. Personeel was erg wisselend, van behulpzaam en vriendelijk tot ongeinteresseerd. Toen wij aangaven geen wijn te drinken moesten we bijna smeken om drinken toen de glazen leeg waren.

19. Afgelopen zaterdag weer genoten van het 6 gangen chef's menu. Wederom verrassende smaakcombinaties, oogstrelende opmaak en goede service. Mijn partner is Joods en zoals altijd zonder enig probleem menu aangepast zonder ook maar iets in te boeten op de smaken, beleving en opmaak.
    Dit alles samen samen met het arrangement heeft gezorgd voor een heerlijke avond die elke cent waard was.

20. Ik ben hier nu voor de derde keer geweest en dat is niet voor niets. De steeds wisselende menukaart zorgt ervoor dat je je hier altijd kan laten verrassen door de pareltjes die de keuken bereidt. De vorige keer was ik hier met mijn echtgenote en zaten we op het fantastische terras, de laatste keer was ik er met een zakenrelatie. Die heeft me toevertrouwd dat hij binnenkort terugkomt met zijn partner.

We aten onder andere de carpaccio van kreeft, de gebakken hertenkalf met appelstrudel en de proeverij van witte chocolade en bosfruit. Het wijnarrangement was tongstrelend en zo gebalanceerd, dat het water mij opnieuw in de mond loppt wanneer ik dit schrijf.

21. Gisteren met een grote groep 35 personen gegeten. Het eten is goed maar niet heel bijzonder. Het dessert was zeker niet geweldig. De bediening is op het level van een middelmatig restaurant (zeker geen gastheren en gastvrouwen). Verder vond ik het restaurant geen sfeer hebben en vanaf 10.15 werden wij de 'tent' uit gekeken. Met andere woorden geen aanrader.

22. Zojuist terug van een lunch. Een pracht locatie, prima eten maar de bediening is ronduit een ramp. Geen aandacht voor de gasten in ieder geval niet voor ons gezelschap. Enorme lange wachttijden. Voordat het voorgerecht op tafel stond waren we een uur en een kwartier verder.

Jammer dat er niet op het terras gegeten kon worden, met 23 graden moet dat toch te doen zijn. Voor dit geld kun je op heel veel plaatsen veel beter terecht.

23. Afgelopen zaterdag gegeten "Aan de Poel". Vanaf de ontvangst tot en met de koffie was het een aaneenschakeling van super eten en fantastische wijnen. De bediening is als een geoliede machine, snel, correct en heel vriendelijk. Al met al top!

24. Walter Bakker

Wat een top tent is dit, zeg! Heb heel wat ervaring met uit eten gaan, kook zelf op redelijk niveau (hobby) en heb grote liefde voor het vak. Hier klopt alles. Vanaf de ontvangst t/m het vertrek weten ze hier hoe het hoort.

Het begint met valet parking, wat met een fikse bui toch heel prettig is. Drankje in de lounge of aan de bar en dan langzaam richting tafel. En dan begint het echt. Super vriendelijke bediening. De wat juniore ober werd goed begeleid door een wat meer seniore, maar niet alsof je met een stagiair te maken hebt. Gewoon goed en professioneel. Prachtige amuses, echte kunstwerkjes. Vooraf verrassende heilbot en een ware smaakexplosie bij het hoofdgerecht, dat een heel mooi klein stukje entrecote was. Heerlijke schuimpjes, cremes en purees. En de bijpassende wijnen maakten het helemaal af. Afgesloten met een dessert en heerlijke koffie met zelfgemaakte bonbons. Zowel de chef (Stefan van Sprang) als de sommelier (Robbert Veuger) kwamen aan tafel om te horen hoe ze het hadden gedaan. Nou, perfect! De heren en het hele team beoordelen we met een heel mooi rapport.

25. Afgelopen zaterdag voor de 1e keer bij "Aan de Poel" gegeten.

Wij (mijn vriendin en ik) zien eten meer als een hobby dan als primaire levensbehoefte en gaan dus ook heel veel uit eten. Ik heb het geluk dat ik al heel wat mooie restaurants heb mogen bezoeken, maar "Aan de Poel" was een absolute topper!

Wat een ongelooflijke leuke avond! Geweldig eten natuurlijk, (het 2 jarig verjaardagsmenu, 6 gangen) maar ook zeker de service en het leuke personeel.
    Voor ons was het een avond om niet snel te vergeten en we gaan dinsdag weer en hebben ook meteen voor kerst gereserveerd!

26. Zaterdag 12 september 2009 met 9 personen gegeten ter gelegenheid van de 25e trouwdag van mijn broer. We hebben een geweldige avond gehad. In één woord: super!

27. Cor

28. Bediening is slecht. Het eten is een 5,5. Mooie locatie, maar verder stelt het weinig voor.
    Nooit meer!

29. Afgelopen donderdag 28 mei vierde ik samen met (oud)collega's mijn 25-jarig jubileum bij de KLM met een heerlijk dinermenu bij restaurant aan de poel. Het was in 1 woord helemaal top.

Jullie verbazen me iedere keer weer met culinaire kunstwerkjes die allemaal overheerlijk zijn. Het is echt een feest om bij jullie te komen dineren.

Het was een zeer geslaagde avond in een prachtige sfeervolle omgeving die van mijn jubileum een waar feestje heeft gemaakt! Ga vooral zo door! Wij komen zeker terug!

30. Bedankt voor een geweldige zaterdagavond.

We zijn geweest met de hele familie. Het menu wat een aanbeveling was, was fantastisch en zag er bovenal super uit.
    Als eind een heerlijk dessert van aardbei en framboos, vooral die cocktail. Bediening attent en snel.

Tot snel op het terras hoop ik.

31. Michiel

Afgelopen zaterdag het dinermenu genomen.

Na twee veelbelovende gezichten, smaakten de gerechten daarentegen nergens naar en hadden helemaal niets met de Franse keuken te maken. Personeel was veel te gehaast, erg amicaal, pleps en onprofessioneel naar ons toe. Er was zelfs sprake van onbeschofte behandeling.

Tijdens het wijnproeven kwam er ineens een gerecht op tafel en dat is jammer, niet zoals het hoort.

Kort samengevat dient er veel geleerd te worden als het om smaak gaat en de wijze waarop men met gasten omgaat.

32. m.j.harmsen

doordat mijn moeder een hersen-infarct kreeg, en daardoor niet naar het gereserveerd kerst-diner kan/kon komen toch af moeten zeggen, jammer genoeg. zeer coulant geholpen en niet boos. hopelijk kunnen wij nog een keer gewoon gaan dineren. wij gunnen het nu aan andere mensen. veel succes, het is zeer erg lekker...

33. Geen verassende smaken. Bediening heeft veel meer aandacht voor vaste gasten dan anderen. Ambiance stijlvol.

34. Begrijp voorgaande recensie niet. Ben er geweest met een groep van 11 personen. Eten was uitmuntend zowel qua presentatie als smaak. Bediening super vriendelijk, niet opdringerig en not too much. Had eerder gehoord van anderen dat het erg donker is. Vind dit juist erg goed. De tafels zijn perfect uitgelicht zodat je het gevoel hebt met je eigen tafel te eten wat een prive en knus gevoel geeft. Jongens, ga zo door en laat je niet afleiden door mensen die het niveau niet gewend zijn. Natuurlijk wel altijd alle kritieken waar mogelijk meenemen om verder te verbeteren.

35. Zaterdag avond met 7 personen bezocht.
    Prachtige locatie, edoch slechte bediening, wat recencies beloven is goed overdreven.
    Prijs 5 gangen menu maakt verwachtingen niet waar.