Op dit adres zit nu: La Base

The Factory Kitchen in Amersfoort

U kunt parkeren in de bewaakte parkeergarage van Q-Park.
    Volg borden "Beestenmarkt".

1481209184 86
1571987868 85
1620047171 88
1652086706 88

1. Leuk eetcafé met fijne sfeer. Prima smaak en fijne bediening. Prijzen zijn flink maar niet het is niet te duur voor wat men krijgt. Ga er zeker weer een keer heen.

2. Petra Schuitemaker

3. Henny Rentinck

Vanavond gegeten in dit prima restaurant. Het eten is perfect, de bediening prima en hulpvaardig. Prettige achtergrond muziek.

4. We hebben zaterdag 25 augustus hier gegeten en raken er niet over uitgepraat, het eten is er zo geweldig, de bediening zo aardig. We raden iedereen aan om hier te gaan eten.

And for the Chef /Owner.
    Whakawhetai mo te kai pai.

5. Weer heerlijk gegeten. Het was lekker weer, dus gezellig gegeten op het terras.
    Heerlijke gerechten en ontzettend lekkere aparte bieren uit Nieuw Zeeland.
    Absoluut een topper!!

6. Erg teleurstellende ervaring. Heel lang moeten wachten op hoofdgerecht. Het eten was okay maar prijs hoog in verhouding tot de kwaliteit. Bediening was ronduit slecht. We moesten erg ons best doen om iemand aan tafel te krijgen. Toen we ons dessert aan het bestellen waren liep de serveerster weg om met andere klanten af te rekenen. Echt bizar. Geen dessert dus maar.

5,3
  7. He-le-maal geweldig!
    Ik moet glutenvrij eten en bijna alles kan. Gefrituurde calamares, geen probleem, nieuw pannetje olie en rijstbloem. Gestoofde lamschouder met glutenvrije jus; tuurlijk! Het kan hier en men doet niet moeilijk. En het smaakt allemaal even lekker.
    Heerlijke ongedwongen Nieuw Zeelandse sfeer. "How are you my lovely's?".
    Wat een warm bad, wat een schat en hoe welkom kun je je voelen.
    Daarbij een scherm waarop de meest prachtige beelden van Nieuw Zeeland te zien zijn.
    Topzaak, wij komen absoluut terug als we weer in de buurt zijn.

8. Prima eten, aanrader! Sfeer en inrichting heel eenvoudig.

9. Vandaag hier hegeten. Het eten was heerlijk, maar je moet erg lang wachten. Langer dan 30 min. We waren (3 pers) er samen met nog 1 tafeltje van 2. Nadat we de desertkaart kregen hebben we het bedienend personeel van het terras moeten plukken om desrt te bestellen. Voltallig personeel, 4 man was aan het roken. Een stinkende serveerster aan de tafel. Afrekenen was ook moeilijk, daar men zeer druk was met schoonmaken.
    Conclusie: geweldig eten als je het niet erg vind om bediend te worden door traag en ongeitereseerd personeel

10. Aw 124 punten

Samen met mijn broer de stad in en hiervoor een etentje gereserveerd. Want we hadden wel trek na zo'n lange werkdag. Mevrouw heette ons welkom en we mochten zelf een tafel kiezen. Dus lekker in de zon bij het raam. Leuk uitzicht over de gracht met zn grachtenpandjes.
    We kregen meteen een dranken kaart. Waarbij ik wat vragen stelde over de biersoorten uit New Sealand. En legde uit wat ik wilde, en het smaakte geweldig!
    Eten was erg erg mooi opgediend en smaakte voortreffelijk!! het brood was zwart van kleur, maar erg lekker.
    Na afloop rekende ik af en kwam de kok naar ons toe lopen en vroeg of het gesmaakt had. Ze vertelde dat ze uit New Sealand kwam. Nou deze kookte met passie en dat zag en proefde je zeker.
    De prijs was percies goed. Ook wij komen zeker nog een keer terug, maar dan met onze vrouwen erbij.

11. Het was een klein maar zeer gezellig restaurantje waar we een hamburger gegeten hebben met een speciaal "zwart" hamburger broodje. Het was de lekkerste hamburger die we ooit gegeten hebben en de pavlova achteraf was ook heerlijk. Voor ons was het aardig wat geld maar de kwaliteit van het eten, de sfeer en de bediening maakten het dubbel en dwars waard. We komen zeker nog een keer terug om de andere gerechten te proberen.

12. Votiger week zondag avond hier gegeten, gezellige drukke avond. Als voorgerecht de corn flitsers, erg goed van smaak! Als hoofd de reef and Beef. Een perfect gebakken steak met lekker veel garnalen in een lekkere knoflooksaus. Goeie glazen wijn! Koffie en death by chocolate na. Mmm een heerlijk dessert voor een chocolade liefhebber! Komen zeker terug voor het heerlijke eten en de gezellige sfeer!

13. Een duurdere burger dan we gewend waren, maar wel veruit de lekkerste en best belegde burger van Amersfoort! Deze burger is absoluut zijn geld waard! We hadden de normale en de vegetarische besteld, en allebei hebben we zitten smullen van onze bestelde burger. Omdat we er op een doordeweekse dag waren, was het vrij rustig, maar desonanks was de sfeer gezellig door het karakter van het restaurant. Buiten vroor het ook behoorlijk, maar binnen was het lekker warm. Een absolute aanrader dit restaurant, wij komen hier zeker terug!

14. Heerlijk gegeten. Als voorgerecht de gebakken camembert met een lekkere pittige chutney. En als hoofdgerecht lamrack met romige aardappelpuree, zelf gemaakt dat kon je echt proeven! En spruitjes en worteltjes! En een heerlijke jus! Lekker rood glas wijn erbij. En het restaurant in kerstsfeer erg gezellig!!

15. Eerste keer dat wij daar hebben gegeten , en ik zal er zeker vaker terug komen .
    Goed eten , fijne bediening , fijne ongedwongen sfeer , een lekker biertje (uit New Zeeland)
    Verassend leuke presentatie van het eten.

Eet smakeliijk

16. Gegeten met een sociale bon. Geen dranken kaart aanwezig i.v.m. het vaak wijzigen van de kaart. Op de gok, een huiswijn genomen; prima wijn en goed gekoeld! Geen idee wat de kosten zouden zijn, maar €30 voor een flesje basic huiswijn, is aan de prijzige kant.

Prima eten verder. Lekker voorgerecht met kip gehad. Modern restaurant, hip en daar ook de prijzen op aangepast. Porties zijn ruim voldoende, maar staan niet in verhouding qua prijs kwaliteit.

Klant is geen koning, maar de service van de beste heer is beroerd. Met 14 graden buiten, staat de deur open. Mijn vriendin zat op de tocht en vroeg of de deur dicht kon. Zonder enig begrip te tonen, was het weer woord; soms kan die dicht, anders wordt het hier bloed heet. Tip; bied gewoon een andere tafel aan, nu konden wij hier alsnog zelf nogmaals om vragen.

6,3
  17. Gezellige avond op het terras. Heerlijk gegeten! Genoeg keus voor iedereen! En dessert espresso martini cheese cake! Wauw! Echt heerlijk!

18. Heerlijk gegeten, ontspannen sfeer, eerlijk en smaakvol eten. Zeker een aanrader.

19. Wij hebben op een vrijdagavond een tafel gekregen aan het raam. Een heel gezellig plekje. Een vriendelijk en gastvrij meisje gaf ons uitleg over het ontstaan van het restaurant, de liefde voor het eten van de eigenaresse. Wij hebben vooraf een lams en kipgerecht genomen. Deze waren zeer smakelijk en het oog was ook tevreden. Als hoofdgerecht een heerlijke steak en een engelse fish and chips. De gerechten zijn heel mals en de porties zijn heel groot. Je kunt merken dat alles met liefde is bereid. De sfeer is heel ontspannen en de inrichting is eigentijds en gezellig stoer. Er wordt goede muziek gedraaid. Al met al een echte aanrader .

20. Het eten was perfect, bijna mijn bord opgegeten maar met mijn vingers schoongemaakt. Ik had nog nooit snapper gegeten maar 't was zo ontzettend lekker en het dessert was ook heel goed. Ontzettend vriendelijke bediening. Prijs is zeer goed voor het hele goede eten. Ga zeker nog terug.

21. Excellent, delicious, lekker! Fish and chips - meest krokante korst. Goede portie en zeer goede kwaliteit. Best international place in Amersfoort eo, real NZ food.

22. Big American

Wow, finally a place where I can eat an authentic breakfast outside my own Kitchen. Bacon, eggs, the works. Great food and great service, it felt like being at a diner back home. Can wait to go back and try thier hamburger and calamari.

23. Het eten is uitstekend en merkbaar met liefde en zorg bereid. Het is ook vooral veel.

Prijs/kwaliteit van het eten is prima. Ik vind alleen de drank erg duur. Dat drukt de prijs/kwaliteitsverhouding nogal.

24. Op een zondagavond met vrienden hier gegeten. De gastheer wist nog precies wie ik was en deed goede aanbevelingen voor de wijn en cider. Alle gerechten waren buitengewoon lekker en leuk gepresenteerd. Ik heb zelf eindelijk de All Blacks burger gegeten, het is een hele hap (sterkte als je hem in 1 keer wil eten), maar zo lekker!
    Al met al een echte aanwinst in Amersfoort en absoluut voor herhaling vatbaar!

25. Raymond van Dijkhuizen

Het is een erg leuk restaurant met heerlijke gerechten. Als voorgerecht is de Bloedworst met coquilles echt een topper. Als hoofdgerecht is de hamburger erg lekker maar verwacht wel een totaal andere smaak waarbij het zoete van de groentes erg overheerst. In het weekend hebben ze vaak een T-bone steak welke een echte aanrader is. De meeste deserts zijn erg lekker maar vooral de Pavlova is erg lekker maar wel een gigantische calorieën bom. Er heerst een leuke ontspannen sfeer in het restaurant met leuke muziek uit de 70's. Het is zeker een restaurant om terug te komen.

26. Wij waren nog niet bekend met dit restaurant in Amersfoort, maar waren op zoek naar een nieuw restaurant om te proberen. Als grote fans van Masterchef Australia, sprak de kaart ons direct aan. We werden erg hartelijk ontvangen waarbij we meteen uitleg kregen over het restaurant en de kaart. We kozen voor de scallops, de venison tartar en de smashed potato fritters. Genoeg op het bord, en hartstikke lekker. Als hoofdgerecht kozen we voor de biefstuk, de chicken with pumpkin en de fish and chips. Ook weer grote porties, en ontzettend goed eten.
    Ondertussen hangt er een gezellige sfeer in de tent, met goede jaren 60/70 muziek. Voor het nagerecht bestellen we de sticky date pudding, cheescake rocky road en de pavlova. Even wennen aan de smaak van de pudding, maar ze waren heerlijk. De toetjes hebben we na een half uurtje pas besteld om het eten even te laten zakken. Na de nagerechten hebben we nog wat gedronken en zijn we zeer tevreden naar huis gegaan.
    De ongedwongen sfeer, de goede muziek en het heerlijke eten zijn aanraders! De nieuwe kaart komen we snel proberen!

27. Top! Welkome aanvulling in Amersfoort. Relaxed voor wat betreft sfeer en personeel. Eten verrassend goed en lekkere speciaal bieren!

28. Even een keer iets nieuws proberen dachten mijn man en ik op ons 13 jarig trouwjubileum. We belanden in dit gezellige, laagdrempelige restaurant. Hier hebben wij genoten van de sfeer, het eten en drinken. Ik heb iets gegeten wat ik als jong meisje had afgezworen. Bloedworst. Bloedworst staat bij synoniem aan horror! Maar aangezien ik vergeten was wat black pudding ook alweer betekende... Kwam ik pas achter de betekenis nadat ik het ophad. En... Ik vond het heerlijk! Ook de hamburger, de hertentartaar en de kip. Alles was verrukkelijk. En dan heb ik het nog niet gehad over de Pavlova. Tongstrelend zacht, zoet en zuur, knapperig en plakkerig. Perfect! Bijpassende nieuw Zeelands bier erbij, mmmm. Oke, hier gaan we dus vaker heen! Dat zal wel duidelijk zijn :)

29. Gistermiddag langs The Factory Kitchen gewandeld en eens binnengekeken bij deze nieuwkomer... aangenaam verrast! Dit onlangs geopende restaurant serveert de Nieuw-Zeelandse keuken met pure non-nonsense gerechten welke echt onderscheidend zijn. We hebben heerlijk geluncht met scallops op bloedworst, tartaar van hert en wraps gevuld met pittige kip. Eigenaresse/chef Jayde en gastheer Richard hebben ons een erg gezellige middag met ook lekkere muziek bezorgd. Uiteraard komen we terug om de diner kaart te testen.

30. Elbert de Ruiter

Gisteravond heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant. Eindelijk een restaurant in Amersfoort, dat verder gaat dan de bekende europese keuken, zowel in de keuze van bieren en wijnen als met de vlees en visgerechten. Leuk, dat het gebaseerd is op de Nieuw Zeelandse keuken, waar wij werkelijk niks van af wisten. Ook de mooie aankleding/inrichting en de presentie door de bediening was volledig in stijl gehouden. Dat maakt het zeer verrassend en verfrissend.. We komen zeker nog een keer terug!

31. Tineke Garama

Gisteravond een vorkje geprikt en wat hebben we genoten, super👍 Leuk enthousiast team en heerlijk eten. Ik hoop van harte dat het storm gaat lopen... veel succes.

32. We hebben er in de eerste week van opening heerlijk gegeten, eindelijk weer eens wat anders in Amersfoort. Wij hadden de lam die was heel apart met lever gebakken in een heerlijk saus. Daarna de bijzondere hamburger op een zwart broodje! En toe hadden we een pudding dat was de beste sinds jaren. Het is echt een aanrader om bij The Factory Kitchen te gaan eten, echt top! Heel veel succes met je zaak Jayde! Good Luck.

33. Het restaurant was nog maar net open! Het zag er super gezellig uit en de sfeer was meteen goed. De gastheer kwam spontaan over en voelde me meteen op mijn gemak. Het restaurant geeft een knus gevoel met het hout en de docoraties aan de muur! Als voorgerecht had ik de chicken katsu. Dit zijn gefrituurde kipstukjes! Het was heerlijk! Erg krokant en niet vettig. Mijn vriendin had de New Zealand Vensoin tatar. Ook zij heeft erg genoten! Als hoofdgerecht had ik de all blacks burger! Ik vond het een heerlijke burger! Erg groot maar zeker waard. Ook had de gastheer gewaarschuwd dat hij groot was, ik was dus voorbereid voor ik eraan begon. Helemaal top. Mijn vriendin had de Naoi Road whole baked snapper. Deze werd geserveerd met een heerlijke curry en noodles. De vis was goed gaar en geen graatjes te vinden! Heerlijk gewokte groentes erbij en de curry was pittig en goed op smaak gebracht. Als toetje had ik alleen koffie die overigens erg lekker was! Mijn vriendin had de Rocky Road cheesecake. Dit is een zachte cheesecake met daarop 'Rocky' chocolade stukjes met framboos er door heen erop. Echt verrukkelijk!! Aangezien we nog naar huis moesten rijden komen we een andere keer graag de wijntjes en de biertjes proeven!

34. Jenny lucas