ma vanaf 17:00
vr lunch vanaf 12:00
za lunch vanaf 12:00
zo lunch vanaf 12:00

‘t Lieve Vrouwtje

Dineren tegenover de Onze Lieve Vrouwetoren? Dat kan bij ons! We serveren onze gerechten in een uniek concept ’9 gerechtjes in 3 gangen’. Daarnaast vindt u overheerlijke pasta’s, maaltijdsalades of een goed stuk vlees of vis (bereid met streek-producten of ingrediënten) op de menukaart. Ook kunt u bij ons terecht voor een heerlijke lunch, borrel of onze huisgemaakte gebakjes. Geniet op het (verwarmd) terras of van de gemoedelijke sfeer in het restaurant. Het gastvrije team verwelkomt u graag!

Wij zijn 7 dagen per week geopend, maandag en dinsdag vanaf 17.00 uur, woensdag vanaf 12.00 uur, donderdag t/m zondag geopend vanaf 12.00 uur.

ma vanaf 17:00
di vanaf 17:00
wo lunch vanaf 12:00
do lunch vanaf 12:00
vr lunch vanaf 12:00
za lunch vanaf 12:00
zo lunch vanaf 12:00

1. wjj erich

Absoluete afrader! We hebben ruim 1-1/2 uur moeten wachten voor hoofdgerecht. En dan nog niet eens tegelijk voor iedereen. Klachten worden hierover worden niet opgelost. Voor een gezellige avond moet je hier wezen,

2. van Middelaar

Zeer leuk concept voor het 3x3 gangen menu. Op deze manier kun je van alles wat proeven en het smaakte ons allemaal heel goed. Tijdje geleden dat we zo goed hebben gegeten.

3. Druk en erg warm restaurant. Service echt belabberd slecht. Er zijn er 1 of 2 die er wat van proberen te maken, maar anderen waren niet goed. Lege glazen laten staan en niet vragen of we nog iets wilden drinken. We komen hier nooit meer terug. De kleine gerechten zien er leuk uit, maar stellen weinig voor.

4. Top avond. Eten heerlijk en bediening top!! Aanrader voor gezellig avondje

5. Met schoonzussen heel gezellige avond gehad en heerlijk gegeten. We kozen voor de 9 kleine gerechtjes en dat is echt een aanrader! Veel keus en allemaal even lekker. En aan het eind van de avond waren we verrast over de kosten, we waren per persoon nog geen 35 euro kwijt en daar hebben we fantastisch lekker voor gegeten!

6. Janke van der Heide

Heerlijk gegeten en de prijs/kwaliteit was prima. Fijne avond gehad.

Groet Janke

7. Prima gegeten: volgens de Amerikanen die wij bij ons hadden, was de steak very good. Dat wil wat zeggen! Achter ons toevallig een grote tafel met mensen die het een beetje te 'gezellig' hadden met elkaar: wat een lawaai, maar daar kan het restaurant niets aan doen. (Nederlanders zouden zich soms wat beschaafder kunnen gedragen...) De bediening was attent en gezellig, terwijl het toch enorm druk was. Voor herhaling vatbaar!

8. Hier tijdens een fietstocht terecht gekomen.
    Vol terras,vlotte bediening, heerlijk eten.
    Heel gezellig plein, als we in de buurt zijn komen we zeker terug.

9. Voor het menu gekozen met de 9 gerechtjes (verdeeld over 3 gangen). Echt heerlijk gegeten. Snelle bediening en een gezellige sfeer in het restaurant. Echt een aanrader als je een keer uit eten wilt in Amersfoort.

10. Renske de Vor

Het was super! Eten was heerlijk! Gezellig als altijd. Echte aanrader. Kwam hier vroeger altijd , na tijden weer geweest en nog steeds de moeite waard.

11. Marjan Meijwes

Een heel goed gelegen restaurant in de stad Amersfoort. Heerlijk geluncht, ambachtelijke broodjes en flinke porties. Gaan we vaker doen.

12. Ferdinand Ruitenbeek

Ondanks dat alle tafels vol zaten werden we heel snel geholpen en de bediening was altijd snel ter plaatse. Het eten was heerlijk bereid en de smaak was verrukkelijk. De sfeer is erg gezellig en precies hartje Amersfoort. Wij hebben ook genoten van de uitzicht op de toren van Amersfoort.

13. Bekir O

Ik heb nog nooit zo'n lekkere lamsrack gegeten. Heerlijke dosering saus en in vergelijking met andere restaurants een erg grote portie. Ook de kipsate was heerlijk. Wij zijn heel vriendelijk behandeld en onze wensen werden vervuld. Met één woord TOP!

14. Ik weet niet waarom sommige bezoekers zo negatief kunnen zijn over dit voortreffelijke restaurant. We hadden van tevoren gereserveerd (2 personen) en werden hartelijk ontvangen. We werden uitgebreid geadviseerd over de menukaart en hoefden niet lang te wachten op het bestelde. We zaten aan het raam met een uitstekend uitzicht op de O.L.Vrouwetoren. Het eten was goed verzorgd en de prijs redelijk. Ik kan het iedereen aanraden en als ik een cijfer zou geven, dan is het een 10. Succes met uw restaurant Jules.

15. Bart 15 punten

Eenmaal aangekomen in Amersfoort zijn we restaurant 't lieve vrouwtje binnengelopen, dat zich tegenover de mooie toren van Amersfoort bevind. Eenmaal binnengekomen ziet het er allemaal leuk uit. Meerdere personeel leden spraken ons aan met goeie avond en welkom (zo krijg je dus een warm gevoel). Eenmaal de kaart gekregen met een korte uitleg over hun concept en drankje opgenomen te hebben zijn we gaan kiezen, nou ik kan je vertellen het 3x3 concept is echt leuk. Kan je in 9 gangen elke gang 3 kleine gerechtjes kiezen. Alles smaakte goed, goeie service, leuke binnenkant en gezellig! Ik zeg ga zo door en als ik in Amersfoort ben kom ik zeker weer terug met mijn vrouw.

16. Vandaag met vriendin naar 't Lieve Vrouwtje in amersfoort. Gezellig restaurant en leuke bediening. We komen zeker terug voor de lamsrack.

17. Dagje Amersfoort op zaterdag. Terecht gekomen bij 't Lieve Vrouwtje. Eerst getwijfeld, maar toch gaan zitten vanwege de gezellige naam. Het was gezellig en het eten mooie concept. Wij komen zeker graag terug als we in de buurt zijn.

18. Ik schrijf niet graag of vaak een negatieve recensie, maar my god wat een waardeloze tent. Duurde zo lang (4 uur in totaal in die tent gezeten) voordat we ons eten kregen. Mocht je hier willen eten, neem een dek kaarten mee, tijd zat om goed te leren klaverjassen!

19. Eus den ouden

De logistiek m.b.t functies wie waar en wanneer en waarvoor hij of zij verantwoordelijk voor is liet af en toe een steekje vallen. Was ook volle bak dus mogelijk dat dit de oorzaak was. Het eten was prima en maakte veel goed. Leuk concept.

20. Matige ervaring. Op zich een goed concept het 3x3 menu. Alleen: bestel geen stoofpotje. Erg droge aardappelpuree met daar bovenop wat droog rundvlees waar bij mij en mijn tafelgenoot erg veel vet aan zat. De persoon die ons bediende vond het ook niet echt smakelijk eruit zien. Ik denk dat er een keus gemaakt moet worden: óf een écht stoofpotje óf het van de menukaart halen.

Als goedmaker kregen we dan de koffie aangeboden. Ik bestelde een cappuccino. Bij aflevering kreeg ik een ernstige hoogtevreeservaring als ik in het kopje keek... het was slechts voor de helft gevuld. Dan denk ik: Hoe moeilijk kan het zijn om een cappuccino te maken en vooral vooraf even te checken of het naar de klant toe kan ???

Ik denk dat de formule goed is, veel gerechten waren goed maar zet nog wat meer de puntjes op de i.

21. Niet best. Hadden netjes gereserveerd voor drie volwassenen en een kind. Vroeg of ik nog gebruik kon maken van het spareribsmenu maar dat had ik maar van tevoren aan moeten geven. Oke. Heb toen maar een combigerecht besteld waar ook spareribs bij zaten. Kreeg te horen dat de spareribs op waren. Dat was om 18.00 uur. Vooruit dan maar. Na 45 minuten kwam er eten. Hehe. Wachten op drinken. Het leek wel een woestijn! Nagerecht bestellen. Heb je even? Kind van 8 jaar bij ons en moet de volgende dag naar school. Ondertussen zie ik mensen welke later binnen zijn gekomen al weer vertrekken. Heb de rekening maar gevraagd. Heb je even? Ben om half negen maar de keuken ingelopen en gevraagd of er nog eens actie wordt ondernomen. Kwart voor negen eindelijk afgerekend.145,-euro betaald voor bijna 3 uur ergenis. Bij thuiskomst maar een boterham gesmeerd. Tip: Heb oog voor mensen met kinderen en wees daar alert op.

22. flappie

Een hele slechte ervaring. We moesten een uur wachten voordat de bediening kwam zeggen dat ze onze bon vergeten waren. Daarna werden we steeds zoet gehouden met beloftes van een kwartiertje wachttijd. Ter compensatie zouden we de volgende bestelling aan drinken van het huis krijgen, jammer dat ze nooit zijn komen vragen of we een nieuwe ronde wilden bestellen. Bijne een uur na het voorgerecht kwam het hoofdgerecht. Wat niet echt naar iets smaakte. Stomme grapjes van bediening en chef(?) zijn niet meer welkom als je zo'n honger hebt: voor wie is het kindermenu? ( ze hadden al bij twee tafels naast ons het verkeerde gerecht klaargemaakt) en "het heeft niet een uur geduurd" is ook niet op zijn plaats als je bijna een uur hebt gewacht. Het toetje hebben we laten zitten omdat ze daar ook niet konden beloven hoe lang het ging duren. Een van de obers was wel aardig. Zij kunnen er ook niks aan doen, maar hij was wel de enige die gewoon eerlijk was dat ze het niet konden verwerken en die niet de schijn ophield. Hij heeft dan ook een verdiende fooi gekregen voor de goede service. Wat zeker niet tegenviel was dat we in plaats van 130 euro 85 euro af mochten rekenen, 85 was een goed bedrag. We hadden niet verwacht dat een restaurant hierin zo goed tegemoet zou komen. Jammer was dat wij zeker niet de enige tafel waren die met dit probleem zaten. We hebben zelfs met twee andere tafels snoep gedeeld wat we bij ons hadden.
    Een tip: als je zoveel drukte niet aankan als restaurant, zet dan een rem op het aantal mensen wat je binnenlaat. Of verdeel het een beetje. Dat je elk half uur weer mensen binnenlaat. Mensen die netjes aan de deur geweigerd worden ivm drukte zijn veel tevredener klanten dan hongerige klanten die niet bediend worden.

23. Geniaal concept. Ik had voor 6 gereserveerd, had niet vermeld dat mijn moeder invalide is. Bij aankomst werd meteen geholpen om haar scootmobiel naar binnen te tillen. We zaten knus in de hoek aan een ronde tafel met leuk uitzicht op het pleintje. Mijn ouders waren 40 jaar getrouwd en ondanks dat ik dit niet had vermeld deden ze met het nagerecht iets leuks door gefeliciteerd met jullie 40 jaar huwlijk met chocolasaus op hun bord teschrijven en het eten was heerlijk. Ondanks dat ik in Zwolle woon kom ik hier zeker terug.

24. Mark Likkel

Dit restaurant heeft een uniek concept bedacht. Een soort kruising tussen tapa's met echt heerlijke originele gerechten en een normaal à la Carte restaurant. 3 smaken proeven per gerecht. Heel origineel en betaalbaar. De bediening is goed en zeer gastvrij. Eigenaar kwam aan tafel om een praatje te maken. Dat zie je niet zo vaak meer...
    Het eten: de eerste ronde hoofdgerechten waren perfect bij mij, maar mijn vrouw had een zeer droog biefstukje van de kalf en ossenhaas. We hebben een heerlijke 2 e ronde gekregen. Nu ga ik lekker de 3 desserts proberen. Ik ben benieuwd wat voor een verrassend einde we tegemoet gaan.
    Wat mij betreft een goede 8,5

25. R.da Silva

Op 21 juni ter gelegenheid van een verjaardag met een groep heerlijk gegeten. Bediening was heel prettig en het eten zeer smakelijk en goed verzorgd. Prima concept! Voor de jarige was er ook nog eens een leuke attentie. Kortom een aanrader. Wij komen er zeker terug.

26. Gisteravond hier gegeten maar prijs kwaliteit verhouding is hier ver te zoeken. Ik bestelde 3 voor gerechten en 3 hoofd gerechten. Ik had varkenshaas medaillon met stroganoff saus, sparibs en gamba. Die stroganoff was ver te zoeken. Gamba geen smaak aan en de pittige sparib was die pittig? Bediening was ongeinteresseerd, nee geen aanrader voor mij. Ik kom niet meer terug

27. Patrick de Graaf

Op 23 november (woensdagavond) hier gegeten. Het eten is goed van kwaliteit, maar niet spannend qua smaak. Verder gezellig restaurant, leuke menukaart/concept. Prijs/kwaliteit verhouding is redelijk. Bediening in orde.

28. zaterdag 5 november gegeten.
    Onze tafel stond 25 cm van de tafel naast ons verwijderd, we konden letterlijk alles verstaan wat de andere tafel zei, weinig privacy dus. Om drinken moesten we steeds zelf vragen.
    Het eten was oke. Warme gerechtjes vrij groot van formaat, waardoor de nagerechten werden overgeslagen of maar 1 gerechtje werd besteld.
    Verder leuke gastheer!

29. Heel leuk restaurant. Wij zaten op het terras en het eten kwam precies op de goede momenten. Sfeer is zowel binnen als buiten gezellig. Er is veel aanbod van eten en het is een leuke manier van uit eten gaan, zelf je 3 gangendiner samen stellen.

30. Wij komen hier regelmatig en het is altijd goed. Leuke kaart, je kan kiezen uit 3 kleine gerechtjes als voorgerecht, hoofdgerecht of nagerecht. Ook zijn de gerechten gewoon als groot gerecht te krijgen.

Wij komen binnenkort weer de vernieuwde kaart uitproberen!

31. We zijn met z'n zessen daar gaan eten. Grote variatie aan smakelijke gerechtjes, goede sfeer en bediening, ruime en gezellige indeling restaurant. Zeer goed betaalbaar gezien de kwaliteit en variatie. Inrichting heeft update nodig. Toppertje!

32. Bob

33. Wat een heerlijke kaart, is geen Spaans maar meer van de wereld kaart. Echt lekker met die kleine gerechten...en leuke gastheer.

34. Erg leuk menu wat bestaat uit keuze uit 3 kleine gerechten (tapas) als voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. Totaal heb je dus 12 verschillende dingen en dat is erg goed te doen. Volgens mij kan je ook gewoon de gerechten in het groot bestellen.

Goede bediening en hele aardige bedrijfsleider.

Met kerst gaan we er ook weer heen, ben benieuwd!