Central Station Amersfoort

Rumah Makan Melati laten bezorgen?

• Veganistisch

1341061953 54
1492009590 64
1520312271 66
1605220317 84

1. Wij waren voor een stedentrip in Amersfoort en wilden Indonesisch eten. Wij kozen voor Rumah Makan Melati. Door de verplichte corona maatregelen was het wat rommelig maar gelukkig konden wij terecht. Wij kozen voor de rijsttafel 2 pers. In 1 woord heerlijk! Goede prijs/kwaliteit verhouding en hoeveelheid, precies goed. Goede verse ingrediënten en goed geportioneerd. Ondanks de onwennige bediening, die overigens zeer aardig was, is het voor ons een bezoek geweest dat zeker voor herhaling vatbaar was. De eigenaresse vertelde het restaurant in februari te hebben overgenomen, ik geef het je te doen met een coronatijd erbij! Als zij deze kwaliteit volhoudt, dan komt het zeker goed. Aanrader!

2. We werden hartelijk verwelkomt en kregen een keurige uitleg over de kaart. Super aardige bediening en ontzettend lekker gegeten. Wat een passie. Dus niet twijfelen, gewoon gaan eten.

3. Edwin van Kesteren

In Amersfoort, met ons vieren, gegeten bij Rumah Makan Malati. Nu de restaurants weer open zijn leek het ons leuk om Indonesisch te eten met mijn vader. Hij komt uit Indonesië. Wij hebben gekozen voor de rijsttafel. Het eten was echt authentiek Indonesisch en de smaken heerlijk! De bediening was erg vriendelijk en deed alles om het ons naar de zin te maken. Wij hebben een heerlijke avond gehad met super lekker eten. Voor echt Indonesische gerechten is dit restaurant een absolute aanrader.

4. Lekker eten, precies goed qua pittigheid (voor een nederlander ;) ) en super aardige bediening! Wij zullen hier vaker komen.

5. H.J. van de Rest

Lekker gegeten, maar 't kan beter. Wij vonden de gerechten niet erg pittig, met weinig variatie in smaak. De gadogado bv. Hebben we elders wel eens veel smakelijker gegeten. Al met al, gezien de lovende recensies, een lichte teleurstelling, geen topper. We zitten niet te popelen om er nog eens te gaan eten.
    Wel vriendelijke bediening en een gemoedelijke sfeer.

6. Heerlijk gegeten, met een prima prijs/kwaliteitverhouding. Voor herhaling vatbaar.

7. Ik kwam eten ophalen en het viel me op dat er vrij kort en niet hartelijk toelichting werd gegeven op mijn vragen over de kaart. O.a. Ikan bumbu bali besteld. Thuisgekomen bleek er geen rijst bij te zitten?! Toen ik daarover belde bleek dat nooit gedaan te worden. Vreemd! In plaats dat ze dat erbij zeggen. Kon ik toch nog zelf rijst gaan koken. Dat voor 13 euro. Er zat trouwens ook niets van groente bij. Laatste keer dus.

8. Heerlijk gegeten in een prettige sfeer met huiselijke bediening. Prachtig.

9. w.e.Leeuw

Met de Kerstdagen hier gegeten, vreselijk. Prijs/kwaliteit ver te zoeken. Er was live muziek: Portugees, past geweldig bij een Indonesische restaurant, niet dus. In het vervolg mogen ze, zeker als het een kerst menu betaamt, wel wat aan de prijs doen. Als ze zo door gaan redden ze het nooit.

10. Hallo,

Ik vind Rumah makan melati baru een geweldig restaurant. Heerlijk eten voor een goedkope prijs. Ik kom er regelmatig en de lieve vrouw Ida geeft ons ook een warm welkom. Ik ga altijd met mijn gezin met een rond buikje naar huis.
    Top restaurant!

11. General: Het was niet druk. Onze groep 6 personen.

Lokatie: Perfect dicht/bijna op 't NS station.

Ontvangst: goed. Aardige Indonesische vrouw.

Bediening: Door voornoemde vrouw goed. Een andere vrouw, welke in de bediening verscheen, was nogal onbeholpen, weinig klantgerichtheid. Als het druk is zal zij nog stuurser worden.

Menu keuzes worden nogal in de mond gelegd. Keuzes:
    Individueel een voorgerecht; soep of iets dergelijks. Was goed.

Eten: Indonesische rijsttafel menu B voor ca 25 euro.

Kwaliteit / smaak: Niet best. Heb de indruk dat het vlees al uren en dagen op staat. Door de saus met vleesmengsels valt moeilijk de pure vlees kwaliteit vast te stellen. Beter saus in een bakje en vlees erin plaatsen. Laat zien dat het er goed uitziet en dat het vers is. Enkele vleessoorten waren hard en taai. Weinig groentes.

Dessert: Aangeprezen werd verse Indonesische ijs met avocado saus. Niet van de gele, maar echte? Het waren 3 bolletjes met standaard geel ijs met een groen/gele saus erover. Dat zag er niet uit. Vervolgens is 't lastig om daar nog 'n objectieve smaak beoordeling op los te laten. Drankjes waren ok.

12. Al vanaf het begin (nog op het oude adres) kom ik hier minimaal 2x per jaar. Het eten is altijd heerlijk! Minpunt: in het weekend kan je geen bordje nasi rames speciaal bestellen. De gezellige sfeer is helaas ook weg sinds dit restaurant op deze locatie zit.
    Maar vanwege het lekkere eten blijven wij voorlopig nog langskomen!

13. Heerlijk Indonesisch gegeten in een sfeervolle omgeving! Dagmenu (di t/m do) genomen:
    Rames-schotel waarbij je uit 8 gerechtjes 4 kiest, die apart van je nasi of bami worden
    geserveerd. Heel vriendelijke, vlotte en attente bediening. Goede koffie met spekkoek na.
    Stoelen zitten prima; sanitair is schoon. Praktische ligging aan/achter het station.
    Warm aanbevolen!

14. De gastvrouw is inderdaad geen lachebekje maar het eten,twee maal rijsttafel zowel met vlees als vis smaakte uitstekend en de bediening was prettig en vlot.Lekker dicht bij het station dus makkelijk bereikbaar.

15. Margaret van Arnhem

Samen met een vriendin een weekend Amersfoort gedaan ter ere van onze 60ste verjaring.. Als indische met een vriendin die ook van indisch eten houdt dit restaurant uitgezocht.

Het eten vonden wij allebei heerlijk! Complimenten voor de kok. De gastvrouw bracht ons naar onze tafel zonder enige hartelijkheid te tonen.

We hadden trek in een nasi- of bami rames als eerste kennismaking met het indisch eten van dit restaurant.De gastvrouw verontschuldigde zich niet maar antwoordde bazig! Je kunt dit alleen van maandag tot donderdag tussen beperkte tijden bestellen!!! Ja beste lezers, het was zaterdag.

We kozen een ander gerecht en een glas rode wijn. Met het verzoek er een glas kraanwater bij te doen. Wat is indischer dan een glas kraan water bij het eten!!! Dat mag niet van de baas antwoordde de gastvrouw geirriteerd. Okee toen maar samen maar een fles bronwater besteld.

De irritatie van mevrouw kwam tot een hoogtepunt bij het gescheiden willen betalen. Hardop zuchtend handmatig optellen!!! En niet de rekening overhandigen.

Hihi wij willen het water ook graag gescheiden betalen mevrouw de (on)gastvrouw!!

16. Sfeervol restaurant! Leuke, gezellige inrichting en goede stoelen. De bediening is uitstekend! Erg vriendelijk en persoonlijk. Er wordt goed opgelet en snel bediend. Het eten was geweldig, een heerlijke combinatie tussen allerlei lekkere Indische kruiden en smaken.

Dit restaurant is absoluut een aanrader!

17. Robbie Dröge

Vandaag voor het eerst hier gegeten ter gelegenheid van een afscheidsetentje. Bijzonder lekkere rijsttafel!
    Kortom super!

18. Peter Scheer

Vanaf de eerste keer zijn wij uitermate tevreden gasten. Het eten is elke keer weer verrukkelijk en komen daardoor ook met enige regelmaat. Zijn voor werk vaak op Bali geweest en vinden dat rumah makan melati één van de weinige indonesische restaurants is die het zo goed kan klaarmaken.
    Veel lof van de fam. Scheer

19. A.Mosterd.
    Geweldig dat jullie er weer zijn!
    Kleine regelmatige zeer tevreden afhaalklant.

20. Het begint weer als vanouds te worden, dus goede kwaliteit en een prettige bediening.

Eén vorige recensie
  21. Elsa Kal

Heerlijk indonesisch eten, super vriendelijke bediening en schitterend ingericht restaurant !!

22. Vroeger op oude locatie een vaste stek voor ons! Nu, helaas nadat we 1x bij de nieuwe locatie zijn geweest, besloten dat het de laatste keer was! Service en gastvrijheid ver te zoeken! Veel te lang wachten en zeer slordige bediening!

23. We waren benieuwd naar dit 'nieuwe' restaurant vanwege de gezellige sfeer vanaf buiten gezien. Echter, eenmaal binnen viel de sfeer erg tegen. Het interieur zag er goed uit, maar de gastvrouw drukte de sfeer enorm. We vonden haar onaardig tegen haar personeel en de klantvriendelijkheid liet zeer sterk te wensen over. Het leek alsof ze geen plezier in haar werk had, het werk niet aankon en niets gaf om het oordeel van haar klanten. Oogcontact of een lach zagen we bijna niet. Verder hebben we meer dan een uur moeten wachten op ons eten. Daarbij is het vaak leuk om de koks bezig te zien, maar hier wil je dat liever niet zien. Ook de kwaliteit van het eten viel tegen; pure sambal over ons eten gooien kunnen we thuis ook. Een ding weten we zeker, hier komen we niet terug.

24. monique ides

Qua bediening is dit het slechtste wat ik ooit heb meegemaakt. Totaal geen aandacht voor de gast. Lang wachten is mijns inziens bij deze zaak het credo. En qua kleding lijken diegenen die bedienen zo van de camping te zijn weggelopen. Absoluut geen enkele stijl. Met betrekking tot het eten, moet ik tot de conclusie komen dat dit zeer middelmatig is. Indisch/
    Indonesisch eten is niet alleen het toevoegen van een lepel sambal aan de gerechten. Het is de balans tussen de verschillende smaken (nuances), die indisch/indonesisch eten zo bijzonder maakt en dat ontbreekt in zijn geheel bij dit restaurant.

25. Op 2e kerst dag gegeten.
    Was alleen kerst menu, ach, het is kerstmis dachten wij, dus gekozen voor kerst menu.

Bediening is niet wat ik gewend ben, erg lang moeten wachten.

Om een lang verhaal kort te houden, achteraf waren wij zeer teleurgesteld.
    Hetgeen wat er werd geserveerd is totaal niet in verhouding met de prijs.

Een volgende keer zal er dan ook niet inzitten.

26. Gisteren gegeten in het nieuwe restaurantje aan het Piet Mondriaanplein. Ziet er opzich gezellig uit, en we waren benieuwd naar het eten. Ook omdat meerdere personen van ons gezelschap een tijd in Indonesie verbleven. We kozen uiteindelijk voor een dagmenu, omdat een rijsttafel ons teveel geld p.p. koste, en als we a la carte zouden bestellen we dachten dat we niet genoeg zouden krijgen. Het dagmenu bestond uit Nasi (goreng) of Bami met 4 gerechtjes naar keuze. Al met al was het helaas niet echt speciaal, gerechtjes waren te klein en het was gewoon geen smaaksensatie. De Spekkoek met kaneelijs en Pisang goreng als dessert maakte wel wat goed... Het was slordig dat ze de prijzen aangepast hadden en dit niet vermeld hadden op de site, en maar op enkele (2?) menukaarten. Ook waren de drankjes niet koel, en hadden ze per ongeluk een menu teveel op de rekening gezet...

27. Slechte ontvangst bij binnenkomst, foutieve voorlichting met betrekking tot het eten, want mijn collega kan niet tegen pittig.
    Er zou voor haar weinig keus zijn. Niet leuk om te horen. Daarbij kwam ook nog dat wat wij wilden bestellen er niet meer was. Hetzelfde was ook zo met het toetje, dus van echt genieten kwam niet veel meer.
    En daarbij was het binnen ook erg koud.

Jammer van mijn avondje uit eten.

28. rose 129 punten

Al heel wat keren hebben we hier gegeten, en altijd voelen we ons verwend door de kookkunst en de persoonlijke aandacht van Ida. Nu ik dit zo schrijf bedenk ik dat we hier nodig weer heen moeten!

Originele Indonesische smaken, neem de rijsttafel of als je voorzichtig wil beginnen een nasi rames en ontzettend lekker ijs met jonge kokos als dessert!

29. Geweldig gegeten in een leuke entourage! Minder was dat je geen glas water kon krijgen maar alleen Spa blauw. Begrijpelijk, maar wel raar als je al wat drankjes had besteld. Eten was echt authentiek, geen Westerse commitment, prima smaak zeker ook voor de echte Indoos!

30. Afgelopen week dit restaurantje ontdekt en we hebben er heerlijk gegeten. We kozen beiden voor een menu en kregen allemaal kleine bakjes met hapjes erin. Je kon van elkaar proeven. Goed verzorgd en het personeel was heel vriendelijk en voorkomend. Wij hebben het goed naar onze zin gehad. Restaurant is mooi aangekleed en alles ziet er verzorgd uit. Schoon toilet. Lekkere wijn. Voor herhaling vatbaar!

31. irene 20 punten

Indonees eten behoorde niet tot mijn favo. soort eten, maar na een aantal keren dit leuk knus restaurantje te hebben bezocht is mijn kijk op indo. eten aanzienlijk veranderd.

De kruiden zijn op een ultieme en geraffineerde wijze perfect in balans gebracht in de gerechten. Nog nooit zo'n lekkere sate saus geproefd. Subliem!

De prijs is tevens redelijk.

Alleen de toetjes zijn erg zoet, maar ja dat is typisch indonees!

32. We hebben ons laten verrassen door de kok. Dan proef je ook eens dingen die je gewoonlijk niet zou bestellen. Voor de kinderen niet pittige gerechten, frietjes (gelukkig) en ze waren dolgelukkig met het speciale ijs. Al met al hebben we gerechten gegeten waar we de naam alweer van vergeten zijn, maar SUPER!!! Echt een aanrader.

33. Gewoon water weigeren en kraanwater in flessen voor 5 euro per fles verkopen: voor mij hoeft dat niet meer. Bovendien mag je verwachten als je ijs met die sterk riekende vruchten besteld dat de restauranthouder vraagt of je dat wel zeker weet

34. Hugo Verwijs

Samen met mijn vrouw in dit kleine maar gezellige restaurant gegeten. De bediening had heel veel aandacht en een grote wens om je te plezieren. De rijsttafel was perfect en prima op smaak. Wat ons betreft voor herhaling vatbaar!