Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Amersfoort verdeeld zijn.

1. Alex van der Hurk

2. Internationaal Amersfoort

Werkelijk niet te eten: vlees was of gortdroog (kip), of taai en deels gewoon rauw (dit is echt anders dan rosé) en vol zenen (oud lam, bijna schaap) en zo ver doorgemarineerd (Black Angus, doodzonde van dat vlees) dat het niet meer herkenbaar was. Daarbij lag alles te druipen in een drabje dat volgens zeggen pepersaus moest zijn, maar met een erg overheersend zurig/chemisch smaakje.
    De Vlaamse friet was daarentegen prima te doen.

4,1
  3. Mevr. Styles

Uitstekend. Wij komen hier met het gezin zeer regelmatig, maar het verveeld nooit. Het personeel is erg aardig. Onze kleinste dochter zat laatst vast op de wc en was er dankzij het personeel na een paar minuten al weer uit.

4. Internationaal Amersfoort

Van de week met mijn kinderen hier gegeten. Kinderen hebben zich prima vermaakt in de speelkamer en wij konden rustig genieten. Heerlijk gegeten en echt een aanrader voor gezinnen.

5. Internationaal Amersfoort

Heerlijk gegeten, ik denk voor de 5e keer. Iedere keer weer even lekker. Wat ik jammer vind is dat je bijna niet zonder reservering terecht kan, want het restaurant zit elke keer vol.

6. Chinees-Indisch Amersfoort

Ferdy van Geet

Was altijd wel een goed adres maar vanavond erg teleurgesteld. Kip saté besteld en kreeg varkensvlees mee. Rijst was droog en Babi Pangang niet lekker. Ruim 42,- en gewoon slecht. Was voor ons de laatste keer. Sfeer is nog slechter dan het eten.

3,9
  7. Aziatisch Amersfoort

Ik vond het een tijdje terug beter smaken. Toen was veggi erg lekker en nu is het wat flauw

8. Hettie Verbruggen

Heel gezellig, fijn welkom. Lijkt of je met heel veel vrienden ergens aan het eten bent. We komen graag bij Da Luca.

9. Binnen 20 minuten zou de bestelling bij mijn deur zijn. 1 uur zitten wachten voor 2 pizza's. Gebeld met een zeer onvriendelijke eigenaar die niet wou beseffen dat we al een uur zaten te wachten; volgens de eigenaar zaten we 50 minuten te wachten. Meneer begon een hele discussie over 10 minuten, te gek voor woorden, ik had het moeten opnemen. Dan ineens de bel, snel aan de deur; een bizarre blik in zijn ogen, ik "Hallo?" - Bestel Jongen, quote:"ja, uw bestelling, kon de weg niet vinden..."
    Kortom, we hebben een koude, onafgebakken, onsmakelijke pizza gegeten om ziek van te worden. Hier eten op eigen risico.

10. Internationaal Amersfoort

Heerlijk gegeten. Leuk, vriendelijk personeel. De chef heeft voor ons de vis schotel bereid met verse groenten en aardappels, voor de kinderen zijn de pasta's en de pizza's ideaal. De ossenhaas van mijn zoon beviel ook heel goed. Als toetje zijn de huisgemaakte chocolade taart en tiramisu een aanrader. Volgend keer komen wij voor de lunch en de Illy koffie. Het uitzicht en de locatie zijn zeker perfect. Wij komen zeker terug.

11. Internationaal Amersfoort

Prima restaurant als je niet veel tijd hebt. Niet geschikt om lang na te tafelen.

12. Wat ben ik blij dat dit Restaurant in onze wijk is gekomen. Lekker gegeten, echt Thais. Vriendelijk ontvangen. Wel lang op ons eten moeten wachten maar dat was het wel waard, komen zeker terug.

13. Internationaal Amersfoort

Ik ben hier vorige week met mijn vriendin wezen eten we hadden niet gereserveerd maar er was ondanks de drukte toch een tafel vrij. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel begeleid, daarna de kaart gekregen. We namen diner&movie arrangement. Als voorgerecht nam ik de chickenwings en mijn vriendin had de carpaccio. Als hoofdgerecht beiden een rib eye. Wij gaan vaak buiten de deur eten en ik heb de rib eye zelden zo mals gegeten. Diner&movie arrangement is echt een aanrader. Wij komen hier zeker terug.

14. Chinees-Indisch Amersfoort

Mijn 65e verjaardag gevierd met 21 man. We hadden een privé ruimte achter een gordijn, wat erg prettig was zodat er ook wat persoonlijks gezegd kon worden zonder andere mensen ermee te storen. Het eten was voortreffelijk en ook de bediening was zeer goed. Het is beslist geen doorsnee Chinees, het is verfijnd en er wordt rekening gehouden met de wensen van de mensen. We hebben er echt allemaal van genoten. Bij de afrekening weet je dat de drank prijs bij de Nederlandse horeca niet in verhouding staat met wat je voor het eten betaald, dat is altijd weer jammer. Alles was verder perfect.

15. Hans Klomp

Prima pizzeria, vlotte bediening. Lekkere pizza's en pasta. Ook nog eens gunstig geprijst.

16. Internationaal Amersfoort

Voorgerecht: carpaccio, niet bijzonder van smaak, net als de chicken wings veel te veel paneermeel. Ik heb geen kip geproeft alleen paneermeel. Hoofdgerecht: Rib-eye, geen smaak, scampi's te lang gebakken. De frites kwamen pas toen we bijna klaar waren met eten, dat is best raar omdat er bijna geen gasten waren. Het restaurant was best sfeervol, jammer was dat er maar 2 tafels bezet waren en dat op een vrijdagavond. Bediening was erg vriendelijk, daar heeft het niet aan gelegen.

2,8
  17. Zaak ziet er leuk uit. Terras oogt ook gezelliger dan de omliggende terrasjes, daarom hier plaats genomen. Verschillende bieren op de tap spreekt mij aan.

Binnen oogt ook erg gezellig. Echter loopt bediening als kip zonder kop rond. Moet bijna aan de mouw trekken voor een drankje (de gehele avond was dit zo). Als bediening hier alert op was, had ik het dubbele aantal kunnen nuttigen. Heb met moeite 5 drankjes kunnen bestellen in 5 uur. Brood vooraf oogt erg lekker, ook lekker sausje, olie en dip, maar 1,5 sneetje per persoon vind ik te weinig, ook al is dit gratis. Charcuterie was erg lekker. Leuk dat dit vitrine aanbod is. Wederom gering brood aanbod.

Hoofdgerecht eend. Wordt onpraktisch 'hip' op een enorme houtplank geserveerd waar het kleine stukje vlees nog kleiner op leek. Paar warme groentes, friet en koolsalade; lekker.

Drukke 'lawaaiige' vrijdagavond en dit was tevens te merken in de wachttijd. 30 min voorgerecht, 45 min hoofdgerecht. De bediening verkoopt al weinig drank maar weet het ook niet op de bon te zetten.

Verlies voor de zaak. Waar is het management? 'Meisjes' doen hun best, oudere man is niet representatief.

18. Internationaal Amersfoort

Daar sta je dan. Met 5 personen gereserveerd, gebeld op vrijdagavond voor zaterdag 7 uur. Niks van bekend, heeft u wel goed gebeld? We hebben eigenlijk geen plaats meer, maar een 4 persoons tafel met een extra stoel, dan kunt u eten. Later weer de vraag heeft u niet naar Veenendaal gebeld? Nee, is dit jullie nummer en dit is mijn telefoon met het uitgaande gesprek. Uiteindelijk hebben we nog gezellig gegeten, na deze ergernis. Jammer!!

19. Pannenkoekenhuis Amersfoort

Zonde van je geld! Erg slecht, voor zo'n drukke zaak moeten ze echt zijn ingewerkt zijn om snel en efficiënt te werken en kwaliteit te geven voor het eten! Het is echt een teleurstelling!

2,8
  20. Internationaal Amersfoort

Het eten en de service waren goed. Wij hebben lekker gesmuld. De service was ook goed, en het eten betaalbaar. Wij zaten in het midden van het restaurant en dat was wel erg lawaaierig. Wij konden geen leuk gesprek op gang houden. Elke keer: Wat zeg je... Jammer. Succes.

21. Hier twee dagen ontbeten en één avond gedineerd. Toen we op de tweede dag aan het ontbijt aanschoven (met een groep van 10) bleken de croissants op. Uiteindelijk is een medewerker van het hotel naar de naastgelegen McDonalds gegaan (we zagen haar letterlijk rennen) om alsnog croissants te kunnen serveren. Topservice, ik kan echt niets anders zeggen. Ook tijdens het diner werd ervoor gezorgd dat we niets tekort kwamen, en werden we zeer vriendelijk en gastvrij te woord gestaan. Ik kan dit hotel, zowel als eetgelegenheid als slaapplaats, aan iedereen aanraden!

22. We kregen een Hema-lunchbon en reserveerden bij het Kannetje. We hebben daar een aantal keren naar volle tevredenheid gegeten. Misschien komt het omdat we van een lunchbon gebruik maakten, toch met een waarde van € 32.

We kregen de soep van de dag, pompoensoep. Een kom vol water met een vaal oranje kleur en totaal geen smaak. Daarna de gerookte zalmsalade; veel sla, niet te royaal met de gerookte zalm, 4 stukjes zongedroogde tomaat, 4 stukjes verse tomaat, wat rode ui en kappertjes. De dressing konden we niet proeven. Het was dat er een paar sneetjes brood en kruidenboter bij zat. Voor de smaak? Het was bedroevend slecht.

De bediening was dit keer tegen de gewoonte in zeer accuraat. Dat moet gezegd worden.

Het Kannetje is een klant kwijt.

3,4
  23. Heerlijk gegeten bij delifrance in Amersfoort! Gezellige sfeer en lekkere broodjes. Service was ook erg snel! En ook veel keuze op de menu kaart!

24. Het was gewoon niet goed, erg slecht. Het begon al met het stokbrood met de kruidenboter, wat geen kruidenboter was en amper afgebakken supermarkt stokbrood.

Lang gewacht op het grande entree als voorgerecht, het was zout, zout en nog eens zout. De salade op mijn bord was niet vers. Na een paar happen hebben we gevraagd om de rekening.

Het hoofdgerecht wilden we niet meer afwachten omdat het vertrouwen in een goed gebakken T-bone er niet meer was. Dit zou hun specialiteit moeten zijn, dan hebben ze toch zeker te vragen hoe ik hem gebakken wil hebben? Niet dus.

Absoluut géén aanrader.

1,7
  25. Vertaal van English naar Nederlands

We had visited Charlie's Burger two times and every time their burgers are well-made and tasty. From our group nobody complained about their choice :) Frites deserve special mention. Burgers have distinct names, which helps to memorise favourites. They don't serve beer, but neighbouring cafes do and Charlie's Burger delivers it's burgers to those cafes.

26. Internationaal Amersfoort
  27. Internationaal Amersfoort

Ahartogsveld

Prima erg goed, gezellige bediening, goede uitleg wat het eten aangaat, de prijs is ook goed. Aanraden waard.

28. Zo'n slechte ervaring! Ik koop altijd baguettes bij de Delifrance maar nu voor het eerst op het station Amersfoort. Ik werd ontzettend slecht behandeld toen ik vroeg of ik ook wat zelf kon samenstellen, voordat ik wat kon bestellen liep meneer gewoon weg. Nooit meer hier heen!

29. Zaterdagavond gegeten. Mooie zaak, aardig personeel, eten ook goed. Het is er niet duur (19.95 driegangen menu).