Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Amersfoort verdeeld zijn.

1. Ik schrijf niet graag of vaak een negatieve recensie, maar my god wat een waardeloze tent. Duurde zo lang (4 uur in totaal in die tent gezeten) voordat we ons eten kregen. Mocht je hier willen eten, neem een dek kaarten mee, tijd zat om goed te leren klaverjassen!

2. Vandaag gegoogeld op sushi en zag voor 23,90 wat staan bij A1 plaza, hun telefoonnummer stond rechts ervan. Ik had honger, ik bel of ze plek hadden en spring in de wagen, hmmmm lekker sushi!

Eenmaal aangekomen stonden boven de balie andere prijzen dan op de site. Het was nu 29,- omdat het een speciale dag was. Vond het vrij lullig en het ging mij meer om het principe dan om het geld, was toch 10,20 meer met z'n tweeën. De gastvrouw werd vrij snel onverschillig en verwees ons naar de 'kleine letters' onderaan op de site. Ik wist niet dat er zoveel haken en ogen aan zaten maargoed. Een man achter de balie zei nog dat het 'maar' 2€ per persoon was, dus hij zal vast niet over de boekhouding gaan want het was 10,20 met z'n tweeën. De gastvrouw werd gewoon erg kortaf en vroeg alleen welke naam ze kon verwijderen. Volgende keer zoek ik even verder dan deze zaak.

3. Heerlijke patat en de beste berenklauw die ik ooit gegeten heb. Kom hier regelmatig en de eigenaresse weet precies wie ik ben als ik langskom. Wanneer het rustig is, altijd gezellig een praatje maken. Snelle en goede service!

4. Internationaal Amersfoort

Dramatische ervaring. Wij komen vaak bij Kroonenburg voor een lunch/in de middag. Ik weet niet wie er maandag 11-05-2015 in de keuken stond, maar dit kan geen kok geweest zijn. We hadden voor 10 personen gereserveerd. Werden zeer netjes geholpen. Het was verder erg rustig...

Ik koos de ossenhaaspuntjes in stroganoff saus met rijst. Ik kon de saus helaas niet apart van het vlees krijgen, wat wellicht al verraad dat het vlees veel te lang ligt te garen in de saus. Het duurde erg lang voordat we onze gerechten kregen. Ik denk dat ze alles nog moesten ontdooien, want man wat was het slecht. Mijn ossenhaaspuntjes waren geen malse stukjes vlees, maar saaie doorgekookte stukken rundvlees druipend in saus met droge witte smakeloze rijst.. De groenten die er bij geserveerd werden, een kleine 7/8 sperzieboontjes uit de vriezer, smakeloos en veel te weinig groenten...

Het eten van mijn collega's was niet veel beter. De zalm zag er nog redelijk uit, maar de groenten die daar bij geserveerd werden, kwamen ook rechtstreeks uit de vriezer. Een andere collega had de mousaka die redelijk smaakte, maar er naast had ze wat sla met een tomaat en komkommer die helemaal uitgedroogd waren. Om nog maar niet te spreken over de frietjes. Die zaten vol oud frituurvet van binnen...

Gelukkig hadden we het wel gezellig en was de bediening heel aardig. We hebben er niets van gezegd, want tja wat kan je er op dat moment mee? We konden ook wel een beetje lachen om het feit dat het zo slecht was.

Gelukkig smaakte de thee en het koekje bij de thee wel goed!

Ik hoop eigenlijk dat de kok die avond ziek was, want als dit echt een kok is die in de keuken stond...

3,9
  5. Internationaal Amersfoort

We hebben er wel vaker gegeten, eten is op zich prima. De bediening laat echter te wensen over: geen coordinatie/ afspraken wie doet wat. Op die manier moeten gasten heel lang wachten, zonde. Jammer was ook dat de acties niet gecombineerd mogen worden: of de hele tafel nuttigt onbeperkt tapas of iedereen doet mee aan de dineractie. Zou wel fijn zijn als dit ook op de site vermeld was.

6. Via internet voor 5 personen avond eten besteld. Het eten werd ongeveer 15 min later bezorgd dan gepland, dat vind ik niet zo'n punt. Jammer genoeg hadden wij niet alles gekregen wat we hadden besteld, en er was iets bezorgd wat wij niet hadden besteld. We hebben er niet achteraan gebeld en dat andere eten ter compensatie opgegeten. De cheeseburger, die besteld was, was erg lekker, maar de andere vier bestellingen waren niet zo'n succes. Twee maal kapsalon, een voldoende grote bak met taaie patat en droge döner. Een bakje sla werd apart geleverd, deze was overigens wel lekker. Er werd wel ruim voldoende saus bij geleverd. Maar de smaak van de patat en döner viel erg tegen. We kregen het gevoel dat het eten was afgedankt, dat het restjes waren. Erg jammer. De spare-ribs, die hot zouden moeten zijn waren ook vrij smakeloos. Voor ons eens maar nooit weer.

7. Chinees-Indisch Amersfoort

Slecht! Snap dat ze er niet meer dan 16,50 voor kunnen vragen, zelfs dat is nog teveel. Lopend buffet niet aangevuld, eten koud en naar mijn idee niet gaar of in verkeerd frituurvet gebakken. Voor mij zeker geen aanrader dit restaurant!

2,3
  8. Eigenaresse Tosca heeft er erg veel zin in, dat is wel te merken. De pasta's en de antipasta zijn erg lekker bereid. Geen speciale kaart maar wel erg lekker. Er mag van mij wat meer aandacht gegeven worden aan de 'contorni' van de hoofdgerechten zoals een mooie salade en mooie groenten o.i.d. De keuze in hoofdgerechten mag ook wel iets uitgebreider. Het is erg gezellig in de overdekte 'buitenplaats. Nu in een paar maanden een paar keer gegeten. Kom nu graag regelmatig weer daar.

9. Super gezellig, heel lekker en helemaal prima service!

10. samantha

Heerlijk eten, goed van smaak vooral gril en bakplaat! Ruime keuzes. Personeel is niet Nederlands en kunnen mij vaak niet verstaan.

11. Internationaal Amersfoort

Afgelopen dinsdag hebben we met een gevarieerde groep gegeten. Enkelen van ons hebben een allergie en we hebben gevraagd of ze daar rekening mee konden houden.
    Bij het vooraf betalen kregen we een lijst met de ingrediënten die we wel konden eten. Erg fijn en overzichtelijk!

Er werden zelf speciaal enkele gerechten voor ons apart bereidt, daarnaast bleef er genoeg keus over. Het eten was vers en van goede kwaliteit. Ook werd het buffet snel ververst met nieuwe en verse gerechten.

Al met al heerlijk gegeten en gedronken, zeker voor herhaling vatbaar.

12. T.de jong

Viel erg tegen, 2 porties nasi rames. Rundvlees zurig in plaats van pittig. Het is niet meer zo lekker als 20 jaar terug. Jammer, ik kom niet meer.

13. Astrid coonen

Net eten laten bezorgen. Voor mijn man en zoon spareribs. Ze vonden het super lekker. Zeer mals vlees en ook een goede hoeveelheid voor zeer goede eters. Ikzelf broodje shoarma speciaal. Was ook erg lekker. Kortom we zijn erg tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding. Wilde ik toch even laten weten. Ga zo door.!

14. Tineke

Erg leuk restaurant met veel lekkere sushi op de kaart, toch komen sommige hapjes koud aan, terwijl het toch echt warm had moeten zijn. Verder prima eten en vriendelijke bediening.

15. Internationaal Amersfoort

Francis van Heck

Ervaring met het eten van habibi is heel goed. De bediening is ook goed, ze zijn heel vriendelijk, ze helpen je goed als je vragen of een mening hebt. We hebben niet lang hoeven te wachten. Wij zijn heel tevreden over habibi, een aanrader aan iedereen. Met andere woorden toppie, een vette 10.
    Francis van Heck.

16. Prima eten en snel bedient! Vooraf een stokbroodje van het huis.. Top! Alleen de jonge ober had er niet veel zin meer in. Dat was zeker een minpunt!!

17. Hans Wiggermans

Thais-Restaurant Wasana Dee, Amersfoort, ook wel lRestaurant met Glimlach genoemd, is een restaurant van topkwaliteit. Lekker eten, knus, gastvriendelijk, niks is te veel. Ook nog betaalbaar. Ik kom er al privé vanaf het begin. Alleen, met vriendin, met anderen, alsook met Club '89, waar ik Thaise-etentjes voor organiseer; staan in de rij; wanneer gaan we weer?

Kortom: Mensen uit en in Amersfoort, Leusden en Soest en ver Daar Buiten: Een 9; gaat u zelf er heen?!

18. Prima vriendelijke en attente service! Camy en Natasja zorgen voor een sfeer waar je als gast op heerlijk geniet van het eten. Complimenten!

19. Internationaal Amersfoort

We hebben er nu een paar keer gegeten. De eerste keer was ergens in 2014. We hebben toen heel lang moeten wachten op het eten en drinken. Bij de 2de keer heb ik daar iets van gezegd. De bediening was toen een stuk sneller. Wel heb ik nog 2 minpuntjes. We hadden een fles wijn bij het eten en vooraf ook wat gedronken. Ik wilde graag een karaf (kraan)water, maar dat was niet mogelijk. Dat werd een fles water die aardig aan de prijs is. Flauw. Volgende keer m'n eigen flesje water maar meenemen? Het 2de minpuntje is het geluid in het restaurant. Soms krijg je het idee dat je in een zwembad zit. Heel hol en veel echo. Het eten vind ik heerlijk. Dat is voor mij echt genieten en daar kom ik voor.

20. West-Europees Amersfoort

Nieuw restaurant schept verwachting. Zou eigen slagerij in zitten heb allen maar paar grote stuken vlees in vacuüm in een mega grote vitrine zien liggen. Personeel totaal niet opgeleid, weet nergens iets van. Als je wat vraagt zeggen ze ga ik even navragen, om vervolgens niet meer terug te komen. Kalfszwezerik leek wel uit de frituur te komen totaal niet meer zacht van binnen. Jammer zou een leuk concept kunnen zijn. Eigenaren ga eens kijken wat je allemaal met een vitrine kunt doen en geef je personeel goede instructies.

21. Ik vond het echt een tegenvaller en een teleurstellende avond. We hadden menu met wijnarrangement. De bediening kon niet vertellen wat voor wijn het was en waarom deze juist goed bij het gerecht past. We hadden carpacio vooraf en deze was te drapperig door te veel saus. Hoofdgerecht was prima. Nagerecht echt een aanfluiting. Crème brûlée was niet wat het hoorde te zijn. Smaakte zeer zuur en had een bijzondere structuur. De prijzen liggen hoog en dat is prima als je er lekker eten voor terug krijgt. Wat gisteren werd geserveerd stond totaal niet in verhouding. Bediening corrigeerde hun collega's terwijl wij zaten te eten. Dat hoef ik tijdens het eten niet te horen. Zeer teleurstellende avond. Erg jammer want ik keek er naar uit!

1,8
  22. Asperge drie gangen menu. Lekker. Groot assortiment op de kaart waar je uit kan kiezen. Lekkere cocktails. Leuk gezelschap.

23. Aanrader de diamanthaas en berenproeverij. Netjes geholpen. Mooie zaak.

24. Na vele geslaagde etentjes bij Lokanta Hollandia hebben wij bij het nieuwe management gegeten. Als Hollander ken ik de Turkse keuken beter dan wat ik gepresenteerd kreeg. Het leek nergens op, smaakte niet en was weinig. Zelfs zoiets als Turkse rijst konden ze niet maken. Mij zien ze er niet meer..

25. Niet eerder meegemaakt hier. Was altijd zo goed. Boeuf Stroganoff was flauw. De saus een aanfluiting. Tafel was nog vies. Is ook niet schoongemaakt. Bestek was niet goed schoon. Voorgerecht kwam direct na bestelling (veel te snel). Echt jammer van deze goede naam!

4,5
  26. Internationaal Amersfoort

Gerard Smit

Heerlijk gegeten, goede bediening met oog voor service, heerlijke avond gehad. Voor herhaling vatbaar !

27. Echt super lekker gegeten en snel bezorgd, ik ben tevreden.

28. Jaco

29. Zuid-Amerikaans Amersfoort

Service is top, maar doordeweeks staan ze nog wel eens te dromen in de keuken. In het weekend gaat alles een stuk sneller en smaakt alles een stuk beter.