Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Amersfoort verdeeld zijn.

1. Internationaal Amersfoort

Diederick

Wat een fijn restaurant. Het plaatje was voor ons helemaal compleet.
    Zal ik het even opsommen?
    - Een warm ontvangst. We kregen een hand van de gastheer en werden na het ophangen van onze jassen naar onze tafel begeleid.
    - Wat een heerlijk eten, het 7 gangen tasting menu was verrassend, en zeer op smaak!
    - Wat een goede bediening, fijne mensen, sociaal en klantgericht. Alles was goed en ze hadden zelfs een bijpassend wijnarrangement die precies voor mij klopte!

We kregen een rondleiding en hebben daarna nog zeker anderhalf uur in de lounge gezeten met wat mij betreft dé cocktails van Amersfoort.
    Jullie zijn een aanwinst en hebben het plaatje kloppend.

Ik kom snel een keer lunchen, die kaart zag er ook heel goed uit!

H.Broekhuizen

Wij dineerden op 19 januari 2018 met 4 personen bij C'est Tout. De ontvangst was uiterst plezierig. Er was een rustige plek voor ons gereserveerd. De maaltijd werd goed gespreid geserveerd en was heerlijk. Voordeel is dat voor de niet al te grote eters ook kleine maaltijden met aangepaste prijzen worden aangeboden. De bediening was goed en vriendelijk.

3. Lunchroom Amersfoort

Heerlijk erwtensoep gegeten, in een hele leuke ambiance. Leuke vriendelijke bediening, kortom gaat een vast lunch adres worden in Amersfoort.
    Helaas de zelfgemaakte taarten niet geproefd, maar zagen er heerlijk uit.

Edwin van den Bor

Voor 2e keer in korte tijd plaats genomen in de 4 broers.

Nette ontvangst en geen wachttijd, vooraf reserveren is wel een must in het weekend, want beide keren zat het restaurant lekker vol.

Service was vriendelijk en behulpzaam.
    Had wel op sommige momenten een tikkeltje sneller gemogen, maar dat mag geen smet op de avond zijn.

Ondanks dat het restaurant vol zat, heerste er een gezellige en ingetogen sfeer.

Eten was heerlijk, bijna alles word in mooie porties neergezet. Enkel de vitello tonato is teleurstellend, smaakt super goed, maar het bord bestaat voor de helft uit een decoratief leeg glas, erg jammer.

Prijs/kwaliteitsverhouding vonden wij met 6 personen redelijk tot goed.

Tot slot vind ik het eigenlijk jammer om toch behoorlijk wisselende reacties te lezen op internet.

Kan mij er momenteel niet in vinden, daar ik 2 keer in korte tijd ben geweest, met 2 verschillende concepten(Bierproeverij met gerechtjes en a la carte), 2 verschillende groepsgroottes (2 pers. & 6 pers.) Maar heb eigenlijk weinig tot niets aan te merken om hier een gezellige avond weg te zijn met een lekker drankje en een heerlijke hap.

van Middelaar

Zeer leuk concept voor het 3x3 gangen menu. Op deze manier kun je van alles wat proeven en het smaakte ons allemaal heel goed. Tijdje geleden dat we zo goed hebben gegeten.

Marjolein Reijnen

Avond ervoor gemaild ivm mijn dieetwensen. Suikervrij, gistvrij en zwanger is natuurlijk een uitdaging. Alles was goed door gekomen en er werd heel goed rekening mee gehouden. Er werd zelfs een suikervrij toetje spontaan bedacht omdat ik toch graag een toetje wilde. Helemaal netjes!

7. Lunchroom Amersfoort

Ron Borgdorff

We komen regelmatig koffiedrinken bij lijn 49. Steeds zijn er lekkere taarten en koeken. Nu hebben wij er ook eens geluncht. Heerlijk. Goede keuze niet alleen uitsmijter of tosti maar ook club sandwich en sandwiches en erwtensoep!
    Alles vers met desembrood!
    Verrukkelijk.

Ik vind de kwaliteit van het eten erg achteruit gegaan! Naar mijn idee is er te veel jong personeel dat niet kundig genoeg is. Mijn zoon bestelde daarstraks twee friet zonder zout maar vervolgens zit er wel zout op de friet. Vorige keer leek er wel een halve bus zout op te zijn gegooid. Ook heb ik wel acht keer de verkeerde bestelling gekregen. Ik belde ze net op maar dan krijg ik weer een jong persoon aan de persoon die je niet afdoende helpt en zelf niet slim genoeg is om de manager aan de telefoon te geven. Waarom ik er toch naar toe ga omdat het bij mij in de buurt zit en ik heb niet altijd zin om naar Emiclaer te rijden. Maar ik baal er wel van, patat haal je om er van te genieten maar dit is weggegooid geld. Mijn advies is standaard geen zout op de patat laat de mensen dat zelf doen. Dit is echt ongezond. En ook het personeel beter scholen.

Lekker en veel, vriendelijke mensen!

E herngreen

Super gezellig en heerlijk gegeten!
    Echt een aanrader!

11. Italiaans Amersfoort

Martin van der Graaf

Met 4 personen gegeten. Het eten was kwalitatief prima. Kaart was beperkt tot pizza en pasta als hoofdgerecht. Hele matige ambiance. Geen achtergrondmuziek, kale verouderde aankleding van het restaurant en geen sfeer door bijvoorbeeld een kaarsje op tafel. Resumerend heel matig.

13. Chinees-Indisch Amersfoort

Michiel en Liesbeth

Heerlijk lopend buffet met voldoende keus in allerlei chinese/indische gerechten tegen redelijke prijs. Vriendelijke bediening. Genoeg reden om hier vaker te komen!

14. Zuid-Amerikaans Amersfoort

Leijenhorst

Mijn ervaring met la cubanita.
    13 Januari 2018 met zn tweetjes wezen eten.
    Het restaurant heeft van zich zelf een gezellige uitstraling met een leuk muziekje en kaarsje op tafel.

Bij binnenkomst werden we netjes ontvangen en snel naar ons plekje gebracht. Een leuk plaatsje op de bovenverdieping, waar wij heel blij mee waren.
    Na 5 á 10 minuten kwam er een hele vriendelijke meid naar ons toe en vroeg wat we te drinken wouden, en wees ze ons op de actie van de cocktails (€2,50 voor een cocktail die tevens geweldig smaakte ).

Koude tappas gerechten en de vlees gerechten smaakte goed, de zeebaarsfilet vond ik het tegenovergestelde.
    In de menukaart stond een aangegeven dat er een knapperige buitenkant aan zou zitten, hier was alleen niks van waar, jammer.

Het personeel was erg vriendlijk, met uitzondering van een dame, ze kwam erg bot en ontzettend arogant over aan tafel en ze zette het eten neer en liep verder.
    Geen echte dame voor de bediening.
    Voorderest was het echt goed personeel, een dame liet drinken vallen over de tafel en loste dit perfect op met oprechte excuses, waarna ze vervolgens met een vol dienblad drankjes serveerde aan de tafels, complimenten!

Nog 1 puntje jammer dat het dessert niet bij de prijs is inbegrepen, de hoeveelheid van de creme bulee was matig.

Al met al een prima ervaring, voor een goede prijs!
    (Wel zou de ene dame gecorigeerd moeten worden )

Prima gegeten. Saladebar wel achterhaald en weinig keuze. Bediening prima en vlees heerlijk. Echt wel een aanrader, ondanks dat het erg rustig was voor een vrijdagavond (4 tafeltjes bezet slechts)!

Jeannette

Dinsdag 9 januari 2018 gegeten om de verjaardag van mijn jongste zoon te vieren. Eten was voortreffelijk. Lekker goed verzorgd, de bediening gastvrij en erg vriendelijk. Ze doen er alles aan om je een fijne avond te bezorgen. Super

17. Internationaal Amersfoort

G C Doornekamp

Zomer 2015 voor het eerst er gegeten. We waren niet zo blij met de bediening. Het duurde allemaal vreselijk lang, op gestelde vragen kregen we amper antwoord. De dame in kwestie had meer belangstelling voor het keukenpersoneel dan de (weinige) klanten. De eigenaar heeft toen later contact opgenomen en we zegden toe De Beren een tweede kans te geven. Waarom niet? Vorige week met 4 volwassenen en twee kleine kinderen gereserveerd. En het duurde weer erg lang tussen de gangen door. 1700 Uur binnen, drankjes redelijk snel, na 15 minuten de bestelling opgegeven, tegen 6-en pas de voorgerechten. Mijn vrouw kreeg tijdens de hoofdmaaltijd, hoofdgerechten geserveerd na ruim drie kwartier na afruimen voorgerecht, een maar half gevuld kommetje groente. Kan echt niet. Degene met onbeperkt slibtongetjes eten heeft er drie gegeten. Bij de tweede bestelling voor 2 (!) visjes kwam na geruime tijd haar bord met slechts 1 visje. Ja, op zo'n manier kan het erg laat worden. Direct na de derde gang afgerekend om kwart voor 8, dus bijna 3 uur binnen voor een 3-gangenmenu en dat met kleine kinderen?! Bediening was vriendelijk en enthousiast, daar ligt het niet aan. Prijs/kwaliteit in orde. Saté was overheerlijk! Persoonlijk zou ik het keukenpersoneel uitbreiden, want waarom duurt het zo lang tussen de gangen door.
    Tip: zorg voor een paar setjes betere kleurpotloden en een puntenslijper, niet 1 bekertje met 12 stompe IKEA look-alike-kleurpotloden met slechts 4 verschillende kleuren.

18. Chinees-Indisch Amersfoort

Kwamen hiet toevallig terecht na een dagje dierentuin; wilden geen pannenkoeken eten…
    Het lopend buffet was gewoon super; ruime keus, goed op smaak en goed aangevuld.
    Wij komen hier voortaan vaker!

19. Nederlands Amersfoort

Henk Kranenburg

Met goede vrienden gegeten bij Hemels. Het restaurant doet zijn naam eer aan. Goed eten, mooi opgemaakt en vriendelijke bediening.

We gaan zeker terug.

20. Internationaal Amersfoort

Gisteren bij Klooser gegeten met twee vrienden. Het 5 gangen diner was werkelijk verbluffend! Wij houden alle drie erg van bijzonder eten en dat was dit zeker. De gangen bestonden uit veel verschillende combinaties zoals zalm, augurk en peper en een dessert met chocolade en pompoen. Allemaal vers en huisgemaakte. En dit voor maar €27,50 pp met een amuse en brood! Wat mij betreft kunnen zij hier veel meer voor vragen aangezien andere restauranst deze prijs al vragen voor een carpaccio, saté en een dame blanche. Ook de sfeer is top, erg mooi groot pand! Industrieel ingericht maar toch gezellig. Het personeel is erg vrolijk, heeft kennis van zaken en komt vriendelijk over. Volgens mij werden wij geholpen door Thomas en Vincent! Top! Ook de dame en jongens achter de bar waren erg alert en spontaan. Mensen die een Groupon kopen zien naar mijn mening niet de prijs kwaliteit verhouding van een Groupon, daarom ben ik van mening dat je hier voor een hele ervaring naar toe moet gaan, dan zul je metken wat de kwaliteiten van deze tent zijn! Tot snel!

21. Italiaans Amersfoort

Super lekker gegeten!
    Echte Italiaanse 'huiskamer' met een hardwerkend echtpaar die vers en ter plekke eten bereidt! Top!

Guido & Ina

Heerlijk gegeten. Leuke tent.

Heerlijk goeie prijs kwaliteit

24. Zuid-Amerikaans Amersfoort

Eten was prima en de bediening ook, zeker gezien de drukte bij La Cubanita Amersfoort. Tegenvaller: iedereen kreeg in een fortune cookie een briefje dat de cocktails in januari slechts 2,50 zouden kosten. Hier dachten we gebruik van te maken en we hebben met zijn 4'en meerdere cocktails gedronken. Bij het afrekenen bleek dat we de reguliere prijs per cocktail moesten afrekenen en dat de korting slechts gold voor andere (?) cocktails. Dit is ons nooit duidelijk gemaakt. De mevrouw bij het afrekenen gaf wel aan dat dit gecommuniceerd had moeten worden, maar vervolgens kregen we geen korting oid. Zelf in de horeca gewerkt hebbende vind ik dit niet erg netjes en daarnaast klantonvriendelijk.

Gezellig met zijn zessen gegeten, eten smaakte goed.
    Jammer dat een besteld toetje (ijs met walnoten) op bleek te zijn. Vriendelijke bediening, we werden verrast met een glaasje limoncello.

Eten was zoals eerder erg goed. Enige minpuntje is dat het lang duurde voordat het eten kwam. Werd door de bediening prima op geanticipeerd trouwens. Gaan zeker nog eens.

Joris Kleintjens

Prima betaalbaar restaurant. Vers en lekker eten.

28. Afhaal en bezorg Amersfoort

Harde werkers en top foood, elke vlees is topkwaliteit, en noooit lang wachten! Altijd topkwaliteit.

Wat ze serveren is lekker, maar de service en kwaliteit is sinds de nieuwe eigenaar erin zit steeds slechter. Afgelopen vrijdag geweest en ze konden de helft van de menukaart niet serveren. Daarnaast zien ze klachten niet als verbeterpunten. De eigenaar staat totaal niet open voor kritiek. Heb je een koud gerecht? Dan wordt je vlees opgewarmd in de magnetron. Kortom, ik raad je niet aan om hier te gaan eten…

Erg lekker gegeten in een prettige omgeving. 1 Minpuntje: ik rook toen ik thuis kwam naar frituur. Het lijkt net of de afzuiging niet goed werkt.