Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Amersfoort verdeeld zijn.

Vorige pagina

Volgende pagina

1. Hier kun je echt fantastisch eten! De antipasti plank vooraf is een aanrader, net als de aubergine met burrata. Echt heel smaakvol en royale porties.
    Bediening is erg vriendelijk. Terras is ook leuk opgezet.
    Enige verbetering is dat het niet zo schoon oogt, glazen soms beetje smoezelig en toilet ook slordig.

2. Wij hadden een Bruschetta voor €8. Dit waren 3 plakjes ongeroosterd stokbrood met wat cherrytomaten en we hadden Focaccia voor €7 maar we vonden de hoeveelheid erg karig. We moesten hier een half uur op wachten ondanks dat we er al om 17.00 waren. Na het voorgerecht hebben we 50 minuten moeten wachten op het hoofdgerecht. Dit vonden wij te lang. De pasta met zalm en spinazie smaakte naar spinazie ala crème en de pasta was nog wat hard. De pizza’s smaakte prima. Ik zou hier niet snel nog een keer gaan eten helaas.

5,9
  3. Chris

4. Jacqueline

Eten was goed, sfeer restaurant vond ik wat minder.

5. Zussen

Fijn restaurant, uitgebreide kaart. Vlot bediend en heerlijke gerechten. Tiramisu kwam uit de koeling en was met room ipv mascarpone.

6. a.j. groothuizen

Gezellige zaak. Eten ok. Te weinig bediening voor de hoeveelheid gasten. Drie kwartier wachten op een gerecht is te lang. Zeker als dat kennelijk als normaal wordt gezien.

6,5
  7. Familie van Lochem

Lekkere pizza’s en zeer aardige bediening.

8. Het was rustig maar evengoed sfeervol en aangenaam. De bediening was rustig en vriendelijk en adequaat. Gerechten (voor; hoofd en na) allemaal echt lekker, vers en goede kwaliteit.
    Dit alles voor zeer scherpe prijs.
    Dit restaurant verdient goede aanloop van nieuwe klanten.

9. J van Pelt

Vriendelijk welkom, lekkere cocktail en heerlijk eten!

10. Anke Doove

Het eten was gewoon niet lekker. Vet, smaakloos, weinig bezieling in het eten terug te vinden. Bediening erg traag wel vriendelijk maar de jonge meiden die er lopen snappen niet hoe het werkt in de horeca. Geen fijne ervaring, komen hier niet meer terug.

11. Hillie Suurland

Ontzetten lekker gegeten en prima service.

12. Erg leuk restaurant, was er voor de eerste keer.
    Vriendelijke bediening, zalig eten en zeker niet duur.
    Fijne sfeer.
    Dit restaurant komt zeker op mijn lijstje.

13. Klein restaurant met een overzichtelijke kaart. De akoestiek in de ruimte zorgt ervoor dat een gesprek voeren wat lastig is (betonnen hoge plafonds, veel galmen). Een restaurant waar je de tijd voor moet nemen, je moet wel even kunnen wachten. Maar het eten is dan ook echt lekker, vers en huisgemaakt.

14. Heerlijk gegeten gisteravond, een aanrader is de bruchetta Mista als vooraf. De Spaghetti en Tagliatelle zijn ook heerlijk. Lekker sfeertje en een mooi prijsje en zeer goede kwaliteit. Vriendelijk personeel en je hebt alle ruimte om rustig te tafelen

15. Sebastiaan

Ik heb werkelijk nooit eerder zo'n lekkere Carbonara gegeten. Echt fenomenaal.

16. Personeel was heel vriendelijk en hield er rekening mee dat we nog naar de bios gingen.

17. Leuke sfeer, prima eten, bedienend personeel vergat steeds dat ze aan het werk waren. Uiteindelijk het dessert maar ergens gegeten want we kregen geen contact meer met de dagdromende ober.

18. Gezellig, met Italiaanse keuken en niet te duur, heerlijke pasta's en desserts.
    We komen zeker nog een keer terug.

19. Het was lekker druk voor een dinsdagavond en het eten was lekker.

20. De sfeer was erg gezellig. Ik snap ook waarom het zo druk was. Kleine tent met heel lekker eten. Komen zeker nog een keer terug.

21. Lekkere gerechten, zeer servicegerichte bediening en ze houden rekening met je als je bijvoorbeeld nog naar de film gaat. En dat allemaal voor een betaalbare prijs!

Dit was onze eerste keer bij Olivia en zal zeker niet de laatste keer zijn geweest😊👍🏼

Ze houden ook goed rekening met een glutenallergie. Wel worden glutenvrije gerechten in dezelfde oven als glutenrijke producten bereid, vraag even voor de zekerheid na wat wel en niet kan, ze helpen je graag.

22. Heerlijk gegeten, gezellige en knusse locatie. Aardige bediening. Goede prijs. Dus zeker een aanrader!

23. Ik weet niet of het vaste klanten waren maar het is in mijn ogen niet normaal om een hond mee te nemen in een restaurant. In ieder geval niet binnen, buiten op het terras is prima.
    Verder was alles naar wens.

24. Matige kwaliteit eten. We hadden een shared dinner plank met zijn 2. Veel vlees maar kwaliteit matig. ‘Gegrilde groenten’ erbij dat echt niet lekker was.
    Al met al een hapje gegeten maar kwaliteit matig en rekening was hoog.

25. Carry Northolt

Heerlijk gegeten; de aubergine lasagne en varkenshaas met champignonsaus. Bediening was vriendelijk en vlot. Er was ook een grote groep. Dat zorgde niet voor vertraging, heel fijn.

26. Brigitte Meijer

Het eten was weer heerlijk, supermals en verrukkelijk vlees! De bediening is super aardig en vriendelijk.

27. Wel potentie, maar de gril hebben ze nog niet helemaal onder de knie. Of er was wat anders aan de hand. Ossenhaas bijna rauw terug gestuurd, spareribs waren lekker en mals maar bijna koud. Ze herstelden zich prima, maar lijken wat moeite te hebben om een volle tent op zaterdagavond te bedienen.

28. J. Na den berg

Eten was goed, personeel was vriendelijk maar de sfeer kon beter. En dan heb ik het over de verlichting. Die was best fel.

29. Heerlijk gegeten en personeel ook super vriendelijk, het was een drukke avond.

30. Gezellige ambiance. Eten was lekker en de bediening is erg vriendelijk.

31. Nellie van Engelenburg

Heel vriendelijk personeel, heerlijk gegrild vlees, gezellige sfeer. Top !

32. Heerlijk gegeten, goede sfeer, fijne bediening
    Gewoon top.

33. We waren met 8 volwassenen mannen. De gemoedelijke sfeer en vriendelijke bediening zijn een aanrader. Het begin had wat sneller gemogen, maar we verveelden ons niet. Leuk 3 gangen menu voor prima prijs (mss per gang nog een keuze extra?)
    Al met al een mooi begin van ons avondje uit.

34. We hebben heerlijk gegeten. Het restaurant is niet zo groot, maar wel knus. Voor herhaling vatbaar.

35. Wij hebben daar gegeten op basis van een bioscoop arrangement. Daardoor hadden we een beperkte keuze van de kaart. Waar we uit konden kiezen was echter heel goed en verzorgd, heerlijk carpatio en salade met kip als voorgerecht en gegrilde kippendijen, fantastisch lekker en een prima forse en sappige hamburger als hoofdgerecht, beide met heerlijk frietjes. Echt een aanrader zeker gezien de prijskwaliteit

36. Voor de eerste keer waren we daar, een hapje eten voordat de film begint. Heerlijk voorgerecht voor 4 personen op een plank.. kaasjes, ham, bitterballen e.d. hoofdgerecht ook sharing op een plank. Echt heerlijk vlees en patatjes. De sfeer was heel relaxed ondanks dat het helemaal vol zat. Interieur voelde sfeervol en warm aan. Wij komen zeker terug. 👌👌👌😊

37. Wij hadden tapas gegeten, dat was erg lekker allemaal. Ondanks dat het druk was, was onze bestelling vlot op tafel. Leuke en correcte bediening door knappe, jonge dames. De sfeer was relaxed, de inrichting erg gezellig, met buiten diverse grootte tafels ook een zithoek met bank en relaxstoelen.

38. Jan Somsen

Samen met een colllega vroeg op de zaterdagavond wezen eten, beiden een spies (ik kippendij hij varkenshaas) besteld.
    Het eten op zich was behoorlijk smaakloos de bijgeleverde sauzen waren zozo. Gezien de prijs ligt dit wel in lijn met wat je verwacht maar als je mensen terug wil laten komen is iets meer smaak aan de gerechten/ sauzen wel een aanrader.

Bediening was wel aanwezig maar niet erg attent, zeker niet als de zaak maar met een paar tafels gevuld is.

39. Het eten was heel goed, vriendelijke bediening, alleen de burgers zijn erg klein!

40. Riet De Man

Was heel erg lekker.

41. Zeer lekker gegeten en hele goede service.

42. Ribeye, medium rare doorgegeven, werd veel te doorbakken geserveerd, retour gestuurd, toen kregen we het erg rauw geserveerd.
    Saus komt met een laagje: lees: staat al even klaar

1,8
  43. Lekker gegeten gezellige bediening alleen een kussentje op stoelen terras zou fijn zijn.

44. 20-07-2022
    Lekker gegeten, service was prima.
    De burgers zijn een aanrader.

45. Met z’n vieren op het terras gezeten. We hadden van alles wat en het was allemaal even smakelijk. We hebben een mooie avond gehad. Zeker voor herhaling vatbaar.

46. Marleen

We hadden het 3 gangen bites menu. Was lekker maar ook niet heel bijzonder en zeker niet genoeg. Dus hebben we nog maar garnalen, carpaccio en tortilla’s besteld. Tortillas waren ook magertjes belegd met gesmolten kaas en guacamole.
    Prijs was echt prima!

47. Eten was heerlijk, en goed bediend, fijn. Wel zou ik verzoeken het personeel niet op het terras te laten roken, dat staat wat raar. Of misschien was het geen personeel maar een bekende die samen met pauzerend personeel zich onderhield.

48. We zaten buiten. Vriendelijke bediening. Hot Spare ribs waren hot omdat er (te) pittige saus (uit flesje) eroverheen gedaan was. Ik verwachte eigenlijk pittige marinade.
    Aanrader: Burgers en gefrituurde gamba's

49. Arien muijsert

Het is een kleinschalig en gezellig restaurant met vriendelijk personeel.
    Eten was smakelijk, niet teveel op bord.

50. Was echt weer subliem

Sfeer, service en eten top.
    Fijne bediening, die je de tijd geven voor keuzes te maken en blijven super aardig

51. Yvon / Hein

Lokatie gezellig, zeer attente medewerkers en eten was zeer goed. Aanrader

52. Heerlijk gegeten, ossenhaas met gorgonzola was verrukkelijk! Goede kwaliteit! Sfeer goed, lekkere wijn en snelle, goede en vriendelijke bediening. We komen snel een keer terug.

53. Heerlijk gegeten en mooi terras, bediening was erg gezellig, zeker aan aanrader

54. Karin de Groot

Gezellig gehad, maar jammer dat ik warme witte wijn kreeg en de patatjes waren niet gaar bij serveren. Toen we naar binnen liepen wist de kok al waarom (dat is toch wel slecht). Het toetje Dame Blanche werd ook geserveerd zonder slagroom, moest daar weer om vragen.

55. Verrassend mooie gerechten en top bediening.

56. S. van Baar

Lekker gegeten bij Oliva. Geen poespas, maar gewoon een goed en smakelijk bereid stuk vlees of vis, met een heerlijke barbecue-smaak door de Josper.
    Het eten kwam snel op tafel en de bediening was erg vriendelijk.
    De enige puntjes van aandacht:
    - de witte wijn was niet koud (dit is verholpen met een ijsklontje)
    - de smalle, langwerpige borden ogen leuk, maar zijn in gebruik niet echt praktisch (vooral niet bij de flinke broodjes hamburger). De garnering vliegt zo van je bord af bij het snijden van je broodje!
    Dat is misschien iets om eens over na te denken?

57. Erick van Selm

Bediening is goed!
    Vlees was op het ene bord beduidend kleiner dan de ander maar kwaliteit is top!
    Zou fijn zijn als er een akoestische oplossing komt om lawaai te voorkomen in de ruimte, misschien verlaagd plafond met zachte geluiddempende plafonplaten, vandaar sfeer 7 punten.

58. Was opzich prima, maar had er iets meer van verwacht. Saus was om te janken! Vonden onze buren ook trouwens 🫣

59. Marieke

Lekker gegeten en prima bediening

60. Marrianne

Van tevoren aangegeven dat wij (9 personen) naar een concert gingen. We stonden prima op tijd met een goed gevulde maag (lekker voor- en hoofdgerecht) weer buiten. Vriendelijk personeel 👍🏻

61. Frank van Kooten

Vriendelijke en vlotte bediening. Eten is smakelijk en goed bereid. Komen hier zeker nog terug.

62. Jan Bakker

Leuke gezellige ambiance. Vriendelijke mensen en goed eten.

63. Mirko van Doornik

Echte Spaanse sfeer, goed eten voor een redelijke prijs. Aanrader

64. Lieve bediening en heerlijk gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar als we weer Amersfoort aandoen!

65. De bediening was super, heel vriendelijk en vlot. Krokante gamba's en calamaris als voorgerecht waren erg lekker, het hoofdgerecht, spareribs, daarentegen helaas niet zo. Het leken wel voorgegaarde spareribs opgewarmd met veel saus erop gekwakt ipv ribs 'van de grill'. De 'salade' was n half cherry tomaatje met wat blaadjes gemixte sla naast de sparerib gekwakt. Patatjes waren slap.
    Al met al vonden we het matig.

6,3
  66. Vanavond op de bonnefooi bij Oliva langsgegaan. Alles was gereserveerd maar we mochten even in de “lounge” de kaart bekijken onder het genot van een mooi glas wijn. De ossenhaas tournedos, bereid op de Josper, was werkelijk geweldig! We wonen in Almere maar we komen zeker terug!
    Heel veel succes Oliva Team!

67. Goed eten van de josper bbq.

Attente bediening.

Wel was het binnen zo warm (mede door de bbq dachten wij) dat we hier naar van werden en geen nagerecht oid hebben genomen maar de frisse lucht hebben opgezocht buiten.

68. Wij zijn gisteren geweest. Het restaurant zag er sfeervol uit. En het personeel was erg vriendelijk. Helaas vond ik het eten niet goed. De olijven smaakten over de datum en de mojito smaakte naar water met suiker. Het drinken (ik had ijsthee) was naar mijn idee lauw. Het eten voor de rest was erg flauw en smaakte niet altijd vers. Jammer want het personeel vond ik wel erg fijn.

69. Fijne bediening, ontspannen sfeer, heerlijk eten, niet te grote porties. Ik kom zeker nog eens terug.

70. Een fijn sfeervol restaurant, met een fijne kaart met mooie keuzes. En vriendelijk personeel.

We hebben gekozen voor "OLIVA’S BITES SHARED DINING" Een aanrader en voor herhaling vatbaar.

En ook willen we de rest van de kaart gaan proeven.

71. Over het vlees absoluut geen klachten, dat voorop! Echter de voorgerechten waren klaarblijkelijk al geprepareerd en van een mindere kwaliteit, de garnaalspies was ook verkeerd geplaatst en snel op een ander bord geplaatst ivm voorkeur bij de één en allergie bij de ander.
    Calamari waren simpele diepvriesstukjes en slechts 6 stuks voor 8,50. Iets meer of een lagere prijs zou echt wel schappelijker zijn.
    Communicatie over drankjes en extra's was ook matig opgepakt, wat jammer is want men is wel vriendelijk.
    Hoofdgerechten waren echt prima maar door de algehele ervaring helaas geen tweede keer voor ons.

6,5
  72. Linda Jongeling

Het was in één woord geweldig. Heerlijk gegeten voor een goede prijs. Heel gezellig restaurant en ontzettend vriendelijke mensen. Ik kan het iedereen aanraden. Al het vlees wordt met houtskool bereidt. Heerlijke smaak dus. Wij komen zeker terug als wij weer een keer in de buurt zijn.

73. b ruiter

Bediening was goed. Alleen mijn zoon had flesje Duvel besteld. Daar was er maar 1 van. Jammer. Hij had varkensvlees genomen, welke niet in orde was. Dat vond ik minder prettig.

74. Goede sfeer, en vooral prijs kwaliteit verhouding is top. Vlees smaakte heerlijk!

75. De sfeer was top, eten was goed, service werd op het einde wat trager naarmate het drukker werd. Lang wachten tot ze ons zagen voor de koffie. Maar over het algemeen zeker een aanrader, ik ga er zelf ook nog eens heen!

76. Lekker eten in een leuk klein restaurantje aan het Eemplein. We hebben hier met onze twee kinderen lekker gegeten. Een leuke aankleding en ze hebben lekkere grill gerechten.

77. Barbarapapa

Heerlijk gegeten in een gemoedelijke sfeer. Gerechten waren erg smaakvol.

78. Lekker gegeten, vriendelijke bediening.

79. helma van der Harst

Heerlijk gegeten, fijne sfeervolle en gastvrije omgeving! Ook fijn om te zien dat de maatregelen door de eigenaren keurig werden gehandhaafd!!

80. Richard Van de kletersteeg

Heerlijk gegeten in een mooie ambiance met goed service

81. Gezellig restaurant, lekker druk (altijd een goed teken), goede service. Er werd de tijd voor je genomen. Eten was erg lekker, we hebben heerlijk gegeten.

82. Pauline Bos

Lekker gegeten voordat we naar de film gingen. Lekker vlees (ossenhaas en varkenshaas). Aanrader!

83. Heerlijk ontspannen gegeten!

84. Altijd fijn om hier een hapje te eten. Bediening is heel erg gezellig en aardig en de prijs/kwaliteit verhouding is boven verwachting goed.

85. Vrijdagavond met een aantal collega's gegeten bij Oliva.
    Zowel eten als bediening als sfeer was bijzonder fijn.
    We gingen aan de uitgebreide borrelplanken… en dat waren ze, uitgebreid.
    Royale planken boordevol met heerlijke dingen die er ook nog eens super uitzagen.
    Als aan het eind van de rit de rekening dan ook nog meevalt is de avond top.
    Kortom: een aanrader!

86. José Geerlinks

Mooi restaurant met een rustige en sfeervolle ambiance. Uitgebreide kaart. Een lekkere rode wijn met een goed en een zeer smaakvol stuk vlees van de grill gehad. Ook de saus erbij was heerlijk! Prettige en vriendelijke bediening ook.

87. Ted Gijsbertsen

Schitterend restaurant, vriendelijke bediening.. kwaliteit was ver beneden pijl, restaurant geeft aan op houtskool te bereiden, dit leek meer uit de magnetron te komen.

2,6
  88. Had kaasplankje vooraf.
    Wel apart. Maar stond op menu en eigen keuze. Was overigens lekker.
    Hoofdgerecht ribeye met scampi's.
    Weet, ook eigen keuze. Wilde de combi wel eens proberen. Scampi's overheerste qua smaak behoorlijk. Waren wel lekker.
    De ribeye vond ik minder. Vetkwabjes en harde stukjes. Ik zou dit niet weer kiezen.
    Wat me wel wat tegen viel, Affligem blind besteld. Bleek op. Ze hadden nog wel La Trappe dubbel. Niets mis mee. Maar wel als glas niet goed zuiver is. Dan slaat bier dood. Bediening op geattendeerd. Ik kreeg heel correct een nieuw flesje. Ik denk dat hetzelfde glas gespoeld was ... 😞 Het bier werd door bediening hoog ingegoten ... niet zoals het hoort. Het schuimde wel ... maar sloeg snel weer dood ....
    Was voor ons een weekeindje weg Amersfoort. Werd door iemand van vvv aanbevolen. Kans dat we nog in Amersfoort komen is klein. Verwacht niet dat we ondanks alle goede zorgen hier terug gaan ...

89. Petra veltmeijer

Gezellige omgeving, vriendelijk personeel. Goede prijs kwaliteit. Zeker een aanrader.

90. Het eten was prima en een fijne bediening.
    Alleen jammer dat op zaterdagavond de Cava al op was.

91. Het was gezellig en voldoende, het vlees was lekker mals.

92. Erg aardige mensen, leuke inrichting, kaart met heerlijke dingen. Kleine hapjes, gerechten, 3 gangen menu. Goed van smaak, prima portie.

93. Jaap de Waard

Heerlijk gegeten! We hadden de Italiaanse hamburger, de hamburger met pulled pork, spare ribs en lasagne met aubergine. Uitstekende kwaliteit, dat kun je proeven en we hoefden niet lang op ons eten te wachten.

94. Hans Herbrink

Heerlijk gegeten. Zeer malse Ribeye.
    Goede vriendelijke bediening

95. Wij hebben heerlijk gegeten bij Olivia. Vooral de grillsmaak van het bereiden op een Josper maakt het vlees uniek en lekker. De porties zijn goed en de borden zijn mooi opgemaakt. Verder een fijne informele setting, vriendelijke bediening en snel geholpen. Wij gaan hier zeker vaker eten.

96. Het is er altijd gezellig en een warm welkom.
    Vriendelijke bediening en heerlijk eten, we komen graag terug.

97. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening. Persoonlijk ga ik meer voor wat rustigere sfeermuziek maar voor de rest een prima tent!

98. Erg lekker gegeten. 3 gangen menu tapas was precies wat we zochten. Van alles wat. We komen zeker een keertje terug

99. Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance. Shared dining is zeker aan te bevelen. Heerlijk mals vlees. Ook de risotto met voldoende gamba's erin, smaakte goed. Net als het voorgerecht yakitori en nacho's met pulled chicken. De nacho's is voldoende voor 2 personen als voorgerecht. De verse gegrilde ananas met ijs en slagroom was een goede afronding van het diner. Wij komen zeker terug.

100. Grada Snoek

Helaas waren er wat minpuntjes: het sausje bij de vitello tonnato had nauwelijks een tonijnsaus. Bij navraag werd bevestigd dat er weinig tonijn in zat. De carpacco had dezelfde saus.
    Een van de salades 'dreef' in de dressing met (te) veel azijn.
    Er werd geen broodje geserveerd bij de salades of bij de andere gerechten.

5,3

Vorige pagina