Oliva in Amersfoort

De Josper BBQ / grill staat aan!

Online bestellen bij Oliva

Afhalen Bezorgen Bekijk de menukaart en bestel makkelijk je maaltijd online.
Bestelmenu

Parkeergarage Eemplein

Nieuwe grill restaurant op het Eemplein: Oliva Bar-Bites & Grill

Naast ons Italiaanse restaurant A La Minute , Eemplein 20a, kunt u ook genieten van onze gerechten bij Oliva, Eemplein 16c.

Onze grote trots is de Josper BBQ .
Deze Spaanse schone werkt uitsluitend op houtskool. Het gesloten systeem geeft vlees, vis en groenten een lekkere grill smaak met behoud van textuur en sappigheid.

Naast dineren bieden wij huisgemaakte bites en desserts. Vrienden, geliefde en bioscoopgangers kunnen ook bij ons gezellig aanschuiven voor borrels. wij hebben een aardige selectie van wijnen, speciale bieren en cocktails in huis

2. Ambiance

1597319413 83
1601922666 84
1620335676 84

1. Ryan van der Wal

Geen super uitgebreide kaart maar de zaken die er op staan zijn kwalitatief erg goed. Gewoon lekkere, eerlijke smaken, goed bereid met goede producten. De bediening is heel voorkomend en prettig. Geen "nee dat doen we niet" en ze maken zich er niet met een praatje vanaf als ze het antwoord niet weten.

2. Heerlijk gegeten. Vlees mals en heerlijk bereid. Service ook uitstekend. Houden zich netjes aan de corona maatregelen. We komen graag een keer terug.

3. Food and service was great as always.

4. Een zeer geslaagde avond gehad. Eten was goed, bediening zeer vriendelijk en correct, gezellige sfeer, relaxte muziek... een aanrader

5. Wendy Gerritse

Een gezellig restaurantje en hebben heerlijk gegeten!

6. Goed restaurant voor een heerlijk avondje uit eten! Service is ook perfect en werkt hard.

7. Goed restaurant met prima bereid eten. Wat er echt uitsprong was de zeer vriendelijke en warme service afgelopen zaterdagavond. De jongedame in de bediening was vrolijk, gastvrij, attent en hard aan het werk! Zeer prettig verblijf daar, waarbij er ook nog lief aandacht werd geschonken aan de jarige aan onze tafel. Aan te raden!

8. Heerlijk gegeten, de groente waren te beetgaar, jammer. Het vlees en nagerecht was heerlijk!

9. Fijne locatie op het Eemplein! Handig als je lekker wat wil eten voor je naar de bioscoop gaat. We hebben heerlijk gegeten. Dit keer verschillende bites samen gedeeld. Een andere keer heb ik ook voor- en hoofdgerecht gegeten. Beide goed bevallen. Klein punt van aandacht, er waren geen doekjes voor handen na sparerips eten. Sfeervolle locatie en hele vriendelijke bediening.

10. Mirjam Hoogewoning

Eten was zoals eerder… fantastisch.
    Vlees heerlijk gekruid en mals.
    Bediening zeer prettig.
    Schoon sanitair.

11. T. Dickmann

Lekker eten, vriendelijk personeel, maar tot nu toe gaat er altijd iets fout.. jammer.. maar wel lekker eten😋

12. Goed eten voor goede prijs, leuke bediende blije gozer! Eten was goed en ook niet te lang wachten. Tussen voor en hoofdgerecht perfecte tijd.

13. Leo Pappot

Genoten van Oliva’s bites shared dining. Een hele leuke formule. Diverse kleine hapjes, die samen een maaltijd vormen. De dames van de bediening waren zeer vriendelijk en gaven prima uitleg over het gebodene. Een bezoek de moeite waard.

14. Mooi restaurant en leuke kaart. Witte wijn is goed. Vaak gevraagd of we nog wat drinken wilden. Zelfs als we nog hadden. Kruidenboter zat bij de tomatentapenade in. Had zorgvuldiger gekund. Wij hadden een mixed grill. Zou groente bij zitten, maar dit was ver te zoeken op 1 worteltje en een 1 snijboon na. Ribeye was erg rood en veel vet en ‘pezen’ vermoedelijk. Kip smaakte hetzelfde als de varkenshaas. Het viel ons erg tegen.

15. Prima buiten gegeten met 10 personen, samen 2 grote planken met heerlijke tapas als voorgerecht. Daarna naar ieders keus hoofdgerechten. Hele vriendelijke bediening, dus een gezellige avond gehad.

16. In een woord fantastisch. De bediening is geweldig en het eten is net zo goed. Heeft een gezellig terras en binnen hangt een relaxte sfeer.
    Tot snel

17. Barbara

Heerlijk gegeten, alles even vers en smakelijk, fijne vriendelijke bediening.

18. Goede recensies gelezen over deze plek, dus met enthousiasme naartoe gegaan. Nacho’s besteld en drinken. Nou kregen we tweemaal nacho’s ipv 1, maar dat vonden we geen probleem. De drankjes waren verkeerd, maar werden gelijk na het aangeven omgeruild voor de juiste drankjes. Het bord waarop de nacho’s werden geserveerd was gloeiend heet, waardoor ik mijn vingers eraan heb gebrand. Ik had het gewaardeerd als dit vooraf aangegeven zou zijn. Verder had ik dus een vegetarische nacho’s besteld, maar kon de “groenten” op 1 hand tellen. Ook de guacamole saus vond ik erg anders dan ik gewend ben. De prijs van rond de €9, maar het was echt veeel minder chips dan ik ooit ergens heb gekregen en al helemaal voor deze prijs. Daar komt nog bij dat er uit mijn gerecht een plastic stukje kwam, die ik gelukkig wel tijdig had ontdekt. Hierop werd mijn gerecht niet in rekening gebracht en heb ik deze ook teruggestuurd. Al met al: voor ons niet voor herhaling vatbaar, maar de bediening was erg vriendelijk! Daar zeker niks op aan te merken. Het zat denk ik gewoon even niet mee. Gezien de andere reviews geloof ik best dat het een prima plek is, maar voor ons helaas niet.

19. Heel goed en lekker eten.
    De bediening is heel vriendelijk, alle medewerkers staan voor je klaar en zeggen je vriendelijk gedag.

Zeker een aanrader! We komen zeker nog een keer langs!

20. Susanne & Tristan

Wonend nabij het Eemplein is Oliva onbewust onze place-to-go geworden om een avondje te ontsnappen aan alles.

Het vlees uit de Josper valt zo van het bot zo mals en ook de bijgerechten zijn met aandacht en smaak bereidt. De combinatie van de relaxte en toegankelijke bediening en sfeervolle inrichting maakt het voor ons dé plek om op ons gemak een lange dag door te nemen en te genieten van heerlijk eten.

21. Milenka

Heerlijk eten in een leuke tent met heel veel sfeer.

22. Lysanne

Hele leuke avond, wat een leuke concept de shared dining bites! Echt een aanrader.

23. Esmeralda

Sfeervolle inrichting, vlees was lekker gegrild en bediening erg aardig! Kom graag nog eens terug

24. Heerlijk gegeten, prima bediening. Voor herhaling vatbaar.

Eén vorige recensie
  25. We hebben heerlijk gegeten. De bediening is goed, snel en oplettend. Ook zeker niet duur!

26. Heel erg lekker gegeten. Service is top.

27. Gezellig ingericht restaurant, coronamaatregelen keurig geintegreerd. Gastvrije en vriendelijke bediening. Lekker eten met name de vlees en visgerechten zijn verrukkelijk! Shared dining principe is geweldig, lekker veel verschillende gerechtjes proeven. Vergezeld van een zeer smakelijke wijn. Top avond gehad.

28. Prima en smakelijk eten voor niet gek veel geld. Mooie menukaart en heerlijke grillspecialiteiten. Onbekommerd gezellig uitje.

29. Als je binnenkomt ruik je de grill al, in bet begin ruikt dat top, later slaat het een beetje op je longen. We moesten helaas erg lang wachten op ons hoofdgerecht(een uur!). De ossenhaas was te rood en koud van binnen, de burger was heerlijk. Helaas geen tijd meer voor een dessert, want onze film begon bijna...

30. Gewoon echt niet lekker gegeten. De kippedijspies van de bbq smaakte naar rook en de groente leek gekookt in afwaswater. Zeer zuinig glas wijn.

2,1
  31. Gezellige sfeer, goeie bediening. Eten was alleen stuk minder.

32. Al een paar keer hier gegeten. En ook deze keer was het weer superlekker! Alles wordt vers bereid en dat proef je. Moet soms wel even wat langer wachten, maar dat is het zeker waard.

Eén vorige recensie
  33. Heerlijk gegeten… de lamsrack was fantastisch. Zeker voor herhaling vatbaar!

34. Op zich een prima en gezellig restaurant. Lekker gegeten. Maar wat moesten we daar steeds allemachtig lang op wachten. Dat duurde echt veel te lang. En geen verontschuldigingen of uitleg van het verder heel vriendelijke personeel.

35. Lekker gegeten! Bediening was super! Lekkere spareribs en rib eye.

36. Andre en Heidi

Prima gegeten voor een redelijke prijs. Leuke sfeer en uitstraling. Goed personeel.

37. Yessica Smit

We hadden een reservering met zijn 10’en. Geweldig leuk tentje en we kregen allemaal tegelijk ons eten. Erg lekker gegeten en fijne bediening. Voor herhaling vatbaar.

38. Gezellig restaurant en heerlijk gegeten met 6 personen. Verse producten en aardige mensen. Hier gaan we zeker nogmaals eten.

39. Wij hadden 2 planken om te delen met verschillende hapjes. Was erg lekker, maar mocht wel iets meer zijn.

40. Lekker gegeten, erg vriendelijke bediening op een gezellige en mooie locatie vlakbij een parkeergarage. Een aanrader.

41. Lang wachten op drankjes.
    Vis was niet bijzonder.
    Sfeer en prijs okee.
    Niet bijzonder.

42. Gezellige sfeer vriendelijk personeel en goed eten.

43. Vriendelijk ontvangen door eigenaar, jassen aangenomen en opgehangen.

We hadden de ravioli en de risotto met gamba's, beide gerechten smaakte heerlijk en verfijnd, mooie prijs, qua hoeveelheid voor mij een onsje of 2 te weinig, maar ik ben dan ook een grote eter.

Komen hier zeker terug.

44. Leuke aankleding prettige ambiance vriendelijke bediening heel lekker eten wij komen zeker nog een keer terug.

45. Wat een ontzettend gezellig restaurant waar je heerlijk kunt eten voor een goede prijs. Een kleine kaart, maar des te meer aandacht kunnen ze geven aan het eten. Helemaal goed!
    Ze konden me alleen niet terug vinden in hun online reserveringssysteem. Gelukkig waren we op tijd, dus er waren nog wat plekjes, maar toen wij weg gingen zat het helemaal vol. Dus dat is misschien iets waar ze op moeten letten. Maar er kan ook net even een storing geweest zijn toen ik de reservering maakte.

46. Brenda Sanchez
    Vertaal van English naar Nederlands

Food was nothing outstanding and meat was undercooked. Don’t order the coconut ice cream with pineapple.

I also made a reservation which was totally un acknowledge by the restaurant.

Good enough for one time only, not to ever go back.

47. G.M. van den Brink -Dekker.

Jammer van een klein tafeltje voor 3 personen. Schuif er dan een tweede tegen aan. Wel voor herhaling vatbaar.

48. Jan-Willem

De spareribs waren lekker alleen veel te weinig.
    Kan toeval geweest zijn maar zo weinig heb ik nog nooit gehad waar ik ze ook bestel.

49. Gezellig restaurant. Niet te groot, maar ruim genoeg om niet bij je buurman aan tafel te zitten. Het eten was erg goed, het vlees is heerlijk mals en de porties zijn meer dan voldoende. Zeker een aanrader!

50. Leuke sfeer, prima service en vriendelijk/leuk team. De gin tonic was matig (oa erg weinig gin). Burger (classic) was redelijk, prijs voor de spiesjes (2) was aan de hoge kant. Leuke avond gehad, voorgerecht stond erg snel op tafel

51. Het eten (Ribeye en American Burger) was lekker, de sfeer gezellig en een uitstekende bediening. Een geslaagde avond voorafgaand aan ons bioscoopbezoek.

52. Thirsa Agaton

Wat hebben wij heerlijk gegeten!!!
    En wij zijn heel goed geholpen!

53. Heerlijk gegeten, heerlijk gedronken en een hele gezellige sfeer.
    Bedankt marcos, wij komen zeker terug.

54. Voorafgaand aan een film hebben we heerlijk gegeten bij Oliva. Prima bediening van aandachtige gastheer en terechte prijzen voor dit eten.

55. Wij hebben met een groep oud collega's gegeten. De bediening was vriendelijk en spraakzaam en kon ons ook goed adviseren. Wij kregen alle ruimte om gezellig te eten en te praten en er was voldoende balans in tijd tussen de gerechten. Wij hebben in ieder geval heerlijk gegeten. Voor ons is het dan ook zeker een extra bezoek waard.

56. Philip Beekman

Het eten was prima, de bediening erg vriendelijk, maar de keuken was helaas te langzaam.

57. Via het filmmenu bij Oliva terecht gekomen en dit is ons zeer goed bevallen.
    Een kleine menukaart maar de gerechten die je krijgt zijn overheerlijk.
    Leuke, attente en vriendelijke bediening.
    Daarnaast spreekt mij de moderne en tegelijk sfeervolle en gezellige inrichting aan.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

58. We hadden gereserveerd tijdens PAC film festival en duidelijk aangegeven dat we maar beperkt tijd hadden om te eten; ruim 1 uur. Bij ontvangst aan de deur dit nogmaals gemeld. Dit was geen enkel probleem volgens de gastvrouw. Helaas kregen we pas om 18.50 uur, na veelvuldig vragen en 1 uur gewacht te hebben, ons gerecht. Wat we vervolgens binnen 10 min naar binnen hebben moeten schrokken. Zonde!! Alleen maar stress en niet genoten van het “uit eten” gaan. Tip voor Oliva. Als iets niet lukt: zeg het dan gewoon en draai er niet om heen met slappe smoesjes.

59. Super lekker gegeten in een mooie sfeer en met lekkere wijn.

60. matthijs lakeman

Leuke tent voor bbq's en andere eet gelegenheden.

61. Erg vriendelijk personeel. Goede service en persoonlijk. Complimenten!
    Eten was goed.

62. Prima gegeten, vriendelijke bediening.

63. Leuk restaurant voor redelijke prijs. Mooi en goed vlees

64. Emmylou Oversteegen

Wat een sfeervol restaurant met zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Fantastisch zo’n trotse eigenaar aan je tafel.

65. Heerlijk gegeten, gezellige sfeer. Zeker voor herhaling vatbaar.

66. Om 19.00 gereserveerd, om 20.25 het voorgerecht, om 21.30 het hoofdgerecht en daarna het dessert. Al met al een hele lange zit, heb paar dagen daarna onderrugpijn aan overgehouden. Het hoofdgerecht was goed, het personeel, m.u.v. een jongeman, was ongeïnteresseerd. Het was erg warm tot aan heet toe in de zaak en niet uit te houden. Helaas was het buiten terras al vol. De bediening was slecht door uitval van 2 collega's en de kok stond alleen in de keuken. In ieder geval komen we hier niet meer terug.

67. Wilma van de Pol-van Ginkel

Met mijn buurvrouw heerlijk gegeten en ontzettend aardige bediening. Heel relaxed! Komen vaker bij jullie en altijd even goed. Ook gezellig terras buiten met heerlijke stoelen. 👍👍👍

68. We hebben een heerlijke mexicaanse birger gegeten. Snelle service wel handig want we zouden naar de film gaan.

69. Knus restaurant met attente en vriendelijke bediening. Ik heb hier eerder gegeten en de grill gerechten zijn ontzettend lekker. Nu hadden wij verschillende bites. Wat mij betreft qua prijs/kwaliteit iets minder, maar nog steeds de moeite waard.

Eén vorige recensie
  70. Zoals de andere keren, wederom SUPER lekker gegeten, leuke oplettende bediening, kortom...TOP

71. Lucinda

Zeer goed eten, goeie wijnen en vriendeljke service. Een aanrader!!!

72. Marjolein

Heerlijk gegeten, leuke vlotte bediening.
    Achtergrondmuziek is Zuid-Amerikaans, denk aan bijv. salsa, we herkenden o.a. Ruben Gonzales! Porties zijn ruim voldoende, ook heerlijke gegrilde groentes en aardappeltjes!!
    Leuk te combineren met een film bij Pathé dat op 1 minuut lopen verwijderd is.

73. Frank van Kooten

We hebben hier heerlijk gegeten en de bediening was vlot en vriendelijk. Vlees was heerlijk op smaak en had een heerlijke rooksmaak door de josper houtskool grill. Wij komen hier zeker nog eens terug.

74. Martijn

Erg leuk ingericht restaurantje met lekker eten. Het was alleen heel erg rustig... Dat deed afbreuk aan de sfeer, als het iets drukker zou zijn lijk het ons iets gezelliger!

75. Leuk en gezellig restaurant. Prijs kwaliteit verhouding is super. Restaurant zou ik zeker aanraden en ga er zelf ook zeker nog een keer eten...

76. Mixed grill voor 2. Prima! Alleen de salade ontbrak. Dessert gecaramellisseerde ananas vd grill viel een beetje tegen. Bediening attent. Oliva is zeker een aanwinst voor het Eemplein.

77. Prima restaurant op het verder vrij sfeerloze Eemplein. Eten was bovenverwachting lekker. Attent personeel dat een fijne sfeer wet te creëren.

78. anouska

We hebben heerlijk gedineerd bij Olivia. Personeel was erg vriendelijk en behulpzaam en hield goed rekening met de tijd, daar we een bioscoop bezoek hadden gepland na het diner. Ondanks dat het restaurant helemaal vol zat kregen we vlot onze shared 3 gangen menu, wat voortreffelijk smaakte. Dit restaurant wil ik zeker bij u aanraden!

79. Heerlijk gegeten!
    Vriendelijk personeel!

80. Jolanda

Hebben heerlijk tapa's gegeten. Verrassingsmenu van de chef. Voor een mooie prijs hebben we echt voortreffelijk gegeten, onze complimenten. Aardige bediening en omdat het niet een megagroot restaurant is, voelt het heel persoonlijk en sfeervol. Mooi ingericht. Wij komen zeker terug!

81. Gisteravond heerlijk gegeten bij oliva, ik koos voor 2 kleine gerechten, vitello tonnato (miste alleen de kappertjes) en een tortilla met kip (heerlijk!) mijn tafelgenoten voor 1 groot hoofdgerecht.
    Alles was heerlijk en vers klaargemaakt, en zeker genoeg.
    Omdat het 4 mei was heeft het personeel even voor 8 de muziek uitgezet en konden met het hele restaurant even de tijd nemen voor de dodenherdenking, echt heel goed van ze!

82. De lekkerste nacho’s ever hier gegeten! Mooie wijnen en veel gezelligheid. Kortom: aanrader!

83. Manon ten Cate

Super lekker gegeten. Alles was vers bereidt. Zelfs het brood vooraf was zelf gebakken.
    Prima service en goede prijsverhouding. Gaan er zeker nog weer een keertje eten!
    Bedankt.

84. Gereserveerd voor 13 personen. Vooraf even gebeld over een arrangement, waarin van alles mogelijk was. Mooie zaak. Heerlijk gegeten! Zelden zo'n lekker stukje vlees van de grill gehad! Bediening supervriendelijk, wijn was heerlijk, prijs hartstikke goed! Kregen nog extra korting op de drankjes ook. Al met al een superavond gehad, mede dankzij het heerlijke eten en de sfeer. Wij komen zeker terug!

85. ElliotM

Lekker gegeten, vriendelijke bediening en leuke ambiance. Prijs kwaliteit verhouding is prima in orde, komen hier zeker nog een keer terug.

86. Door heel vriendelijke bediening werd ons een goed glas wijn, een heerlijk voorgerecht en een heerlijke burger gebracht. Was een fijne avond en komen zeker nog een keer!

87. Goed gegeten bij Oliva.
    Heerlijke gerechten, de vlees is super mals en lekker van smaak.
    Groenten die erbij geserveerd worden zijn wat aan de zoute kant, maar dan drink je maar beetje extra haha.
    Super goede service ook. Vriendelijk geholpen. Al met al erg tevreden.

88. Oliva is ons favoriete restaurant. We komen hier graag met ons gezin die dol zijn op de spareribs en calamaris. De salade ossenhaaspuntjes is mijn favoriet.
    Super lekker mals vlees, fijne groenten en bijgerechten en met een goed lekker glas wijn heb je een heerlijk diner voor een betaalbare prijs.

Oliva ziet ons nog vaak terugkomen.

89. Leuke sfeer en lekker eten. Bijzonder vriendelijke bediening.

90. Mooi restaurant, echter vergat de serveerster meerdere keren onze bestelling.

91. Jeanet Hendal

We hebben zaterdagavond heerlijk gegeten bij Oliva.
    Dit was onze eerste keer bij Oliva en wat een aangename verassing!!
    Het eten was heerlijk en de bediening super vriendelijk en attent. Top restaurant en we komen snel weer meer van de menukaart proberen.

92. Héérlijk gegeten voor een mooie prijs.
    Als voorgerecht de vitella tonatto en carpaccio en crostini met geitenkaas en gamba's waren heerlijk.
    De mix grill voor 2 pers was heerlijk mals en de zeebaars was ook heerlijk volgens mijn tafelgenoten. Wij waren met 6 personen en zaten aan de ronde tafel. Leuke ambiance. En ook nog op tijd voor het concert in fluor. We komen zeker terug.

93. Heerlijke ontspannen avond gehad. Het eten was top evenals de rode wijn.

94. Heerlijk gegeten met zijn vieren. Allemaal een ander gerecht en alle 4 erg tevreden en genoten. Plank met bites als voorgerecht was ook heerlijk. Fijne en snelle bediening, heerlijk warm binnen, echt heel erg tevreden!

95. Superlekker gegeten, vriendelijk prsoneel & knusse inrichting. Kan niet wachten om dit ook in de Zomer op t terras mee te mogen maken.

96. Warmerdam

Lekker eten en zeer vriendelijk personeel.
    Leuk en warm ingericht.

97. Josje Vercouteren-Verlinde

Heerlijke Ribeye vd grill (houtskool grill, love the taste) gegeten! Perfect zoals ik besteld had (medium rare en meer rare dan medium) boterzacht stuk vlees met heerlijke champignon truffelsaus, en overheerlijke gegrilde plakken zoete aardappel en pastinaak daarbij, super prijs-kwaliteitverhouding verhouding! Ook de broodplank vooraf met de tapenade leuk gepresenteerd en lekkere tapenades! Vriendin had risotto met gamba’s en was ook erg lekker! Vriendelijke hulpvaardige en snelle bediening! Leuke ambiance Kom zeker terug!

98. Evert van den Broek

Heerlijk gegeten en gedronken.

99. Als grote filmfans bezoeken wij vaak twee films op één avond. Eén van onze favoriete locaties is Pathé Amersfoort. Tussen twee films in dus regelmatig behoefte aan iets te eten. Oliva ligt vrijwel naast de bioscoop op het Eemplein, dus handig. Daarnaast gezellig (best moeilijk op dat moderne en smakeloze Eemplein), prima eten in een goede kwaliteit/prijsverhouding en erg vriendelijke bediening. De Chardonnay had iets kouder mogen zijn, maar dat mocht de pret niet drukken. Samenvattend: als je dan toch in de buurt van het Eemplein wilt eten ipv in het centrum van de stad, is dit een uitstekende plek!

100. Fatma Eryilmaz

Heerlijk gegeten en het is geweldig dat je allemaal kleinere hapjes kunt bestellen en wil je later nog meer dan kan dat altijd. Ook kun je er heerlijk rustig zitten voor een drankje, top zaak!!!

Volgende pagina