Parkeergarage Eemplein

Nieuwe grill restaurant op het Eemplein: Oliva Bar-Bites & Grill

Naast ons Italiaanse restaurant A La Minute , Eemplein 20a, kunt u ook genieten van onze gerechten bij Oliva, Eemplein 16c.

Onze grote trots is de Josper BBQ .
Deze Spaanse schone werkt uitsluitend op houtskool. Het gesloten systeem geeft vlees, vis en groenten een lekkere grill smaak met behoud van textuur en sappigheid.

Naast dineren bieden wij huisgemaakte bites en desserts. Vrienden, geliefde en bioscoopgangers kunnen ook bij ons gezellig aanschuiven voor borrels. wij hebben een aardige selectie van wijnen, speciale bieren en cocktails in huis

5. Betalen pin Visa Master Card

1513671916 83
1519176250 82
1519787842 83
1520399435 83
1532019695 84

1. We hebben heerlijk gegeten, aardige bediening, niet te lange doorlooptijd, goede wijn en een prettige prijs kwaliteit verhouding.

2. Hebben heerlijk gegeten, echt een aanrader.

3. Wat een leuk restaurantje, mooie inrichting en enorm vriendelijk personeel. Het is alsof je bij vrienden thuis komt eten. We hebben geerlijk gegeten van het 3 gangen "deel" plankje. Enige puntje de tweede gang had wel twee bites extra mogen hebben. Maar dat is absoluut geen reden om niet nog eens lekker te komen eten.

4. Lekker gegeten met een prima fles wijn erbij in een gemoedelijke/gezellige sfeer. Vriendelijke, attente bediening. Doen!

5. Heerlijke bites in een sfeervolle omgeving. De gastvrouw is uitermate vriendelijk. We gaan zeker nog eens terug!

6. Pauline Heistein

Genoten van een heerlijke luxe borrelplank met glaasje wijn.

7. Eten was goed tot zeer goed
    Nadelig is dat je het voorgerecht en hoofdgerecht binnen 30 minuten krijg.

8. Tamar Aalten

Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening! Zelfs de portemonnee was blij!

9. We hebben heerlijk gegeten en super gastvrij. Zeker voor herhaling vatbaar 👍

10. Jolanda van der Spiegel

Wat een leuk restaurant is Olivia! Fijne warme ontvangst. Een hele leuke formule om het geserveerde eten, dat van hoge kwaliteit is, met je tafelpartner te kunnen delen. Een aanrader!

11. Angela Zandbergen

Heerlijk en eerlijk eten zonder poespas, maar van hoge kwaliteit. Fijne smaken, mooie producten en een mooie presentatie. Neem bijvoorbeeld de huisgemaakte brownie, net een schilderijtje.

12. Lekker gegeten van de koude plank, de warme plank en het verrassingsdessert van de chef.

13. Heel lekker gegeten. Goede bediening ook.

14. Jolanda

Een gezellig uitje met collega's. Heerlijk samen 'shared dining' gedaan. Voorgerecht, hoofdgerecht en toetje van de chef na. Lekker gegeten en in een rustig restaurant kunnen bijpraten. Voor herhaling vatbaar.

15. kees van wielink

Wij hebben wederom lekker gegeten en de bediening was weer super.
    Tot de volgende keer.

16. Veerkamp

Top film diner en super bediening.

17. Voor de derde geweest nu en iedereen die ik meeneem komt ook weer terug :). Oliva is een toptent voor een overheerlijke malse biefstuk met een heerlijke pepersaus en verse gegrilde groente. Alles vers en dat proef je. Met een tevreden gevoel stapten we naar buiten. Oliva wederom bedankt en tot zeker een volgende keer, nu bij a la minute een paar deuren verder van dezelfde eigenaar en Italiaanse gerechten van topkwaliteit. Ik kijk ernaar uit.

18. Heerlijk gegeten, leuke sfeer en prima service!

19. Super goed eten voor herhaling vatbaar.

20. Prima eten, goede service.

21. Alles was top
    Eten, drinken en sfeer.
    Bediening top 🎉

22. Smulders

Goed eten, aardige mensen, leuke plek die gezelligheid in zich heeft.
    En… daarna zeer lekkere koffie!

23. Zeer Goede service en toegankelijk voor onze grote groep van 15 man!

24. We hebben hier heerlijk gegeten. Gezellige inrichting, vlotte bediening.
    Het eten, zowel vlees, vis als vegetarisch was smakelijk en het servies had ik wel mee naar huis willen nemen. We gaan hier zeker nog een keer eten.

Misschien is het een idee om een deal te maken met de parkeergarage, dat was echt de enige domper :-)

25. We hebben heerlijk gegeten! Een van het gezelschap heeft een gluten allergie, maar er is ook voor haar genoeg keuze.

Bedankt voor deze gezellige avond!

26. Ronald, Peter, William en Paul

Dinsdagavond 27 februari vanaf 18.00 Uur met zijn 4-en heerlijk gegeten. Zeker aanrader om nog eens terug te komen.

27. Hulya Isik

We hebben met drie vriendinnen heerlijk gegeten en het was zeker voor herhaling vatbaar.
    Ideaal ook als je naar de film gaat, lekker rustig heerlijk eten en dan door naar de film.

28. Gerrie Schilstra

Erg gezellig. Heel gastvrij. Heerlijk eten

29. Heerlijk gegeten, goede en lieve bediening, echt een aanrader.

30. Lekker gegeten. Leuke zaak. Beetje koud was het er.

31. Erick van Selm

Gerechten van goede kwaliteit.
    Bediening goed.
    Ruimte te hoog waardoor akoestiek zeer slecht is en storende geluiden rond gaan.

32. Heerlijk kipspies met champignonstruffel uit de bbq. Hamburger van mijn partner was ook heerlijk. Zeker heel snel met de Pacfestival.
    De bediening is heeeel vriendelijk en netjes.
    Restaurant is ook erg mooi ingericht vooral de grote wijnkast en de lounge hoekje.
    Wij raden oliva zeker aan.

33. Bediening was aardig, eten goed, deur sluit niet gied kwam veel tocht door, niet prettig in de winter.

34. Lekker en veel, vriendelijke mensen!

35. Guido & Ina

Heerlijk gegeten. Leuke tent.

36. Eten was zoals eerder erg goed. Enige minpuntje is dat het lang duurde voordat het eten kwam. Werd door de bediening prima op geanticipeerd trouwens. Gaan zeker nog eens.

37. Erg lekker gegeten. Het vlees heerlijk mals en lekkere groentes erbij. Saus had een hele schaal mogen zijn. Zo lekker. Leuke en vriendelijke service.

38. Prima eten voor betaalbare prijs. Goed te zien dat men met de eerdere reviews iets positiefs hebben gedaan.

39. Eten was lekker, jammer was dat er niet werd gevraagd hoe ik mijn vlees wilde en dat er niet even een broodje of iets vooraf word aangeboden.
    Sfeer was gezellig leuk ingericht.

40. Super lekkere surf & turf.
    Malser ga je de biefstuk van die bbq achtige Josper oven niet krijgen.

Hanna de eigenaresse aardig als altijd.
    Net een tikkie luxer dan hun andere restaurant “a la minute” er vlak naast.

Ik hoef niet meer te koken!

41. Heerlijk gegeten, service erg leuk. 1 minpunt de kou die binnenkomt via deuren

42. Super sappig vlees van de Josper. Een aanrader!

43. J van der Gouwe

Fantastisch nieuwe eetgelegenheid in Amersfoort prima, deskundige en vrolijke bediening.

Heerlijk eten, is echt een aanrader, ik zelf kom uit Nijkerk jammer dat het daar niet is.

Gewoon doorgaan mensen.
    Toppie.

44. M. Van Roessel

Wat een leuk restaurant! Prettige sfeer, leuke bediening en erg lekker eten. Prijs/kwaliteit is goed. Aanrader. Wij komen hier zeker terug.

45. Een zeer leuk knus restaurant. Personeel heel vriendelijk en behulpzaam. Een gezellig restaurant met een heerlijke dinerkaart wij hebben genoten.

46. We hebben een uur moeten wachten op ons eten, en een half uur nadat we klaar waren kwam er pas iemand langs om de borden mee te nemen. Eten was iets droog en koud, prijs was ok en de sfeer was goed.

47. Leo den Hartog

Kwaliteit van het eten was erg goed tegen een zeer redelijke prijs. Wij hadden gamba’s vooraf en super malse tournedos. De bediening was erg vriendelijkheid maar iets meer uitleg tijdens het uitserveren zou de score nog hoger maken voor dit net gestarte restaurant.
    Maar een restaurant waar we zeker nog terug komen.

48. Ellis van t Hof

Met vrienden heerlijk gegeten bij Oliva. De gamba’s waren heerlijk, het vlees (entrecote en tournedos) was super mals 👍🏻
    Fijne nieuwe plek! Kan niet wachten op de zomer met het nieuwe terras.

49. Erik Verhagen

Eten was zeer lekker, en op mooie houten planken geserveerd.
    Gastvrouw doet haar uiterste best de klant het naar de zin te maken.

50. Waarom apart betalen voor de saus en dan ook nog 2 euro!
    Weinig friet en groenten.
    Kwaliteit/prijsverhouding kon beter en de bediening mag best een keer lachen.

51. Wat ik vind wat beter kan. Het eten is goed. Maar dat je voor een klein bakje saus. 2 euro moet betalen. Vind ik niet kunnen. Doe dan de eerste keer er gewoon bij dan bij meer wat betalen. En mag wel wat meer zijn. Ook de patat mag beter gebakken worden is te slap.

52. Heerlijk gegeten met een goede service. Je komt binnen en wordt gelijk vriendelijk gegroet en geholpen. Naast de service was het eten ook erg goed. Het vlees, met name de spareribs uit de Josper BBQ was erg lekker. Ook vallen de prijzen erg mee als je kijkt naar wat je uiteindelijk krijgt. Ik raad het jullie zeker aan!!

53. Echt heerlijk. Film arrangement genomen. Grill perfect gegaard en sappig. Personeel zeer vriendelijk.
    Bedankt voor de gezellige avond.

54. Heerlijk eten, vriendelijke personeel en gezellige tent
    Een aanrader
    Wij komen terug

55. Ik kende het andere restaurant van deze eigenaars al, a la minute. Omdat dat restaurant heel klein is zit het snel vol. Blij was ik dus toen deze tent werd geopend. Heerlijk eten, leuke bediening, super! Je kan er ook prima terecht voor een borrel met een klein hapje. Echt een aanwinst voor het Eemplein.

56. Erg prettige sfeer. Heerlijk vlees en bites. Ruime assortiment van lekkere wijnen.
    Gezellig personeel.
    Wij komen zeker terug.

57. Bij binnenkomst, we zaten net, werd er gelijk eten (spareribs en nog iets van vlees) bij ons (2 dames) gebracht wat voor de tafel naast ons bestemd was (daar zaten 2 heren). De dame die het bracht had ons ook naar de tafel gebracht. Tafels veel te dicht op elkaar. Slappe patat. Varkenshaas was prima en (tip)saus daarbij ook. Er werd te weinig drinken aangeboden, ik had echt een droge mond. Kreeg ook geen kans om het te vragen. Ook heel jammer dat de dessertkaart niet werd aangeboden. Ik hoef niet snel terug te gaan.

58. Prima eten, goede bediening. Er is wel werk gemaakt van het interieur maar desondanks geen hele warme sfeer. Voor even een lekker stukje vlees van de bbq (Josper) een aanrader!

59. Heerlijk eten en super aardig en netjes ontvangen. Zeker een aanrader en kom terug.

60. Smakelijk gegeten, lekkere wijn en goede prijs/kwaliteit!

61. Eric Wolthuis

Dit restaurant pretendeert meer dan het kan waarmaken. Een groot deel van de gerechten was flauw van smaak en opgeleukt met HEEL VEEL RAUWKOST.

We hadden het gevoel dat je als gast niet de aandacht krijgt die verdient; behalve de obligate vraag of alles naar wens was, geen warm gevoel bij de bediening.

Wat ons ook opviel dat er net werd nagegaan of onze tiener kinderen wel 18 waren en zonder probleem bier konden bestellen en kregen.
    Maar misschien past dit wel in de bedrijfscultuur waarin de chefkok en koksmaat af en toe met beirtje in de hand naar buiten gingen om daar te gaan roken.

Kortom, wij gaan dit restaurant niet aanbevelen.

62. Heerlijk gegeten en zeer plezier personeel.

63. Roy Schimmel

Gezellige avond gehad, echter was de smaak en de kwaliteit de ribeye niet zoals het hoort te zijn. Medium was doorbakken en rare was medium, de steaks waren dan ook te dun gesneden voor een ribeye. Serveerster wist ondanks het kleine aantal tafels niet meer wie wat had besteld en leek ongeïnteresseerd. Restaurant heeft zeker potentie, maar zal dan wel iets moeten doen aan de gril en bedieningskwaliteiten.

64. Aanrader. Leuke sfeer maar toch ruim opgezet en niet snel benauwd.
    Wij hadden geen gegrild vlees, maar ook dat was erg goed. Mooi bereid en gepresenteerd. Portie patat wel wat karig en slap. Sorbet ijs leek zelf gemaakt maar viel niet helemaal in de smaak.
    Bediening is vriendelijk maar hadden het wel wat druk toen het bijna vol zat.
    Wij gaan zeker terug komen.

65. Goede kwaliteit maar karige porties. Voor de saus moet je apart betalen terwijl op menu het als combi staat vermeld.

66. Heerlijk gegeten. We komen zeker een keer terug om ook de desserts te proeven!

67. Hans Nouwen

Bijzonder lekker gegegeten, voor een redelijke prijs, vriendelijke bediening en een prima sfeer, kortom super "Oliva", ga zo door.

68. Fantastisch restaurant op een geweldige locatie. Prachtig ingericht. Mooi servies. En bovenal verrukkelijk eten. Leuke en gezellige bediening.

69. Heerlijk gegeten en erg gezellig aan de ronde tafel. Zeer ruime porties.

70. Lekker gegeten. Mooi plankje met vlees wat erg vlot werd geserveerd. Kleine portie friet en beperkt groente. Saus moesten we 2 euro extra voor betalen.

Bediening was vriendelijk en netjes. Iets meer toelichting op wat ze serveren zou wenselijk zijn, maar ik kan me voorstellen dat dit nu in de opstartfase nog niet altijd gebeurt.

Dessert was verrassend, maar niet echt mij smaak.

Inrichting van het restaurant is leuk. Het was gelukkig een warme dag, want je voelt het wel als de deur steeds opengaat.

71. Heerlijk eten van de Josper grill. Echt goede kwaliteit vlees! De bediening was nog wat roestig, dit komt ongetwijfeld doordat ze in de opstartfase zitten. Dit is wel een aandachtspunt.

72. Iris van Schaik

Heerlijk eten, vriendelijke en correcte bediening in gezellige hippe entourage. Een echte aanrader!

73. Mike Wijnands

Mooi restaurant, erg lekker eten en goede service. Fijne plek!

74. Een plank met diverse soorten gegrild vlees voor twee personen. Het vlees was heerlijk. De portie friet erbij was erg klein, wij hebben niet om extra friet gevraagd. De saus bij het vlees bestel en betaal je extra. De groente/salade was een portie kool in het zuur, dat zal niet iedereen aanspreken. Nagerecht was een heerlijke brownie met walnootijs. Een gezellig restaurant waar we zeker nog eens terug zullen gaan.