O Sole Mio in Amersfoort

O' Sole Mio sinds 1974!

Online bestellen bij O Sole Mio

Afhalen Bekijk de menukaart en bestel makkelijk je maaltijd online.
Bestelkaart

Corona informatie

Lieve gasten/vrienden van O Sole Mio,

Komt u afhalen met de auto? Vanaf de Stadsring, via de Grote Haag rijdt u de Zuidsingel op naar ons toe. Wij kunnen uw kenteken aanmelden waardoor u tijdelijk een ontheffing heeft om hier te mogen rijden! Zo kunt u toch nog met de auto bij ons komen!

Let op! Vanaf de Kamp is het NIET meer mogelijk om bij ons te komen!

Wij hopen u gauw weer te mogen ontvangen!

O Sole Mio

Voor bezorgen* kunnen bestellingen doorgegeven worden op ons vaste nummer: 033-4728804 of bel/app naar 06 160 21 767. Afrekenen kan middels contant geld, Tikkie of pin.

*We komen niet overal in Amersoort: niet in Vathorst, Kattenbroek, Nieuwland, Zielhorst, Leusden en Hoogland.

Parkeergarage De Beestenmarkt op 50 meter lopen.

Bushalte : Blekerssingel aan de stadsring op 100 meter van het restaurant.

Welkom bij O' Sole Mio! Het allereerste Italiaanse restaurant in Amersfoort!
Sinds 1974 kunt u bij ons gezellig dineren en genieten van eerlijke Italiaanse gerechten. Sinds 1980 word het restaurant gerund door de familie Ganau.
Elke dag word er vers pizzadeeg gemaakt en de pizza's worden ambachtelijk gebakken. Ook ons stokbrood maken wij zelf en vers. Veruit de meeste ingredienten die wij gebruiken zijn vers.
Mede-eigenaar en Chef-kok Antonio is een specialist met visgerechten. Populair is ook het dineren met meerdere kleine warme en koude gerechten. Informeert u hiernaar.

Na al die jaren heten wij u nog altijd van harte welkom!

Arrivederci a O' Sole Mio

1372074680 72
1422201395 78
1442252080 81

1. Martina

Echt lekker en vers eten en top service

2. Martine De vaal

De pizza’s waren oké maar de carpaccio leek wel een taai stuk karton. Toen we dat aangaven bij de bediening werden we gelijk niet meer bediend! Veel rumoer zodat we elkaar niet meer konden verstaan. Wij gaan daar niet meer heen.

3. Wij waren hier voor het eerst. Hadden iets te vieren. Lekker gegeten, niets mis mee. Qua sfeer vonden we het tegenvallen. Het hoofdgerecht werd vrijwel onmiddellijk na het voorgerecht opgediend, waardoor wij na 1,5 uur weer buiten stonden.

4. Mirjam Luijkx

Gezellige sfeer, prijs en kwaliteit prima! We komen er al jaren!

5. Ans Theunis

Altijd een goede kwaliteit eten. Vriendelijke bediening, met goede adviezen. Fijne sfeer.

6. Ruud en Monique

Een heerlijke avond uit, fijne en efficiënte bediening, lekkere gerechten en uitstekende huiswijn, kortom voor herhaling vatbaar! Complimenten voor de eigenaar, echte Italiaanse gastvrijheid met een Sardijnse touch!!

7. Helemaal top hier! Goed eten, echt Italiaans, super bediening en gelukkig ook normale prijzen. Verwacht geen gelikte luxe inrichting maar gewoon lekker simpel en toch heel sfeervol. Ik zeg gewoon doen!

8. van Eeden

Het eten was zalig en de bediening ontzettend vriendelijk. De sfeer die het restaurant uitstraalt is heel warm en gezellig. Een echte aanrader om hier te eten.

9. Gerlinde

Bediening was niet zo vriendelijk, beetje stug. Eten was goed. Gezellig restaurant.

10. Wat een heerlijke Italiaanse pizza’s hebben wij bij O Sole Mio gegeten.
    Een pizzeria die een begrip is in Amersfoort.
    Knus en lekker eten voor een vriendelijke prijs. Bediening is super goed! Er hangt een goede en gemoedelijke sfeer. Aanrader!

11. We zijn hier nu 2x wezen eten en waren beide keren van harte welkom, zonder gedoe, gewoon heel fijn! Iedereen van het restaurant is super aardig, bereidwillig en professioneel. Heerlijk gegeten!

12. Gerard Lansink

Een geweldig restaurant, heel sfeervol. Het eten is fantastisch. En de bediening is heel vriendelijk.
    Voor herhaling vatbaar.

13. Gezellig restaurant, altijd lekker eten en vriendelijke bediening.

14. Juliette Damoiseaux

Zoals altijd heerlijke pizza’s en gezellige sfeer!

15. Jeannette

Lekker en gezellig gegeten! Vlotte bediening.

16. Voor de eerste keer naar O Solo Mio in Amersfoort. Bij binnenkomst hadden wij onze verplichte QR code in de hand maar dat hoefde niet, daar deden hun niet aan werd ons verteld. Niemand werd er gecontroleerd op hun QR code!
    Aan de tafel hebben wij onze bestelling gedaan samen een carpaccio vooraf mijn vrouw als hoofdgerecht scalloppino della casa en ik nam zoals op de menukaart stond scampi sasso 5 scampi, s in een waanzinnig lekkere knoflook gebakken (zo stond het op de kaart)
    ik ben niet zo van een slechte review schrijven maar moet helaas dit vandaag wel doen.
    De carpaccio is smakeloos en waterig een enkel pijnboom pitje en bestrooid met een matig kaasje (12.50 Euro) per stuk. En daarna kwam ons hoofdgerecht, ik had mij al helemaal verheugd op de overheerlijke scampi, s. het tegendeel was waar, de scampi, s waren zowiezo naar mij inzien uit de diepvriezer en ook nog eens veel te lang gebakken veel te stevig en kurkdroog! (25.50 Euro) en dit alles dreef in een sausje wat ik niet kon thuisbrengen wat smaak betreft, zeker geen overheerlijke knoflook! Om de gezelligheid een beetje te bewaren heb ik dit maar gelaten voor wat het was. Ondertussen heb ik kenbaar gemaakt aan een serveerster wat betreft de scampi, s, haar antwoord was ik zal het doorgeven! Al vrij snel naar het eten wilde ik naar huis. Toen we onze jas hadden aangetrokken gingen wij afrekenen. Bij de kassa heb ik nogmaals kenbaar gemaakt aan een andere serveerster over onze ervaring. Haar antwoord was ook ik zal het doorgeven en misschien wilt u een kopje koffie. Dit hebben wij niet gedaan omdat we de jassen al aan hadden en wij ook geen koffie s, avonds drinken.
    En kleine 100 euro uitgegeven en behoorlijk teleur gesteld naar huis :-(wij komen hier nooit meer!

17. Afscheids etentje collega hier genoten....het eten was weer heerlijk! Voor mij een van de beste Italiaanse restaurants van Amersfoort!!

18. Lekkier eten en tevreden over hetgeen we hebben gegeten, sfeer is ook goed.

19. Gisterenavond wezen eten nam vooraf wat mosselen uit de oven in een witte wijn saus. Hoofdgerecht was Pizza Regina. Tomaat, kaas, kreeft, zalm, garnalen etc, etc.
    Tja wat moet ik erover schrijven. 1 Woord.
    FANTASTISCH.
    Diegene die deze bedacht heeft verdiend een staande ovatie. 🙏🙏🙏

20. Heerlijk gegeten en gedronken.
    Kwamen wel erg vaak aan de tafel om te vragen of alles goed was of iets anders.

21. Zoals vanouds prima sfeer, heerlijke gerechten, vriendelijke en correcte bediening, de waardering dubbel en dwars waard 👌 Fantastisch om weer even een avondje in Amersfoort te zijn. O sole Mio als geweldige start van super sfeervolle avond, met nog het staartje van een indian summer.

22. Vertaal van English naar Nederlands

Beefsteak with mushroom sauce was very tasty! Good atmosphere and location. We satisfied.

23. Twanka Teunissen-Oortman

Wat een heerlijk familierestaurant. Bediening is vriendelijk en servicegericht. Eten is fantastisch. Een echte aanrader als je van puur en echt Italiaans eten houdt.

24. Goede service, maar de ossenhaas was helaas niet mals.

25. Best carpaccio in town!
    Pizza's altijd goed. Bediening altijd vriendelijk.

26. Jossy van Drunen

Ik woon al 44 jaar niet meer in Amersfoort maar kom zeker 1 keer per jaar voor een bezoekje en eet dan altijd bij O Solo Mio en ik geniet elke keer weer van de gezellige sfeer, de vriendelijkheid, de aandacht voor de gasten en het eten.

27. Gewoon lekker en gezellige sfeer.

28. Vriendelijke bediening, geweldige pizza en gezellig ingericht.

Absoluut een beter Italiaans dit.
    Gewoon doen!

29. Met 2 personen geweest. Beide een voorgerecht en pizza besteld. Duurde vrij lang en toen kwamen ze met de pizza’s aan. Wij zeiden dat we ook een voorgerecht hadden besteld en dat nog niet hadden gehad. Werd ons toen gevraagd of we dat nog wilden, ja dat wilden wij anders hadden we het niet besteld. Pizza’s werden mee terug genomen en aan de keuken doorgegeven dat wij ook een voorgerecht hadden. We hadden inmiddels ook 2 glazen wijn en water besteld en ook dat kwam niet, er werd wel weer gevraagd of we nog iets wilden drinken. Wij gaven aan dat we dat al eerder besteld hadden maar nog niet hadden gekregen.

Het eten was op zich goed, maar de bediening werkt erg langs elkaar heen. Om de haverklap kwam er iemand vragen of het naar wens was en bij het afrekenen met pin wordt je doorverwezen naar de kassa waar dan niemand is in eerste instantie. Ook daar wordt dan weer gevraagd of alles naar wens was en als je dan zegt dat dat niet het geval is en uitlegt waarom wordt daar niet echt op gereageerd.
    Men had op z’n minst een drankje of koffie van de zaak kunnen aanbieden.

30. Gert van den Hul

Heerlijk authentiek Italiaans gegeten bij de beste Italiaan uit Amersfoort en wijde omstreken.
    Vriendelijke bediening. Een echte aanrader!

31. Natasja van Doorn

Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen en we konden kiezen uit 2 tafels.
    Zowel het voorgerecht als hoofdgerecht was heerlijk.
    De koffie keuzes na waren ook perfect.
    We komen hier zeker nog een keer terug om lekker te eten.

32. Anke Luthart

Voor- en hoofdgerechten waren heerlijk. Goed van smaak en goed warm

33. We hebben heerlijk gegeten. Allemaal een ander en lekker gerecht. Het eten bleef goed warm. De bediening was vriendelijk en snel.

34. Doorsnee pizzeria, de buitenkant maakt een wat verlopen indruk. Binnen valt het wel mee. Jong personeel dat goed zijn/haar best doet. Na bestellen komt er al snel een broodje met kruidenboter op tafel, heel attent. Goede koffie. Pizza was absoluut niet verkeerd. Het zou de zaak ten goede komen als de buitenkant wat meer allure had.

35. Als vanouds heerlijk gegeten, vriendelijk personeel.

36. Zoals altijd heerlijk gegeten weer! Altijd goede sfeer, goede bediening. En goede kwaliteit.

37. frans van klingeren

Het eten was weer als vanouds, komen nhier ook al jaren.
    Nog nooit slecht gegeten daar.

38. Hanneke

Altijd gezellig en lekker bij o sole mio…

39. Elmar Services

We kwamen met een groep van 13 man eten. 2 uur van tevoren belde ik met het verzoek boven te zitten. Er was niet genoeg personeel maar hij zou kijken wat hij kon doen. Hij belde terug met goed nieuws, we konden boven, privé, zitten. Heel erg goed geregeld! Zeker zo last-minute. Heel vriendelijk personeel en je wordt je wenken bediend. Het eten is voortreffelijk! Ze hebben ons een heel fijn diner bezorgd. 10/10!

40. Annette Mosch

Na een uur wachten nog niets te eten: het eten stond wel vermeld in de computer maar de bon was kwijt. Op het aanbod: u kunt er op wachten, het is met 10 minuten klaar zijn wij niet ingegaan. Bij afrekenen stond het eten wel op de rekening. Geen enkele keer sorry of excuus!

41. Was heerlijk en relaxed.

42. Rita van Dijk

Vanavond varkensmedaillons in pepersaus gehaald. Het was heerlijk met lekkere groenten en op gebakken aardappel schijfjes. Ook lekker brood erbij en een salade echt super lekker en veel een aanrader.

43. Eten laten bezorgen. Vriendelijke jongen en snel bezorgd. Het eten was superheerlijk, lekker thuis aan tafel uiteten! Flesje wijn erbij, wat wil je nog meer. Ik raad dit zeker aan om dat te doen in deze corona tijden!

44. O Sole Mio

45. Gisteren met ons gezin gegeten, wij hadden allemaal wat anders maar alles smaakt voortreffelijk de bediening is TOP en de sfeer is er altijd gezellig en knussig daarom komen wij daar ook steeds terug, kortom het was weer een heerlijke en geslaagde avond.

Eén vorige recensie
  46. Het viel ons op dat niemand van het bediende personeel een mondkapje droeg. Je zou toch denken dat de horeca alles er aan doet om gezond en open te blijven. Vreemd. Mijn vrouw en ik vonden de pizza's niet heel bijzonder. In het verleden (we komen al bijna 30 jaar bij O Solo Mio) waren die volgens ons beter.

47. Super lekker altijd! Mooie grote pizza met heerlijke dunne bodem, lekkere huiswijn en fijne bediening. Niks op aan te merken! Gewoon lekker eten hier.

48. Lekker Italiaans eten in een goed ingerichte ruimte met relaxte maar goede bediening. Kortom aanrader.

49. Gezellig restaurant, met erg vriendelijk personeel en heerlijk eten!

50. Sfeervol restaurant, met snelle service en vriendelijk personeel. Goede kwaliteit eten.

51. Lars Wilkes

Heerlijk gegeten en zeer vriendelijke bediening. Alsof we weer even in Italië waren.

52. Dennis Dijkstra

Goede en lekkere Italiaanse gerechten en heerlijke pizza’s en wijn uit Sardinie.

53. peter luttikhuizen

Fantastische gastheren, heerlijke ambiance en fantastische keuken voor wie van sardegna houd is hier op z’n plaats

54. De pizza en tiramisu waren erg lekker. Vriendelijke medewerkers. Alleen soms waren de obers niet in de beurt dus lang moeten wachten om tweede keer drinken te kunnen vragen.

55. Greetje Koops

Eten was goed. Jammer dat halverwege een groep intimi van de eigenares luidruchtig en met totaal gebrek aan corona-regels een grote stamtafel bezetten. De gang naar de wc was hierdoor geblokt en de 1 1/2 meter-regel totaal uit het zicht.
    Veel geknuffel met personeel etc. Wil je de RIVM -regels naleven, mijd dan even O sole mio.

56. Anoniem

Wij hebben heerlijk gegeten. Gelukkig hadden we geen last van corona. We zaten niet te dicht bij andere mensen.
    De sfeer was gezellig en de bediening was vriendelijk.

57. We worden altijd super goed geholpen eten is altijd mega lekker! En niet duur! Top restaurant en ons favo plekje!:)

58. John en Rita ter Weyden

Komen hier al 13 jaar zeer regelmatig. Altijd constante goede kwaliteit en fijne vlotte bediening.

59. Loes Strijbos

We werden vriendelijk en aandachtsvol ontvangen, na een dag werken een waar genoegen. De glazen wijn waren niet zo supergierig gevuld zoals in sommige restaurants en het eten was heerlijk! Na de Corona-beperkingen van afgelopen periode, fijn dat dit restaurant het overleefd heeft en we er weer lekker kunnen eten!!

60. Heerlijk eten en staat altijd snel op tafel.

61. We hebben erg lekker gegeten. Ondanks de huidige corona maatregelen hier niet veel last van gehad. Het eten was er snel en was zoals gewoonlijk heerlijk.

62. Altijd super lekkere pizza's. Goede prijs/kwaliteit. Gezellige sfeer.

63. Paul D.

Heerlijk gegeten met het gezin. Gezellig restaurant en zit altijd vol. Geen toptent, maar de prijswaarde verhouding is prima. De pizza's komen snel en de bediening is vriendelijke.

64. Gewoon goed Italiaans eten. Nu voor de derde keer geweest en ook de derde keer lekker gegeten. Als het vol zit, is het wel wat lawaaiig.

65. Altijd goed en gezellig. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

66. Ik ben hier samen met 2 andere vrienden gaan eten en we hebben erg genoten. Het eten was super lekker en het restaurant had een gezellige sfeer. Het personeel was erg vriendelijk tegenover ons en we hadden ons eten best wel snel.

67. Voor een 2e keer heerlijk gegeten, klein informeel en gezellige Italiaanse sfeer, en vriendelijke bediening.

68. De pizza's zijn altijd goed bij O Sole Mio. Bediening is vlot en attent.
    Misschien wel de beste pizzeria van Amersfoort!

69. Wat is dit toch een heerlijke plek om echt lekker Italiaans te eten. Met z’n 4-en heerlijke spaghetti carbonara, tagliatelle met garnalen en courgette, pizza’s en desert gehad. Bediening vriendelijk en gastvrij. Aanrader!

70. Prima restaurant, scallopina alla gorgonzola was heerlijk.

71. Marianne van Apeldoorn

Echt lekker gegeten met een klein mannetje. Alles kwam vlot door wat belangrijk is met kind.
    Ik ga geheid terug!

72. Lekket eten en genieten van de avond.

73. Zeer gastvrij. Het eten is heerlijk! Met een prima prijs/kwaliteit.

74. gert simons

Het was al weer even terug, maar het was weer leuk om er te zijn. Heerlijk gegeten, in een gezellige setting, met vriendelijke bediening.

75. Fijne sfeer, prima keuken en vriendelijke en hulpvaardige bediening.
    Leuke avond gehad!

76. Klasse pasta

2 vorige recensies
  77. sophia van den tweel

Heerlijk gegeten ik had een heerlijk gerecht deegrolletjes met spinazie en kaas. Mijn gezin had allemaal heerlijke gerechten. Ook de plek in het restaurant was er gezellig. Heel prettig personeel.

78. Lekkere pizza en vriendelijk personeel. Leuke locatie.

79. Wat een leuk restaurant is dit. Er hing een gezellige, ongedwonge sfeer en het eten was heerlijk.

80. Querine van Ingen

Heerlijk gegeten, goede sfeer en vriendelijk personeel. Kortom: erg gezellig!

81. Heerlijk gegeten voorafgaand aan mijn diploma-uitreiking.
    Correcte, vriendelijke bediening en leuk om (vanaf ons tafeltje) het e.e.a. mee te kunnen krijgen van wat er in de keuken gebeurt.

Voor herhaling vatbaar!!!

82. Het eten was uitstekend, de bediening fantastisch!

83. Probeer eens iets anders dan de pizza. Geweldige garnalen gegeten en de saltimbocca was heerlijk!

84. Na vorige positieve ervaringen, viel het deze keer tegen, helaas. De pizza met ansjovis was karig belegd met ansjovis (welgeteld 2,5 ansjovisje) en was verder erg zompig vanaf de rand naar het midden toe. Personeel was zeer welwillend en zorgde voor warme aanvulling van de topping, maar een natte pizza wordt niet zo snel meer droog....Als dessert de tiramisú. Dat blijft altijd risicovol; er kan veel mis. Was dit keer ook het geval: te droog, te weinig smaak. Jammer!

85. Robin Buwalda

Gezellig, lekker gegeten, buiten gezeten.

86. Ik heb erg genoten van mijn lasagna. Ook het voorgerecht de prosiutto met watermeloen vond ik erg lekker. Mijn partner was niet helemaal tevreden over haar canneloni, daarom geen 10. Het was druk, maar iets langer in de oven had het 'probleem' denk ik opgelost. De voorgerechten en tiramisu vond ik eigenlijk wel wat te prijzig. Al met al een leuk restaurantje met lekker Italiaans eten.

87. Een top restaurant met heerlijk echt Italiaans eten en super gezellig!!

88. Heerlijke pizza’s, zijn de allerbeste!

89. M. Glaser

Eerste Paasdag heerlijk gegegeten met zes personen.
    De bediening was erg vriendelijk zoals wij al eens eerder hadden ervaren.
    Wij komen zeker nog eens terug.

Eén vorige recensie
  90. Doorsnee Italiaan met matige kwaliteit eten. De vleeswaren van de carpaccio - op de menukaart omschreven als biefstuk - zijn gewoon plakjes broodbeleg van de slager. Hoofdgerecht met grote garnalen is redelijk: de garnalen zijn mooi stevig, maar de tomatensaus is fantasieloos en lijkt uit een pakje te komen. De nagerecht dat op het bord aan de muur staat, panna cotta, is op. Dus geen nagerecht gegeten. Bediening is vriendelijk, maar niet erg attent.

91. Familie Crum

Heerlijke pizza’s, zoals altijd! Het duurde wel lang tot de bestelling kwam. De toetjes zijn wat standaard, helaas. We komen snel weer terug voor de pizza’s!

92. Wim van Heusden

Vrijdagavond.
    Gezellig drukke zaak.
    Eerste keer bij O Sole Mio. Uitgebreide menulijst.
    Moeilijk keuze te maken, dus bediening gevraagd ons te verrassen met een Italiaanse hap.
    Echter geen pizza. De verrassingsmaaltijd was fantastisch.
    Dus zeer tevreden over de bediening, die met ons meedenkt.

93. M. Brand

Heerlijk vers bereid eten voor een goede prijs.
    Service is persoonlijk en vriendelijk.
    We komen er graag.
    Vooral de vissoep is subliem!

94. Heerlijk gegeten. Prima bediening en rustige sfeer. Precies goed! Eten zonder nonsense.

95. Het is er gezellig. We hebben een lekkere pizza gegeten. Met een glas heerlijke Italiaanse wijn. En een goede kop koffie na. Vlotte vriendelijke bediening. Sfeervol ingericht. De stoelen zitten wat krap.

96. Heerlijk gegeten! Niets op aan te merken. De dessertkaart mag van mij iets uitgebreider. Fijn restaurant dat leuk is ingericht.

97. Heerlijk gegeten in leuk gezellig restaurant met vrolijke vriendelijke bediening…
    helemaal top!

98. Evert-jan van den berg

Met 4 personen gegeten en was weer heerlijk.
    Ruime keuze van gerechten met een redelijke prijs en van goede kwaliteit.

99. Een prima restaurantje voor goed keuken met niet te hoge verwachtingen. Bediening is attent en kwaliteit is goed

Volgende pagina