Corona informatie

1367196946 73
1393471989 46
1419747032 75
1446022075 83

1. Wat een aanfluiting deze tent. Bomvol pretentie. Het handjes geven bij binnenkomst en vertrek is goed bedoeld, maar zwaar over de top. Bediening is op zich vriendelijk maar overdreven aanwezig en de eigenaar (?) is ronduit zelfvoldaan. De gerechten worden gepresenteerd alsof er een zeldzame diamant op je bord ligt. Probleem is alleen, er ligt niks op je bord. De "geplette gamba" (of iets dergelijks) is een enkele garnaal die zo hard in elkaar geslagen is dat je een rondje van een cm of 10 doorsnee op je bord krijgt. Maar in 1 hap is het weg. De andere gerechten roepen ook herinneringen op aan de ridicule "nouvelle cuisine" van vele jaren geleden. In Madurodam zou het prima passen. De smaken zijn ook niet bijzonder en nauwelijks te herkennen door de kermis van ingrediënten. Veel pretentie en weinig inhoud. En dan de prijzen, die zijn ronduit belachelijk. Die ene hap kost tegen de 15 Euro en dat grenst gewoon aan oplichting. Onder de 50 Euro pp. Ga je hier met flinke trek de deur uit. En met de eveneens te dure wijnen erbij loopt het totaal snel op richting het dubbele. Voor dat geld kun je in talloze sterrententen terecht voor VEEL beter (en meer) eten! Combineer dat met ein-de-loos wachten en de aanfluiting is compleet. De goede recensies hier zijn gewoon onbegrijpelijk, want de prijs/kwaliteit is hier echt volledig zoek.

2. Lei 7 punten

Het eten is absoluut subliem. De gerechten zijn klein, maar heerlijk smaakvol en goed bereid. Met de bijpassende wijn, die overigens bij elk gerecht uitstekend gekozen is, zijn alle gangen een echte tongstrelende ervaring. De bediening is zeer attent en hartelijk. Absoluut een aanrader!

3. Merlot is voor vlees en vis eters heerlijk en uitstekend! Voor de vegetariër is de keuze klein en lijkt de kok weinig variatie te hebben. De prijs kwaliteitsverhouding klopt voor deze gerechten dan ook niet. Dit zou je niet verwachten bij dit soort type restaurant.

4. Samen met mijn beste en oudste vriend gegeten bij Merlot. Prachtige amuses, mooi opgemaakte borden en heerlijk eten en drinken. Heel bijzonder was de rode wijn bij de op de huid gebakken snoekbaars, een combinatie die je niet zo gauw zelf bedenkt, maar combineerde uitstekend. Erg smakelijk was het Wagyu rund uit Putten. De risotto was precies zoals een risotto hoort te zijn en van erg smakelijke ingredienten. Een verrassing waren de kleine zoete hapjes bij de koffie, en wat zagen die er mooi uit. Wat een werk wordt er bij Merlot besteed aan de details. Dat moet wel heel erg arbeidsintensief zijn. Smaken combineerden prima. Het enige dat ik miste was een klein pikantje. Een pluim voor eten en bediening!

5. Fa. Blaauw

Wij hebben buitengewoon heerlijk en smaakvol gegeten! Keurig en zeer vriendelijk personeel met goede uitleg over het eten. Het bord was een plaatje om te zien, super mals vlees. Bij de thee en koffie kreeg je nog drie overheerlijke gebakjes erbij!! Het was super!! Dank u wel Merlot voor de heerlijke avond!

6. Peter Sminia

Wezen eten met collega's en een klant op aanraden van die klant. Aangenaam verrast, prettige bediening, gevarieerd en kunstzinnig maar niet "over the top".
    Kwaliteit was top, erg vers. Wijnsuggesties uitstekend. Aanrader.

7. Merlot is al een poosje één van onze favoriete restaurants in de omgeving. Midden in de nieuwe uitbreiding van de Amersfoortse binnenstad gelegen, in een herontwikkeld industriegebied, echt een uitgaansgebied in opkomst. Keer op keer zijn we onder de indruk van de prachtige composities die de kok voor ons heeft samengesteld. De presentatie, de kleurcombinaties, de smaak, de bite en de nasmaak, het is verrassend en allemaal prachtig in balans. En dan die goddelijke risotto!. Vergeet niet om een wijnarrangement bij de maaltijd te bestellen - dat maakt het culinaire feest compleet. En als je het genot van een veel-gangen (verrassings)menu hebt geboekt, dan is een Bob-arrangement een goede tip. Halve glazen, volle smaak. Ook de bediening is dik in orde - deskundig, enthousiast (en in sommige gevallen gepassioneerd), en gelukkig niet al te formeel. Wat mij betreft verdienen ze een ster, maar ja, daar ga ik niet over.

8. Vanessa de jong

Ter ere van ons 12 jarige huwelijks jubileum gereserveerd bij Merlot. De bevestiging per email was gekomen dus alles leek goed. Daar aangekomen bleek de gastvrouw onze reservering niet te kunnen vinden. De manager ook niet. Merlot had het op de verkeerde datum genoteerd. Hun fout dus. Je kon al zien dat hij niet van plan was er moeite voor te doen. Tja. Ik heb geen tafels vrij. Misschien als u over 1 1/2 uur terug komt. Geen tafel ergens bij plaatsen of een plek aan de grote "gemeenschappelijke" tafel. Verder dan de gasten die hadden gereserveerd over 1 1/2 uur terug laten komen kwam hij niet. Wilt u misschien een flesje wijn als excuus ? Lekker op de nuchtere maag! Merlot? No go.

9. Anita Bos Kroonenberg

Onze ervaring met dit restaurant!
    Om je dood te schamen, we hadden geboekt via hun eigen site op zondag 19 mei voor 20 mei tweede pinksterdag 's avonds om 20.30uur
    We kregen een bevestiging dat ons tafeltje om die tijd voor ons klaar zou staan!
    Toen wij daar aan kwamen bleken ze gesloten!
    En dan nog het meest belachelijke, de volgende dag kregen we een mail met de woorden bedankt voor uw bezoek aan Merlot en of we een review achter wilden laten. Nou, bij deze bedankt Merlot uit Amersfoort aan de Eem, ik zal veel reclame over jullie maken.. niet dus

10. Rik Lagerwaard

Een wijnbar die geen spumante of muscat heeft. Standaard maaltijden uit de sligro groothandel, koude Spaanse soep, bietenschuim, blokken zalm. Weinig verrassend. Menu van €69 exclusief drankjes, u loopt leeg op de "exlusieve" wijntjes.merlot heeft zijn tijd wel gehad........

11. Fred Roest

12. Linda & Gert

Echt heerlijk gegeten, boven verwachting: zo krijg je het niet vaak in een restaurant!
    Bediening: vriendelijk, professioneel, alert en snel. Top ervaring!

13. Een werkelijk fenomenale avond gehad. Eten wordt in perfect tijdschema opgediend en wel op zeer vriendelijke wijze. De geadviseerde wijn was uitstekend en betaalbaar. Het eten heeft een zeer gedistingeerde opmaak en smaakt werkelijk voortreffelijk. De bediening is alert en niet opdringerig. Men weet wat men serveert en geeft ook goed en duidelijk advies en uitleg. Een absolute aanrader en rijp voor een Michelin-ster!

Enige minpunt is dat de wijnkaart met enkele meer exclusieve wijnen aangevuld zou kunnen worden.

Zeker niet voor de laatste keer daar geweest.

14. m. Veldhuijzen

Het is alweer ruim een jaar geleden dat we bij Merlot zijn gaan eten en nog steeds denk ik met heimwee terug aan die heerlijke avond. Nog nooit zo attent bediend, alles was perfect.

Het eten was een droom, heb er geen andere woorden voor, de koffie voortreffelijk. Het wordt even heftig sparen maar ik verheug me al op de volgende keer.

15. Vorige week voor de eerste keer een bezoek aan Merlot gebracht. Een bezoek dat voor herhaling vatbaar is. De bediening is uitermate vriendelijke en de combinatie van eten en de juiste wijn is voortreffelijk. Een absolute aanrader.

16. Gisteren voor het eerst hier gegeten met 3 personen en we waren aangenaam verrast door het fraaie en stijlvolle interieur, de smaakvolle gerechten op de kaart, de vriendelijkheid van het personeel en de wijnadviezen van de sommelier. Lekker gegeten van gerechten die mooi in balans waren met bijpassende wijnen die per glas te verkrijgen zijn. Zeker de moeite waard om terug te komen. Het zou mij niet verbazen als zij richting een Michelin ster gaan.

17. Merlot is een restaurant waar je avond plezierig gevuld word, zeer moderne inrichting (ieder zijn smaak) maar uiterst vriendelijk personeel.

Het eten was zeer smaakvol.

Enige nadeel van de avond was dat er weinig gasten waren.

18. carine

19. Na de renovatie in augustus 2008, ziet het er gewaagd uit. Persoonlijk vind ik het een smaakvolle inrichting, die sfeer uitstraalt. Half open keuken geeft levendigheid.
    Stoelen zitten uitstekend!

Eten is is zeer goed, wel wat aan de prijs, maar alles inbegrepen accpetabel.
    Een aanrader voor wie van lekker een avondje uit eten wil.

20. hanneke

wij zijn een aantal keren wezen eten en de menukaart is iedere keer hetzelfde en weinig smaak sensaties.
    Meest schandalige vind ik wanneer je kraanwater besteld je een rekening voorgelegd krijgt voor kraanwater, maar liefst 5 euro per fles.

21. Goed eten maar aan de dure kant.
    Mis een mooi gedekte tafel. Flesje water voor 5 euro. Zeer weinig groenten.

22. Prima eten; erg prettige bediening.

23. Zeer goed eten, wel aan de dure kant. (€ 70,- pp)