La Scala in Amersfoort

BENVENUTI

Bezorgrestaurants in de buurt van La Scala

La scala is vernoemd naar de trap (la scala) midden in het restaurant, die ooit de Koninklijke familie in Paleis Soestdijk diende. De schilderijen van Tosca sieren nog steeds ons restaurant. We hebben 3 ruimtes met elk zijn eigen sfeer. De binnenruimte zit aan de zijde van ons mooie plein ‘t Hof. De donkere kleuren, de schilderijen en de authentieke trap geven de ruimte een gezellige doch chique sfeer.

In de serre bevind je je aan de zijde van de krommestraat (het leukste straatje van Amersfoort), dit is een kleurrijke ruimte met veel licht. U waant zich hier in het pure Italië. Op deze plek bieden wij u de mogelijkheid om gedurende het hele jaar te lunchen/dineren op het terras. Op de eerste verdieping hebben we nog een aparte ruimte die gereserveerd kan worden voor grote groepen. Deze ruimte is modern ingericht en heeft een uitkijk op de hof. Dankzij onze schitterende ligging op de hof, het hoofdplein van het Amersfoortse centrum, hebben wij in de zomer een prachtig terras waar u heerlijk kunt lunchen/dineren.

4. Betalen Master Card Visa pin

1195815209 46
1202529405 47
1209243601 47
1222671993 52
1430812069 75

1. Pizza was prima maar de kaart was toch wel beperkt. Verder vonden wij het geen sfeervol restaurant. Stoelen zaten niet comfortabel en afwerking van het restaurant was zeer matig.

2. Vanavond lekker gegeten bij Lascala, spaghetti vongole lekker vol van smaak. Bediening was heel vlot en vooral heel gezellig, ik kom zeker terug!

3. Heerlijk gegeten, erg gezellig.

4. Corrie van der Wee

Ondanks het late tijdstip werden wij zeer hoffelijk ontvangen.
    Prettige bediening. Eten was uitmuntend. Zeker aan te bevelen de ravioli.

5. Erg lekker gegeten, leuke sfeer en enthousiaste bediening!

6. Anton Vinker

Vandaag gegeten bij La Scala. Bij ontvangst werden we vriendelijk ontvangen door Tosca, de eigenares en werden we begeleid naar de serre. Een heel fraai overdekt terras aan de achter zijde van het restaurant, het heeft een fijne Italiaanse sfeer en is aangekleed muurschilderingen en schilderijen.

Mijn vrouw ging voor een pizza Bella Italia, en ik nam de Parelhoen met seizoensgroenten. De pizza had een klassieke dunne bodem en was royaal belegd met verse cherrytomaten en Parmaham. De parelhoen was sappig en lag op een bedje van kippenlever paté, we hebben heerlijk genoten.

Al met al niks te klagen bij La Scala in Amersfoort, wij komen hier zeker weer terug.

7. Jeff en Elea

Heerlijk restaurant. De eigenaresse heeft geweldige mensen in dienst.

Eigenaresse Tosca heeft het zeer gezellig gemaakt en zorgt voor een heerlijke Italiaanse swoeng. Soms hoor je heerlijke Italiaanse commotie, die altijd opgelost wordt! Goede overzichtelijke kaart die regelmatig wijzigt zodat het altijd vers is en geen oubolligheid wordt voorgeschoteld. Heerlijk vers, fris, vernieuwend en een restaurant waar je herkend wordt als je terugkomt!

Super!

8. Angelique

Onze ervaring is slecht. Zeer slechte en klantonvriendelijke bediening. Eten was matig.

9. Eigenaresse Tosca heeft er erg veel zin in, dat is wel te merken. De pasta's en de antipasta zijn erg lekker bereid. Geen speciale kaart maar wel erg lekker. Er mag van mij wat meer aandacht gegeven worden aan de 'contorni' van de hoofdgerechten zoals een mooie salade en mooie groenten o.i.d. De keuze in hoofdgerechten mag ook wel iets uitgebreider. Het is erg gezellig in de overdekte 'buitenplaats. Nu in een paar maanden een paar keer gegeten. Kom nu graag regelmatig weer daar.

10. Gewoon heerlijk eten en perfecte service in het centrum van Amersfoort.

11. Ik ging uit eten met mijn vriend, ik had een super lekkere pizza bresoala en mijn vriend de lasagna. Het eten was echt overheerlijk en de gastvrouw is heel vriendelijk, net als het personeel.

Na afloop namen we nog een desert, ik had de panna cota en hij de tiramisu, wat ook super lekker was!

Ik raad iedereen echt aan om er een keertje te gaan eten!!

12. Heerlijk gegeten bij La Scala. Gezellige plek met lekkere pizza's, leuke bediening en een fijne sfeer.

13. Luca Capra

14. Ik heb laatst met mijn vriendin hier gegeten en het was super! Er hangt een ontzettende gezellige sfeer in la scala en voor een redelijke prijs kon ik hier een heerlijke pizza met zwarte truffel en spaghetti met kokkels voor mijn vriendin bestellen. Ook het dessert was heerlijk, tiramisu is zeker een aanrader. De service was goed, het personeel stond direct voor je klaar, zijn heel erg behulpzaam en vriendelijk. Het is zeker een aanrader voor mensen die van lekker italiaans eten houden!

15. Erg gastvrij en heerlijke pizza's. Zeker een aanrader als je een leuk en lekker Italiaans restaurant zoekt!

16. Lekker gegeten. Simpel, vers, Italiaans, niet veel gedoe, gewoon goed.

17. Bij aankomst werden we vriendelijk ontvangen door de eigenaresse, we namen plaats in de gezellige serre. Het eten was smakelijk vers. De service was goed ondanks de drukte die avond. De entrecote en de pizza bresaola zijn een echte aanrader!

18. Vandaag bij La Scala gegeten, het was een teleurstellende ervaring. Het voorgerecht van rauwe ossenhaas was te dik gesneden, het vlees was niet vers het stonk heel erg.
    Kritiek werd niet goed opgepakt. De eigenaresse maakte veel discussies.
    Niet echt Italiaans smaak. Niet authentiek.

19. Doodmoe

Spontaan uit eten gegaan bij La Scala nadat we langs de serre liepen. Zo een mooie plek! De kaart vond ik kort maar krachtig. Als voorgerecht de bresoala met ingemaakte aubergine echt een smaakexplosie! Bediening kon ook mooi uitleggen hoe de aubergines waren ingemaakt (thuis ook proberen). Er was me een mooie rode wijn aangeraden (heba?).. Als hoofdgerecht tonijn van de gril gegeten niet teveel poespas en precies goed gebakken ook de groenten en aardappels die je erbij kreeg waren erg lekker. Het dessert overgeslagen. Koffie duurde iets langer maar was niet hinderlijk. Konden we nog even uitbuiken!

20. Karin en Rene

Vanavond gegeten bij dit restaurant. Bediening is goed. Sfeer is goed. Voorgerecht was lekker, was gedroogd rundvlees met aubergine en rucola, maar was weinig. Hoofdgerecht was pasta met truffels, was 17 euro, veel te duur, pasta werd lauw opgediend en truffels werden aan tafel geschaafd boven de pasta. Het was gewoon niet lekker er weinig. Een paar jaar geleden, toen we hier nog wel eens kwamen, kon je nog gewoon pasta bestellen. Gewoon op z'n Italiaans. Het moderne tintje met die pasta en truffels is echt een afgang. Voorlopig kom ik hier niet meer.

21. Wij waren laatst met de kinderen bij La Scala. Ondanks veel reserveringen toch een tafel voor ons vrijgemaakt. Zeer vriendelijke, attente en oogverblindend mooie bediening (Annemarijn? Verstond ik dat goed?) heeft deze avond tot een succes gemaakt. Maaltijd was niet te complex, maar smaakvol en evenwichtig en volgens verwachting. Een restaurant om snel nog eens terug te komen!

22. Heerlijk,lekker en niets vergeten...wij komen terug

23. Een zeer goed en gezellig restaurant. De kaart is niet zo uitgebreid (gelukkig!), waardoor de keuze niet moeilijk is. Heerlijke gerechten, smakelijk bereid, voldoende en zien er eenvoudig en aantrekkelijk uit. De bediening is goed. Vriendelijke dames/meisjes en heren/jongens die regelmatig even komen vragen of alles naar wens is. Er wordt zelfs opgemerkt dat ik een hapje tiramisu wil proeven van mijn partner. Er liggen twee lepeltjes bij het gerecht. De wijn is lekker, op de juiste temperatuur en wordt door de bediening bijgeschonken uit de fles die op tafel staat. Kortom; zeer tevreden en zeker reden om snel weer terug te komen. Helemaal nadat we de rekening kregen, nog geen 70 euro voor twee voorgerechten, twee pizza's, twee nagerechten, een fles wijn en koffie. Aanrader dus!

24. Ze waren onze bestelling vergeten, we hebben 60 min moeten wachten. En de serveerster had het niet eens door. Turks brood ivm italiaans. En € 21 voor 5 scampi's, echt schandalig. Eerste maar ook meteen de laatste keer!

25. Niet iedereen bij La Scala verdient een laag cijfer. Je ziet dat de bediening probeert zijn best te doen maar het loopt niet. Er is geen leiding, gerechten komen niet tegelijk aan tafel en de smaak is niet italiaans. Ze proberen de menu's te presenteren zoals velen dat in het land doen maar slagen hier niet in. Onsamenhangende ingrediënten. Cuisine Nouvelle past hier niet. Laten ze maar ouderwets originele gerechten serveren zoals vroeger. Dit was zonde van de tijd en het geld.
    Competitie is moeilijk maar onderscheidt je dan met iets moois.
    Een straatje verder maar de volgende keer.

26. Gerjan En Thea

Geweldig restaurant, zoals een Italiaan moet zijn. En vraag gerust iets buiten de kaart dat is een lekkere en grote verassing. Persoonlijke aandacht is meer dan voldoende. Wij eten hier erg graag. En als het eten allemaal op is is er rondom dit restaurant voldoende om naar toe te gaan. Aanrader.

27. Een perfecte biefstuk gegeten. Werkelijk zeldzaam lekker. Heerlijke rode Italiaanse wijn erbij en een echte Italiaanse sfeer. Wij komen hier de laatste tijd vooral omdat onze kinderen ( en wij ) de pizza's heerlijk vinden. Vis was ook voortreffelijk de voorlaatste keer en nu dus een 'echte' biefstuk. Italiaans is een beetje rommelig, waar je van moet houden, maar dat is precies wat wij zoeken. Zaterdag gaan we weer. Nog eens die bief proberen.

28. Heerlijk wezen uiteten met mijn vriendin. Eten was heerlijk en het was geen probleem dat we veel veranderingen op de pizza's wilden. Locatie was ook echt top heerlijk aan het centrale plein in Amersfoort. Wij komen sowieso terug!

29. Jaren terug kwamen wij hier veel. Voor ons was dit toen een top tent. Echt Italiaans eten met de grootste zorg bereid. Goed advies, aandacht voor de klant. Zeer vriendelijke eigenaar en personeel. Echter kwamen wij hier recent weer eens terug, wat een afknapper! De sfeer is niet meer wat het was, maar ook het eten is qua kwaliteit flink veel minder. Jammer!

30. Wat een schandalige prijs!! Geen verhouding tot het geleverde! Veel vertoon over de Ferrari van Massimo maar lijkt alleen maar eigenbelang. Veel te duur in verhouding tot collega Italianen.
    Prachtige entree, veel gastvrijheid maar in geen verhouding tot het gebodene. Jammer. Had beter moeten kijken naar eerdere recensies....

31. Stouthamer

Op 07-07-12 bij La Scala gegeten, het was een teleurstellende ervaring. In 2008 daar ook geweest, dikke prima. Het voorgerecht van rauwe ossenhaas lag op een bedje van ijsbergsla, door de dressing kleurde de sla als niet vers, de stonk smaakte bitter. Er lagen twee blaadjes rucola op het bord. De Ossobuco was niet de Ossobuco van 4 jaar terug. Het mocht de naam nu niet meer dragen. Geen ingekookte fond met witte wijn, Geen uien en tomaten, waar in de kalfschenkels 1½ stoven. Geen geraspte citroenschil en een takje peterselie. Er lagen wat blokjes niet gare
    aardappel en winterwortel op het bord met iets van waterig tomatensap. De geblancheerde witlof erbij, was helemaal dodelijk. Kritiek werd niet opgepakt, ijsberg sla hoort niet, het lag aan de dressing, vooral niet luisteren.

1,1
  32. Uitstekend!

Tijdens de lunch vandaag gekozen voor La Scala en bestelde een broodje parma met sla, mozzarella en dergelijke. De parmaham werd voor me ogen gesneden.

Het broodje was lekker warm en overduidelijk zelf gemaakt (bourgondisch uit vorm zelfgebakken brood).

Tijdens werk vertelde ik het aan een collega en we besloten na werk terug te gaan.

Heerlijke pasta gegeten, groot vol bord ook.

Al met al heb ik mijn nieuwe stekkie gevonden.. terwijl ze er al 25 jaar zitten (haha).

33. Dit was ons favoriete restaurant jaren geleden. Nu eens met de kinderen teruggeweest. Het lijkt alsof La Scala onder zijn succes te lijden heeft.

Was het eten in de begin jaren geweldig, nu werd het tot onze verbazing op tafel gekwakt. Het brood met kruidenboter is nooit gekomen. Toen onze hoofdgerechten kwamen hoeften we het ook niet meer. De tiramisu was lekker maar was ook op de kop in een schaaltje gedaan.

Bovendien is er in het gedeelte onder de overkapping, die overigens er wel gezellig uitziet, geen akoestiek. Het was erg vol, waardoor je je disgenoten niet kon verstaan. Het was een enorme herrie die een normaal gesprek niet mogelijk maakte.

Jammer dat het zo geworden is, we hebben tijden met plezier bij la Scale gegeten, maar nemen nu echt afscheid!

34. Heerlijk eten, heerlijk personeel en super mooie schilderijen.

Wat wil je nog meer?

Zeker een 9 waard!

Ik zou zeggen, aanrader!

35. Ik had een pizza Mediterranea (12,- dacht ik) besteld: wat ik kreeg was een ovaalvormige(!) lap deeg, matig belegd met o.a. Tomatensaus, kaas, mosselen (in schelp!), ei een scampi (ongepeld!) en zompige paprika. De rand was knoerthard en de bodem taai.

Mijn metgezel had een zalmmoot op een groentebedje besteld (iets van 22,-), volgens hem 'niets wat ik niet ook thuis kan klaarmaken'.

We hebben er niet over geklaagd, en getuige de reacties hierboven hadden we dat ook beter niet kunnen doen...Of juist wel? We komen er in ieder geval niet meer terug.

De bediening zelf was snel en vriendelijk.

36. Jammer genoeg wonen we niet meer in Amersfoort, maar wanneer we daar zijn komen we graag bijv. lunchen (voortreffelijke lasagna!). Laatst hebben we 's avonds een pizza genuttigd en moesten we op tijd naar het theater De Flint. En wat denk je, beste mensen? Het personeel hield daar heel goed rekening mee, we waren ruim op tijd weer buiten.

Dit is een toprestaurant!

37. Dinsdag, 2 Feb 2010--
    Wij wouden onze zoon trakteren op zijn 28ste verjaardag; aan hem de vraag waarheen? Hij woont in Amersfoort, nu al vier jaren, en zoals bleek...hij weet zeker waar je het beste kan eten in Amersfoort! Stefan zei; ""I feel like Italian''

--''Scala'' was zijn keus; 19.30. ''--Ok!?!...show us the way!''

--Wat een geweldig plekje...fresco geschilderde muren...stenen vloer....prachtige schilderijen van de hand van de [bedienende] eigenaresse, Tessa.....
    Tafeltjes voor twee, vier, of zes...echte Toscaanse warmte, net als onze vakantie daar in 2008.
    [[--zou geweldig zijn voor een ''first date''--! ]]

Ingang Krommestraat kant, in de glasoverkoepelde serre!

--Het menu...Mama Mia....! Naar mijn herinnering, namen wij vooraf 'voor 2-of-meer' personen, een ''Misto''(mix) voor 3-en. Op een heel groot Toscaanse bord; plakjes parma ham en geroosterde kalkoen en salami en fricandeau met plakjes geroosterde aubergine en groenten en een tonijn-gebaseerde huis-spread om van te watertanden.

Voor Secundi.....weer moeielijk beslissingen...hoofdgerecht.
    Mijn vrouw is een echte carnivore.....haar vlees was perfect en mals met een bouquet van Toscaanse kruiden en 'veggies'. Stefan en ik namen elk de grootste lekkerste steenoven pizza bedekt met...gewoon alles. Ik had de rest van die avond er genoeg aan gehad om alleen over die pizza te hangen....en te ruiken.
    Maar hij moest ''op'' van Tessa! Wat een leuke mens.

Heerlijk fles wijn erbij, cola's voor Stefan.

Geen ruimte voor dessert! Namen ''speciale koffie met''

Geweldig avond voor 3; met Tessa en crew.

112.50, meer was niet mogelijk. Wij hebben echt ons best gedaan, maar bleef op ongeveer 36p/p hangen.
    Gewoon doen ..........Prego!

--MIKE.

38. Op het eerste gezicht een leuke zaak met vriendelijk personeel. Het eten was echter uitermate teleurstellend.

Pizza funghi met champignons uit blik, pasta zonder smaak, drijvend in veel teveel olie en smakeloze, duurbetaalde scampi. De reactie van het personeel op deze klachten was schrikbarend agressief.

We hebben op nette manier willen aantonen, dat het eten niet was wat we ervan verwacht hadden. De eigenaar wilde hiervan niets weten en heeft ons zelfs uitgescholden!

Conclusie: ronduit slecht, vinden mening van de gasten niet belangrijk en hebben geen fatsoen. Zeker geen aanrader dus!

39. Erg matig restaurant, om nog maar over de bediening te zwijgen. Pizza besteld waar ik zo'n 1,5 uur op moest wachten, kwam door het voorgerecht. Het schijnt erg veel werk te zijn een niet al te verse tomaat en mozzarella te snijden. Als je dan te kennen geeft dat je graag wil afrekenen, meldt de eigenaar dat de pizza er al aankomt. En dan krijg je een halfgare pizza waar wat rauwe ham en iets van sla op gekwakt is.

Kortom, slecht eten en geen enkel klantgevoel.

40. Fijne bediening. De pizza's die we hier gegeten hebben waren lekker maar er had meer in gezeten, net iets te hard als je 't mij vraagt. Wel erg goede huiswijn! Prettig is dat het restaurant in twee delen is opgedeeld waardoor de sfeer lekker kleinschalig is.

Prijs is in orde en in lijn met hetgeen geboden wordt, zeker niet te duur.

41. Gezellig en lekker

42. slecht en weinig eten voor veel geld, eens maar nooit meer.