La Cubanita in Amersfoort

Parkeren onder het plein in de parkeergarage

1420618393 60
1423120193 60
1425621993 62

1. Matige ervaring. Vleesgerechten erg taai, andere gerechten vaak lauw. Bediening langzaam, ruim uur moeten wachten op 2e rondje drinken. Toen t na 2× vragen gebracht werd waren de ijsklontjes gesmolten. Bij t afrekenen moesten de drankjes die we via de voucher zouden krijgen nog vd rekening af. Ook moesten we zelf vragen om de vouchers voor de dierentuin. Waardeloze communicatie. Bediening wel vriendelijk. Maar al met al zal ik hier niet snel meer heengaan.

2. Ik ben gisteren (zondag) met mijn vriend bij lacubanita in Amersfoort wezen eten.
    We hadden telefonisch gereserveerd rond 8 uur. Toen ik probeerde te bellen dat we wat later waren werd er niet opgenomen. Rond 20:15 arriveerden we bij het restaurant, en werd ons een tafel toegewezen die nog niet ingedekt was. Mijn eerste indruk was desondanks positief; een leuke sfeer in het restaurant en leuke/gezellige decoratie. Na een paar minuten kwam iemand drankjes opnemen en schreven wij gelijk ons eerste kaartje/bestelling. Hierna ging het alleen maar bergafwaarts. Er ging een kwartier voorbij, een half uur..drie kwartier etc. We probeerden herhaaldelijk personeel aan te spreken maar zonder succes. Na 45 minuten zonder eten te hebben gezeten/gewacht hebben we iemand aan kunnen spreken. Er werd ons verteld dat er 'gelijk naar gekeken zou worden'. In de tussentijd hebben we nog maar een kaartje/bestelling doorgegeven in de hoop dat het vervolgens sneller zou komen. Na een uur hadden we helaas nog maar 2 tapas ontvangen. Omdat de keuken om 10 uur zou sluiten en het ondertussen al na 9 uur was, ben ik op een medewerkster afgestapt. Verteld dat we al een uur zitten te wachten en pas 2 tapas hadden ontvangen, en kreeg als antwoord dat 'er waarschijnlijk iets mis is gegaan' en dat er (wederom) gelijk naar gekeken zou worden. In het half uur hierna kwamen er een paar tapas aan, maar werden er ook tapas vergeten of verkeerd gegeven. Uiteindelijk kwam er een andere medewerkster na vragen welke tapas we nu wel en niet ontvangen hadden. Dit vond ik positief, tot ze begon te beweren dat het 'normaal' was dat het zo lang duurde en dat wij misschien te veel verwachtten. Mezelf kennende blijf ik altijd rustig en vriendelijk in zulke situaties, maar bij deze jongedame vond ik dit wel erg moeilijk worden en ik vond het ook vrij brutaal van haar.
    Uiteindelijk kwam een andere medewerkster vertellen dat we als laatste ronde meer tapas mochten bestellen omdat er wat mis gegaan was en we zo weinig ontvangen hadden, waardoor er uiteindelijk meerdere tapas in één keer kwamen en we die niet meer op konden.
    We hebben aan het eind van de avond wel de volle prijs moeten betalen, voor wat naar mijn mening totaal geen geslaagde avond was. Ook kregen we geen excuses voor hoe het verlopen was.

Ik dacht erg positief te zijn na deze avond, maar ben nu helaas van mening niet nogmaals te gaan eten bij lacubanita in amersfoort.

3. Ik ben er gister geweest.
    Opzicht vond ik dat het restaurant zelf een gezellige uitstraling heeft met een leuk muziekje, kaarsen op tafel.

De tapas zelf vond ik een beetje tegenvallen, vis gerechten waren prima.
    Wachttijd op je eten is een drama, ik heb lang moeten wachten, ze waren erg traag in de keuken. Ik heb een uur moeten wachten op mijn garnalen in knoflooksaus. Ook zag ik om mij heen ook wat ongeduldige gasten zitten die hun bestelling nog niet hadden ontvangen.

De cocktails zijn uitstekend.

4. Wij zaten aan tafel 5 en konden daardoor in de keuken kijken. De vloer was daar hartstikke vies. Er viel ook veel op de grond en het meeste lieten ze gewoon liggen. Verder lag er een afgekluift kippenpootje op de grond in het restaurant, en dat werd ook niet opgeruimd. Erg onhygiënisch dus. Ook het eten was niet top: droog vlees (varkensmedaillons), taaie inktvisringen en zoveel dillesaus over de zalm dat de zalm zelf niet meer te proeven was.

5. Tom 1167 punten

Lekker eten voor een leuk prijsje. Leuke locatie ook, gelegen aan het Eemplein te Amersfoort. Ruim terras. Helaas vergeten foto's te nemen van de gerechtjes. Smaakte in ieder geval prima en zag er ook goed uit verder. Prima vestiging van La Cubanita!

6. Ondanks dat het helemaal vol zat, vlotte bediening, één keer een tapas 'gekregen' die we niet besteld hadden. Goede kwaliteit. Jammer dat bij sommige tapas geen sausje zit. Voor herhaling vatbaar.

7. Heerlijk gegeten.
    We hebben genoten.

8. Lekker gegeten, vreselijk druk dus erg veel lawaai. Maar ik ga zeker nog eens terug op een andere dag.

9. Afgelopen zaterdag bij Cubanita gegeten. Vooraf aangegeven dat we om 19.45 uur naar de film moesten.
    We hadden 2 rondes tapas gehad en om 19.20 uur kwamen ze ons heel attent waarschuwen dat we als we nog een ronde 3 wilden, het nu moesten doorgeven.
    Dat hebben we direct gedaan, maar helaas... ronde 3 is nooit gekomen!

We zijn om 19.50 uur weggegaan (al te laat), ze boden wel excuses aan maar geen compensatie voor het niet serveren van al het eten. Da's wel handig met een all in price...

Kortom: geen service en slechte planning!!

10. Prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend, service wat minder het is er namelijk vaak erg druk, waardoor de bediening steken laat vallen en gehaast overkomt

11. Ik kom hier regelmatig, en graag weer terug. Eten is gevarieerd en erg lekker, bediening erg vriendelijk

12. Gerdi235

Zaterdag hebben wij hier lekker op het terras gezeten. We waren laat op de avond dus het was al behoorlijk druk. De koude tapas hadden we binnen tien minuten terwijl we na 20 minuten nog geen warm gerechtje hadden gezien. Toen wij hier een opmerking over maakten legde het meisje in de bediening uit dat de meeste gerechten uit de oven komen en dus langer duren. Logisch. Al met al een heerlijke avond in de zon gehad en goed verzorgd.

13. Afgelopen week hier gegeten met mijn vriend en een super ervaring gehad.
    We hadden een gezellig tafeltje bij het raam waarbij we ruimte genoeg hadden.
    Het is tapas, dus we bestelden telkens samen gerechtjes. Moet je ook zeker doen, het is gezellig en dan hoeft niet iemand te wachten op z'n gerecht als het ene al is gebracht. Super vriendelijk personeel dat oog heeft voor z'n gasten. Vroegen precies op het goede moment of we nog wat wilden drinken. Het was wel even wachten op het eten, maar het was erg druk dus we hadden hier begrip op. (niet langer dan 20min gewacht, top!). Echte aanraders zijn: kleine garnaaltjes in knoflookolie, pizza stukken, kip met bacon en varkenshaas in portsaus (overheerlijk!!!).

Wij komen zeker terug!!

14. Proever

Donderdagavond hier gegeten. Hele positieve ervaring gehad. Eten was lekker en gevarieerd. Bediening was erg attent en vrolijk. Sfeer in de zaak kan beter.

15. Peter de Vries

Zaterdagavond geweest met 6 man. Werden we geparkeerd aan een postzegel van een tafel. En een herrie! Ongelofelijk ongezellig. De jassen over de stoel hangend, hingen half op de grond en het was zo krap dat je daar dan weer overheen liep. Niets besteld, weggegaan.

1,7
  16. Eten redelijk van smaak en redelijke porties. Soms fantasieloos.

Service ronduit slecht. Ze vergeten het drinken meerdere keren en eten kwam slecht door. Duurde abnormaal lang. Bediening loopt constant heen en weer door de zaak als kip zonder kop. Eten is al lauw omdat het 4x rond is geweest. Zeer onprofessionele bediening/service. No go voor volgende keer.

17. Totaal ongezellige boel. Veel te kleine tafel gekregen voor 5 personen, herrie van jewelste. Eten kwam 3 van de 4 rondes pas nadat mijn tafelgenoten al lang en breed klaar waren. Te gek voor woorden.

18. Zwollywood

Gelukkig had ik de recensies niet gelezen voordat ik er heen ging op 2e kerstdag... Wij vonden het (8 personen) heerlijk. Goede en snelle service en alles werd vlot op tafel gezet... Misschien scheelde het als je bij de 2e lichting zat ofzo maar wij vonden het op de harde muziek na top

19. A really bad restaurant. The food is disgusting and the people not welcoming. Never going back anymore!

20. Paar keer geprobeerd telefonisch te reserveren. Uiteindelijk, na 2 dagen bellen, bel ik nog eens en zitten ze vol... terwijl ze contact met mij zouden opnemen! Zeer slecht (je kan alleen terecht van 17:00 - 18:30 of pas na 21:00). Geen La Cubanita meer voor ons als je zo slecht met je klanten omgaat!!!

21. Voor de 5e keer La Cubanita. Ditmaal erg teleurgesteld. De bediening vertelde ons dat sinds 2 weken alles in ovens en magnetrons wordt opgewarmd. Het eten was daarom ook erg doorbakken en taai. Doordat het heel druk was kwam het eten lauw op tafel. We komen niet meer.

22. Lekkere tapas hapjes waar je toch goed vol van raakt. Erg grappig bij binnenkomst als je ziet dat je als klant op de muren mag tekenen en schrijven, heb dat nog nooit mee gemaakt dus voelde me weer echt een kind haha. Ook niet duur voor een goede kwaliteit. Wel vond ik de indeling veel te krap op elkaar, waardoor je weinig ruimte had om te zitten en je iedereens gesprekken mee kon luisteren.

23. Gisteren met twee vriendinnen hier gegeten. De sfeer heeft wat mij betreft weinig met Spaanse tapas te maken, het is te licht in de zaak, de zaak is te groot en je zit met te veel mensen in een ruimte (drie verdiepingen...) waardoor het klinkt of je in een kippenhok zit.

De bediening is vriendelijk maar een beetje chaotisch (wat ik mij goed kan indenken). Ze halen bordjes, zodra ze leeg lijken, meteen van tafel, zodat je geen tijd meer krijgt om eventueel je brood door de saus heen te halen. Ze zetten gerechten zo snel neer op de tafel, dat je soms niet goed kunt verstaan wat ze neer hebben gezet. Maar ze zijn absoluut vriendelijk wanneer je ze wat vraagt. Twee keer om m'n drankje moeten vragen maar ook dat is niet vreemd in zo'n drukke tent.

Het eten vond ik niet lekker, op de carpaccio en beenham na. Het is allemaal productiewerk wat al lang van te voren is klaargemaakt. Laten we eerlijk zijn dat dat ook niet anders kan gezien de prijs...

24. Service is top, maar doordeweeks staan ze nog wel eens te dromen in de keuken. In het weekend gaat alles een stuk sneller en smaakt alles een stuk beter.

26. Afgelopen woensdag hier gegeten. Het eten was lekker, de bediening was vlot en de sfeer was oke. De reking kwam in een Chigarendoosje met zwarte stift konden we gelijk onze namen op de muur erbij schrijven. Erg leuke avond gehad, zeker voor herhaling vatbaar.

27. Prima tapas restaurant, goede prijs kwaliteit verhouding. Helaas is een groot deel van de bediening jong en onervaren, je bent duidelijk een nummertje. Verschillende obers serveren een gerecht uit wat zorgt voor een rommelige sfeer.

28. Tafel27kerstavond2014

Na alle (slechte) recencies gelezen te hebben, hebben wij een hele fijne Kerstavond 2014 gehad in dit restaurant. We werden vriendelijk ontvangen, en kregen een tafeltje boven, met leuk uitzicht op het Eemplein met schaatsbaan.

Serveerster vroeg of we er al eens waren geweest, dit was niet het geval dus heeft ze alles even uitgelegd.

Het drinken en de eerste tapa brood (vers) met alioli waren er tegelijk, geen last van de vertragingen die ik hier en elders heb gelezen. Ook niet in latere rondes toen het restaurant helemaal bomvol zat.

Het eten was heerlijk, vooral de ossehaas was favoriet bij ons!
    De kipspiesjes waren het nét niet qua smaak, maar dat is persoonlijk.
    Je eet onbeperkt dus op naar de volgende ronde!

Het is naar onze mening een heel gezellig restaurant, lekkere muziek, een plek waar wij alleen maar van genoten hebben en waar het personeel vriendelijk is. We zijn erg tevreden :)

Wij komen hier zeker terug :)

29. Aantal dagen geleden gegeten met 4 personen. Toen we binnen kwamen zat het aardig vol, maar gelukkig hadden we gereserveerd. Eerste reactie voor het decor in één woord: zonde van de muren. Helemaal gekliederd met teksten.. maar dat zal vast wel het concept zijn. Wat ik over de service kan zeggen, was wel oké. Ik begrijp wel dat het druk is dat het eten en drinken allemaal iets langer gingen duren.

Wel raar was dat er maar 1 barman stond, terwijl je als restauranthouder moet weten dat het elke avond druk is hier en dat je aan 1 barman tekort komt. Dus het eten kwam al eerder dan de drankjes. We hadden een all-you-can-eat menu van 17,50eu genomen. Bediening vroeg of we al het concept kenden. Zodra we daarop nee antwoordden, had ze netjes even snel samengevat.

Na vol te zitten van al het eten, kwamen we toch op de conclusie dat het eten echt een tegenvaller was, nadat we goeie verhalen hadden gehoord van La Cubanita. Wij komen (zeg nooit, nooit) voorlopig niet terug.

30. Over het eten en het pand qua interieur niks te klagen! Allemaal top. Alleen helaas in Amersfoort de hele avond in de kou en tocht gezeten. Wat dat betreft is Utrecht beter! Het oudere (lees 25+) personeel is heel klantvriendelijk maar de wat jongeren kunnen nog wel wat opfris trainingen gebruiken.. Qua rust is Amersfoort beter, maar qua personeel en vooral de temperatuur is Utrecht echt wel beter..

31. Rob Wijnands

Hebben afgelopen zaterdagavond met z'n 3'en hier gegeten. Bediening was vriendelijk, de tapas is lekker en het eten was er ook vrij snel ondanks dat het restaurant aardig vol zat.

32. Met een groep hier vanavond gegeten. Wij vonden het heerlijk. De bediening was vlot en vriendelijk, de cocktails prima. Locatie aan het eemplein gezellig.

33. Ilse Hafkenscheid

Voor mijn verjaardag een avondje tapas. Liet me verrassen, want heb nog nooit van La Cubanita gehoord.
    Wel, het was heerlijk!! Cocktails goed, sangria goed, tapas goed!! Tot ziens, Tot tapas!

34. riek keijzer

35. Jennifer

De eerste keer was de bediening waardeloos, dit keer kregen we bevroren carpaccio en bedorven zalmspiesjes. Carpaccio werd meegenomen alsof het heel normaal is... Voor mij geen la Cubanita meer. Erg jammer, deze zaak gaat hard achter uit.

36. Slecht! Er werd een tafel beloofd vanaf half 8. Eerst even aan de bar vanaf 7 uur, we bestelden direct wat eten.

Na aangegeven te hebben om 10 over half 8 of onze tafel gereed was, kregen we te horen dat die er eigenlijk niet was. Misverstand, meer kon er niet aan gedaan worden, werd er aangegeven door 1 van de meerdere. Soms gaat het even op de manier hoe je iets brengt in de horeca.

Om 10 voor 8 nog steeds maar 2 gerechtjes gehad. Er werd door niemand gezien dat je de kaart klaar had met de volgende bestelling. Nog even aangegeven dat ons eten er niet was. Er werd nog een keer aangegeven dat ze niet meer konden doen, het was nou eenmaal druk. Ik gaf aan "We betalen wel wat we nu hebben verbruikt." Vervolgens werd er letterlijk gezegd "Je kan gaan." Juist de communicatie is zo belangrijk als dingen niet goed lopen. Erg jammer.

37. Pieter

Laatst met mijn vrouw hier geweest en het was allemaal net niet.
    Meerdere gerechten teruggebracht omdat het niet lekker was, veel gerechten hebben te lang gelegen en waren daardoor gewoon niet lekker.
    Of er zat zoveel knoflook op dat het gerecht zelf gewoon wegviel.

Drie tafels verderop heeft een serveerster wel 2x glazen laten vallen, naarmate we er langer zaten duurde het ook steeds langer voordat het eten kwam.
    De muziek ging ook steeds harder en omdat de inrichting nogal kaal is dringt het geluid erg door, waardoor je half moet schreeuwen om elkaar te verstaan.

Been there done that, maar zal het niet aanraden of zelf nog gaan eten.

38. Gisteren hier wezen eten en voor ons niet meer. Muziek stond veel te hard, hoe langer je er zat hoe harder de muziek werd gezet.
    Het eten was allemaal net niet. Paar keer gerechten terug laten brengen omdat het gewoon echt niet lekker was! En wij zijn echt geen moeilijke eters, maar dit kan je gasten niet voorzetten. Overal werd knoflook(saus) overheen gegooid waardoor semi lekkere gerechtjes alsnog verpest werden, of het kwam zo uit de frituur.
    Echt geen aanrader!

39. Met een groepje heerlijk gegeten, allerlei gerechtjes op tafel en iedereen kan van alles proeven.
    Personeel is super vriendelijk.
    Echt voor herhaling vatbaar.

40. Jan van Veenendaal

Afgelopen donderdag heerlijk gegeten bij La Cubanita. Na de niet al te beste recensies gelezen te hebben bestond enige twijfel of we wel of niet bij La Cubanita zouden gaan eten. Uiteindelijk de knoop maar doorgehakt en een heerlijke avond gehad.

Het eten was uitstekend, vooral de garnalen in knoflook en de ossenhaaspuntjes waren heerlijk. Ook de geiten- en schapenkaas waren heerlijk van smaak en vooral vers. De bediening was uitstekend en je kon aan de gasten zien dat men het goed naar de zin had.

Voor mijn vrouw en mij zeker voor herhaling vatbaar.

41. Na een heerlijke dag op het terras besloten mijn vriend en ik gebruik te maken van de zondag actie bij La Cubanita, 5 tapas p.p. voor €15 p.p. Het restaurant zat voor de helft vol, en we mochten dan ook zelf een tafeltje uitzoeken. We gingen boven zitten maar miste de gebruikelijke sfeer van een tapasbar. De meisjes van de bediening waren aardig maar chaotisch, er kwamen verschillende meisjes aan tafel die dan niet op de hoogte waren van wat hun collega al had opgenomen bij ons. Het eten was zeer slecht. Om een paar voorbeelden te noemen, het brood vooraf was droog, de kippenpootjes smaakte naar frituur en weinig naar kip, de dadels met spek waren hard en droog, en de cheesecake smaakte niet naar cheesecake. Het was een enorme domper na een heerlijke dag op het terras. Maar wij zijn er wel achter dat we hier nooit meer heen gaan!!

42. Eens maar nooit weer! Allereerst blijkt het onbeperkt tapas eten voor € 17.50 alleen op maandag tot donderdag te zijn, dus als je op vrijdag komt betaal je veel meer... Verder was er keiharde muziek, die toen ik het vroeg niet zachter gezet kon worden omdat dit hun "concept" is, sterker nog de muziek werd juist steeds harder gezet want toen het drukker en drukker werd moest de muziek hard hoorbaar blijven. Het eten was erg vet en bijna alles was gefrituurd met veel deeg eromheen, bv de roodbaars, de zeeduivel, de kip met honing, echt doodzonde... Afijn, een ervaring rijker en een illusie armer, we stonden met oorsuizen van de herrie en brandend maagzuuur van al het vet weer snel buiten, wat een afknapper!!

43. Lekker gegeten. Vriendelijk personeel. Gaan zeker snel weer een hapje doen!

44. Gisterenavond met een grote groep gegeten in dit restaurant dat net 1 maand lijkt te bestaan; afgeladen druk, niet te geloven, zeker niet als je kijkt naar kwaliteit van het eten, want ik ervaarde dit als ronduit heel slecht. Bij onze groep waren 3 mensen die zonder vlees eten, één daarvan dan wel weer met vis. Hapjes werden af en aan geserveerd, de niet- vleeseters konden hieraan niet deelnemen, pas na drie geserveerde hapjes met vlees kwam er dan eindelijk iets voor de niet vleeseters. 3 blaadjes ijsbergsla, gelardeerd met grote brokken rode ui, een klein groentespiesje, eigenlijk laf van smaak. En toen kwamen er weer 3 vleesgangen. Al met al kan ik zeggen dat vegetariërs, bij een grote groep, een nagenoeg vergeten deel vormen. 25 euro betalen voor wat kleine, veelal smakeloze hapjes, die in niets lijken op Spaans -vegetarisch- eten. Dit is ongehoord veel! Eigenlijk schandalig. Als je bedenkt wat je bijvoorbeeld als aardappeltapas kan maken, of een gevulde aubergine o.i.d. met hazelnoten, gebruik van vers korianderblad (bijvoorbeeld met Heek/Merluza, zo´n beetje de goedkoopste vis bij groothandels, maar super geschikt voor hapjes). Nee, wat mij betreft verdient dit restaurant geen prijs. Ik ga er nooit meer eten.

45. Wij hebben niet zo'n positieve ervaring gehad. De gerechtjes worden allemaal gegarneerd met bieslook, de kaas kwam (ijskoud) uit de koelkast, het meeste kwam direct uit de frituurpan, om over de vitello tonato (broodbeleg met tonijnmayonaise en bieslook), maar te zwijgen. Dus nee, voor ons niet meer. We konden onbeperkt tapas eten voor 25 euro met bioscoopkaartje, waarvan het bioscoopbezoek ons hoogtepunt was.