Brasserie Tenuta in Amersfoort

1364462068 89
1384320026 89
1419071454 89

1. Beste gasten,
    Hartelijk dank voor het getoonde vertrouwen de afgelopen 2 jaar, het mocht niet baten, helaas.

Culinaire groet van Peter van Kleef

2. Hans Maater

Vanavond het 4 gangen menu van 27,50 gegeten, echt top.
    En een parkeerplaats voor de deur, en dan ook nog zeer vriendelijke bediening, wat wenst een mens nog meer op de dinsdagavond.
    We komen zeker terug en zullen onze vrienden op dit restaurant (brasserie) attenderen, groetjes Hans

3. Wat een schip, wat een kombuis en wat een bemanning!

Een heel warm en hartelijk welkom viel ons ten deel. Het terras aan de kade was net klaar en we konden daar zoetjes in een zacht zonnetje vertoeven. Al snel werden we voorzien van de drankjes en de kleine, maar o zo fijne, menukaart. Wat een verrukkingen staan daar op. Moeilijk om een keuze te maken.

Voor iemand met mijn postuur is het verleidelijk om de gehele kaart chronologisch af te werken. Dat had ik niet gered want na het voor en hoofdgerecht had ik een mirakuleus tevreden en voldaan gevoel. Ik zou vele A4tjes kunnen vullen met lovende woorden maar het belangrijkste van alles is: Ga er heen en ervaar het allemaal zelf!

4. Michiel

Zeer leuk restaurant om te eten. Goede kaart en een heerlijke ambiance in een boot. Top service! Echte aanrader!

5. Na 3 keer afzeggen wegens omstandigheden, zijn we afgelopen zaterdag eindeljk bij Tenuta wezen eten.

Het was het wachten waard!

Heerlijke asperges gegeten met lam en bijpassende wijn.

Ook van het dessert met frambozenijs en sinaasappel pannenkoekentaart hebben we genoten.

Graag komen we snel weer! Hoorden dat er over een paar weken op de kade een terras zal zijn. We kunnen niet wachten!

6. Mighty-drive

Kom met enige regelmaat bij Tenuta. Geweldig restaurant, leuke opzet. Niet te druk, niet te rustig. Altijd persoonlijke aandacht en heerlijk eten voor een goede prijs.

Met meerdere personen duurt het bereiden soms wat lang, maar daar weegt de smaak meer dan tegenop!

7. Voor mijn verjaardag hier geweest, gezellig met zijn 2-en.

Men bestond 1 jaar en had daarvoor een 5 gangenmenu samengesteld. Leuke locatie, ook sfeervol van binnen. De bediening, die ene meneer deed het goed en had er zin in.

Gewoon heerlijk gegeten en volgens de dame die mij mee nam tegen een goede prijs. Oftewel een echte aanrader!

8. R van schaaik

Wij hebben er meer als 2x gegeten. De smaak is heel goed. Dit is een aanrader voor iedereen.

Wij hebben er van genoten.

9. Leuke Bistro, top locatie (makkelijk parkeren), leuk uitzicht vanaf de raampjes op het water...

Lekker en veel eten, voor een mooie prijs...

10. Ik hou wel van verjaardagsfeestjes. Dus op naar Tenuta. Veel feestjes beleefd, maar deze sloeg alles. Ik ben werkelijk letterlijk het schip in gegaan en werd feestelijk getrakteerd op een heerlijk 5 gangen-diner. Alles in balans: mooie smaakopbouw en frisse wijn. Ambiance, vakkunde, plezierige gastvrouwen en een prima kok achter de kachel. Chapeau! Laat het schip vooral vastliggen en vertel het voort!

11. Gerard de Bruijn

12. Karin Vekroost

We waren verrast door de kwaliteit van het eten, ze hebben een goede prijs-kwaliteit verhouding. Ze hebben een hele jonge chef kok die de borden heel mooi opmaakt. Peter, de eigenaar, is een perfecte gastheer. Een aanrader!

13. Werk zelf in de horeca en vind details en goede, oprechte bediening heel belangrijk. Bij Tenuta klopt het. Sfeer, prijs en kwaliteit. Volle glazen, lekker eten en vrolijke bediening! Zo moet het!

Bedankt Tenuta, voor een leuke en lekkere avond!

14. Heerlijk gegeten. Het wildmenu en het tenuta menu waren heerlijk.

Gezellig ingericht en we hebben echt genoten. Kwaliteit prijs verhouding is zeer goed.

15. Samen met mijn echtgenoot vanavond heerlijk gegeten in een gezellige ambiance.

We zijn voor het wildmenu gegaan, in één woord voortreffelijk! Heerlijk van smaak. We hebben er een lekkere rode wijn bij gedronken.

16. marion ferwerda

Vanavond heerlijk gegeten samen met een vriendin. Wij hadden een driegangen menu voor 25 euro! Het was echt fantastisch.

De entourage was ook super mooi, het is een prachtige boot en je zit heerlijk rustig en gezellig. Een echte aanrader!

17. Nathalie Vossen

Ik heb er nu twee keer geweldig gegeten! En een hele goede prijs-kwaliteit verhouding.

Beide keren was het (helaas) niet druk. Het zou jammer zijn als dit restaurant door een gebrek aan klanten zou verdwijnen dus ik zou iedereen willen adviseren om zelf een keer te gaan genieten.

18. Heerlijk gegeten voor een goede prijs, vooraf zelfs olijfjes en brood met pesto van het huis. We hadden gekozen voor visgerechten, als hoofdgerecht zeebaars en vis van de dag, erg lekker, pluimpje voor de kok. De bediening was vriendelijk en attent. Ik was mijn favoriete sjaal vergeten en na een emailtje werd deze naar Limburg verstuurd, superservice!

19. Perfect gegeten voor een schappelijke prijs (menu van de maand). Gewoon goede kwaliteit ingrediënten en op de juiste manier klaargemaakt. Een feest voor de tong. Geen poeha; een karaf water wordt al direct bij binnenkomst klaargezet (moet je tegenwoordig elders te vaak voor betalen). Voor 1 of 2 euro boven de huiswijn prijs heb je een ruime wijnkeuze.

20. Niet meer dan lof! Heerlijk gegeten, heerlijke wijnen gedronken, zeer vriendelijk personeel!

Komen gauw weer!

21. Verrassend drie-gangen menu gegeten. Hoofdgerecht was vis (was top) en toetje was ook goed. Voorgerecht was alleen wel erg heftig; een stukje rauwe tartaar. Voor het voorgerecht zat wel heerlijk brood met lekkere pesto.

Erg aardige en goede bediening en sfeer. Leuke lokatie in een boot. Met mooi weer gaat zelfs het dak eraf!

Ik kom zeker nog eens terug maar ik ga dan niet meer voor de rauwe tartaar.

22. Wie van boten én van lekker eten houdt, mag dit niet missen.

We hebben heerlijk gegeten.

De gerechten én de bediening, in een woord, geweldig.

Een aanrader voor een gezellig avondje uit eten.

Wat ons betreft : TOT ZIENS.

23. Vanavond gegeten bij Tenuta om de verjaardag van mijn dochter te vieren. Heerlijk gegeten, leuke bediening en wat een uitstraling heeft dit restaurant, we komen er zeker terug, maar dan met z'n vieren.

Nog even de foto's buiten bekeken, ik zou er een foto bij plaatsen die de diepgang van jullie restaurant aangeeft. Verder veel succes met jullie culinaire reis, het gaat zeker lukken, dat moet haast wel,

31-07-2010

24. Wat een leuke eetgelegenheid! Van buiten een mooi schip, en van binnen een mooie trendy ambiance die gezellig aandoet. Een lekkere kaart waardoor je er lang over doet om te kiezen. Een keer terug komen is de beste oplossing.

Die tartaar met dat eidooiertje erop! Oh, wat lekker! En die camembert, die zou ik zelf nooit gekozen hebben als echte vleesch-eter maar op aanraden van de chefkok toch maar gedaan. Zeker de moeite waard. Als toetje de franse kazen. Heerlijke wijnen waardoor je kunt merken dat de gastvrouw er verstand van heeft. Hier komen wij zeker terug!

25. Heerlijk genoten op het water! Dankzij de 96 patrijspoorten in de buik van het schip een mooi water-gevoel. Afgemaakt door het heerlijke menu ( met sappige slibtong ) en een prijzenswaardige huiswijn. Accurate keuken en bediening.

Een aanrader!

26. Afgelopen zondag heerlijk gegeten op de boot.

Gezien het warme weer stonden de luiken open en waaide een heerlijke zwoele zomerwind de boot in, terwijl genoten van een uitstekende wijn en een heerlijke maaltijd.

Lekkere verse ingredienten en goed klaar gemaakt.

Zeer fijne bediening en een goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik ga zeker terug komen en ik kan het iedereen aanraden.

27. We zijn hier afgelopen vrijdag geweest met 4 personen. We hadden een team-uitje.

Het is een super leuke locatie, het eten was erg goed. Prijs-kwaliteit verhouding is goed.

Kortom, dit verdient een pluim.

Tot ziens.

Leo, Sandra, Annelieke en Gea.

28. Kitty en Wim Hul

Met ons vieren lekker uit eten.

Dan moet je bij Peter op het schip wezen.

De sfeer de bediening en het eten was groots.

Dus zie je ons zeker terug op de boot.

29. Met z`n tweeën op zondag heerlijk kunnen genieten van eten wat bereid is door iemand die houdt van het vak!

Heerlijke wijnen bij het eten! Ook de sfeer van het op een boot zitten is een erg leuke ervaring.

30. Hanneke

Donderdag voor pasen heel erg lekker gegeten met z'n viertjes.

Correcte bediening, goed eten en goede prijs- kwaliteit verhouding. Jammer dat het nog niet zo druk was, dit verdient beter.

31. Gezellige ambiance en lekker gegeten.

Ik stond echt te kijken toen ik eenmaal binnen was!

Prijs-kwaliteit verhouding is erg goed.

Erg enthousiaste bediening!