De Beren in Amersfoort

In Parkeergarage Eemplein kun je veilig en overdekt parkeren.

• OV

Het Beren eetcafé Amersfoort is op 10 min loopafstand van Amersfoort centraal.

Bezorgrestaurants in de buurt van De Beren

1472077938 57
1520351355 37
1532419709 39
1671205782 46

1. Sate was glazig, dus rauw. Werd ons verteld dat zeker niet waar kon zijn, want werd 2 uur souvide gegaard. Het was 'echt het slecht afgestelde verlichting... ja tuurlijk!! Nooit meer voor ons, bah! Vies fabrieksvlees dat uit een zakje en amper gebakken.

1,7
  2. Harold Van Eijden

Met 4 personen wezen eten van de 4 hoofd gerechten kwam er 1erg veel laat. Dus begonnen we met de 3 gebrachten gerechten anders worden deze koud, maar wat deze waren al koud neer op tafel gezet. Dus deze terug naar keuken. Het laatste gerecht is middels gebracht na redelijk lang wachten kwamen de 3 andere gerechten terug maar nu warm maar taai. 2x varkenshaas sate de tournedos was van medium naar weldon gegaan en gekrompen dus ook taai. Dan stond de bediening nog 10x aan tafel met niet bestelde gerecht en drankjes.
    Als afsluiter het nagerecht appelkruimel met karamel ijs. Het bakje met de appelkruimel had zo lang in de magnetron gestaan dat deze helemaal gecarameliseerd was dus al met al teleur stellend. Ik dit ook op de site van de Beren gemeld maar nog reactie.

2,1
  3. Onlangs na het werk met collega's een borrel gedronken met wat hapjes. Was erg lekker!

4. Vooraf overlegd hoe laat we moesten eten om naar de film te gaan die om 19.15 Begon, dus om 17.30 Gereserveerd! Om die tijd was het nog niet druk dus daar lag het niet aan, maar we hebben tot 3 keer moeten manen tot spoed en hebben toen alles gauw-gauw moeten opeten; en nóg waren we een kwartier te laat bij de film! Ook de salade (die vlgs. De kaart erbij hoort), zouden we moeten betalen en is naderhand tòch geleverd, maar was zo'n kant-en-klare uit een bakje/supermarkt! Ca. 3 Weken geleden waren wij er ook en was het héél anders…

5. Ab van der Noll

Zondagavond gegeten, alles ging foutvrije i.p.v. witte wijn, het voorgerecht werd opgediend en nog geen 5 minuten later kwam ook het hoofdgerecht. Overigens was het hoofdgerecht incompleet de medewerker hier op aangesproken deze gaf iedereen de schuld maar geen oplossing. Desert was amper voorradig en er werd maar wat op tafel gezet. Ook het afrekenen ging zelfs fout. Deze recensie ook al bij de Beren zelf gemeld echter die reageert tot op heden niet. Dan maar zo.

6. Heerlijk gegeten… ik ben zelf zwanger niks was een probleem alles goed doorgebakken en goed geserveerd. Dus achja bij de een wel en de ander niet misschien maar ik ben tevreden en raad zeker wel aan om er heen te gaan als je zwanger bent.

7. Suzanne Heijnis

Ga hier niet heen als je zwanger bent!! Wij bestelden een Berenburger Classic. Een doodgewone hamburger. Vooraf duidelijk vermeld dat mijn partner zwanger is, dus ze mag geen rauw vlees. Tot 3 keer toe terug moeten sturen, en nog niet doorbakken. Klacht ingediend, zouden gecompenseerd worden. Niet gebeurd. Ben je zwanger, zoek alsjeblieft een ander restaurant op.

8. Was een 1malige actie niet om terug te komen al was de bediening netjes en snel maar het eten was beneden pijl

1,4
  9. G C Doornekamp

Zomer 2015 voor het eerst er gegeten. We waren niet zo blij met de bediening. Het duurde allemaal vreselijk lang, op gestelde vragen kregen we amper antwoord. De dame in kwestie had meer belangstelling voor het keukenpersoneel dan de (weinige) klanten. De eigenaar heeft toen later contact opgenomen en we zegden toe De Beren een tweede kans te geven. Waarom niet? Vorige week met 4 volwassenen en twee kleine kinderen gereserveerd. En het duurde weer erg lang tussen de gangen door. 1700 Uur binnen, drankjes redelijk snel, na 15 minuten de bestelling opgegeven, tegen 6-en pas de voorgerechten. Mijn vrouw kreeg tijdens de hoofdmaaltijd, hoofdgerechten geserveerd na ruim drie kwartier na afruimen voorgerecht, een maar half gevuld kommetje groente. Kan echt niet. Degene met onbeperkt slibtongetjes eten heeft er drie gegeten. Bij de tweede bestelling voor 2 (!) visjes kwam na geruime tijd haar bord met slechts 1 visje. Ja, op zo'n manier kan het erg laat worden. Direct na de derde gang afgerekend om kwart voor 8, dus bijna 3 uur binnen voor een 3-gangenmenu en dat met kleine kinderen?! Bediening was vriendelijk en enthousiast, daar ligt het niet aan. Prijs/kwaliteit in orde. Saté was overheerlijk! Persoonlijk zou ik het keukenpersoneel uitbreiden, want waarom duurt het zo lang tussen de gangen door.
    Tip: zorg voor een paar setjes betere kleurpotloden en een puntenslijper, niet 1 bekertje met 12 stompe IKEA look-alike-kleurpotloden met slechts 4 verschillende kleuren.

10. Na de (natte!) intocht van sinterklaas wilden we met zijn allen lekker lunchen, De Beren was in de buurt en ziet er gezellig uit dus besloten we daarheen te gaan. Bij binnenkomst vragen we netjes is er plek voor 6 volwassenen + 6 kinderen, nou nee was absoluut geen plek voor terwijl wij toen zagen dat zeker de helft van de stoelen vrij was. Een deel van ons was al doorgelopen naar een goed plekje en we dachten we laten ons niet wegsturen, ze hadden best kunnen zeggen het kan wat langer duren maar de jongedames hadden duidelijk weinig zin om wat harder te lopen, we zijn toch gaan zitten. We kregen echter geen lunchkaart aangeboden en besloten het bij warme chocomel en thee te houden en ergens te gaan lunchen waar ze klantvriendelijker zijn. Wat een tegenvaller, zonde want het ziet er wel erg gezellig uit. Wij gaan zeker niet terug!

11. Salmonella gevaar!
    Bij het bestellen van een keuzemenu kregen we bij het hoofdgerecht rauwe kip. Toen ik dit aangaf aan de bediende nam ze het gelijk mee terug met een bijbehorende excuus. Echter toen ik om een compensatie vroeg aan de manager voor het eten van rauwe kip (salmonella gevaar) ging ze in discussie en werd ik uitgelachen dat je van een paar hapjes rauwe kip niet ziek wordt. Nou iemand met een beetje verstand weet hoe gevaarlijk salmonella kan zijn. En later ook nog liegen dat het niet rauw was. Dus slecht eten en hele slechte service.

1,5
  12. Service is totaal knudde
    Eten is meestal ok maar soms ook niet.
    Het is er duur.
    Handig speelhoekje voor kinderen.

3,4
  13. Vandaag zijn we om 16:00 bij De Beren restaurant in Amersfoort geweest om snel even te eten met het gezin. We werden eerst vriendelijk geholpen waarna het drinken en voorgerecht snel werden geserveerd.

Nadat we klaar zijn met het voorgerecht sloeg de sfeer echter om. Na meer dan 30 minuten werden onze borden van het voorgerecht nog niet opgehaald, al zagen aantal medewerkers het wel maar ze zijn dan te druk met andere dingen zoals kaarsen aansteken of stoelen rechtzetten en proberen je niet aan te kijken.

Daarna kwamen stuk of vijf medewerkers van het avondploeg binnen waarna de hele bar/balie volzat met gezellige medewerkers maar geen hadden het door dat we inmiddels al 50 minuten zonder eten en drinken zaten (blijkbaar geen overdracht plaatsgevonden).

Ik ben maar zelf naar de balie gegaan om te vragen waar het hoofdgerecht bleef. ze hebben toegegeven dat ze fout hebben gemaakt met het doorgeven in de keuken.

Het eten die we kregen was niet warm, zowel de sate was koud en taai. De frietjes was lauw en de pinda saus kag er alleen tijd bij. Volgens mij lagen de schotels al die hele tijd in de keuken en werd het achteraf pas snel opgewarmd vanwege een vergissing?

Gelukkig had daarna een ervaren medewerkster van de avondploeg haar excuses aangeboden en kregen we een gratis drankje ter compensatie. (En vreemd genoeg niet van diegene die eerder onze menu opnam en op onze tafel moest waken).

Al met al hebben we daar bijna 2 uur gezeten terwijl we juist snel even wilden eten.

Algemene oordeel.
    Ik kom bij De Beertjes in Amersfoort iets vaker lunchen dan dineren en het is wel eens goed gegaan en soms welleens rommelig qua bediening (het verschilt per persoon). Het eten is ook vrij wisselvallig qua kwaliteit. Maar vandaag was het goed mis.

6,1
  14. Zo 9 apr 2017 rond 18u aangekomen en bestelling geplaatst voor 4 pers. Drank werd naar de verkeerde tafel gebracht maar na inseinen van onze kant kwam het goed. Het eten liet op zich wachten. Ook na herhaald informeren of ze ons niet waren vergeten kwam er niets. We zijn heeeeeeel flexibel maar na ca1,5 uur wachten zijn we opgestapt. Bedrijfsleidster bood excuses aan - er was iets verkeerd gegaan in de keuken en het zou worden hersteld - maar daar hadden we geen zin meer in. Algemene indruk: bedienend personeel onverschillig; coordinatie keuken incapabel; overzicht/leiding incapabel. Ik kan iedereen een bezoek dus van harte afraden.

15. Wat een ellende 😡😡😡
    Alleen de hele crew vervangen kan deze zaak nog redden! Wat een arrogante, chagrijnige en luie meiden. Nog te lui om uit de ogen te kijken. Kijken je ook bewust niet aan om te voorkomen dat ze wat moeten doen. We hebben daar een kwartier zitten wachten en we zijn van ellende maar weggegaan. Er zat notabene bijna niemand in de zaak. We komen hier nooit meer!

16. Vanavond hier gegeten met de AH diner bon. Voorgerecht ging, het duurde heel erg lang voordat het hoofdgerecht kwam. Hoofdgerecht super slecht. Patat en garnalen koud, biefstuk taai. We kregen dan wel het stokbrood van het huis. Voor ons geen beren amersfoort meer.

2,4
  17. Een tijdje terug op een donderdagavond samen met mijn dochter gegeten bij Restaurant de Beren in Amersfoort. De kaart is erg uitgebreid, voor ieder wat wils! Wel moeilijk om iets uit te kiezen met zoveel keuze. Wij hebben beide een burgermenu gegeten en dit was erg lekker! De bediening was vriendelijk en we hebben niet lang hoeven te wachten op ons eten. Het is een laagdrempelig restaurant met goede prijs/kwaliteit verhouding en een ontzettend warme uitstraling. Wij komen zeker terug!

18. Afschuwelijk. Als je ter dood bent veroordeeld, zou ik als laatste wens doorgeven hier nog eens te willen eten. Heb je twee uur de tijd om je kapot te vervelen. Personeel is met van alles bezig behalve bedienen. En hoge kosten te rekenen voor 'n colaatje. Verklaring van het personeel (dat wel 60 euro rekent voor de trage bediening); het is erg druk. Nou, dat kan niet; het halve restaurant was al leeggelopen door de trage bediening. Beren Amersfoort? Bereberoerd!

2,3
  19. Zaterdagavond gegeten. Mooie zaak, aardig personeel, eten ook goed. Het is er niet duur (19.95 driegangen menu).

20. Hamburger smakeloos, zaten ook harde stukjes in wat bijna ten koste ging aan een vulling in mijn kies. Restaurant is mooi en sfeervol overigens. Maar 3.90 voor een glas cola weer erg overdreven duur.

3,5
  21. Ondanks sommige slechte ervaringen toch vandaag gaan eten. Ze hebben een erg mooie terras. Lekker eten moet ik zeggen. Service was top. Ze hebben ons van te voren gewaarschuwd van regen. En we zijn rustig op tijd nog naar binnen gegaan waar een tafel voor ons klaar stond. Daar zijn we verder gaan eten. Super, ga zo door!

22. Op dit moment aan het eten. Alle borden liggen nog half vol en iedereen is er klaar mee. De steak is koud en verschrikkelijk taai. De sparibs waren matig. Kip was ook matig. Bediening zijn een stel robots. Alleen het bier smaakt echt goed.

2,5
  23. Slechte bediening, traag, onoplettend, weten niet eens het tafeltje te vinden volgens mij. Uiteindelijk de laatste bestelling maar laten zitten en zelf maar afgerekend. Willen kennelijk geen omzet maken. Bespaar jezelf de ergenis!

2,7
  24. Vandaag met mijn vriend wezen eten bij de Beren in Amersfoort. Ik bestelde een Clubsandwich en mijn vriend een hamburger. Na enorm lang te hebben gewacht kregen we eindelijk ons eten. De hamburger was bijna zwart aan de buitenkant en de clubsandwich had bedorven kip. Ook het brood was te droog. Service was oké.

3,2
  25. Asperge drie gangen menu. Lekker. Groot assortiment op de kaart waar je uit kan kiezen. Lekkere cocktails. Leuk gezelschap.

26. Aanrader de diamanthaas en berenproeverij. Netjes geholpen. Mooie zaak.

28. Ben Alarasi

29. Fleur Maas

Mooie tent, leuke bediening en het eten was goed. We hadden spareribs genomen en die waren erg lekker. Carpaccio is een aanrader.

30. Meer dan Beren goed! 'n Compliment voor de bediening en service.

31. Ondanks de slechte ervaringen hier heerlijk gegeten! En top service gehad! Vroegen aan het begin of we nog naar een film gingen, waren hele tijd op schema, konden zelfs nog een toetje nemen! Echt voor herhaling vatbaar, groot bord vol met eten.

32. Vanavond super lekker gegeten, de onbeperkt spareribs voor herhaling vatbaar.

33. Man man man.. Wat een slechte tent! Zaterdag hier gegeten met 8 man. Alles ging mis! Duurde 45 (!) minuten voordat er überhaupt gevraagd werd wat we wilden drinken, en na meermaals onze handen opgestoken te hebben naar de bediening kwamen ze nog niet! Zelf een meisje gaan halen, die vervolgens met een chagerijnig gezicht maar snel snel onze bestelling op kwam nemen en de vraag stelde: "Ohja, wilden jullie ook nog eten?"
    Het eten was van 4 personen goed, overige 4 personen hebben allemaal hun bord terug gestuurd naar de keuken. Nadat we dit gemeld hebben bij de bediening, geen sorry, geen korting, niet eens een waardig blik. Flut tent!

34. Tent met potentie. Net geopend dus nog geen routine... Geen kennis van de wijnkaart of huiswijn. Geen extra bordje voor de spareribs botjes etc. Voor de rest lekker gegeten voor weinig

35. Wat een slechte eetcafe. We dachten met tweeën gezellig even uit eten te gaan bij de beren. Rond 17.00 uur kregen we ons eten, onbeperkt spare ribs: patat en een bolletje salade en 1 rib.
    We hadden de rib op, even nieuwe bestellen. Ja hoor, na lang wachten (17.50 uur) kregen we ieder een halve rib. Patat koud, halve rib zo op, weer lang wachten. Zijn we maar weg gegaan. Wat een slechte tent, zonde van je geld.

2,1
  36. Jongens jongens jongens.. dit was echt niet best. Lang wachten op het eten.. op de laatste gang, voor ons de koffie met muffin, moesten wij meer dan 30 minuten wachten. De hertenbiefstuk (plus E5) was zeer droog, terwijl medium besteld was. Het voorgerecht, een proeverij van wildsoep en een salade en eendeborst was zeer karig. Bij het hoofdgerecht kun je als bijgerecht kiezen uit gepofte aardappel, twister fries, normale patat en rijst. Bij het betalen bleek dat er echter prijsverschillen zijn tussen de mogelijkheden, wat niet aangegeven was. Uiteindelijk een drankje van het huis als goedmakertje. Echter, 30 euro p.p. voor eten, wat we overigens zelf ook prima in 30 min. kunnen maken, is echt te veel. De sfeer in het restaurant is overigens heel aangenaam!

4,7
  37. Meer dan twee uur gewacht op ons eten. Toen ze eindelijk kwamen was de helft verkeerd, en een deel niet goed (kip was rood van binnen, spare ribs zwart en keihard). Geen aanrader.

3,3
  38. Mariella de boer

Het eetcafe de Beren in Amersfoort is een aanrader, tweemaal wezen eten sinds de opening van 2 dec. Verschil is erg te merken, koks zijn waarschijnlijk goed opgang, ging vlotter dan de eerste keer en de dames van de bediening wisten hun weg beter te vinden met de apparaten om de bestelling op te nemen! De eerste keer zijn we met de kinderen gekomen en voor hen was er voldoende keuze op de menukaart. En ook voor ons was het eten heerlijk. Geen ingewikkelde gerechten, maar goed eten en voldoende. Bediening is heel prettig, geven een warme hartelijke uitstraling, en onze vragen of kleine tips werden goed opgevangen en ze lopen direct voor je!
    Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het aan kan raden voor een avond uit eten met vrienden, familie of partner in een warme hartelijke sfeer!!! Ons zie je terug komen.

39. Slecht eten! Voorgerecht was een "proeverij" van wildsoep en een salade met quinoa en wilde eendeborst. De soep leek serieus op een soort stoofpotje van vlees en was echt veel te zout. De salade was een paar blaadjes sla met een dressing en wat reepjes eend. De quinoa heb ik echt niet gezien.
    Hoofdgerecht was hertenbiefstuk en wildstoof. Ik koos voor vlaamse frieten erbij. Hertenbiefstuk had ik "medium" besteld, deze was nog bijna rood (wat overigens wel smaakte!) de wildstoof smaakte op zich ook goed. Vlaamse frieten waren gewoon vet en te lang doorgebakken.
    Daarnaast lag er op mijn bord een schepje van wat ik zou noemen Johma rundvleessalade (bij wild?). Mayonaise heb ik niet gezien, is mij ook niet aangeboden, ook niet om te bestellen.
    Het nagerecht van winterse cheesecake was smakelijk. Maar een totaalrekening van €35,- vond ik in dit geval toch echt weggegooid geld. Jammer, maar dit was voor mij echt de eerste en laatste keer bij Beren.

40. Vandaag zijn we daar gaan eten. Het was erg gezellig. Goede bediening en het eten was top. Het restaurant ziet er erg mooi uit. Jullie zien ons vaker terug.

41. Allereerst kun je ontzettend merken dat ze net geopend zijn; serveersters lopen hot en her, komen langs met verkeerd drinken en eten en snappen de systemen van bestellingen dmv mobiele telefoon nog niet compleet. Daarnaast, toen we een karaf wijn bestelden, kregen we ver onder de maat van 0.5. Na gevraagd te hebben waar dit op sloeg (er zat notabene 0.3 in), wist zij dit ook niet en ging ze het vragen waarna ze als antwoord had: de barman wist er niks van dat het 0.5 moest zijn. Hierna wel bijgevuld maar alsnog onder het randje van 0.5. Het voorgerecht kwam super snel, waarbij de carpaccio lauw was en de uiensoep te dik gebonden naar mijn mening. Hierna duurde het allemaal vrij lang voordat het uitgehaald werd en daarna drie kwartier moeten wachten op het hoofdgerecht, dit proces kon allemaal vlotter. Bij afrekenen bleek ook ineens dat sausjes niet inbegrepen zijn voor bij het hoofdgerecht. De serveerster vroeg toch echt nadat we een keus hadden gemaakt: welk sausje wilt u erbij? Waarbij ze niet vertelde dat het 2 euro kost per sausje. Dit is later wel vd rekening afgehaald, aangezien het nergens op sloeg. All in all, zou ik nog even wachten om hier uiteten te gaan, aangezien ze nog echt ontzettend moeten opstarten.

3,9