Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Amerongen verdeeld zijn.

1. Pannenkoekenhuis Amerongen

Daniëlle

Vertaal van English naar Nederlands

Als hondeneigenaresse en paardenmeisje kom ik hier graag.
    Mijn honden hebben hier de tijd van hun leven!
    Zelf geen slechte ervaringen, behalve midden in de zomer wanneer het druk is.
    Erg lang wachten op je bestelling.
    Vaak loop ik dan even naar binnen en vraag waar het blijft, meestal is het er dan vrij vlot.
    De uiensoep is hemels!
    Ik lees erg uiteenlopende reacties hier, wat mij verbaasd.
    Met mooi weer neem ik mijn nichtje ook mee en zij vindt het klimbos fantastisch!
    Nog even een opmerking over de grote hond van de eigenaar: Wat een schat van een dier!
    Mensen die iets over hem hebben te zeggen hebben totaal geen verstand van dieren, eerder van vooroordelen!

2. Pannenkoekenhuis Amerongen

Na 4 jaar weer eens per ongeluk bij het Berghuis terechtgekomen tijdens een wandeling met een groot gezelschap. Nog steeds hetzelfde aftandse interieur en onhygiënische toiletten, leeg zeeppompje, geen handdoek/droger. Prijs/kwaliteit verhouding: het eten is onder de maat, niet vers en er is niet een beetje moeite gedaan het aantrekkelijk te presenteren. Je krijgt niet wat op de kaart staat. Stokbroodje Berghuis was een kleine afbakchiatta, met een laag half gesmolten kaas en niet de op de kaart beloofde kruiden. Het moet hier duidelijk zo goedkoop mogelijk. Heel jammer, zo’n prachtige locatie verdient een passende gastvrije horeca gelegenheid. Geen prettige sfeer, geen respect voor de klant en voor het eten.
    Betaal de rekening van het Berghuis niet zonder deze grondig te controleren. Vraag de bon! Er wordt teveel berekend of de prijzen zijn niet overeenkomstig de kaart, zoals ook weer vandaag. Vier jaar geleden werd ons gezelschap van 7 personen 40 euro teveel in rekening gebracht o.a.door kinderijsjes te berekenen als de duurste ijscoupes. De eigenaresse reageerde ronduit onbeschoft, in de eerste plaats het was niet mogelijk dat de rekening niet klopte, vervolgens werden wij beschuldigd, wij hadden nl moeten zeggen dat we geen kinderijsjes geserveerd hadden gekregen (die er overigens wel uitzagen als kinderijsjes met een clowntje). Vervolgens kreeg het personeel de schuld. Eigenaresse stond erop dat wij betaalden wat op de bon stond, wat wij niet hebben gedaan. Respectloos en horecaonwaardig.
    Voor ons was dit eens maar nooit weer, helaas vier jaar later, na gisteren is onze mening niet gewijzigd.

1,1
  3. Pannenkoekenhuis Amerongen

Mooi wandelgebied en prima gastvrije horeca. Wat een warm gevoel. Bij binnenkomst vriendelijk en enthousiast verwelkomd door gastheer. Wij komen zeker een keer terug in het restaurant.

4. Pannenkoekenhuis Amerongen

petra

5. Pannenkoekenhuis Amerongen

Na lange tijd weer gezellig terecht gekomen bij dit gezellige pannenkoekenhuis. Het was weer heerlijk genieten bij het openhaardje met enorm enthousiaste bediening. Bij weg gaan werd zelf de deur voor ons open gehouden! In een woord geweldig! Tot de volgende keer weer en bedankt. 😊👍

6. Nederlands Amerongen

Altijd gezellig😉! Het eten is goed en de wijnen zijn heerlijk!
    Staat in onze top 3 van favorieten restaurants. 👍🏼

7. Pannenkoekenhuis Amerongen

Bijzonder gastvrij en ongedwongen sfeer.
    En fantastisch gelegen in het beukenbos.
    Vaste plek om na een rondje mountainbiken met een cappuccino en een heerlijke pannenkoek weer bij te komen.

8. Pannenkoekenhuis Amerongen

Paar keer geweest omdat het zo'n mooie plek is. Maar alles pikt, personeel is ongeïnteresseerd en het eten onder de maat. Zo jammer. Want het is zo'n mooie locatie met zoveel mogelijkheden.

1,7
  9. Pannenkoekenhuis Amerongen

mevrouw blond

Wat een super slecht restaurant. Prijs kwaliteit ver te zoeken. Deze eigenaresse snapt niet hoe je een restaurant moet runnen. En kan zeker niet met kritiek omgaan. Prachtige plek maar het slechtste restaurant wat ik ooit heb meegemaakt. Kapot servies smakeloos eten en vooral vies…

10. Internationaal Amerongen

22 oktober hebben we het fantastische lunchmenu genoten in Restaurant Bentinck, voorheen de paardenstallen bij Kasteel Amerongen.

Het lunchmenu:

*makreel | pijlstaartinktvis | quinoa jalopeño peper | kemirinoten
    *gebakken schol | rauwe scheermes | zeewier | pandan | kaffier limoen
    *boerderij eend | rode biet | spelt | jus van tamarinde
    *appel dragon |wilde kastanje | steranijs | rijstepap

Op alle gerechten was niets negatiefs aan te merken. De opmaak bestond uit kunstwerkjes! Dit alles werd vriendelijk en geduldig toegelicht en geserveerd. De bijpassende wijnen pasten mooi bij de gerechten.

Kortom een prima ervaring die we graag nog een keer willen meemaken!

11. Pannenkoekenhuis Amerongen

Geweldige plek, verscholen in het bos, maar helaas is de uitbaatster niet geschikt om een gezinsrestaurant te runnen.
    Pannenkoek niet gaar, rauw spek en uien. Personeel wat onderling ruzie maakt. Gevaarlijke speeltoestellen en een eigenaresse, die duidelijk niet van kinderen houdt. Onjuiste prijzen berekent (omdat de kaart nog niet was aangepast?) en een eigenaresse, die daarover zeer agressief naar de gasten communiceert. Zelden zo honds behandeld, zelfs voor de Nederlandse horeca is dit extreem.

12. Pannenkoekenhuis Amerongen

Wij hielden op 16 september 2017 een familiebijeenkomst in het Berghuis. Wij zijn zeer tevreden en zijn vol lof over de prettige bediening. Het buffet was uitstekend. Ook in de voorbereiding zijn we prima geholpen. De zaal was sfeervol en gezellig. Wij waren met 25 personen. Het was top. Aanbevolen!

13. Nederlands Amerongen

Het eten was gewoon helemaal ruk, runderbavette, normaal een heerlijk stukje vlees. Hier is het nauwelijks gebakken en ligt op een bedje van bijna rauwe snijbonen. Bij het opdienen is het gerecht koud, ook van onze mede-eters. Na klagen gaat het terug naar de keuken en daarna is het eten nog niet warm. Dus maar opgegeten. We hadden het met vier mensen besteld en de serveerster biedt 3 schaaltjes patat aan bij het eten, blijkt dat deze later gewoon apart moeten worden afgerekend. Kortom waardeloze tent, ga er niet eten. De bediening is wel vriendelijk. Chris Merkx.

14. Pannenkoekenhuis Amerongen

Wat een teleurstelling, dat Berghuis. Weken geleden de Groupon gereserveerd en na 40km rijden en een pond overtocht, aangekomen bij het Berghuis. De kids en wij hadden er veel zin. Helaas waren we de uitgeprinte Groupon vergeten, maar onze ervaring bij andere groupons is dat een elektronische coupon (QR-code) vaak ook voldoende is.
    Echter niet bij het Berghuis. Ondanks onze uitleg dat we net ver gereden hebben en dat de kids er erg naar uit kijken, was de bediening erg starrig. Het was niet mogelijk zonder uitgeprinte Groupon te eten! Er was ook geen PC met printer zodat ik even in kon loggen om de Groupon te printen. Er was geen WiFi printer om Groupon te printen. Ik stelde uiteindelijk voor om de Groupon later (de volgende dag) op te sturen en/of te mailen en dan desnoods het gegetene deze avond gewoon te betalen en bij ontvangst van de Groupon het terug te laten storten. Niets was mogelijk. Zelfs even de eigenaresse vragen of er een uitzondering gemaakt kon worden was niet bespreekbaar. We konden wel eerst naar een kopieshop in het volgende dorp rijden, om daar de Groupon te printen en dan weer terug te komen. Nou echt niet. We zijn gewoon ergens anders gaan eten en voor ons nooit meer "'t Berghuis". Ik hoop echt dat het Utrechts Landschap het erfpacht contract niet gaat verlengen zodat de eigenaresseniet langer deze bedroevende service op deze prachtige plek kan continueren. Zo ga je niet met klanten om!

15. Internationaal Amerongen

Belachelijk duur voor matig eten.
    We gingen met 4 personen lunchen bij restaurant Bentinck: een drankje, een salade of brood met kroket en een koffie toe. Moesten € 92 aftikken! Te belachelijk voor woorden. Je zit er erg leuk met mooi uitzicht op het kasteel en de bediening is okay, maar ik had een salade met seizoensgroente. Zou op verschillende wijzen bereid zijn, dus ik verwachtte iets bijzonders of in ieder geval gegrilde groente. In plaats daarvan kreeg ik sla met komkommer, radijs, rettich en wortel. Dat vond ik wel heel erg kaal. Nog geen nootje of olijf ertussen en een dressing kon ik ook nauwelijks ontwaren. Mijn man had brood met kroket, maar de kroketten waren koud (niet lauw, maar koud).
    Kortom, pretentieus en veel te duur. Voor ons de eerste en de laatste keer.

16. Chinees-Indisch Amerongen

Heerlijk gegeten als altijd dit voor een klein prijsje, goede service, aardige verdienstelijke mensen.
    De aankleding zou wat beter kunnen, gezelliger tafels en stoelen maakt het eenvoudige inrichting sfeervoller.

17. Pannenkoekenhuis Amerongen

Lodewijk

Ondanks het feit dat het niet druk was, moest er lang gewacht worden op de bediening. Om af te rekenen zijn we tenslotte maar naar binnen gelopen, alwaar de ober rustig zat te eten en te appen. Buiten zaten inmiddels alweer gasten enige tijd te wachten.
    Onvoorstelbaar!

18. Pannenkoekenhuis Amerongen

Eigenaresse Stella is zeker geen reclame.
    Ons dochtertje werd onterecht beschuldigd en terechtgewezen door de eigenaresse die buiten proportioneel boos werd. De eigenaresse had het verkeerde kind te pakken, maar dit deerde haar niet. Ons advies: niet met kleine kinderen naartoe gaan.

19. Kleine eetwaren Amerongen

Vanavond bij Ill Sogno gegeten en was verbijsterd! Niets was zoals het hoort te zijn. Ravioli uitgedroogd en onsmakelijk. Het stoofpotje; water met celery, wortels en gekookt vlees. De pizza absoluut niet zoals wij ze in Italie eten en in vele Italiaanse restaurants, dit was een flammekuchen en geen pizza. Prachtige omgeving voor een kopje koffie met een taartje!!

20. Pannenkoekenhuis Amerongen

Cgd van leeuwen

Stella maakt alles goed.

21. Pannenkoekenhuis Amerongen

Gert-jan

Verschrikkelijk! Het personeel en de baas vooral, ik kom nooit meer terug

22. Kleine eetwaren Amerongen

Leuk plekje aan de rand van het bos.
    Bediening is wat jong en oogt soms wat onervaren, maar was geen probleem.
    Eten is erg lekker en goed gevuld.
    Optie om je pizza aan te vullen is ook fijn. Prijs is verrassend goed voor wat je krijgt.
    We hebben heerlijk gegeten!

23. Pannenkoekenhuis Amerongen

R. Koman

Heel erg slecht, zo hebben wij ons bezoek aan Berghuis in Amerongen ervaren. Het eten was koud en het specialiteitenbroodje Bergschuur (kaas, champignons, met speciale kruiden, die we niet proefden) smaakte hetzelfde als de tosti van de kinderen: 1 te grote hoeveelheid gesmolten drappige kaas, zonder enige smaak. Het warme bedoelde eten was koud, en werd daarom (na een paar happen) op de gril gelegd, waar de ander broodjes ook op lagen: niet bepaald hygienisch, na een half aangegeten broodje.
    De bediening kon het werk niet aan, met een minimale hoeveelheid bezoekers. Het jonge personeel heeft ook weinig kaas (:-)) gegeten van het vak: klantonvriendelijk, klungelig. Een dame (baas?) was knorrig en vertelde dat bij de meerdere bestelde koffie geen gratis glaasje kraanwater besteld kon worden: dat was immers schenkgedrag, en dus 50 cent! Onvoorstelbaar anno 2017! Waarom werkt deze dame hier? Ze straalt uit dat het werk haar totaal geen enkel plezier geeft! We mochten kraanwater uit de wc halen (snapt u het nog?)
    Het restaurant staat te boek als kindvriendelijk. Maar het personeel behandelt kids zo helaas niet. Op 1 dame daargelaten...die bediende zo slecht nog niet. Het aanwezige speelgoed is vies, onhygienisch en kapot. Over kapot gesproken: vijf jaar geleden bezochten we het restaurant al eens, en was het - vieze - toilet al kapot, en liep het water constant door. Dat was nu nog steeds het geval.
    Conclusie: slecht. Nooit meer. Komt dit restaurant ook wel door de inspectie, vroegen we ons, qua hygiene?

24. Pannenkoekenhuis Amerongen

Petra

Zaterdag als lunch een pannenkoek gegeten. De bediening is snel. De pannenkoek was mooi dik en smaakte prima, alleen jammer van de champignons, deze kwamen uit een potje. De kwaliteit van de ingrediënten liet naar mijn gevoel ook te wensen over. Verder prima plek om even uit te rusten.

25. Pannenkoekenhuis Amerongen

Fam. Souverijn

Heel leuk restaurant! Het ligt op een prachtige plek in het bos, met veel speelmogelijkheden voor kinderen. Een gezellig en knusse sfeer, lekker eten en vriendelijk personeel.

26. Pannenkoekenhuis Amerongen

Tot twee x toe koude kroketten opgediend gekregen.
    Pannekoeken waren redelijk.
    Jammer, want bos voor kids is prima en daarna heerlijk hapje eten zou zo fijn kunnen zijn voor een topdag, maar helaas.

27. Chinees-Indisch Amerongen

All-in buffet met z'n vieren genomen, omdat we altijd afhalen en dat is goed.
    Buffet viel tegen, sushi werd niet aangevuld, veel warme gerechten waren lauw, gebakken banaan te droog, het was het net niet.
    De serveersters waren top, regelmatig of we iets te drinken wilden en de borden af te halen.
    Wij gaan de volgende keer weer afhalen, dat is top.

28. Pannenkoekenhuis Amerongen

Max koymans

Super relaxte sfeer. Alles kan niets moet. Als je een afwijkende wens hebt doen ze hun best om dat te realiseren voor je. Lieve bediening. Gezellige sfeer.

29. Chinees-Indisch Amerongen

keesenhenny

30. Pannenkoekenhuis Amerongen

Super gegeten en een gezellige sfeer! Alles bijpassend versierd met kerstverlichting. We komen zeker weer terug.