Buitenlust in Amerongen

1267201840 58
1300192994 53
1319987687 63
1451952306 60

1. Het eten was gewoon helemaal ruk, runderbavette, normaal een heerlijk stukje vlees. Hier is het nauwelijks gebakken en ligt op een bedje van bijna rauwe snijbonen. Bij het opdienen is het gerecht koud, ook van onze mede-eters. Na klagen gaat het terug naar de keuken en daarna is het eten nog niet warm. Dus maar opgegeten. We hadden het met vier mensen besteld en de serveerster biedt 3 schaaltjes patat aan bij het eten, blijkt dat deze later gewoon apart moeten worden afgerekend. Kortom waardeloze tent, ga er niet eten. De bediening is wel vriendelijk. Chris Merkx.

2. Linda Dijkstra

Afgelopen weekend met ons gezin heerlijk gegeten! Het hele restaurant zat vol, maar toch verliep de bediening lekker vlot en vriendelijk! Wij hebben genoten van het eten en een gezellige avond uit!

3. Cees Bekker

4. Was niet best, jammer! Rommelig en vuil terras, zo te zien is er dit jaar nog niet geveegd of geschrobd onder de luifel, laat staan de kozijnen afgenomen, zo dik ligt het vuil er op.
    Tafels zijn niet schoon, geen asbak enz., onder de drankjes worden geen viltjes gebruikt, gevolg dat je kleding eronder komt te zitten.

Bediening laat echt te wensen over, duurt erg lang voordat je wat te drinken krijgt geserveerd, 20 min. Wat je leeg maakt, staat totdat je weggaat op tafel. Kaart met beperkte keuze, (ster allures?). Geen placemats, servet wordt op een vuile natte tafel gelegd met bestek erop.

Voorgerecht; gerookte zalm met venkel ijsje € 14.50,
    met recht kleine zalm, er ligt misschien 40 gram op, geen garnituur. Biefstuk van wat?? Oh ja stukje rundvlees van 140 gr en dat voor maar € 23.00. Echt taai met een stukje mais, uitgestoken rode biet en 1 stukje wortel (echt veel te weinig) 1 rosa val aardappel, dat staat voor met bijpassend garnituur, nogmaals veel te weinig.

Achteraf snap ik ook waarom ze vragen bij het opnemen of er frietjes a € 3.50 en sla €?? bij wilt hebben. Had gevraagd om andere saus dat werd moeilijk, komen ze met ravigotesaus of botersaus, ik weet niet maar dat zit bij de vis? Andere saus kon niet gemaakt worden en dat voor een a la carte restaurant.
    Tafelgenoot had scholfilet gebakken, nou nou dat was toch wel 100 gram en dat voor € 17.50. Vis veel te gaar en niet krokant gebakken (gaat bijna niet als het zo weinig is).

De bediening nog medegedeeld dat het echt niet best was en de porties erg klein zijn, had echt niet voldoende. We kregen daardoor koffie aangeboden, daar zeg ik het niet voor, geef gewoon voldoende dan wordt de koffie vanzelf wel besteld.

Toen werd het donker op terras, er staat één lantaren, geen lampje op tafel, om 21.30 uur zie je echt niet meer waar je mee bezig bent (doe hier eens wat aan). De tarieven liegen er niet om veel te duur voor wat je krijgt.

Onze ervaring: eens maar nooit weer. Sterkte.

5. Redelijk vlotte bediening, maar 9,50 voor een mckroket zonder toebehoren en ruim 3 euro voor een half glaasje verse jus, schande! De tafel waren niet schoon.

6. Woensdag 24 juni met een vriendin bij Buitenlust afgesproken. Het was mooi weer, op het terras koffie gedronken. Bediening was vriendelijk en de koffie lekker. Na een wandeling weer op het terras om te lunchen. Vriendin koos voor broodje oude kaas, was erg lekker, ik nam broodje tonijnsalade. Broodje was goed vers, tonijnsalade zat rode ui in, vind ik persoonlijk wat minder maar dat ligt aan mijzelf. De bediening was vlot en vriendelijk. Een kleine tip, op het terras staan prachtige kastanjebomen die wel eens iets laten vallen, tafeltjes even schoonmaken en placemats gebruiken. Verder heb ik niets aan te merken en begrijp de negatieve reacties dan ook niet. Ik kom hier zeker nog eens terug.

7. Na een retraiteweekend met het team hier wat gegeten. We hadden het gezellig met elkaar en we zaten goed. Wel krap looppad voor de bediening, waardoor je vaak je stoel moet verschuiven, dat wordt op een gegeven moment wel irritant. Mijn voorgerecht was ronduit smerig. Het moest bouillabaisse voorstellen, maar het was een dikke brij met overgare vis waar alleen de makreel nog in te proeven viel. De lamsrack met risotto was acceptabel, wel veel teveel munt in de risotto.

8. Afgelopen zondag na een prachtige wandeling zijn we hier neergestreken, omdat het er zo op het eerste gezicht leuk uitzag. Elke euro voor het eten is er een teveel. Behalve als je misschien alleen een portie patat besteld. Drankjes goed: dit wil zeggen pilsje en koffie. De 3 hoofdgrechten die we hadden misten de kwaliteit / finesse van een goed bereide maaltijd.

Mijn vega thaise curry: Bol rijst in flinke hoeveelheid dunne saus om de kleine stukjes ondefinieerbare groenten te maskeren, 15 euro.
    Fritata (1/8 stukje omelette met wat groenten erin) zonder garnituur (groenten of frites), 16 euro.
    Klant en klare taco's in verband met voetbal. Goedkoop, maar daar was de kwaliteit dan ook naar. Vegetarische variant was niet mogelijk. Kok had geen mogelijkheid / creativiteit om zelf wat groenten te bakken om erin te doen volgens de kelner.
    Voor de frites die we bestelden omdat er totaal geen garnituur bij de gerechten werd geserveerd, werd 11 euro in rekening gebracht! Met de opmerking over het magere hoofdgrecht van de fritata werd niets gedaan.

In deze tijd mag je als consument in een eetcafé voor een vegetarisch hoofdgerecht van 15 à 16 euro een kwalitatief redelijk hoofdgerecht verwachten, waar minstens wat groenten en wat frites/aardappeltjes deel van uitmaken. Natuurlijk hebben we ons niet meer laten verleiden tot een nagerecht.

9. We hebben Buitenlust na eerdere mindere ervaring weer eens bezocht. Nu is het genoeg! Slecht personeel, heel lang wachten, krakkemikkig en vuil buitenmeubilair. Eerst lang wachten tot een ober langs kwam, toen twee maal de verkeerde drankjes gebracht, vervolgens 35 minuten wachten op het voorgerecht, daarna kwam het hoofdgerecht terwijl de gebruikte borden nog niet waren weggehaald. Wat bovendien erg stoorde was een 'feestje' van jongeren (personeel op hun vrije avond) die erg luidruchtig de beste plekken op het terras innamen. Jammer allemaal, Buitenlust glijdt heel snel weg. Ons zien ze er niet meer!

10. Zeer gastvriendelijk ontvangen. Konden zelfs kiezen voor een aparte kamer ivm onze hond en de drukte. Goede bediening en prima eten. Enige minpunt is misschien de karige inrichting, maar verder echt een prima keuze!

11. Na een vervelende ervaring (zie 12 maart) kregen we een tegoedbon na het melden van onze klacht. Een dinerbon voor een geheel verzorgde avond. We hebben heerlijk genoten van: salade van groene asperges, halve kreeft en een heerlijk dessert. Ook de service was weer ouderwets goed. Onze complimenten voor de manier waarop er is omgegaan met onze klacht. Buitenlust een echte aanrader!

12. Wij hebben van de week na een heerlijke dag fietsen onze tocht afgesloten met een hapje en een drankje bij Buitenlust. Wij hebben gekozen voor het 3 gangen keuze menu! We hebben allebei de salade van gerookte rib-eye met mango, pijnboompitten en dragon gegeten! (Erg lekker) Daarna hebben we de gebakken dorade met een creme van pastinaak een aardappel pure en groene asperge met haricot verts en een overheerlijke pesto. En als dessert , Menu Creatie het zag er geniaal uit op een Zwarte tegel. Mousse van aardbei, kletskop, en gemarineerde vijg . Wij hebben dus gewoon echt een geslaagd dinner gehad.

13. Na een aantal goede ervaringen schoven wij gisteren bij Buitenlust aan vol verwachting. Helaas moeten we constateren dat de biefstuk en vis ernstig beneden niveau waren. De biefstuk was oud en taai. De vis niet op smaak en de garnituur matig. De aardappelpuree was niet vers en droog. We hebben netjes aangegeven hier ontevreden over te zijn maar de bediening kon hier niets aan doen. Helaas zullen wij Buitenlust niet meer bezoeken. Jammer gezien de ervaringen en de prachtige locatie.

14. Mooi terras, leuke locatie. Lekkere lunch gerechten (geen ervaring met diner), alleen de bediening laat te wensen over... Je moet vragen om alsjeblieft geholpen te worden (3x), als dan het eten gebracht wordt heeft de ober niet door dat de glazen leeg zijn... Maar doordat de ergernis dan zo hoog is opgelopen denk ik ook: dan maar niet, jullie lopen omzet mis... Dit was de ervaring van vandaag, maar elke keer weer is de conclusie hetzelfde: leuk terras, lekker eten, slechte service, en dat is jammer...

15. Heerlijk gegeten, zeer vriendelijk personeel, prachtige lokatie in het mooie Amerongen.

16. Op een doordeweekse middag op het terras van Buitenlust neergestreken voor de lunch. Mooi gesitueerd in het pittoresque centrum van Amerongen. Slechts 5 tafeltjes bezet dus een snelle maaltijd (dachten we) was gegarandeerd. Op veel tafels stond helaas nog wel nog vuil servies! Na 20 minuten waren we nog niet bediend. Ondertussen hadden we op het schoolbord gelezen dat het dagmenu uit 'Pasta Carbonara' (euro 9,95) bestond...prima kost voor hongerige fietsers zoals wij. Het meisje dat het terras deed was ondertussen bij onze tafel aanbeland en nam de bestelling op..helaas liet ze de vuile vaat staan. Na nog eens 30 minuten wachten kwam dan eindelijk de pasta. Het bestond uit een groot bord met daarin gekleurde krul-macaroni met daarop een schep grijzige ragoût of iets wat daarvoor moest doorgaan.

Over het geheel was wat kaas geraspt van zo te zien 2 verschillende stukjes. In de ragoût dreven wat champignons van blik-kwaliteit en diepvries-spekjes.

Het smaakte slechter dan we vreesden: flauw, fantasieloos, liefdeloos klaargemaakt en vooral erg machtig... een regelrechte aanfluiting. Na een paar happen hebben we het opgegeven. Dit was niet te eten. Je kan een gerecht verpesten door verkeerd gebruik van ingrediënten maar dit was pathologische gemakzucht. Wie kun je dit nou het meest aanrekenen: de uitbater van Buitenlust of de (jonge) kok? De volgende keer gaan we weer veilig voor de bitterballen op dit terras.

17. De hotelkamer, bediening, service en het ontbijt waren voortreffelijk. De locatie is uitstekend geschikt als uitgangspunt voor fietstochten.(Misschien moet er dan wel ruimte komen voor de fietsen 's nachts). Wij konden de fietsen 's avonds en nachts binnenzetten. Bedankt.

Wij hebben niets dan lof voor de ambiance van het hotel, de gemoedelijkheid van het personeel en het voortreffelijke eten & drinken.

Wij komen zeker nog vaker terug.

Ton & Margo uit Middelburg.

18. Super gegeten, fijne sfeer, en zeer gastvrij! Voor herhaling vatbaar.

19. Op vrijdag 4 maart zouden we uit eten gaan met een groep van 7 vrouwen. Ik reserveerde de dinsdag daarvoor voor 19.00u in de Rode kamer. Eerder die dag is iemand van onze groep langs gegaan om te zeggen dat we iets later zouden komen. Dat werd genoteerd. Toen we 's avonds aankwamen omstreeks 19.15u, zagen we dat de Rode kamer helemaal vol zat. Bij navraag (ik zag toen onze reservering in het boek staan met vermelding Rode kamer) werd ons gezegd dat wij in het café of in het restaurantgedeelte konden eten als we daar maar om 21.00u zouden vertrekken vanwege een party die daar plaats zou vinden. Het was inmiddels 19.30u geworden dus gezien de over het algemeen lange wachttijden bij Buitenlust zou dit een haastig etentje worden. Dit was niet onze bedoeling en zijn dus vertrokken met een negatief gevoel over dit restaurant. Dit is geen reclame voor Buitenlust en ik zal niet gauw meer besluiten om daar te gaan eten.

20. Mieke Pitlo

We zijn met ons hele team wezen eten, in totaal 15 mensen. Het was super! Er was een gastvrij ontvangst en een heel vriendelijke bediening. We hebben heerlijk genoten van diverse gerechten. Kortom......zeker voor herhaling vatbaar en dat ga ik zeker doen binnenkort, maar dan met mijn gezin....

21. Na een avond met behoorlijke missers deed de eigenaar een proffessionele zet: hij gaf ons een tegoedbon om het zeer tegengevallen etentje helemaal goed te maken. Een genereus gebaar en we hebben heerlijk gegeten! Het gammele meubilair is inderdaad wel een minpunt!

22. De locatie en de uitstraling van dit restaurant zou het tot een topper in de wijde regio moeten kunnen maken. Het totale gebrek aan service, bijzonder slechte bediening en daarbij ook nog idioot lange wachttijden maakt het echter tot een culinaire nachtmerrie.

Een bomvol terras met overal nieuwe mensen die barsten van de dorst. Lege glazen en kopjes staan opgestapeld aan de rand van de tafels, maar al het personeel loopt 'met lege handjes' naar de keuken om daar.... ja, wat?... de omzet van het terras kan door goed personeel worden vertienvoudigd, de irrritatie gedecimeerd.

Na veel slechte ervaringen het nog één keer geprobeerd. Op de verjaardag van mijn vrouw. Gereserveerd natuurlijk, maar bij aankomst was de tafel weg en werd ons een plekje aan de tafel van wildvreemden aangeboden, die daar ook raar van opkeken. Dat was mijn laatste poging. Ik kan geen cijfer geven voor het eten... zover ben ik nooit gekomen!

23. Met pasen hadden wij onze ouders uitgenodigd te gaan eten bij Buitenlust. We hadden gereserveerd en aangegeven dat we het paasmenu wilden. We waren met 4 volwassenen en 1 peuter. Er was een goede plek voor ons vrijgehouden. Het restaurant ziet er mooi en gezellig uit. We kregen iets te drinken en de kaart. Na ongeveer een half uur werd ein-de-lijk onze bestelling opgenomen...na herhaaldelijk vragen. Na weer drie kwartier kregen we het voorgerecht. We bleven moed houden maar onze peuter zou het niet lang meer trekken. Na nog 2 uur (!) gewacht te hebben was het hoofdgerecht er nog niet. Er werd ons gezegd dat er iets mis was gegaan in de keuken....geen excuses...helemaal niets. Nog gevraagd naar de eigenaar, maar die was niet aanwezig, en er was ook geen andere leidinggevende. We zijn vertrokken, hebben eten bij de Chinees gehaald en dat thuis opgegeten.

Omdat Buitenlust zo'n leuke plek is, besloten we het een tweede kans te geven. Ditmaal met mijn schoonouders en peuter ook mee. Weer lang wachten. Geen attent personeel, geen bordje en bestek voor peuter. Hoofdgerecht verkeerd en mijn schoonouders van 75 konden bijna niet op de hele gammele stoelen zitten.

Omdat wij positief zijn ingesteld, nog een derde kans. Mijn man wilde een cadeaubon halen voor vrienden om er eens te gaan eten. Het personeel zei: helaas, de bonnen liggen in de kast en we hebben de nu sleutel niet. U moet een andere keer maar terugkomen. Zoals u zult begrijpen heeft mijn man de bon elders gehaald want Buitenlust is voor ons helaas einde verhaal. Heel erg jammer dat men hier het principe van de klant is koning niet begrijpt.

24. Buitenkant oogt heel gezellig met een geweldig terras op een prima punt in het dorp.

Gegeten met een peuter en een baby (met wandelwagen). Bijna geen ruimte voor de wagen.

Ruimte binnen oogt in eerste instantie gezellig, maar staat ontzettend vol. Personeel kan nergens bij. Gammele tafels en nog gammelere stoelen.

Weinig á la carte op de kaart. Wel een leuk menu en dat was nog heerlijk ook. Prima prijs ook, wel kleine porties. Onze peuter at met ons mee, want er was niks voor kinderen. Heel jammer dat ze dan niet even ook een bordje en bestek voor haar neerzeten. We moesten overal om vragen.

Geen hoekje voor kinderen en personeel oogt geërgerd op de kinderen. Ook geen verschoonmogelijkheid.

25. Een leuk restaurant en een leuke locatie. De bediening is echter heel wisselend, van goed tot heel slecht. Jammer, want de locatie is top en het eten is prima.

26. Femke 19 punten

Gegeten met een groep. Tafel was veel te groot voor het aantal mensen, dus erg ongezellig. Daarbij zaten een paar mensen zo in het gangpad, dat ze iedere keer voor de bediening aan de kant moesten. De stoelen waren zo gammel dat we verbaasd waren dat ze het einde van de avond gehaald hebben. De bediening was alles behalve vriendelijk en maakte veel fouten. Op vragen en een klacht over het eten werd niet of chagrijnig gereageerd. Een fles wijn van de kaart werd zomaar open op de hoek van de tafel gezet met de glazen ernaast, dus op een beetje etiquette hoef je niet te rekenen.

27. Helemaal geweldig! Heerlijk gegeten, en een erg vriendelijke ober. Kortom, daar gaan we nog eens naar toe!

28. Vandaag drie kwartier bezig geweest om een lunch te bestellen. Zelfs een paar keer naar binnen gelopen om te vragen of we konden bestellen. Ondanks de belofte dat "er zo iemand bij u komt" gebeurde er niets.....( en zo heel druk was het nou toch ook niet).

Na drie kwartier de menukaarten ingeleverd omdat we in tijdnood kwamen; dit ook gemeld bij de bar.

Jammer dat hierop chagrijnig gereageerd werd. Een beetje klantvriendelijk bedrijf biedt toch op zijn minst excuses aan?

Niet gegeten dus, wel een nare smaak!

29. Hebben er een aantal jaren geleden ons 35 jarige bruiloft gevierd: Prima verzorgd, heerlijk gegeten. Dachten nu met een gezelschap van 8 personen weer gezellig te gaan eten. Ging al fout bij de datum: verkeerd genoteerd, gevolg was dat we aan tafel bij een ander gezelschap zaten, op wiebelstoelen, zéer krap naast elkaar, in het halfdonker (de menukaart bijna niet te lezen) met een vriendelijke maar onprofessionele bediening.

Maar, het eten (á la carte) was goed (als je tenminste geen grote eter bent). Prijs aan de hoge kant.

Kortom: dat was meteen de laatste keer.

30. Ik heb een prima ervaring met Buitenlust! Afgelopen week heerlijk gegeten, was goed snel. Bediening was alert en correct.

Hartelijk dank! Graag tot snel!

31. Mooi pand, ook wel eens lekker gegeten. Maar voor een simpele, buiten de kaart bestelde bruine boterham met kaas voor ons zoontje van twee rekende men 5 euro. Dat is geen stijl. Het luxe-broodje met Kwekkeboom-kroket van mijn vrouw was goedkoper. De bediening was sloom en onoplettend.

32. Gisteren was ik in Buitenlust met een vriendin, we hadden een heel slechte ervaring. Het restaurant ziet er leuk uit, maar de bediening is waardeloos. We zaten een kwartier toen we zelf maar eens gingen vragen of iemand de bestelling kon komen opnemen. Koffie en bronwater werden vervolgens snel gebracht, maar op het broodje en de soep bleven we wachten en wachten. Na ruim drie kwartier wachten zijn we vertrokken, na tussendoor nog een keer te hebben gevraagd waar het broodje bleef. Om ons heen zaten ook mensen te wachten. Misschien was er iets vreselijk fout gegaan in de keuken, maar dan had dat mijns inziens meteen moeten worden gezegd.

33. We zijn snel geholpen en bediening is vriendelijk. Bitter garnituren zijn erg lekker. s'avonds hebben we hier ook gegeten, dat viel tegen. Het hoofdgerecht is helaas smaakloos en ik heb mijn eten laten staan. Durfte i.v.m meer teleurstelling niet voor het nagerecht te gaan en ben met honger vertrokken.

Had helaas iets te veel met luxe rekening gehouden maar is meer eetcafé met een creatieve uitspating.

34. Gezellige lokatie met mooi buitenterras. Bediening is te onervaren en snel afgeleid. Kwaliteit van het eten varieert nogal per bezoek.

35. Voorgerecht was heerlijk, maar voor de rest uitermate slecht.

Meer dan anderhalf uur moeten wachten op het hoofdgerecht, gerekend vanaf het voorgerecht, om vervolgens teleurgesteld te worden over het hoofdgerecht.

Verder kan de bediening beter. Dit komt mede mdat de bediening erg jong is en een beetje onervaren overkomt. Ze doen hun best, maar lopen zichzelf voorbij.

Heel jammer, want de locatie is echt top.

36. matthias

Fantastich!

We zaten op het punt om te vallen van de trek en daar was de prachtige locatie waar buitenlust is. We hadden van vrienden van ons gehoord dat het er al hartstikke goed was.

Wat we vooral leuk vonden is dat ht personeel een beetje met je speelt gewoon leuk en gezelig! eten goed en we waren snel weer aangesterkt!

37. Goede lunch gerechten, maar mag wat uitgebreid worden.En betere stoelen graag. Verder een leuk ding...

38. gezellige gelegenheid met leuk personeel! de lunchkaart mag iets uitgebreider, maar wat er op staat is heerlijk!! Zomers is het terras een aanrader.

39. De bediening is heel slecht. Het personeel is zeer jong. Je moet erg lang wachten voordat je iets kan bestellen. Uiteindelijk zijn we weggegaan en elders gaan eten.

40. Prettige mensen en bediening, leuke ambiance. Niveau van eten is goed en geheel leid tot plezieringe avond. In de zomer goed buiten te zitten.

41. Heerlijk na een lange boswandeling op het grote buitenterras gaan zitten. Wat opviel was dat je heerlijk en simpel kunt eten van de dagkaart voor weinig, of uitgebreid. Fantastische wijnen ook! Echt een aanrader!

42. Heerlijk gegeten op het mooie terras. Tonijn en roodbaars gerecht was perfect verzorgd. De bediening was snel en vriendelijk.