In 't Wapen van Ameide in Ameide

Voor de zaak en op de Dam. Tevens veel parkeerplaatsen op de Loswal. Alles gratis parkeren.

• OV

Lijn 90 Utrecht - Rotterdam. Halte 'de Dijk'.

• Catering

• Honden toegestaan
    • EV-oplaadpunt
    • Aan het water
  7. Betalen Master Card pin Visa American Express

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1312042715 82
1320703164 83
1441949452 76
1519893494 79
1563195740 79
1684442028 79

1. Van Poelgeest

Eten en bediening??? Geen idee. Ik ben namelijk gebeld door het restaurant dat deze gesloten was en niet meer open zou gaan en het verbaast mij derhalve dat nu gevraagd wordt hoe het gegaan is. Duidelijk geval van langs elkaar heen werken. Jammer.

2. g.middelkoop

Het eten was prima, de bediening was goed, jammer dat er maar twee stellen in het restaurant waren

3. André van Leeuwen

Eten was lekker en goed en niet te weinig.
    Bediening was zeer vriendelijk

4. Het eten was heel goed. Groot stuk vlees. Wel jammer dat er zo weinig mensen waren. Mocht iets warmer zijn.

5. Wat een gezellige lieve eetlocatie. En zeker de mosterdsoep is een echte aanrader!

6. Remco wasser

Eten goed (varkenshaas) geen keuze voor biefstuk (enige wat we altijd kiezen), bediening had wat gezelliger gekund en meer betrokken bij jou als klant; kwam ook erg gehaast over; inrichting en aankleding restaurant niet echt sfeervol; o.a. foute vloer bij zo'n authentiek pand

7. Helaas een tegenvaller. Wij hadden een broodje warm vlees besteld. Dit bestond uit 2 dikke sneden brood met daarop plakjes ham en erover warme pindasaus uit een potje. Garnering wat sla en een halve perzik uit blik. Koffie was goed, maar we kregen daar een rekening voor hoewel het inclusief de lunch was. Toen ik dit zei was 't antwoord: u zegt 't, dus dat zal wel.
    Al met al een onbevredigende lunch.

3,9
  8. jan sinot

Lekker eten, goede service.

9. Gerda den Besten

Voor het eerst in het Wapen van Ameide gegeten. De ober was deskundig en erg vriendelijk.
    Het oude deel van het restaurant is gezellig. Het eten was goed en de porties waren royaal.

10. Bert Zondag

Eten was zeer goed en vriendelijke bediening

11. Magda v.d. Bogert

Mini high tea van Gift for you cadeau gekregen. Ontzettend genoten van bijzondere, lekkere, uitstekende hapjes/koekjes/broodjes/wraps. Heel goed en prachtig geserveerd op etagere. Gezellige locatie en vriendelijke bediening met goede uitleg omtrent het thee drinken met keuze uit vele soorten verse thee.

12. Tappas menu kado gekregen.Was vergeten dit te melden maar was geen probleem.Netjes geholpen, prachtig opgemaakte plaat met diverse hapjes.
    Heeel lekker allemaal, alles opgegeten, was nog niet eerder voorgekomen.
    Zeker aan te bevelen, komen zeker weer eten.

13. F. chaney

Sfeer was zeer goed, de omgeving is mooi. Eten was lekker.

14. Fam Sluimer

We zijn goed geholpen en het eten was goed
    Alleen miste ik de advocaat bij oma's broodpudding

15. Bijzonder vriendelijke ontvangst en vooral de opkamer is het heerlijk rustig zitten. Beperkte kaart, maar met smakelijke gerechten. Wat mij extra opviel is het verstrekken van een vingerkom, met water en citroen en bijbehorend doekje erbij, bij de spareribs.

Een bezoek hier is zeker voor herhaling vatbaar

16. J. de Lijster

Geweldige ontvangst met vriendelijke bediening en kwalitatief hoogstaand eten en drinken!

17. Wij hebben hier geluncht en waren aangenaam verrast door de lekkere gerechten.
    We komen hier zeker nog eens terug.

18. Ik heb hier met een goede vriend gegeten.

Bij binnenkomst viel meteen het ouderwetse interieur op. Vernieuwing kan geen kwaad. Bediening was wel erg attent en vriendelijk en wees ons meteen een plekje aan.

De kaart is niet groot en dat vind ik persoonlijk niet erg. We gingen voor de spareribs en de hete kip, beide specialiteiten van het huis. Voorgerecht carpaccio. Nagerecht dame blanche en warme kersen met ijs en slagroom.

De carpaccio was apart. Gedroogde tomaten uit blik op de carpaccio, zelden gezien en ook niet superlekker. Deze krijgt van mij iig een onvoldoende.

Het hoofdgerecht was super. De hete kip werd geserveerd op een steen, erg leuk! De bijgerechten waren ook erg lekker. De spareribs waren ook erg lekker. Vooral de zelfgemaakte sauzen vielen goed in de smaak.

De desserts waren ook goed. Leuk opgemaakt en een goede hoeveelheid. De kersen waren echt warm en de chocoladesaus van de dame blanche ook. Pluspunt.

De wachttijden voor de gerechten waren prima en de bediening was goed. De prijzen zijn normaal. Ze hebben een hoop speciaal bier op de kaart. Zomers zal het hier vast heel druk zijn met toeristen, want Ameide ligt er goed voor fietsroutes.

Leuk om een keer gegeten te hebben.

19. Robert Vlasblom

Ondanks dat er weinig andere gasten waren, was het een gezellige avond. Heerlijk gegeten en de spareribs zijn een echte aanrader.

20. Zeer goed en vriendelijk personeel.

21. Fijne ontvangst. Heel gastvrij. We hebben heerlijk gegeten. Was goed verzorgd. Pluim.

22. Valerie en Johan

Heerlijk gegeten, voor het voorgerecht was verrassend, en lekker. Voor herhaling vatbaar!

23. Heerlijk gegeten, goede bediening. Voor herhaling vatbaar.

24. Wij hebben verrassend lekker genoten van o.a. het tapasmenu met een goede bediening en in een gezellige omgeving. Zeker voor herhaling vatbaar en zeer aan te bevelen.

25. j.v.wingerden

Wij hebben bij u heerlijk gegeten in een gezellige omgeving en met vriendelijke bediening.

27. Afgelopen zaterdag zijn we met z'n tweeën wezen eten bij dit restaurant. Bij binnenkomst werden we vrij snel geholpen en naar een tafeltje in het "opkamertje" verwezen.
    De bediening nam gelijkdenkenden drankjes op en wees mij op de bierkartel. Nu ben ik een bier genieter en koos een heerlijk donker biertje uit.
    We kregen gelijk met onze drankjes de kaart en een heerlijk plankje brood met drie verschillende smeersels. Nu waren we al een keer eerder hier wezen eten en we waren aangenaam verrast door de nieuwe kaart. Al met al hebben we weer heerlijk gegeten.
    Zeker een aanrader.

28. Afgelopen zaterdag gegeten met 4 personen en een mix grill gegeten. Bijzonder weinig vlees 3 kleine stukjes en één klei bakje gebakken aardappeltjes en één klein bakje salade. Dit alle voor 4 personen, kregen na afloop nog wel één bakje gebakken aardappeltjes erbij. Het dessert was al even bedroevend. Eén bolletje ijs met wat kersen uit een pot ongeveer een koffiekopje vol. Dame blanche waren twee bolletjes met wat spuitslagroom en een kannetje chocoladesaus. 4 glazen wijn en 4 glazen bier gedronken en de rekening was Euro 123.50!!

29. johan 266 punten

Goed gegeten met een grote groep. Bediening vlot en vriendelijk. Het eten was erg goed, en de prijs was heel erg goed vergeleken met de kwaliteit. Tip: als je reserveert, probeer dan een tafel te krijgen in het "hogere" gedeelte, dat komt je sfeer ten goede.

30. Super gezellig om met elkaar te eten, zeker als je in de opkamer zit, met je eigen familie en kennissen.
    De bediening was goed, het eten voortreffelijk, een aanrader voor iedereen, jong en oud.

31. Aan de carpaccio zat totaal geen smaak, kwam uit de diepvries, rauwe sla erop met dressing waar ook geen smaak aan zat (extreem smerig). Bier was lauw. Hoofdgerecht was voor de prijs erg minimaal, ook geen fatsoenlijke groenten erbij. Daardoor smaakte de patat wel lekker. Ze hadden geen vers fruit voor het nagerecht (volgens mij was er niets vers). Dan maar de creme brulee, zoiets smerigs heb ik nog nooit op. Er zaten zelfs stukjes custard in. Die hebben we maar laten staan. En dan de rekening, ja die was wel gepeperd. Ons zal je daar nooit meer zien. Jammer hoor dat dat een restaurant mag heten.

1,9
  32. Heerlijk gegeten voor een nette prijs. Heel hartelijk en klantvriendelijk ingesteld, royale porties en goede bediening.

33. Lekker gegeten tegen een goede prijs, waarmee de prijs-kwaliteitsverhouding zeker goed valt te noemen.
    Leuke restaurantruimte. De hoeveelheid eten is ruim voldoende.
    Als decoratie plattelandsafbeeldingen van weleer op de muren en sprekende grappige teksten. Ook de demonstratie door de restauranthouder met zijn (met uitsterven bedreigde) uilsoorten was erg interessant. Een pluim voor de restauranthouder dat hij zich voor deze bedreigde diersoorten wil inzetten.

34. Janet, Ada, Marja en Ans

24-11-2012 heerlijk gegeten in het Wapen van Ameide.
    Waren met 4 vriendinnen. Gegeten: 2 dames parelhoen in kersenbiersaus.
    1 dame pasta en 1 dame gegrilde zalm. Prijs was ook prima
    voor ongeveer 30 euro pp. Wij gaan dit zeker nog eens
    overdoen.

35. Tijdens het fietsen kwamen we dit gezellige restaurant tegen en besloten hier te gaan eten. Omdat het mooi weer was hebben we buiten op het terras gezeten, maar ook binnen zag het er sfeervol en verzorgd uit.
    We hebben heerlijk gegeten en de bediening was vlot en vriendelijk.
    We komen hier zeker nog eens terug!

36. Je kan er redelijk lekker eten.
    Je moet alleen heel veel tijd hebben.
    De tijd tussen de bestelling en het serveren was ruim een uur.
    Ze zijn duidelijk niet op toeristen afgestemd.
    Het personeel (ik heb er een gezien) kan er duidelijk niet mee omgaan
    de maaltijd was met de bus.. hij komt zo.

4,9
  37. We hebben met een groep van 22 gebarbecued op het terras. Voortreffelijk vlees, mooie variatie.
    Bediening was vlot ondanks de grote groep.
    Kortom een aanrader!

38. Lekker ongedwongen een hapje eten voor een mooie prijs,
    zelfs met uitleg over de menukaart en de gerechten buiten de kaart om, personeel was vriendelijk en in voor een praatje.

Een dikke aanrader!

39. Kirsten

Zeer matige bediening, duidelijk zonder horeca ervaring. Eten niet bepaald bijzonder, tenminste... dat wat we kregen.
    Ik had mijn hoofdgerecht al op, mijn man moest het toen nog krijgen. Herhaaldelijk gevraagd.... ja hoor, het komt zo.
    Niet dus..... klachtenafhandeling ? Men liet ons aanvankelijk de hele rekening betalen, zonder verder een excuus....
    Enige lichtpuntje: de zon scheen lekker op het terras !

NB Mijn man heeft overigens later nog ergens anders (lekker) gegeten. Vreemde afsluiting van onze trouwdag.... allebei apart eten.

3,9
  40. Fam Vermeulen

Heerlijk gegeten in een ongedwongen sfeer. Leuk personeel, mooie aankleding.

Een aanrader en wij gaan zeker nog een keer hier eten.

41. Petra van der Wijst Rietveld

Net verhuisd en even bijkomen met vrienden en een etentje.

Daar er een invalide bij was werd er even snel een zijdeur geopend zodat ook deze man goed en veilig naar binnen kon.

Eenmaal binnen werden we heel vriendelijk doch ongedwongen ontvangen. De bediening en de sfeer waren prima.

Heerlijk gegeten zonder te lange wacht tijden tussendoor.

De eigenaar is een vrolijke man die wel tegen een grapje kan en daar ook gevatte antwoorden op weet te geven dus dat was wel lachen.

Hier gaan we zeker vaker naar toe en nemen dan ook weer vrienden mee.

Ook zullen we hier ook wel eens een biertje gaan pakken of zomer´s lekker een terrasje pikken. Heeeerlijk.

Bedankt voor de gezelligavond en het heerlijke eten.

Petra en Gerard.

42. Een heerlijke plek aan de overkant van de lek!

Pondje over, even de dijk naar beneden en je zit op een heerlijk terras.

Heb zelf nog nooit echt in het restaurant gegeten, maar als daar de kwaliteit en de service net zo goed is als de lunch op het terras moet het echt wel goed zitten!

43. Met z'n vieren in het opkamertje van dit restaurant gegeten en dat was prima. Het eten, de bediening en de sfeer waren uitstekend.

We komen hier zeker terug.

44. fam van der AA

Onlangs hebben we met 8 personen gegeten in dit net verbouwde eetcafe/restaurant.

Leuke, vriendelijke bediening, de prijs/kwaliteit verhouding was prima en ook de huiswijn smaakte perfect.

We zaten in het opkamertje en hadden zo moi uitzicht op het pleintje met het oude stadhuis van Ameide.

45. We waren hier met 3 personen. Hele aardige en vlotte bediening en het eten was ook heel goed.

We werden snel geholpen en het zag er allemaal heel netjes uit.

46. Onlangs met een groep gegeten in het voorzaaltje van dit eetcafe.

Gezellige ambiance, vriendelijke bediening en goed eten voor een alleszins betaalbare prijs.

Zeker een aanrader, we komen hier zeker terug.