Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Alphen nb verdeeld zijn.

1. Afrikaans Alphen nb

Paula van Beek

We hebben heerlijk gegeten bij Aap, de ambiance is top met kinderen. Ook zonder kinderen kun je genieten van het heerlijke eten, net iets anders dan anders. Wij komen nog een keertje terug.

2. Eten was heel goed, bediening was rommelig tot chaotisch toe.

3. Met Kerst hier gegeten. Het eten was redelijk, maar niet echt van dit is het. Personeel wel vriendelijk. Maar het liep niet, lang op onze drankjes moeten wachten. We hebben er iets over gezegd, hopen dat ze er iets mee doen. Voor ons is het niet voor herhaling vatbaar.

4. Afrikaans Alphen nb

Afgelopen weekend hebben ik en mijn familie heerlijk gegeten bij restaurant Aap!
    De service was erg goed en ook waren we erg te spreken over de kinderkamer inclusief kindermeisje waar onze zoon zich goed konden vermaken!
    Petje af!

5. Afrikaans Alphen nb

Al meerdere keren hier komen eten, door de aanbouw vorig jaar kan je nu ook lekker zitten zonder dat je last hebt van de kinderen van anderen die aan het spelen zijn, geweldig!

6. Goed en vers warm eten.
    Hartelijk onthaal ook voor de jarige was er een hartelijk onthaal.

7. Afrikaans Alphen nb

Fam.zebregts

Super lekker. Heel vriendelijk personeel. Gezellig zitten.

8. Afrikaans Alphen nb

Dit restaurant is echt TOP! Iedereen wordt persoonlijk welkom geheten...
    De inrichting van het restaurant is sfeervol en origineel.
    Het eten is puur en wordt mooi geserveerd.
    De kok komt persoonlijk aan iedere tafel. De prijs is scherp, zeker voor wat je krijgt aan hoeveelheid en kwaliteit.

Voor ons was dit een heerlijke verlenging van onze reis naar Zuid Afrika.

9. A van Haaften

Het eten van een vispannetje was zeer slecht. Om nooit meer terug te komen en van de rest zeg ik maar niets. Geen groeten.

1,6
  10. Afrikaans Alphen nb

Deijkers

11. Afrikaans Alphen nb

Heerlijk restaurant en super kindvriendelijk.
    Top personeel. Het eten is verrukkelijk en service is ook zeer goed!
    Wij gaan hier nog heel vaak terug komen!

12. Bedankt! Het eten was lekker en het was super gezellig. De bediening was ook perfect. Wij hadden een leuke serveerster. Zij verdient wel een compliment, ze was zeer attent.

Tot een volgende keer, want we komen beslist binnenkort terug

13. G Aarts

We zitten nu al bijna 2 uur binnen en hebben net het voorgerecht gehad. Keuze voor mensen met allergie erg beperkt. We hebben besloten om geen nagerecht te bestellen, want we wie weet hoe lang we nog op het hoofdgerecht moeten wachten.😈

4,1
  14. Afrikaans Alphen nb

Helemaal goed, lekker gegeten en gedronken, goede sfeer en service, dus zeker voor herhaling vatbaar!

15. Afrikaans Alphen nb

Na een tijdje (maand of 6 geleden) weer eens bij AAP gegeten. De zaak is uitgebreid met een overdekte serre. Als je een rustig plekje zoekt, is dit een idee. Over het eten wederom niets dan lof. Geen poespas maar net een andere draai aan de gerechten. Prima prijs/kwaliteitsverhouding. En nog steeds (zoals het hoort) een kan water op tafel zonder kosten.

16. Zeer slechte kwaliteit eten. Ons zie je hier niet meer terug.

1,8
  17. Wilde oma verrassen voor haar verjaardag. Groupon besteld voor 4 personen, maar aangezien oma ziek was maar met zijn drieën gegaan. Achteraf zijn we blij dat oma niet meekon... Het begon al gelijk goed met vieze glazen. Zelf naar de bar gelopen waar de serveerster mijn glas opnieuw spoelt op de buitenste borstel zonder het glas rond te draaien. Zo wordt de buitenkant natuurlijk nooit schoon.

Eten was erg slecht. Zelfs de friet was slap en niet te eten! Spareribs waren volgens de kaart in trappistenbier gestoofd en zouden zo van het botje vallen. Denk niet dat ze überhaupt gestoofd zijn, aangezien ze vrij taai waren. Ze waren gedrenkt in een saus die nog het meeste doet denken aan foe yong hai saus van de chinees. Quiche van groente met bladerdeeg smaakte ook nergens naar. Groente zo gaar als snot. Bladerdeeg onderop in plaats van bovenop, waardoor het zompig in plaats van krokant wordt. Zwijnhaas was nog rauw.

Serveerster vraagt ons waarom wij het tafelnummer niet opgeschreven hebben, lijkt mij niet onze taak. Mensen zaten met de zaklamp van de telefoon te zwaaien om aandacht van de serveersters te krijgen. Het toetje en het stokbrood waren te eten, maar ook niet echt lekker. Het meeste eten was lauw en we hebben niet een keer schone borden gekregen.

Heb dit alles bij de bedrijfsleider gemeld. En gezegd dat ik de drankjes niet wenste af te rekenen. Hier ging zij meteen akkoord mee. Blijkbaar wordt het probleem dus onderkend. Een afrader, zoek nog even verder!

1,3
  18. Helaas mindere ervaring ten opzichte van voorgaande tapas etentjes bij Tapazza, andere gastvrouw, misschien andere kok of eigenaar want wereld van verschil.

19. Een prima locatie om eens lekker Hollands te eten voor een vaste prijs en dat onbeperkt, echt een aanrader. Bovendien was het voor ons de tweede keer en was het dus de eerste keer tegengevallen waren we uiteraard niet de tweede keer met z'n vieren gaan eten.

20. Fieke Schneider de Leuw

4 Februari 2016 met 3 vriendinnen gegeten het kleine hapjes menu. In een woord geweldig, alles heerlijk en leuk geserveerd. Personeel erg vriendelijk en in de keuken is ook erg lekker gekookt.

21. Stefhan

22. Afrikaans Alphen nb

Stefhan

23. Inspiratieloze gerechten. Veel kant en klaar, zoals salami en crostinis etc direct uit de supermarkt. De tomatensaus was zowel soep, pastasaus, vissaus als tapenade. De wijn zorgt er voor dat ze 3 sterren krijgen. Gelukkig hadden we een kortingsbon, zo was de kwaliteit in verhouding met wat we betaalden. Alphen is wèl een leuk dorpje!

24. Via social deal er van het weekend gegeten en dit was helaas schokkend slecht. Geen enkel gerecht was ok. Elke keer dachten we dat het wel beter zou worden en we waren er voor uit Tilburg naar toe gekomen, dus dubbel zonde. (25 min rijden).

Pompoensoep was een soort maggi room en vrij dun. Niet lekker. Zelfs vreemde kruidenboter. Brood was wel ok. De vierkante horecabak kruidenboter stond de hele tijd in het zicht. Niet professioneel. Salade met spekjes, weinig bijzonders en weinig spekjes. De 2e gang duurde wat lang. Waardoor we de 3e keer maar een paar gerechten gelijk bestelden. Een mini witlof met hele rare kaas erop. Te veel kaas. Er zou ook beenham op zitten, maar dat was nog geen tiende boterhamplakje. De hamgeur stonk een beetje. De quiche was zoals eerder in een andere recensie genoemd een soort Bros variant van ei met crème. Bah bah. De zwijnhaas was te eten, maar slecht van structuur en platgeslagen of zo. Van die Mini draadjes in het vlees. Het ergste waren de ribbetjes in trappistenbier gestoofd. Deze waren overgoten met een soort rode Fou Yong Hai / tomatensaus. Dat hadden we op het laatst. De ribbetjes waren ook lauw. Bizar.

Toen waren we maar gestopt en wilden we snel naar huis. Toetje was simpel, fruit uit blik, iets te koud (vriezer?). Bediening was wel ok. Serveren van gerechten in ovalen roestvrijstalen schaaltjes op een rond bord wat er al stond was heel vreemd. Dat past niet. Ook het uitserveren van de gerechten met siliconen cupcake vormen als handschoenen was niet professioneel en heel raar om te zien. Het licht ging harder en zachter met het aanspringen van een apparaat. Iets te fel. We zaten er niet echt op ons gemak.

Oja, de toiletgroep (heren); spinnenwebben, kapotte rol houder en een wasbak die niet schoon was. Toch gek. Maar ja, dan let je overal op. Het tapas deel leek er leuker uit te zien. Al met al de slechtste deal ooit. Voor bijna dezelfde prijs krijg je wel goed te eten met en zonder korting.

1,9
  25. A van Tilborg

Afgelopen weekend heerlijk gegeten bij restaurant de belhamel. Met een groepje van 6 personen hebben we de 60 gerechtjes gegeten. Hele ruime keuze (zodat er voor iedereen veel lekkers tussen zit) ook voor de vegetarische tussen ons. Ook zat er aan onze tafel iemand met een lactose allergie. Dit hadden we van tevoren aangeven. Hier is ook echt rekening mee gehouden. Er werd gezorgd voor speciaal sausje, die deze persoon dus wel kon nemen. Ook met de nagerechten is er aan deze persoon gedacht. Dit was echt super! Hetgeen wat deze persoon niet kon eten, was op zijn mat doorgestreept. Zo was het voor hem duidelijk wat niet mogelijk was en wat wel.

Ook de bediening was erg netjes. We werden netjes verwelkomd, kwamen regelmatig aan tafel of dat alles naar wens was en of we nog wat te drinken wilde. We hebben een heel gezellige avond gehad in een gezellig knus restaurant! Ook een plus punt is dat aan het einde van de avond de kok nog even langst alle tafeltjes liep. We komen dus zeker nog eens terug.

26. Het eten was goed en het personeel is super aardig. Ik ga zeker nog een keer terug.

27. Top restaurant.. geweldig, super lekker en de mensen zijn zeer vriendelijk en de service is uitstekend... Top keuken echt een aanrader!!

Wij gaan zeker dit nog vaak herhalen. Een dikke plus!

Groetjes fam Loeve uit Helmond

28. Top restaurant.. Geweldig, super lekker en de mensen zijn zeer vriendelijk en de service is uitstekend... Top keuken, echt een aanrader!! Wij gaan dit zeker nog vaak herhalen.
    Een dikke plus!

Groetjes fam Loeve uit Helmond

29. We sloten ons bedrijfsuitstapje af in dit hotel met een Bourgondisch diner. We wisten niet goed wat we er ons bij voor moesten stellen maar dat werd al snel duidelijk toen we de kaart zagen. Eenvoudige gerechten maar wel heel lekker, gebracht door vriendelijke bediening in een rijk gedecoreerde zaal. Hoewel het in eerste instantie wat leeg was, liep het uiteindelijk vol en werd de sfeer ook beter, het is een groot restaurant. Aanrader: konijn en de spare ribs! Verder vond ik het toetje nogal groot, andere collega's waren daar juist blij mee.

30. Enige pluspunt was dat de konijn lekker was. Verder was alles een regelrechte afknapper. Onzekere bediening die zelf niet eens wist wat ze voor je neus zetten en tot twee keer toe met hetzelfde briefje naar onze tafel kwamen om te vragen of het van ons was. Het briefjessysteem - waar je streepjes plaatst bij iedere ronde achter 1 gerechtje en steeds wordt opgehaald ( tot het drukker wordt...) werkt duidelijk niet en is niet alleen slecht uitgevoerd maar de bediening kan het wanneer het drukker wordt duidelijk niet meer aan.

De keuken lijkt het ook moeilijk te krijgen als het ietsje voller wordt want bij de tweede ronde duurt het al erg lang. Als ik voor mijn dochtertje vraag of ze ipv mayonaise misschien een beetje appelmoes hebben krijg je nooit meer antoord.

De aardappeltjes zijn zo zout dat daarmee de smaak (voor zover die er is) van het vlees meteen tenietgedaan wordt. Alles smaakt daardoor flauw.

Groot vraagstuk: wat hebben ze met de pompoensoep gedaan? Het smaakt naar witte bonen in tomatensaus maar dan ook nog zuur. Geen idee wat de soep met pompoen te maken heeft. Op de vraag of ik dan tomatensoep kon krijgen werd zwijgend ingestemd.

Ook vraag ik me af waarom ervoor gekozen wordt - als er al salades zijn - om steeds een stuk vlees te bedekken met een stapel flink verlepte slablaadjes? Echt de meest ontsierende en zinloze garnering ooit.

En altijd jammer als vlees in zo'n grote plas saus ligt te drijven dat het lijkt alsof er iets gecamoufleerd moet worden terwijl met het vlees zelf eigenlijk juist niet zoveel mis is. Zonde....

Het toetje: de chocolademousse lijkt een soort kleverige aardappelpuree maar dan bruin en smaakt ook erg onbestemd. Heeft niets met mousse te maken iig. Fruit uit blik en weinig verrassend waar je wel een half uur op zit te wachten. Dat werd voor de kleine echt te laat, maar daar hield uiteraard niemand rekening mee.