De Belhamel in Alphen

Uniek concept 60 gerechtjes of uitgebreid 3-gangen keuzemenu

Overal vrij parkeren in directe omtrek.

Ons restaurant combineert de Brabantse gezelligheid met een uitgebreide keuze aan smakelijke gerechten.
Het unieke concept '60 gerechtjes diner' biedt u de mogelijkheid om onbeperkt te kiezen uit 17 voorgerechtjes, 3 soepjes, 25 hoofdgerechtjes en 15 nagerechtjes.
Ons 3-gangen keuzemenu biedt u zowel vlees-, vis- als vegetarische gerechten. De hoofdgerechten worden geserveerd met 2 soorten groenten, huisgemaakte friet of aardappelkroketjes.
Wilt u liever alleen een hoofdgerecht? Het is bij De Belhamel allemaal mogelijk.
We verwelkomen u graag in ons gezellige restaurant!

Zoekt u nog een gezellige locatie voor een feestje,wilt u uw bruiloft vieren in een prettige omgeving? Wij bieden veel verschillende mogelijkheden, neem dan ook gerust contact met ons op.

Na uw diner nog gezellig een drankje drinken? Dat kan in het weekend in Gilze in ons Drinks & More café. Op 2 september draait XXL-Music met de DJ's Danny en Dennis zeer gevarieerde muziek. En op 9 september wordt het extra gezellig door een live optreden van volkszanger Patrick Broers.

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1191881918 56
1198638983 56
1205396048 56
1266209633 56
1306752023 87
1320266153 83
1489192777 86

1. Wat een teleurstelling. De kleine tafels en beperkte ruimte kennen we wel. Personeel is met elkaar in gesprek met de rug naar ons. Het is niet klantvriendelijk en je kunt niks bestellen.
    De Pulled Porc bevatte een flink deel vies ranzig blubber vet. De bediening kwam niet verder dan een excuus. We wonen om de hoek. Denk niet dat we hier nog eens gaan eten.

2. Het was weer ouderwets goed. Onze vrienden hebben genoten van het gebodene.
    Voor ons was het de 4e keer dit jaar met een verrassende "wild"kaart.

3. Met 4 personen lekker en gezellig getafeld. Keuze uit 60 gerechten- menu voldoet nog steeds goed. Prima bediening. Was 'weer' goed! Van harte aan te bevelen.

4. Alex Brandenburg

Heb uitstekend gegeten. Alles verliep prima op tijd en volgorde. Het is een zekere aanrader.

5. hanny noordijk

We hebben verschillende malen met verschillende vrienden hier gegeten, en bij de meeste vrienden en wij zelf kenden deze vorm van kleine hapjes eten niet... maar we vonden het heerlijk, de sfeer was ook prettig.
    voor herhaling vatbaar

6. Claudia

Het eten is super goed en de bediening ook heel erg aardig!
    Alleen voor vegetarische zoals ik zou er iets meer op de kaart mogen komen.
    Al 2 keer geweest en komen zeker terug.

7. Eten was heel goed, bediening was rommelig tot chaotisch toe.

8. Bedankt! Het eten was lekker en het was super gezellig. De bediening was ook perfect. Wij hadden een leuke serveerster. Zij verdient wel een compliment, ze was zeer attent.

Tot een volgende keer, want we komen beslist binnenkort terug

9. Fieke Schneider de Leuw

4 Februari 2016 met 3 vriendinnen gegeten het kleine hapjes menu. In een woord geweldig, alles heerlijk en leuk geserveerd. Personeel erg vriendelijk en in de keuken is ook erg lekker gekookt.

10. A van Tilborg

Afgelopen weekend heerlijk gegeten bij restaurant de belhamel. Met een groepje van 6 personen hebben we de 60 gerechtjes gegeten. Hele ruime keuze (zodat er voor iedereen veel lekkers tussen zit) ook voor de vegetarische tussen ons. Ook zat er aan onze tafel iemand met een lactose allergie. Dit hadden we van tevoren aangeven. Hier is ook echt rekening mee gehouden. Er werd gezorgd voor speciaal sausje, die deze persoon dus wel kon nemen. Ook met de nagerechten is er aan deze persoon gedacht. Dit was echt super! Hetgeen wat deze persoon niet kon eten, was op zijn mat doorgestreept. Zo was het voor hem duidelijk wat niet mogelijk was en wat wel.

Ook de bediening was erg netjes. We werden netjes verwelkomd, kwamen regelmatig aan tafel of dat alles naar wens was en of we nog wat te drinken wilde. We hebben een heel gezellige avond gehad in een gezellig knus restaurant! Ook een plus punt is dat aan het einde van de avond de kok nog even langst alle tafeltjes liep. We komen dus zeker nog eens terug.

11. Vanavond heerlijk genoten van het 60 gerechtjes menu. Super! Complimenten aan de kok en medewerkers! Gastvrije ontvangst, klantvriendelijke bediening en heerlijke gerechtjes, wat wil je nog meer. Met 8 personen was het volop genieten!

12. Superlekker gegeten in een leuke 'huiskamer', lekkere gerechtjes op de '60-gerechtjes-kaart'. En hele lekkere desserts. Bediening was prima, maar werd iets trager naarmate de avond vorderde (misschien iets te maken met het concept?) Maar dat was voor ons niet zo'n probleem. Onze zoon heeft nog lekker op het luchtkussen gespeeld.

Dag later bleek op de rekening een fles wijn aangeslagen te zijn, welke wij niet hadden besteld. Na een mail aan het restaurant kreeg ik dezelfde dag nog excuses terug en het teveel berekende bedrag op mijn rekening gestort. Superservice! Komen hier zeker vaker terug!

13. louis, elma, kees en lisette

Afgelopen vrijdag met 4 personen genoten van het "60-gerechtjes diner". Leuk concept. Voor iedere smaak voldoende keuze. Goede prijs- kwaliteitverhouding. Ook 'n aanrader voor de minder grote eters. Qua grootte perfecte porties zodat je toch meerder gerechten kunt proeven. Mede door de indeling van het restaurant 'n prettige omgeving om te vertoeven en te genieten. 'n Speciale vermelding voor de lieftallige jonge dames van de bediening. Snel, alert en vriendelijk.
    Dit was voor ons zeker niet het laatste bezoek.

15. Tonny van den Dobbelsteen

Heerlijk gegeten met een groep, zeer smakelijk, prima bediening.

16. Nicolle stuijk

Heerlijke 60 gerechtjes gegeten leuk geserveerd en smaakt ook nog heel goed ! We zijn ook heel netjes bediend.

17. Gisterenavond met een grote groep het 60 gerechtjes menu gegeten het was in een woord geweldig alle gerechtjes met evenveel zorg opgemaakt en zeer goed van smaak en je hoefde niet lang te wachten tot de volgende ronde kwam.

Iedereen ging met een tevreden gevoel naar huis.

Een hele fijne manier om van alles wat te proberen en keuze is er genoeg.

Dus als je lekker wilt eten in een gezellige sfeer: ga zeker hier eens eten je zult geen spijt hebben!

18. Wij hebben heerlijk gegeten bij de Belhamel.

De 60 gerechtjes is een echte aanrader! De bediening was uitstekend en de gerechten waren heerlijk. Mooi klein restaurant met een gemoedelijke sfeer!

Wij komen hier zeker nog een keer terug!

19. annoniem

Afgelopen week hebben we heerlijk gegeten bij de belhamel. Als voorgerecht hadden we een heerlijke carpattio en mijn man had een mooie en lekkere grand entree de belhamel. Hierna kregen we een weer mooi uitziend en verrukkelijk hoofdgerecht met warme groentes, frietjes met sausjes erbij. Als nagerecht hadden we allebei de dame blance gekozen, die heerlijk smaakte en er echt prachtig uitzag! Dit allemaal voor een mooie prijs. Terwijl wij heerlijk rustig aan het genieten waren, konden de kinderen zich uitstekend vermaken achter in de speelzaal met onder andere een springkussen, fietsjes en knutsellenspulletjes. Er zat een meisje bij die ze in de gaten hield. De kinderen vonden het heel leuk en hebben ook lekker gegeten met een kindermenu. Ook wil ik nog een complimentje voor de bediening geven die het ondanks de drukte uitstekend deden, ze kwamen regelmatig vragen of het smaakte en boden drinken aan als dit op was. Het is echt een uitstekende zaak en wij hebben een geweldige avond gehad. Het is zeker de moeite waard voor jong en oud om hier eens een kijkje te nemen!

20. Wij hadden heerlijk gegeten en gedronken. Mooie omgeving en niet luidruchtig. Vlotte bediening en voldoende keuze.

21. hans hogo

De nieuwe kaart is weer een feestje. Romi en suzan zorgde weer voor een onvergetelijk avondje. Jaap wat heb je toch een goddelijke manier van koken en presenteren. Tot de volgende keer maar weer.

22. Eten was lekker, fijne warme groenten maar zou toch
    het advies willen geven ook wat sla erbij te serveren
    en wat gebakken aardappelen of puree. Bediening was niet slecht maar eigenlijk veel te jonge meisjes. Die kun je erbij laten lopen maar als het druk is horen er toch ook wat meer ervaren dames mee te lopen die als je wat vraagt ook antwoordt kunnen geven en niet elke keer moeten zeggen ''dat weet ik niet moet ik even vragen''.

23. Wij hebben prima gegeten en genoten van de prettige sfeer met een persoonlijk tintje!
    Ter gelegenheid van ons kleine feestje (41 e trouwdag) werden wij door de chef verrast
    met een verrukkelijk en knetterend ( letterlijk) dessert!
    Komplimenten aan Jaap en zijn charmante assistente!!! Ook de presentatie van het dessert
    door een stijlvol geklede mini-kok was een leuke verrassing!!
    Ga zo door!!!!! Tot ziens!
    Groeten van Riky en Jan van de Wouw.

24. Wij hebben gisteren lekker gegeten bij de Belhamer. Het vlees was meer dan voldoende en heerlijk mals. Er werden heerlijke sausjes bij geserveerd en warme gemengde groenten wat je ook niet overal krijgt. Frietjes kon je zo veel als je wilde bij vragen. Een gemoedelijke sfeer in een gezellige ruimte die onderverdeeld zijn in een soort van kleine huiskamers, erg leuk gedaan. De bediening was zeer correct en vriendelijk. En de tafels waren sfeervol aangekleed wat ik zelf belangrijk vind, en kaarslicht!

25. Toos en leo Knippels

Zondag avond 18-08 zonder reservering met 4 personen binnengelopen. Ondanks de drukte in het restaurant kregen we een warm onthaal met de excuses dat het wat langer zou duren. Ter compensatie kregen we stokbrood en kruidenboter gratis aangeboden. Het aangeboden menu (gekocht via een sweetdeal) was voortreffelijk. Heerlijk gegeten, prima kwaliteit en leuk opgediend.
    De bediening was erg vriendelijk en prettig.
    Alleen maar lof voor jullie!!!
    Tot ziens Toos en Leo.

26. Cees Laarhoven

Bijzonder aangenaam getroffen door de kwaliteit van het verrassingsmenu en de aangename bediening.

27. Beste Jaap en Diana, wat kunnen jullie er toch een lekkere draai aan geven! Altijd, iedere week weer hebben jullie en mooi keuzemenu op de kaart. De constante kwaliteit en diverse fijne bereiding van de producten maakt eten bij jullie iedere keer weer een feest; niets is teveel en het voelt als vertrouwd en thuis.
    Ga zo door!

28. Pelders

Op maandag gaan eten. Leuk ontvangen, heerlijk gegeten, alles was gewoon perfect in orde. Zeker een aanrader,
    Fam.Pelders

29. Miranda van Tilborg

Laatst heerlijk gegeten vooral het menu van de chef was heerlijk en voor herhaling vatbaar.
    Mag ik jullie een tip geven, laat het personeel wat meer door de zaak lopen als de glazen leeg zijn om te vragen of ze nog wat willen drinken.( kijk ook wel eens naar een tv programma waar dit wordt uitgelegd)

30. Echt heerlijk gegeten, alles was lekker vers en zag er allemaal goed uit. Service was perfect en klantvriendelijk. Top tent.

31. hjf snijders

Het was er zeer goed, het eten lekker en de bediening zeer vriendelijk.

32. Afgelopen zondag 17 februari, via sweet deal, gegeten met dochter en schoonzoon bij De Belhamel. Het menu bestond uit een stoofpotje vlees en een stoofpotje gamba's. Natuurlijk met frieten en groenten. We hebben ervan genoten. Een leuk restaurant en mooi opgediende gerechten door de vriendelijke bediening. Wat ook bijzonder was, is het volgende. Ik moet een streng zoutloos dieet volgen. Bij de reservering was dit doorgegeven. Tevoren kwam de kok mij vertellen dat hij zelf het stoofpotje zonder zout niet zo lekker vond. Ik moest het maar proberen en als ik het ook niet lekker zou vinden, dan zou hij speciaal voor mij een lekkere biefstuk bakken. Voorwaar, een service die je in de horeca maar zelden tegenkomt. Maar de biefstuk was niet nodig: het stoofpotje was heerlijk! Dit restaurant verdient een dikke 9!!

Wim

33. Prima ervaring en gastvrij bediening.

34. Via Sweetdeal de actie gekocht...een heerlijk stoofpotje met verse groenten en een pannetje met scampi`s in een witte wijnsaus met parmezaanse kaas...in 1 woord Heerlijk! We hebben ook nog een voorafje genomen en die was ook heerlijk. Uiteindelijk omdat we zo tevreden waren een nagerecht uitgeprobeerd die erg verassend was! Super mooi opgemaakt bord waar je echt kon uitmaken dat hier met goed opgeleid personeel werkt.
    Wij komen zeker terug!

35. Hebben aflopen weekend met een groep van 17 personen een overheerlijk menu gegeten. We voelden ons thuis! Hebben genoten van de gastvrijheid, de uitstekende, vriendelijke en vlotte bediening.
    Kok Jaap verdient een dikke pluim voor zijn mooi opgemaakte gerechten. We komen beslist snel terug.

36. Esmee Oogjen

Met een groupon bon gegeten bij de Belhamel. En alleen maar positief. Vriendelijke gastvrijheid en een leuke sfeer. Heerlijk gegeten met meerdere verse groenten. Geen minpuntjes....

37. Ook wij hebben er (al weer even geleden, nl. op zaterdag 1 december 2012), met een Groupon gegeten. De kwaliteit was zonder meer goed, de hoeveelheid toereikend. De service is top! Uiterst vriendelijke bediening die ook nog eens een praatje maakte, zonder zich op te dringen.
    Aanrader!

38. Met groupon geboekt, het begon al erg netjes ,je wordt teruggebeld om de reservering te checken, geeft een extra persoonlijk tintje, warm onthaal gevolgd door zeer lekker eten, de opmaak van de gerechten zijn super, het personeel is zeer vriendelijk en relaxt.
    Zeker een dikke aanrader

39. v.m.soederhuizen

We zijn erg goed ontvangen en vriendelijk bediend. Hebben met groupon bon gegeten en alles was heerlijk. De surf en turf-spies was goed en als het zo opgediend wordt extra leuk.
    Onze complimenten voor dit restaurant, zeker voor herhaling vatbaar!! groeten Koos en Vera

40. julia dirven-verhoeven

Het was gezellig, en lekker gegeten!
    Een paar minpuntjes waren; de purree was niet warm!
    En de chocomouse was niet luchtig.
    Ook nog een ongelukje met de drank in 't begin van de avond.

41. Heerlijk gegeten! Was alleen erg veel, maar het was wel smullen!

42. "Het gaat er wild aan toe" Zo heet het gerecht dat wij vrijdag hebben gegeten en het was weer uit de kunst en bijzonder lekker. Een echte aanrader!!!!

43. Hier nu voor de 3e keer geweest. Laatste keer a la cart gegeten en de keer daarvoor het maandmenu. Het was een feest voor het oog en de mond.
    Tussen het maandmenu en a la cart zit geen verschil qua portionering en dat kom je niet vaak tegen!
    Kortom, hier al 3 keer erg goed gegeten.

44. Gezellige zaak, waar prijs en kwaliteit hoog in het vaandel staan!

45. Jaap Kievit

Pas geleden zijn we met ons G team van Viola uitgenodigd, inclusief begeleiders om een frietje met snack te komen eten. Ook wat te drinken ontbrak er niet bij,
    heel het team onder een wedstrijd van het EK. Enorm genoten van dit mooie en leuke gebaar.
    Jaap en Diana bedankt, en je ziet ons nog wel meer (toevallig morgen al)
    Groetjes, Jaap, leider van het G team

46. Wij aten er 2 keer. Keuken is echt goed. Aankleding prima, het zou wat minder formeel mogen zijn. En dat zou weer goed passen bij het Brabantse. De bediening wat amateuristisch maar dat maakt het ook wel weer brabants gemoedelijk.
    Prijs kwaliteit eten is heel erg goed. Dat is niet voor het drinken. 3,85 euro voor een glas gewone wijn vinden wij wel veel. Gaan we er nog een keer eten? Ja dat wel, dan houden we de kosten voor drinken in het oog.

47. Voor de zoveelste keer Sinds de nieuwe eigenaar (De kok)
    De Belhamel heeft overgenomen, zijn we daar gezellig wezen eten met 11 man op de Sushi avond afgelopen
    28-01-2012.

Het eten was super, de service was goed ondanks het restaurant gewoon vol zat, de sfeer was top!!!

Zeker voor herhaling vatbaar.

Dus tot volgende keer

48. Voor de 2e keer komen eten hier en wederom heerlijk!

Hier krijgen de gasten nog gezonde aandacht én kwaliteit voorgeschotelt.....en voor een prima prijs!

Wij zeggen: tot snel weer!

49. Na telefonisch ruim tevoren voor 9 personen te hebben gereserveerd, kregen we bij aankomst te horen dat we geacht werden het verrassingsmenu te kiezen aangezien anders niet kon worden gegarandeerd dat de groep tegelijkertijd kon worden bediend. Dit kan echt niet! Zoiets moet bij het reserveren al worden gemeld en in dat geval had ik zeker een andere gelegenheid gekozen.

50. roos en peter

Wij hebben een verrassings menu genomen, het voorgerecht bestond uit 5 items. Het hoofdgerecht was zeewolf tournedos met spinazie saus en het nagerecht waren weer verschillende soorten. Echt fantastisch gegeten. We komen zeker vaker.

Roos Peeters.

51. 21/02/2011

Gezellige omgeving, heerlijk gegeten!

Een absolute aanrader!

52. Sinds de opening al een paar keer gegeten. Knusse ruimtes en heerlijk eten voor een normale prijs. Heerlijke huiswijnen. Complimenten aan de kok en de gastheer.

53. Sinds de opening hier enkele malen geweest. Zowel prive als zakelijk. Niks mis mee. Prijs, kwaliteit/kwantiteit is goed op elkaar afgestemd. Een uitstekend gastheer en dito bediening.

Prettige ambiance.

Gewoon doen!

54. herman en annemie

Heerlijk gegeten! Zeker een aanrader. We kwamen daar vroeger al en ik moet zeggen dat het nóg beter is als toen.

Niet te duur, heerlijk eten en écht een leuke sfeer!

Tot snel weer dus.

55. Dit restaurant is al geruime tijd gesloten.

56. jacqueline

Goede ervaringen in het verleden,laatste keer was minder omdat er een andere kok werkt die nogal kwistig met de zoutpot was.