Aap in Alphen

WELKOM bij Afrika in Brabant.

Veel parkeerplaatsen op eigen terrein.

do vanaf 17:00
vr vanaf 17:00
za vanaf 17:00
zo vanaf 16:00

Een keer iets anders. Zuid-Afrikaans restaurant met open keuken.
Sfeervol en warm ingericht rondom een grote boom.
Betaalbare, eerlijke no-nonsense-gerechten.
Omdat wij een open keuken hebben mogen wij geen honden binnen laten.

Ook serveren wij een groot aantal glutenvrije gerechten Wij hebben daar een aparte menukaart voor.

Op kinderen is gerekend!
Voor kinderen vanaf 3 jaar is er een speelkamer in junglesfeer.
Er is een klimtoestel, playstation, touch screen, loungehoek met dvd en een kinderjuf die met de kinderen knutselt.

5. Betalen Visa pin Master Card

1419361551 94
1472017168 93
1507120913 95

1. Bruno de Brabander

Super lekker gegeten en een heel leuke bediening!
    Aanrader!!!

2. Lawrence

I had a fantastic experience at Restaurant Aap! My dutch is not very good and my partner is gluten free, the staff were very accommodating to both these issues explaining and recommending meals for me and providing a large EXCLUSIVELY gluten free menu to my partner! The atmosphere was warm, welcoming and child friendly, with a separate adult only area if requested. The menu is fantastically unique and the food delicious. I will be returning again and recommend Aap to anyone.

Ik heb een fantastische ervaring gehad by Restaurant Aap! Mijn Nederlands is niet zo goed en mijn partner is gluten vrij, maar het personeel was heel behulpzaam, ze legde het menu uit en bevolen heerlijke gerechten aan in het Engels. Ze presenteerde mijn partner met een exclusieve gluten vrije menu! De atmosfeer was warm en hartstikke gezellig en kind vriendelijk en er was zelfs een kind vrije zone als dat gevraagd werd. Het menu was heel uniek en alle gerechten waren zalig! Ik zal snel terug keren en zal restaurant Aap aan iedereen aanbevelen.

3. Al diverse keren hier heerlijk gegeten. Absoluut favoriet bij de kinderen. Prijs kwaliteit is hier top en de bediening vriendelijk.

4. Paula van Beek

We hebben heerlijk gegeten bij Aap, de ambiance is top met kinderen. Ook zonder kinderen kun je genieten van het heerlijke eten, net iets anders dan anders. Wij komen nog een keertje terug.

5. Afgelopen weekend hebben ik en mijn familie heerlijk gegeten bij restaurant Aap!
    De service was erg goed en ook waren we erg te spreken over de kinderkamer inclusief kindermeisje waar onze zoon zich goed konden vermaken!
    Petje af!

6. Al meerdere keren hier komen eten, door de aanbouw vorig jaar kan je nu ook lekker zitten zonder dat je last hebt van de kinderen van anderen die aan het spelen zijn, geweldig!

7. Super lekker. Heel vriendelijk personeel. Gezellig zitten.

8. Dit restaurant is echt TOP! Iedereen wordt persoonlijk welkom geheten...
    De inrichting van het restaurant is sfeervol en origineel.
    Het eten is puur en wordt mooi geserveerd.
    De kok komt persoonlijk aan iedere tafel. De prijs is scherp, zeker voor wat je krijgt aan hoeveelheid en kwaliteit.

Voor ons was dit een heerlijke verlenging van onze reis naar Zuid Afrika.

9. Deijkers

10. Heerlijk restaurant en super kindvriendelijk.
    Top personeel. Het eten is verrukkelijk en service is ook zeer goed!
    Wij gaan hier nog heel vaak terug komen!

11. Helemaal goed, lekker gegeten en gedronken, goede sfeer en service, dus zeker voor herhaling vatbaar!

12. Na een tijdje (maand of 6 geleden) weer eens bij AAP gegeten. De zaak is uitgebreid met een overdekte serre. Als je een rustig plekje zoekt, is dit een idee. Over het eten wederom niets dan lof. Geen poespas maar net een andere draai aan de gerechten. Prima prijs/kwaliteitsverhouding. En nog steeds (zoals het hoort) een kan water op tafel zonder kosten.

13. Stefhan

14. Wij (mijn gezin en ik) komen graag bij restaurant Aap! We worden er altijd heerlijk in de watten gelegd met goede service en lekker eten.

Wanneer hier tijd voor is, komt de chef nog eventjes een praatje maken aan tafel, dat is ook altijd gezellig.

Ik zou zeggen: ga zo door en tot snel!

16. Familie van Alphen

Minder. Met 2 kinderen een uur moeten wachten op wel hele kleine biefstukjes. Wanneer je dan als uitbater van restaurant weet dat het erg lang gaat duren, dan zou ik dat aan mijn gasten melden zodat ze iets anders kunnen kiezen. Na herhaaldelijk vragen hoe het er bij stond... "komt er zo aan"! En geen drankje of iets anders in dat uur serveren vind ik niet netjes.

Was ook de enige keer dat we dit hebben meegemaakt, maar toch smet op De Aap. Sindsdien niet meer terug geweest, en gaan we ook niet doen.

17. Gerrit en Elles.

Op vrijdag 20 februari voor de vierde keer wezen eten, ontvangst en bediening waren weer perfect, het eten was net zoals de vorige keer erg lekker en met veel zorg bereid. Dus hebben we gelijk maar weer besproken voor 27 maart.

18. Gisteren waren we samen met vrienden voor de eerste keer bij restaurant Aap in Alphen. We komen regelmatig in Zuid Afrika en waanden ons weer 'thuis'; erg sfeervol ingericht. We werden verrast door de enorme keuze van heerlijke gerechten, in Afrikaanse stijl omschreven. Het eten was in éėn woord 'balie lekker'. Aan het einde van de avond kwam de kok bij iedereen langs om te informeren hoe men het vond. Super!! Kortom een echte aanrader waar wij zeker nog naar terug zullen gaan!

19. Familie. v Hooren

Gisteren zijn we voor het eerst met onze kinderen bij AAP gaan eten. We werden hartelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. De kinderen mochten meteen bestellen en kregen een sticker met naam en tafelnummer, zodat ze al snel naar de speelhoek konden gaan. Daar werden ze ontvangen door een lieve juf die de kinderen goed in de gaten hield. Zij zorgde voor een leuke sfeer met blije en gezellige kinderen als resultaat! Zodra het eten op tafel stond, stuurde zij de kinderen onze kant op.
    De bediening was goed en gezellig, het eten echt lekker. Een gevarieerde menukaart met voor ieder wat wils. Het restaurant is helemaal in stijl ingericht. We hebben een heerlijke avond gehad en komen hier zeker nog vaker!!

20. Echt top! Prima keuze, sfeer en kwaliteit. Kindvriendelijk !

21. Hetty Bastiaansen

Erg leuk en gezellig, goede/vriendelijke bediening en prima uitleg over het menu!!

22. Heerlijk, vriendelijk, hartelijk, kom hier zeker terug.

23. Wij hebben al een paar keer bij restaurant Aap gegeten en steeds weer kunnen we een goede service verwachten. De bediening is zeer vriendelijk en zorgt ervoor dat je niets te kort komt. Eindelijk een restaurant waar een karaf water gewoon service van de zaak is en waar ze goed opletten of de gast nog van drinken is voorzien.

Het eten is met zeer veel zorg en smaak klaargemaakt. Dat is gewoon echt genieten voor een betaalbare prijs! Het restaurant is heel gezellig ingericht met voldoende ruimte tussen de tafels, zodat je toch privacy hebt. Steeds als we daar komen zien we wel weer iets nieuws in de inrichting.

Erg leuk! Als je hier een keer uit eten bent geweest kom je zeker nog eens terug!

24. Vanavond heerlijk gegeten: hertenbiefstuk, zebra, krokodil en struisvogel, allemaal bijzonder en met veel zorg bereid. De service was geweldig! Het was nogal druk, maar als je wat later uit eten gaat, hebben de mensen later meer tijd voor je. Absoluut een aanrader: prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed! Personeel kwam regelmatig vragen of alles naar wens was, er stonden kannen met water op tafel en zelfs de kok kwam vragen of het gesmaakt had, waarna we nog een heel gesprek hadden met hem over de reden waarom hij met dit restaurant begonnen was, de akoestiek, de airco, de zachte muziek enz.
    We komen zeker nog een keer terug.

25. We zijn zeer enthousiast over de persoonlijke ontvangst (meteen bij binnenkomst worden aangesproken met de naam waaronder gereserveerd was), de attente, uitstekende bediening, die gelukkig niet stijfjes was. Er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was, er werd rekening gehouden met het tempo waarin we wilden eten. Zelfs de kok liep regelmatig langs de tafels om te zien of iemand nog aanmerkingen had. Het eten was exotisch (zoals gehoopt) en uitstekend klaargemaakt. De wijn paste goed bij het eten, er waren ook exotische drankjes. Het gratis speciale brood en water werd geregeld aangevuld. De prijs was goed in verhouding tot de kwaliteit van het eten.
    Als we een aanmerking zouden moeten zoeken zou een stukje van het speciale brood beter bij het kaasplakje hebben gepast dan het standaard crackertje.

Dit restaurant was de rit van anderhalf uur zeker waard!!

26. Top restaurant. Perfect met kinderen , vriendelijk personeel, goede kaart en kwaliteit top. Genoten !

27. Het eten was super lekker. Proficiat aan de kok. Vlotte bediening en ontzettend vriendelijk personeel. We hebben er van genoten en is voor herhaling vatbaar. Restaurant heel knus ingericht. We komen zeker nog terug.

28. Prima sfeer, lekker eten en prima bediening. Een aanrader.

29. Jan Alessie

Geweldig lekker gegeten met een uitstekende bediening. Voor herhaling vatbaar.

30. Arnaud De Klerk

31. wil v dooren

Heerlijk gegeten met de kids.
    Optimale bediening en erg gastvrije kok.
    Kom zeer zeker nog een keer terug.
    Ook de aankleding van AAP is zeer sfeervol.

GA ZO DOOR

32. jan &lieke pijnappels

Het was een ervaring om niet te vergeten. De ontvangst en de bediening waren perfect. Wij vonden het heerlijk knus ingericht, zeker voor herhaling vatbaar, dus tot de volgende keer.

33. Marjo Hartman

Heerlijk en exotisch gegeten. Vriendelijk personeel en een gedreven kok, die wel driemaal aan onze tafel verscheen.

34. Wij hebben al een paar keer bij Aap gegeten en iedere keer weer is het een feestje. Het restaurant is gezellig aangekleed, de bediening is erg goed en heel vriendelijk, de prijs/kwaliteit verhouding is goed (en ook de grote eters hebben voldoende te eten). Op het eten en drinken is niets aan te merken, dat is gewoonweg uitstekend! En zo fijn dat er een leuke speelhoek is (met toezicht!) voor de kinderen.

35. Dit was de eerste keer dat wij met z'n vieren (2 volw en 2 kinderen) hebben gegeten bij Aap en zeker niet de laatste! Het is een geweldige ervaring. Veel fantasierijke gerechten en de kinderen hebben zich erg goed vermaakt met de knutseljuf in de kinderspeelruimte!
    De bediening was ontzettend vriendelijk en behulpzaam en er werd goed voor ons gezorgd. Goede service en een leuke aankleding in jungle sfeer.

36. We hebben er afgelopen vrijdag heerlijk gegeten met een groep collega's.Het was goed verzorgt,en uiterst vriendelijk personeel.

37. Ruud van Spreuwel

In een landelijke omgeving ligt het gezellige restaurant Aap. Het is een restaurant waar je je snel op je gemak voelt, en heerlijk kunt eten. Ook de kinderen kunnen zich goed vermaken in de speelhoek. De bediening is vriendelijk en er hangt een gemoedelijke sfeer. Voor een leuke prijs kun je er heel goed eten. Dus een aanrader voor iedereen!

38. We zijn hier vanavond met zijn 9-en (7 volwassenen, 2 kinderen) gaan eten. Het restaurant is leuk ingericht met allerlei Afrikaanse attributen. Zelfs op de WC zijn er oerwoud geluiden ;-) We werden hartelijk ontvangen en naar de tafel geleid. Een aantal zaken zijn er goed geregeld:

* Er komt standaard water op tafel, welke wordt bijgevuld.
    * Er komt standaard (Afrikaans gekruid) brood op tafel, welke wordt bijgevuld.
    * Er is een kindermenu aan 12 euro.
    * De kinderen geven dit menu direct door en kunnen zich grotendeels van de tijd vermaken in de speelhoek.
    * Ze hebben een glutenvrij menu (niet dat wij dit nodig hadden).

Het menu is vrij bijzonder. Er staan zaken op die je niet in elk restaurant tegenkomt (krokodil, meelwormen, struisvogel, zebra, etc.) Nu moet je niet direct denken dat je hier alleen kan eten als je van dit soort "rare" zaken houdt. Gewoon biefstuk met zalm staat er ook op de kaart.

We hebben als groep diverse zaken besteld en alles was echt prima bereid. Het vlees was lekker mals, de sausjes lekker en alles was goed op smaak. De frietjes waren goed afgebakken (tikkie bruin, niet melig): Zo als het hoort dus. Het enige wat wellicht beter zou kunnen, is als ze verse frietjes zouden serveren in plaats van afbak friet. Maar slecht was het zeker niet!

Een grote pluim verdient ook het personeel. De tafel werd goed in de gaten gehouden. Legen glazen en flessen verdwenen redelijk vlot van tafel. Er werd netjes gevraagd of ze al mochten afruimen of dat we nog wat wilden "bietsen". Maar vooral de uitermate vriendelijke bediening maakte van deze avond een feestje voor ons!

En de rekening? Die viel reuze mee: 360 euro voor 7 volwassen en 2 kinderen.

39. lianne de Jong

40. Joop de Haas

Wat een heerlijk eten en wat een geweldig personeel!

41. Frank Kuijpers

Geweldig! Heel bijzonder hoe de chef alle tafels langs gaat om gedetailleerde uitleg te geven over de menukaart. Het was heerlijk!

42. Top ervaring... was een gezellig en lekker uitje met de colleges. Zeer gastvrij en alles kan!

43. Kim dalessi

Top restaurant waar we regelmatig gaan eten. De chef kookt super, zeer gastvrije mensen!

44. Gisteren met mijn partner gegeten bij restaurant aap. Eerlijk gezegd zijn wij best lastige eters, maar we werden helemaal "ingepakt" door de chef die aan tafel kwam om ons te helpen met de menukeuze. We hebben heerlijk gegeten en t vlees werd precies goed gebakken. Het brood is eigengebakken met afrikaanse kruiden erin en krijg je gratis. Wij konden geen puntje van kritiek ontdekken.

45. Nienke van Tiel

Mede door de vele goede recensies hier gereserveerd met de mededeling dat ik een glutenvrij dieet moet volgen en dat ik niet tegen soja kan. Geen enkel probleem. En inderdaad, je komt hier terecht in een warm bad.
    Bij binnenkomst weten ze je naam al en word je naar je tafel gebracht met een kan gratis water en brood. Voor mij waren er speciale glutenvrije crackers en bij het voorgerecht kreeg ik glutenvrij brood.
    Wat ik echt geweldig vond, was dat ze een speciale kaart hebben waarin vermeld staat bij ieder gerecht of er gluten of soja in zit. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Doordat er zo alert werd gereageerd op mijn dieet heb ik zorgeloos genoten van een heerlijk diner.
    Voortaan weet ik waar ik ga eten. Goed bezig Restaurant Aap.

46. Erg lekker gegeten, leuke menukaart ook en genoeg vegetarische gerechten. Sfeervol ingericht, we hebben er lekker op ons gemak gezeten en een ontspannende avond gehad. Personeel was erg vriendelijk!

47. M.Schilders

8 maart 2014. Goed restaurant met ruime parkeermogelijkheid. Zeer geschikt om met kinderen uit eten te gaan. De kinderen worden prima vermaakt. Menukaart voor de kinderen is wat karig. Voor volwassen ruime keus met uitheemse vleessoorten. Wij werden zeer aangenaam hierdoor verrast.

48. Marco Borsboom

Eerste keer in de Aap. Heerlijk gegeten. Prima attente bediening, probleempjes worden vlekkeloos opgelost. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Wij komen vast terug.

49. Voor het eerst bij Aap! Wat een ontvangst!! Super lief personeel en zelfs de chef komt een praatje maken. We komen nu voor het eerst maar zeker niet voor het laatst!! Fantastische leuke lekkere gerechten... en super van smaak. Het restaurant is ook super ingericht! Het voelde als een warme zuid Afrikaanse deken over je heen, erg huiselijk! Zeker tot ziens.

50. Afgelopen zondag hebben we echt genoten bij restaurant Aap. Het was voor ons de eerste keer en zeker niet de laatste. Wat een heerlijke, aparte, mooie gerechten en wat een super vriendelijke bediening. Zelfs de chefkok/eigenaar kwam een praatje aan tafel maken. De kinderen hebben we niet gehoord die werden vermaakt door de kinderjuf. Als er weer een gerecht gebracht werd zorgde de bediening dat de kinderen weer aan tafel zaten, zeer relaxt dus. Onze zoon van 8 heeft gesmuld van de springbok en voor onze dochter van 6 bood de kinderkaart ook voldoende lekkers. Een echte aanrader dus!

51. Toos Bink

52. Dré de Rooij

Een zeer aangename verrassing. Heerlijk gegeten, voor een prima prijs, in een Afrikaanse sfeer. Zeer aan te bevelen.

53. meyvis nancy

Een gezellige sfeervolle avond genoten bij Aap, lekkere exotische biertjes, en lekker eten, en zeer behulpzaam en vriendelijk personeel, ons zien ze zeker terug.

54. Laatst erg lekker bij restaurant aap gegeten. De kinderen hebben zich prima vermaakt in de speelruimte. De service is top en het eten is erg lekker. Reden genoeg om vaker te komen, lijkt mij.

55. Laatst met mijn partner gegeten bij Restaurant Aap. Was aangenaam verrast door de gezellige inrichting. Eenmaal aan tafel kregen we gratis koel water en stokbrood met kruidenboter, wat erg lekker was. De menukaart is erg gevarieerd en voor ieder wat wils. De chef kwam aan tafel zijn praatje doen en beviel allerlei gerechten aan. Bij het dessert kwam hij nog eens langs en vertelde hij ons dat hij zelf de Afrikaanse Melktaart maakt. Deze heb ik toen als dessert genomen.. en daar had ik zeker geen spijt van! Het personeel was ook erg vriendelijk en enthousiast. Mensen met liefde voor hun vak. Ik zou dit restaurant echt aanbevelen, en wij komen zeker vaker terug!

56. familie uit Bavel

Prima restaurant voor wie eens eens en voor altijd betaalbaar, met smaak, ambiance en aandacht ergens wil gaan eten.
    Vooral met kinderen is dit in onze regio een aanrader. De tafels met stoelen staan zodanig in het restaurant opgesteld dat privacy is gewaarborgd. (in andere eetgelegenheden in de omgeving zit je zowat bij andere gasten aan tafel. Zonder iemand anders lastig te vallen kun je de stoelen naar achter schuiven).
    Bediening is ongedwongen en erg vriendelijk. Gerechten zijn inderdaad verrassend, maar vooral ook met aandacht bereid. Intussen is de Aap ons vaste restaurant geworden, voor die keren dat we ergens uit willen gaan eten. Het restaurant staat in een prima omgeving (buitengebied) waardoor de mogelijkheid tot parkeren geen probleem vormt.
    Binnenkort zijn we 15 jaar bij elkaar en zien we kans dit te vieren met een etentje met onze kinderen erbij natuurlijk in de Aap.

57. martijn boeser

58. Michael

1 punt
  59. Weer heerlijk gegeten bij Aap! Het is altijd weer lekker en gezellig!
    We komen zeker snel weer terug!

60. Vorige week lekker gaan eten met vrienden bij Aap. Ontzettend leuke en gezellige sfeer, goede bediening, heerlijk eten en je waant je in Afrika! Uniek in ons landje!

61. Op 03 juni voor de tweede keer naar Restaurant Aap geweest.
    Goed en lekker eten met een Afrikaanse inslag. Op deze manier maak je kennis met nieuwe smaken. Heerlijk!
    De ambiance is erg goed, sfeervol! Je zit lekker ruim, kunt goed van je af kijken en hebt goed zicht op de open keuken.
    Absoluut een aanrader voor o.a. gezinnen met kleine kinderen. Er is een leuke speelhhoek voor hen ingericht.
    De bediening is prima te noemen, netjes correct maar vooral erg gastvrij. Je voelt je meteen op je gemak. De kok komt inderdaad gezellig aan tafel een praatje maken en helpt je bij het maken van een goede keuze.

Ik en mijn gezelschap hebben een leuke avond gehad!

Een aanrader!

62. angelique

Heerlijk gegeten, spannende gerechten, goed betaalbaar met oog voor kwaliteit. Originele ambiance....zelfs Afrikaanse muziek op de achtergrond. Vriendelijke bediening en zeker een sfeervol restaurant met Afrikaanse decoratie. Een aanrader!

63. Heerlijk gegeten. Iedereen vond alles erg lekker!
    Ikzelf eet vegetarisch. Ruime keus en het was bijzonder lekker!!
    Personeel is heel vriendelijk, je komt niets tekort!
    Ook krijg je gratis tafelwater!! En stokbrood met lekker smeersel!
    Kortom, echt uitstekend!!
    Dank je wel restaurant Aap, we komen nog wel eens vaker.

64. Super gegeten!!! We zijn er nu al voor de 4e keer geweest. En zullen nog veel vaker komen.

65. Super restaurant!
    heerlijk eten, hier krijg je genoeg !!!

alleen maar lof :)

66. Inge Reinieren

67. Eerste keer bij Rest. Aap gegeten.
    Personeel is heel erg vriendelijk.
    Leuk ingericht, lekker ruim zitten, niet hutjemutje.
    Eten erg lekker en je krijgt echt genoeg.
    Komen zeker nog een keertje terug !

68. Leuk restaurant, lekker eten en een vriendelijke bediening.
    Waar ook goed over nagedacht is, zijn de kinderen; zij kunnen voordat het eten er is gaan spelen in een 'kinderkamer' met (toen wij er te gast waren) zelfs een kindermeisje die een oogje in het zeil houdt en leuke dingen met ze doet zoals knutselen en tekenen. Wanneer het eten op tafel staat worden de kinderen geroepen en wanneer ze hun bord leeg hebben kunnen ze weer terug naar de kinderkamer om te wachten op hun volgende gerecht.
    Verder is het makkelijk parkeren, genoeg ruimte naast de deur!

PRIMA!

69. Net terug van een heerlijk avondje uit eten bij Restaurant AAP!

Wat een leuk restaurant is dat!
    Het eten smaakt heerlijk.
    De sfeer is super en het restaurant is leuk ingericht.
    En de bediening is zeer vriendelijk!

Wij komen zeker nog een keer eten.

Groeten!

70. Henk & Yl.

Afrikaans eten in Brabant?
    Heus het is zeer goed mogelijk!
    Wij waren vorige week bij restaurant 'AAP' in Alphen {N.B.}
    We hebben heerlijk gegeten in een bijzondere ambiance!
    Alles was prima voor elkaar, de bediening was vriendelijk, Het restaurant is prachtig ingericht en vooral het eten was magnifique!
    Echt een aanrader!

71. Restaurant Aap is een geweldig restaurant, echt een aanrader als je het aan mij zou vragen. De biefstuk is super lekker, ook een aanrader, ook is de brownie niet te versmaden, heerlijk dus. De kinderkamer is geweldig!
    Ik kom er zeker nog een keertje voor terug

Groetjes Guusje (die Heel lekker heeft gegeten)

72. Heerlijk gegeten hier, met goede en vriendelijke service. Een echte aanrader!

73. Heerlijk gegeten, betaalbaar, niks extra hoeven betalen voor de extra frietjes. Leuke gerechten sommige apart voor degene die andere dingen willen proberen, mooi restaurant mooi ingericht. Kok is praatje komen maken, personeel vriendelijk en kundig. Kind vriendelijk met een leuke kinderhoek erin. Aanrader en ik ga er zeker meer eten.

74. 2 keer gegeten, niet spectaculair maar ook niet slecht. Wijn is te duur voor de kwaliteit, verder niets op aan te merken.

75. Heerlijk gegeten in een leuke ambiance voor een betaalbare prijs.
    De kok is ook de eigenaar met vrouw en dochter. Ook personeel is vriendelijk en zorgen voor een vlotte bediening. Een aanrader om ongedwongen heerlijk te eten.

76. R. Verhoeven

77. Vandaag heerlijk gegeten bij de oude bekenden van ons, vroeger in Capelle, nu op een heel ander "spoor" in Alphen, op de Zuid-Afrikaanse toer.
    Het eten was verrukkelijk, nette en vlotte bediening, fijne sfeer (zelfs op een herfstachtige, verregende maandag midden in de zomer) en goede prijs-kwaliteitverhouding.
    Michel is het koken nog lang niet verleerd en we komen er vast nog eens terug, ondanks de toch wat verre afstand rijden vanaf ons. Dan moeten we nog wat andere Afrikaanse gerechten gaan proberen !

78. Henk en Wilna

79. Dit restaurant krijgt een dikke 10....had de aanbieding op vakantie veiling gewonnen.....heerlijk gegeten...leuk personeel en kok. Veel aandacht voor de gasten. Komen zeker nog eens terug...

80. Joham 65 punten

Wij hebben hier heerlijk gegeten.

Nette ontvangst. Personeel is erg vriendelijk en attent. Alleen viel het ons op dat zij teveel vroegen of wij nog iets wilden drinken. Dit kan als negatief ervaren worden.

De kok en ook de bazin kwam vragen of het smaakte.

De klant wordt hier als gast gezien en niet zomaar als een "klant". Ga zo door.

81. Werkelijk heerlijk gegeten! Als je de kaart bekijkt lijkt het weinig Afrikaans maar er zit aan veel gerechten net een andere draai die het toch wat exotischer maakt. Heerlijk en zeker een ervaring om te herhalen. Vriendelijke service en er werd zonder vragen op iedere tafel een karaf gekoeld water neergezet. En dat is in veel restaurants wel anders!! Ga zo door!!!!

82. Gisteravond op verzoek van zoon hier gaan eten. het was ontzettend lekker.Zeker voor herhaling vatbaar.
    De persoonlijke toets vind ik heel fijn. De chef kwam aan tafel vertellen over de verschillende gerechten en deed dit met vuur.
    Echt een uitstekend restaurant waar veel zaken nog wat van kunnen leren (qua eten dus)

83. We waren er al voor de 6e keer. Een teken dat het bijzonder goed is, zeer kindvriendelijk en heel gezellig. Wij vinden het zo leuk dat de kok langs de tafels loopt.
    Zijn ook allemaal vriendelijk. We komen zeker terug.
    Veel succes verder. Groetjes Kees en Toos.

84. Gister hebben ik en mijn vriend hier heerlijk gegeten. Het was GEWELDIG!! gastvrije bediening, gezellige entourage en heerlijke gerechten. Lekkere cocktail en mijn vriend had een cocos-biertje.

We hebben gelijk weer gereserveerd voor Pasen. Super!

85. Aap is super! Kinderen zijn hun belangrijkste klant. Bij binnenkomst zijn zij het belangrijkste; Naam doorgeven, eten en drinken doorgeven en spelen maar! Als het eten op tafel komt worden de kinderen naar hun tafel gestuurd. En dan heb ik het nog niet eens over het eten! Alles komt bekend voor maar alles heeft een Afrikaans tintje! En lekker! Wij gaan zeker nog eens terug!

86. Robert Hoefnagel

Gisteren waren we gezellig bij AAP aan het eten.

Dit kunnen wij echt iedereen aanraden. Wij zullen even opsommen waarom:

* Het eten is zeer lekker;
    * Ruime keuze bij het menu ( voor ieder wat wils);
    * De bediening is er super goed;
    * Gezellige sfeer;
    * Eigenaren zijn heel erg gastvrij;
    * Voldoende parkeer plaatsen;
    * Leuke speelhoek voor de kinderen;
    * Enzovoort.

Restaurant AAP, heel erg bedankt voor de gezellige avond en voor de lekkere appelmoes ;-)

Groetjes,

vanuit Sprang-Capelle

87. Wat een prachtige zaak en wat een super idee die ruimte voor kinderen! leuke stoelen, allemaal anders en toch een geheel! De chef stond met een grote glimlach allerlei gerechten te bereiden. We hadden heerlijke varkenshaas, met allerlei bakjes met lekkere gerechtjes erbij. We hebben zitten smullen! De bediening is erg vriendelijk en in voor een gezellig praatje, maar heeft ook goede adviezen! Zo hebben wij heerlijke afrikaanse biertjes gedronken! Wij komen weer snel terug!!

88. Wij zijn er nu verschillende keren geweest en het eten is nog steeds goed. De bediening is zelfs met elke keer wat beter geworden! Wij raden dit restaurant ten zeerste aan: leuke sfeer, Hollandse gerechten met een Afrikaans tintje en een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding!

89. Geweldig!!!
    Na er zoveel over gehoord te hebben waren onze verwachtingen hoog gespannen. En ’t was TOP. Vriendelijke, soepele bediening en een kok die zijn visjes aan tafel komt laten zien. Gezellig hoor die open keuken en dat er veel te zien is in het restaurant. Eindelijk een menukaart die niet 13 in een dozijn is, maar zoveel aantrekkelijk benamingen dat ’t moeilijk kiezen is. Als regelmatige Afrika-gangers hadden wij onze keus laten vallen op de bobotie en onze vegetarische vrienden een apekool en een bonebakkie. Heerlijke gerechten, smaakvol, mooi gepresenteerd. De Afrikaanse koffie met honingtaart maakte ons helemaal tevreden. Heerlijk, zo’n leuk restaurant erbij in de omgeving. Ons gaan ze regelmatig terugzien bij AAP.

90. Zondag 2 oktober hebben we, 4 volwassenen, bij restaurant Aap gegeten. Het was de dag met een gewelige temperatuur en we hebben het voorgerecht op het terras gegeten. De temperatuur op het terras nam snel af en veel kleine vliegjes kwamen op het eten en drinken af. We vroegen of we binnen verder kon eten. Geen enkel probleem. We kregen een tafel in het restaurant waar we verder gingen met het hoofdgerecht. Toen de serveerster met het hoofdgerecht voor één van ons kwam, bleek de varkenshaas onder de champignonsaus te zitten. We hadden niet goed gelezen. Er stond op de menukaart dat de varkenshaas in champignonsaus was. Sorry zeiden we, dat we niet goed hebben gelezen. We vroegen de serveerster of het mogelijk was om de varkenshaas zonder de saus te serveren. Geen enkel probleem. De serveerster nam het bord met de varkenshaas mee en vertelde het op te gaan lossen. Even later kwam er een andere serveerster op hoge poten naar onze tafel. Ze stelde zich niet voor, maar vroeg op een vervelende manier waarom de varkenshaas terug was gegaan naar de keuken. We gaven wederom aan, dat we niet goed hadden gelezen. De serveerster, dit bleek later een van de eigenaren te zijn, reageerde ontstemd door op een geirriteerde toon te zeggen: "het staat er toch echt bij", hierbij doelend op de menukaart en liep weg. Even later kwam de varkenshaas ontdaan van de saus terug. Niet alleen de saus was weg, maar ook was de varkenshaas wat uitgedroogd. Toen de eigenaresse kwam vragen of e.e.a. nu naar wens was, vertelden wij haar dat de varekenshaas droog was. De reactie was nu nog vervelender, dan haar eerste reactie: "ik kan er niets aan doen" en ze liep weg. Een ongelofelijke reactie. We hebben de maaltijd voortgezet, want de overige gerechten waren prima in orde. De sfeer was echter wel goed verpest. Na het hoofdgerecht besloten we, geen nagerecht te nemen. De serveerster die kwam afruimen vroeg of e.e.a. naar wens was geweest. Wij vertelden het voorval van de varkenshaas en gaven zeer ontevreden te zijn over de wijze van oplossen/reageren van de vorige serveerster. Nu werd duidelijk dat dit kennelijk de eigenaresse was. Zonder blikken of blozen werd de factuur door weer een andere serveerster gebracht. Geen enkele reactie verder op de onbeschofte wijze van behandeling.
    Dezelfde avond heb ik nog via deze site een mail verzonden met bovenstaand verhaal, in de hoop dat restaurant zou reageren om het voorval te bespreken. Helaas, we zijn nu een week verder en ik heb geen reactie ontvangen. Kennelijk vindt men het niet nodig om te reageren op klachten van klanten. Jammer.
    Het is moeilijk om punten te geven. Eén gerecht was niet goed, de rest was prima. Je kunt je voorstellen, dat wij gezien het voorval en de reactie niet meer naar restaurant Aap gaan.

91. andre van beurden

92. Een mooi en vriendelijk restaurant net buiten de kern van Alphen.

Nette bediening, goede produkten, en een zeer uitgebreide garnituur, wat naar mijn mening wel wat minder zou kunnen, maar ik ben niet zo'n grote eter.

Alles netjes gepresenteerd, prettig opgediend door vriendelijk personeel.

Alleen men moet wel minstens een week van te voren reserveren, want het is hierdoor wel erg druk wat op zich dus een goed teken is want dan zijn wij niet de enigen die het zo hebben ervaren.

Alleen jammer dat Mongozo niet een afrikaans product is, maar uit belgie komt.

De bieren van Mongozo worden gebrouwen met behulp van de brouwfaciliteiten van Brouwerij Huyghe in het Belgische Melle.

Er moet wel opgemerkt worden, dat dit bieren zijn die worden gebrouwen volgens oude afrikaanse recepten.

Het zou dan voor de compleetheid van het concept goed zijn om er bijvoorbeeld Castle lager aan toe te voegen. (Castle Lager is een produkt van SAB Ltd, 65 Park Lane, Sandton, Rep. Of South Africa, geimporteerd in nederland door SABMiller International BV, die sinds 21 february 2008 eigenaar is van Grolsch)

93. Daniëlle

Heerlijk gegeten bij restaurant Aap. Leuk ingericht, leuke ambiance. Onze dochter van drie heeft zich opperbest vermaakt in de (binnen) speeltuin, dat ze ook nog onder begeleiding mocht knutselen zorgde ervoor dat wij ongestoord hebben kunnen genieten van ons eten.

Het eten was ook super. Veel keus, ook voor vegetariërs! De bediening was aardig en kundig, zelfs de kok kwam nog even wat vertellen over de gerechten.

Wij komen zeker nog een keer terug.

94. Wim 7 punten

De prijs-kwaliteit verhouding is prima. Goede en snelle bediening, klantvriendelijk en zeker ook kindvriendelijk.

Ook als je even moet wachten, nodigt het uit om even wat te drinken voor je aan tafel kunt.

Zeker een aanrader en wij komen er zeker terug!

95. Hoefmans

Weer lekker gegeten, al verschilende keren geweest en het blijft goed!

96. Restaurant aap is lekker en ook voor kinderen is er een speeltuin binnen en een tv speelbord en kleurtjes toen ik er ben geweest vond ik het lekker en goed verzorgd.

97. Ed

98. Ed 301 punten

Prima bediening, slim om een speciale speelhoek (met begeleiding) te hebben. Voldoende keus en leuke sfeer. Zelfs als het druk is, doet het gezellig aan.

99. Gisteren heerlijk gegeten bij restaurant Aap.

Een echte aanrader, restaurant Aap. Erg leuk voor kinderen en heel mooi ingericht.

En super mooie open keuken waar heerlijke gerechten worden gemaakt.

De bediening is heel correct en weet het menu goed aan te prijzen. Ook de speelkamer met kinderjuf en klimtoestel was een uitkomst voor onze kinderen (ze vonder het geweldig!).

Het eten is er echt super en betaalbaar. Wij hebben er een hele fijne avond gehad en komen snel nog een keer terug.

Volgende pagina