Ma t/m Do na 18:00 uur gratis
    Vrijdag na 21:00 gratis
    Zaterdag na 18:00 gratis

Bezorgrestaurants in de buurt van Sofra

5. Betalen pin Master Card Visa

1321969769 93
1393320468 86
1420076980 90

1. In mijn vorige recensie van 20 oktober 2017 was het super en nu gisteren geweest en nog steeds top maar… ze gaan dicht vandaag zondag 14 januari gaat SOFRA sluiten.
    Helaas en heel jammer daar het qua eten en sfeer een toppertje was.
    Serfinaz en Hussein en alle anderen dank en nogmaals dank voor al het lekkere Turkse eten.

2. Zeer positief. Toen wij op zaterdag 06.05.2017 om 19.30 uur aankwamen was er een grote familie met kinderen binnen. Totaal geen last van gehad en de bediening zei dat daardoor onze bestelling langer zou kunnen duren. Dat viel erg mee. Als amuse kregen we brood met yoghurt. Maar dan met groente en kruiden aangemaakt. Dit smaakte prima. Daardoor hoefden we geen voorgerecht. We wilden alleen een hoofdgerecht. Ik nam de combinatie kip/lam, mijn vriendin alleen kip en onze tafelgenote alleen lam. (nr. 16,17 en 18). Dat er iets taai was heb ik niet kunnen ontdekken. Wel heel smakelijk. Aan een nagerecht hadden we geen behoefte. Het smakelijke eten en de vriendelijke bediening maakten de sfeer. De Turkse lampjes vond ik heel gezellig evenals de kledingstukken. Maar de schilderijen van de sultans had niet gehoeven. Nog geen €15 voor een hoofdgerecht van deze kwaliteit is helemaal een goede rede om terug te komen.

3. Echt heel lekker gegeten, vriendelijke niet opdringerige bediening. Netjes en informeel. Verlichting kan wat sfeervoller, maar voor de rest uitstekend restaurant en echt een aanrader.

4. Tjonge wat een heerlijk restaurant. De laatste weken veel keer daar gegeten, alleen en met vrienden. Deze mensen koken en maken je eten met hun hart. De bediening top!!

5. Kees Hagenaars

Zeer eenvoudig restaurant. Weinig sfeervol. Bediende deed haar best maar moest alles alleen doen. Zeer goede rijst. Stoofpotje was ook goed. Van de vier soorten gegrild vlees was er helaas een heel erg taai. De andere stukken vlees waren lekker.

6. Monique de Wal

Heerlijk gegeten, fijne, rustige sfeer en vriendelijke, lieve bediening!

7. Johan vd Nald

Wij hebben hier voor de eerste keer gegeten, en ik moet zeggen heerlijke gerechten, top kok en bediening. Als toetje de overheerlijke baklava. Zeker een aanrader om hier nog eens te gaan eten...

8. Het eten is geweldig. Het is vers en met kruiden en specerijen klaar gemaakt, het zijn authentieke smaken. Bij Sofra kun je als Coeliakie patiënt goed eten. Ik geef het altijd van te voren aan maar ze kunnen het ook bij veel gerechten nog verzorgen als je iets anders wil eten. Mijn man heeft geen enkele klacht ondervonden na eten bij Sofra en dat alleen het geval als er echt schoon en netjes is gewerkt in de keuken. De prijs is heel laag en de bediening heel vriendelijk en gezellig. De eigenaresse is de kok maar komt vaak even afscheid nemen en vragen of alles naar wens was. Als klant word je echt gewaardeerd.
    Kortom echt een aanrader.

10. Ahmad Almalki

11. Eten heel goed. Super gezellige mensen.

12. Lekker gegeten bij Sofra. Vriendelijke mensen..

13. Gisterenavond heerlijk hier gegeten. De hoeveelheden waren ruim voldoende. Ontzettende aardige bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.

14. Net heerlijk gegeten na afgehaald te hebben. Iets teveel gegeten maar het is ook gewoon te lekker. Was iets vergeten en werd netjes gebracht. Super eten, super mensen en zeker de grootste aanrader in Alphen.

15. We kunnen dit restaurant met een gerust hart aan iedereen aanraden. Heerlijk eten en een geweldige service! Gisteravond heeft mijn man hier voor het eerst eten afgehaald. We hadden thuis een hele tafel vol met eten en het was allemaal heerlijk (heel af en toe een klein dingetje dat wat te pittig voor mij is. Ik ben dan ook niets gewend). We hadden vooraf de Karasik meze en als hoofdgerechten de Kuzu bonfile en Sofra bonfile. Het vlees was heerlijk mals en er zaten lekker veel groentes en fruit bij. De tomaten waren echt zongerijpt en vol van smaak. We hadden zo veel dat we er vanavond nog eens van kunnen eten. We hadden van te voren gevraagd of het mogelijk was om een Turks dessert te krijgen dat niet op de menukaart staat: Künefe. Dit heeft de kok speciaal voor ons gemaakt en het was erg lekker. De eigenaresse van het restaurant had de laatste maanden heel lief voor mij bij gehouden op welke dagen het rustig is in het restaurant en belde mij daar vorige week over op. Echt super lief!!! Naar een restaurant gaan, gaat voor mij helaas niet meer en op deze manier hadden we met een mooi gedekte tafel thuis toch ook een leuk etentje.

16. Tom en Saskia

Na de oldtimerdag in Alphen aan den Rijn zijn wij wezen eten bij Turks Resturant Sofra, We hebben heerlijk gegeten en voornamelijk de Turkse Stoofpotjes, ..Subliem...daarna heb we nog baklava gegeten er werd ons vertelt dat baklava zelf wordt gemaakt en dat proef je ook...heerlijk...een zeer leuke restaurant met een zeer vriendelijke bediening.

17. Alphenaar

Bediening is echt slecht! Kwaliteit is achteruit gegaan! Locatie is wel beter dan de vorige. Prijs is ok kwaliteit kan veel beter!

18. Reyhan

19. Truusje

Op de nieuwe locatie is het veel gezelliger. De bediening is als vanouds zeer vriendelijk. Ik wilde graag een warm voorgerecht met aubergine. Zoiets stond niet op de kaart, maar werd a la minuut gemaakt. Heerlijk. Onze beide hoofdgerechten waren ook verrukkelijk, ook het vegetarische. Het andere was garnalen met zuidvruchten. Een absolute aanrader! En de baklava: to die for. Hoewel ik er de volgende keer geen slagroom bij hoef. Dit restaurant verdient meer bezoek.

20. fam. Gerittsen

Op aanraden van vrienden zijn we wezen eten bij restaurant sofra.
    We hebben er heerlijk gegeten en een zeer vriendelijke bediening, ook prijs kwaliteit verhouding is goed. Zeker een aanrader.

21. Yvonne Wilmot

Heerlijk gegeten, super vriendelijke bediening.
    Goede prijs/kwaliteit verhouding.
    Restaurant is niet echt gezellig, maar dat komt, denk ik, door de grootte van het lokaal.

22. Heerlijk gegeten! Heb veel menu's geproefd en werkelijk alles vond ik heerlijk. Ik houd niet van mosselen en was aangenaam verrast dat hun mossel voorgerecht echt lekker bleek. Het hoofdgerecht was machtig maar om te smullen (kebab in deeg met saus en yoghurt) en ook de desserts zijn top. (hun baklava is heerlijk. Zoet maar niet overdreven)
    De bediening is super! Erg vriendelijk en bereid tot een praatje. Aankleding eenvoudig maar netjes. Het enige 'minpunt' was dat het restaurant niet erg vol zat. Dit restaurant verdient het om goed bezocht te worden. Hier wil ik zeker nog een keer naartoe.

23. Heerlijk met zijn tweeën gegeten.
    Alleen een hoofdgerecht, paste helaas niet meer in.
    Lieve bediening, was alleen niet zo druk en dan mis je een beetje sfeer.
    Moet nog wat meer bekendheid gaan krijgen, aan het eten zal het zeker niet liggen.
    Komen zeker nog een keer terug.

24. Het restaurant zat niet echt vol. Dat zal met name aan de lokatie liggen want aan het eten en bediening ligt het zeker niet. Lekker turks eten en absoluut niet duur. Bediening is snel en correct. Als dit restaurant midden in het centrum zou liggen dan zou het er stamp- en stampvol zijn denk ik.
    aanrader.

25. Gegeten op dinsdag 6 december.
    Een eerste kennismaking met de authentieke Turkse keuken. De koude voorgerechten waren heerlijk (en eigenlijk al voldoende gegeten!). De mannen hadden als hoofdgerecht 5 gegrilde soorten vlees en waren zeer tevreden. Ik had een ovengerecht met ossehaas. Meestal eet ik geen rood vlees, want ik krijg het vaak moeilijk weggeknaagd, maar dat was hier geen probleem. Heerlijk zacht! Daarnaast ook nog voldoende bijgerechten in de vorm van rijst, patat, salade en sauzen.
    Het Turkse bier en de wijn waren ook verrasssend en goed te drinken.
    De nagerechten waren prima. Ik ontdekte dat ik niet van baklava houd, maar dat is een persoonlijke smaak en ligt niet aan het gerecht. We kregen thee van het huis. Gelukkig smaakte dat naar een gewoon sterk bakkie zwarte thee.
    We waren met 3 personen € 96,-- kwijt.
    Minpuntje: grote ruimte oogt minder gezellig (beetje eetzaal), maar misschien is dat ook wel Turks. Met een grote kerstboom en/of wat grote plantenbakken of wat decoratieve scheidingswanden zou je dat al eenvoudig kunnen veranderen.
    In ieder geval weerhoudt de inrichting ons er niet van om terug te komen, want smaak gaat voor alles!
    Ik beveel Sofra van harte aan. Ga daar eten en laat je verrassen door smaken die je nog niet kent. Een aanwinst voor Alphen aan de Rijn !

26. Wil je echt lekker eten in Alphen aan de Rijn dan moet je hierheen.
    Lieve bediening en heerlijk eten .
    Het vlees was mals en de hoeveelheid meer dan genoeg.
    We gaan gauw weer!

27. De kaart is aardig gevarieerd en het eten is uitstekend. De gerechten worden ruim geserveerd en zijn dus ook voor grotere eters ruim voldoende. Ook de bediening is zeer vriendelijk en gastvrij. Het is helaas wel jammer dat de ruimte nog zo sober is ingericht. Het straalt helaas geen warmte uit en daar zou men wel iets aan kunnen doen maar dat vergt een aardige investering en voor een beginnend restaurant is het begrijpelijk dat men eerst wil zien of het gaat lopen.
    Tip: Hang boven iedere tafel een oosterse lamp en dim de bestaande winkellampen. Dek de tafels alvast met bestek en servetten en vervang de peper/zout vaatjes en het plastic doosje met tandenstokers door houten of metalen exemplaren. Dat ziet er dan gelijk wat gastvrijer uit.

28. Op zoek naar wat anders, zijn wij bij Sofra terrecht gekomen. Wat een lieve bediening zeg!
    Wij hebben heerlijk een vooraf en een hoofdgerecht besteld.
    Mijn hoofdgerecht was kipfilet in een roomsaus met kaas. Erbij kregen wij nog een heerlijk salade. Als ik een tip mag geven aan de eigenaren: misschien de porties iets kleiner maken want helaas had ik echt geen ruimte voor een toetje en moest ik wat van de salade laten staan wat jammer was.
    De ruimte is erg groot en dus een beetje lastig om knus te maken maar aan de inrichting wordt nog aan gewerkt begreep ik.
    Ik heb in ieder geval een leuke avond gehad en zal zeker terug komen en het aanraden aan vrienden. Succes verder met de zaak!

29. Echt een aanrader! Leuke, lieve gastvrije mensen. Er is tijd en persoonlijke aandacht voor iedereen.
    We hebben hier meerdere keren heerlijk gegeten. Het is elke keer weer een verrassing. We hopen lang van jullie te kunnen genieten in Alphen aan den rijn.

30. Wij komen wekelijks bij dit heerlijke restaurant. Laat je verrassen door de echte vriendelijkheid en laat je eens wegdwalen met smaken die je tong nog nooit hebben geproefd en dan en dan alleen voel je de intense liefde die deze mensen voor hun zaak hebben! Kom op Nederlanders, doe eens gek en laat dezelfde smaken en of restaurants waar je altijd komt nu eens gaan en laat je verrassen!!!!!

In 1 woord heerlijk!!

Tot zaterdag

31. Ik ben met de opening erheen gegaan en was gelijk verliefd op het restaurant, zo mooi en netjes zag het er uit en nadat ik wat te eten had gehad, werd ik nog meer verliefd en kom er nu heel vaak, het is er erg gezellig en de bediening is erg vrolijk en spontaan, altijd netjes te woord, het eten is erg lekker en de prijs valt best mee, complimenten voor de kok, die weet echt wat koken is en weet wat hij doet, als ik een ster mocht geven dan weet ik wel wie en welk restaurant dat verdient.

32. We hebben hier heerlijk en gezellig gegeten. Hele knusse en gezellige sfeer. Geweldige avond gehad!

33. Heerlijk Turks gegeten dit weekend. Smaakvol vegetarisch voorgerecht. Lekker en gevarieerd vlees van de grill. En een van de beste baklava's ooit! Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Wij komen terug.

34. fam vd steen

Vriendelijke bediening, authentieke gerechten, een echte aanrader en een aanwinst voor Alphen aan den Rijn.

35. Erwinner

We hebben zalig gegeten en de bediening was lekker gezellig!

Grote verrassing hoor!

36. Jennifer

Hier gegeten SUPERRRRR! Vooraal de baklava :P.