Bezorgrestaurants in de buurt van Sari Djawa

1420290401 86
1425991947 85
1460201220 77
1500112039 64

1. De afgelopen jaren af en toe geweest, maar dit was de laatste keer.
    We hadden 2 verschillende menu's gekozen (elk voor 2 personen). Tussengerecht werd aan de verkeerde personen uitgeserveerd. Onze vraag of dit goed ging werd afgedaan als 'ja, uiteraard doe ik het goed', maar al snel kwam de baas/hoofd bediening "o sorry, toch fout gegaan. U krijgt nieuwe maar dat duurt eventjes". Komt na ongeveer 10 minuten nieuw tussengerecht maar met koude satésaus eroverheen en niet identiek aan wat het had moeten zijn.
    Duidelijke vraag om kan kraanwater wordt beantwoord met "Ja, komt er aan", waarna een fles Spa Blauw wordt gebracht die voor een kleine € 5,- op de rekening komt. Op zich prima als ze geen kraanwater willen serveren, maar meld dat dan wel vooraf.
    Hoofdgerechten (de twee verschillende menu's) wordt uitgeserveerd als identieke hoofdgerecht. Klopt niet, maar geen zin om te klagen, we hebben trek.
    Tijdens hoofdgerecht (met pittige gerechtjes er tussen) worden we genegeerd en zitten we zonder drankjes tot na het eten.
    En dan bij het afrekenen (pinnen) als de serveerster het bedrag op het pin-apparaat in wil toetsen wordt doodleuk gevraagd "hoeveel wilt u er van maken?". Eeuh... nou geen fooi hoor, doe maar gewoon het bedrag op de rekening en geen cent extra.

Kwaliteit van het eten was verder wel o.k. Beetje kleine hoeveelheden in de menu's, maar het meeste wel lekker.

2. Dat doe ik niet zo snel: een recensie schrijven én alleen maar tienen geven. Maar nu dus wel. Nu woon ik al zo lang in Alphen en was nog nooit in dit restaurant geweest. "Weer zo'n Aziatisch ding". Dácht ik! Wat een totale verrassing!

Ik was met een zeer kieskeurige disgenoot, maar samen kwamen we tot de conclusie dat werkelijk alles klopte. Al bij binnenkomst in de eeuwenoude molen vielen we als een warm bad in een ongelofelijk sfeervol ingericht restaurant. Geen kitsch, maar klasse sfeer.

En dan het eten: wat een verschil met anderen. Aan elk van de vele gerechten was aandacht besteed. Met finesse en passie bereid en op een verrassende en fraaie manier geserveerd zodat je er eerst even naar wil kijken. Als verwende vent en na vele rondreizen door Indonesië zelf kwamen de oooh's en aaah's vanzelf.

Dit restaurant verdient het om avond aan avond vol te zitten. De prijzen zijn zeer acceptabel. Wat een absolute aanrader!

3. Gisteren met de hele familie genoten van de rijstschotel Sari Djawa! Heel veel smaak en diversiteit, dus zelfs voor de kinderen was het lekker. Echte Indonesische keuken en het personeel was zeer vriendelijk en enthousiast. Prijs was ook meer dan prima (22.50€), dus zeker een aanrader!

4. Britt en Marcel

Vorige week met vrienden daar gegeten. We hebben niets durven te zeggen, maar nu ik deze slechte recensies lees moet ik zeggen dat ik dit herken. Het eten is inderdaad slecht. Als je echt Indisch wil eten, kun je beter een restaurant zoeken die aangesloten is bij SIR (selected Indonesian restaurants).

5. Gisteren een vegetarische rijsttafel besteld.
    Als je enigszins weet hoe Indisch eten behoort te smaken: ga hier dan vooral NIET eten!!
    De soep was bouillon met wat groenten. Aan de smaak was niets Indisch of enigszins Aziatisch te bespeuren, maar vooral heet door de chilipepers. Met enkele sliertjes taugé, so-oen en een ronddobberde dumpling werd de suggestie gewekt dat het om een Aziatisch soepje gaat.
    De gele rijst had alleen de kleur, maar niet de smaak van nasi kuning, Het lijkt verdacht veel op de gele snelkookrijst van lassie.
    De Tahoe was waterig en smakeloos. Pindasaus smaakte naar de Wijko pindasaus.
    De pisang goreng was een gefrituurde oliebol met snotterige bananenpulp.
    De tahoe, Timpeh en groenten gerechten eveneens niets van de verfijnde Indische keuken. Bamboescheuten uit blik, geen verse kruiden te bespeuren of te proeven. Lijkt en smaakt erg veel op de kant en klare kruiden die je in zakjes bij elke toko kunt krijgen.
    Verder veel kleine hapjes uit de frituur.
    Als je niets van Indisch eten weet, kan je veel mensen voor de gek houden, maar geloof me dit heeft niets te maken met de verfijnde Indische keuken.
    Onbegrijpelijk dat er lovende recensies zijn. Waarschijnlijk heeft de eigenaar een grote vriendenkring.
    Toch even afsluiten met iets positiefs: schitterende locatie. Mooi en sfeervol interieur. En een lief vriendelijk meisje in de bediening, maar de verdere service was echter niet goed. We hebben namelijk het eten terug laten sturen. En heel netjes verteld waarom. De floormanager reageerde erg defensief, ontkende alles. Kwam niet met excuus of alternatief. En we moesten het hele bedrag betalen.

6. Kees v Deelen

Prima eten en zeer goede bediening komen terug (het eten mag wat heter opgediend worden)

7. Staat vast op ons lijstje. Inmiddels een aantal keren gegeten. Bediening erg goed en de gerechten ook heerlijk. Doorlooptijd wat traag waardoor niet iedereen aan tafel tegelijk kan gaan eten. Binnenkort gaan we er met een groot gezelschap weer heen. Staat ook landelijk bekend zei hun site.

8. anoniem

Afgelopen zaterdag 4 april 2015 met 4 personen gegeten bij Sari Djawa Javaans Buffet (het buffet was lauw). Volgens de site bestaat het buffet uit 30 gerechten ex. het dessert, dit is niet juist (ongeveer 17 gerechten). Als voorafje kregen wij sotosoep, die was lauw en de tauge was te gaar en slap. De kip en rundvlees was van slechte kwaliteit, taai en hard. De Indische spercieboontjes waren te gaar gekookt! Ik heb dit aangegeven bij de manager die ging met mij in discussie dat het niet klopte dat het eten lauw is. Wat een afknapper! De manager kan nog veel leren om vooral niet met klanten in discussie te gaan, en kijken hoe ze op een flexibele manier de klant tevreden kan stellen. Ik heb gebeld naar het restaurant om mijn verhaal te doen vervolgens werd ik voor leugenaar uitgemaakt door mw. Wong dat het niet klopte mbt de 30 gerechten.

9. marij

10. Vandaag met de hele familie 1e kerstdag bij Sari Djawa gevierd. Heerlijk gegeten en de bediening was fantastisch. Komen er zeker terug!

11. Ed & Marianne Bogaards

Het is niet de eerste keer dat wij bij Sari Djawa eten. Maar iedere keer overtreffen zij opnieuw onze verwachtingen. Het speciale (verrassings-) menu is werkelijk fantastisch en iedere keer weer anders. Het is niet altijd Indonesisch maar zeker Aziatisch. De gerechten zelf verdienen wat ons betreft een Ster. Onze Engels gasten, culinaire liefhebbers, waren aangenaam onder de indruk. Ook het enthousiasme van de bediening en niet te vergeten de ruime parkeergelegenheid (gratis), sluit perfect aan bij een fantastische avond uit !! Een echte aanrader!

12. Rody Hofkes

Ik ben het afgelopen jaar al een aantal keren in dit leuke restaurantje wezen eten. Het eten is hier bijzonder goed. Bovendien is de bediening erg vriendelijk, en de inrichting doet mij erg autenthiek aan. Bovendien draait men de gasten geen poot uit en is het dus leuk hier vaak terug te komen.

13. Net voor het eerst weer eten afgehaald. Was bar slecht.
    De gado gado was half koud en er zaten stukken rauwe kool in. De nasi saridjawa was op de nasi na erg minimaal en het vlees was taai. Er zat een klein zakje (plastic) kroepoek bij. Die was sterk v smaak.Dat ze dit durven meegeven.
    Had misschien even moeten bellen maar had er zo de pest over in dat we dit maar niet gedaan hebben. Geen aanrader.

14. Heerlijk gegeten voor weinig geld!
    Super vriendelijk personeel.
    En heerlijke Indonesische gerechten. Ik heb nog nooit zo lekker gegeten! Ook mooi gelegen aan het water.
    Zeker voor herhaling vatbaar!!

15. René Nieuwkerk

De afgelopen zaterdag na heel wat jaren weer eens in Sari Djawa de rijsttafel gegeten (3 personen). Het eten was zeer goed, smakelijk, gevarieerd en netjes opgediend. Service was heel vriendelijk en oplettend. Een goede prijs/kwaliteit verhouding. Absoluut voor een herhaling vatbaar.

16. Margreet

Wij zijn onlangs uit eten geweest in dit restaurant.
    Na bijna een uur gewacht te hebben kwam het voorgerecht, dat kon er nog mee door.
    Nog een uur wachten en daar kwam het hoofdgerecht. De rijsttafel steenkoud en het vlees was keihard.
    Ze wilden het wel opnieuw komen brengen maar dat zagen wij niet zitten. Weer zeker een uur wachten.
    Dan maar het buffet wat ook al klaarstond.
    Was ook koud.
    En daarna naar de snackbar.
    Dat was lekker warm.
    We gaan hier nooit meer heen.

17. Rebecca

Wij komen hier geregeld. Goede hygiëne, service is prima! Maar met drukte is een extra 'ober' geen overbodige luxe. Eten is Super met een hoofdletter, lopend buffet is ook altijd anders en heerlijk! Over de inrichting: erg mooi, leuk en gezellig ingericht restaurant in de molen, en aan het water!

18. Eduard Alandemasi

Wij hadden om 17.00 u een tafel gereserveerd voor 19.30 u.

Om 19.25 u kwamen wij binnen en er was niemand die ons ontving.

Wij zijn maar naar boven gelopen. Er kwam op een gegeven moment een onervaren jongen naar boven. Wij vertelden hem dat wij een tafel hadden gereserveerd om 19.30 u. Hij zei dat hij zou vragen of er überhaubt een tafel vrij was.

Na 5 min komt hij eindelijk naar boven om te vertellen dat er waarschijnlijk een tafel vrij komt 20 min later.

45 min later was de tafel vrij en konden wij naar beneden om te dineren.

Het lopende buffet: het eten was lauw/koud.

De smaak was flauw.

De bediening was niet aardig. Het duurt allemaal te lang als je iets bestelt.

De inrichting is niet gezellig.

Wij raden een ieder af om hier Indonesisch te gaan eten.

19. Vorige jaar gegeten. Rijsttafel, met mijn vader.
    Veel identiek Indonesische gerechten. Een tafel vol! Veel gerechten die ik niet kon. Zaak is goed ingericht. Eten erg lekker.

20. Carla Krook

21. Wij komen al jaren hier eten en de eigenaresse is vriendelijk en heeft geen capsones. Het eten is goed, en diegenen die dat niet vinden moeten eens á la carte gaan eten en bijv. De rijsttafel Oriental bestellen. Elke keer lekker en anders.

Inderdaad loopt er een hond, meestal aan het einde van de avond, de kat heb ik nooit gezien. Wij blijven komen en een heleboel relaties en vrienden van ons.

22. Ik vond het eten wel redelijk lekker, maar de bediening was zeer slecht. De eigenaresse was erg bitchy. En die hond en kat kan echt niet hoor. Het is je bedrijf, niet je huis! Denk na en handel professioneel.

Ik heb in ieder geval een slechte indruk van het restaurant gehad. Heel nep.

23. Daan 13 punten

Ik ben het helemaal niet eens met Patrick.

De eigenaresse is altijd klant vriendelijk!

De hond loopt niet onder de tafel, maar slaapt onder de tafel!
    De hond komt nooit in de keuken of in de buurt van het eten.

De kat loopt inderdaad de hele tijd rond, maar nooit bij buffet of aan tafels of in keuken.

Het kan zijn dat de bami bij het buffet even op was.
    Maar binnen 15 min zit de bak gewoon weer vol met bami.

Dieren komen nooit in keuken, dus komt er ook geen haar van hond of kat in het eten.

24. remco hogervorst

25. Wij hebben hier gegeten met een grote groep.

Het eten (buffet) was echt heerlijk maar ik ben het eens met de vorige schrijver dat een hond en een kat niet thuis horen in een restaurant.
    Ik vind het niet erg fris. Ook was de toiletbril stuk en dat kan toch echt niet.

Heel erg jammer want het eten is echt erg lekker.

26. Patrick van den meer

Slecht,slechter,slechts.Dat is dit restaurant.Een eigenarresse met verschrikkelijke capsones.Ze doet onvriendelijk ze laat haar hond onder de tafel lopen en haar kat rent heel de tijd heen en weer.(wat een dierenasiel!) Wij hadden het lopend buffet en er was geen bamie dus wij vroegen om bami in de bak te doen,maar ze doet gewoon niks erin!
    Mensen als u wat wilt eten bij hun zou ik het alleen afhalen.(als er maar geen haar van de hond of kat in zit)
    Veel succes met jullie dierenasiel.