Op circa 75 meter.

Bus 75, 169

Het echte Italië niet alleen proeven maar ook beleven?
Dat kan in Alphen aan den Rijn!

Italiaanse panini, verse huisgemaakte pizzabroodjes en nog veel meer!

- Echt italiaanse ‘aperitivo’ met verschillende hapjes.
- Diverse panini, pizzabroodjes en nog veel meer!
- Caffè van top-kwaliteit: onze barista’s staan klaar om voor u de lekkerste espresso of cappuccino te bereiden.
- Ontdek de ware smaak van Italië in onze selectie wijnen, likeuren, kazen en vleeswaren.
- Vraag naar de mogelijkheden voor een wijn proeverij!

Een zakelijke borrel of juist iets te vieren met vrienden of familie? Ook dan heten we u van harte welkom in Cantina Is Morus!

Vraag gerust naar de mogelijkheden.

Gezellig lunchen op z'n Italiaans, doe je bij La Cantina.

1. Personeel

1201701554 89
1277882083 79
1320204600 83
1387920626 82

1. We hebben heerlijk gegeten. Pure, eerlijke producten, goed bereid. Vlotte, goede bediening. Schoon bestek na iedere gang, zonder dat je erom hoeft te vragen en een redelijke prijs.

2. Heerlijk gegeten. Bediening erg vriendelijk. Komen snel weer terug!!!

3. Rein Schipper

Wij zijn er al vaak geweest, de eerste keer is zelfs zo’n 25 jaar geleden maar het is en blijft een goed en gezellig restaurant! Toch wel bijzonder dat je die sfeer door al die jaren heen zonder veel te veranderen vast weet te houden. Eten is goed, personeel vriendelijk en snel.
    Is Morus blijft een vaste stek op onze uit-agenda!

4. Lekker eten en heel gezellig restaurant van binnen. En in de zomer kan je lekker ook buiten onder de wijnrank of afdakje zitten.

5. Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke bediening.

6. Ik kom hier al jaren en het is en blijft een heel goed restaurant met heerlijke pizza's!

7. Achterafhoekje bij de wc's is wat minder, maar niet echt een bezwaar, behalve als vanwege de hoge temperatuur binnen de buitendeur gewoon open gezet wordt en je op de tocht zit.
    Broodje vooraf werd automatisch de focaccia, die goed smaakte, maar er staat ook gewoon stokbrood op de kaart. Er werd niet gevraagd welke soort we wilden.
    Pizza's Liguria en Tonnata waren groot en smaakten prima. Niets op aan te merken.
    Nagerecht Primavera is een behoorlijk groot toetje met lekkere verse aardbeien.
    Drankjes kwamen vlot, maar bij het afrekenen moest ik uiteindelijk zelf op de serveerster af stappen, aangezien die toen geen oog meer voor onze tafel had. Dit terwijl de hele avond personeel heen en weer loopt om te kijken of de drankjes al op zijn. Dus dat was wat minder.
    Uiteindelijke rekening redelijk hoog voor een pizzeria, maar dat heeft te maken dat je behoorlijk veel voor een glas wijn betaalt.

8. Patricia

Altijd erg lekker daar gegeten, maar deze keer viel het enorm tegen. We werden als een speer bedient, zodat we zo snel mogelijk weg zouden zijn. Hoofdgerecht kwam al nadat we nog maar net aan het voorgerecht bezig waren. Om drinken werd na 1 keer ingeschonken niet meer gevraagd. We waren amper klaar met eten en de borden werden al weggehaald. We wilden nog niet meteen de dessert kaart, maar na nog niet eens 10 min. werd die gewoon onder onze neus gedrukt. Eten viel ook tegen. Pizza was aangebrand en de lasagne was droog, erg jammer en niet gewend van Is Morus.

9. Bij Is morus eten, is altijd lekker eten! Alsof je op vakantie bent in Italië, incl. de gezellige sfeer en de goede hapjes en drankjes. Love Is morus. ❤

10. Vertaal van English naar Nederlands

Is a pity for the extremely good pizza that they are making here but served by such unprepared, unprofessional and extremely low qualified ppl. If you are vegan, don’t go there because the waiter will recommend you a taxi! He heard this joke somewhere and the thought that is funny to make it. In fact, he didn’t know what is mean to be vegan because even when you are explaining him what is mean vegan, he is still recommending dishes with pamigiano, eggs etc. And wanting to show his skills and the fact that he is “speaking” more languages, he “made a joke” saying to suck his dick to one of the guests into her mother tongue. We even asked him is he knows what he just said and he answered very amused that yes. It was a birthday dinner and we didn’t want to make a big scandal there, but this kind of people are working there… So disgusting & disappointing… Such a pity cause the pizza is great.

11. Het was, zoals gewoonlijk, erg druk. Dat is natuurlijk heel fijn en ook de bedoeling. Ik had bij de reservering gevraagd of we een tafel in een rustige hoek konden krijgen, omdat er een slechthorend persoon bij ons gezelschap was. Dit was lastig werd al gezegd, maar er zou wel een tafel in een hoek worden gereserveerd. Bij binnenkomst bleek echter dat we midden in de zaak moesten zitten. Hierdoor kon de slechthorende persoon eigenlijk vrijwel niks volgen van de gesprekken aan tafel. Dat was jammer. Verder was alles top bij Is Morus. Heerlijk eten en de wijn was ook lekker. En hele nette en goede bediening.

12. Vaker hier gegeten, en het is elke keer weer lekker.

13. Niet de eerste keer dat ik daar gegeten heb, en het is altijd voortreffelijk.
    De prijs en kwaliteit: Perfect!
    Het volgende etentje, met weer andere vrienden staat alweer in de agenda.
    IsMorus is voor mij HET Italiaanse gevoel.

14. Om kwart over 7 gereserveerd, bleek er geen tafel te zijn voor ons. Uiteindelijk hebben we een half uur moeten wachten in een wachtruimte kwam er een ober naar ons toe of we in de wachtruimte op krukjes wilde eten want anders zou het nog heel lang duren… wat is het nut van het reserveren dan. Heel erg jammer.

15. Wij komen er vaak en zijn nog nooit teleurgesteld. Prijs en kwaliteit zijn goed. Je waant echt in Italië met gezellige drukte.

16. Erg lekker gegeten bij Is Morus. Zelf een foutje gemaakt, (dacht een pizza te hebben besteld) werd niet lullig over gedaan en kreeg snel wat ik wel wilde hebben. Super bediening en service!

17. Lekkere pizza, vlees en scampi’s gegeten. Gemoedelijke sfeer. Leuke Italiaanse ober. Minpunt: de tafels staan erg dicht bij elkaar!

18. Heerlijk gegeten bij Is Morus. Wij hadden gereserveerd om 19:45 en het restaurant was nog helemaal vol. Wij waren iets te vroeg maar hoefden maar een paar minuten te wachten. Het restaurant kwam weer volledig vol met de tweede shift.

De bediening was erg goed en konden ook goed met de wijnkaart helpen.

De tijd tussen het serveren van het brood vooraf, voorgerecht & hoofdgerecht is zeer goed te noemen. Je hoefde niet lang te wachten maar het was gelukkig geen haast werk wat je vaak ook ziet.

Zowel de ossenhaas gevuld met Toscaanse schapenkaas als de ossenhaas met een saus van gorgonzola waren heel erg goed, heel sappig vlees en goed bereid.

Het was denk 15 jaar geleden dat ik hier voor het laatst was geweest maar wij gaan zeker weer vaker terugkomen.

19. Uitstekende prijs/kwaliteit eten, zowel voor pizza als voor de ossehaas. Wij komen er voor terug! Gezellige sfeer en goede bediening. Wel reserveren want het is er altijd druk!

20. Heerlijk gegeten ontzettend leuk echt Italiaans restaurant. Fijne bediening.
    Alles gaat lekker snel hoewel het om 19.00Uur al zo goed als vol was. Het is handig om te reserveren. Ik durf dit restaurant zeker aan te bevelen.

21. Super gezellig. Top eten en hele fijne bediening.

22. Rob Fruman

Wetende dat het bij Is Morus altijd bijna vol is en pas na 17.00 konden bellen hebben wij voor 4 personen een reservering gedaan. Dit werd snel 6 en nog 2 er bij.
    Geweldige service, schuiven met stoelen en tafels hebben wij het advies gekregen van Lia, neem eerst 4 verschillende pizzas, netjes in stukken gesneden en hebben wij er daarna 2 bijbesteld. Echt een verrassing......kwaliteit 100%
    Kortom reserveer via eet.nu, gaat razend snel! reserveringen@eet.nu

23. Weer heerlijk gegeten!

Prettige, vlotte bediening in een volle zaak.

24. Was fantastisch komen er al jaaaaaaaren gezellige sfeer heerlijk eten ❤️

25. Aneta Myszkowska

Het was lekker en aangenaam zoals altijd.

26. Prima restaurant, met een ruime keuze aan lekkere en betaalbare Italiaanse gerechten. Niet voor niks zit de tent bijna altijd vol, ook op doordeweekse dagen. Reserveren is dus aanbevolen!

27. Debby Verboom

Heerlijk gegeten, lekkere wijn gedronken. De tijd tussen het voor-en hoofdgerecht is ook prima, echt kunnen genieten van het eten en ons gezelschap. En de plank met antipasti vooraf is echt een aanrader!

28. S.van Duuren

Wij hebben het gezellig gehad, sfeer is goed.
    We werden begeleid naar onze tafel en ze kwamen gelijk met de kaart.
    Bediening en service prima.
    Het eten was heerlijk.

29. * NOOIT MEER *

Vanavond heerlijk gegeten in het restaurant.

Jammer dat we tijdens de koffie geconfronteerd werden met een onaangename poeplucht.
    Toen we om ons heen keken bleek dat er aan de tafel achter ons een luier verschoond werd. Op het moment dat ik zei dat ik het onsmakelijk vond en dat er een prachtige toiletruimte beschikbaar is daarvoor.
    Vond mevrouw dat ik daar niks van mocht zeggen aangezien haar partner de eigenaar is van de zaak.
    Daarbij moest ze ook nog even melden dat wij Nederlanders daar niet aan gewend zijn!

Prima dat mevrouw er zo overdenkt en dat ze zich meer voelt dan een betalende klant… ik vond het ongepast en onsmakelijk!
    Vraag me ook af wat ze doet als alle tafels binnen bezet zijn met betalende klanten… wordt dan ook de luier van haar kind verschoond waar iedereen bij zit?!

Het is voor mij een rede om voorlopig hier nooit meer een pizza te eten.

30. Typisch Italiaanse gemoedelijkheid. Erg lekker gegeten. De porties zijn Nederlandse maat. Dus een pasta om 4 gangen te maken ging er prima in 😀

Zeker aan te raden voor lekker Italiaans in Alphen

31. p.vreeling

Prima gegeten, vlotte bediening en vriendelijk personeel.

32. Raphaelle

We hebben afgelopen zondag heerlijk en gezellig gegeten met Griekse vrienden die zich echt thuis voelden in de Ambiance van Is Morus.

33. Prima gegeten, wel beetje rumoerig door de drukte. Maar prima bediening en ondanks de drukte een snelle service.

34. Prima gegeten bij Is Morus. Alles is prima op elkaar afgestemd, de sfeer, het eten, de bediening en service. Een aanrader!

35. Vera Persoon

Mijn favoriete restaurant in de omgeving! Hele vriendelijke mensen. Heerlijk eten en gelukkig allemaal niet al te duur. Ik kom zeker snel nog een keer terug.

36. Lekker gegeten bij Is Morus, zoals je ook mag verwachten van dit bekende Italiaans restaurant. Het was weer gezellig druk. Weinig op aan te merken.

37. Fam. Den Butter

Heerlijk gegeten bij Is Morus. Gezellige sfeer, typisch Italiaans. Prima bediening, misschien zou men iets minder snel kunnen vragen of men nog iets wil drinken. Glas nog half vol, of net de laatste slok op en daar wordt alweer de vraag gesteld. Dit irriteerde ons enigszins.

Los daarvan aardige bediening en echt uitstekend gegeten. Als ik een cijfer zou mogen geven, dan werd het een 9.

38. Super ervaring! Eet graag bij Is Morus, goede bediening, lekker eten en prijs/kwaliteitsverhouding is goed!

39. Leny Scherpenisse

Echt heerlijk eten, leuke en vriendelijke bediening en prijs kwaliteit helemaal in orde. Gewoon even binnen lopen zonder afspraak is er niet bij, dat is wel jammer, maar zegt genoeg over de kwaliteit. Ik heb er nog nooit een pizza gegeten, want de overige gerechten zijn zo lekker Italiaans, ik kan de verleiding niet weerstaan.

40. Ik vind de snauwerige toon als je belt echt niet kunnen. De arrogantie van graag anders niet... En als je belt voor een tafel om 19.00, krijg je als antwoord 17.00 of 20.15. Ik geef aan tot 18.00 te moeten werken en 3 kids te hebben. Dan is het antwoord, dan komt u maar om 18.30 maar 19.30 moet u klaar zijn. Met andere woorden voor je je eten doorslikt moet je wegwezen. Dus nee, Is Morus, dit is geen service!! En zeker geen reclame!!

41. Goed eten en prima bediening.

42. Super lekker eten bij ontzettend gezellig restaurant, altijd volle bak met hardwerkende mensen. Genoten met ons 6en :) !

43. Heel fijn restaurant met heel goed Italiaans eten. Vriendelijke bediening maar alles ging wel heel erg snel. Broodje, pizza toetje...alles binnen 3 kwartier. Maar geen reden om niet terug te komen. Het is hier altijd heel gezellig met goed eten.

44. Het eten was heel lekker alleen de bediening was een beetje hectisch
    Maar echt een aanrader

45. Echt super lekker gegeten. Wisselende gerechten en ondanks dat ik hier vaker heb gegeten, blijft de kok me verrassen. Het zijn verse producten en met passie bereid, dat zie je niet alleen, dat proef je ook! Echt geweldig genoten!
    En super leuke bediening!

46. Ester van Beek

Heerlijk gegeten. Helaas was er iets mis gegaan met onze bestelling, maar de sfeer en het eten was super!

47. Heerlijk gegeten, super goede sfeer en vriendelijke bediening! Echt een aanrader.

48. Fantastisch restaurant!!! Waande mij samen met mijn gezelschap voor een paar uur op een terrasje ergens in Italië; ondanks de drukte.. heel intiem.
    Het eten was geweldig, de wijn was super, de bediening fantastisch en mijn gezelschap goddelijk ;(
    Al met al een hele fijne avond genoten.

Dank aan het hele team!

49. Heerlijk eten, net als altijd! Bediening en service is verbeterd vergeleken met enkele jaren geleden. Een altijd drukke, maar gezellige gelegenheid om heerlijk te eten.

50. Een restaurant waar je een huiselijk gevoel hebt, met heerlijk eten (ook genoeg keuze voor vegetariërs) en aardig personeel!

51. Puur Italiaans

Wel wat chaotisch waardoor er wel eens iets niet op tafel komt wat je wel besteld hebt, maar schroom je niet en trek je mond open maar blijf vriendelijk!

Deze mensen hebben passie en hebben het beste met je voor, klant wordt goed behandeld en met respect wanneer dit wederzijds is.

Eten is gewoon weg heel goed en vers, restaurant zit altijd bomvol. Juist dan is het leuk om nog even na te tafelen zonder dat je op je vingers wordt gekeken door ongeduldige obers.

Prijs is gewoon netjes voor wat je krijgt, we komen hier zeker vaker!

Reserveer, en je moet niet na een uur weer buiten willen staan. Neem de tijd en waan je even in Italie :)

De mensen hebben humor en verstaan hun vak

52. De ervaring hangt helemaal af, van waar je zit. Hoe dichter je bij de kassa of keuken zit hoe chaotischer je ervaring. Tafeltjes zitten nogal krap op elkaar. Vooral bij de keuken achter. Als ze dan nog eens je bestelling verkeerd opnemen en brengen, dan is het wel gedaan met de sfeer. Iedereen al zien eten terwijl je wacht, heeft wel impact op je eetlust.

53. Leuk restaurant! Lekker eten en een gezellige sfeer.

54. Wij komen al een jaar of 19! Inderdaad wat chaotisch maar dat bepaalt mede de prettige sfeer. Bediening is goed, en belangrijk, de pizza's zijn verrukkelijk. Vooral nummer 25.
    Wat het dan ook wel grappig maakt is dat ik in al die 19 jaar nooit begrepen heb dat de bakker de oregano in de pizza doet, ik ging er vanuit dat de oregano OP de pizza hoort. Laten we dit vooral als traditie voortzetten.

55. Al jaren gezellige chaos.
    Wij zelf hebben het er altijd erg naar ons zin.
    De ene keer is het soms beter dan de ander.
    Maar wij hebben over het algemeen niets aan te merken
    Wel een geweldige prestatie om de zaak al zo lang met zoveel passie draaiend te houden.
    Petje af

groeten uit Bodegraven

56. Marit Jekkers

Al jaren lange ervaring.
    We vierden als de eerste ons trouwen bij Lia en Rolando.
    We vierden de meeste jaren van ons huwelijk en andere feestelijke momenten bij hen, ook al moesten we inmiddels een uur heen en een uur terug.
    Nu waren we 30 jaar getrouwd en we zaten er wéér.
    Geweldig! als je de kaart van 30 jaar geleden vasthoud, Geweldig! als bijna al het personeel al 30 jaar daar werkt.
    Geweldig! als je die zaak nog steeds stampend vol ziet zitten.
    Geweldig als je telefonisch een cadeautje voor je man besteld(wijn) en dat dat kan.
    Geweldig als het eten nog steeds net zo lekker smaakt
    En geweldig dat je als cadeau van hen een Pizzakookboek( uit hun winkeltje) mét de benodigdheden om zelf een pizza te maken kreeg.
    Dat hield in dat we de volgende dag weer feest hadden.
    Pizza.
    Ria, Roland, en al jullie medewerkers, geweldig als je na 30 jaar nog zo'n formule uit kunt dragen.
    Liefs van ons en tot een volgende keer.
    Frans en Marit

57. 11 jaar geleden kwam ik in Alphen bij toeval enige malen bij IS MORUS terecht. Vond toen het eten al perfect en de sfeer authentiek. Sicilianen die bijna geen Nederlands spraken runden het bedrijf op hun specifieke manier. Zaten zelf ook met het totale personeel om 21 uur aan een grote tafel in de zaak te eten. Ik onthield al die jaren de naam, maar kwam er niet weer terug.

Nu was ik er vanavond weer, ditmaal met mijn vrouw. Een Nederlands sprekende serveerster ontving ons spontaan en hartelijk. De bestelde witte wijn was verrukkelijk. Op ons verzoek haalde de serveerster een fles uit de eigen, naastgelegen winkel, zodat we er thuis nogmaals van konden genieten. De zwarte olijven bij het stokbrood waren ongeloofelijk lekker; ze bleken zelf geimporteerd en ingemaakt te zijn. De bestelde pizza calzone was naar verwachting bijzonder lekker en de lasagne bolognese was boven verwachting smakelijk. Is lasagne vaak machtig of zwaar, hier niet, deze lasagne smaakte lichter, verser en malser dan ik ooit eerder geproefd had. De serveerster kwam even naast ons zitten en bood ons een blik op de dessertkaart. De door haar gepromote huisgemaakte tiramisu was vers, zacht en romig; de keuken zou er misschien alleen wat meer amaretto in hebben mogen verwerken. De erna samen met de gasten van de naburige tafel gedronken limoncello maakte het alcoholgemis in de tiramisu echter ruimschoots weer goed. Ik heb bij het verlaten van de zaak het personeel en mijn vrouw dan ook beloofd dat we niet weer 11 jaar zouden wegblijven..

58. Dhr RB

59. Julia Hoogendoorn

Als wij uit eten gaan, wordt het altijd Is Morus. Het is een harstikke gezellig restaurantje, sfeervol ingericht en gezellige medewerkers. Is Morus is het beste restaurant in Alphen!

60. alphennaar

Dit is nou typisch Italiaans.

Alles is sfeervol ingericht en in een Italiaanse stijl.

Het eten is ook altijd goed en een vriendelijke bediening.

Je krijgt waar voor je geld.

61. Kom hier al van kinds af aan en elke keer weer leuk en lekker.

De chaos is al 30 jaar hetzelfde, maar dit is gezellige chaos.

Pizza's zijn prima en de bediening is vlot.

62. Ik kom hier al jaren. Op een gegeven moment zelfs twee keer per week, zo goed vond ik Is Morus.

De laatse 2,5 jaar vind ik het bergafwaards gaan. Ik ben in het afgelopen jaar 3 keer geweest en heb besloten niet meer te gaan. Vis was veel te lang gekookt, evenals de garnalen. Biefstuk had een aangebrandde smaak. Pasta was ronduit slecht.

Ik heb de laatste keer, ongeveer 2 maanden geleden, zelfs het eten laten staan. Men reageerde boos. Biediening tegenwoordig heel erg chagrijnig, kortaf en gehaast. Snel eten en dan wegwezen, geven ze als indruk.

Ben er zelfs treurig over aangezien zij altijd op 1 stonden bij mij.

63. Kom hier zelf al vijfentwintig jaar met regelmaat. Mijn gezin is ook al jaren fan. Als we iets te vieren hebben, vieren we dat in Is Morus.

's Zomers op het terras achter buiten zit je onder de wijnranken.

Reserveren is een must. Altijd druk! Al 35 jaar een begrip hier in Alphen. De tafels in het achterste gedeelte zijn wel te krap bemeten. Je zit klem tegen je achterburen. De kaart geeft meer dan voldoende keuze. We zullen nog vaak langskomen.

64. Ik kom er al jaren met mijn gezin en het is altijd gezellig druk! De pizzas zijn echt heerlijk en het is betaalbaar. De beste Italiaan in Alphen!

65. Absoluut een aanrader en niet alleen voor pizza.

Indien je buiten de kaart om iets wilt eten is dit bespreekbaar evenals het drinken van een bijzondere wijn die niet op de menukaart staat. Er is dus veel mogelijk.

Het is druk en reserveren is aan te raden want de sfeer van het land is te proeven; je gaat er immers heen om er uit te zijn en te genieten en niet om een fastfood product naar binnen te werken!

66. Het eten was te zout.

Veder vond ik het druk en kreeg de indruk snel opeten en wegwezen.

Mensen om mij heen kregen stokbrood en ik kreeg niks. De prijzen zijn wel goed te doen.

67. We komen er al jaren en iedere keer is het weer een feestje om naar toe te gaan! Gezellig en ongedwongen sfeer en de kinderen voelen zich ook welkom. Een aanrader!

68. Bas fruman

69. Bettina

70. Petra van Leeuwen

71. Superavond gehad! De bediening was heel aardig. Ik ging met mijn vriend uiteten en wilde als verrassing in zijn moedertaal iets laten schrijven bij het dessert. Toevallig kwam een jongen van de bediening uit het zelfde land en kwam hij ons bedienen met 2 pizza's in hartvorm en dus ook het dessert.

Het is wel heel druk in het restaurant. Wanneer het ene tafeltje leeg is, zitten er al heel snel mensen weer bij. Drukte! Maar wel gezellig!

72. Heeft heel veel keuze. Ik ben er al heel vaak geweest en kom er nu ook heel vaak.

73. Kristel

Je kan er erg lekker eten! kom er vrij regelmatig alleen vind ik het jammer dat ze soms te opdringerig zijn als het druk is. Krijg dan het idee dat je je pizza op moet eten en dan moet betalen en dan weg wezen! Dat vind ik erg jammer! verder een top tent!!

74. Het eten is echt perfect. Maar ik heb nog nooit meegemaakt in een restaurant dat we geen extra brood mochten bestellen omdat we al genoeg hadden gehad! Vervolgens kreeg de jongedame die ons wel het extra brood kwam brengen een uitbrander van een oudere Italiaanse medewerker, SCHANDALIG!

75. In één woord.... **TOPZAAK**.

76. Renske van der Gaast

't Is er gewoon heel gezellig, een leuke Italiaanse sfeer, we gaan er al jsren regelmatig heen. Je kunt er gezellig en lekker eten voor een leuke prijs

77. Niels Foekema

Echte italiaan met de gezellige drukke sfeer. Prima echte pizza's tegen redelijke prijzen. Het is er altijd druk dus reserveren aanbevolen

78. Jaap Hofland

Beste italiaanse restaurant van Alphen aan den Rijn. Besteltip: Pizza alla panna. Is Morus is ook het enige restaurant die deze smakelijke pizza op de kaart heeft.