Op circa 75 meter.

Bus 75, 169

Het echte Italië niet alleen proeven maar ook beleven?
Dat kan in Alphen aan den Rijn!

Italiaanse panini, verse huisgemaakte pizzabroodjes en nog veel meer!

- Echt italiaanse ‘aperitivo’ met verschillende hapjes.
- Diverse panini, pizzabroodjes en nog veel meer!
- Caffè van top-kwaliteit: onze barista’s staan klaar om voor u de lekkerste espresso of cappuccino te bereiden.
- Ontdek de ware smaak van Italië in onze selectie wijnen, likeuren, kazen en vleeswaren.
- Vraag naar de mogelijkheden voor een wijn proeverij!

Een zakelijke borrel of juist iets te vieren met vrienden of familie? Ook dan heten we u van harte welkom in Cantina Is Morus!

Vraag gerust naar de mogelijkheden.

Gezellig lunchen op z'n Italiaans, doe je bij La Cantina.

4. Betalen Visa Master Card pin

1352319651 87
1383190149 84
1483519268 88

1. Debby Verboom

Heerlijk gegeten, lekkere wijn gedronken. De tijd tussen het voor-en hoofdgerecht is ook prima, echt kunnen genieten van het eten en ons gezelschap. En de plank met antipasti vooraf is echt een aanrader!

2. S.van Duuren

Wij hebben het gezellig gehad, sfeer is goed.
    We werden begeleid naar onze tafel en ze kwamen gelijk met de kaart.
    Bediening en service prima.
    Het eten was heerlijk.

3. * NOOIT MEER *

Vanavond heerlijk gegeten in het restaurant.

Jammer dat we tijdens de koffie geconfronteerd werden met een onaangename poeplucht.
    Toen we om ons heen keken bleek dat er aan de tafel achter ons een luier verschoond werd. Op het moment dat ik zei dat ik het onsmakelijk vond en dat er een prachtige toiletruimte beschikbaar is daarvoor.
    Vond mevrouw dat ik daar niks van mocht zeggen aangezien haar partner de eigenaar is van de zaak.
    Daarbij moest ze ook nog even melden dat wij Nederlanders daar niet aan gewend zijn!

Prima dat mevrouw er zo overdenkt en dat ze zich meer voelt dan een betalende klant… ik vond het ongepast en onsmakelijk!
    Vraag me ook af wat ze doet als alle tafels binnen bezet zijn met betalende klanten… wordt dan ook de luier van haar kind verschoond waar iedereen bij zit?!

Het is voor mij een rede om voorlopig hier nooit meer een pizza te eten.

4. Typisch Italiaanse gemoedelijkheid. Erg lekker gegeten. De porties zijn Nederlandse maat. Dus een pasta om 4 gangen te maken ging er prima in 😀

Zeker aan te raden voor lekker Italiaans in Alphen

5. p.vreeling

Prima gegeten, vlotte bediening en vriendelijk personeel.

6. Raphaelle

We hebben afgelopen zondag heerlijk en gezellig gegeten met Griekse vrienden die zich echt thuis voelden in de Ambiance van Is Morus.

7. Prima gegeten, wel beetje rumoerig door de drukte. Maar prima bediening en ondanks de drukte een snelle service.

8. Prima gegeten bij Is Morus. Alles is prima op elkaar afgestemd, de sfeer, het eten, de bediening en service. Een aanrader!

9. Vera Persoon

Mijn favoriete restaurant in de omgeving! Hele vriendelijke mensen. Heerlijk eten en gelukkig allemaal niet al te duur. Ik kom zeker snel nog een keer terug.

10. Lekker gegeten bij Is Morus, zoals je ook mag verwachten van dit bekende Italiaans restaurant. Het was weer gezellig druk. Weinig op aan te merken.

11. Fam. Den Butter

Heerlijk gegeten bij Is Morus. Gezellige sfeer, typisch Italiaans. Prima bediening, misschien zou men iets minder snel kunnen vragen of men nog iets wil drinken. Glas nog half vol, of net de laatste slok op en daar wordt alweer de vraag gesteld. Dit irriteerde ons enigszins.

Los daarvan aardige bediening en echt uitstekend gegeten. Als ik een cijfer zou mogen geven, dan werd het een 9.

12. Super ervaring! Eet graag bij Is Morus, goede bediening, lekker eten en prijs/kwaliteitsverhouding is goed!

13. Leny Scherpenisse

Echt heerlijk eten, leuke en vriendelijke bediening en prijs kwaliteit helemaal in orde. Gewoon even binnen lopen zonder afspraak is er niet bij, dat is wel jammer, maar zegt genoeg over de kwaliteit. Ik heb er nog nooit een pizza gegeten, want de overige gerechten zijn zo lekker Italiaans, ik kan de verleiding niet weerstaan.

14. Ik vind de snauwerige toon als je belt echt niet kunnen. De arrogantie van graag anders niet... En als je belt voor een tafel om 19.00, krijg je als antwoord 17.00 of 20.15. Ik geef aan tot 18.00 te moeten werken en 3 kids te hebben. Dan is het antwoord, dan komt u maar om 18.30 maar 19.30 moet u klaar zijn. Met andere woorden voor je je eten doorslikt moet je wegwezen. Dus nee, Is Morus, dit is geen service!! En zeker geen reclame!!

15. Goed eten en prima bediening.

16. Super lekker eten bij ontzettend gezellig restaurant, altijd volle bak met hardwerkende mensen. Genoten met ons 6en :) !

17. Heel fijn restaurant met heel goed Italiaans eten. Vriendelijke bediening maar alles ging wel heel erg snel. Broodje, pizza toetje...alles binnen 3 kwartier. Maar geen reden om niet terug te komen. Het is hier altijd heel gezellig met goed eten.

18. Het eten was heel lekker alleen de bediening was een beetje hectisch
    Maar echt een aanrader

19. Echt super lekker gegeten. Wisselende gerechten en ondanks dat ik hier vaker heb gegeten, blijft de kok me verrassen. Het zijn verse producten en met passie bereid, dat zie je niet alleen, dat proef je ook! Echt geweldig genoten!
    En super leuke bediening!

20. Ester van Beek

Heerlijk gegeten. Helaas was er iets mis gegaan met onze bestelling, maar de sfeer en het eten was super!

21. Heerlijk gegeten, super goede sfeer en vriendelijke bediening! Echt een aanrader.

22. Fantastisch restaurant!!! Waande mij samen met mijn gezelschap voor een paar uur op een terrasje ergens in Italië; ondanks de drukte.. heel intiem.
    Het eten was geweldig, de wijn was super, de bediening fantastisch en mijn gezelschap goddelijk ;(
    Al met al een hele fijne avond genoten.

Dank aan het hele team!

23. Heerlijk eten, net als altijd! Bediening en service is verbeterd vergeleken met enkele jaren geleden. Een altijd drukke, maar gezellige gelegenheid om heerlijk te eten.

24. Een restaurant waar je een huiselijk gevoel hebt, met heerlijk eten (ook genoeg keuze voor vegetariërs) en aardig personeel!

25. Puur Italiaans

Wel wat chaotisch waardoor er wel eens iets niet op tafel komt wat je wel besteld hebt, maar schroom je niet en trek je mond open maar blijf vriendelijk!

Deze mensen hebben passie en hebben het beste met je voor, klant wordt goed behandeld en met respect wanneer dit wederzijds is.

Eten is gewoon weg heel goed en vers, restaurant zit altijd bomvol. Juist dan is het leuk om nog even na te tafelen zonder dat je op je vingers wordt gekeken door ongeduldige obers.

Prijs is gewoon netjes voor wat je krijgt, we komen hier zeker vaker!

Reserveer, en je moet niet na een uur weer buiten willen staan. Neem de tijd en waan je even in Italie :)

De mensen hebben humor en verstaan hun vak

26. De ervaring hangt helemaal af, van waar je zit. Hoe dichter je bij de kassa of keuken zit hoe chaotischer je ervaring. Tafeltjes zitten nogal krap op elkaar. Vooral bij de keuken achter. Als ze dan nog eens je bestelling verkeerd opnemen en brengen, dan is het wel gedaan met de sfeer. Iedereen al zien eten terwijl je wacht, heeft wel impact op je eetlust.

27. Leuk restaurant! Lekker eten en een gezellige sfeer.

28. Wij komen al een jaar of 19! Inderdaad wat chaotisch maar dat bepaalt mede de prettige sfeer. Bediening is goed, en belangrijk, de pizza's zijn verrukkelijk. Vooral nummer 25.
    Wat het dan ook wel grappig maakt is dat ik in al die 19 jaar nooit begrepen heb dat de bakker de oregano in de pizza doet, ik ging er vanuit dat de oregano OP de pizza hoort. Laten we dit vooral als traditie voortzetten.

29. Al jaren gezellige chaos.
    Wij zelf hebben het er altijd erg naar ons zin.
    De ene keer is het soms beter dan de ander.
    Maar wij hebben over het algemeen niets aan te merken
    Wel een geweldige prestatie om de zaak al zo lang met zoveel passie draaiend te houden.
    Petje af

groeten uit Bodegraven

30. Marit Jekkers

Al jaren lange ervaring.
    We vierden als de eerste ons trouwen bij Lia en Rolando.
    We vierden de meeste jaren van ons huwelijk en andere feestelijke momenten bij hen, ook al moesten we inmiddels een uur heen en een uur terug.
    Nu waren we 30 jaar getrouwd en we zaten er wéér.
    Geweldig! als je de kaart van 30 jaar geleden vasthoud, Geweldig! als bijna al het personeel al 30 jaar daar werkt.
    Geweldig! als je die zaak nog steeds stampend vol ziet zitten.
    Geweldig als je telefonisch een cadeautje voor je man besteld(wijn) en dat dat kan.
    Geweldig als het eten nog steeds net zo lekker smaakt
    En geweldig dat je als cadeau van hen een Pizzakookboek( uit hun winkeltje) mét de benodigdheden om zelf een pizza te maken kreeg.
    Dat hield in dat we de volgende dag weer feest hadden.
    Pizza.
    Ria, Roland, en al jullie medewerkers, geweldig als je na 30 jaar nog zo'n formule uit kunt dragen.
    Liefs van ons en tot een volgende keer.
    Frans en Marit

31. 11 jaar geleden kwam ik in Alphen bij toeval enige malen bij IS MORUS terecht. Vond toen het eten al perfect en de sfeer authentiek. Sicilianen die bijna geen Nederlands spraken runden het bedrijf op hun specifieke manier. Zaten zelf ook met het totale personeel om 21 uur aan een grote tafel in de zaak te eten. Ik onthield al die jaren de naam, maar kwam er niet weer terug.

Nu was ik er vanavond weer, ditmaal met mijn vrouw. Een Nederlands sprekende serveerster ontving ons spontaan en hartelijk. De bestelde witte wijn was verrukkelijk. Op ons verzoek haalde de serveerster een fles uit de eigen, naastgelegen winkel, zodat we er thuis nogmaals van konden genieten. De zwarte olijven bij het stokbrood waren ongeloofelijk lekker; ze bleken zelf geimporteerd en ingemaakt te zijn. De bestelde pizza calzone was naar verwachting bijzonder lekker en de lasagne bolognese was boven verwachting smakelijk. Is lasagne vaak machtig of zwaar, hier niet, deze lasagne smaakte lichter, verser en malser dan ik ooit eerder geproefd had. De serveerster kwam even naast ons zitten en bood ons een blik op de dessertkaart. De door haar gepromote huisgemaakte tiramisu was vers, zacht en romig; de keuken zou er misschien alleen wat meer amaretto in hebben mogen verwerken. De erna samen met de gasten van de naburige tafel gedronken limoncello maakte het alcoholgemis in de tiramisu echter ruimschoots weer goed. Ik heb bij het verlaten van de zaak het personeel en mijn vrouw dan ook beloofd dat we niet weer 11 jaar zouden wegblijven..

32. Dhr RB

33. Julia Hoogendoorn

Als wij uit eten gaan, wordt het altijd Is Morus. Het is een harstikke gezellig restaurantje, sfeervol ingericht en gezellige medewerkers. Is Morus is het beste restaurant in Alphen!

34. alphennaar

Dit is nou typisch Italiaans.

Alles is sfeervol ingericht en in een Italiaanse stijl.

Het eten is ook altijd goed en een vriendelijke bediening.

Je krijgt waar voor je geld.

35. Kom hier al van kinds af aan en elke keer weer leuk en lekker.

De chaos is al 30 jaar hetzelfde, maar dit is gezellige chaos.

Pizza's zijn prima en de bediening is vlot.

36. Ik kom hier al jaren. Op een gegeven moment zelfs twee keer per week, zo goed vond ik Is Morus.

De laatse 2,5 jaar vind ik het bergafwaards gaan. Ik ben in het afgelopen jaar 3 keer geweest en heb besloten niet meer te gaan. Vis was veel te lang gekookt, evenals de garnalen. Biefstuk had een aangebrandde smaak. Pasta was ronduit slecht.

Ik heb de laatste keer, ongeveer 2 maanden geleden, zelfs het eten laten staan. Men reageerde boos. Biediening tegenwoordig heel erg chagrijnig, kortaf en gehaast. Snel eten en dan wegwezen, geven ze als indruk.

Ben er zelfs treurig over aangezien zij altijd op 1 stonden bij mij.

37. Kom hier zelf al vijfentwintig jaar met regelmaat. Mijn gezin is ook al jaren fan. Als we iets te vieren hebben, vieren we dat in Is Morus.

's Zomers op het terras achter buiten zit je onder de wijnranken.

Reserveren is een must. Altijd druk! Al 35 jaar een begrip hier in Alphen. De tafels in het achterste gedeelte zijn wel te krap bemeten. Je zit klem tegen je achterburen. De kaart geeft meer dan voldoende keuze. We zullen nog vaak langskomen.

38. Ik kom er al jaren met mijn gezin en het is altijd gezellig druk! De pizzas zijn echt heerlijk en het is betaalbaar. De beste Italiaan in Alphen!

39. Absoluut een aanrader en niet alleen voor pizza.

Indien je buiten de kaart om iets wilt eten is dit bespreekbaar evenals het drinken van een bijzondere wijn die niet op de menukaart staat. Er is dus veel mogelijk.

Het is druk en reserveren is aan te raden want de sfeer van het land is te proeven; je gaat er immers heen om er uit te zijn en te genieten en niet om een fastfood product naar binnen te werken!

40. Het eten was te zout.

Veder vond ik het druk en kreeg de indruk snel opeten en wegwezen.

Mensen om mij heen kregen stokbrood en ik kreeg niks. De prijzen zijn wel goed te doen.

41. We komen er al jaren en iedere keer is het weer een feestje om naar toe te gaan! Gezellig en ongedwongen sfeer en de kinderen voelen zich ook welkom. Een aanrader!

42. Bas fruman

43. Bettina

44. Petra van Leeuwen

45. Superavond gehad! De bediening was heel aardig. Ik ging met mijn vriend uiteten en wilde als verrassing in zijn moedertaal iets laten schrijven bij het dessert. Toevallig kwam een jongen van de bediening uit het zelfde land en kwam hij ons bedienen met 2 pizza's in hartvorm en dus ook het dessert.

Het is wel heel druk in het restaurant. Wanneer het ene tafeltje leeg is, zitten er al heel snel mensen weer bij. Drukte! Maar wel gezellig!

46. Heeft heel veel keuze. Ik ben er al heel vaak geweest en kom er nu ook heel vaak.

47. Kristel

Je kan er erg lekker eten! kom er vrij regelmatig alleen vind ik het jammer dat ze soms te opdringerig zijn als het druk is. Krijg dan het idee dat je je pizza op moet eten en dan moet betalen en dan weg wezen! Dat vind ik erg jammer! verder een top tent!!

48. Het eten is echt perfect. Maar ik heb nog nooit meegemaakt in een restaurant dat we geen extra brood mochten bestellen omdat we al genoeg hadden gehad! Vervolgens kreeg de jongedame die ons wel het extra brood kwam brengen een uitbrander van een oudere Italiaanse medewerker, SCHANDALIG!

49. In één woord.... **TOPZAAK**.

50. Renske van der Gaast

't Is er gewoon heel gezellig, een leuke Italiaanse sfeer, we gaan er al jsren regelmatig heen. Je kunt er gezellig en lekker eten voor een leuke prijs

51. Niels Foekema

Echte italiaan met de gezellige drukke sfeer. Prima echte pizza's tegen redelijke prijzen. Het is er altijd druk dus reserveren aanbevolen

52. Jaap Hofland

Beste italiaanse restaurant van Alphen aan den Rijn. Besteltip: Pizza alla panna. Is Morus is ook het enige restaurant die deze smakelijke pizza op de kaart heeft.