Welkom bij Grandcafé de Zaak!
Wij zijn al 10 jaar gevestigd aan de Pieter doelmanstraat 17, en hebben een groot terras op het Rijnplein in Alphen aan den Rijn.

U kunt de ons terecht voor een heerlijke kopje koffie, een drankje, lunch en diner. Bekijk hiervoor onze vernieuwde menukaart. Tevens serveren wij elke dag 6 wisselende dagschotels voor €9,75 en een driegangenmenu voor €15,00.

Wij staan voor u klaar met een enthousiast jong team en zien u graag bij Grandcaféde Zaak.

Het eindcijfer is 5. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1191621336 56
1442050659 40
1449205782 40

1. Joost

2. Queen B

Even een lekkere bittergarnituur, kariger dan dit kon niet. Welgeteld 6 tortillachipjes op t bovenste bord en de bittergarnituur op het bord gegooid. Overigens voldeed deze ook niet aan de omschrijving op de kaart. Niet te beginnen over het feit dat er zeer weinig bediening rondliep boven.

3. Yolanda en Ramona

Lekkere lunch met uitstekende service. Twee keer werd gevraagd of alles naar wens was. Mijn grapje om geitenkaassalade met extra veel geitenkaas is aan de keuken doorgegeven. Het was smullen! We zaten aan de ronde tafel met leuk uitzicht op de brug.

4. Hans Dingemanse

Wij hebben met 5 personen gegeten. Iedereen was even enthousiast over het eten en over de bediening. Zelf had ik de runderstaart-dagschotel. Heerlijk mals vlees met frietjes, geroosterde groenten en salade. De wijn was uitstekend en de espresso met likeurtje ernaast eveneens. Vanzelfsprekend een karaf water op tafel.
    De prijs-kwaliteitsverhouding is heel gunstig. Voor 10 euro een dagschotel van deze kwaliteit ben ik nog nergens tegengekomen. De prijzen voor dranken zijn regulier.

5. Vincent Ellerbrak

Na een paar mindere ervaringen gehad te hebben bij De Zaak en mezelf beloofd had om daar niet meer te gaan eten ben ik daar toch weer een keer gaan eten... Ik moet zeggen, het is me prima bevallen. Lekker gegeten, vriendelijke vlotte bediening en alles in orde.

In dit geval...zeker voor herhaling vatbaar...

6. De bediening is tegenwoordig heel goed, maar de gerechten van de dagschotels zijn echt niet lekker. Volgens mij komt het zo van de fabriek... Nee, dat zal ik nooit meer bestellen. Maar verder geen klagen, leuke tent!

7. Zeer slechte service, er loopt veel personeel maar zonder inzet. 10 minuten wachten op twee biertjes is onacceptabel. Het biertje zou van "boven" moeten komen.

8. Niels 251 punten

Hier al meerdere malen met veel plezier gegeten. Ik herken de klachten in andere berichten op deze site niet terug. De bediening kan af en toe wat alerter maar het eten is altijd prima geweest (een stuk of 8 keer geweest de laatste 2 jaar). het is geen culinair hoogstandje maar gewoon lekker en goed eten. porties zijn ruim voldoende. de sfeer in de Zaak is ook prima. kleine foutjes in de bediening werden goed opgelost.
    Wij blijven voorlopig gewoon terugkomen hier hoor.

9. Nicole200692

Vandaag wezen eten bij restaurant de Zaak. Stond bij de ingang om geholpen te worden om ergens te zitten, duurde even voordat ze ons door hadden. Een van ons had ossenhaas besteld, maar kreeg echt varkenshaas wat een stuk goedkoper is. Toen we de bediening erop wezen, zeiden ze dat het echt ossenhaas was en dat de kok niet fout was. Een ander van ons had rib eye besteld, maar dit leek meer op een gewone biefstuk en was ook nog rauw. Ik had zalmfilet besteld met pasta en de saus aan de zijkant, vervolgens kreeg ik de pasta en saus samen aan de zijkant en de zalmfilet los. Helaas, hier gaan we niet meer eten.

10. Lekker gegeten vandaag en bovenal ontzettend goede service en bediening. Zeker een aanrader!!

11. Na jaren me weer eens laten verleiden om te dineren bij De Zaak.

Ik had zo gehoopt dat er verbetering was ten opzichte van mijn eerdere ervaringen, maar nee, er was nog niets veranderd. We waren met een groep van 9 personen. Bij het uitserveren van het hoofdgerecht bleek er 1 gerecht te weinig was. De reactie "sorry we zorgen snel voor het gerecht". Deze persoon heeft ongeveer 10 minuten op het gerecht moeten wachten. De anderen waren alvast begonnen, gezellig samen eten was dit niet.

Bij alle gerechten wordt een salade geserveerd. Echter de salade bij mijn gerecht bestond uit een stronk sla, het onderste gedeelte waarmee de sla vast zit aan de grond was mijn salade. Zelf konijnen zet je dit niet voor.

Al met al een niet echt positieve ervaring, mijn conclusie: ik kom hier NOOIT meer en ik adviseer anderen deze zaak ook te mijden.

12. Vandaag met de lunch een biefstuk met brood genomen. Op mijn bord een schaaltje saus waar de biefstuk in zwom, begeleid door 2 sneetjes niet verse knipwit, 2 plakjes komkommer en 1 stukje tomaat. Echt ondermaats voor €9.95. In de gemiddelde cafetaria krijg je meer waar voor je geld.

13. Erg jammer. Zelf de proef op de som genomen.

Ik had een varkenshaas besteld die verre van varkenshaas was, had ik het idee. Uit de vriezer de frituur in leek het wel. Kruidenboter was ook erg hard en niet echt smeerbaar, deze leek mij dus niet vers in het bakje gedaan te zijn. Eten viel dus erg tegen.

Bediening is beter, lekker vlot en over het algemeen erg vrolijk.

Leuk om iets te drinken dus misschien, maar uit deze keuken nuttig ik niets meer.

14. Met een groep van 18 mensen zaten we als het ware gevangen in een te kleine ruimte onderin. Bediening liet het ons maar uitzoeken. De Tafelgrillen werden op tafel gezet, waarvan niet elk apparaat 100% functioneerde met als gevolg ongaar vlees. Bovendien werd het rauwe vlees onhygiënisch op tafel gepresenteerd. Te weinig bestek, dus rauw, gegaard met zelfde bestek te gebruiken.
    Hier laat ik het maar bij, ik vind dit al erg genoeg.

15. J Nieuwenhuijzen

De lunch bij de Zaak viel tegen. Oude boterhammen onder de uitsmijter, uitgedroogde komkommers en bruine sla op het bord. De tonijnsalade zag er niet fris uit en ik ben er de hele dag misselijk van geweest. We hebben melding gemaakt bij de bediening en bij het afrekenen vroegen we wat de kok er van zei. De serveerster vertelde ons dat ze aan het einde van de dag de klachten pas doorgeven?Jammer het kan zo anders!!

16. Waardeloze zaak! Derde poging en weer slecht. Na ruim een half uur kwamen ze met het verkeerde aanzetten en 3 kwartier daarna (je zou denken dat het, na het leveren van het verkeerde eten, alle hens aan dek is) komen ze nogmaals met het verkeerde eten. Toen maar weg gegaan. Dom personeel, slome kok. Advies aan iedereen: er zijn genoeg goede eetgelegenheden in Alphen!!

17. Wat een slechte zaak.

Na 15 minuten op het terras zelf een menukaart gepakt. Daarna meerdere keren moeten zwaaien voordat onze bestelling werd opgenomen. Na 25 minuten stonden de drankjes op tafel, het eten liet in totaal ruim een uur op zich wachten.

Een 12 uurtje, tosti en uitsmijter, die laatste waren ze ook nog eens vergeten. Van een afstand konden we ze hierover zien bakkeleien, maar het fatsoen om het even te komen melden liet op zich wachten. Vlak voordat de koude uitsmijter werd gebracht, kwam er nog even iemand melden dat er iets was mis gegaan. Peper en zout was ook ver te zoeken, maar voordat je aandacht kreeg hierom te vragen was de uitsmijter al op.

Wij komen hier nooit meer terug!

18. Woensdag 27 augustus was het een van de weinige mooie zonnige dagen in augustus. Sowieso was het de enige zonnige dag in die week, dus wij dachten hier nog even van te genieten op het terras bij 'grand cafe de zaak'. Het terras zat zoals verwacht bomvol omdat het ook een erg goede locatie is. Wij bestelden twee koffie en twee tosti's maar tot onze frustratie hebben wij een uur op de tosti's moeten wachten. Als wij vroegen waar ze bleven werd er gezegd dat de keuken de drukte niet aan kon en dat dat wel vaker het geval is. Om ons heen werd er door andere klanten ook veel geklaagd. Erg vreemd en amateuristisch dat er op de enige zonnige dag in deze vakantieweek niet voldoende personeel ingezet wordt. In het vervolg zullen wij altijd voor een ander terras gaan kiezen waar we geen uur op een tosti hoeven te wachten!

19. Het is het altijd net niet. Zowel met eten, drinken en de bediening. Mist net dat stukje extra aandacht. Jammer voor zo'n toplocatie.

20. Vandaag, en 14 dagen geleden niet zo lekker gegeten, vandaag had ik tosti, ham kaas ananas, normaal harstikke lekker, maar vandaag nog net aan lauw.
    Zou nog niet zo erg zijn, ware dat de serveerster mijn bord al wegtrok onder mijn neus vandaan terwijl ik nog gewoon zat te eten. 14 dagen geleden had ik het 12 uurtje, een geweldig iets want voor die prijs krijg je soep, een kroket op een boterham en drie witte harde bolletjes met goed en warm beleg, hier trof ik helaas op mijn broodje hamburger een half rauwe burger aan. Ik dacht nog ach die ene keer, maar ja nu weer. Ik denk dat ik maar op zoek ga naar een nieuwe locatie.

21. Zondagavond 10/11 met 4 personen gegeten, vriendelijke bediening, het was een rustige en prettige avond.
    Wijn en eten waren prima, de saté, de geitenkaas salade en de gevulde varkenshaas en heerlijke frietjes erbij.

22. Heerlijk geluncht vanmiddag, salade met zalm en garnalen, mooi opgemaakt. De bediening was een vriendelijke jonge dame.

23. Het was eens maar nooit weer. Nadat de drankjes gebracht waren, kwamen er geen bestelde tosti's. Na heel lang gewacht te hebben, toch maar eens gaan vragen bij de bar. Er kwam nl. geen ober meer langs. Ze bleken ons dus vergeten te zijn. Toen de tosti's uiteindelijk kwamen, waren ze ook nog eens teleurstellend. Het was zoeken naar de ham en kaas; je had het idee dat je droog brood zat te eten. Van enig garnituur op het bord was geen sprake.

24. In het verleden was de zaak geen aanrader. Personeel en kok waren niet flexibel en bij voor "even een drankje" moest je al gauw een uur uittrekken. Ik was er daarom al een lange tijd niet meer geweest. Deze maand toch maar weer eens gegeten. En waar je vroeger als vegetariër wel drie maal nadacht om deze zaak binnen te gaan, staat er nu toch een mooie vegetarische kaart!! Daar kunnen de meeste restaurants een voorbeeld aan nemen. Als vegetariër is het namelijk geen pretje om uit eten te gaan, maar daar heeft de Zaak in Alphen verandering in gebracht. Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel. Ik geef de Zaak een tweede kans, want ik kom er nu zeker vaker!!

25. De laatste paar weken strijken wij na het winkelen neer in de zaak, de ene keer op zaterdag maar vandaag toevallig op zondag. De sfeer was goed, alert personeel maar niet overdreven, om gelijk bij binnenkomst de klant te bespringen, dat had ik een paar weken geleden helaas wel. Voordat wij toen daadwerkelijk neer zegen stond er iemand al voor de bestelling. Na een paar minuten werd mijn bestelling opgenomen door een zeer vriendelijke ober, die alle keren dat ik er ben vriendelijk is , het drinken en mijn appeltaart ,waren zalig. Enig minpunt was dat de appeltaart met slagroom op een schoteltje lagen met 2 scherven er af, voor de rest service goed.

26. Bij binnenkomst wel vrij vlot naar een tafeltje geleid in een vrijwel lege zaak, maar vervolgens 10 minuten zitten wachten op het opnemen van de bestelling van het drankje. Het wachten was kenmerkend, ook voor het opnemen en bezorgen van de bestelling van het eten en drankjes. Het personeel leek vooral oog te hebben voor zichzelf en elkaar en hield zich alleen met de klanten bezig als die nadrukkelijk om aandacht vroegen. Zelfs dan presteerden ze het nog om pas een paar minuten later in actie te komen. Het eten was redelijk voor de prijs, op een paar taaie stukken vlees na, waar zelfs het mes niet doorheen kwam. De locatie is leuk en de inrichting is gezellig. De muziek en het volume ervan oké.

27. Delphine

28. En alweer een belabberde ervaring op het terras van De Zaak. De zoveelste keer op rij!!
    Om de wachttijd voor de film even gezellig op te kunnen vullen hebben mijn dochter, kleinzoon en ik op het terras plaats genomen. Na 10 minuten nog geen enkele bediening. Mijn dochter ging vervolgens zelf naar binnen om wat te drinken te bestellen en aanschouwde daar de ongeïnteresseerde en niets doende bediening.
    Na daarover een opmerking gemaakt te hebben werd er gezegd dat er zo iemand aankwam.
    En ja 5 minuten later inderdaad een serveerster met een brutaal gezicht (helaas niet naar haar naam gevraagd) met de vraag of wij wat wilden drinken. Met ons antwoord: het is nu te laat, de film begint zo en we hebben 15 minuten zitten wachten, keek zij ons aan met een blik van: hoe durf je dat te zeggen. Zonder excuses te maken liep zij weg!!
    Wat een drama nog steeds hier en o zo jammer van de locatie.
    Het televisieprogramma dat er destijds aan gewijd is heeft totaal niets opgeleverd!
    Triest voor de nieuwe eigenaar maar aan de andere kant moet hij 'zijn' overgenomen personeel eens flink op deze feiten wijzen.
    Alweeer een dikke onvoldoende en geen aanrader!

29. Nadat ik gemeld had dat de saté onder de saus verkoold bleek en er een barst in een bierglas zat, was de enige reactie een zure smoel van de bediening, en heel lang wachten op een nieuw glas, de saté heb ik laten staan.
    Hierna nog eens geweest maar wederom heel lang wachten op de bestelde koffie op 't terras. Blijkbaar was men ons vergeten dus ben maar weggegaan.
    Nieuwe eigenaar of niet, onze familie zien ze er niet meer terug, voor zover je al opgemerkt wordt daar.

30. Vóór de uitzending van meneer Reimers regelmatig met mijn kinderen in De Zaak gegeten. Zomer 2011 voor het laatst, omdat de bediening zo slecht was, dat we daar geen zin meer in hadden. Ook de salades die we graag aten werden steeds slechter van kwaliteit.
    Vorige week toch weet met mijn dochter gaan lunchen in de zaak, in de verwachting dat één en ander na de interventie van meneer Reimers wel verbeterd zou zijn.
    Het tegendeel bleek waar. We kwamen om 12.25u binnen en hadden om 13.10u uiteindelijk onze lunch voor ons staan. Mensen aan een tafeltje achter ons gaven het na hun drankje al op.
    Toen ik bovenstaande bij het afrekenen meldde, gaf de medewerker mij te kennen dat het inderdaad "een zootje" was. Hij zei dat de planning slecht is en ze er in de keuken een zootje van maken.
    Jammer genoeg heb je hier niets aan. Ik ga er zeker niet meer naar toe.
    Zonde van deze Zaak.

31. Hank Steen

Heerlijk gegeten. Fijn prijsje. Ik kom zeker terug!!!

32. van Deuren

Lunch; een bord van tauge, sla en biefstukreepjes. Ik denk dat de sla op was, het was een en al tauge en biefstuk??? het kwam niet eens in de buurt, het leek wel taai soepvlees!! Het dreef in de ketjap en was smaakloos.Doorgegeven aan de bedrijfsleider van is er een ander "kok"'en uitleg gegeven ( bord driekwart weer retour)Ze zou het doorgegen en vervolgens hoor ik niets meer!! Ik kom hier nooit meer!!!!!Hoe kan de "kok plezier in zijn vak hebben, onbegrijpelijk en goed oplossen ho maar.

33. Floor de Kok - Bons

Op 23 februari gingen wij naar Grandcafé de Zaak in Alphen aan den Rijn.
    Zelf zit ik in een rolstoel, en bij binnenkomst werd mij al meteen duidelijk dat dit geen rolstoelvriendelijk café is.
    Wij hadden keuze uit 4 tafeltjes, die zich vrij dicht bij de deur bevonden.
    Aan geen van de tafeltjes kon ik met rostoel gaan zitten, dus wachten wij netjes tot iemand van de bediening zou komen.
    Dit gebeurder niet, maar toen mijn man zelf initiatief nam om dan even wat te verschuiven kwam er iemand om even te helpen.

Jennifer kwam ons bedienen.
    De eerste ronde ging dit prima en kregen we al vrij snel de bestelde carpaccio en uiensoep.
    De uiensoep was niet zo warm als je soep normaal opgediend krijgt, maar goed ik had er niet zo veel problemen mee.
    De carpaccio voor mijn man was redelijk.
    Na de eerste bestelling wilde we geen hoofdgerecht meer, dus koos ik voor een thee met appeltaart en mijn man nam ook nog iets te drinken.
    Daarbij wisten we dat het vaak dramatisch lang duurt voor je de rekening krijgt, dus vroegen we of we met de volgende bestelling misschien ook al de bon konden krijgen.

We wisten niet wat ons overkwam toen we de bon kregen en vervolgens in eerste instantie helemaal niks.
    Na 10 minuutjes kwam ze het drinken brengen, zonder appeltaart.
    Daar ging ook weer 15 minuten overheen.
    En ook de appeltaart is niet meer wat het was toen het restaurant nog maar net bestond.
    Toen de tijd smaakte die alsof ze hem net voor je uit de oven hadden gehaald en zag het er mooi opgemaakt uit.
    Nu smaakte het naar een appeltaart die in de magnetron opgewarmd was met een beetje slagroom met een druif (???) en een stukje meloen (???) erbij.

Wij waren dus zeer verbaasd toen wij afgelopen dinsdag de aflevering van de heer Reimers, Knallen in de horeca, zagen.
    Er werd beterschap beloofd, maar gezien het programma met de sneeuw is opgenomen (en dus al voor ons bezoek), is er weinig van waar gemaakt.

Ik wens de eigenaar veel sterkte met zijn personeel, want op deze manier is Grandcafé de Zaak geen aanrader!

34. Afgelopen zaterdag 25 februari hier geprobeerd te lunchen. In het middaguur plaats genomen op het terras. Na 10 minuten te hebben gewacht op de bediening, naar binnen gegaan om zelf de kaart te halen en om gelijk te vragen of er iemand zou komen. Na weer 10 minuten wachten weer naar binnen gegaan om weer om de bediening te vragen. Die kwam deze keer snel. 2 thee en iets te lunchen gevraagd. Drinken duurde dramatisch lang en eten ook. Na het eten weer wachten op de bediening om af te rekenen. Had geen zin om deze keer naar binnen te gaan. Toen ik op het punt stond om weg te lopen kwam er gelukkig iemand aan. Conclusie, geen aanrader!

35. Alvorens we naar de film gingen zijn we eerst met z'n 2-en wezen eten in De Zaak. Gezien eerdere berichten hadden we hiervoor ruim de tijd voor genomen.
    De bediening was goed en voorkomend, het eten (brood, salades en beenham/kipsate) werd vlot opgediend en was prima van smaak. De hoeveelheden waren in combinatie wel aan de ruime kant. De tafeltjes staan wel erg dicht op elkaar, zodat er weinig ruimte blijft om te kunnen zitten. De akoestiek zorgde voor een onaangenaam gekrakeel van gesprekken en muziek. Het gesprek van de mensen die een etage lager zaten was woordelijk te verstaan.
    Al met al toch geen onaangename Zaak.

36. Sandra

27 januari een poging gedaan lekker te lunchen met mijn dochter. Kaart kwam vlot en zowaar ook de bestelde thee was er snel. Het was dan ook niet zo druk op dat moment. beiden een broodje gegrilde frivandeau met champignons en uien + satesaus besteld. Op een van de broodjes vonden we tussen de sla een grote klont bagger/aarde. De serveerster nam het bord terug en vervolgens moesten we ruim een kwartier op het nieuwe broodje wachten! Ongelijk eten is niet zo gezellig! De broodjes die we besteld hadden verschilden ook enorm in kwaliteit. De eerste 2 waarvan er dus 1 terug naar de keuken ging, waren zeer matig. Bijn geen champignon te bekennen en satesaus die wel van de dag ervoor leek. Een keihard broodje erbij waar zowat niet door te komen was! Tot onze verbazing was het broodje wat ter vervanging kwam vele malen beter! Nu wel verse satesaus en net gebakken stukken champignon. Het vlees was dan wel niet allemaal warm, maar het geheel zag er wel veel snmakelijker uit. Waarom eerst troep geven en als het teruggestuurd wordt kan het ineens wel? Ik zou zeggen inruilen die kok! De bediening doet er nogal laconiek over. Je voelt je als klant daar nou niet bepaald gehoord! Je kunt je geld overal kwijt, dus ik zou zeggen, op naar een ander restaurant! Zonde van je geld en je humeur om naar de Zaak te gaan!

2,1
  37. Eten is OK, maar is dan ook het enige, snap niet dat iemand deze zaak een 10 geeft! Sfeer is slecht omdat iedereen zit te wachten en zich afvraagt wanneer het eten komt.
    Met je zakelijke relatie sla je zo een flater. Geen aanrader dus..

38. Vandaag heerlijk gegeten, het was wel druk maar al het personeel zette zich in. Was geslaagd, ik ga er zekker vaker eten.

39. Wat een leuk restaurant en wat een prachtig uitzicht. Vlotte bediening lijkt ons, maar wat een ellende als je iets wilt drinken of eten. Niemand die de bestelling op neemt. Na 20 minuten wachten, een paar keer de hand opsteken en na vier keer het antwoord van de bediening: "momentje" eindelijk de bestelling kunnen plaatsen. Pffffttt. Een thee en een koffie en wat te eten. We hebben na twee keer vriendelijk vragen waar de thee en de koffie bleef maar de hele boel afgeblazen. Na een uur nog niets gegeten en gedronken. Wat een afgang.
    Onbegrijpelijk gewoon, maar vooral ontzettend jammer.
    En dan het allerergste. Niemand bood excuses aan toen we zeiden dat we de bestelling wilden annuleren.

40. Tijd voor vakmensen en goed beleid, dit heeft geen zin.
    Eten en drinken betekend hier alles wat fout kan gaan.
    koud niet gaar, ongelijk uit serveren etc.. etc...
    Zo jammer van dit grand cafe want het heeft een top locatie!

41. Rond 18.45 op 19-11-2011 plaatsgenomen aan een zojuist vrijgekomen tafel. De vieze en rafelige menukaart kregen we snel. Drankjes besteld en brood met kruidenboter. Vervolgens besteld. Na ruim 20 minuten arriveerde het brood met de kruidenboter, 2 minuten later gevolgd door het voorgerecht. Daarna kwam het hoofdgerecht. Voor 3 personen de ossehaas, het duurste vleesgerecht. Stukjes vlees van nog geen 100 gram geserveerd in een soepbord. De boontjes uit blik zwommen in de pepersaus en het vlees was niet warm. Kon opgewarmd worden, maar dan zou het gaarder worden dan was besteld. De 4e persoon nam sliptongetjes. Stond niet op de kaart dat ze gepaneerd waren. Dus de weinige vis tussen de dikke lagen paneermeel uitgepeuterd. Patat bijbesteld, kwam 15 minuten later. Had niet veel zin meer. Wat een afgang.

42. Na een paar keer met de lunch de kous op de kop gekregen te hebben, Dachten we met de 50e verjaardag gezellig met de kinders ze een kans te geven. Hadden we het maar niet gedaan. We hebben 3 kwartier moeten wachten op de soep. Runderbouillon veel te veel garnituur, uiensoep veel te pittig was echt geen klassieke uiensoep.
    Dan bijna een uur gewacht op het hoofdgerecht, was echt slecht: spare-ribs verbrand, scholfilets diepvries gepaneerd, entrecote taai en niet rood, lamscoteletten koud, ik kan nog wel doorgaan.
    Gelukkig heb ik er verstand van ik ben zelf chefkok. Wel is de leiding aan tafel geweest, er wordt alleen een gerecht van de rekening gehaald maar het wordt tijd voor daden.
    Kan de zaak de gasten geen goede maaltijd voorzetten? Dan wordt het tijd om de heer de Blijker in te schakelen of goed personeel aan te stellen. Het is zonde van deze mooie zaak.

43. Personeel luistert niet. Brengt wit brood terwijl je bruin vraagt.

Zelfs kroketten zit een bijsmaak aan. (oud vet?)

Soep kwam uit een pakje. Niet te eten.

Als je klaagt gebeurt er niets.

Er zijn ook restaurants die wel een hoge score halen, die doen blijkbaar beter d'r best.

Een ijsbaan voor de deur 1x per jaar maakt niet dat ik vies eten hoef te accepteren voor mijn zuur verdiende centen.

2,1
  44. In het verleden waren wij regelmatig bij De Zaak geweest maar iedere keer was het weer net niet goed.

Na een jaar of twee maar weer eens geprobeerd ivm een Nationaal Dinerbon die wij ontvangen hadden en De Zaak één van de weinige is die deze accepteert.

Lunchkaart sprak ons meer aan dan de dinerkaart dus zijn wij gaan lunchen. Heerlijk buiten gezeten, bediening was vlot.

Wij kozen de sandwich met brie, tomaten en spek en sandwich gemarineerd kip met groenten. Na ellenlang wachten heb ik de ober maar even geroepen want er gebeurde maar niets. Hij nam de bestelling op en vervolgens hebben we gewacht en gewacht. Nét toen ik wilde vragen of ze ons soms vergeten waren kwam het. De gemarineerde kipschotel was heerlijk. De sandwich brie, tomaat en spek echter.... de tomaat was nergens te bekennen. Toen ik dit aangaf bij een serveerster die nog een drankje kwam brengen moest zij diep nadenken of hier sowieso wel tomaat bij hoort.... 'ja, die hoort er bij, vreemd dat het er niet bij zit'. Toen uiteindelijk de lege borden werden opgehaald en de ober vroeg of het gesmaakt had heb ik dit opnieuw aangegeven. 'Ik zal het doorgeven' was zijn reactie. Wat heb ik daar nou aan?! Wat kan er nou zó moeilijk zijn om een gerechtje die waarschijnlijk 100 keer per week wordt geserveerd te leveren volgens specificatie? Ik begrijp De Zaak niet en zeker het ongemotiveerde personeel niet.

Conclusie: De Zaak is en blijft een tent die het gewoon niet heeft.

45. Helaas ook al geen beste ervaring... Wij gingen gezellig samen uit eten na 5 jaar huwelijk. Het bleek moeilijk te zijn om meerdere kleine hapjes te krijgen van de kaart voor het voorgerecht, maar uiteindelijk kregen we toch wel iets dat daar op leek. Het hoofdgerecht was voor mij nog best lekker, maar het sprong er niet echt uit.

Wat er wel uit sprong was een stuk glas dat in het eten van mijn vrouw zat! Bediening leek eerst niet te geloven dat het daadwerkelijk uit het eten kwam. De kok al evenmin.

Als goedmakertje kregen we een dessertwijn aangeboden. Toch jammer als je geen wijndrinker bent... Excuses waren er niet in overvloed, voor zover al aanwezig.

46. Bediening zeer onvriendelijk en ongeintresserd.

Een broodje brie uit de oven besteld en was zeker lekker, daarbij een grote vers geperste Jus de Orange voor 4,10 en was nergens een stukje vruchtvlees te bekennen! Afzetterij...

Wilde aan het einde pinnen bij de serveerster maar moest daarvoor naar binnen. Ze loopt niet eens even mee en laat je gewoon staan. Vervolgens vragen ze binnen om mijn tafelnummer die nergens staat. Dus of ik even mee kon lopen en aan kon wijzen waar ik heb gezeten...

Pfff slechte service! Jammer dat zo een slechte zaak op een mooie locatie zit.

47. Niet duur maar dat is aan de gerechten wel te merken!

48. Marièlle

Het eten is er best aardig en het ziet er beslist leuk uit maar de bediening is er meestal waardeloos. Het kost meestal verdraaid veel moeite om iets te bestellen en vervolgens duurt het vaak erg lang voor je je drankje of eten op tafel krijgt. Wil je daarna afrekenen hetzelfde verhaal, het is vaak niet simpel om iemand te strikken die je de rekening komt brengen.

Heel jammer en wat mij betreft een gemiste kans want locatie en pand zijn best heel leuk en het eten is zoals gezegd ook niet onaardig.

49. Eef 25 punten

Je denkt bij het binnen lopen dat het wel goed zit...Maar helaas!

Samen met een vriendin die ik een tijd niet gezien had een lunch doen in de zaak in Alphen.

Bij binnenkomst staan er drie medewerkers bij de bar maar geen een zal de moeite hebben om je te begroeten, zelf maar een plekje gezocht. Bij de tafel werden we in eerste instantie goed geholpen door een jonge man die de kaart bracht en de drank bestelling opnam, vervolgens nam een vrouw het over.

Keuze viel voor mij op een It. bol met beenham en honing mosterd saus, vriendin ging voor de geitenkaas, zon gedroogde tomaten en walnoten. Brood was oud en hard, de vork boog zelfs mee! Zongedroogd was verse tomaat en walnoten welgeteld twee! Er wordt tussentijds niet gevraagd of alles naar wens is.
    Dus toen ik dit aan het eind meldde werd mij gemeld dat ik dat maar eerder had moeten aangeven! Gemiste kans! De prijs vond ik dan ook eigenlijk te hoog voor dat wat geboden was (22 euro).

Dit bedrijf heeft zeer veel verbeter punten.
    Helaas heb ik erg het gevoel dat ze er niks mee doen.

Mvg.

Eef.

Eefringers@hotmail. Com.

50. martijn

Wat een tent is dat..

Reserveer je een tafel,.. kom je daar aan blijkt dat er iets van live muziek is... We zijn niet eens naar binnen gelopen, wat een herrie! Niet de ideale omgeving om uitgebreid te eten.

Maar dit werd niet vermeld toen wij reserveerden! Voor niks 30 km gereden omdat het die keer daarvoor zo goed was bevallen..

Jammer dat de zaak zo wordt verwaarloosd door haar eigen personeel, het was een kleine moeite geweest.

51. Uiensoep besteld, ik kwam daar bijna wekelijks.

Die soep werd geserveerd, en was gewoon niet te eten, totaal ingedikt. Had denk ik 1 dag op het vuur gestaan.

Aangegeven bij de bediening, ik zou een andere krijgen, neen dus, dezelfde kop, maar met 80% water aangelengd.

Aangegeven dat er geen smaak meer aan zat, geen verdere aktie van het personeel en ik heb het laten staan, het was gewoon niet te eten.

Natuurlijk stond het gewoon op de rekening, ik denk dat het ze erg goed gaat daar met de omzet en dat er geen enkele aandacht voor de kwaliteit en de tevredenheid van de klanten meer nodig is.

Mij zien ze daar nooit meer.

52. Tja, de Zaak,

Een leuk aanzicht voor de gasten. Maar voor het personeel is het natuurlijk een logistiek drama, met al haar trappen en in de hoek gepropte tafeltjes. De bediening afkraken zou nu de makkelijkste uitweg zijn, want van netjes uitserveren komt niets terecht. Maar als je je verplaatst in de bediening moet ik toegeven dat de werkomstandigheden verre van ideaal zijn.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat de service van de bediening wel goed mag zijn. Als je eindelijk de aandacht hebt staat er een ongeinterresseerde bediende ongeduldig te wachten totdat je je keus hebt aangegeven. Als ze zich omdraait staat er wel op haar shirt. Service van de zaak. Welke service? Uitendelijk komen de drankjes niet aan, nouja, na herhaaldelijk vragen kregen we gelukkig wel iets te drinken na 20 minuten.

De kwaliteit van het eten is voor een grand café niet slecht. Zou veel beter kunnen. Begin met wat minder ingrediënten uit potjes en blikjes. Ook de sausjes lekker zelf maken is veel lekkerder dan die zoute troep van bijv. honig of de grote bussen van maggi. Het vlees was trouwens hartstikke goed. Toch is de kwaliteit van de keuken "met de hakken over de sloot". De lange wachttijd en de wens om een 'bien cuit' biefstuk te krijgen werd in de wind geslagen. Dat was jammer.

Qua sfeer vind ik het echt een leuke inrichting hebben. Jammer is alleen dat het in de winter tocht als je in de buurt van de deur zit. Een wat meer geavanceerde luchtsluis zou uitkomst bieden.

Gek genoeg zit de tent wel vaak vol. Ik betrap me er zelf ook op dat ik meerdere malen geweest ben en dacht: Misschien gaat het vandaag beter, maar eigenlijk wist ik al dat ik mezelf ging teleurstellen.

Als de bezem eens goed door dit bedrijf gaat kun je er zooo iets leuks van maken!

53. Ik heb t altijd naar men zin bij de zaak.

Zeker met de aktie vijf euro, snap niet hoe ze 't doen.

Heb al twee stempelkaarten vol en heb daar twee kaartjes voor gekregen voor 't vijf jarig bestaan.

Gister ook weer gegeten voor vijf euro, de zeewolf met kreeften saus.

Erg lekker, het is vaak vol en druk maar het eten is top!

De zaak voor mij.

54. Ook ik heb bij jullie gegeten. Netjes aangegeven dat wij voor een bepaalde tijd in de bioscoop moesten zijn. Hadden ruim 2 uur de tijd om te eten. Bediening was eerlijk dat ze dan alleen voorgerecht, hoofdgerecht en een theetje na konden doen maar dat er geen tijd was voor 3 gangen. Prima, zo gezegd zo gedaan.

Drankje besteld en voorgerecht. Drankje was er zo maar op het voorgerecht hebben we ruim een uur moeten wachten. Wat kan er moeiljk zijn aan een carpaccio opmaken?

Aangegeven toen het voorgerecht kwam dat we zo snel mogelijk ons hoofdgerecht wilden omdat we nog maar een uur hadden om in de bios te zijn.

Het resulteerde erin dat we de biefstuk in onze holle kies hebben moeten proppen omdat het hoofdgerecht pas kwam toen we nog maar 10 minuten de tijd hadden.....

Uiteindelijk aangegeven dat we wilden afrekenen en zelfs dat duurde een eeuwigheid! Bij het afrekenen vermeld dat we dit toch niet zo'n fijne ervaring was en dat het een domper was op ons dagje uit. Met ons commentaar werd niets gedaan behalve de vermeding dat zij er niets aan kon doen en als het ons niet beviel we volgende keer maar ergens anders moesten eten als we haast hadden....!

Haast?! 2 uur voor een carpaccio en een biefstuk!

Overigens zijn de drankjes ook nooit gekomen die we hadden besteld en dus lijkt het bedienend personeel ook niet helemaal stipt.

Zonde verder, want de ambiance van de zaak is perfect en leuk speels opgezet.

Met wat meer inzet en een betere planning in de keuken en bedienend personeel dat wat oog heeft voor de klant en hun behoeftes zou de zaak een topzaak kunnen zijn!

Overigens het eten wat we kregen was niets mis mee.

Mvg.

55. Tja, wat moet je hier over zeggen.

Wat een slechte zaak is dit...

Mixed grilletje gekozen. Alles te droog voor woorden.

Eerlijk gezegd dat ik het eten niet lekker vond.

Werd echt helemaal niets mee gedaan.

Tevens komt er uit de ventilatie roosters een erg onaangename geur. Ik hoop dat ze de kritiek die hier op het forum vermeld staat gebruiken, want Alphen kan wel een goed grand café gebruiken.

56. Zolang De Zaak open is (al vijf jaar) af en toe iets gegeten en gedronken, het was en het is nog steeds zo ''wat je krijgt is goed, of je het krijgt is iets anders....".

Je begint met iets te drinken, als het eten komt nog een drankje besteld, dat drankje is echter nooit gekomen!

Een discussie starten bij het afrekenen leidt tot niets, is genant voor alle partijen.

Je kunt je nek uitsteken met ijsbaan en andere initiatieven, prima, maar dat heeft niets te maken met service, zorg, accuratesse, etc. Voor de klanten.

Bij thuiskomst bleek notabene dat een ander drankje dubbel is aangeslagen..., nou ja!

57. Als je een taartje met koffie besteld krijg je na een half uur je taartje vervolgens een half uur later je koffie pas. Dit is geen koffie met taart maar koffie na de taart. Jammer dat voor zoiets simpels je zolang moet wachten.. ook de bediening is niet altijd even aardig. Misschien te veel werk met te weinig personeel?

58. Wij kunnen ons totaal niet vinden in de negatieve geluiden van de hier genoemde recensies.

Anderhalve week geleden hebben we een uitstekende lunch gebruikt (club sandwiches) en vanavond heerlijk gedineerd. De bediening was vriendelijk en voldoende snel. Het eten was prima, zelfs uitstekend te noemen voor de prijs die gevraagd wordt.

Wij komen zeker nog eens dineren!

59. erik de groot

Lieve mensen.

Wij doen echt ons best in Alphen, met een team van 41 mensen kunnen wij het helaas niet erg goed doen.

Je steekt je nek uit met het wk, ijsbaan lake-site enz..., helaas niet gewaardeerd.

We doen ons best om een goede prijs kwaliteit verhouding neer te leggen. 4500 gasten per week, weinig mensen die op de avond iets zeggen, altijd achter af op een website. Jammer voor de gemeente Alphen aan de Rijn. Wij proberen echt er iets van te maken in Alphen. Hoop dat meer mensen dat willen.

Vriendelijke groet,
    Eigenaar.
    Grand cafe de Zaak.

60. Ik moest anderhalf uur wachten totdat ik mijn broodje gezond kreeg! Niet normaal. Voor de rest was het lekker, maar waren de prijzen inderdaad te hoog!

61. Martijn

Vandaag, tegen beter weten in, wederom de Zaak weer eens geprobeerd. Wat een deceptie! Het duurde lang, zelfs stokbrood met aioli ging mis. Maaltijdsalade was geen maaltijdsalade en de saté was koud. De bediening weet totaal niet waar ze mee bezig zijn. Allemaal heel vriendelijk, daar ligt het niet aan maar iets van het horeca vak snappen ze niet.

62. Chantal

De zaak.. wat zal ik zeggen.. als je uuuuuuuuuuuuuren de tijd hebt, dan kun je er wel heengaan. Als je er s'morgens gaat zitten heb je hopelijk aan het einde van de dag een salade!

Ben nu al een paar keer weggelopen omdat ik na drie kwartier nog niet geholpen was, terwijl het niet zo heel druk was! Het is toch gek dat je zelf naar de bar moet lopen om te vragen of je geholpen mag worden, en uur later nog steeds voor je uit zit te staren en niemand gezien hebt?

We gingen naar het theater, kwamen met een hele groep (gereserveerd enzo) en we kregen na een uur eten, dat hebben we echt naar binnen moeten proppen omdat we anders te laat in het theater kwamen..

63. Wat een waardeloze tent. Een keer gelunchd en dat was al geen aanrader. Daarna dachten we dat iets te drinken wel moest lukken. Hoewel het niet druk was hebben we tot twee keer toe zelf aan de bar moeten vragen of we iets konden bestellen. Beide keren werd gezegd dat er zo iemand zou komen. Na een kwartier zijn we opgestapt. Mij zien ze hier nooit meer terug.

Jammer want de locatie kan bijna niet beter....

1,1
  64. Dit is wel met recht de slechtste zaak van Alphen!

Heb hier 2 jaar geleden een keer gegeten, en een paar maanden geleden weer een keer geprobeerd.

Maar vond het zonde van m'n geld, het eten smaakt nergens naar.

De bediening is om te janken, je mag blij zijn als ze een keer komen vragen of je nog wat wilt drinken... Zien doen ze je sowieso niet!

65. Zondagmiddag 21-3-2010 gezellig koffie drinken, dachten we. Maar dat viel vies tegen, eerste kopje koffie was gewoon koud, en oud. En dat voor 2.10 euro per kopje.

66. Afgelopen week van het zonnetje genoten op het terras.

Clubsandwich gegeten (erg groot!), was prima.

Zeer vriendelijk meisje dat ons bediende.

Helaas was de zon rond half 2 verdwenen.

67. thijs van tol

68. Buitenterras tafels niet schoon, hebben nog nooit zo slecht gegeten. Het was gewoon koud, het eten.
    Je kan beter wat gaan drinken bij deze zaak, daar kunnen ze nl niets aan verknoeien.

We zullen er nooit meer eten!

69. 6 februari wezen eten bij de Zaak. Vriendelijke bediening maar wat een slecht eten. We hadden sate met patat besteld maar de sate was zo droog als de satesaus die erop zat. Daarna dan maar een nagerecht, een sorbet en koffie met grand marnier.

Het ijs was absoluut niet lekker en de grand marnier was zo weinig dat het bijna geen slokje was. Alleen de koffie konden ze niets aan verknoeien.
    Denk niet dat ik daar voorlopig terug ga.
    Sinds lange tijd niet zo slecht buiten de deur gegeten.

70. Vrijdag 15 januari wezen eten bij De Zaak. Ik had al van vele mensen gehoord dat de bediening erg traag is, maar die gok nam ik maar. We waren met zijn vieren en bestelden alle vier de mixed grill van € 19,95. Deze was volgens de kaart met ossenhaas, biefstuk, kipfilet en spareribs. Leek ons lekker dus.

Toen werden de borden geserveerd. Op de borden lag een super klein stukje ossenhaas, een even zo klein stukje biefstuk, de kipfilet was in hetzelfde formaat en de spareribs haalde ook het gewicht van 100 gram niet. Bij elkaar was het nog geen anderhalf ons vlees waarvan nog de helft botten van de spareribs waren. Er werd een klein schaaltje komkommer bijgeserveerd en een schaaltje vreemde patat. Kortom te schandalig voor woorden. Toen we er iets van zeiden werd er glazig gereageerd en ging men er verder niet op in. Nu klaag ik nooit. Ik heb ook nog nooit een recensie van een restaurant ergens geplaatst, maar dit vond ik wel zo schandalig dat ik het wel even kwijt moest.
    Ook met het inschenken van de wijn zijn ze erg karig. Uit een fles halen ze zeker 15 glazen. Maar wel € 3,50 per glas, dus per slokje rekenen! Conclusie nooit meer naar De Zaak!

71. harryder plazaer

Zeer slechte bedienig, zeer lang wachten, en het eten niet te nassen.

Hier kom ik dus nooit meer!

72. Wij hebben gisteravond bij De Zaak gegeten. We werden erg vriendelijk geholpen, en het eten was ook erg lekker. De patat die ze serveren is apart maar erg lekker (lekkerder dan normale patat naar mijn smaak). Verder was de ijsbaan geopend, wat zorgde voor een leuk uitzicht tijdens ons etentje.

Wij zijn zeer te spreken over dit restaurant, en keren zeker nog eens terug.

73. Heerlijk gegeten, het duurt inderdaad wat langer . Maar dat kan ook een voordeel zijn, je wordt niet weggekeken.

De desserts zijn de moeite waard.

74. Het eten is slecht. En je moet inderdaad geduld hebben als je iets besteld.

Jammer van zo'n tent. Ik zou zeggen tijd voor een nieuwe wind door de zaak.

2,1
  75. Personeel is niet het alleraardigst, ze vergeten bestellingen, of ze maken fouten met de rekening.

Ik vind het er wel gezellig.

76. De Zaak was voor ons echt een tegenvaller. In de eerste plaats is de Zaak een beetje smoezelig. De tafeltjes en de bar waren smoezelig of zelfs plakkerig. De bediening droeg vieze gekreukte kleding en was ongeïnspireerd. Het viel echt tegen om de aandacht van het personeel te krijgen. Zowel om te bestellen als bij het betalen. Het eten was goed te noemen.

De muziek was luid. Jammer was het tafeltje "hangjongeren" naast ons. Vrienden van 't personeel zo bleek, want de bediening was er vlot, en de prijzen heel er te laag". ;-)

77. Voor mij onbegrijpelijk dat er zoveel klanten in de Zaak zaten. Met zo'n bedroevend slechte bediening ga je toch ergens anders eten? Ikzelf ben niet van plan hier een tweede keer naar toe te gaan!

78. Het duurde even voordat de bediening doorhad dat we er zaten. Ben zelf maar even naar de bar gelopen om het te melden. We werden toen wel meteen geholpen.

De borden zagen er mooi uit en het eten was heerlijk. Ook de desserts zijn erg goed!

79. Ik ben ook maar weer eens gaan kijken of het al wat beter is. Wederom van een koude kermis thuis gekomen. Ik geef mijn zuur verdiende euro niet meer uit aan een "zaak" als deze.

80. Hoi Luitjes!

Ik ben gisteren bij grandcafe De Zaak geweest!
    Dit was al de 4de keer dat ik er ben geweest,
    en de zaak is echt met 50% de hoogte in gegaan!

Eerst viel het echt tegen maar gisteravond:
    Het eten was top, de bediening was vrolijk en deed keihard zijn, haar best om alles naar wens te maken!

Mij zie je er zeker vaker terug!

Die avond moest ik naar Guus Meeuwis in het Castellum ''wat trouwens ook heel leuk was'' ,wat toevallig tegenover de zaak zit, maar alles was op tijd en ben zeker tevreden!

Ik raad iedereen zeker aan om er weer te gaan eten!

Gr. Jeanet!

81. Afgelopen vrijdagavond zat ik rond 20.45uur op jullie terras buiten.

Ik bestelde 2 glazen wijn, voor mijn man en mij.

Ik vermeldde erbij dat we om 21.30 uur naar de bios zouden gaan, maar dat was geen probleem want dan hadden we onze bestelling al lang gekregen.

Om 21.25 nog niets, nadat we 3x naar binnen waren gegaan om te vragen waar de wijn bleef.

Toen maar zonder wijntje naar de film gegaan.

Schande!

82. De zaak is in een woord een grote ramp.

Kijk om je heen, alles wat je aanraakt is vies of plakt.

Het kwaliteit van het eten is slecht. Het mag misschien niet echt duur zijn, maar wat ze geven moet goed zijn. Zeker als je er voor betaald. Helaas is het beneden niveau!

Qua bediening is het helemaal drama. Absoluut geen leiding in geen enkele vorm. De eigenaar zit aan de bar te drinken en de bedrijfsleider kan nog niet eens glimlachen, spontaan staat niet in haar woordenboek.

De vorige eigenaresse was een vriendelijke dame die probeerde wel de klant tevreden te stellen! Helaas is zij weg, daardoor is de zaak zeker achteruit gegaan!

83. Nou waar moeten we toch beginnen.
    Dat het er slecht is, dat is 1 ding dat zeker is...
    Ben nog nooit zo teleurgesteld in een restaurant en er wordt ook totaal niets gedaan met je klachten, laat staan dat de chef zelf even uit de keuken komt om tekst en uitleg te geven of wel misschien zijn excuses aan te bieden.
    De bediening was echt schaam-te-loos.
    Nadat we ons drankje hadden gekregen gelijk besteld. Bij mijn vriendin ging het goed, bij mij niet. Er zaten olijven op mijn broodjes, dat wilde ik niet had ik nog gevraagd.
    Broodje ging terug, kreeg een nieuwe. Nou daar zat werkelijk waar 1 plakje carpaccio op. En dat voor die prijs. Daar ging ik niet mee akoord. Dus ik wilde mijn klacht doen bij de serveerster. Staat ze me aan te kijken en zegt dan ook nog "jah wat wil je dat ik er aan doe". Nou pardon, zo ga je niet met klanten om denk ik maar...
    Wij hebben netjes alles op gegeten en zijn weg gegaan en komen ook nooit meer terug. Wil best geld uitgeven maar dan wel ergens waar ik vriendelijk word behandeld.....

84. De grote vraag blijft toch hoe de zaak nog steeds kan bestaan..

Wat een verschrikkelijke tent!

Vanwege de leuke locatie meerdere keren geprobeerd te lunchen en avondeten.

Als je binnen een uur een lunch hebt, kan je 2 uur wachten op je rekening.

En mensen, vooral niet de sate nemen! Tenzij je van sate-saus houdt die veel te lang onder een warmtelamp heeft gestaan en hard is geworden. Na dit teruggestuurd te hebben en geweigerd hebben om te betalen, nadat zelfs het personeel het onsmakelijk vond, draaide de eigenaresse door dat ze vaak door mensen belazerd werd e.d...

En dat was absoluut de laatste keer!

85. Helaas, mijn meerdere pogingen iets te nuttigen (van lunch, diner tot ijsje) zijn allemaal teleurstellend. Echt niet doen.

86. De zaak... een tent om wanhopig van te worden helaas.
    Echt al vaak geprobeerd en een kop koffie is goed te doen, leuk aangekleed zoals het hoort, maar lunchen of dineren moet je er niet doen.

De wachttijden zijn enorm lang, de zaak is zeer gehorig door de verschillende verdiepingen die allemaal open zijn, de tafeltjes zijn vies en onafgeruimd.

De laatste keer bestelde ik een doodordinaire uitsmijter en ook daar kun je dus van alles fout mee doen. Geen ham, wel besteld, geen spiegeleieren, maar gewoon gebakken ei en ik heb uiteindelijk de hoop opgegeven dat het nog iets zou worden. Heel heel erg jammer.

87. Wat een ramp!
    Het eten is er welliswaar redelijk en zeker voor het geld, maar de bediening... Chaos!
    Nog nooit is het gelukt het juiste eten, tijdig en tegelijkertijd met je tafelgenoot te krijgen.

Het gebeurt niet alleen bij jou, maar je ziet dezelfde ergernis bij andere klanten om je heen.
    Steeds het geluid van vallend servies, glazen, bestek.
    Wijn in vuile glazen. Uren wachten na het opnemen van je bestelling en dan uiteindelijk met het verkeerde komen.

Ik ben er mee opgehouden ze steeds een herkansing te geven.

88. Super slecht!
    Je besteld een eenvoudige tosti en moet vervolgens een uur wachten!
    Ga hier wel naar toe voor een lekkere kop koffie maar niet om te eten.

89. Bep 22 punten

Ik ben hier al zo vaak geweest..... en ook een aantal keren afgedropen.
    Ik bleef er komen omdat dit een prima plek is, zo vlak bij het theater en tussen de winkels, om gezellig te borrelen of wat te drinken, maar de bediening is v.e.r.s.c.h.r.i.k.k.e.l.i.j.k.!

Traag, of ze kijken dwars door je heen.
    Nee, ik verwacht echt niet binnen 5 minuten geholpen te worden, maar De Zaak staat inmiddels gelijk voor de meeste Alphenaren aan Niet Doen Als Je Je Niet Onzichtbaar Wilt Voelen.

Ze hebben een tijd met shirtopschrift durven lopen "Glimlach van De Zaak".
    Dat was toch wel de grootste grap van het terras!
    Als één café/restaurant daar nou níét mee kan adverteren is het De Zaak wel!

90. Ben nu vaker geweest in de 'zaak' en het wordt niet beter.. Jammer, want de locatie is geweldig, alleen moet er een ander management komen ofzo..

Ik vind het er vies vanbinnen, spinnenwebben aan de lampen, overal stof, stoelen vies, tafels met stinkend lapje 'schoongemaakt', glazen niet fris, kortom, bah! Vandaag ook zand in mijn salade en als je een cola besteld krijg je een cappucino, ook een tosti ham-kaas besteld, krijg je een tosti kaas.. Duurt inderdaad lang voordat bestelling opgenomen wordt. Ik zou het beter kunnen!

91. Een aantal keer geluncht in De Zaak. De bediening gaat zienderogen achteruit: extreem lang wachten, ongestructureerde bediening en onlogische volgorde van uitserveren.

Toen wij na een uur informeerden naar de status van onze bestelling (twee broodjes) kregen we een grote mond.

Jammer, het eten is niet slecht, de locatie is leuk en de tent ziet er van binnen leuk uit. Bediening is waardeloos en mij zien ze er niet meer terug...

92. Tja, zoals zovelen al hebben gemeld. De bediening is een drama hetgeen voortdurend leidt tot irritaties en dat is jammer. Wij proberen t telkens weer omdat de ligging gewoon perfect is en de kaart best aardig om (op Zaterdag) lekker te lunchen, maar we komen telkens weer van n koude kermis thuis.

93. Jammer, maar ze hebben nog steeds niets geleerd bij De Zaak. Na 1 1/2 uur eindelijk het hoofdgerecht geserveerd krijgen. Leidde tot ruzie bij de bediening. Laten we hopen dat de leiding (voor zover die er is) nu eindelijk eens ingrijpt, anders kunnen we De Zaak bijschrijven in het register van bedrijven die failliet zijn gegaan.

94. We hebben met een aantal vrienden hier gegeten. De hele zaak zat vol. Het hoofdmaal kwam wel wat aan de late kant. Maar voor de prijs/kwaliteit verhouding zit je goed. De maaltijden hebben wel wat weg van een verbeterde cafehap. Verse Sinaasappelsap en de cappuccino zijn goed. Ik zou het zelf op prijsstellen als de bediening beter uitserveert.

95. Twee cappuccino besteld. De bakjes waarin suikerzakjes, melkkuipjes, koekje en de bekende toffe zitten zijn nog viezer dan de vorige keer. Een van de melkkuipjes is ook nu opengescheurd en plakkerig. Het dienblaadje onder het kopje is waarschijnlijk sinds het bestaand van De Zaak nog niet in de wasmachine geweest. Alles is even vies (tot en met de cappuccino aan toe). Voor ons is hier geen volgende keer meer. De medewerkers hebben volgens mij nog geen gelegenheid gehad om naar een curcus klantvriendelijkheid te gaan. Smaakpolitie, sluit svp deze tent.

96. jammer, zo een mooie plekje in alphen, zo'n groot terras en verpest de bediening het door iedereen veel te lang te laten wachten. Bij ons brachten ze de bestelde koffie met heerlijke taart in de omgekeerde volgorde en pas veel later en de koffie was ook nog eens koud.
    Een uur later nog eens teruggekomen, bij het drinken hadden we ook nog trek in een bittergarnituur. De serveerster zou zo terugkomen, na 20 minuten wachten hebben we maar afgerekend. Jammer.
    Overigens een jaar geleden hier wel prima gegeten.

97. Rene Vrugt

Zaterdsgavond 7 juni dachten we een gezellig avondje uit te beginnen met een drankje bij De Zaak. Daar is ht echter niet van gekomen. Ten eerste was de bedieining volstrekt onverschillig bij het opnemen van onze bestelling. Zelfs onbelefd. Ten tweede hebben we na bijna een half uur wachten en diverse keren wenken de drankjes niet ontvangen en zijn we weggegaan. En dit alles terwij er op de t-shirts van het personeel staat "gratis glimlach".

98. P Jongen

Ongeinteresseerde bediening. Het voorgerecht Oosterse salade met zalm was redelijk. De mixed gril was gewoon vies, oud vlees, droog, biefstuk smaakte zuur. Alsof het al een week in de keuken had gelegen. Dat kon het kopje koffie dat ons gratis werd aangeboden niet meer goed maken. Tot slot wat het ijs dat ik als toetje bestelde half gesmolten. Een Zaak om nooit meer terug te komen. Snel de sluiten die tent.

99. De locatie is fantastisch en het eten prima, maar de bediening is verschrikkelijk. Je moet vreselijk lang wachten op elke gang en op het ophalen van de lege borden, terwijl het personeel met allerlei nutteloze zaken bezig is (zoals het zorgen dat ze na sluiten zo snel mogelijk naar huis kunnen). We zaten met zes tafeltjes in een hoek de godganse tijd te wenken, het taleftje naast ons kreeg pas na 45 minuten de kaart! Als je daar dan wat van zegt krijg je een grote bek, of wordt er overheen gepraat alsof er niets gebeurd is. Simpelweg onbeschoft.

100. A.M. Wegener

Kregen na heel lang wachten veel te zoute vis, kregen na klacht een andere vis die even zout was. Echt niet te eten. Werd toegegeven dat de vis niet te eten was. Maar toch werd de klacht door de eigenaar vervelend/niet afgehandeld.Ga hier nooit meer iets gebruiken.

Volgende pagina