Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Almere verdeeld zijn.

Wiel Junggeburt

Prima… geen negatieve items. Eten zeer uitgebreid… vers bereid. Lekker… personeel supervriendelijk!

2. Chinees-Indisch Almere

Wereld restaurant Atlantis verhuist in verband met de komst van de Floriade naar Almere poort. Het nieuwe Atlantis verreist in het gebied van de topsporthal, zwembad en station. Zaterdagavond 18 november het laatste weekend op de oude locatie, hebben wij geprofiteerd van de deal "all you can eat drink" € 24,95,- p.p. Voor dat bedrag een heel gezellige en lekkere avond beleefd. De gerechten, die wij geproefd hebben, waren allemaal stuk voor stuk heerlijk. Ook de wijn smaakte boven verwachting goed. We waren met een groep van 10 man en iedereen was goed te spreken over de kwaliteit van het eten. Ondanks dat er ca. 400 gasten (?) kunnen eten, merk je door de indeling vrij weinig van die drukte. Ook toen de hele tent goed gevuld was, geen overlast van de andere gasten, genoeg ruimte tussen de tafeltjes. Onze complimenten, Ben en Marijke

3. Grieks Almere

Zoals we gewend zijn van dit restaurant was het eten weer voortreffelijk. De sfeer is altijd goed en een prima gastvrijheid. Het is en blijft een restaurant waar we graag terug blijven komen.

4. Pizzeria Almere

Martine Keur

5. Nederlands Almere

Debby Tenniglo

We hadden heerlijk gegeten. Alleen jammer dat het er zo heel koud was. Verder was het top. Vriendelijk personeel.

Wij hebben er met zijn allen zo lekker gegeten. Het eten was er snel, vriendelijk personeel en de prijs is het zeker weten waard. Echt een aanrader!

Karin Cappon

Lekker eten, vriendelijke bediening. Behulpzaam.

Verrassend goede kwaliteit van het eten voor een prima prijs. Bediening was vriendelijk en attent. Kom zeker terug.

9. Eetcafé Almere

Lekker gegeten, wel druk beetje kippehok achtig maar verder gezellig aardig personeel

Anita Mulch

Verscheidene malen in het restaurant gegeten. Laatste keer slechte bediening waardoor we eeuwen hebben gewacht op vlees enz. De batterij van de pan was leeg en werd ook niet vervangen. Slechte service. Ik heb hierover gebeld en heb verder nooit meer iets mogen vernemen.

Ik raad dit resturant absoluut niet aan.

dickbodaan

We hadden een diner voor twee voucher, zag op de website dat een drie gangen menu van woensdag tot vrijdag 17,50 een aanbieding was, maar dat was niet mogelijk omdat het een type fout was zei de ober, en het toch ook niet voor de dinerbon geldig was. Dus maar een hoofdgerecht besteld. Zalm schotel, en friet speciaal die erg zout was, de zalm was goed gebakken maar de opmaak van de borden viel erg tegen, beetje kale schotels met een beetje frites en wat kool sla dus viel ons allemaal een beetje tegen.

12. Chinees-Indisch Almere

Het restaurant rook bij binnen komst al naar de toilet, rook totaal niet fris.
    Het eten was ver onder de maat, de sushi werd ook niet optijd aangevuld, schalen waren steeds leeg.
    Al met al was het toetje erg lekker.
    Geen aanrader.

13. Italiaans Almere

Heerlijk gegeten, één van onze favoriete restaurants.
    Het is moeilijk een keus te maken uit de menukaart er staan zoveel lekkere authentieke gerechten op.
    Gezellig en zeer vriendelijke bediening.
    Echt een aanrader!

Klant vanaf het eerste begin grandioos gewoon waar service nog service is!

15. Internationaal Almere

Ellis

Wij gaan graag naar Bregje Almere. Je wordt hartelijk ontvangen, bediening zorgt goed voor je en het eten is lekker. We zijn blij dat een aantal gerechten paar keer per jaar worden gewisseld zo blijf je graag terug komen. Laatste keer vooraf gerookte hertenham met truffelmayonaise, peer, pecannoten en pecorinokaas.
    Hoofdgerecht gekonfijte eendenbout met saus van calvados, appel en gebakken spekjes erbij patat en salade. Toe Sgroppino (frisse ijskoude mixdrank uit Venetie met wodka en prosecco). Erbij een rode wijn Cabarnet Sauvignon.

17. Pannenkoekenhuis Almere

Wij waren 6 personen. Heb 8 eur te veel betaald voor mezelf maar het personeel wilde het niet teruggeven.
    Niet echt gastvrij of lachend. Een volvassene+kind betaald 35 EUR voor 2 pannekoeken en 2 dranken.

Vanavond hebben wij hier gegeten met 2 vrienden… hier hebben we vaker gegeten, maar het was vanavond zo slecht, dat we hier niet meer terug gaan komen! Een reservering met zekerheid om 19:30 een tafel en dan pas om 19:45 geplaatst worden op een tochtige plek. 1 Uur na reservering werd de bestelling pas gebracht, na aandringen van ons. Geen voorgerecht voor mij omdat ik deo rest niet lekker vind en geen rood vlees mag, dus dan maar een broodje met tapenade. Nadat we dat hebben gegeten wordt er duidelijk smaakt dat er geen hoofdgerecht gemaakt kan worden voor een vriendin omdat de geitenkaas op is! Na aandringen van ons en een gesprek met de (veeeeels te jonge) bedrijfsleider van die avond, wordt er bij de buren (zelfde eigenaar) een plakje geitenkaas opgehaald. Mijn hoofdgerecht, maakt nergens naar, hoofdgerecht van mijn vriend is lauw en die van vriend was te rood! De geitenkaassalade was meer een geitenkaas, champignonsalade met heel veel olie! We hebben allemaal het eten niet opgegeten! Ronduit slecht! Het toetje was nog een beetje ok. Als kers op de taart: de bon krijgen en dan toch 4 hele 3-gangendiner erop en ook nog het broodje durven te rekenen! We hebben duidelijk aangegeven wat we er vonden en toen alsnog 1 3-gangendiner er van af gehaald. Voor ons niet nogmaals hierheen, dit was de laatste keer!

20 oktober 2017, de dag waarop wij ons geel-blauwe trots achterna reisden naar Almere. In het Yanmar Stadion stond de confrontatie met de plaatselijke FC op het programma, wat ons slechts één punt opleverde na een enerverende wedstrijd (1-1). Onze eerste bestemming was echter De Heerlijkheid, waar wij voorafgaand aan het duel een maaltijd gingen nuttigen. De keuze hiervoor was snel gemaakt, aangezien wij voor de zomer ook al twee keer een bezoek hadden gebracht aan dit etablissement. Vanuit Leeuwarden waren wij in een dik uur op locatie, aangezien De Heerlijkheid vanaf de A6 erg snel te bereiken is.

Bij binnenkomst viel ons één ding op. In vergelijking met de eerste twee bezoeken was het deze keer rustig in het pand. Nadat we een tafel mochten uitzoeken, werden we meteen geholpen door een vriendelijke bediende. Hierdoor konden we vlot onze bestelling doorgeven en stonden een kleine tien minuten later twee borden op tafel. Op het ene bord drie stokjes saté, op het andere een schnitzel. De aanvulling bestond uit patat met mayonaise en appelmoes, warme groenten en een klein hoopje rauwkost. Wat ons betreft een meer dan geslaagde presentatie! Het diner was zo rijkelijk, dat we met moeite ons bord leeg kregen. Na de laatste hap was het dan ook even tijd om uit te buiken, voordat wij koers zetten richting het stadion.

De Heerlijkheid maakt haar naam zeker waar, want het eten is van een kwalitatief zeer hoog niveau. In combinatie met het prachtige pand en de uitstekende service maakt dit een plek waar wij graag terug komen!

AwaydaysSCC

21. Eetcafé Almere

David Smit

Met drie mensen hier gegeten op zaterdag 21 oktober. Kipburger was niet goed. Vlees was grauw, sla was slijmerig en het geheel stonk een uur in de wind. Dit.direct aangegeven. Er werd een nieuwe burger aangeboden maar dit aanbod niet aangenomen wegens vergane eetlust. Bij afrekenen stond voornoemde burger gewoon op de rekening hoewel er hooguit 2 hapjes van genomen was. Na veel gesteggel het 'aanbod' gekregen om dan alsnog de helft van voornoemde burger te betalen. Klantvriendelijkheid is derhalve heel ver te zoeken bij deze toko, die in alles overkomt als een plek waar je wel je geld mag achterlaten maar je op- en aanmerkingen niet gewaardeerd worden. Dikke schande!

22. Eetcafé Almere

Marianne Marek

Slechtste ervaring ooit!

Wij hebben hier gegeten op zaterdagavond 21 oktober 2017 en mijn zoon had een kipburger besteld. Mijn zoon is een puber en is over het algemeen heel snel tevreden. Nu zei hij na een hap dat de burger heel vreemd smaakte. Ik heb het broodje bekeken en zag dat de kip een grauwe kleur had en de sla en uien er een beetje slijmerig uitzagen. De geur was niet goed.
    De serveerster er bij geroepen. Netjes uitgelegd dat de burger niet fris smaakte en rook.
    Ze kwam met een apart bordje om de burger er op te doen.
    De frietjes bleven op het bord liggen.
    Ze bood een nieuwe burger aan, maar mijn zoon was inmiddels zo aan het griezelen van het eten, dat hij niet meer wilde. Hij heeft ook zijn frietjes niet meer aangeraakt.
    Eenmaal bij de kassa, stond de burger gewoon op de bon.
    Hier protesteerde ik tegen.
    Er werd achter overlegd met de ‘baas’ en er werd mij verteld dat we burger gewoon moesten betalen, want zij hadden niets raars ontdekt.
    Je wordt dus gewoon voor leugenaar uitgemaakt.
    Daarna ben ik naar de ‘baas’ gelopen, die samen met de kok zat te eten.
    Een hoop gesteggel, maar nee, het broodje was goed en wij moesten betalen.
    Dit weigerde ik.
    Inmiddels weer bij de kassa en met 5 man personeel om ons heen, werden en public ook nog voor leugenaars uitgemaakt.
    Uiteindelijk kwam de baas met de ‘oplossing’: we moesten de helft betalen, want mijn zoon had 2 hapjes genomen.
    Omdat wij inmiddels wel helemaal klaar waren met De Beren, hebben we dat maar gedaan.
    In mijn hele leven zelden of nooit een maaltijd teruggestuurd.
    Maar zeker nog nooit zo’n beroerde ervaring gehad in een restaurant. Nooit meer De Beren voor ons!

2,1

Wat een teleurstelling, döner zo vies. Had het eigenlijk terug moeten geven.
    Nooit meer.
    Temizlik acisinda berbat, etin ne oldugu belirsiz.

Onbeleefd personeel. Verbrandde broodjes. 0 tegemoetkoming. Kinderen moeten maar gewoon honger lijden.

Whirshaad

Heb 6 cheeseburgers besteld. De bezorging kwam veel te laat en eenmaal aangekomen waren 5 van de 6 cheeseburgers ook nog eens verbrand. Na een aantal keer bellen naar het nummer wordt er eindelijk opgenomen, de eigenaar van de zaak kreeg ik te pakken. Kreeg een hele grote mond terug en er werd gezegd dat ik "het er maar om deed". De kinderen moesten maar honger lijden en wij werden 0 gecompenseerd. De man was zelfs nog zo brutaal om de burgers te komen ophalen en onze bestelling maar te annuleren. Dit is blijkbaar de manier van zaken doen bij dit restaurant.

Zeer teleurstellend en helaas al betaald, anders gecanceled.
    Ten eerste ruim 80 minuten op een deel van het eten moeten wachten. Bestelling bleek niet compleet en wat wel geleverd was lauw. Spareribs konden in het verleden al wat wisselend zijn, maar nu een bak vol droge ribs, de gepofte aardappel erbij was rauw van binnen, de kruidenboter volledig gesmolten. Even later werd toch de saté bezorgd… in een los aluminium bakje zonder doos er omheen (?!!) terwijl er een menu besteld was. Niet aangenomen en gebeld, er zou nieuwe bezorgd worden. Ruim 2 uur na de bestelling dan eindelijk saté? Helaas… volledig koud geleverd. Opnieuw contact, dit keer werd er binnen 25 minuten nieuwe bezorgd… Warm, maar zonder toebehoren van het menu… Ook de smaak helaas niet wat het geweest is… Ruim een half uur later de salade en stokbrood gekregen… Al met al totaal 3 uur voordat de gehele bestelling binnen was, nauwelijks begrip en niet enige vorm van compensatie. Bijna 50 euro is al extreem duur voor hetgeen je krijgt, maar deze kwaliteit… We zijn klaar met de Sparerib Express. Nooit meer…

Niet lekker gegeten en slechte bediening. Konden moeilijk /nauwelijks bestellen

28. Shoarma Almere

Jammer dat de kwaliteit bij deze zaak zo hard is achteruit gegaan. Smakeloze broodjes shoarma, minder vlees in bakjes, erg weinig saus in bakjes. Geen vergelijk met een broodje shoarma van vroeger bij het Rembrandt plein. Jammer, jammer.

Restaurant ziet er mooi en netjes uit, eten daarentegen verschrikkelijk! Eten proeft oud en niet vers.

Lekker gegeten. Opmaak is simpel, maar de prijs is ook wel erg laag. Personeel is jong, maar het niveau van de bediening ligt verrassend hoog.