Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Almere verdeeld zijn.

Robin Sneijder

Heerlijk gegeten en leuke bediening. Er knap hoe jullie tijdens de drukte zulke snelle service blijven bieden.

2. Internationaal Almere

2 pizza's besteld via hun eigen site..zoals aangeprezen op de bon: www.nilesphinx.nl. Ik bestel een Americana, zoals op de site...Krijg ik een compleet andere pizza omdat ze die op de Thuisbezorgd site hebben staan. Toen ik daarover belde, zei de gene die de telefoon opnam dat het niet waar is en dat dat er niet staat..Dus nogmaals opgezocht en jawel..mijn pizza staat daar echt..Nogmaals gebeld..Zegt die vent..Ja en?..wat wil je dat ik doe dan, ik heb het druk! Nou echt...Onbeschoftheid en hufterigheid: Een dikke 10!! Bravo

3. Amerikaans Almere

Zenia von Rotz

Die nieuwe kok is aangenomen en maakt weer het heerlijke eten zoals dat "De Orchidee" in Almere is toevertrouwd. Kom hier al jaren en is beste Thai van Nederland. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke meningšŸ˜

5. Nederlands Almere

Sfeer: Groezelige tent, interieur is na jaren nog steeds niet af.
    Service: Personeel op zich is vriendelijk, maar de eigenaar was chagrijnig, en behandelde vaste gasten als grof vuil. Kan blijkbaar niet met drukte omgaan?
    Eten/drinken: Er werd een baby-varken van 2-3 weken oud op de openbare weg verbrand. Ik begreep dat dat al twee keer eerder was gebeurd die week daarvoor. Dit gaat mij te ver!
    Dit, in combinatie met de sfeer en het gedrag van de eigenaar, maakt dat ik hier nooit meer kom.

6. Nederlands Almere

Nyx Cult

Hebben wij een leuke avond gehad? Zeker! Kwam dat door het eten? Zeker niet! OMG wat een teleurstellende boel. 3 Gangen: vooraf 3 eetlepels lauwe kippensoep, daarna een buffet (alles koud en bijna op) en als laatste het dessert, groen schuim met een waterige toestand eronder wat geloof ik spekkoekijs moest voorstellen. Ook al zijn we de laatste die aankomen (19.00 Uur), ook al betalen we deels met AH kaarten, dit is niet wat je je gasten voorschotelt. Opmerking gemaakt over koude eten, half uur lopen stoeien met branders waardoor de restjes saus in de bakken heerlijk krokant werden en dus helemaal niet meer eetbaar. En bijvullen, ja na 3 kwartier toen we zowat uitgegeten waren. Lauwe witte wijn, mini glaasjes spa roodā€¦ Zo'n AH actie lijkt me bij uitstek een manier om kennis te maken met een restaurant, zo ook bij ons. Komen wij hier terug en raden wij dit aan, NO WAY! Indisch Veerhuys, shame on you.

8. Afhaal en bezorg Almere

1e keer besteld en was top.
    Vooral de mousaka is superrrr!!!
    Ga hier zeker weer bestellen.

9. West-Europees Almere

We zaten maar te wachten op de kaart en drinken bestellen en heb als een malle moeten zwaaien totdat er een dame naar ons toe kwam. Die stond bij een tafeltje uitgebreid met vrienden te kletsen en reageerde enorm geĆÆrriteerd dat wij haar daar weg riepen. Wat een onbeleefd personeel! De dame die het drinken kwam brengen vroeg of we het zelf van het dienblad wilden pakken omdat ze bang was dat het anders om viel. Dramatisch slecht. Ik koos een dag verse vis. Die was lekker maar kreeg er een potje bij met gekruide olie. Pas toen ik mijn vinger er in stak om alvast te proeven (We hadden nog steeds geen bestek) bleek het gekookte olie. Wat geresulteerd heeft in een brandblaar. Even melden misschien? Aan het eind kreeg ik de rekening en kreeg ik voor dit kale visje zonder bijgerechten een rekening van bijna 40 euro terwijl alle gerechten op de kaart tussen 10 en 15 zijn! Schandalig!!! Dat zou je ook moeten melden. Na 3 keer bezoek is het klaar, het personeel zou ik deels op staande voet ontslaan. Vreselijk.

10. Grieks Almere

Wij vonden het eten allemaal (6 pers.) een beetje flauw smaken, mijn giros was te doorbakken en hard. De bediening was niet echt alert, dus moesten we een paar keer zwaaien en roepen om iets bij te bestellen. Wel een gezellige tent.

11. Snackbar Almere

Eten is lekker. Goed gefrituurd.

12. EetcafƩ Almere

Vandaag broodje gegeten en een bruin biertje besteld, biertje werd in plastic beker afgeleverd, want de triathlon was aan de gang, gevraagd om een glas, maar dat kon niet, zaten gewoon binnen.
    Slechte zaak en niet te drinken.

13. Chinees-Indisch Almere

Amrita Ishwardat

14. Internationaal Almere

Onderweg is weer aan het vernieuwen, het restaurant is sinds de laatste keer veranderd, nieuwe banken en lampen zijn geplaatst, ook een grote Lava grill. Ook het eten is beter, Koreaanse ossenhaas en ribeyes zijn zacht en lekker, saladebar met heel veel keuzemogelijkheden. Dus alles een stuk beter.

15. Grieks Almere

Je kunt bij Yamas goed eten voor een redelijke prijs. Helaas was de verse jus d'orange erg zuur.

Het eten is heerlijk, schoon restaurant waar je gerust kan eten, en altijd vriendelijk personeel + bezorgers en dat allemaal voor een minimum prijs aan eten, top!

T Schackman

Wat erg jammer is bij Bregje dat het geluid heel erg overheersend is en als je wat langer binnen bent gaat dit overheersen en irriteren. Dat is heel erg jammer.

Topavond gehad! Fijne ontvangst, opmerkzame en kundige bediening. Heerlijk gegeten! Uitgebreid menu met authentieke gerechten die goed bereid en mooi gepresenteerd worden. Prettige en ontspannen sfeer, in alle rust kunnen eten. Geen standaard gehaaste horecamentaliteit. Alles met een oprechte glimlach op een prachtige en goed bereikbare locatie. Het was echt een avondje uit, tot in de puntjes verzorgd. Wij komen zeker terug!

19. Grieks Almere

Goed eten, kleine porties zodat je veel verschillende gerechten kan proeven. Attente, alerte en amicale bediening. Mooie tent!

Ik heb hier roti gehaald en WoW wat was dit lekker!
    Verse zelfgemaakte plaat en verse ingrediƫnten!
    Ik heb een roti kipfilet besteld en een vegetarische.
    Mijn vrouw en ik vinden dit tot nu de lekkerste roti van Almere!
    Bij elke roti krijg je 2 platen, zuur en sambal zit en voldoende bij!
    De porties zijn erg royaal en de smaak zoals hij moet zijn!
    De medewerkers erg vriendelijk en behulpzaam.
    Wij komen hier ZEKER terug!

21. Italiaans Almere

Super eten en super personeel en leuke sfeer, echt een aanrader voor mensen die van pizza's en pasta houden.

Gerda coman

Leuk restaurant, wel erg druk. Eten erg goed en snelle bediening.

23. Pizzeria Almere

Wil kassenaar-Maurits

We zijn al klant zolang jullie bestaan. Bijna altijd naar volle tevredenheid, maar wat hollen jullie achteruit het laatste jaar. Een paar maanden geleden een pizza besteld waar niet de gewenste ingrediĆ«nten op lagen. We hebben er over gebeld en toen werd ons verteld dat we in een soort register zouden komen te staan zodat het de volgende keer verrekend zou worden. Prima. Een aantal weken geleden geprobeerd een pizza te bestellen. Of we even geduld hadden. Ja natuurlijk. De telefoon werdt neergelegd en zodoende konden we alle activiteiten horen. Alleen maar geĆÆrriteerde gesprekken op de achtergrond. Maar na 20 minuten in de wacht gezeten te hebben, hebben we maar opgehangen en ergens anders pizza's besteld.
    Afgelopen week jullie toch nog weer een kans gegeven en verteld dat we in een register staan. Dat klopte maar dan moest ik wel dezelfde pizza nemen als de vorige keer. En daar had ik niet zo'n zin in dus maar goed, voor deze keer mocht er wat anders op. Oke prima. Maar wederom weer zwaar teleurgesteld. De pizza's zaten vol met luchtbellen en waren droog. En notabene de bolognese saus was niet meegeleverd. Die werdt naderhand nog geleverd maar daar kom je net een halve pizza mee bedekken. Dus een volgende keerā€¦ ik weet t niet.
    Erg jammer want jullie waren erg goed.

Heerlijk eten en een leuke ambiance. Centraal gelegen in Almere-Buiten, echt een pareltje in die omgeving. Broodjes zijn rijkelijk belegd en je gaat hoe dan ook niet met honger naar buiten. Daar zorgt het team van Kanjers bij Brownies & DownieS wel voor! Prijstechnisch prima te doen, zeker met het oog op wat er wordt uitgeserveerd.

De huiselijke sfeer gecombineerd met de geweldige service zorgt voor een top ervaring.

Ik ben in februari naar de nieuwe Atlantis geweest en afgelopen week weer.
    Ik heb gemerkt dat ze in februari nog wat opstartproblemen hadden.
    Afgelopen week was daar niks van terug te zien. Het personeel is vriendelijk, de lege borden en glazen worden regelmatig opgeruimd. Het meubilair zit prettig en is ruim opgezet.
    De gerechten smaken goed. Als er iets op is en je vraagt erom, wordt dat netjes aangevuld.
    Ik had klachten over het vlees van de grill dat niet goed doorgebakken was. Daarop heeft de kok zonder morren opnieuw een portie erop gedaan, deze keer wel naar wens.
    Het was er aardig druk, maar de rijen en wachttijden voor de wok en grill vallen heel erg mee.
    Er is genoeg ruimte om tussendoor te lopen zonder tegen mensen op te botsen.
    Er is genoeg bediening bij de verschillende keukens. Het pand is goed verlicht. Geen donkere sfeer om zogenaamde viezigheden te camoufleren. En ook de airco doet zijn werk goed waardoor de temperatuur erg aangenaam is.
    Als ze op deze manier verder gaan, kom ik er graag terug.

Blijf weg als je een allergie hebt; bedroevende, onprofessionele houding van het personeel en belabberde voorbereiding en onderlinge communicatie.

Ruim van te voren hadden wij zowel telefonisch als bij het online reserveren duidelijk aangegeven dat Ć©Ć©n persoon binnen ons gezelschap een specifieke allergie heeft. Er werd ons telefonisch toegezegd dat de persoon in kwestie bij aankomst een rondleiding zou krijgen om aan te geven wat er wel en niet gegeten zou kunnen worden. Een prima oplossing, dachten wij toen.

Toen we bij aankomst de vrouw achter de balie nogmaals op deze afspraak wezen, liep het echter net even anders dan verwacht. In plaats van de toegezegde rondleiding, kregen we van haar een serie uitspraken die meer als doel hadden de schuld af te schuiven en het gezichtsverlies te beperken dan om daadwerkelijk tot een oplossing te komen. Sterker nog: haar reacties waren onnodig kattig, weinig empathisch en zakelijk gezien ronduit dom.

Hierbij de "highlights":

- Het bleek bijzonder lastig om een kok te vinden die de toegezegde rondleiding kon doen. De afspraak die wij ruim van te voren hadden gemaakt was door het personeel overduidelijk niet voorbereid en onderling gecommuniceerd - en dit terwijl het wel gewoon in hun reserveringssysteem stond, dus ze wisten van onze wens en wanneer we zouden komen.

- De vrouw vond het vooral erg lastig dat wij de naam van degene die we aan de telefoon hadden gesproken niet hadden genoteerd. Het spijt me zeer, maar volgens mij is het aan het restaurant om dit soort zaken zorgvuldig te noteren en te communiceren.

- De vrouw zei dat het "om een wel erg lastige allergie ging". Dat was natuurlijk de bevestiging dat men het huiswerk niet had gedaan en tegelijkertijd een voorteken dat er waarschijnlijk helemaal geen oplossing zou komen.

- Na veel doorvragen gaf de vrouw uiteindelijk toe dat ze niet kon garanderen dat er eten was dat compleet veilig zou zijn voor de persoon met de allergie. Dat is nogal een sprong: eerst wek je in een telefoongesprek de suggestie dat er veilige producten beschikbaar zijn en dat die alleen moeten worden aangewezen en vervolgens is niks meer 100% te garanderen.

- De balie-vrouw had zowaar toch nog Ć©Ć©n "oplossing" achter de hand: wij zouden gewoon betalen en gaan eten en dan kon de persoon met de allergie het zelf uitzoeken en in het ergste geval alleen wat drinken tegen wat korting achteraf. Het leek wel een Jiskefet-sketch, maar de vrouw meende het serieus.

- Het was ronduit triest hoe de vrouw telkens in de verdediging schoot (al ontkende ze dit zelf stellig): ze waren pas 7 maanden open, wij hadden de naam moeten noteren van degene die we aan de telefoon hadden gesproken, degene aan de telefoon had het niet goed doorgegeven en het was wel een "erg lastige allergie".

- Het was hilarisch en droevig tegelijk hoe de vrouw tussen alle bovenstaande opmerkingen toch nog in staat was om vol te houden dat ze het vervelend vond, begrip had voor de situatie en op zoek was naar een oplossing. Na een paar minuten geloofde niemand dat nog, behalve zijzelf.

- Een excuses voor de gang van zaken moest er werkelijk uit worden getrokken - het verbaasde mij eerlijk gezegd dat de vrouw het nog over haar lippen kreeg. Of het ook gemeend was betwijfel ik overigens ten zeerste, maar je kunt niet alles hebben natuurlijk.

- Het ontbrak de vrouw ook aan het zakelijk inzicht om bijvoorbeeld een waardebon aan te bieden voor een eventuele volgende keer, of iets in die richting.

Na dit alles hebben we nogmaals een mail verstuurd om onze ontevredenheid over de gang van zaken te uiten. Behalve dat de slechte communicatie werd toegegeven, was de reactie van Atlantis verder weinig verhelderend en vooral tegenstrijdig: aan de ene kant geven ze aan rekening te willen houden met allergieƫn door mensen van te voren een rondleiding te geven over wat wel en niet eetbaar is, aan de andere kant stellen ze dat het vanwege het zelfbedieningsconcept, de veelheid aan gerechten en de bereidingswijze niet te garanderen is dat bepaalde voedingsstoffen te vermijden zijn. Je kunt iemand rondleiden tot 'ie een ons weegt, maar als je met dit concept in de basis niet kunt garanderen dat iemand niet iets binnenkrijgt waar hij/zij allergisch voor is, dan is dat natuurlijk een wassen neus.

Op het moment dat je het niet kunt garanderen, moet je daar op voorhand gewoon eerlijk over zijn en niet aan de telefoon doen alsof er een oplossing mogelijk is om vervolgens bij aankomst te zeggen dat het niet te garanderen valt.

De wijze waarop Atlantis op dit moment met allergieƫn omgaat laat zich dus als volgt omschrijven: op voorhand wekken we de suggestie dat er een oplossing mogelijk is, maar als je eenmaal binnen bent is het ineens niet meer te garanderen. Maar niet getreurd, want degene met een allergie kan er altijd voor kiezen om alleen wat te drinken als de rest lekker zit te eten en dan krijgt u achteraf gewoon wat korting! Goed geregeld toch?

Een schaamteloze vertoning van Atlantis. Iedereen met een allergie is gewaarschuwd.

Dennis

27. Grieks Almere

T.D. Beerda

We hebben er heerlijk gegeten.

28. Grieks Almere

Henriette Carbin

We hebben super lekker gegeten! De bediening was goed en vriendelijk! Er werd rekening gehouden met onze wensen waar we wilden zitten. Kortom een aanrader!

Heerlijk plekje in Almere Haven. Vriendelijke en gezellige bediening. Lekkere maaltijdsalade en heerlijke koffie! Een fijne plek om lekker te zitten in een prachtige omgeving met een ongedwongen sfeer.

Jacqueline

Patat zag er goed uit, tot je het gaat eten. Slap slap en nog eens slap. Kroket was op het broodje geplet en was lauw. Geen mosterd erbij. Kalfskroket gevraagd en voor betaald maar zo zout niet te eten. Het enige wat goed was de frikandel speciaal en de kipnuggets. Ons zie je hier niet meer. Misscien verstandig om niet alleen jongeren er achter te zetten die er weinig verstand van hebben maar ook een coordinator die ze kan begeleiden.