Proeflokaal Bregje in Almere

1487196901 69
1517193859 81
1519920855 79
1547190817 85

1. Onverwachts in de buurt en relatief laat geprobeerd te reserveren. We waren van harte welkom en werden vriendelijk ontvangen.

Aan het harde geluid hebben wij ons niet gestoord, wel aan het bedienend personeel dat alles behalve attent was, dat meer gefocust was op hun mobiele toestel dan op de gasten, en hun voorkeur om lege tafels in te dekken voor de volgende dag i.p.v bezette tafels debrasseren en de gasten te helpen.

Op de koffie moesten we 45 minuten wachten. Na paar keer gevraagd te hebben zonder resultaat besloten om koers te zetten naar de bar om af te rekenen. Daar werden we aangesproken dat onze koffie klaar stond met het verzoek deze nog te nuttigen. Na afwijzing van onze kant restte ons een arrogante blik van het bedienend personeel dat de door ons bestelde koffie zelf (zittend) aan de bar ging nuttigen.

Concept is leuk, je betaald weinig voor je avond, maar in dit bedrijf ontbreekt een “manager” die de zaken regelt en zorgt voor orde en structuur.

2. Woensdagavond 25 september.
    Drank duurde lang voor het doorkwam. Gigantische herrie in de tent. Weinig beenruimte aan de hoge tafel en achterlangs lopen ging niet. Een hamburger kwam koud door, en de vraag van de bediening was of hij opgewarmd moest worden of liever een nieuwe...
    Een jongedame probeerde nog enige leiding te geven aan op hun telefoon kijkend personeel...

3. Herman Koers

Het enige minpunt van ons bezoek is de akoestiek, ongelovig veel herrie,
    Je kan niet gewoon praten, hier moet echt iets aangedaan worden!

4. Fam Osewoudt

Super eten en zeer goede service!
    Echt een aanrader

5. Mirthe lammers

Leuk restaurant met goede bediening. Erg lekker gegeten voor een goede prijs. Top!

6. Lidia Slimmers

7. Robin Sneijder

Heerlijk gegeten en leuke bediening. Er knap hoe jullie tijdens de drukte zulke snelle service blijven bieden.

8. T Schackman

Wat erg jammer is bij Bregje dat het geluid heel erg overheersend is en als je wat langer binnen bent gaat dit overheersen en irriteren. Dat is heel erg jammer.

9. Gerda coman

Leuk restaurant, wel erg druk. Eten erg goed en snelle bediening.

10. J peppel

Leuk restaurant, met mooi terras in de schaduw. Is prettig eten met deze warme dagen. Bediening en eten zijn goed.

11. Top tent! We komen hier vaak en de bediening is altijd vriendelijk en het eten lekker. Wil je een keer simpel iets eten zonder te veel gedoe voor niet veel geld dan is dit waar je in Almere moet zijn. Het is gewoon goed.

12. Esther van helst

Gisteravond hier heerlijk gegeten. Super leuk jong personeel dat echt hun best doen om je een leuke avond te bezorgen. Echt een aanrader voor Almere!

13. Melanie comman

Altijd goed, maar deze x ging bijna alles mis: lauwe frites ruim voor het hoofdgerecht (waar we al heel lang op moesten wachten), geen zout, wijn vergeten (zelfs na 3 verzoeken...) en als afsluiting was het gewenste toetje, na wisselende berichten, toch op! Wel gratis kopje koffie gekregen, maar de lauwe, zoutloze maaltijd maakt dat niet goed. Jammer, waarschijnlijk is het grote buitenterras hiervan de reden..🤷🏼‍♂️

14. van Dijk

Weer lekker en prettig gegeten.

15. Afgelopen donderdag hier gegeten samen met mijn moeder. Super leuke meiden in de bediening en het eten was echt meer dan prima. Wat vooral opviel was de gezelligheid. Voor €14,50 verwacht je niet zo’n mooi restaurant met huiselijke sfeer. Ik ga hier echt veel vaker komen.

Tot de volgende keer!

16. Wij gaan graag naar Bregje Almere. Je wordt hartelijk ontvangen, bediening zorgt goed voor je en het eten is lekker. We zijn blij dat een aantal gerechten paar keer per jaar worden gewisseld zo blijf je graag terug komen. Laatste keer vooraf gerookte hertenham met truffelmayonaise, peer, pecannoten en pecorinokaas.
    Hoofdgerecht gekonfijte eendenbout met saus van calvados, appel en gebakken spekjes erbij patat en salade. Toe Sgroppino (frisse ijskoude mixdrank uit Venetie met wodka en prosecco). Erbij een rode wijn Cabarnet Sauvignon.

17. Vanavond hebben wij hier gegeten met 2 vrienden… hier hebben we vaker gegeten, maar het was vanavond zo slecht, dat we hier niet meer terug gaan komen! Een reservering met zekerheid om 19:30 een tafel en dan pas om 19:45 geplaatst worden op een tochtige plek. 1 Uur na reservering werd de bestelling pas gebracht, na aandringen van ons. Geen voorgerecht voor mij omdat ik deo rest niet lekker vind en geen rood vlees mag, dus dan maar een broodje met tapenade. Nadat we dat hebben gegeten wordt er duidelijk smaakt dat er geen hoofdgerecht gemaakt kan worden voor een vriendin omdat de geitenkaas op is! Na aandringen van ons en een gesprek met de (veeeeels te jonge) bedrijfsleider van die avond, wordt er bij de buren (zelfde eigenaar) een plakje geitenkaas opgehaald. Mijn hoofdgerecht, maakt nergens naar, hoofdgerecht van mijn vriend is lauw en die van vriend was te rood! De geitenkaassalade was meer een geitenkaas, champignonsalade met heel veel olie! We hebben allemaal het eten niet opgegeten! Ronduit slecht! Het toetje was nog een beetje ok. Als kers op de taart: de bon krijgen en dan toch 4 hele 3-gangendiner erop en ook nog het broodje durven te rekenen! We hebben duidelijk aangegeven wat we er vonden en toen alsnog 1 3-gangendiner er van af gehaald. Voor ons niet nogmaals hierheen, dit was de laatste keer!

18. Lekker gegeten. Opmaak is simpel, maar de prijs is ook wel erg laag. Personeel is jong, maar het niveau van de bediening ligt verrassend hoog.

19. Goed en lekker eten en zeker goedkoop.Bediening zeer goed..

20. Voor maar €12,50 een driegangendiner eten. Kan dat? Blijkbaar wel en het was nog lekker ook! Het restaurant is enorm sfeervol ingericht. Bediening is erg jong, maar worden goed begeleid en werken keihard. Leuk om te zien! Wij komen niet uit Almere, maar zouden speciaal voor Bregje weer terug komen.

21. Josje Smith

Hele leuke avond gehad! Heerlijk eten voor een lage prijs. Daarnaast is het super leuk ingericht en lopen er vlotte meiden in de bediening. Een echte aanrader!

22. Jacqueline

Afgelopen zondag heerlijk gegeten met mijn moeder en man, erg alert personeel en klantvriendelijk! Zaten eerst buiten en konden naar binnen toen het wat kouder werd voor mijn moeder! Eten was precies goed qua hoeveelheid en zeker waar voor de prijs! Bediening loopt met een glimlach rond en geeft een welkom gevoel!

23. Vanavond hier voor het eerst gegeten. Eten was lekker, niet buitengewoon, maar wat wil je ook voor 12,50. Bediening daarentegen was weinig professioneel met name de manager achter de bar. Ze liet ons tafeltjes zien waar we konden zitten en we kozen een tafeltje van 4 (we waren met z'n 2en). Nu begrijp ik dat je dat niet wilt maar kom dat dan even zeggen. In plaats daarvan werden we volkomen genegeerd, geen drankje en geen menukaart terwijl alles om ons heen wat later kwam wel geholpen werd. Na dit 10 minuten te hebben aangezien, dame naar ons toe geroepen, een drankje besteld en gevraagd om de menukaart. Vervolgens weer 10 minuten zitten wachten terwijl er om ons heen van alles gebeurde we werden VOLKOMEN genegeerd. Vervolgens weer naar de manager aan de bar gelopen en gevraagd of er een probleem was vanwege ons plekje, ze verzekerde me dat dat niet het geval was. Vervolgens 5 minuten later na een overleg tussen alle serveersters door iemand anders naar een verdomhoekje achterin een hoek gedirigeerd. Kinderachtig, niet volwassen, onprofessioneel gedrag, erg jammer, onze avond was een stuk minder geslaagd.

24. Het was erg druk. We moesten even wachten tussen de gerechten. De porties waren wel wat klein. Maar ja wat wil je ook voor 12, 50.
    Geitenkaassalade zag er niet vers uit. Jammer. Verder wel lekker hoor.
    Bediening vriendelijk en professioneel.

25. Romydehaas

Afgelopen zaterdag bij jullie gegeten. We hadden allebei de beeftataki vooraf en als hoofd de spies van ossenhaas en de Thaise curry. Allebei erg goed! Leuke meiden in de bediening en alerte bedrijfsleidster die goed oplet of iedereen tevreden is. Een van de leukste restaurants in Almere.

26. H.oosterhof

Erg rumoerige avond, maar ondanks de drukte bleef het personeel oplettend en vriendelijk

27. Bert roemer

Top service! Grace, onze gastvrouw, die snapt het wel. Ook nog eens erg lekker gegeten. We hebben een gezellige avond gehad.

28. Georgiana

Erg lekker gegeten met mijn collega's. Bediening is super vriendelijk.

29. G.Roelfsema

Eten goed. Weinig ruimte tussen de tafels, erg krap.

30. Egbert Vermunt

Een riante variatie aan verschillende gerechten voor een lage prijs. Porties zijn uiteraard niet erg groot, maar voor een menu met drie gangen zeker niet te weinig. Echt een aanrader.

31. Eten was niet verkeerd, prijs is betaalbaar maar dan krijg je er ook wel weinig voor op je bord, maar voor de rest een gezellige avond gehad.

32. Vlotte en een vriendelijke bediening, leuke prijs voor een drie gangen menu.
    Prima stukje vlees en lekkere salade en patat.

33. Was erg gezellig, alleen het is erg gehorig, klinkt heel druk, helemaal als het vol is. En wij zaten best lang, dan staat de muziek weer te hard. Voor de rest top.

34. Erg leuk restaurant in het centrum van Almere. De bediening is erg vriendelijk en het driegangenmenu voor €14,50 was boven verwachting.

35. Heerlijk gegeten, goede bediening en fijne sfeer. We komen graag nog eens terug.

36. Bedankt voor de gezellige avond! Heerlijk gegeten.

Groetjes, Ineke

37. Zondag avond met vriendinnen heel lekker gegeten. Aardige bediening en lekkere cocktails. Aanradertje!

38. Spontaan binnengelopen, heerlijk gegeten. Eten duurde niet lang. Bediening was erg attent en erg vriendelijk. Wij komen zeker nog een keertje terug!

39. Erg gezellige en leuke sfeer. De jongens en meisjes zijn attent. De borden waren mooi verzorgd en het eten smaakte ons goed. Tot de volgende keer bij Bregje in Almere!

40. Erg lekker gegeten en vriendelijke bediening.

41. Laurens Krijger

Heerlijk gegeten en gedronken. Eten is van goede kwaliteit voor een leuke prijs! Tip, als de glazen leeg zijn mag er best bij geschonken worden.

42. Leuke sfeer en goed gegeten

43. Sfeervol aardig personeel en goed eten voor het geld wat je betaald

44. Fam Boonstra

Vanavond bij Bregje Almere gegeten, werkelijk alles was slecht en niet goed. Het begon al met de Mojito: munt was op (18.00). Vervolgens kregen 3 van de 4 drinken. We hadden gevraagd of het kinder menu gelijk met ons voorgerecht kon komen, helaas... Ons hoofdgerecht kwam maar niet door, kinderen inmiddels klaar met wachten en toen het eindelijk kwam was deze lauw tot koud en van zeer slechte kwaliteit (mosselen en zalm). Omdat de kids eindelijk wel hun toetje wilde hebben we het wel gemeld maar niet teruggezonden (wat we wel hadden gedaan als we de kinderen niet bij ons hadden). Het toetje voor ons was goed, die van de kids slecht: een hele grote beker die slechts voor 1/5 gevuld bleek te zijn. Na de gratis koffie snel afgerekend: maar ook de rekening klopte niet. Kortom: ons zie je hier niet meer terug...(en zeker niet met kinderen: is dit restaurant totaal niet geschikt voor)..

45. Vorige maand (september) heb ik hier gegeten met mijn man en dochter. Leuke avond gehad, gezellige sfeer in het restaurant en bij het personeel. Eten was lekker en snel klaar. Daarom zijn wij afgelopen week weer wezen eten in Almere maar deze keer viel het erg tegen. Van de gezellige sfeer was weinig te merken en het eten was niet erg warm. Jammer.

46. Zoals altijd weer heerlijk gegeten! Prima bediening en vooral de Merlot is bij het eten een aanrader!

47. Gisteren heerlijk gegeten bij Bregje. Bediening was vlot en vriendelijk.menu kaart is uitgebreid en er is voor iedereen keuze genoeg sfeer is gemoedelijk en gezellig.

48. Heerlijk gegeten met 4 personen. Prettige bediening in gezellige entourage

49. Voor de prijs TOP.

50. We zijn er nu 3 keer geweest, de eerste keer met een groep van 9. Eten is prima, lekker gegeten. Heb iedere keer wat anders genomen, niks op aan te merken. Vriendelijk personeel, gezellig sfeer in het restaurant. Gezeur over weinig porties vind ik maar raar, wij hebben er in ieder geval genoeg aan, het zijn wel 3 gangen voor €12.50/14.50 . We gaan zeker nog eens terug.

51. Groep van 5

Wat een no-go. Naast dat de frietjes pas op tafel kwamen toen wij ons vlees al op hadden (met als excuus dat de frituurpan uit was) werd er tot 5 x toe door verschillende bediening gevraagd of er af afgeruimd kon worden terwijl we nog aan het eten waren.
    Ook glazen waar nog drank in zat werd voor je neus weggenomen voordat je er erg in had. Daarnaast hadden we bij het afrekenen een rekening waar alleen de drank op berekend was, de 5x € 14,50 voor de menu's waren vergeten om aan te slaan.
    De eerlijkheid gebood ons dit aan de kassa te melden en de enige reactie die daarop kwam was dat een ander dat gedaan had en er werd een nieuwe bon onder de neus geschoven zonder maar een bedankje. Verbolgen hierover (en die frietjes zaten ook nog diep) wilden wij niet meer dan 120 euro betalen (rekening was € 123,50) en na enig gesoebat (met nog een opmerking van een personeelslid; ja maar dan gaat dat van onze FOOI AF?) konden we uiteindelijk 120 euro betalen.
    Kansloos. Wij gaan niet meer.

52. Erg weinig vlees en als je het vlees krijgt duurt het nog minuten voordat je de salade en patatjes krijgt. Bediening: de ene is aardig, de ander, het is dat ze moet werken anders was ze thuis gebleven.

Ze moeten vooral zo doorgaan, dan kan Bregje wel sluiten.

53. Al een aantal keer gegeten hier, op welke dag je ook komt, het zit altijd vrij vol. Knap! Prijs/kwaliteit is goed. Porties zijn precies genoeg, er gaat praktisch niets terug naar de keuken, maar kan me indenken dat een man met flinke trek het te weinig vindt. Voldoende keus op de kaart. Alle keren heerlijk gegeten, elke keer iets anders genomen. Dranken normaal geprijsd. Vriendelijke jongedames in de bediening. Ik kom graag nog eens terug om weer eens iets anders te proberen.

54. Heerlijk gegeten, vooral als je je bedenkt wat een drie gangen menu hier nu eigenlijk kost. Wij zijn super vriendelijk geholpen door Melanie :-) tip: de garnalenkroketjes als voorgerecht! Groetjes, Merel

55. slechte kip en slechte bediening...

56. Petra Vos

57. In vergelijk met verleden keer dat wij bij Bregje hebben gegeten is het een stuk slechter geworden. De toiletten zijn niet goed schoon. En de bediening heeft geen leiding.

Toen wij klaar waren met het hoofdgerecht ging er een grote groep weg. Het restaurant was bijna leeg. De bediening ging eerst de tafels opruimen van de groep die weg ging. Ze hebben ons erg lang laten wachten. Ze gingen de tafels weer terug zetten hoe het hoorde te staan.

58. Mariska

Wat een tegenvaller. Proeft alsof het eten alleen maar wordt opgewarmd en er geen ervaren kok in de keuken staat. Alleen maar jonge onervaren meisjes in de bediening die zenuwachtig ogen. Een paar meisjes uit de bediening vonden hun vakantieplannen delen belangrijker dan de gasten die dorst hadden. Je kan elkaar nauwelijks verstaan, veel te hol en tafels veel te dicht bij elkaar. Wij komen hier niet meer terug. Had natuurlijk ook niet veel van het eten kunnen verwachten voor deze prijs, maar ben toch teleurgesteld door het totale plaatje.

59. Eten verder prima. Bediening is echter waar het aan schort in deze zaak. Jong, onervaren en weten totaal niet wat ze aan het doen zijn. Bij binnenkomst 15 min gewacht voor we werden opgemerkt, geen kennis van de wijnen? En ga zo maar door. Wij kwamen hier graag omdat we ons prettig voelden bij de sfeer en het personeel, maar dat is helemaal weg. Jammer Bregje!!

60. Heerlijk gegeten en top service, zeker voor herhaling vatbaar.

61. Hele slechte bediening, dure drankjes en een heel lawaaierig restaurant. De manager ging flink tekeer tegen het jonge en onervaren personeel. Gerechten zien er niet uit. Kom hier niet nog een keer eten...

62. Jammer op veel fronten.
    Lang wachten, koude bittergarnituur, geen sfeer en niet welkom voelen.

63. Zeer slecht! Kip saté was rauw en andere gerechten leken nergens op bah. Sfeer vreselijk, te vol en te veel lawaai. Nooit meer, geen aanrader voor Almere.

64. De sfeer was erg slecht. Je kon niet eens met elkaar praten zo'n lawaai.
    Visgerecht waren erg droog. Vleesgerechten goed. Je werd gek van de meisjes die maar kwamen vragen of je wat wilde drinken en dat terwijl er nog 2 flessen wijn op tafel stonden. Ongevraagd werd er bij het kaasplankje port gebracht, dus we dachten dat het erbij hoorde, maar stond gewoon op de rekening zagen we late. Al met al zeker geen aanrader om te gaan eten!!!

65. Het is een regenachtige zondagnamiddag als ik het winkelen zat ben en neerstrijk bij Bregje. Als wijnliefhebber heeft de term 'Proeflokaal' toch wel een zekere aantrekkingskracht en er is een tafeltje bij het raam vrij waar ik lekker onder het genot van een glaasje rood mijn tijdschrift kan lezen. Het is niet het enige tafeltje dat vrij is, ik ben zo ongeveer de enige klant in de zaak.
    De inrichting is gezellig, Grand-café-style, met de kaarsjes overal aan op de tafels. Ook in het keurige toilet branden drie waxinelichtjes. Zelfs de kansloze tafeltjes buiten zijn met dit weer nog voorzien van lichtjes hetgeen een uitnodigende uitstraling geeft waar ik dus geen weerstand aan kan bieden. Het zijn de kleine dingen die het doen...
    De vriendelijke jongedame van de bediening levert mij een prima glaasje Cabernet Sauvignon uit Chili. Ze is zelf geen wijn-kenster, maar dat mag de pret nu even niet drukken. Prima wijntje!
    Als een half uurtje later mijn echtgenote arriveert laten we naast de verse-muntthee toch ook maar de kaart komen. De jongedame stelt zich keurig voor en legt het menu uit, hoewel er weinig verrassends is aan het concept van een driegangenmenu voor een vaste prijs. Behalve die prijs, dan: die is dermate uitnodigend dat we na een korte blok op de kaart besluiten te blijven eten: hier ga je echt niet voor aan het koken op een regenachtige zondagavond!
    Mijn wijntje staat ook op tafel, dus al vlot hebben we de fles geopend als de gerookte hertenham geserveerd wordt. Ondanks de belachelijk lage prijs is het toch een meer dan fatsoenlijk bord vol prima ham!
    Mijn echtgenote neemt een gevulde paprika als hoofdgerecht. Het lijkt mij wat aan de karige kant, als hoofdgerecht, maar naar haar zeggen was het ruim voldoende.
    Ik ga zelf voor de rundersteak met rode portsaus. Een prima stukje vlees, al doet de term 'steak' mij toch een iets groter stuk vlees vermoeden. Maar heel eerlijk: voor dit geld zonder meer een keurig stukje vlees. Het is weliswaar iets te veel 'done' voor het 'medium' dat ik vroeg, maar verder niets op aan te merken. Patat - mét mayo! - ook prima en een kommetje verse salade.
    Het toetje van mijn eega is de cheesecake, waar ik voor het kaasplankje met een glaasje port ga. Alleen het glaasje port verschijnt als 'extra' op de rekening en is verder helemaal prima!
    Helemaal top? Ja, ware het niet dat het bij het raam toch wel wat erg frisjes was. Inmiddels was de zaak bijna volledig vol gelopen met klanten, maar ondanks de aanwezigheid van zoveel mensen bleef het fris aanvoelen daar bij het raam. Ook de mensen naast ons klaagden erover en we zagen een stel van tafeltje wisselen om wat warmer te zitten.
    Maar Bregje heeft zeker niet het laatste van ons gezien! Het was een aangename kennismaking!

66. Bernadette Geurts

67. Voor de prijs prima eten. Verwacht geen spannende gerechten, maar prima om even een hapje te doen. Personeel moet misschien iets beter kijken in de zaak of iemand iets wil bestellen. Tafels wel wat dicht op elkaar, met name de tweepersoons tafels.

68. Heerlijk met onze kinderen gegeten, goed eten voor een prima prijs! Ruime porties. Gezellige sfeer, wel wat lawaaierig. Maar verder top!