Nunzio in Almere

Passione & Tradizione,, My Napoli in Almere

De Meenten Bus M1, 327, 328

WELKOM BIJ PIZZERIA - RISTORANTE NUNZIO
Nunzio echte Napolitaans in Almere !
Passione & Tradizione, My Napoli in Almere via Amsterdam
Mijn naam is Nunzio, we hebben ons zeer succesvolle restaurant in Amsterdam "Nunzio Due Napoletani" verkocht, ik nam Pulcinella op 1 september 2019 over om mijn specialiteiten naar Almere te brengen, daarom is het restaurant heet nu "Nunzio Pulcinella". Sta je open voor de moderne Italiaanse keuken. The first Gas / Wood Stone Pizza Oven in Almere Haven...

• Veganistisch

1266519887 84
1382074627 89
1420592873 81
1439851996 80

1. Leuk verwelkomd door de eigenaar toen we binnenkwamen, er hangt een leuke persoonlijke sfeer.
    Eten is lekker en de wijnen ook. :)
    Dit wordt een vaste stek!

2. Sinds september 2019 is deze geweldige pizzeria overgenomen door ene Nunzio. De enige kwaliteit die deze man heeft, is een topzaak in zeer korte tijd af te breken tot de slechtste pizzeria aller tijden. Inmiddels 3× geprobeerd(ik wilde hem nog een paar kansjes geven). Werkelijk dramatisch. Hij vindt zichzelf ook nog eens geweldig. Eeuwig zonde dat zo'n buurtrestaurant volledig is vermoord. Wij hopen dat er ooit weer iemand in komt die wel weer iets knaps maakt.

Eén vorige recensie
  3. De bediening was vriendelijk. Pizza en salade besteld, dit duurde wel even.
    Pizza was goed. De Italiaanse sfeer was er nog niet helemaal.

4. BigDutchie

Die bediening is goed bedoeld, maar komen wat onbeheerst over, maar heel erg lief. Best grappig voor als je een pizzaatje wilt eten, maar niet als je in Napels waant. Tenminste, dat betamen ze als entourage, maar dan mag het nét effe iets beter. Die gerechten zijn trouwens heel lekker en hun voorgerechten zijn vijf sterren.

5. Monique van der Vaart

Het eten is altijd goed en de wijnen zeker niet minder. Wel jammer dat er geen tiramisu besteld kon worden. Klein minpuntje

6. Voorheen konden we hier heerlijk eten en was er een hartstikke gezellige sfeer. Blijkbaar is het restaurant overgenomen door nieuwe eigenaren. We zijn 5 minuten binnen geweest. Het personeel schreeuwde al gelijk naar elkaar bij binnenkomst. Het leek binnen eerder op een snackbar dan op een restaurant, ook qua sfeer. Bij het bestellen van het drinken, was de verbale, maar met name de non-verbale communicatie van het personeel dermate onvriendelijk dat we weggelopen zijn. Er werd met de ogen gerold en blijkbaar is een glas kraanwater te veel gevraagd. Wij komen hier nooit meer.

7. Slechte service na overname van oude eigenaar. Ook het eten viel erg tegen! Niet voor herhaling vatbaar

8. Jac. De Jong

Na 2,5 uur werd het eten gebracht, 3 pizza’s en een pasta. Zo slecht. Dit is niet wat de vorige eigenaren voor ogen hadden . Nooit meer.

9. Linda Struik

Leuk sfeertje en prima gastheer.
    Foccaccia vooraf genomen net Italiaanse worst.
    Met een pizza daarna iets te veel, maar prima eten!

10. Eten is daar echt heel lekker.
    Ook de sfeer is leuk, het restaurant is niet groot maar daardoor wel heel gezellig.

11. T. Starreveld

Meerdere malen nu gegeten bij Nunzio Pulcinella. Kan alleen maar aangeven dat het eten er zeer goed is. Houd van goed eten en tevens een Italiaanse achtergrond dus kan er wel over oordelen denk ik. Wij hebben alleen maar prettige ervaringen gehad inzakkende service, bediening etc. Wij hebben dit ook aan vele mensen doorgegeven. Een aanrader!

12. Lilian Verweij

Gisteravond voor het eerst na de coronatijd weer een heerlijke pizza verde picantini en tuti gusti gegeten. Lekker vers deeg en royaal belegd. Met de heerlijke huiswijn erbij en prima bediening, was het weer compleet. Complimenten!

13. Hilda Rosman

14. Chris O. Kikić

15. De Opschepper

16. Voor het eerst weer uit eten. Heerlijk gegeten! Erg vriendelijke bediening. Niet perfect maar echt en hart voor de zaak. Het eten was super goed. Echt een aanrader.

17. Petra van der graaf

We hebben eten besteld, en het was heerlijk. We waren benieuwd hoe het nu was met een nieuwe eigenaar.
    Maar weer super lekker!

18. Mieke en Richard

Hebben gisteren met mijn broer mogen genieten van heerlijk eten. De eigenaar en zijn familie hebben duidelijk een passie voor hun vak. We hebben genoten van de authentieke smaken, de heerlijke wijn en de vriendelijke bediening. Een aanradere voor iedereen die houdt van de Italiaanse keuken.

19. pieter van veenendaal

Ik zocht een echt goed Italiaans restaurant in mijn woonplaats Almere en ik heb die nu eindelijk gevonden. (Nunzio)Pulcinella is voor mij ongetwijfeld een top restaurant. Afgaande op het menu hadden ik en mijn gezelschap al een positieve indruk van deze zaak, ruim aanbod, mooie gerechten, na het bezoek konden we niet anders constateren dan dat onze verwachtingen waren overtroffen. Heerlijke dorade, prima kalfshaas, alles begeleid door een heerlijke citroensaus bij de vis en een erg lekkere truffelsaus bij het vlees, knapperige heerlijke groenten. Genoten hebben we ook van de voor- en nagerechten en niet te vergeten, erg goede wijnen. De huisgemaakte tiramisu, zelden at ik deze zo lekker. De gastheer en de bediening waren hartelijk, toegankelijk en mededeelzaam. De mensen in dit restaurant lieten zien dat ze goed wisten waar ze mee bezig waren. Ik ben hier zeker niet voor het laatst geweest. Ben je ook op zoek naar een goed Italiaans restaurant? Zoek niet verder, maar reserveer eens bij Nunzio Pulcinella!

20. Jack Custers

21. Veel negatief commentaar gelezen maar vraag mij af wat deze mensen verwachten.
    Het is een pizzeria met goed eten tegen een zeer redelijke prijs en het is geen 3 sterren restaurant. Nieuwe eigenaars, ga zo door. Een aanrader voor iedereen.

22. 05-12 dachten we, proberen het nog 1 keer. Tonijnsalade vooraf en daarna de Regina pizza, die we een week daarvoor (toen waren we de enige 2) nog als prima hebben ervaren, zoals bij de vorige eigenaren.
    Wat was dit een drama, geen salami, ei, champignons en alleen veel ham en grote stukken paprika. Kunnen niet omgaan met volle tent, deeg veel te zacht en heel veel. Hoe kan je zo'n klasse zaak kapot krijgen, zo doorgaan!
    Eigenaar gaf de kok de schuld, hij moet in de keuken gaan staan en zich met de koks bemoeien de dames regelen de tent wel qua bediening.
    Het is ook niet echt warm in deze tijd van het jaar.

23. iza

24. Gisteravond een pizza gegeten. Sfeer niet goed. Koud in het restaurant. Eigenaar gestresst en kortaf. Werd later iets beter. Toen we kwamen moesten we even wachten, ' terwijl er plaats genoeg was'.
    Maar vrij snel kregen we een plaatsje in de aanbouw. Het was er veel te koud. Ik vroeg een plaats in de hoofdruimte omdat het hier te koud was. " Het is overal koud" zei de eigenaar.
    De menukaart is ook veel meer beperkt dan bij de vorige eigenaars. Al met al, we gaan er niet meer eten.

25. P. Van Tuinen

Wij zijn al jaren vaste klant bij Pulcinella. Altijd heerlijk gegeten. Vandaag voor het eerst bij de nieuwe eigenaar. Wij hebben heerlijk gegeten en genoten van de uitgesproken mooie ambities die de nieuwe eigenaren hebben om de echte traditionele Italiaanse keuken te introduceren. De oude eigenaren veranderden de kaart bijna nooit, dat begon ook wel een beetje te vervelen…
    Gezien de goede recensies over het vorige restaurant (Amsterdam) van de nieuwe eigenaar en onze eigen ervaring van vandaag zien wij nu al uit naar ons volgende bezoek aan Pulcinella.

26. Martin

27. Pim Naafs

28. De grandeur die de naam had was ver te zoeken. Vitello tonato te veel tonato, carpaccio simpel en geen aandacht aan de opmaak, smaak oké. Spaghetti bolognese te veel saus, tagliatelle met gorgonzola saus, te veel saus, Ijs van (mariola/ ijssalon?!), Dama Bianca (chocolade saus te dun en met het kannetje niet te schenken! Ijs niet lekker, en de andere met witte chocolade saus ook niet lekker, Tiramisu smakeloos en waterig. Personeel erg gehaast. Helaas niet meer naar Pulcinella.

29. Lekker Italiaans eten naast de pizza, die overigens heerlijk is [geen diepvries, maar echte kwaliteit pizza] maar gewoon ook een lekker stuk vlees of iets dergelijks.

30. Heerlijke pizza's met een dunne bodem zoals het hoort. Je proeft dat de ingredienten vers zijn, smaakt bijna net zo als ze aan de kust in italie worden geserveerd.

31. Martine Keur

32. Gegeten met 5 volwassenen en een kind van 5. Wat voor ons een enorme tegenvaller was is dat het eten niet tegelijk uitgeserveerd was. De pizza voor onze dochter werd ruim 5 minuten later uitgeserveerd. Geen restaurant voor een etentje met bambini helaas.

33. Constante top kwaliteit. Wij eten of halen daar wekelijks en het valt nooit tegen. Heerlijke pizza's en pasta maar ook een uitstekende filetto(biefstuk) die smelt op je tong. De bediening altijd vrolijk en snel. Toptent. Een aanrader.

De nieuwste recensie
  34. 1x geweest maar ook de laatste. Wij hebben hier gister gegeten voor de 1e keer, gezellig tentje maar de pizza's waren niet zoals ze hoorden. Ik had pizza salami ik kreeg hem en de olie dreef er al op, ik denk dat de mozzerella kaas te vet is, je zit erg snel vol van deze pizza's. Wij komen al ruim 20 jaar in italie, nou geef mij de pizza's daar maar, wij komen daar al een paar jaar bij de beste pizzeria van europa en dat bewijs heb ik. Wij komen bij Pulcinella niet meer.

35. Heb vandaag eerst telefonisch contact gehad, want ik miste een pizza met vis. Na overleg met de keuken was dit geen probleem. Naar het restaurant gereden en heb daar mijn pizza besteld. Zeer vriendelijk personeel, jammer dat de wachtruimte zo klein is.
    Thuis gekomen meteen de doos geopend en de zee kwam uit de doos. Zeer smakelijke pizza, jammer dat men surimi gebruikt heeft die smaakt wat te zoet bij al die andere zilte visjes en schelpdierdiertjes en garnaaltjes. Na de surimi weggehaald te hebben, heb ik de zee geproefd en oude herinneringen kwamen weer boven.
    Klasse! Dit moet eten met je doen!

36. Het is heerlijk. De pizza's zo lekker. Ik had ze zelfs gevraagd de pizza van mijn vriend hartvormig te maken en dat hebben ze dan ook met alle liefde gedaan. Het personeel is er vriendelijk. En er hangt een super gezellige sfeer. Love it!

37. Hadden een reservering voor 9 personen deze werd 20 minuten van te voren afgezegd zonder enig blijk van medeleven.
    Wij komen hier nooit meer.

38. Het eten is er erg goed en naar originele italiaanse recepten.(de kom heeft een goeie leermeester gehad) M´n vrouw is italiaanse en tevens kok(kin) dus die kan het weten :-) Het personeel is erg vriendelijk en ik had niet het idee dat ik "eruit gekeken" werd. Wat ik wel erg vindt is dat de tafels te dicht op elkaar staan. Ik heb geen zin om, als ik opsta met mijn stoel het glas wijn van de tafel achter me om te gooien. Maak dan een grote lange tafel (echt italiaans) zodat iedereen naast elkaar zit. Dan heb je ook geen problemen met de privacy. Fijn gezellig restaurant waar je nog voor een redelijke prijs goed kan eten en ik nog vaak hoop te komen.

39. Astrid Karman

40. Het eten is fantastisch goed, niets op aan te merken. Wij komen al sinds '83 daar heel regelmatig, maar de laatste maanden hoor je telkens: er is plaats tussen 5 en 7, dit betekent haastig eten want nieuwe gasten staan alweer te dringen of pas vanaf half 9. Ook zijn er te vaak hele grote groepen waardoor indidivuele gasten niet eens terecht kunnen, of wel maar dan moet ook heel snel het bord leeg. Laatste ervaring: nadat koffie op was werd het kopje bijna onder de neus weggetrokken en werden wij min of meer weggekeken. Is een slechte ontwikkeling. Uit eten moet een feest zijn, maar niet zo.

41. Bij uit eten gaan vind ik de sfeer belangrijk en de kwaliteit van het eten. De bediening was erg goed en vriendelijk, en het eten uitstekend, warm, goed bereid en smakelijk! Van 10 restaurants waar we de afgelopen tijd zijn geweest was het eten hier het beste.

42. Het eten was werkelijk waar verrukkelijk.

Italiaans eten is mijn favoriet en Pulcinella deed beter dan verwacht! Ik heb weliswaar de heerlijkste pizza ooit gegeten. En dat zegt wat van de honderden.

Het is heel erg knus en gezellig. En je kan er heerlijk rustig eten. Bediening is vriendelijk maar niet altijd aanwezig. Toch voor weinig geld een heerlijke avond gehad.

43. Wij komen al zeker 6 jaar bij Pulcinella eten. Sinds enige tijd hadden we het idee dat je met een zeer hoog tempo werd bediend, zodat je tafel snel weer beschikbaar kwam. Heel jammer want het eten hadden we niets op aan te merken.

We zijn sindsdien niet meer bij Pulcinella geweest, helaas....

Tafeltjes staan sinds een aantal jaar veel te dicht op elkaar. Weliswaar met een plantenbak ertussen maar het neemt toch wat privacy weg.

44. H&R 26 punten

En wederom heerlijk hier gegeten. Prima bediening en ook de kok werkt mee als je iets niet wilt/mag eten, chocolade bijvoorbeeld. Nog steeds een van onze favorieten.

45. Dit restaurant is één van de oudste van Almere.

We hebben er laatst met een paar vrienden mijn verjaardag gevierd. Ik wilde het bescheiden houden (maar wel goed), dus kozen we voor een Italiaan. Pulcinella scoorde goed, dus vandaar.

Als voorgerecht de carpaccio. Weinig vlees, zoals het hoort, maar erg veel Parmazaanse kaas erop. Verhouding 1 op 1.

Met het restant van de kaas kon ik mooi de te dik gesneden stokbroodjes beleggen, daar de kruidenboter niet helemaal toereikend was.

Ik houd niet van fantasieloze gerechten, maar waar waren de pijnboompitjes bij mijn carpaccio?

Mijn partner nam de slakken. Helemaal super. Geen slakjes uit blik geserveerd in vaatwasbestendige huisjes, maar gewoon de 'real thing'. Mijn complimenten daarvoor!

Toen de hoofdgerechten.

Mijn tafelgenoten kozen voor een simpel pastagerecht. Blijkbaar niet al te duur om te fabriceren, want het was echt veel te veel. Mijn partner nam de mixed grill. En ook al was de smaak voortreffelijk, in tegenstelling tot de pastagerechten was dit toch echt te weinig voor een volwassen kerel. Zijn frietjes waren blijkbaar ook eerder klaar dan de rest van de bestelling, want ze waren niet heel warm en iets aan de slappe kant.

Mijn ravioli was gelukkig goed van smaak, vers en niet teveel.

Ik kreeg er gefrituurde groenten bij, waarvan ik alleen de courgette kon thuisbrengen. Voor de vorm heb ik er een paar hapjes van genomen. Niet vies, maar origineel is anders.

De meid in de bediening was vreselijk lief. We hebben het hier over een eenvoudige Italiaan, dus ik ga niet flauw lopen doen over de manier van op- en afdienen.

Pluspunten;

+Schatten in de bediening.

+Voldoende gratis parkeergelegenheid.

+Ondanks de drukte een vlotte bediening.

+Gerechten waren goed bereid.

+Knus.

+Lekkere huiswijn.

Minpunten;

-Van de goedkopere gerechten krijg je veel te veel, van de duurdere gerechten krijg je te weinig.

-Kleurloze bijgerechten.

-Een door de regen, spekgladde mat op de helling bij de entree. Mijn vriendin zag hierdoor de bestrating van veel te dichtbij.

-Er mag een beetje meer fantasie in de aankleding worden gestoken.

-De kaart op de site is uitgebreider dan de kaart in het restaurant. Dit kan natuurlijk ook een pluspunt zijn, daar er met een kleinere kaart meer garantie is op de versheid van de gebruikte producten, maar het is wel wat vreemd. Ik had mezelf een minestronesoep beloofd, maar die stond in het restaurant niet op de kaart.

-Ik weet 't; 'uit eten is uit eten', maar 130 euro voor vier personen bij een Italiaan..?

Ondanks de ontzettend vriendelijke bediening en het goed bereidde eten, zal ik hier zelf niet zo snel terugkomen. De verhoudingen lagen op bijna alle terreinen een beetje verkeerd.

Niet dat het heel slecht was, absoluut niet zelfs, maar de rekening was wel de doorslaggevende factor. Voor hetzelfde geld weet ik wel betere Italianen.

46. Fantastisch Italiaans eten, gemoedelijke sfeer, helemaal top.

Prima prijs-kwaliteitverhouding. Ik ben er nu nog maar één keer geweest, maar daar blijft het zeker niet bij.

47. Marianne

Het is echt heerlijk eten bij Pulcinella.

Wij eten vaak buiten de deur en door het hele land, maar de meeste Italiaanse restaurants kunnen niet op tegen de overheerlijke (gevulde) pasta`s en pizza`s van dit restaurant.

Ook vegetariers hebben volop keuze.

Het is er klein en eenvoudig ingericht, maar de keuken maakt de mooiste verse gerechten.

De prijs/kwaliteitverhouding is uitstekend.

Al vele jaren ons favoriete restaurant!

48. Een gezellig en knus restaurant waar het eten zoveel mogelijk biologisch is en van een bijzonder goede kwaliteit. Wij hebben hier 3 keer gegeten en elke keer werden we heel vriendelijk geholpen en was het eten top.

49. Echt een perfect restaurant.

50. Mijn ouders kwamen al bij pulcinella voordat ik er in 1983 bij kwam. Ik heb nog nooit een italiaans restaurant meegemaakt dat kan tippen aan Pulcinella!!!

51. Mijn vriend en ik komen hier geregeld omdat het eten goed en vers is , de mensen zijn aardig en behulpzaam en er hangt een gemoedelijke sfeer.
    Vrienden van ons reageerden net zo enthousiast.We blijven in de toekomst zeker terug komen!

52. Ik zal het kort houden. Alles was super.

53. De beste pizza's die ik ooit heb gegeten, vond ik keer op keer bij Pulcinella.
    De oudse pizzeria van Almere, maar met voorsprong ook de beste!

54. heerlijk eten in een 'huiskamer'omgeving. En qua afhaal heb ik nog nooit lekkerdere pizza's gevonden!

55. Echt goed eten hier. Klein restaurant, maar lekker knus. Erg aardige bediening.