Kediri in Almere

Parkeergarage de Krakeling, vlak onder het Belfort, dichtbij busbaan, lift aanwezig.

Bezorgrestaurants in de buurt van Kediri

5. Betalen Visa pin American Express Diners Club Master Card

1307202503 79
1312065053 79
1419041163 64
1491979420 54
1496841971 57

1. In voorgaande jaren zijn we een aantal keer bij Kediri geweest. Net als vele anderen vonden we dit erg lekker, getuige ook de Iens topper certificaten van 2013, 2014 en 2015. Helaas viel ons laatste bezoek verschrikkelijk tegen. Op een warme donderdagavond streken we op het terras en de wiebelende tafels van Kediri neer. We vonden het al gek dat zij als enige geen afgeladen vol terras hadden.

De bediening was in handen van iemand die op generlij wijze uitstraalde gasten te willen bedienen. Het duurde - ondanks het feit dat er 4 gasten in totaal waren - ongeveer 10 minuten voordat iemand een bestelling met drankjes op nam, daarna weer 10 minuten voordat de kaart er was en dit alles zonder enige interesse of interactie.

Ons keuze was de rijsttafel Kediri voor 2 personen. Het voordeel van de kleine porties was dat je niet heel veel hoefde op te eten van de voorgeschotelde gerechten. De Urap Urap smaakte redelijk, al waren niet alle garnalen helemaal ok, de rendang was lekker. De Ayam Tuturuga smaakte waterig en saai, de Katjang Panjang was een combinatie van groene en bruine rubber-dingen en de Telor Roedjak had meer overeenkomst met een kauwgombal dan met een ei. Erg jammer en totaal niet inspirerend.

2. T.Dolstra

Dit is een restaurant die je op 2e kerstdag laat stikken. Tijdig gereserveerd, maar op 2e kerstdag gesloten. Sta je daar voor de dichte deur. Gelukkig hebben we nog Japans kunnen eten in Almere. Getracht in contact te komen met leiding van dit restaurant. Niet bereikbaar, dicht en ook telefonisch niet bereikbaar. Ook is er telefonisch niet afbericht. Slechte service.

3. Vanavond voor het eerst hier gegeten. Rijsttafel besteld. Hier hebben we anderhalf uur op moeten wachten. Bij navragen werd er gezegd dat er iets mis was gegaan. Geen excuus of niets. De bediening negeerde ons gewoon. Voor het afrekenen maar naar de balie gelopen werd er gevraagd waar we hadden gezeten!! Haha zo groot en druk is het er niet. Ook was het er koud en tochtte het erg. Her eten zelf was wel lekker maar de bediening en omgeving was niet goed. Heel jammer.

4. Ik heb al een paar keer heerlijk gegeten hier. Het is lekker en ik vind het verrassend. Het is wel een klein restaurantje.

5. Eten besteld om mee te nemen. Thuis aangekomen, en verkeerd gerecht gekregen en veel te weinig rijst en bijgerechten. Hoewel ik vermeld had dat het voor 2 personen was, heel jammer. Qua verhouding veel geld betaald voor weinig eten. Jammer, 1x nooit meer.

7. Gisteravond (12/03/2015) gaan eten bij Kediri, ontvangst was zeer vriendelijk door een aardig meisje. Wij hebben de rijsttafel Kediri gekozen, voordat deze kwam eerst lekker Sota Ayam gegeten, deze smaakte heel lekker, dus wij benieuwd wat de Rijsttafel ons zou brengen, nou die bracht ons heerlijke smaken, Rendang (best pittig, maar niet voor mijn tafelgenoot), kip was heerlijk, groente ook... kortom zeer geslaagd. Ook de jongen die ons bediende was zeer vriendelijk. Als nagerecht hebben wij de IJskoffie genomen. Ook die was voortreffelijk. Kediri is zeer zeker een aanrader, wij gaan hier zeker nog terugkomen.

8. Kom graag in Indonesische restaurants maar dit was de eerste keer in Kediri. Ben zelf ook indisch. In een Indonesisch restaurant wordt naar mijn mening ook Indonesië vertegenwoordigt. Dus niet alleen het heerlijke eten maar ook de gastvrijheid & barmhartigheid. Dat laatste kon ik bij Kediri niet jammer genoeg terug vinden. We vonden de serveerder niet betrokken en eerder onbeschoft dan vriendelijk. Mijn vriendin had het koud en zat op de tocht, ook stonden de kaarsjes niet aan. Toen we hier wat van zeiden werd er niets mee gedaan. Alsof het ze niets kon schelen.

Toen de rijsttafel op tafel werd gezet moest mijn glas aan de kant, de serveerder pakte toen mijn glas met zijn vingers vast op de rand waar ik mijn mond doe, dit heb ik als onbeschoft ervaren. Verder vonden wij het overbelicht, terwijl ze zulke mooie sfeerverlichting hebben, erg jammer dat ze het grote lichten niet een beetje dimmen, dat komt de sfeer alleen maar ten goede.

Het eten zelf was erg lekker, de rendang was goddelijk.
    De porties waren oké. De sorbet was subliem. Voor ons is alleen lekker eten niet de enige reden om uit eten te gaan. We willen ons welkom voelen en goed bediend worden. Kederi laat op dat vlak steken vallen en reden voor ons om er niet meer terug te komen.

9. Ik ben een echte rijstenpikker. Een Indonesisch restaurant in Almere. Vol enthousiasme er naar toe. Via mail gereserveerd. Werd keurig netjes bevestigd. Ontvangst erg hartelijk. Er was een tafeltje gereserveerd, maar we mochten overal gaan zitten. We wilden een rijsttafel en wilden ons laten verrassen door de kok. We kregen een rijsttafel koening. De serveerster, nog niet zolang in dienst vertelde ze ons, kon ons niet uitleggen wat wij gingen eten. Twee van de geserveerde gerechten waren voor ons niet eetbaar. Nou kom ik al eeuwen in indonesische restaurants, maar gefrituurde eieren nog nooit gegeten. Het vliesje om het ei oneetbaar. De inhoud smaakte vreemd. Een van de rundvleesgerechtjes was zeer taai en daardoor oneetbaar. Gereclameerd bij de bediening. Geen excuses maar wel werd de gelegenheid geboden iets anders, let op, te bestellen. Dat is geen klantvriendelijke benadering. Wat een blamage. Enfin de nieuwe gerechten waren heerlijk. De bediening kwam voortdurend vragen of alles naar wens was, maar dat kwam niet geloofwaardig over. Jammer ik ga er niet meer eten.

10. jay 100 punten

Pas wezen eten wat ik al lang in de planning had staan. Binnenkomst was al niet "invalide vriendelijk", zware dubbele deuren die je tegen moet houden om binnen te kunnen komen. Het is al zeuren met een rollator dus laat staan met een rolstoel. Bij de balie was volgens mij de eigenaar en tevens kok aanwezig, een zeer vriendelijke man was mijn eerste indruk. Ik vroeg een tafel bij het raam wat moeizaam ging. Ik gaf aan ook te hebben gereserveerd via de site maar die was dus niet gecheckt. Kaart ziet er netjes uit, leuke indeling en schoon, sfeer was goed te doen maar wel vrij koud, verwarming mag wel wat hoger (januari).

Eerst soto als voorgerecht en daarna een rijsttafel lontong besteld met witte rijst. Ik ben deze samenstelling van een indo restaurant niet gewend. Normaal krijg je meerdere gerechten en hier heb je maar een bepaalde keus. Je moet dus uitzoeken wat je wel of niet graag lust of meerdere gerechten als supplement er bij bestellen.
    Wat later kwamen er personeelsleden voor de bediening/balie en de keuken. 5 man sterk voor die paar mensen die er zitten of kunnen komen? Ik heb dat als "buffel kok" nooit kunnen begrijpen. We werden dus verder geholpen door een meisje dat de bediening voor haar rekening nam.

Soto was erg zout maar de smaak was ok. Later de rijsttafel, geen rechauds dus het eten word snel koud. Wel warme bakjes maar dat blijven ze dus niet lang. Het eten was voor ons wel ok, ik heb slechter gehad, de smaken waren dus goed maar niet optimaal. Nou ben ik wel een vrij moeilijke eter met een eigen "indische" smaak, dat zeg ik er eerlijk bij.

De bediening is ronduit hopeloos, geen 1 keer kwam er iemand aan tafel of we nog iets wilden drinken. Bij een drukke bezetting kan ik het ergens nog begrijpen maar nu totaal niet. Ze was erg vriendelijk, dat dan weer wel maar zakelijk en gastvrij gezien is het zeer matig.
    Voor mij/ons dus geen 2de keer wat ik graag anders had gezien.

11. Caroline Swart

Was lekker van smaak, maar viel toch eerlijk gezegd tegen. Was volgens mij opgewarmd eten. Bij rijsttafel ieder 1 mini sateetje wat niet erg warm was. Kleine tafeltjes. Geen rechaud wel op een warme schaal gereserveerd maar een ijskoud boord. Kaarsje op de tafel werd niet aangestoken.

12. Opgewarmd eten mag de naam Indonesisch niet hebben. Bier kwam uit een huistap. Eten was niet warm genoeg, geen rechaud gebruikt. Het geld niet waard.

13. regio 16 punten

Heerlijk eten, lekker genoten hoor, snel weer doen. Deze keer was service iets minder goed dan de vorige keer

14. regio

15. Bas 57 punten

Klein en fijn restaurant. Leuke mensen en heerlijk Indonesisch eten. We komen hier vaak omdat het altijd lekker en gezellig is.

16. Wanneer wij Indisch eten dan gaan wij naar Kediri, dat doen wij al sinds +- 1985, toen ze nog een zaak in Amsterdam hadden. En met ons wisten hele "volksstammen" de weg naar Kediri te vinden want zij stonden zeer goed aangeschreven. Zo goed zelfs dat zij op een gegeven moment werden verkozen tot het beste Indische restaurant van Amsterdam.

De kwaliteit en de smaak van het eten is sinds die tijd alleen maar nog beter geworden. Kortom eten van Kediri is van goede kwaliteit en zeer smakelijk.

17. Vriendelijke en vlotte bediening, lekker eten en daarna nog een uitstekende kop koffie.

Gewoon een prima adres.

18. Erg goed en smakelijk gegeten. Veel beter dan mijn ervaring met de 'toeristische' rijsttafels in Amsterdam.

Zeker voor herhaling vatbaar. En echte aanrader voor rijsttafel in Almere....

19. Lucie Sneep

20. We hebben hier meerdere keren gegeten en afgehaald, heel vriendelijke bediening en alle keren echt heerllijk gegeten. Wat ons betreft een aanrader!

21. Ik kom vaker bij Kediri. Al vanaf het begin.

Lekker eten voor een fijne prijs! Altijd een vriendelijke bediening. Het eten is er altijd heerlijk! En ik zal het zeker aanraden bij vrienden en familie!

22. Reeds een aantal keer hier gegeten, geschikt voor zowel een snelle (afhaal) maaltijd als voor een gezellige avond tafelen. Prijzen zijn zeer scherp en de gerechten smaken heel goed. Misschien tikkeltje anders dan de traditionele eethuizen maar zeker niet minder!

Nog een groot pluspunt, de bediening is uitstekend! Het zal je aan niets ontbreken.

23. Tongstrelend

Wat een blunder van de 1ste orde! Nog nooit zo slechte lontong gegeten.

1. Vlees droog en de smaak was vlak.

2. Sate was ook aan de droge kant.

3. Lontong was te papperig.

4. Sajor Lodeh groente, was meer waterzooi.

5. Tahoe was te hard, dus ook al niet vers.

Nasi Rames, was een lachertje...

1. Op het bord leek het heel wat, rijst was niet voldoende versierd, dus in feite bleek en wit.

2. Vlees lijkt nergens op, dus flauw van smaak.

- Al met al, te weinig of zuinig met kruiden werken.

- De bediening was wel klantvriendelijk.

- Geen Indonesiche sfeer.

- Geen Indonesische muziek.

- Klederdracht ontbreekt bij een Indonesische restaurant.

Dus als jullie geen klanten willen verliezen, zal er heel wat geïnvesteerd moeten worden! Ik ben zelf ook een Indonesische, dus let op! Er is werk aan de winkel!

24. 1e indruk is eenvoudig maar goed verzorgd.
    2e indruk, goed verzorgd maar niet traditioneel.
    3e indruk, vriendelijke mensen.
    4e indruk, ik mis ingredienten zoals peteh in de sajoer lodeh.
    5e indruk, gerechten specifiek vlees smaken oer-nederlands, te verhollandst....
    Ik heb zeker 12 gerechten op tafel gehad. De garnalen waren top! En de kip in soja een aanrader! Advies is meer terug naar de traditionele keuken. Het schrikt de niet-kenners af maar de kenners rijden ervoor om! Want jullie zijn een sieraad op het plein. Nu het eten nog! Ik kom zeker terug om de Nasi Ramas te proberen.

25. Van de zomer heerlijk gegeten bij Kediri!

We konden buiten zitten, dat was een groot pluspunt, want binnen ziet het er wat killig uit. (lichtgroene kleur o.a.)

Het eten was fan-tas-tisch!

Een zeer groot bord met hierop allerlei gerechten. Bijzonder goede Indonesische smaak ook, authentiek.

Snelle bediening. Goede service.

Een aanrader!

De prijzen zijn ook zeer redelijk! Voor 12,50 hadden wij al een volledige maaltijd.

26. Fam. Verdonk

Heerlijke Indische keuken maar de openingstijden zijn minimaal.

Zelfs op zaterdagmiddag kan je er niet terecht.

Juist een moment om dan (helemaal in de zomer) plaats te nemen voor een glas Tjendol of Rozenstroop met verse kokos.

Ik zou zeggen, doe er wat mee!

Al te vaak voor een dichte deur gestaan.