Op dit adres zit nu: Het Indisch Veerhuys

Het Veerhuys in Almere

€€€

In de directe nabijheid van het restaurant zijn voldoende parkeerplaatsen. Daarnaast vindt u op loopafstand nog twee andere grote parkeerplaatsen met voldoende plek. Het parkeren in Almere - Haven is overal gratis.

Vanaf centraal station Almere: stadsbus 1 richting Almere Haven,uitstappen Almere Haven centrum. daarvandaan 5 minuten lopen richting het restaurant.

1406201581 90
1420790217 89
1469419005 81
1508322035 85

1. W.H. Visser

2. Via de restaurantweek dit restaurant geboekt, omdat ik de nodige goede recensies had gelezen. Bij het aperitief kregen we 2 heerlijke amuses aangeboden. Het 4 gangenmenu bestond uit een salade van witte asperges met huis gerookte labelrouge zalm, een aspergesoepje (velouté) met hoender, witte asperges met een ham van Texels lam en een gepocheerd ei en als dessert een combinatie van witte chocolade, aardbeien en rabarber. Allemaal lekkere, doch eenvoudige gerechten met pure en smaakvolle ingrediënten op verschillende manieren bereid en mooi opgemaakt. Alle gerechten smaakten heerlijk en de bijpassende witte wijnen smaakte goed, maar deze hadden wat spannender gemogen (wel kregen we op het eind van de avond nog een restantje dessert wijn mee voor thuis en dat was natuurlijk erg aardig). Later zag ik een folder liggen met 'de weken van het witte goud' en daar staan 3 van de 4 nu geserveerde gerechten ook op en dat vind ik voor dit restaurant iets te gemakkelijk om dan ook deze gerechten tijdens de restaurantweek te serveren, hoewel we alle 4 asperges erg lekker vinden. De bediening was jong, vriendelijk maar duidelijk wat onervaren (de ene serveerster bediende links de andere rechts (zoals het hoort) en had wat actiever mogen zijn (lege glazen weghalen en het (gratis) water inschenken), want dat mag je wel verwachten bij dit restaurant. Het restaurant is mooi ingericht en heeft lekkere stoelen. Onze verwachtingen waren hoog, maar dat is er niet helemaal uitgekomen. Desalniettemin hebben we genoten van een heerlijk culinair avondje.

3. Wisselende kwaliteit. Krab met geplette langoustine en dito gelei met een pompoen/appelrandje, matig. Coquilles St. Jaques met bloemkool, hazelnoten en pata negra perfect. Zeewolf, lauw en half rauw met uitgedroogde aardappeltjes, niet opgegeten. Veel te weinig groente. Opmerking van de bediening: dat hoort zo en u wordt er niet ziek van. Dessert Aardbeien lambada, perfect!

Bediening goed maar soms traag, kwartier wachten op thee en na het dessert ruim een kwartier wachten op de koffie, maar dan wel weer geserveerd met heerlijke friandises. Goede uitleg van de geschonken wijnen, verrassende keuze. Compliment.

Kortom: Zeker hoogtepunten maar jammer genoeg een paar missers.

4. Een cadeautje om hier te eten! Plaatjes zijn de gerechten en zeer smaakvol! Bediening snel en professioneel. Uitzicht prachtig. Verdient wat ons betreft een 10.

5. Een echte parel tussen de vele neppers. Het restaurant oogt aan de voorkant niet spectaculair, maar binnen is het aangenaam sjiek. Fijne stoeltjes waar je gemakkelijk een hele avond in kunt blijven zitten. Jammer dat ze buiten geen lampjes hebben branden, dat zou gezelliger ogen en je zit niet zo in een donker gat te staren.

De gerechtjes zijn ware schilderijtjes en pure smaaksensaties. Daar is heel veel aandacht aan besteed. Ook leuk dat je voor je voorgerecht nog een paar amuses krijgt waaraan je al kunt zien dat het met de komende gangen helemaal snor zit.

Wat ik persoonlijk altijd jammer vind, is als bediening niet allemaal in dezelfde kleding loopt die past bij de uitstraling van het restaurant. Over de bediening niets anders dan lof. Aardig, niet afstandelijk en met kennis van zaken.
    Tikkie jammer is dat je constant een ander aan je tafel hebt. Ik zou het prettiger vinden als ik de hele avond 1 of 2 dezelfde gezichten zou zien aan mijn tafel.

Kortom: gaat dat zien en proeven. Als je een beetje culinair bent aangelegd, dan kom je er zeker weer terug.

6. M. Kersems

We hebben afgelopen zondag met ons gezin van 4 personen heerlijk in het Veerhuys gegeten. Het eten was fenominaal. De filosofie van biologisch en lokaal spreekt ons bijzonder aan. Heel knap hoe de kok de smaken van de ingredienten zo puur weet te behouden en prachtig met elkaar combineert. Niet alleen om te proeven, maar ook om te zien helemaal top! De service was uitstekend. Men ging heel ontspannen en flexibel om met de bijzondere dieetwensen van onze vegetarische zoon. Wij komen zeker nog een keer.

7. Arie Vleugel

Uitstekend wild menu gepresenteerd gekregen, eerst amuses, vervolgens vier uitmuntende gangen, kortom een geweldige belevenis voor een bijzondere viering!

8. Astrid Karman

9. Ons 34-jarig huwelijk gevierd met een 6-gangen diner bij het Veerhuys. Heerlijk eten, mooi opgediend, heerlijke wijnen en een prettige bediening. Ondanks dat wij in Almere wonen, was het er niet eerder van gekomen om hier te eten. Conclusie: we hadden zeker eerder moeten gaan!

10. Zeer goed eten. Deze zaak dient beter gepromoot te worden.

11. Wat hoort er in dit rijtje niet thuis?
    Flevoland heeft geen geschiedenis, geen universiteit, geen profclub en geen goede restaurants.
    Precies, het laatste!
    Het Veerhuys in Almere is meer dan een goed restaurant.Het zou me niet verbazen als ze op een dag bezocht worden door een welwillende vertegenwoordiger van de firma Michelin.
    Dat vijf van de onderstaande recensies eindigen met alleen maar tienen vind ik niet zo geloofwaardig. Nog nooit buiten Flevoland gegeten misschien?

Even het rijtje af.
    De keuken bedient zich van uitstekende basisgrondstoffen die met veel liefde en vakmanschap worden bereid en opgediend. De boter is boterzacht. Het brood is warm. De borden zijn heet. Het vlees is mals. Prima!
    De service is vriendelijke en hartelijk. Correct waar het correct moet zijn, amicaal waar het kan.
    De ambiance mag er zijn. Aan de haven, met uitzicht op het Gooimeer. Je kunt zelfs je auto nog gewoon parkeren. Aan de binnenzijde proper tafellinnen en goede stoelen. De tafelafstand is zodanig dat je niet wordt verplicht om mee te luisteren naar wat je buren te zeggen hebben.
    Het gespreksniveau blijft min of meer gedempt. Er is een aparte zaal voor (luidruchtige) gezelschappen.
    Over de prijs is al veel gezegd. Je kunt hier voor een aanvaardbare prijs eten. Dan eet je lekker. Je kunt hier ook alle bloemen buiten zetten en je te goed doen aan dranken en spijzen waar zelfs de kok zijn vingers bij aflikt. Daar hangt uiteraard een ander prijskaartje aan. Behalve de prijs zal je je de keur aan bijzondere smaken nog lang blijven herinneren. Het is maar wat je belangrijker vindt .....

12. Een onvergetelijke avond in restaurant het Veerhuys. Hartelijk ontvangen bij aankomst. Bij aankomst konden we nog genieten van de zon op het terras, met fraai uitzicht over het water. Vervolgens binnen ontzettend lekker gegeten, met heerlijke wijnen!

13. Lawrence

1 punt
  14. Jan de Hoop

Het eten was wel 'oke', Niet perfect maar ook niet slecht. Bij ontvangst werden we vrij onvriendelijk ontvangen.

De sfeer was erg kil, er waren slechts 2 gasten.

Al met al een 6.

15. Het is net een avondje vakantie - binnen of buiten. Daarom ben ik een aantal keer in het Veerhuys gaan eten en ga er zeker weer naartoe. Het eten is fantastisch. Vers, ambachtelijk, experimenteel maar niet te abstract. Goed verzorgd van A tot Z met vertrouwde elementen en verrassinkjes. De specialiteit van het Veerhuys - de combinatie van eten en wijn - voegt absoluut veel toe aan het genot.

16. Donderdagavond onverwachts en bij toeval met mijn culinaire maatje bij het Veerhuys beland voor een hapje. Gekozen voor de speciale aanbieding, het 3-gangen verrassingsmenu incl. 2 glazen wijn voor € 39,-. We kunnen nu al zeggen, dit restaurant is voor ons de verassing voor 2012! Alles klopte. De amuses waren heerlijk, de gerechten waren voortreffelijk, de wijnen waren subliem van smaak en passend bij de gerechten. De bediening was uiterst professioneel, ongedwongen en vriendelijk. Heel veel kwaliteit voor een zeer schappelijke prijs! De chef kwam nog even aan tafel een praatje maken. Ja deze heren hebben het begrepen! Dit lijkt op een reclame praatje maar ik meen ieder woord en ieder cijfer. Dit restaurant moet dit jaar echt aangedaan worden door de keurmeesters van de bekende gidsen en mag hierin straks in november echt niet ontbreken en als er 1 restaurant in Almere een ster verdient is het wat ons betreft zeker het Veerhuys!! (2 zou ook tot de mogelijkheden behoren)

17. Fantastisch gegeten vandaag, wij hadden gekozen voor het het Veerhuys menu waarin chefkok Jonathan Zandbergen ons iedere gang weer verraste.
    Mooie smaken en prachtige presentaties gecomplimenteerd door uitstekend gekozen wijnen door de sommelier.
    Wat mij betreft een michelinster waard en dat voor een schappelijke prijs.
    Wij hebben gelijk gereserveerd voor de volgende keer.

18. Afgelopen vrijdag weer heerlijk genoten nadat het restaurant na drie weken zomersluiting weer werd geopend. Duidelijk zichtbaar dat iedereen goed was uitgerust. Heerlijke gerechten en vooral de wijn uit Sardinie was top! Helmaal top is dat ze hier een premier cru champagne schenken voor minder dan 10 euro!

Een topzaak die in de regio geen enkele concurrentie heeft en bovendien ook nog eens heel betaalbaar.

19. Thijs Snoeijs

Prima gegeten. Helaas was de keuze van de wijnkaart niet meer voorradig.

Duurder alternatief voor dezelfde prijs.

Service prima. Menu- en wijnkaart prima verzorgt. Uiteindelijk met 3 personen voor €300 gegeten. Prijzig maar wel waard.

20. Olga 17 punten

Zaten er alleen op een donderdagavond. Prima gegeten, wel prijzig. Alle aandacht en gezellig.