BravaCasa in Almere

BravaCasa laten bezorgen?

De keuken is voor ons de taal waarmee wij willen uitdrukken, wij zijn wat wij eten: harmonie, creativiteit, geluk, schoonheid, poëzie, ingewikkeldheid, magie, humeur, uitdaging en cultuur.

Het gebruik van producten en de technische kennis van voorbereiding, treden aan in de traditionele Siciliaanse keuken,samen met de smaken en de typische kleuren van ons eiland.

"... la cultura gastronomica siciliana affonda le sue radici in tempi antichissimi, i profumi e i sapori di questa splendida terra vengono ricordati anche nei proverbi proposti nell'originale idioma che esprime la naturale freschezza e l'immediatezza dei sentimenti di un popolo straordinario e genuino..."

5. Omgeving

1428602008 69
1518032054 88
1607462099 85
1621220567 84

1. Pizza's besteld via internet om te bezorgen.
    De bezorger moeite had om ons te vinden. Maar dat het toch gelukt is, toont doorzettingsvermogen want we zijn echt moeilijk te vinden (even bellen was misschien handig geweest).
    Ondanks dat de pizza's hierdoor wat afgekoeld waren, waren ze super lekker! Ik ga zeker weer bestellen (en dan bel ik ook even met instructies...)!

2. Zeer vriendelijk en leuk personeel, echte Italiaanse sfeer in Almere ;-) heerlijk gegeten, goede kwaliteit, bruschetta vooraf is een aanrader. De locatie bij de sluis is leuk, verder eenvoudig maar sfeervol restaurantje, we zaten heerlijk in de serre in de avondzon.

3. Heerlijk gegeten, één van onze favoriete restaurants.
    Het is moeilijk een keus te maken uit de menukaart er staan zoveel lekkere authentieke gerechten op.
    Gezellig en zeer vriendelijke bediening.
    Echt een aanrader!

4. Wat een gezellig restaurant! Het personeel was gastvrij en vriendelijk.
    Zeker een aanrader om naartoe te gaan.
    Het eten was erg lekker, vooral de voorgerechten waren heerlijk; en bij de rekening kregen wij nog een lekker hazelnoot likeurtje frangelico.
    Ik heb nog nooit zo'n goede kalamaris gegeten, maar het toppertje was toch wel de pasta met sardintjes!
    De ontvangst was heel hartelijk en de bediening uitstekend.
    Was weer zeer geslaagd, echt weer heerlijk kan niet anders zeggen.

5. bols 11 punten

Zondagavond hebben wij met zn 4en bij BravaCasa gegeten en het was fantastisch, alles was keurig verzorgd. Snelle en vriendelijke service ondanks grote drukte.
    Wij hebben erg genoten! De bediening was vriendelijk en de pizza's waren erg lekker. Het was een best drukke avond. Een gezellig, sfeervol, modern décor in een strakke lounge / restaurant. Hier schijnt de zon tot laat in de avond op het terras… heeeerlijk ;-)

6. Lekker gegeten en gedronken! Glaasje millesimato erbij en de beste hapjes!! Ik wilde een foto maken van de Siciliaanse hapjes maar die waren te snel op! Het eten is speciaal en de verschillende smaken zijn goed op elkaar afgestemd. In combinatie met het wijn-arrangement was het een heerlijke eet en drink ervaring. Daarnaast zit je er erg gezellig en is het niet duur!

7. Lisa 15 punten

Echt hartstikke top. We hebben genoten! Rauwe “crudite” schelpldieren met een “Spumante millesimato” erbij. Bijna afrodisiacum ;-) Ja... Je moet maar durven!! Het is een heerlijke, frisse en fijne vis plateau die eigenlijk net zo makkelijk verwerkt wordt als andere visgerechten.

De bediening is enthousiast en gastvrij. De sommelier is kundig in haar adviezen voor bijpassende wijnen. De exclusieve Siciliaanse wijnen is erg interessant voor wijnliefhebbers. Ook de huisgemaakt desserts zijn spectaculair bij BravaCasa. Voor ons staan de Siciliaanse cannoli toch echt wel bovenaan onze lijst wat betreft favoriete zoetigheden.

8. Heb hier met mijn vrouw gegeten, de keuken is echt verrukkelijk, eenvoudige ingredienten voor de gerechten met een pure smaak! Prima diner voor de berekende prijs. De sfeer is er gezellig. De bediening is vriendelijk en zeer vlot. Keurig verzorgde tafels met linnen en goed bestek. Als amuse heerlijk verse stukken brood met boter en 'kruidenboter'. Zowel voor- als hoofdgerecht heerlijk en het gekozen “mama” desserts, De locatie was top prachtig uitzicht over de haven.

9. D. Van Asselt

Heel erg lekker gegeten, vriendelijke ontvangst en bediening. Zeker vatbaar voor herhaling.

10. Fijn om nog een restaurant in Almere te hebben met veel lekker vegetarische gerechten.
    De bediening was meer dan goed en staat me nog het meest bij.
    Moderne inrichting, erg leuk, gezelliger en warmer aangekleed dan de rest in Almere Haven.

11. Voor de tweede keer bij dit restaurant en alles is perfect. Zowel de bediening als de gerechten.

Eén vorige recensie
  12. Liza kwarten

Na eerdere bezoeken die goed waren, was het laatste bezoek bij Casa Brava ronduit teleurstellend.

Pizza's besteld, werden geserveerd zonder kaastopping en dreven in de olie. Bodem leek wel van karton. De wijn was warm, dus niet lekker.

Dit was echt de laatste keer dat wij daar gegeten hebben.

13. Slecht, zaten eerst bij de buitendeur en kwam veel kou binnen. Na paar maal klagen eindelijk andere plek gekregen. Daar werden we na zelf aangeven eindelijk geholpen met een drankje en meteen maar opnemen van bestelling.
    Broodje kruidenboter stond niet op de kaart, maar konden we wel krijgen. Deze werd uiteindelijk bij de verkeerde tafel geserveerd en zag er niet uit. Lag op een smoezelig bordje met een verdwaald stukje kaas wat er niet op hoort te liggen. De pizza smaakte lekker. Het stuk vlees was lekker, maar in combinatie met de kale gebakken aardappelen het hoge bedrag niet waard.
    Het restaurant stond op een gegeven moment helemaal blauw van de rook, door waarschijnlijk een hele slechte afzuiging vanuit de keuken. Als afsluiter moesten we een tijd wachten om af te kunnen rekenen omdat de bedrijfsleider geen tijd had, daar ze druk was met bedienen en ander personeel dat liep te drentelen en niet wist wat ze moest doen, niet mocht afrekenen.
    Al met al slecht en wij komen er zeker nooit meer terug. Erg jammer dat de recensies anders doen lijken.

14. Jos Berkers

Goed, gezellig, lekker. We voelden ons welkom en gastvrij ontvangen: was een mooie afsluiting van ons bedrijfsuitje.

15. Helaas was dit restaurant een grote teleurstelling. De pasta was lekker, maar de pizza fruit de mer was niet meer dan een droge bodem met wat ingedroogde tomatensaus, droge korst, de mosselen waren erop gekwakt. Weinig smaak, kortom geen restaurantwaardige maaltijd.

16. Na meer dan een uur te hebben moeten wachten op het voorgerecht hebben we uiteindelijk prima gegeten. Echter is het jammer, dat als het iets langer gaat duren, je niet op de hoogte wordt gehouden of er excuses wordt aangeboden. We moesten zelf het initiatief nemen, pas daarna werden er excuses gemaakt (1 drankje van het huis) en was de service zoals het standaard zou moeten zijn.

Ook al was het eten van prima kwaliteit, de eerste indruk was zeker geen goede, maar wie weet geven we het in de toekomst toch weer een kans.

17. Er is een gezellige sfeer in het restaurant, het eten is er heerlijk. Ben helemaal tevreden.

18. Mooie locatie aan het water, een leuke en gezellige sfeer in het restaurant. Het eten is goed en zeker een aanrader voor een gezellig avondje!

19. Ben er gisteren wezen eten met mijn vriendin! Was er super gezellig en romantische sfeer! Maar vooral lekker gegeten! Zeker voor herhaling vatbaar! Aanradertje!

20. Het was super gezellig! Een leuk restaurant. Het eten was ook heerlijk, ik ga er zeker vaker naar toe. De bediening was ook super goed echt niks op aan te merken! Super

21. Ik ben hier uit eten geweest met vrienden. De sfeer was erg gezellig en de bediening was erg goed! Ik had een pizza hawaii en ik heb het nergens anders zo lekker gegeten. De kwaliteit was top! Ik heb hier een gezellige avond gehad en ga hier zeker vaker naar toe! Dit is echt een aanrader voor iedereen die van lekker eten en gezelligheid houdt. ;)

22. Het eten was heerlijk en een goede prijs kwaliteit verhouding!
    We hebben gezellig met 8 personen gegeten!

23. We kwamen binnen om te zeggen dat we er waren. De man van het restaurant wees een plek binnen aan naast een schreeuwend kind. Ik vroeg of er nog buitenplekken waren, hij zei 'Kom over een half uurtje maar terug.' Wij even lopen en weer terug gekomen, zitten er andere mensen op de voor ons gereserveerde plaats! Aangezien we toch buiten wilden zitten, kregen we een andere plek voor 4 personen (we waren met z'n 5en). Nou goed, drinken besteld, een half uur gewacht tot we eten konden bestellen (terwijl er maar 4 andere stellen zaten!) & uiteindelijk na 3 kwartier komt een man naar ons toe: 'Hebben jullie al besteld? Er hangt namelijk geen briefje in de kast, ik zal kijken of ze het dan wel hebben gemaakt.' Nadat de man weg was besloten we om dan maar ergens anders naartoe te gaan. Tot de man toch naar ons toe kwam met het eten. Ik had een pizza maar daar was niks speciaals aan. Mijn broer en zus hadden zeebaars en lasagne, die waren dan wel weer 'Goddelijk'.
    Maar al met al niet een heel best restaurant.

24. In totaal 5 keer gegeten en iedere keer weer verbaasd hoe ontzettend lekker het eten is en hoe perfect de service is. Uitermate vriendelijke mensen, met een hart voor de Siciliaanse keuken. Heb nog nergens zo lekker gegeten. Alles van verse producten gemaakt en dat proef je. Het is jammer dat Groningen zo ver weg is, maar iedere keer als we in het westen zijn rijden we er graag voor om!

25. Het eten was erg smakelijk en mooi opgediend.. De bediening vriendelijk en attent.

26. Ivanderboor

Zaterdag 27 oktober 2012 voor het eerst bij Casa Brava gegeten.We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht in de serre.De voorgerechten (carpaccio) waren echt heerlijk.De pasta is verrukkelijk net als de tournedos in rode wijn saus.Na een heerlijk dessert kregen we van het huis een zelf gemaakte limoncello aangeboden.Al met al een geslaagde avond.Een echte aanrader!Wij gaan er vast en zeker nog vaker heen.Fam.Fernhout.

27. Heerlijk gegeten, en zeer gastvrije en attente bediening! Aanrader!

28. Per toeval bij Casa Brava terecht gekomen en wat een geluk! Al bij het voorgerecht kregen we het idee dat we op vakantie waren, door de sfeer en zeker ook de lekkere smaken. Na het hoofdgerecht vertelden we elkaar wat we de volgende keer zouden nemen en wisten dus; hier komen we nog eens terug!

Inmiddels een tweede keer gegeten en ook deze keer was het weer top! Lekker verse producten en heerlijke pizza!

Bediening is lekker chaotisch op z'n Italiaans, maar ontzettend vriendelijk en gastvrij.

Casa Brava is zeker een aanrader!!

29. Vanavond met 6 personen gegeten.

We hebben erg lang op het eten moeten wachten. We hadden gereserveerd dus ze wisten dat we kwamen. Zeker als je tafels ziet die later binnen kwamen snelle eten hadden.

Kwaliteit viel erg tegen. Laat je niet mis leiden door de plaatjes op de website. Die kok werkt er denk ik niet meer of het zijn stockfoto's. Wat ook op viel zij de schraal belegde pizza's. Van de slappe groent en laffe aardappelen bij de overige gerecht werden geserveerd we ook niet erg vrolijk van.

Voor een betere pizza ga ik wel naar het diepvriesvak.

De prijs staat in geen verhouding met de geleverde/verwachte kwaliteit. Dit is voor ons de eerste en laatste keer bij Brava Casa.

30. Niet echt goedkoop, maar wel heel erg lekker gegeten hier op oudejaarsavond 2011. Vriendelijke bediening, die helaas 2x struikelde (kan gebeuren). Zonder dat was de service een dikke 8 geweest.

31. Wie van echt Italiaans, en dan met name de verfijnde smaak van de Siciliaanse keuken houdt, moet hier gaan eten. Zeebaars in zoutkorst, heerlijk gegrild sappig vlees, lekkere groente uit de oven, en de antipasto! Het zijn erg grote porties, dat is zo'n beetje het enige nadeel ;-). Mijn persoonlijke favoriet is de melanzane parmigiato, super.

32. EETNU.

Uitstekend gegeten kan me niet meer herrinneren dat ik ooit zo kwalitatief en smaakvol gegeten heb.

Erg goede sfeer, en een zeer betrokken bediening door de familie Caltabiano.

De wijnkaart heeft verrassende mooie "en betaalbaar" wijnen zoals de echte siciliaanse Nero D'Avola etc.

Die ook per glas gaat... Goede prijs-kwaliteitverhouding.

We komen zeker terug om de andere gerechten en wijnen te proberen!

33. deborah

Ik heb 23 jaar in Italia gewoond, dus kan wel zeggen dat ik weet wat echt italiaans eten is, en bij Bravacasa is het echt italiaans eten.

Ook ken ik Riccardo en zijn vrouw Maria persoonlijk en hun restaurant is echt hun passie en dat vind je terug in het eten.

En voor mij is het altijd weer even terugkomen in Italia.

Het eten is fantastisch en de bediening supervriendelijk.

Grazie mille e a presto.

34. Zeer goed ontvangst! Ongelofelijk uitgebreid voorgerecht, een soort antipasta, echt van alles wat...heerlijk!

Hoofdgerecht ook heerlijk. Vlees, goede smaak en grote gamba's met knoflook, pepertje met spaghetti. En ja hoor we namen ook nog een toetje (barstte al bijna, maar dat toetje was ook heerlijk).

We gaan het zeker nog een keer overdoen!

Bedankt voor de aardige en correcte service!

Het was een regenachtige avond, heel erg jammer omdat het met mooi weer nog meer genieten zou zijn.

35. Wat een leuk restaurant zeg! Je ziet meteen dat het anders is. Het is geen "normale" Pizzeria. Het is een uitstekend Italiaans restaurant die zich op een doelgroep van mensen richt die verstand en kennis hebben van het echte en pure Italiaanse eten.

De sfeer is hier ook apart. Rustige muziek (geen standaard Ramazoti of zo) leuke ambiance, ervaren mensen die jou op een hoog niveau bedienen.

Zeker ik kom terug!

36. 19.00 uur gereserveerd, 20.15 hehe eindelijk tafeltje, 21.00 uur voorgerecht, wat overigens bij de albert heijn beter smaakt. Pizza verkeerde bestelling, daarna aangepast maar dus met zwarte randjes. Toetje, o o, wat een teleurstelling.
    Ober probeerde echt zijn best te doen om een te drukke zaak in zijn eentje te bedienen.

Kok misschien iets minder gasten en je kan het aan.

Nee nooit meer, zijn betere Italiaanse restaurants in Almere.

37. We hebben al lang niet meer zo een goede service gehad.

De beste menukeuze en service. Eten was heerlijk en Ricardo heeft ons de Italiaanse keuken uitgelegd en elke aanbeveling van hem was zeker om nog een keer met ons gezin hier te komen.

Een mooie geslaagde verjaardagsverrassing voor mijn moeder.

Wij komen zeker weer en onze familie leden zijn ook verrast dat er in Almere een echte Italiaan is.

38. Ik ben dit afgelopen weekend met mijn vrienden naar restaurant Brava Casa geweest en daar hebben we heerlijk Siciliaanse specialiteiten gegeten, de mensen waren vriendelijk.

Dus ik heb een goede ervaring gehad. Zal er zeker nog een keer heen gaan.

39. Gisteravond ging ik met mijn dochter naar een goed en authentiek Italiaans restaurant.

Mijn dochter at ravioli en ik had het geluk om te kiezen voor de pizza van het huis. Ik moet zeggen dat de pizza's van het restaurant Casa Brava de beste van Flevoland zijn.

De service en gastvrijheid zijn erg goed.

Wij zullen terugkeren.

40. We hebben met 4 personen bij restaurant Brava Casa 18-12-2010 heerlijk gegeten. Wat ons bij aankomst meteen opviel was de vriendelijke persoon die ons ontving. De bediening was correct en erg vriendelijk. De Siciliaanse kok kookt op hoog niveau met verse ingrediënten en dat proef je. Het eten is super, we komen graag nog eens terug.

41. Voor de liefhebbers van de Italiaanse keuken, en dan vooral degenen die de voorkeur geven aan de zuidelijke keuken van dit prachtige land, wil ik graag wijzen op het bestaan van een Siciliaans restaurant dat is gevestigd in Almere Haven.

Vorige week na een openlucht concert dat elk jaar plaats vindt in deze stad, zocht ik samen met mijn vriendin naar een leuke plek om deze geweldige avond mooi af te sluiten.

In Restaurante Brava Casa, dat wij ontdekten in de haven van Almere Haven, gaf de ober ons om te beginnen een zeer mooie en gedetailleerde beschrijving van de huiswijn.

Later, nadat wij voor een gerecht hadden gekozen, werd Italiaans brood gebracht met een door de chef speciaal bereide saus. Dit was het begin van een grote Siciliaanse culinaire ervaring.

De smaak van het voedsel en de manier waarop gerechten worden gepresenteerd is gewoon geweldig.

We hadden het geluk om voor een fles wijn van het huis te kiezen, die zeer laag geprijsd is en dit zeker niet ten koste van de smaak.

Ten slotte, wanneer u in Almere Haven bent, mist u dan niet de kans om een avond door te brengen in de Restaurante Brava Casa.

Anneke Postma.