Solera in Almelo

1272026410 72
1419879270 59
1502019748 68

1. Kom hier altijd graag het eten is lekker en het personeel vriendelijk

2. Slechte ervaring met tapas eten bij Solera Almelo. Bij een bestelling van frietjes kregen wij een schaal met enkele frietjes en onderin de schaal afgekloven kippen vleugels. Eten wat overblijft van andere tafels wordt dus opnieuw aan klanten voorgezet. Wij komen niet weer.

3. Solera is een van de aan het Theaterhotel gelieerde restaurants in Almelo. Bij een vorig bezoek zaten we op een ongunstige plek, in de serre, waar het erg tochtte. Deze keer een fijn plekje bij het raam. De "all-you-can-eat" formule getest. Onbeperkt bestellen klinkt mooi, maar na 4 of 5 gerechten is de verzadigingsgrens wel bereikt. De bediening is attent en vriendelijk, het eten varieert van gewoontjes tot goed. Stokbrood met knoflookmayonaise: niks bijzonders. Nachos met gehakt en salsa: stevige starter, flinke portie en smaakt goed. Taco met gerookte zalm: lekker!! Varkenshaas: goed warm en prima. De frietjes waren wel oké en de wedges echt lekker! Entrecote: goed! Spareribs: kleine portie en weinig smaak, we hebben ze graag iets pittiger. Jus d'orange oogde en smaakte wat synthetisch en witbiertje niet erg koud en vrij flauw. We hadden het buikje goed vol, dat wel.

4. Geert laan

Na veel slechte recensies te hebben gelezen toch besloten hier te eten. Personeel zeer vriendelijk en vlot met de bediening. Eten lekker en vlot geserveerd. Sfeer is super en prijs-kwaliteit ligt voor ons op een 10. Wij komen zeker terug!!

5. Manager onsympathiek iemand. Doet zich vriendelijk voor. Bedondert je waar je bij staat. Voucher werd ingenomen, hadden we gewonnen voor twee personen. Als goede klanten verwacht je dat ze klanten binden, ook met voucher. Reclame maken is er niet meer bij. Ons zien ze hier nooit weer.
    Jong personeel was erg vriendelijk. Als je een voucher voor een lunch wint, laat je klanten niet voor 1 persoon betalen. Wij zijn niet de mensen die stennis maken. Ik kom zeker uit een horeca familie, als wij met acties werken doe je dit om je klanten tegemoet te komen. Jammer dat dit zo heeft kunnen gebeuren, ons zie je niet meer. Genoeg andere restaurantjes waar ik me in Almelo welkom voel.

6. Zonnetje

Vanavond tapas laten bezorgen, absoluut de prijs niet waard. Je betaald 4,50 voor 2 kleine stukjes kip?! De overige tapas waren net zo... beetje zonde van het geld!

1,1
  7. Afgelopen maandag hier met 2 personen gegeten, op aanraden van een vriend het verrassingsmenu genomen. Ze nemen je in de maling met de prijs / kwaliteit verhouding, wij kregen o.a. smakeloze kalkoenstukjes, veel varkens gerechten, niks dat op tapas leek (ik verwachtte gamba's, tomaatjes, biefstukjes enzovoort). Het toppunt was nog dat we 2 gerechten kregen met die vieze zurige tomatensaus (lasagne, en gehakt met champignons). Al moet ik zeggen dat de patat (fedges) en dessert wel lekker waren. De sfeer en de service is wel goed, je kan makkelijk op het terras met heaters even een sigaretje roken.

8. Onlangs hier gegeten tijdens lunch, we hebben een burger besteld, toen deze werd geserveerd bleek het dat de burger nog half rauw was. Dit medegedeeld aan de serveerster waarop we alleen een antwoord kregen als oke ik zal het terugbrengen naar de keuken, we kregen geen nieuwe burger en ook werd er niets van de prijs afgedaan. Slechte service!

9. niek schelfhorst

Hier nu 3 keer gegeten, het leuke concept is wat ons tot dusver heeft doen terugkomen, niet het eten. Matige kwaliteit, veel vooraf geprepareerd eten flauw of juist bedolven onder sterke smaken.

10. klanten

Erg jammer! Wij waren met een groep uit eten, rondje solera. Helaas begon de miscommunicatie al snel. De medewerkers gaven verschillende informatie over de te ontvangen rondes tapas. Daarover ontstond dus onduidelijkheid bij de groep en verkeerde verwachtingen.

Uiteindelijk vinden wij dat het eten niet in verhouding staat tot de prijs die je ervoor betaalt. Met 13 personen uit elk bakje een minuscule hoeveelheid vissen. Een stukje biefstuk met 13 personen delen; iedereen wil biefstuk, maar zo gaat dat niet. 2 stengels asperge in 1 bakje.

Ook zaten de stoelen niet fijn; rugpijn en een harde kont. Als klap op de vuurpijl moesten wij een spa blauw betalen die wij niet hebben gehad; dat was niet het probleem van de eigenaar, het staat aangeslagen en dus moet het betaald worden. Dit hebben wij niet gedaan; een torenhoge rekening en dan zo omgaan met je klanten. Er zijn tijdens het eten wel 3 drankjes bij ons gebracht die wij nooit hadden besteld. Erg jammer dat je zo met je klanten omgaat.

11. Kirsten

Helaas veel varkensvlees bij de tapas! Erg vet en vies.

Voor de rest een gezellig en mooi terras voor in de zomer!

12. Robin

13. Het viel erg tegen. Eten kwam super snel achter elkaar en het eten was of niet gaar of juist te gaar. Nooit meer. Bediening was ook minimaal

14. Altijd als ik hier kom geniet ik weer. Vlotte en aardige bediening, die veel van de kaart af weet. Ook de drankjes en het eten waren er snel, terwijl ik op drukke avond mijn plek innam op het terras. Genoten, en ik kom hier zeker nog veel vaker!

15. Vanavond helaas moeten constateren dat de kwaliteit van dit restaurant enorm achteruit is gegaan. Schone tafels en fatsoenlijke glazen is toch wel het minste wat je mag verwachten. Tijd voor een nieuwe wind?

16. Na slechte recensies gelezen te hebben, toch weer terug naar Solera, waar we echt geen spijt van hebben: leuke ontvangst, gezellig gezeten en heerlijk gegeten!! Begrijp werkelijk die negatieve beoordelingen niet.

17. Inge 171 punten

Heerlijk gezellige tent om even bij te komen van een lange dag. Lekker snacken van allerlei interessante tapas met een heerlijk wijntje. Leuke bediening waar je je welkom bij voelt ook al blijf je te lang.

18. Tegenvaller.
    Afgelopen zondag rondje Solera besteld.
    2 koude gerechtjes aantal verkleurde plakjes zalm op verpieterde sla en een bakje met stukjes droge of metworst.
    De warme gerechtjes hadden totaal niets met tapas te maken. Sla, patat, gehaktballetjes en groentequiche.
    Voor ons geen Solera meer. Jammer want het is een mooi terras. Zeker wanneer de tafels schoongemaakt zouden worden en de rommel van de grond wordt verwijderd.

19. Joachim

Prachtig terras, echt een heerlijk plekje. De service was vriendelijk. Lekkere wijn, vers sap. Allemaal prima. Maar zoals wel vaker met (Nederlandse) tapasrestaurants, waren de tapas niets bijzonders. Niet goed, niet slecht, maar de gemiddelde Spanjaard zou er zijn neus voor ophalen. Het woord 'tapas' is een populaire term waarmee je veel mensen in de zaak krijgt. Een boel restaurants maken daar handig (maar onterecht) gebruik van. Kleine gerechtjes op een hip bordje zijn nog geen tapas. Écht goede tapasrestaurants moet je zoeken met een kaarsje.

Kortom: fijne plek voor een drankje, maar voor tapas loop ik de volgende keer door.

20. Na het lezen van de negatieve recensies was ik bijna van plan hier niet heen te gaan. Toch heb ik me bedacht en ben wel gegaan. De bediening is niet heel kundig maar wel heel vriendelijk (wat bij mij toch wel een hoop goed maakt). Het eten was lekker alleen jammer dat het allemaal tegelijk kwam (en jammer dat ze niet even de moeite nemen om de mayonaise in een bakje te doen ipv kant-en-klare zakjes). Ik zou er zeker nog wel een keer naar toe gaan. Je moet gewoon niet teveel verwachten, het is geen toprestaurant maar je kunt er naar mijn mening wel een leuke avond hebben.

21. Vele malen geweest en de kwaliteit gaat ernstig achteruit.
    De bedrijfsleider is een nare man die zijn personeel in bijzijn van de klanten af bekt.
    De bediening weet de tafels niet te vinden wat nummering betreft en erg traag met bestellingen opnemen, dit kan sneller.
    Ook het eten was een aantal keren niet warm en de varkenshaas was niet te kauwen.
    Ons zie je hier niet meer, erg jammer.

22. aldert & Hieke

Nooit naar toe gaan als je laat op de avond nog iets wil eten.
    Wij kwamen om 22uur aan, vroegen aan de bediening of we nog een hapje konden eten, ze zei: dat moet ik even aan de kok vragen, ze kwam terug en zei geen probleem, we kregen de kaart en bestelden drinken, wij gingen toen snel uitzoeken wat we wilden gaan eten. En toen gebeurde het:
    Het bedienende meisje kwam terug, ze zei dat de keuken per direct weg ging, in opdracht van de bedrijfsleider.
    Werden wij even blij gemaakt met een dode mus...

23. Overal zit dezelfde tomatensaus overheen die erg overheerst. Sommige gerechten zijn uit ingredienten samengesteld die totaal niet bij elkaar passen. De service was goed!

24. Vaker hier geweest. Meestal slechte bediening, rekening klopte weer eens niet. Vreemde bedrijfsleider, lang gewacht op het eten.. Voorlopig geen Solera voor ons

25. Slechte horeca, mijn vriend had gereserveerd voor mijn verjaadag gisteren. We werden niet ontvangen er was geen tafel gereserveerd, bijna alle tafels vies. De bediening vergat steeds onze drankjes moesten we steeds om vragen en voorgerecht vergeten. Erg onvriendelijk, er loopt een gastheer rond die kunnen ze beter de deur uit doen die is niet met zn vak bezien dat terwijl het niet druk was.
    Geen controle, is niet een keer dicht bij onze tafel geweest ook niet na onze klant. Ik moest steeds vragen waar onze drankjes bleven en dat we eten wilden bestellen. Er werd ook niet opgeruimd, kortom zeer slechte horeca. Ze zijn je liever kwijt dan rijk. Ik raad het niemand aan, een snackbar is nog beter qua service.
    Groetjes
    Robert en janneke

26. Nadine en Mark

Bij binnenkomst kregen we een tafeltje wat nog niet schoongemaakt was(vies dus) Er zou een doekje onderweg zijn maar hebben daar uiteindelijk best lang op moeten wachten.
    De bedrijfsleider kwam nogal zenuwachtig over en liet merken dat alles die avond niet zo soepeltjes verliep. Voor de rest was het eten niet verkeerd, alleen te weinig voor de prijs die je betaalde. Ze moeten dus of de porties groter maken of de prijs iets laten dalen!

27. Wendy Pleij

Nu al een aantal keer bij Solera gegeten, het eten is altijd heerlijk en ook is de sfeer goed. De service laat soms te wensen over, het personeel is soms onervaren en niet echt gastvrij. Dit wisselt wel per bezetting dus geen super minpunt.
    Het leuke is dat je allerlei gerechten kunt uitproberen, en er samen van kunt genieten.
    Binnenkort gaan we weer, dus het is echt een aanrader!

28. Heerlijk gegeten bij solera, gerechten ook erg wisselend en lekker!! Goede bediening, en je kunt er gezellig zitten

29. Solera Almelo, mijn favoriete restaurant waar ik vaak een hapje ga eten met vriendinnen! Dit omdat het er zo gezellig is, de menukaart veelzijdig is en de bediening meer dan vriendelijk is. Dikke 10!

30. Super gezellig terras, waar je heerlijk kunt relaxen.
    En de Tapas zijn superlekker. Zeer benieuwd naar de nieuwe menukaart, al zijn we nog lang niet uitgekeken op de huidige!!!

31. Miranda

Lekker gegeten bij Solera.. Goede bediening die vaak komt vragen of alles naar wens is.

32. Men 7 punten

Heerlijke gerechten, veel keus! Goede service! Zaten op de tocht, maar kregen direct een ander plekje. Gezellig aan een hoge tafel gezeten met elkaar. Het eten was lekker bereid, prima prijs voor tapas!

33. Prima eten, lekker drinken, goede tapa's; echter de lamsbout is niet geweldig. Gezellige sfeer, gemengd publiek. Eigenaar is soms wat te aanwezig/opdringerig. Prima voor personeelsuitje, hapje/drankje, of terrasje pakken.

34. Vandaag overtuigt dat eten erg smaakvol is en meer dan genoeg. Lekker hangend op de loungestoel genieten. Komen de hapjes op tijd aan. Eten genoeg tijd om te laten zakken.. van mij deze cijfers. We hebben gekozen voor het luxe verrassingsmenu van 25€. De service netjes en jongen met bril zeer beleefd. Jammer dat ik dit in Rotterdam nog niet zo heb meegemaakt.

35. Vandaag gegeten in Soloro Almelo.
    We hadden leuke verhalen gehoord over dit restaurantje, helaas waren ze vandaag duidelijk niet in vorm.

Na 2x de kaart van voor naar achter te hebben doorgelezen kwam de bediening pas vragen of we 'alvast' wat te drinken wilden hebben.
    Ze kon ons helaas niet vertellen wat het dagmenu was, dit moest ze nog navragen in de keuken.
    Toen we ons voorgerecht kregen, kregen we gelijk mijn maaltijdsalade erbij. Dit terwijl ik zelfs had aangegeven dit gewoon als hoofdgerecht wilde hebben.
    Het bestek waren ze vergeten, maar dat zouden ze gelijk brengen.. Niet dus.. Waardoor we na weer 10 min wachten er zelf maar weer naar gevraagd hadden.
    Als slot stond het gratis drankje bij het verrassingsmenu gewoon op de bon.

Het eten was verder wel prima. (behalve dat er wel veel saus op de maaltijdsalade zat, maar dat is mijn mening)

36. De laatste avond in Almelo wederom op zoek gegaan naar een restaurant, zonder reservering op zaterdag bleek dat vrij lastig maar via het Theaterhotel bleek reserveren bij tapasrestaurant Solera ook op korte termijn mogelijk. Wellicht dat we vooraf duidelijk hadden moeten maken dat er nog een bioscoop bezocht moest worden, de bediening bij Solera gaat er namelijk vanuit dat je 3 a 4 uur de tijd hebt om te dineren.
    Voor nieuwelingen legt de bediening het principe van de tapas duidelijk uit, de sfeer in het restaurant komt over als een kroeg, zeker als je aan 1 van de hoge tafels komt te zitten (met zicht op de keuken).

Het menu met 2 koude en 4 warme tapas per persoon (+ dessert) waren zelfs voor grote eters als wij (te) veel. Zonde dat we onvoldoende tijd hadden om nog meer van het eten te genieten, de tapas zijn dit zeker waard. Na overhaast het dessert te hebben verorbert, met een goed gevulde buik lekker een filmpje gepakt.

37. Arjen

38. Het eten is heerlijk, maar het duurt onzettend lang voordat je bediend wordt! Ik ben hier meerdere malen geweest en ook als het minder druk is, duurt het erg lang voordat ze je bestelling op komen nemen. Laatst waren er slechts 20 gasten en toen hebben we 3 kwartier gewacht nadat we de menu kaart hebben ontvangen, terwijl het personeel niets aan het doen was! Maar als je wordt bediend zijn ze zeer vriendelijk.

39. Geweldige tent met fijn terras!

Heerlijk eten, super sfeer en leuke bediening.

40. Lois

41. Lekker tapas gegeten bij Solera!

Leuk plaatsje op het terras onder de warmtelamp.

Hele avond getafeld en genoten van alle lekkere hapjes!

Je voelt je echt op en top gast en wordt echt verwend!

De gastheer was zeer aardig & legde alles goed uit!

Als wij weer eens in Almelo zijn gaan wij zeker naar Solera!

42. Eet hier regelmatig. Heerlijk! Vooral in de zomer is het erg leuk en gezellig om op het terras te zitten. Tafeltjes staan gezellig dicht bij elkaar, maar niet zo dicht dat je elk gesprek om je heen kan volgen. Bediening is, naar mijn idee, goed op de hoogte van wat er op de kaart staat en kan altijd extra uitleg geven. Voor de tapas liefhebber echt een aanrader!

43. Hier vaak samen gegeten afgelopen jaren.

Zowel de kwaliteit van het eten, de grootte van porties als de bediening gaat laatste jaar achteruit.

Verkeerde gerechten, ontbrekende ingredienten, veel te zout of een mooie omschrijving van hetgerecht en het stelt niets voor.

Vandaag oookkossehaas met asperges, veel tezout en de asperges waren er overheengevlogen 3minuscule stukjes...

Bediening heft geen benul van service meer, het gaat tegoed denk ik..

44. Ik vind het een leuk en vlot restaurant. Heerlijke zitplaatsen (vooral in de zomer) en lekkere hapjes. En de rekening valt ook altijd mee.

Het is 1 van mijn favoriete restaurants.

45. Annemarie

Onlangs gegeten, groepje van vier. Het restaurant zat vol, incl. een paar grote groepen. Waarschijnlijk had dit invloed op de bediening, konden soms moeilijk contact krijgen om een nieuw rondje drinken te bestellen. Eten was aardig, maar vond vooral veel van de warme gerechten hetzelfde smaken. Alsof bijv. overal dezelfde kaas voor was gebruikt. Veel van de sausjes waren waterig. Al met al niet onaardig, maar heb zeker smaakvollere tapas gegeten hier in de regio! Restaurant wel leuk aangekleed en kan me voorstellen dat je hier in de zomer heerlijk op het terras kan zitten!

46. Mijn vriendin en ik hebben hier meerdere malen gegeten, en het eten is heel erg lekker. Heel veel smikkelvoer en prikhapjes. Bediening is ook erg snel en vriendelijk. Voor wat je uiteindelijk betaalt is het bijzonder goed te doen!

47. Afgelopen weekeinde hier heerlijk gegeten. Vlotte bediening. Lekkere en smaakvolle hapjes en na afloop een heerlijke ouderwetse sorbet. Ik kom hier zeker vaker terug.

48. Lekker getafeld. Heerlijke gerechten. Bediening was ok, het was druk dus wat minder snel.

49. Jaap Mereboer

50. Wij komen hier geregeld. Vooral in de zomer kun je hier echt heerlijk zitten op het terras en blijven we dan ook altijd 'hangen' tot de late uurtjes. En dan krijg je ook nog een fleece dekentje aangeboden. Eten is ook lekker. Alleen wel wat achteruit gegaan de laatste weken. Voorheen was er nooit iets wat aan de mindere kant. Nu zo af en toe wel. Maar voor de rest kun je hier heerlijk zitten, mooi ingericht en gezellig sfeer.

51. We hebben er gegeten, bediening was slecht en eten weinig smaak. Warme tapas kregen we koud. Toen hebben we ze teruggestuurd en kregen we een heel ander gerecht terug.
    Het was niet druk, maar de bediening was meer druk met zich zelf dan met de gasten.

Geen aanrader dus.

Groet,

52. Op vrijdagavond wezen eten bij Solera in Almelo.

Erg mooi en sfeervol restaurant. Ondanks de drukte was de bediening erg vriendelijk en snel. Het eten was ook erg lekker en de prijs viel ook erg mee.
    Zeker een aanrader.

53. Prachtige lokatie en mooi ingericht. Er is nergens op bespaard. Het terras is een juweel waar je vooral tijdens mooi weer heerlijk kunt zitten.

Helaas wordt er wel op de service bespaard. De bediening is echt altijd dramatisch slecht (althans de meer dan 20 keer die wij Solera hebben bezocht). Hierdoor komen wij niet zo vaak meer als gast omdat de ergernis hierover de overhand neemt.

54. In het begin was dit een ontzettend leuk restaurant. Heerlijke tapas, goede bediening en de sfeer was top. Alleen de laatste keer dat ik hier at vond ik dat het hard achteruit was gegaan. Heel jammer, want het restaurant zit op een geweldige locatie. Vooral in de zomer kun je er heerlijk buiten zitten. (al dan niet met dekentje dat je wordt aangeboden als het fris is)

55. Heb hier meerdere malen met plezier gegeten. Maar de laatste paar keer is er wel wat veranderd. De kwaliteit gaat achteruit heb ik helaas gemerkt.

De eerste keer is wegens drukte helemaal niet gelukt. Na 3 uur aan een tafeltje hebben gezeten: niks! Begrijpelijk dat er vanwege een feestdag de dingen niet zo soepel verlopen als anders. Maar ze hadden mensen gewoon moeten weigeren! Niet eerst 3 uur lang zeggen dat het goed komt en er dan achterkomen dat de bestelling nooit is aangekomen. Echt een afknapper.

Toch nog een keer teruggekomen na een paar weken en toen merkte ik dat de inhoud van de schaaltjes minder was. Ook vond ik sommige gerechtjes minder lekker. Bijvoorbeeld te doorbakken biefstukjes in marinade. Jammer!

Ik hoop dat de mensen achter Solera beseffen wat er aan de hand is en krijgt Solera haar oorspronkelijke kwaliteit ooit nog terug.

56. Vandaag 30-07-09 heb ik met mijn ouders bij jullie gegeten.

Het was echt geweldig, de producten waren goed, vers en echt smaakvol.
    De bediening was ook supervriendelijk en snel.

Jammer genoeg woon ik niet in de buurt, anders kwam ik zeker terug! Wie weet in de toekomst.

Gr.

57. Jompie 928 punten

Leuk zitje (mits buiten), lekkere tapashapjes en ze komen ook niet te snel achter elkaar. Al met al van 17:00 tot 22:00 gezeten. Gezellig wijntje d'r bij, af en toe een nieuw bord met hapjes.

Alleen omdat 1 van ons vegetarisch is, wilden we 3/4 van de hapjes vegetarisch en 1/4 van de hapjes met vlees/vis. Dat was in het geheel niet overgekomen en we kregen juist een meerderheid niet vegetarisch. Dat is een minnetje maar het kan gebeuren.

Verder was er een soort opperober die het vrij jonge personeel op een neerbuigende en nare manier commandeerde. In het bijzijn van de klanten kan dat absoluut niet (vervolgens weer gemaakt vriendelijk doen tegen ons, geeft te denken).