Op de Proef in Almelo

• do 17:00 - 21:30
  • vr 17:00 - 21:30
  • za 17:00 - 21:30
  • zo 17:00 - 21:30

Gemoedelijkheid en goed eten bij Op de proef

Op de proef, bij Nico is een van de bijzondere eetgelegenheden die Almelo rijk is. De Eetkamer die aan de Oranjestraat ligt, is met zijn moderne, gemoedelijke inrichting en goede mediterrane kaart een ideale plek om te dineren.

Het eerste dat opvalt als je binnenkomt bij Op de proef is de keuken. De Eetkamer heeft als een van de weinige eetgelegenheden in Almelo een bijna volledig open keuken. De voorbereiding van het eten gebeurt midden in het restaurant en de gasten die er omheen zitten, kunnen zien hoe hun eten van A tot Z wordt bereid. De eigenaar en kok Nico Rikhof staat daardoor in direct contact met zijn gasten en volgens Nico is dat een van redenen dat er een losse en open sfeer is in zijn Eetkamer. 'Op onze keuken wordt altijd positief gereageerd en het draagt bij aan de relaxte sfeer in de Eetkamer.' De eigenaar denkt dat Op de proef dankzij die gemoedelijkheid op veel diversiteit kan rekenen. 'Op een doorsnee avond kan er een jong koppel met kinderen, een groep pubers en een ouder echtpaar in onze Eekamer zitten. Die diversiteit is iets waar wij erg trots op zijn en ik wil dat dat in de toekomst alleen maar meer wordt.'
Bij een divers publiek hoort ook een diverse kaart en die heeft Op de proef. 'Bij ons zijn er allerlei gerechten uit het Middellandse Zee gebied te vinden. We hebben meer dan de standaard gerechten uit de standaard landen als Italië en Spanje. Op onze kaart staan ook Franse, Marokkaanse of Turkse invloeden.' De kaart wisselt bij Op de proef elk seizoen. Rikhof stelt, met zijn jarenlange ervaring als kok, een nieuwe kaart samen en die krijgt voor de gelegenheid ook een eigen kleur. Op de proef is naast een eetgelegenheid ook een plek waar mensen zich aan kunnen melden voor kookworkshops. Tijdens zo'n workshop kunnen deelnemers zelf een diner samenstellen. De Eetkamer wordt voor de groep gesloten zodat Nico iedereen goed kan begeleiden.
De Eetkamer kan echter ook afgehuurd worden voor feesten en verjaardagen. Op de proef beleefde vorig jaar een primeur. 'In onze tuin werden in de zomer twee mensen met elkaar in het echt verbonden. Onze tuin is aan de achterkant van het restaurant en daardoor is het daar altijd rustig. Als de bomen dan ook nog eens in bloei zijn dan is het een hele mooie plek om te trouwen of natuurlijk om te dineren.'
Het interieur, de kaart en de tuin. Alles klopt aan de Eetkamer, maar voor de toekomst heeft Rikhof nog veel meer plannen maar is zich bewust van het essentiële;
'Het belangrijkste is dat ik kwaliteit en service aan mijn gasten blijf bieden.'

Eetkamer Op de proef bij Nico
Oranjestraat 9
Tel: 0546- 531530
Website: www.opdeproef.nl
Openingstijden: Woensdag t/m zondag vanaf 17 uur.

Diëten Lactosevrij, vegetarisch en glutenvrij
Foto van Op de Proef in AlmeloFoto van Op de Proef in AlmeloFoto van Op de Proef in AlmeloFoto van Op de Proef in AlmeloFoto van Op de Proef in Almelo

Overnachten
Gezellig en huiselijk
Voorzieningen
Terras en Wi-Fi
Kinderen
Magnetron (voor kindervoeding) en kinderstoel aanwezig
50 zitplaatsen en maximaal 50 personen in één groep
Personeel