Gastrobar 1910 in Almelo

vr vanaf 17:00
za vanaf 17:00
zo vanaf 17:00

1 positieve stem1 negatieve stem

1. Gisteravond met zes personen gegeten en jammer genoeg teleurstellend. Drie personen hadden als voorgerecht de gerookte zalm. De zwarte rijstkorrels kon je op een hand tellen en twee gerechten waren incompleet. Dit hebben de aan de serveerster doorgegeven is qua omvang, geen hoofgerecht te noemen en tja de beef wellington, was gewoon biefstuk. Wel goed van smaak, maar het krokante jasje was nergens te bekennen. En dan het dessert, 7,50 eurp voor twee uitgelopen bolletjes ijs en een smakeloze tiramsu, verdienen ook niet de schoonheidsprijs. Kortom, dit restaurant is geen aanrader. Voor prijs en kwaliteit staan zeker niet in verhouding tot elkaar.

2. Het restaurant is erg sfeervol. Ik bestelde kalfslende, maar ik kreeg een duurdere ribeye. Toen ik daar mijn beklag over deed, werd gezegd dat de ober het misschien verkeerd verstaan had. Onbegrijpelijk, want ik vind het erg verschillend klinken. Gelukkig smaakte de ribeye wel lekker.

Als toetje bestelde ik ijs. €7,50 voor drie bolletjes in een te diep glas waar je het ijs moeilijk uit kon lepelen. Helaas ontbrak de slagroom. Die hoort er volgens mij bij als je zoiets presenteert als "sorbet". Lekker ijs, alleen jammer dat je zelf de smaken niet kunt kiezen voor die prijs.

Het restaurant is relatief duur. Dat mag, maar dan moeten er bij de rekening pepermuntjes of iets dergelijks gepresenteerd worden. Kleine moeite, groot effect.

Ik ga voorlopig niet meer naar Gastrobar.