Sumangali in Alkmaar

1211019429 81
1311191466 74
1339812048 79
1404208358 50

1. Kom hier zeker terug. Heerlijk en voldoende gegeten. Geen probleem als je wat rijst erbij vraagt.

2. Zeer onbeleefde mensen die niet weten om te gaan met feedback.

Prijzen hanteren van een sterren restaurant en gewoon een snackbar kwaliteit serveren

Als je echt van Indiaas eten houd moet je hier niet gaan eten.

Echt TROEP!! geen andere woorden voor.

1,1
  3. Prima maaltijd voor een degelijke prijs. We komen hier zeker weer terug.

4. Restaurant Sumangali. Waarschuwing: ga hier nooit eten. Het is koud en van slechte kwaliteit. We zaten als enige in het restaurant, voorgerecht was koud, hoofdgerecht was echt slecht en opgewarmd in een megnetron. Ik kan zelf niet koken maar ik weet dit zelfs te overtreffen: een gebakken eitje is beter dan dit en we moesten voor deze troep ook nog 100 euro betalen! Dus: niet doen!

5. Het eten was heerlijk. Wel lang moeten wachten maar dat was het wachten waard. Restaurant zal vol dus wellicht vandaar t wachten.

6. Fernand

Hallo mijn naam is Fernand, en was gisteravond te gast. Ik vond het eten prima verzorgd, zeer smakelijk en rijk aan variatie.
    De bediening was goed verzorgd. Ook de sfeer laat niet te wensen over.

7. Patricia en Dennis

Met xenos aanbieding gegeten bij Sumangali, werden ook zo behandeld. Eigenaar legt er te dik bovenop dat je geen 'betalende' klant bent. Zeer jammer als je toch in de toekomst meerdere klanten wilt verwerven...

8. Henk en Marjan

Het eten was geweldig en meer dan voldoende; wát een heerlijke kruiden worden er toch gebruikt! Er waren gelukkig "maar" 4 tafels bezet (totaal 8 personen) want om in je eentje álle tafels (12) op tijd te kunnen bedienen... en dàt op zaterdag?! Vooràl aan de kok onze complimenten: staat daar in z'n eentje de lekkerste dingen te bereiden!
    Komen zeker terug. Succes met uw zaak en wens u veel klandizie toe ;-)

9. Gisteren (zaterdag) bij Sumangali gegeten. We hebben heerlijk gegeten en veel gelachen met eigenaar Soosaipillai.

Ook in Den Bosch hebben we tweemaal Indiaas gegeten en Sumangali kan zeker wedijveren met de betere. Het eten was lekker kruidig en het waren lekker ruime porties.

Als we nog eens naar Alkmaar gaan, zullen we zeker overwegen weer bij Sumangali te gaan eten!

10. Op zaterdagavond uit eten geweest met een aantal dames in dit gezellige restaurant. De bediening werd door de eigenaar zelf uitgevoerd en was gezellig met veel uitleg m.b.t. de zeer ruimte menukaart. Het eten was heerlijk, vers en puur. Mijn zoon bestelt wekelijks een diner en vindt vooral de roti overheerlijk.
    Het is een aanrader.

11. Evelien

Gisteravond hier heerlijk gegeten. Gastvrije ontvangst door de eigenaar. De gerechten waren authentiek en waren verrukkelijk. Alles vers klaargemaakt met dus ook verse ingrediënten zonder toevoeging van smaakmakers (Hier ben ik nl zelf zeer gevoelig voor!!). De kip was heerlijk mals. Spinazie met eigengemaakte kaas bereid in het huis. En de linzen waren ook verrukkelijk. Deze zien er altijd uit als een linzen brei. Zelf ooit rondgetrokken in Zuid India en ook daar zien de linzen gerechten eruit als een echte Linzen brei. Als dit je niet aanstaat kun je beter een ander gerecht bestellen. Maar dit is typisch iets uit Azië en wordt inderdaad niet in Nederlandse restaurants gereserveerd.

12. Maks 17 punten

Het reclamebord - buiten op straat - was veelbelovend. Maar bij Sumangali denken wij nu niet meer aan lekker Indiaas of Sri Lankaans eten, maar aan een restaurant waar de linzenbrei niet smakelijk uit ziet, en het vlees droog op tafel komt in rode en gele sausen die totaal onbekend zijn in India. Na 5 minuten eten waren wij de wanhoop nabij. Kleine porties, gepresenteerd op oude schaaltjes en metalen bakjes. De borden waren ooit smetteloos wit, maar door het jarenlange gebruik was het middengedeelte van ieder bord al aardig gebruind. De eigenaar heeft een air van ‘waar maak je je druk om’ en ‘de klanten komen toch wel’. Ja, zo gaat het blijkbaar daar in Alkmaar. Wij raden mogelijke bezoekers aan op zoek te gaan naar een ander – echt indiaas - specialiteitenrestaurant.

13. Ontvangst door de vriendelijke eigenaar die zich beroept op zijn 18 jaar lange ervaring. Hij ‘ging er voor’ om zijn gasten goed eten voor te zetten. Kwaliteit en smaak stonden bij hem voorop. De lovende website en stoepbord zijn ongetwijfeld door een goed reclameburo gemaakt.

Wij kozen voor zijn (bijna) duurste gerecht: de mixed grill voor 2 personen. Na 1 uur wachten (wij waren de enige gasten in zijn restaurant) kwam om 18.05 uur het Madras en Tandoori gerecht op tafel voor 2 personen: 1 balgehakt, 1 kippenpoot, 2 stukjes kip en een afzonderlijk bakje met kip.

Wat een armoe: Droog vlees in een soort opgewarmde tomatensaus (?) en de tandoori van een onbekende oorsprong. Niks ‘kwaliteit en smaak’. De bijbehorende “diverse groenten” zijn het noemen niet waard. Binnen 15 minuten was de maaltijd grotendeels en wij helemaal weg.

We hebben de eigenaar nog gevraagd waarom wij samen 1 bal gehakt en 1 kippenpoot moesten delen, en zijn reactie was dat een mixed grill bij hem bestond uit 2 afzonderlijke gerechtjes van de menukaart. Het is tijd dat deze man met pensioen gaat en zijn tent sluit.

14. D. Jansen

Gisteravond erg lekker bij Sumangali gegeten!

15. Sumangali is voor ons een van de betere Indiase restaurants. Mooie kaart, heerlijk eten en keurige presentatie. Personeel is heel vriendelijk. Zaak is netjes en schoon.

Van harte aanbevolen!

16. Het slechtste indiase restaurant in nederland, waar wij tot nu toe gegeten hebben. Witte rijst vol met kruidnagelen. Linzen brei oud, vettig en smaakloos. Kip tikka tandoori bleek gekookt te zijn en daarna in een sausje gedoopt en weer uitgehaald en geserveerd zodat het leek op een siizling tikka hahaha. Idem met lamb tikka. De bijbehorende sausjes waren meer van een tomaatachtige currysaus. Het naanbrood kwam uit een zakje en daarna in magnetron of pan. Je lacht je dood. We hebben bijna alles laten staan. Dit restaurant heeft geen tandoori oven en daardoor niet gekwalificeerd om authentisch indiaas voedsel te serveren.

17. Erick gordon

The finest Indian food that I've enjoyed outside of India. I'd recommend this restaurant to all authentic Indian food lovers. We're going again tonight, it was really that good!

18. Heerlijke kruiden, superaanbod voor vegetariërs ook. We komen hier sinds zeventien jaar geleden regelmatig gericht weer terug.

19. Wat een verrassing! Een bijzonder vriendelijke en attente bediening door de goedlachse eigenaar. Een heerlijk driegangenmenu voor een alleszins redelijke € 22,50, een fles heerlijke huiswijn. De vissoep Meen was bijzonder smakelijk als voorgerecht. Het vlees van het hoofdgerecht was zeer mals en prima klaargemaakt. En dat alles in een ruime hoeveelheid. De huiswijn smaakte prima. Bronwater stond op tafel klaar, maar een karaf gewoon water was geen enkel probleem (soms doet een restaurant daar vreemd genoeg moeilijk over).
    Leuke warme inrichting: veel rood en foto's en beelden uit India, en Indiase muziek op de achtergrond. Soms kom je wel eens in een Indiaas restaurant en dan klinkt er Engelse popmuziek: ik vind dat niet zo goed passen. Verder zag alles er keurig en goed geverfd uit.

Wij zijn liefhebben van Indiase restaurants en hebben er al vele bezocht (en helaas maar zelden een recensie geschreven). Dit restaurant is zeker een van de betere.

Kortom: Dit is een prima restaurant voor een lekker avondje uit.

20. Ik heb heerlijk gegeten! Zeer zeker voor herhaling vatbaar.

21. Indiaas kan echt super lekker zijn, maar eerlijk gezegd viel het een beetje tegen. Het vlees zelf was goed, maar de bij gerechten stonden na mij mening al een tijd in de keuken. Het interieur is een beetje oud en mmm hoe zal ik het zeggen, een likje verf zou niet verkeerd zijn. Ober was okay , niet super bijzonder.

22. Vandaag op Valentijnsdag met mijn vriend bij Sumangali gegeten. Mijn Idiappam Madu Buriyani was heerlijk mals en smaakvol!

Helaas heeft hij ons voor 2 euro afgezet merken we nu we op de site kijken. Wel een aardige man die ons bediende.

Toch is het eten zeker de moeite waard!

23. Ik vind het erg lekker eten bij Sumangali. De kaart is erg uitgebreid en er is veel keus uit exotische gerechten. Nog eens wat anders dan de Chinees of Italiaan! De porties zijn ruim voldoende en smaakvol. Een standaard bijgerecht uit de keuken zijn de spliterwtenboontjes. Erg lekker maar bevat veel knoflook. Enige nadeel: het is er vaak vrij rustig. Jammer en dit is ook niet terecht.

24. Heerlijk eten in een ongedwongen sfeer, de eigenaars zijn super vriendelijk en nemen de tijd voor de gasten. Ook het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Ben in meerdere restaurants geweest maar Sumangal blijft voor mij de beste. Het eten is altijd vers. Hier krijg je nog kwaliteit voor je geld. Wij zijn veel door India gereisd en hier voelen wij ons dan ook `thuis`. Voor mij een top restaurant met een echt Indiase sfeer.

Boekestijn.

25. Dit is een restaurant waar het eten smaakt naar India.

Mysterieus zelfs, waar je klank en kleur kan proeven.

Beroemd zijn de gerechten die hier worden geserveerd.

Goddelijk lekker!

De mensen die hier werken zijn een eer voor hun land.

Bevoorrecht zijn wij, het zo te mogen ervaren.

Sumangali is exclusief.

26. Wat een teleurstelling. Een magnetron maaltijd in een restaurant. We waren er op donderdag avond en waren ook de enigste klanten. De bliepjes van de magnetron waren goed te horen in de zaak. Geserveerd op ijzeren schaaltjes die 30 jaar geleden in de mode waren. Prijs kwaliteit verhouding ver te zoeken, veel te veel geld voor slechte kleine portie's. Ze zien ons daar niet meer terug en ik zal het ook iedereen afraden!

27. Bart 219 punten

Een keer eten gehaald na laat thuisgekomen te zijn van het werk. Enige klacht van thuis was dat er na twee dagen nog een knoflookwalm uit mijn poriën kwam. Verder erg lekker gegeten.

28. Wij hebben gisteren bij Indiaas en Sri Lankaans restaurant Sumangali gegeten. Dat was echt lekker. Wij eten vaak buiten de deur. Maar dit restaurant is echt het top restaurant in Nederland.

Ik raad het iedereen aan.

Netjes en goede bedieing. Ik ga nu vaak naar restaurant Sumangali in Alkmaar.

29. Ik kom regelmatig bij deze Indiaas & Sri Lankaans restaurant Sumangali in Alkmaar. Het eten is altijd heerlijk. Vooral de Tandoori gerechten en Nan brood. Echte authentieke Indiase smaken. Je kunt zelf kiezen of je het gerecht mild, medium of pittig wilt hebben. De sfeer is altijd gezellig en met de muziek is het alsof ik in India ben. Bediening is ook altijd vriendelijk en snel. Als je lekker Indiaas wilt eten zou ik zeker naar Sumangali gaan. Beste Indiase restaurant in Noord Holland!

30. We waren vroeg, net kwart over zes, en waren de eersten. Bij binnenkomst stond de eigenaar uitgebreid te bellen en hield dat nog tien minuten vol. Toen had hij pas tijd om ons te vragen of we wat wilden drinken en de kaart te geven. Toen hij de drankjes kwam brengen, bleek dat hij onze bestelling niet goed had opgenomen en moest alles weer over. Toen kwam het eten. Ik had een kipgerecht dat gedeeltelijk nog koud was en niet lekker. Het brood (naan) kwam uit de magnetron, en was niet te eten! Toen we koffie bestelden bleek het apparaat nog niet aan te staan met als gevolg dat zelfs de koffie koud was. De rekening daarentegen was pittig voor zo weinig en slecht eten. Nooit zal ik er meer komen en gezien de twee andere bezette tafels op een vrijdagavond denken er een boel mensen ook zo over!

31. Delicious food friendly staff.